Naisasiat

  • 7 491 052
  • 26 542

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Jälkimmäinen lause on sitä totaalista ajatusfasismia, joka taitaa eniten kammoksuttaa.

Ei tässä ollut tarkoitus vaatia mitään, eikä varsinkaan harjoittaa fasismia. Totesin vain ääneen sen imo faktan, että länsimainen nainen ei jaksa katsella näitä vanhan liiton äijiä nurkissaan. Eivät he tosin mitään ylivaltaa vaadi, vaan tasa-arvoisen suhteen, jossa heilläkin on sananvaltaa. Osalle miehistä tämä tasa-arvo on yhä tänäkin päivänä liian radikaali ajatus, joka tietysti on valitettava asia.

Tietysti näillä keskustelupalstoilla tapaa paljon ääripäitä suuntaan jos toiseenkin, joka ehkä vääristää sitä totuudenmukaista kuvaa länsimaisesta parisuhteesta vuonna 2015. Sillä kyllähän se totuudenmukainen kuvaa lienee sen suuntainen, että valtaosa meistä elää ihan normaalia, tasa-arvoista ja tasapainoista elämää puolisonsa kanssa.

Ne, joille tämä tuottaa hankaluuksia, pitävät sitten enemmän ääntä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kyllä maailman kauneimmat naiset tulevat Pohjois-Euroopasta, esitän tämän nyt faktana sillä sinä teit samoin. Samalla he ovat älykkäitä, itsetietoisia ja vahvoja. Harmi, että olet nuorempana polttanut näppisi.

Kyllähän esim. islantilaisnaiset on kiehtovia, siinä on jotain kaunista. Ehkä elävät vielä maanläheisemmin, siinä missä Suomessa luonto on jotain jota mennään katsomaan. Näin ainakin jonkun aikoinaan näkemäni tv-sarjan perusteella. Mutta todellisuus taitaa olla tässäkin karun vastustamaton, pohjoisessahan yleensä naisetkin ovat kylmempiä. Tässä suomalaisillakin toki on altavastaajan asema, ei voi kieltää. Tätä kylmyyttä itselleen oikeuttaakseen kehittivät sitten kaiken maailman feminismit. Kehäpäätelmien ykkösiä.

Tuota itsenäisen naisen myyttiä tuossa jo avasinkin. Valtava, siis VALTAVA, tabu.
Minä en harmittele vaan kuten usein, elämä kääntää epäonnen onneksi.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ei tässä ollut tarkoitus vaatia mitään, eikä varsinkaan harjoittaa fasismia. Totesin vain ääneen sen imo faktan, että länsimainen nainen ei jaksa katsella näitä vanhan liiton äijiä nurkissaan.

Jos lähtökohta on feminismi, on sitä myös lopputulos.

Eivät he tosin mitään ylivaltaa vaadi, vaan tasa-arvoisen suhteen, jossa heilläkin on sananvaltaa. Osalle miehistä tämä tasa-arvo on yhä tänäkin päivänä liian radikaali ajatus, joka tietysti on valitettava asia.

Tasa-arvo on todella, radikalismia. Ihminen voi kehitellä kaikenlaista luonnon päälle, tulokset ovat olleet tässä toistaiseksi odotetunlaisia, lyhyesti ilmaistuna perversiota perversion päälle. Miksei tasa-arvon ja evoluutioteorian ristiriidasta puhuta?

Tietysti näillä keskustelupalstoilla tapaa paljon ääripäitä suuntaan jos toiseenkin, joka ehkä vääristää sitä totuudenmukaista kuvaa länsimaisesta parisuhteesta vuonna 2015. Sillä kyllähän se totuudenmukainen kuvaa lienee sen suuntainen, että valtaosa meistä elää ihan normaalia, tasa-arvoista ja tasapainoista elämää puolisonsa kanssa.

Ne, joille tämä tuottaa hankaluuksia, pitävät sitten enemmän ääntä.

Antamasi kuva ei liene aivan totuudenmukainen. Tutkitusti tasa-arvoilijoilla on esim. suhteissaan vähemmän seksiä. Tosin ehkä se on sitten uutta normaalia, kohti sukupuolineutraaliutta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Antamasi kuva ei liene aivan totuudenmukainen. Tutkitusti tasa-arvoilijoilla on esim. suhteissaan vähemmän seksiä. Tosin ehkä se on sitten uutta normaalia, kohti sukupuolineutraaliutta.

Tämä riippunee siitä, mitä pitää "tasa-arvoiluna", oli sitten kyse seksin määrästä tai joistain muista parisuhteeseen liittyvistä asioista. Toisille tasa-arvo tulee luonnostaan, eikä sitä tarvitse erikseen korostaa tahi toisaalta pilkatakaan. Minun vaimoni on hyvin konservatiivinen naisihminen ja otti mm. sukunimeni. Silti hänelle oli itsestään selvää se minun kantani asiaan, että voi pitää omankin nimensä, jos siltä tuntuu. Taisin tosin tähän asiaan mainita, että ei mielellään yhdistelmäsukunimeä, hän oli samaa mieltä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tämä riippunee siitä, mitä pitää "tasa-arvoiluna", oli sitten kyse seksin määrästä tai joistain muista parisuhteeseen liittyvistä asioista.

Pitää paikkansa. Tasaveroisuus on hyvä käsite ja idea, miehen kylkiluu jne.

Minun vaimoni on hyvin konservatiivinen naisihminen ja otti mm. sukunimeni. Silti hänelle oli itsestään selvää se minun kantani asiaan, että voi pitää omankin nimensä, jos siltä tuntuu. Taisin tosin tähän asiaan mainita, että ei mielellään yhdistelmäsukunimeä, hän oli samaa mieltä.

Itse olin aivan samaa mieltä. Kunnes vaimoni yhdisti omaansa myös minun sukunimeni. Hänen sukunimensä oli minusta turhan kaunis luovuttavaksi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oon tässä oppinut nyt kuitenkin aika monta ikäistäni tai hieman nuorempaa tyttöä tuntemaan, ja voin melkein väittää että kauneus ja kusipäisyys kulkevat käsi kädessä. Noilla tuntuu usein olevan aivan epärealistiset odotukset itsestään, maailmassa kiinnostaa eniten se oma napa ja muutenkin luonteeltaan melko kylmiä.
...

En osaa sanoa mikä on yleinen mielipide, mutta omasta mielestäni parisuhdeasioissa tulisi katsoa ihan vain sitä miten tullaan toimeen. Pelkissä seksisuhteissa tietenkin se ulkonäkö nousee esiin, mutta parisuhteessa katsoisin vain sitä kuuluisaa sisäistä kauneutta.

On ehkä kärjistettyä sanoa, että kauneus ja kusipäisyys kulkevat täysin käsi kädessä, mutta kyllä se voi olla osittain totta. Kauneus on naisille tärkein vallan väline, ja kauniit naiset pääsevät valikoimaan miesseuransa aika tarkkaan, kun tarjontaa on runsaasti. Niiden hieman tavallisemman näköisten tyttöjen pitää panostaa muihinkin asioihin, esimerkiksi siihen, että he ovat mukavia. Tavallisemman näköiset naiset saattavat myös pyrkiä miellyttämään miehiä enemmän, ja parisuhteessa he saattavat tehdä paljon enemmän suhteen eteen. Kauniit naiset eivät välttämättä jaksa niin paljon yrittää, koska heidän ei omasta mielestään tarvitse. He voivat aina saada jonkun muunkin miehen, tarjontaahan riittää.

Ja varmaan tuo toimii toisinkin päin. Hiljattain iltapäivälehdet kirjoittivat jostain tutkimuksesta, jonka mukaan keskivertomiehet ovat parempia rakastajia kuin komeat miehet. Ensin mainitut juuri siksi, että he pyrkivät miellyttämään kumppaniaan enemmän kuin komeat miehet. Ei tuota ole vaikea uskoa, vaikka kärjistyshän tuokin tietysti on.

Jos ajatukset ja henkiset arvot kohtaavat, on toisen ihmisen kanssa hyvä olla. Se millaista intohimon määrää toista kohtaan pitää jonkinlaisena vähimmäisvaatimuksena parisuhteessaan on jokaisen oman arvomaailman mukainen valinta. "Jossain ihmisissä on sitä jotain" on sanonta, joka ei ole tuulesta temmattu. Mikä se on se jokin voi olla helppoa tai vaikeaa erotella toisesta ihmisestä.

Kun ajatukset ja henkiset arvot kohtaavat, suhteessa on usein sellainen hyvä ja perusonnellinen olo. Ja kyllähän sen kumppanin niin valikoi, että tämä jossain määrin miellyttää silmää. Toki sellaista perusnättiä ja mukavaa naistakin kohtaan voi tuntea intohimoa, mutta se on laadultaan aika lempeää. Ylipäänsä tuollaisessa suhteessa on ehkä enemmän sellaista välittämisen tunnetta kuin sellaista huumaavaa ihastusta.

Silti jossain vaiheessa alan ainakin itse kaivata sellaista tajunnanräjäyttävää ihastuksen tunnetta, jonka jotkut naiset pystyvät antamaan. Ja se tunne tulee täysin naisen ulkonäöstä, eleistä ja äänestä. Kun nuo ovat täyden kympin arvoisia, naisen muilla ominaisuuksilla ei ole paljon väliä. Tyhmyys on toki paha turn-off tässäkin tilanteessa, mutta esimerkiksi mukava ei ole pakko olla, jos ulkoinen olemus on kympin arvoinen. Kyllä kusipääkin voi saada polvet notkumaan, jos on hyvännäköinen.

Totean vielä omalta kohdaltani tähän liittyen, että tunnistan kirjoituksesta paljon itseäni vuosien takaa kun olin ainakin omissa mielikuvissani kovakin pelimies. En sano että sinä olisit sitä tarkoittanut, vaan että tuolloin itse tapailin useita naisia samaan aikaan. Ajatuksena oli kyllä myös vakiintua jossain vaiheessa, mutta oikeastaan pidin vain siitä jännityksestä mikä uusia ihmisiä tavatessa tulee kun toisesta ei vielä tiedä kaikkea ja molemmin puolinen kiinnostus on ilmiselvää ja sitä tehdään niin henkisesti kuin fyysisesti. Mutta oikeastaan olin enemmän kiinnostunut jälkimmäisestä, eikä silloin todellisuudessa tuskin kukaan ihminen maailmassa olisi riittänyt. Ohi meni tässä elämäntilanteessa todella monia upeita leidejä jotka olivat jälkeenpäin täyttä 100% vaimomateriaalia niin ajatuksen, henkisenkin kuin fyysisen puolen tasolla, minä en vain silloin ollut valmis siihen itse.

Sehän tässä on mielenkiintoista, että en mitenkään koe itseäni pelimieheksi, enkä edes halua olla sellainen. Saan kyllä naisia, mutta en etsi tai laske kaatoja, vaan etsin mahdollisimman hyvää naista parisuhteeseen. Ulospäin tämä touhu voi kyllä näyttää naisten kaatamiselta, mutta se ei ole tarkoitus. Jotenkin tämä etsiminen vain tuntuu ihan loputtomalta. Takaraivossa kolkuttaa koko ajan se, että pitää tähdätä parhaaseen mahdolliseen, myös siinä ulkonäössä. Ja aina ennen pitkää tulee tunne, että kukaan ei riitä. Aina joku asia voisi olla toisessa paremmin, ja toisaalta jokin pieni epäedullinen piirre voi tappaa kiinnostuksen melkein kokonaan, vaikka toisessa olisi paljon muuta hyvää. Eikä kysymys ole siitäkään, etten haluaisi vakiintua tai aika ei olisi sille sopiva, sillä ei näin kolmenkympin loppusuoralla ole enää kovin hyviä selityksiä siihen, miksi ei voisi vakiintua. Mutta ehkä kannattaa yrittää, jos toinen on ulkoisesti sellainen kahdeksan puoli ja luonteeltaan yhdeksän puoli. Kyllähän siinä on paketti kokonaisuutena kunnossa.
 

julle-jr

Jäsen
En mä nyt tiedä ovatko aasialaiset naiset mitenkään keskimäärin sen kauniimpia kuin muutkaan. Minusta esimerkiksi Intiassa taso on ennemmin keskimääräistä heikompi. Toki sitten kauniit aasialaisnaiset ovat ainakin omaan silmään erittäin kauniita, ehkä eksoottisuudesta johtuen. Mutta ei keskimääräinen taso mielestäni ole mitenkään hyvä, toisin kuin @Klose16 väittää. Kiinalaisista suurin osa ei ole kauniita. Veikkaisin, että paras keskimääräinen taso Aasiassa on jossain Filippiineillä (en ole käynyt), thaikkutytöistä myös moni näyttää ihan hyvältä.

Sanoisin, että esimerkiksi Tukholman katukuvassa keskimääräinen taso on koko maailman mittakaavassa melko korkea. Eli ei ole tarvetta mennä valtamerten taakse kalaan, jos keskimääräinen taso on joku mittari.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En mä nyt tiedä ovatko aasialaiset naiset mitenkään keskimäärin sen kauniimpia kuin muutkaan. Minusta esimerkiksi Intiassa taso on ennemmin keskimääräistä heikompi. Toki sitten kauniit aasialaisnaiset ovat ainakin omaan silmään erittäin kauniita, ehkä eksoottisuudesta johtuen. Mutta ei keskimääräinen taso mielestäni ole mitenkään hyvä, toisin kuin @Klose16 väittää. Kiinalaisista suurin osa ei ole kauniita. Veikkaisin, että paras keskimääräinen taso Aasiassa on jossain Filippiineillä (en ole käynyt), thaikkutytöistä myös moni näyttää ihan hyvältä.

Sanoisin, että esimerkiksi Tukholman katukuvassa keskimääräinen taso on koko maailman mittakaavassa melko korkea. Eli ei ole tarvetta mennä valtamerten taakse kalaan, jos keskimääräinen taso on joku mittari.

Samaa mieltä kanssasi, toki kauneushan on katsojan silmissä. Jos unohdetaan Bollywood-tähdet jne, niin rumimmat näkemäni naiset ovat intialaisia ja bangladeshiläisiä. Toki varmaan joku voi tuollaisesta tykätäkin. Thaimaalaiset ovat mielestäni samaten rumia, kiinattaret voivat olla hyvinkin kauniita, nämä siroluiset ja läpikuultavan ihon omaavat sellaiset :)
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Voin kertoa että Aasiassa naiset ovat tavattoman itsenäisiä. Esimerkkinä, eilen nuori nainen kantoi kahta vesi-astiaa eikä vilkaissutkaan minua. (Myönnän auttamisajatuksen vierailleen mielessäni mutta heti seuraavassa hetkessä tuntemani kunnioitus syrjäytti tuon lapsellisuuden.)
Millä tavalla tuo kertomasi esimerkki "tavattomasta" itsenäisyydestä poikkeaa siitä, että minä tienaan omat rahani täällä toimistolla työskennellessäni? Vai osoitanko oikeanlaista itsenäisyyttä kantaessani kesällä saunaan vettä vilkuilematta ollenkaan omaa miestä tai naapurin vanhaa ukkoa?

He luonnollisesti seisovat tumput suorana katselemassa, vai mitä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
En mä nyt tiedä ovatko aasialaiset naiset mitenkään keskimäärin sen kauniimpia kuin muutkaan. Minusta esimerkiksi Intiassa taso on ennemmin keskimääräistä heikompi. Toki sitten kauniit aasialaisnaiset ovat ainakin omaan silmään erittäin kauniita, ehkä eksoottisuudesta johtuen. Mutta ei keskimääräinen taso mielestäni ole mitenkään hyvä, toisin kuin @Klose16 väittää. Kiinalaisista suurin osa ei ole kauniita. Veikkaisin, että paras keskimääräinen taso Aasiassa on jossain Filippiineillä (en ole käynyt), thaikkutytöistä myös moni näyttää ihan hyvältä.

Puhuin perustasosta. Eihän kukaan naista "valitse" keskiarvon tai mediaanin perusteella.
Ja ratkaisevaa tässä on toki markkina. Suomessa myyjän, Aasiassa ostajan.

Sanoisin, että esimerkiksi Tukholman katukuvassa keskimääräinen taso on koko maailman mittakaavassa melko korkea. Eli ei ole tarvetta mennä valtamerten taakse kalaan, jos keskimääräinen taso on joku mittari.

Heh, jos en tietäisi paremmin pitäisin vitsinä. Näyttää ehkä hyvältä, mutta pintakoreutta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Samaa mieltä kanssasi, toki kauneushan on katsojan silmissä. Jos unohdetaan Bollywood-tähdet jne, niin rumimmat näkemäni naiset ovat intialaisia ja bangladeshiläisiä. Toki varmaan joku voi tuollaisesta tykätäkin. Thaimaalaiset ovat mielestäni samaten rumia, kiinattaret voivat olla hyvinkin kauniita, nämä siroluiset ja läpikuultavan ihon omaavat sellaiset :)

Entäs suomalaisten heimot, onko heissä mielestäsi eroja? Saamelaiset?
Miss Thaimaa on muuten järjestään vuosittain Miss Universumissa Miss Suomea edellä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Entäs suomalaisten heimot, onko heissä mielestäsi eroja? Saamelaiset?
Miss Thaimaa on muuten järjestään vuosittain Miss Universumissa Miss Suomea edellä.

Ei hajuakaan näistä kauneuskisoista, mutta olen ymmärtänyt, että tulit sitten mistä tahansa, niin "luomuna" on vaikeaa tavoitella kärkisijoja. Näin ainakin nykyään.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Millä tavalla tuo kertomasi esimerkki "tavattomasta" itsenäisyydestä poikkeaa siitä, että minä tienaan omat rahani täällä toimistolla työskennellessäni? Vai osoitanko oikeanlaista itsenäisyyttä kantaessani kesällä saunaan vettä vilkuilematta ollenkaan omaa miestä tai naapurin vanhaa ukkoa?

He luonnollisesti seisovat tumput suorana katselemassa, vai mitä.

Miksi sen tarvitsee erota ja millä tavoin? Otatko huomioon pienet lähtökohtaerot?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ei hajuakaan näistä kauneuskisoista, mutta olen ymmärtänyt, että tulit sitten mistä tahansa, niin "luomuna" on vaikeaa tavoitella kärkisijoja. Näin ainakin nykyään.

Suomalainenkin harjoittelee, mutta ei arvokisojakaan hiihdetä parin kuukauden repimisellä.
Minua lähinnä huvitti luonnehdintasi thaimaalaisnaisista rumina. Et jostain syystä vastannut suomalaiseroihin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Suomalainenkin harjoittelee, mutta ei arvokisojakaan hiihdetä parin kuukauden repimisellä.
Minua lähinnä huvitti luonnehdintasi thaimaalaisnaisista rumina.

Hetkinen, kirjoitin että kauneus on katsojan silmissä. Ja tähän perään sanoin, että itse pidän thaimaalaisia rumina, he eivät sytytä minua. Ymmärrän toki aivan hyvin, että jollekin toiselle he saattavat olla kuuminta hottia.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Hetkinen, kirjoitin että kauneus on katsojan silmissä. Ja tähän perään sanoin, että itse pidän thaimaalaisia rumina, he eivät sytytä minua. Ymmärrän toki aivan hyvin, että jollekin toiselle he saattavat olla kuuminta hottia.

Minusta Aasiassa yleensä on käsittämätön määrä kauniita naisia. Jumala on.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
En kehtaa itse tunnustaa miettineenä tätä, joten kerron tämän naisystävän kyseneen minulta.

Hän ihmetteli, kun joukkueet tiivistävät kolmannessa erässä kolmeen ketjuun. Hänen mukaansa olisi järkevämpää pelata esim. toisen erän puoleen väliin kolmella kentällä ja sitten siirtyä laajentalla peluutusta neljänteen ketjuun. Kuulema nykykiekko on niin "mekaanista" , jossa kulutus/hyötysuhde on maksimoitu. Vanhan liiton kiekko, jolloin tämä menettely on kuulemma peräisin myyttinä, joka ei perustu entivanhaan luovaan ja kuluttavampaan peliin. Mä olin vähän aikaa että, HÄ?

Naisen logiikkaa, voiko joku selittää tämän?

Edit: täydensin vähän.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En kehtaa itse tunnustaa miettineenä tätä, joten kerron tämän naisystävän kyseneen minulta.

Hän ihmetteli, kun joukkueet tiivistävät kolmannessa erässä kolmeen ketjuun. Hänen mukaansa olisi järkevämpää pelata esim. toisen erän puoleen väliin kolmella kentällä ja sitten siirtyä laajentalla peluutusta neljänteen ketjuun. Kuulema nykykiekko on niin "mekaanista" , jossa kulutus/hyötysuhde on maksimoitu. Vanhan liiton kiekko, jolloin tämä menettely on kuulemma myytti, joka ei perustu entivanhaan luovaan ja kuluttavampaan peliin. Mä olin vähän aikaa että, HÄ?

Naisen logiikkaa, voiko joku selittää tämän?

Edit: täydensin vähän.

No en ymmärtänyt sanakaan, en alusta enkä lopusta.. :D
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Juu. Hän on piilo-fudisfani, ja ammentaa käsityksensä siitä että jalkapallossa aina ottelun loppua kohden vaihdetaan tuoretta verta remmiin. Kannattaa harkita välittömästi suhdettasi häneen. Siis sen mitätöimistä.

Yritin kyllä selittää peliä intensiivisyydellä, joka kärsisi siirryttäessä neljänteen ketjuun.Hänen mukaansa tämä "mekaanisuus" tappaa intensiivisyyden, sillä tilannereagointi perustuu lihasmuistiin.

Kiitos hyvästä vinkistä. Aina on hyvä miettiä parisuhteen tilaa, mutta niin kauan kuin keskustelua käydään hyvässä hengessä ja hymyssäsuin toisiaan ja toisen mielipidettä kunnioittaen, en missään nimessä halua päästää irti tästä tunteesta. Nautin tästä. Parisuhdetta parhaimmillaan.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Teoria jalkapallon piilo-fanituksesta voi pitää paikkaansakin. Tämä selittäisi aika paljon hänen näkemystään tässä asiassa. Täytyypä vähän testata. Taidan tänä vuonna alkaa hyvissä ajoin alkaa puhumaan joulukuusen hankinnasta, tai siitä kokonaan luopumisesta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Telkkarissa oli joku rillipäämuija, josta hoksasin että mä oon jotenkin alitajuisesti aina vältellyt sellaisia naisia. Joskus peruskoulussahan lähes kaikki rillipäät oli enemmän tai vähemmän nörttejä, josta toi vissiin on lähtöisin. Mutta hitto pitää muuttaa asenteita. Joskus vaikka voisi saada pimppiäkin. Ne kaikki kirjastomuijathan jää helposti ilman huomiota, tai en tiedä miten toi juttu nykyään menee. Hitto kaiken maailman sotanorsuja oon paneskellut.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ne kaikki kirjastomuijathan jää helposti ilman huomiota, tai en tiedä miten toi juttu nykyään menee.

Joo mutta tuo vain tekee heistä entistä krantumpia. Luulisi, että kysynnän ollessa vähäistä tarjonta tulisi vastaan. Nimenomaisessa tapauksessa voi tosin olla että maailmankuva on Jane Austeneista joten tiukkaa tekee. Varmaan on tiikereitäkin mutta eihän suomalaisissa kirjastoissa isketä. Itse viskelin kerran small talkia lukunurkkauksen lähellä pöydässä istuneelle nuorehkolle naiselle, hän ei saanut oikein silmiään irti kirjasta. Selvisi kuitenkin ettei hän ollut se nainen, joka teki mulle silloin oharit.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Joo mutta tuo vain tekee heistä entistä krantumpia. Luulisi, että kysynnän ollessa vähäistä tarjonta tulisi vastaan. Nimenomaisessa tapauksessa voi tosin olla että maailmankuva on Jane Austeneista joten tiukkaa tekee. Varmaan on tiikereitäkin mutta eihän suomalaisissa kirjastoissa isketä. Itse viskelin kerran small talkia lukunurkkauksen lähellä pöydässä istuneelle nuorehkolle naiselle, hän ei saanut oikein silmiään irti kirjasta. Selvisi kuitenkin ettei hän ollut se nainen, joka teki mulle silloin oharit.
Jane Austeniako siihen tarvitaan, että ei tykkää ahdistelijoista? Tietynlaisia miehiä toki ahdistaa, jos nainen osaa lukea muutakin kuin nuudeleiden keitto-ohjeita, mutta näillehän on ihan omat markkinat muualla kuin kirjastoissa.

Olen antanut kertoa itselleni, että epämiellyttävistä hyypiöistä naiset pääsevät kohteliaasti ja turvallisesti eroon juuri kuvaillun kaltaisella huomiottajättämisellä. "MENE NYT SAATANA VITTUUN SIITÄ KUOLAAMASTA HELVETIN RUNKKARI!" voi laukaista väkivaltaisen reaktion itseään tyrkyttävässä ahdistelijassa.

muaddib
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
No niin sieltä se sitten tuli, 10v suhteen jälkeen joista neljä vuotta naimisissa. Yt neuvottelut päälle. Vaimo ei ole kuulemma varma haluaako jatkaa enää. Onhan tuo hieman poissaolevalta tuntunut mutta että tällaista... Ei helvetti, oksettaa ja itkettää, uni ei tule.. Pahintahan tässä on se että itse kyllä rakastan niin vaimoa kuin lastamme. Ja olen ajatellut että pienet ongelmat kyllä selvitellään. Miten tästä eteenpäin?

Ja ennenkin joku tarttuu noihin pieniin ongelmiin, niin ei.. Kyseessä ei käsittääkseni ole kolmatta pyörää. Lähinnä tuollaisia työttömyydestä johtuvaa pientä taloudellista vajetta. Ei mielestäni mitään vakavaa. Kyllä vetää hiljaiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös