No niin. Nyt on löytynyt nainen, joka on tosi mukava ja jonka kanssa on hirmu hauskaa. On paljon yhteistä, samantapaiset työt ja harrastukset ja huumorintaju. Samanlainen tausta ja vahva yhteenkuuluvuuden tunne. Muutenhan tämä olisi match made in heaven, mutta kun tämä nainen ei vedä panetusmittareita punaiselle. Ihan kaunis on, ei ole ruma eikä läski, eikä tee todellakaan pahaa nussia, mutta kun ei se nyt millään Ferrarilla ajamiselta tunnu. Mitähän tässä nyt tekisi? Pitääkö vain syväjäädyttää itsensä? Voisihan siinä se tulevien lasten äiti olla, ja pitkäaikainen kumppani muutenkin.
Jos ajatukset ja henkiset arvot kohtaavat, on toisen ihmisen kanssa hyvä olla. Se millaista intohimon määrää toista kohtaan pitää jonkinlaisena vähimmäisvaatimuksena parisuhteessaan on jokaisen oman arvomaailman mukainen valinta. "Jossain ihmisissä on sitä jotain" on sanonta, joka ei ole tuulesta temmattu. Mikä se on se jokin voi olla helppoa tai vaikeaa erotella toisesta ihmisestä. Seksielämä kahden ihmisen välillä on kehittyvä asia, joka voi paitsi laantua, myös syventyä sitä mukaa kun jaettua elämää kertyy ja tunteet toista ihmistä kohtaan syventyvät. Se miten tärkeänä yhdessä elämänvaiheiseessa pitää intohimon määrää, voi olla eri toisessa elämäntilanteessa, sillä ihmiset tavallisesti muuttuvat elämäntilanteiden ja -kokemusten myötä hieman erilaisiksi.
Jos tuntuu siltä, että mieli tekee vielä mennä ja "ajella Ferrareilla", ja että nykyisen tapailu/seurustelukumppanin kanssa joutuu tyytymään johonkin, kannattaa antaa sillekin ajatukselle tilaa että ehkä sun aika ei vielä ole vakiintua. Itsensä kylmettäminen tai tunteiden tukahduttaminen ei ole pitkällä tähtäimellä kovin toimiva ratkaisu. Et nyt ehkä ihan sitä tarkoittanutkaan että olisit tunteitasi kieltämässä itseltäsi, mutta totean sen silti.
Totean vielä omalta kohdaltani tähän liittyen, että tunnistan kirjoituksesta paljon itseäni vuosien takaa kun olin ainakin omissa mielikuvissani kovakin pelimies. En sano että sinä olisit sitä tarkoittanut, vaan että tuolloin itse tapailin useita naisia samaan aikaan. Ajatuksena oli kyllä myös vakiintua jossain vaiheessa, mutta oikeastaan pidin vain siitä jännityksestä mikä uusia ihmisiä tavatessa tulee kun toisesta ei vielä tiedä kaikkea ja molemmin puolinen kiinnostus on ilmiselvää ja sitä tehdään niin henkisesti kuin fyysisesti. Mutta oikeastaan olin enemmän kiinnostunut jälkimmäisestä, eikä silloin todellisuudessa tuskin kukaan ihminen maailmassa olisi riittänyt. Ohi meni tässä elämäntilanteessa todella monia upeita leidejä jotka olivat jälkeenpäin täyttä 100% vaimomateriaalia niin ajatuksen, henkisenkin kuin fyysisen puolen tasolla, minä en vain silloin ollut valmis siihen itse.
Mutta eipä hätää, kyllä niitä oikeita ihmisiä tapaa läpi elämänsä kun on itse sillä tavalla hyvä ihminen ettei jää menneisyyteensä liiaksi kiinni, tai ainakaan katkeroidu elämäänsä tai kokemuksiinsa naisasioissa. Perus itsestään huolehtiminen eri tasoilla näkyy myös ulospäin, ja sitä kannattaa jokaisen tehdä ihan parisuhdetilanteesta riippumatta. Silloin kun on hyvä itsellä olla niin parisuhteeseenkin tulee annettua paljon enemmän, kuin jos itsellä olisi huono olla. Siinä mielessä se, että ajatukset ja ylipäänsä henkisellä puolella kolahtaa, on aika tärkeää parisuhteessa.
En nyt halua yleistää että 95% naisista on tylyjä kusipäitä, mutta oma kokemus kertoo että mukavimmat likat ovat juuri niitä missikisojen jämäsijoja. Sanottakoon vielä tarkennukseksi että minun otantaani kuuluu pääasiassa 18-20v naiset, joka varmasti vaikuttaa asiaan. Samoin se että itse olen tälläinen perusruma ja suht ujo nuori mies joka myös luultavasti vaikuttaa siihen miten ne emännät meikäläiseen suhtautuvat.
Kovin paljon on silläkin merkitystä, millaisissa tilanteissa sitä naisia tapaa. Sitäkään ei voi väheksyä millainen ihminen itse on. En viittaa tässä siihen, että olisit ruma tai ujo, vaikka niin itse sanotkin. Olet nuori kaveri, joka ilmeisesti vielä hakee vähän itsearvostustaan. Itsevarmuus ja sisäinen hyvä olo tulevat sellaisista asioista kun löytää itselleen merkityksellisen työn/alan, jolla tavoittelee omia unelmiaan. Paljoa vetovoimaisempia tekijöitä ei toisessa ihmisessä ole kuin hyvinvointi ja terve itsearvostus.
Tietyissä piireissä varmasti pyörii tietynlaisia ihmisiä, joten kyllä joissakin ryjhmittymissä naisista tai miehistä voi 95:kin % käyttäytyä niin että se vaikuttaa kusipäiseltä. Kuitenkin on tässä hyvä muistaa, ettei se ole miten kaikki ihmiset käyttäytyvät. Minä opiskelin korkeakoulukaupungissa ja kun omakin opiskeluala oli kasvatusalaa niin luonnollisesti paikallisen OKL:n tytöt tulivat joka bileissä ja arkipäivien aikana vastaan. Sanon vain oman otantani perusteella, että esimerkiksi ainakin korkeakoulumaailmassa suuri osa kaikista naisista oli erittäin fiksuja, ulospäinsuuntautuneita ja itsestään huolehtivia nuoria naisia, jotka myös näyttivät omaan silmään erittäin hyvältä.
Maailma on kovin erilainen eri ihmisen silmin.