Tää on niin nerokkaasti muotoiltua inhorealismia, että liikenisikö sulta Hyman Roth hetkeksi sitä köyttä...Oikeastaan noihin kaikkiin voit itse vaikuttaa, joihinkin enemmän, toisiin hiukan vähemmän.. Huipulla pysyminen vaatii kovaa duunia, lajissa kuin lajissa, varsinkin iän karttuessa! Mutta toki voit ottaa hiekan rennommin ja siirtyä jäähdyttelemään korttelisarjaan... sitä varten kai ne lähiöpubit ovat olemassa? Eikä tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan, jos eltaantuneen sillin haju ei niin haittaa!
Tää on niin nerokkaasti muotoiltua inhorealismia, että liikenisikö sulta Hyman Roth hetkeksi sitä köyttä...
Aika surullista, että ilmeisesti jo aikamiehen ikään ehtineen mielestä ainoa merkittävä asia, jonka vastakkainen sukupuoli voi tarjota, on seksi. Sitten vielä ihmetellään, kun ei prime timessa olevia kiinnosta. Virtoja päälle!
Se on pohjimmiltaan aika epäreilua, koska eipä nuo kosmetologit, hoitsut tai laitoshuoltajat ole itsekään mitään uraohjuksia.
Henk.koht. saan ainakin parisuhteessa sellaista ymmärrystä ja hyväksyntää, mitä ei saa mistään muualta ja mikä tekee aika hyvää ihmismielelle. Mutta nämä parisuhteen/vastakkaisen sukupuolen hyvät puolet ovat vähän sellaisia "ne tietää ketkä tietää" -juttuja.Sä varmaan haluat nyt avata, että mitä muuta merkittävää vastakkainen sukupuoli voisi mulle tarjota? Lapset, kuten jo todettua, eivät ole toivottuja, eli mitä muuta siis? .
Henk.koht. saan ainakin parisuhteessa sellaista ymmärrystä ja hyväksyntää, mitä ei saa mistään muualta ja mikä tekee aika hyvää ihmismielelle. Mutta nämä parisuhteen/vastakkaisen sukupuolen hyvät puolet ovat vähän sellaisia "ne tietää ketkä tietää" -juttuja.
Kokeile Karaten alkeiskurssia ja ylläty. Myös Judo, Taido ja Taekwondokin käy. Toki se vaatii melkoista itsensä ylittämistä kehonhallinnallisesti, mutta loppujen lopuksi, vaikka ei natsaisi naisasioissa siltä kannalta, niin kokonaisuutena tekee vain ja ainoastaan hyvää mielelle ja keholle.No omissa harrastuksissani ei kyllä naisiin törmää tai ainakin pirun hankalaa on kuvitella ketään akkaa esim. futsalporukkaan mukaan. Missähän harrastuksissa muka naisiin törmää, koska ainakin urheilu on melko lailla sukupuolten suhteen jakautunutta ymmärrettävistä syistä?
Kummastelen tuota että ihmisillä on semmoinen ajatua että itseään pitää muuttaa ihan älyttömästi jotta kelpaa jollekin toiselle. Pitää juosta jonkun omituisen suvereeniuden perässä.
Kummastelen tuota että ihmisillä on semmoinen ajatua että itseään pitää muuttaa ihan älyttömästi jotta kelpaa jollekin toiselle. Pitää juosta jonkun omituisen suvereeniuden perässä. Siis tuo adjektiivilistaus mikä tuolla yllä oli, niin eihän yksikään ihminen pysty tuommoista toteuttamaan. Ja jos joku minulta tuollaista täydellisyyden harhakuvaa rupeaisi odottamaan, niin saa kyllä jatkaa odottamistaan jonkun toisen perässä.
.
On tässä sekin näkökulma, että ihmisellä itsellään voi olla mielekkäitä tavoitteita omassa elämässä. Liittyvätkö ne sitten ammattiin, harrastuksiin tai ihmissuhteisiin, samapa se, mutta pidän ainakin itse sitä tärkeänä, että ihmisellä on jokin tähtäin tai visio mielessä, jota kohti kulkee. Siten löytää vastauksia niihinkin isoihin kysymyksiin, kuten miksi olen olemassa ja mikä tässä elämässä on tehtäväni. Toki se, että tavoite on ihmisen itsensä haluama, eikä toisen ihmisen asettama, on aika perusjuttu.Jo nyt kuitenkin ajatellaan että ok, muutat itsesi sellaiseksi "unelma pakkaukseksi joka kelpaa naisille". Kun olet muuttunut oletko sitten tyytyväinen? Olet silloin jokin muu kuin oma itsesi, ja järjellä ajateltuna sinun pitäisi alkaa vituttamaan suuresti se toinen ihminen jonka vuoksi olet muuttunut, koska et kelpaa hänelle sellaisena kuin olet.
Tätä samaa olen itsekin ihmetellyt. Tuntuu että tämä nykymaailma on niin sairas ja pinnallinen että ihmisen on oltava "tietynlainen" jotta kelpaa toiselle.
Jo nyt kuitenkin ajatellaan että ok, muutat itsesi sellaiseksi "unelma pakkaukseksi joka kelpaa naisille". Kun olet muuttunut oletko sitten tyytyväinen? Olet silloin jokin muu kuin oma itsesi, ja järjellä ajateltuna sinun pitäisi alkaa vituttamaan suuresti se toinen ihminen jonka vuoksi olet muuttunut, koska et kelpaa hänelle sellaisena kuin olet. Kelpaat vain tietynlaisena.
Näinpä. Elämä on ikäänkuin täynnä valmiita rooleja, mitkä pitäisi täyttää ja mitä olla. Nykyään kaikkien pitäisi olla "menestyjiä" kelvatakseen muille tai ainakin useimmille. Joku on minulle sanonut osuvasti, että eihän nykyään mennä esimerkiksi treffeillekään enää tutustumaan toiseen, vaan tutustumaan siihen, että hällä voisi olla tarjottavaa (lue hyödyttävää). "Hyvä elämä" rakentuu useimmilla lähes täysin ulkoisista tunnusmerkeistä, eli esim omaisuudesta, matkustelusta ja pakkomielteisellä liikunnalla saavutetusta tiukasta perseestä. Ja mikäs siinä, jos se jonkun tekee tosi onnelliseksi. Sitäkin on tosin vähän epäilen, kun tietää melko monen korviinsa saakka denivithymyä venyttävän fitnesspirkon käyvän täysin mielialalääkkeillä.
Hmm, vaikka itse olenkin aika kusipää ja kyyninen omalla tavallani, niin minusta jopa on mielenkiintoista tutustua ihmisiin ja heidän tarinoihinsa. Nyttemmin vain olen luovuttanut normaaleilla treffeillä käymisen kokonaan, koska tilanne muistuttaa läheisesti työhaastattelua tai yritystä myydä käytetty polkupyörä. Ja koska en ole rahan perään, en liiku ollakseni jotenkin hot, en erityisemmin välitä matkustella (lue = ottaa selfieitä Barcelonassa faceen), en halua lapsia tai oikeastaan mitään muutakaan "mitä nykyajan menevän ja tiedostavan" ihmisen tulisi haluta, niin todennäköisyydet ainakaan pariutua ovat puhdas nolla. Ankeaa ehkä, mutta minkäs teet? Vielä ankeampaa olisi olla väkisin itseään muuttava tyyppi, joka näkee valtaisan työn hampaat irvessä saadakseen ympäristöltä hyväksyntää. Ei siis millään pahalla, mutta pidemmälle ajateltuna kaikki hienolta kuulostava "itsensä kehittäminen" on syvästi säälittävää. Paljonko omasta itsetunnosta ja persoonasta oikein pitäisi työntää leikkuriin, että voisi olla "joku" tai edes "jotain" nykyajan täydellisyys tai ei mitään -maailmassa? Pillun päällä oleminen on useimmiten mitä mukavinta puuhaa, mutta ei sen vuoksi kenenkään pidä mennä nöyryyttämään itseään naisen tai mikä tärkeintä, niin ei ainakaan oman peilikuvansa edessä.
Mä näen kyllä jonkunlaisen ristiriidan siinä, että ihmettelet sitä miten nykymaailma on pinnallinen ja ihmisen pitää olla tietynlainen kelvatakseen toiselle, ja samaan aikaan itse kerrot kuinka sinulle ei kelpaa "yh, lievästi ylipainoinen tai muuten surkea tapaus" ja mieluiten haluaisit nuoria pikkublondeja.
Yritän tiivistää pähkinänkuoreen.
Missä tuossa on se ongelma? Ekassa pallukassa? Jos se jätetään pois, ei ole mitään ongelmaa. Jos se on taas oltava siinä, niin miksei elä elämäänsä ihan just niin kuin haluaa ja ottaa sen, minkä elämä työntää eteen? Jos tarjonta ei kohtaa kysynnän kanssa, niin sitten joko hyväksytään tilanne tai ihan oikeasti tehdään asian eteen jotain, jos ykköspallukka on edelleen prioriteetti 1. Mutta sen jonkin tekeminen ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita, että pitää sovittaa itseään johonkin teennäiseen muottiin.
- pitäis pariutua
- ei jaksa käydä treffeillä
- ei jaksa tehdä muutakaan asian eteen
- on kiva olla oma ittensä
Minusta tuo ruikutus on säälittävää.
No kuka mies ei halua tiukkoja pikkublondeja. Käsiä pystyyn? Aivan. Mutta jos vastaavasti naisillakin on varaa preferoida ja raakata pois "suomalaiset juopot", "sohvaperunat", "pelkät duunarit" etc etc , niin miksipä ei itsekin pitäisi rimaansa ylhäällä? Etenkin, kun se on jopa aiemmassa elämässä ihan hyvin toiminut. Sitä paitsi yh tietää kustannuksia, liika rasvakudos etoo ja muuten surkea (esim mt-ongelmat) tietää vain lisää ongelmia muillekin. Ei siinäkään mitään pinnallista vielä ole, että kiertää merimiinat tai ajaa varovasti hirvivaraan huomattuaan.
Totta kai. On täysin normaalia, että ihmisellä on kriteerit mitkä treffikumppanin tai puolison pitää täyttää. Siksi ihmettelinkin tätä marinaa siitä kuinka pinnallista ja väärin se on silloin kun muut ihmiset sitä harrastavat, mutta omalla kohdalla se on täysin sopivaa.
Siis onhan mulla aina jotain naista ns kierrossa, että kai mä sikäli tänne saan kirjoittaa? :D Ilmeisesti taas sun mielestä tässä lapsiasiassa ei saisi olla "väärää mieltä", koska lainauksen perusteella tartuit siihen. Ei naiset ja lapset kulje miehen elämään mitenkään käsi kädessä tai ei ainakaan tarvitse. Voihan sitä poimia toisesta sukupuolesta ne kirsikat ja kerman päältä ja jättää epämiellyttävät asiat tekemättä, olipa nainen tai mies. Liian moni elää yhä jossain konservatiivisissa malleissa, jossa pitäisi seurustella ja luoda "yhteinen tulevaisuus", vaikka ei edes tarvitse.
..tekstien perusteella kun jotain mennyt pahasti rikki sun päänupissasi tunnepohjaisten asioiden käsittelyn suhteen.
Toivoisin voivani toivoa sen sopivan löytymistä sinulle, mutta en noilla avautumisilla siihen oikein kykene, auervaarat kummassakin sukupuolessa saa aikaan niin suurta tuhoa viattomissa ihmisissä, sun ja kaltaistesi kohdalle voi vain toivoa epäonnistumista tai valaistusta olla hyppäämättä veteen, kun uida ei osaa.
Reaalinen tulema näistä on se käsi kumppanina lopulta.
En edes kysy tässä mitä minun pitäisi tehdä. En tiedä sitä itsekään mutta luotan siihen että kun aika tulee tehdä ratkaisuja, ne kyllä teen. Antaa elämän kulkea omalla painollaan. Tuli vain tarve purkaa tuntojani tekstiksi.