Naisasiat

  • 7 491 820
  • 26 542

cornix

Jäsen
Lääkitys kannattaa lopettaa ja oppia elämään ilman niitä jos vain suinkin mahdollista, masennuslääkkeet ovat pääasiassa ihan vihoviiminen asia joihin kannattaa tarttua. Auttavat hyvin harvoin koska diagnoosit tehdään puolivaloilla ja ihminen saatetaan pumpata täyteen lääkettä josta ei ole edes mitään apua. Mä sain avovaimon puhuttua irti masennuslääkkeistä aikoinaan ja pärjää ja jakselee nyt paremmin kuin koskaan, noista perkeleistä tulee myös täydellisen riippuvaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minä odotan sitä hetkeä, kun K16 valaisee itse niitä taustojaan, joita penää muilta. Niitähän on pyydetty häneltä moneen otteeseen mm. uskis-ketjussa. Trolli, kunnes toisin todistetaan. Tämä viimeisin käänne jatkuvine rikosilmoituksineen vahvistaa kantaani.

No, se mikä tekee tämän absurdin öykkäröinnin tämmöiseksi erityiseksi pass the popcorn -hetkeksi on se, etten (tietenkään) missään edes väittänyt hänen syyllistyneen mihinkään laittomuuksiin vaan päinvastoin totesin että otaksuttu toimintansa on epäilemättä ollut täysin laillista. Klose sieppasi hyvin mahdottoman tulkinnan yhtä erehtymättömästi kuin kotka kastemadon. Olisi tosiaan huvittavaa päästä asiasta oikeuteen, mutta taidanpa tässä pettyä.

Anyway, itse se kysymys, että tykkää nöyristä ja perinteisistä naisista on tietysti lähinnä henkilökohtainen makuasia - tyylipisteitä varmaan saisi, ellei asiaan liittyisi mitään taloudellisia kuiluja, mutta noin muuten tuollainen dominointi/alistuminen -suhde on ihan kyseisten ihmisten oma asia (vielä aivan sama kumminpäin asiassa menevät sukupuolet), kunhan homma tapahtuu vapaaehtoisesti ja kumpaakin osapuolta kunnioittavasti. Ei se ole sinänsä keneltäkään pois.
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Lääkitys kannattaa lopettaa ja oppia elämään ilman niitä jos vain suinkin mahdollista, masennuslääkkeet ovat pääasiassa ihan vihoviiminen asia joihin kannattaa tarttua. Auttavat hyvin harvoin koska diagnoosit tehdään puolivaloilla ja ihminen saatetaan pumpata täyteen lääkettä josta ei ole edes mitään apua. Mä sain avovaimon puhuttua irti masennuslääkkeistä aikoinaan ja pärjää ja jakselee nyt paremmin kuin koskaan, noista perkeleistä tulee myös täydellisen riippuvaiseksi.
Siinä vaiheessa kun puoliso alkaa puhua itsemurhasta ja siitä ettei elämässä saa iloa mistään (työstä, parisuhteesta, edes lapsistaan), niin ihan mielelläni syvimmät kuopat tasoittelisin mielialalääkkeillä. Pitkään olin niitä vastaan itsekin ja kesällä kokeiltu Opamox nukahtamiseen nostatti niskakarvat pystyyn, mutta jos toinen ei kykene edes nukkumaan yötään kunnolla, niin siinä ei paljoa puheen lätinä ja tuutulaulut auta.

Niin, ja noita diagnooseja ja lääkkeenaloittamispäätöksiä ei ihan puolivaloilla tehdä. Oma puolisoni on juurikin alalla töissä ja sen takia avun hakemisen kynnys on ollut aivan älytön vaikka kuinka itse tietää että jotain tarttis tehrä.
 

cornix

Jäsen
Niin, ja noita diagnooseja ja lääkkeenaloittamispäätöksiä ei ihan puolivaloilla tehdä. Oma puolisoni on juurikin alalla töissä ja sen takia avun hakemisen kynnys on ollut aivan älytön vaikka kuinka itse tietää että jotain tarttis tehrä.
Kyllä niitä tehdään, mullekin on tarjottu käytännössä ilman mitään diagnoosia kun kävin pienestä uupumuksesta ja univajeesta juttelemassa. Mun kohdalla auttoi pieni fiksaus elämäntapoihin ja rytmeihin, resepti johon en suostunut olisi ollut melko järeä vaihtoehto. http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=99 Tämä linkki kannattaa myös lukea ajatuksella läpi. Itsemurhasta haaveilevalle ihmiselle terapia ja mahdollisesti laitospaikka lienee turvallisin vaihtoehto, jos asia ei perusteellisista tutkimuksista selviä. Serotoniinitasossa vajaatoiminta on esimerkiksi joillain lääkkeillä hoidettavissa, kunhan diagnoosi tosiaan on kohdillaan eikä lääkitä väärää vaivaa.
 

BaronFIN

Jäsen
Anteeksi nyt, mutta linkkaamasi artikkelin ensimmäisen lauseen jälkeen oli jo pakko lopettaa. Kun katsoin tarkemmin, niin olisi pitänyt jo lopettaa tri. Tolosen jälkeen. Hänellä on hyviä ajatuksia ja pointteja, mutta ne valitettavasti hukkuvat lähes uskonnollisen paatoksen alle. Olen asunut lääkärisuvussa (ukkini, ukin isä, appiukko, lanko, toinen lanko, puolisoni) koko elämäni ajan ja kertaakaan en ole eläessäni törmännyt, kuullut, että lääketeollisuus olisi edes yrittänyt lahjoa lääkäreitä määräämään lääkkeitä.

Tutkimuksia voidaan esittää, kouluttaa voidaan, mutta se on aina ja iänkaikkisesti lääkärin omissa näpeissä ja harkittavissa, että määrääkö lääkettä vai ei. Mitään nuppikorvausta määrätyistä lääkkeistä ei tule ikinä kenellekään. Tämä on valitettavasti fakta ja näin se on. Herranjumala, edes kuulakärkikynää ei saa antaa lääkekoulutuksien yhteydessä, vaan nykyisellään pitää toimistotarvikkeetkin tilata veronmaksajien piikkiin ettei vain tule vaikuttavuutta lääkäreihin kuulakärkikynien muodossa.

Lääketeollisuus lahjoo lääkäreitä ja heistä kaikkein eniten psykiatreja

En tiedä Amerikan/anglosaksisen maailman mallia, mutta Suomessa näin ei ole. Ja keskustelu aiheesta voidaan lopettaa tähän ja jatkaa naisasioilla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Anteeksi nyt, mutta linkkaamasi artikkelin ensimmäisen lauseen jälkeen oli jo pakko lopettaa. Kun katsoin tarkemmin, niin olisi pitänyt jo lopettaa tri. Tolosen jälkeen. Hänellä on hyviä ajatuksia ja pointteja, mutta ne valitettavasti hukkuvat lähes uskonnollisen paatoksen alle. Olen asunut lääkärisuvussa (ukkini, ukin isä, appiukko, lanko, toinen lanko, puolisoni) koko elämäni ajan ja kertaakaan en ole eläessäni törmännyt, kuullut, että lääketeollisuus olisi edes yrittänyt lahjoa lääkäreitä määräämään lääkkeitä.

Tutkimuksia voidaan esittää, kouluttaa voidaan, mutta se on aina ja iänkaikkisesti lääkärin omissa näpeissä ja harkittavissa, että määrääkö lääkettä vai ei. Mitään nuppikorvausta määrätyistä lääkkeistä ei tule ikinä kenellekään. Tämä on valitettavasti fakta ja näin se on. Herranjumala, edes kuulakärkikynää ei saa antaa lääkekoulutuksien yhteydessä, vaan nykyisellään pitää toimistotarvikkeetkin tilata veronmaksajien piikkiin ettei vain tule vaikuttavuutta lääkäreihin kuulakärkikynien muodossa.

Lääketeollisuus lahjoo lääkäreitä ja heistä kaikkein eniten psykiatreja

En tiedä Amerikan/anglosaksisen maailman mallia, mutta Suomessa näin ei ole. Ja keskustelu aiheesta voidaan lopettaa tähän ja jatkaa naisasioilla.

Minäkin olen lääkärien kanssa paljon tekemisissä ja oma kokemukseni on, että kyllä Suomessakin on paljon lääkefirmojen lobbausta jne, jolla enemmän tai vähemmän suoraan vaikutetaan lääkäreihin. Suoraa lahjontaa ei ole ainakaan minun tietääkseni kovinkaan paljoa, mutta tämä lobbaus on kyllä syvällä rakenteissa. Lääkefirmat maksavat öh, siis "sponsoroivat" kerta toisensa jälkeen kaikenkarvaisten lääkärifirmojen, lääkisopiskelijoiden jne bileet, matkat, seminaarit ja tapahtumat.

Psykiatrisella puolella Suomessa on erityisesti muutama tapaus, jotka ovat olleet erittäin arveluttavia. Eräs vielä muutamia vuosia sitten toistuvasti adhd-diagnooseja tehnyt alan ammattilainen taisi saada kiellon määrätä ainakaan amfetamiinin johdannaisia sisältänyttä Concertaa potilailleen (en ole varma, saiko paljon laajempiakin sanktioita), sillä mystisesti tätä kallista lääkettä oli määrätty käytännössä katsoen jokaiselle vastaanotolla käyneelle.
 

cornix

Jäsen
En tiedä Amerikan/anglosaksisen maailman mallia, mutta Suomessa näin ei ole. Ja keskustelu aiheesta voidaan lopettaa tähän ja jatkaa naisasioilla.
No joo mutta jos olisit lukenut tuota artikkelia pidemmälle kuin ensimmäiseen lauseeseen niin olisi asiayhteyskin auennut paremmin. Lääkkeiden vaikutuksista on samankaltaisia tutkimuksia tehty ympäri maailman, myös Suomessa. Masennuslääkkeet ei toki sinänsä ole naisasiaa mutta vastasin aiheesta koska kysyit, etiäpäin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö jengi puhu että heti ollaan masennuslääkkeet tunkemassa kouraan, vaikka ohimennen vaan mainitsee työstressistä tai naisen kiukuttelusta kotona tms. Mullekin kävin noin, vaikka minkäänlaista masennukseen viittaavaa ei ole ikinä todettu eikä mitenkään vaivannut. Kolme päivää noiden myrkkyjen (ssri) aloittamisen jälkeen helvetti oli irti. Noin kolme kuukautta kesti sitä kärsimystä, joka loppui kuin seinään kolme päivää sen jälkeen kun itse päätin lopettaa noi lääkkeet. Niihin aikoihin mulle myös määrättiin nukahtamiseen jotain Ketipinoria, jota en uskaltanut ottaa kuin vasta tossa pari kk sitten, jokunen vuosi siis myöhemmin, ja siinä myrkyssä ei mennyt kuin sellaiset 20 min kun oireet alkoi. Hitto se on niin hirveetä ettei sanat riitä kuvailemaan. Tuon pillerin jälkeen oon tullut myös jotenkin hassusti allergiseksi melatoniinille. Jotain samaa noissa kolmessa on, vaikka ovatkin totaalisen erilaisia lääkkeitä. Muista pillereistä ei tule mitään oireita, eikä toi ole mitään kuvitelmaa.

Kaupungin psykiatrinen puolikin on perseestä ellei ole sellaista perinteistä masennusta tms.

Vähän meni ohi ketjun aiheen...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nythän tää meni ihan höpinäksi... "mullakin", "minäkin"...

15 vuoden sairaskertomukseni pohjalta voin kertoa, etten tiedä toisten henkilöiden masennuksesta, lääkityksen sopivuudesta enkä muustakaan juuri mitään, mutta ainakin on tullut tutustuttua vankasti aiheeseen niin omien kuin muiden kanssasairastajienkin kokemusten myötä näiden pitkien ja ah, niin raskaiden vuosien varrella.
Masennus on niin äärisubjektiivinen - toistanko itseäni - että sitä on turha lähteä yleistämään ja puoskaroimaan omienkaan kokemusten saati sivusta seuranneen kokemuksella. Tuollaiset "lääkitys pois" -kommentit osoittavat turhan usein syvää tietämättömyyttä sairauden syvimmästä olemuksesta ja sen ilmenemismuodoista.

Mutta - jatkakaa toki pakinaanne...

Itse ketjun aiheesta sen verran, että naisasiani, parisuhteeni ovat syvästi tyydyttävällä, erinomaisella tolalla ja/kun neitsyet ja sukupuolitaudit loistavat poissaolollaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nythän tää meni ihan höpinäksi... "mullakin", "minäkin"...

Miten naisasiaketjussa pitäisi toimia, jos ei kertoa mikä on oma tilanne? Oma mullakin minäkin on se, että ei ole naisasioita ja ei oikeastaan edes harmita. Onhan se joka päivä aamusta iltaan mielessä miksi ei ole mitään menossa, mutta oikeastaan aika rentouttavaa saada olla rauhassa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nythän tää meni ihan höpinäksi... "mullakin", "minäkin"...
Miten naisasiaketjussa pitäisi toimia, jos ei kertoa mikä on oma tilanne? Oma mullakin minäkin on se, että ei ole naisasioita ja ei oikeastaan edes harmita. Onhan se joka päivä aamusta iltaan mielessä miksi ei ole mitään menossa, mutta oikeastaan aika rentouttavaa saada olla rauhassa.
Niin no - kysymys kun ei ollutkaan varsinaisesti naisasioista, vaan erään palstaveljemme tuomasta erityisongelmasta parisuhteessaan ja kommenttini koski juurikin ao. ongelman - sairauden, jos niin halutaan sanoa - puoskarointia hyvinkin kevyin perustein.

Mites se Dirty Harry aikoinaan sanoi... "Jokaisella on mielipide niin kuin on persereikäkin...".
Toki, tämä palstahan on luotu juuri mielipiteiden esittämistä varten, joten eipä siinä, mutta jos olisit jaksanut perehtyä pikkuisenkaan tarkemmin asiayhteyteen ja minun kokemusten jalostamaan mielipiteeseeni tuosta nimenomaisesta ongelmasta, tämä sinunkin esittämäsi mielipide olisi kenties jäänyt odottamaan soveliaampaa paikkaa ulostulolleen.

Toisaalta, kyllähän avaruuteen bittejä mahtuu eikä Jatkoaika-instituution käyttämän fyysisenkään levytilan aihnainen nuusa näistäkään riveistä juurikaan murheellisemmaksi repeä...
 

cornix

Jäsen
@Surukuku niin siis sinullakin oli mielipide tuohon samaan ongelmaan kuten muillakin kyseiseen keskusteluun osallistuneilla. Äärisubjektiivisia masennusjutut ovat käytännössä joo mutta ei se subjektiivisuuteen vetoaminen kauheasti auta jos joku jeesiä kysyy. Kaiken lisäksi lääkkeiden mahdolliset haittavaikutukset ja se että toimiiko ne lääkkeet yleensä edes on sen subjektiivisuuden ulkopuolella koska asiaa pystytään ihan tutkimaankin.

Masennusjutut on kyllä tosi raskaita juttuja parisuhteissa, pidempään jatkuvana imevät sitä elämänvoimaa ja jaksamista myös toisesta osapuolesta ihan rotan lailla. Sitä on vaikea pitää itsensä positiivisena ja olla tukena kun saa vastalahjaksi pelkkää negatiivisuutta ja harmautta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Äärisubjektiivisia masennusjutut ovat käytännössä joo mutta ei se subjektiivisuuteen vetoaminen kauheasti auta jos joku jeesiä kysyy. Kaiken lisäksi lääkkeiden mahdolliset haittavaikutukset ja se että toimiiko ne lääkkeet yleensä edes on sen subjektiivisuuden ulkopuolella koska asiaa pystytään ihan tutkimaankin.
...
En nyt mielestäni kritisoinutkaan sinun, teidän, arvoisien palstaveljiemme, auttamishalua, vaan joitakin yhden tapauksen pohjalta muodostettuja mielipiteitä, eritoten masennuksen lääkityksestä. Toki, mielipiteet mielipiteinä, mutta näissä asioissa kannatta ehkä pitäytyä mutua kovemmalla pohjalla.

Oman tautini track recordista sen verran, että itselleni sopiva lääkitys, lääke, löytyi pikkuisen reilussa kymmenessä vuodessa, joten jos ensimmäinen lääke ei jollekin tuo kaivattua helpotusta ja/tai sivuvaikutukset vesittävät positiiviset vaikutukset, ei ensimmäisen päätelmän pitäisi ainakaan olla: Lääkityksestä ei ole masennuksen hoidossa mitään hyötyä! Lisäksi, useimpien lääkkeiden hyödyt alkavat tuntua ja siten näkyäkin sivusta seuraaville vasta pidemmällä aikavälillä, puhutaan usein kuukausista.

Olkoon tämä puolestani tässä. Depressio-ketju on varsinaisesti näitä juttuja varten ja niitä valitettavan pullollaan, mutta enpähän malttanut pysyä hiljaa täälläkään itselleni äärivakavasta aiheesta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No niin. Nyt on löytynyt nainen, joka on tosi mukava ja jonka kanssa on hirmu hauskaa. On paljon yhteistä, samantapaiset työt ja harrastukset ja huumorintaju. Samanlainen tausta ja vahva yhteenkuuluvuuden tunne. Muutenhan tämä olisi match made in heaven, mutta kun tämä nainen ei vedä panetusmittareita punaiselle. Ihan kaunis on, ei ole ruma eikä läski, eikä tee todellakaan pahaa nussia, mutta kun ei se nyt millään Ferrarilla ajamiselta tunnu. Mitähän tässä nyt tekisi? Pitääkö vain syväjäädyttää itsensä? Voisihan siinä se tulevien lasten äiti olla, ja pitkäaikainen kumppani muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Muutenhan tämä olisi match made in heaven, mutta kun tämä nainen ei vedä panetusmittareita punaiselle. Ihan kaunis on, ei ole ruma eikä läski, eikä tee todellakaan pahaa nussia, mutta kun ei se nyt millään Ferrarilla ajamiselta tunnu. Mitähän tässä nyt tekisi? Pitääkö vain syväjäädyttää itsensä? Voisihan siinä se tulevien lasten äiti olla, ja pitkäaikainen kumppani muutenkin.
Enhän minä mistään mitään tiedä, ainakaan Naisasiat-ketjussa, mutta rustailempa silti. Reilun 20 vuotisen elämäni aikana olen tavannut vain kolme (3) oikeasti mukavaa, fiksua ja jalat maassa olevaa naista, ja ne kaikki ovat juuri tuollaisia ulkonäöltään keskitasoa - tai jopa sen alle. Olen monesti miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen että ei tämä varmasti puhdasta sattumaa voi olla. Nuo kolme tyttöä ovat ehkäpä ainoita keiden kanssa voisin ihan oikeasti seurustella. Oon tässä oppinut nyt kuitenkin aika monta ikäistäni tai hieman nuorempaa tyttöä tuntemaan, ja voin melkein väittää että kauneus ja kusipäisyys kulkevat käsi kädessä. Noilla tuntuu usein olevan aivan epärealistiset odotukset itsestään, maailmassa kiinnostaa eniten se oma napa ja muutenkin luonteeltaan melko kylmiä. Mä en edes jaksa laskea omasta kaveripiiristäni niitä likkoja jotka ovat kyllä ottamassa yhteyttä heti kun jotain tarvitsevat, mutta jos itse tarvitsen apua niin ei löydy kiinnostusta vastailla edes viesteihin. Tarvitsemisella tarkoitan esimerkiksi rahaa, autokyytejä, yösijaa tai juttuseuraa. Sitten jos itse tarvitsisin juttuseuraa jostain mieltä askarruttavasta asiasta, niin ei ehdi eikä kiinnosta nyt. Eipä noihin tule kylläkään pidettyä yhteyttä enää. Nuo kolme likkaa ovat siinä mielessä aivan helvetin mukavia, että heistä saa juttuseuraa lähes koska tahansa jos vain siltä tuntuu. Homma toimii siis ns molemmin puolin ja monet hyvät sekä antoisat keskustelut olen kolmikon kanssa käynyt vuosien varrella.

En nyt halua yleistää että 95% naisista on tylyjä kusipäitä, mutta oma kokemus kertoo että mukavimmat likat ovat juuri niitä missikisojen jämäsijoja. Sanottakoon vielä tarkennukseksi että minun otantaani kuuluu pääasiassa 18-20v naiset, joka varmasti vaikuttaa asiaan. Samoin se että itse olen tälläinen perusruma ja suht ujo nuori mies joka myös luultavasti vaikuttaa siihen miten ne emännät meikäläiseen suhtautuvat.

En osaa sanoa mikä on yleinen mielipide, mutta omasta mielestäni parisuhdeasioissa tulisi katsoa ihan vain sitä miten tullaan toimeen. Pelkissä seksisuhteissa tietenkin se ulkonäkö nousee esiin, mutta parisuhteessa katsoisin vain sitä kuuluisaa sisäistä kauneutta. Jos itse saisin valita vapaasti itselleni seurustelukumppanin kaikista maailman naisista, niin minä ottaisin kenet tahansa tuosta edellämainitusta kolmikostani ennemmin kuin yhdenkään Viidakon tähtösen.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sanottakoon vielä tarkennukseksi että minun otantaani kuuluu pääasiassa 18-20v naiset, joka varmasti vaikuttaa asiaan.

Miksi vaikuttaisi? En todellakaan voi sanoa, että olisin kuvailemaasi ilmiöön törmännyt, vaikka otantaani kuuluu myös pääasiassa 18-20 -vuotiaita naisia, joista oikeasti mukavia, fiksuja ja jalat maassa olevia on ollut vähän enemmän kuin kolme. Luonnollisesti osa näistä on lisäksi ollut aika hyvännäköisiä.

T. perusruma ja suht. ujo mies
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tulee se sanottua että JYP#44:ltä asiallinen viesti. Tuohon ilmiöön on moniakin syitä. Yksi ihan se että nätimmät naiset joutuvat torjumaan miehiä huomattavasti enemmän ja täten kehittämään siihen jotenkin tehokkaan systeemin. "Kusipäisyys" niistä parhaita. Toki sitten vaikuttaa myös mainittu samalla kehittynyt harhainen omakuva ja vaatimustaso jo juttukumppaneita varten. Näteimmät sortuvat myös enemmän (luonteeltaan) surkeatasoisiin miehiin eli heidän korkeampi riskitasonsa huonoihin kokemuksiin lisää myös asennevammaisuutta.

Esim. aasialaisnaisissa on se hyvä puoli että kauneuden perustason ollessa niin kovaa luokkaa ei tarvitse välttämättä edes hakea jäävuoren huippuja vaan sopivaa seuraa löytyy ns. keskiluokastakin. Tämä toki järkevääkin, koska samat luonnonlait sielläkin pätevät.
 
No niin. Nyt on löytynyt nainen, joka on tosi mukava ja jonka kanssa on hirmu hauskaa. On paljon yhteistä, samantapaiset työt ja harrastukset ja huumorintaju. Samanlainen tausta ja vahva yhteenkuuluvuuden tunne. Muutenhan tämä olisi match made in heaven, mutta kun tämä nainen ei vedä panetusmittareita punaiselle. Ihan kaunis on, ei ole ruma eikä läski, eikä tee todellakaan pahaa nussia, mutta kun ei se nyt millään Ferrarilla ajamiselta tunnu. Mitähän tässä nyt tekisi? Pitääkö vain syväjäädyttää itsensä? Voisihan siinä se tulevien lasten äiti olla, ja pitkäaikainen kumppani muutenkin.
Jos ajatukset ja henkiset arvot kohtaavat, on toisen ihmisen kanssa hyvä olla. Se millaista intohimon määrää toista kohtaan pitää jonkinlaisena vähimmäisvaatimuksena parisuhteessaan on jokaisen oman arvomaailman mukainen valinta. "Jossain ihmisissä on sitä jotain" on sanonta, joka ei ole tuulesta temmattu. Mikä se on se jokin voi olla helppoa tai vaikeaa erotella toisesta ihmisestä. Seksielämä kahden ihmisen välillä on kehittyvä asia, joka voi paitsi laantua, myös syventyä sitä mukaa kun jaettua elämää kertyy ja tunteet toista ihmistä kohtaan syventyvät. Se miten tärkeänä yhdessä elämänvaiheiseessa pitää intohimon määrää, voi olla eri toisessa elämäntilanteessa, sillä ihmiset tavallisesti muuttuvat elämäntilanteiden ja -kokemusten myötä hieman erilaisiksi.

Jos tuntuu siltä, että mieli tekee vielä mennä ja "ajella Ferrareilla", ja että nykyisen tapailu/seurustelukumppanin kanssa joutuu tyytymään johonkin, kannattaa antaa sillekin ajatukselle tilaa että ehkä sun aika ei vielä ole vakiintua. Itsensä kylmettäminen tai tunteiden tukahduttaminen ei ole pitkällä tähtäimellä kovin toimiva ratkaisu. Et nyt ehkä ihan sitä tarkoittanutkaan että olisit tunteitasi kieltämässä itseltäsi, mutta totean sen silti.

Totean vielä omalta kohdaltani tähän liittyen, että tunnistan kirjoituksesta paljon itseäni vuosien takaa kun olin ainakin omissa mielikuvissani kovakin pelimies. En sano että sinä olisit sitä tarkoittanut, vaan että tuolloin itse tapailin useita naisia samaan aikaan. Ajatuksena oli kyllä myös vakiintua jossain vaiheessa, mutta oikeastaan pidin vain siitä jännityksestä mikä uusia ihmisiä tavatessa tulee kun toisesta ei vielä tiedä kaikkea ja molemmin puolinen kiinnostus on ilmiselvää ja sitä tehdään niin henkisesti kuin fyysisesti. Mutta oikeastaan olin enemmän kiinnostunut jälkimmäisestä, eikä silloin todellisuudessa tuskin kukaan ihminen maailmassa olisi riittänyt. Ohi meni tässä elämäntilanteessa todella monia upeita leidejä jotka olivat jälkeenpäin täyttä 100% vaimomateriaalia niin ajatuksen, henkisenkin kuin fyysisen puolen tasolla, minä en vain silloin ollut valmis siihen itse.

Mutta eipä hätää, kyllä niitä oikeita ihmisiä tapaa läpi elämänsä kun on itse sillä tavalla hyvä ihminen ettei jää menneisyyteensä liiaksi kiinni, tai ainakaan katkeroidu elämäänsä tai kokemuksiinsa naisasioissa. Perus itsestään huolehtiminen eri tasoilla näkyy myös ulospäin, ja sitä kannattaa jokaisen tehdä ihan parisuhdetilanteesta riippumatta. Silloin kun on hyvä itsellä olla niin parisuhteeseenkin tulee annettua paljon enemmän, kuin jos itsellä olisi huono olla. Siinä mielessä se, että ajatukset ja ylipäänsä henkisellä puolella kolahtaa, on aika tärkeää parisuhteessa.

En nyt halua yleistää että 95% naisista on tylyjä kusipäitä, mutta oma kokemus kertoo että mukavimmat likat ovat juuri niitä missikisojen jämäsijoja. Sanottakoon vielä tarkennukseksi että minun otantaani kuuluu pääasiassa 18-20v naiset, joka varmasti vaikuttaa asiaan. Samoin se että itse olen tälläinen perusruma ja suht ujo nuori mies joka myös luultavasti vaikuttaa siihen miten ne emännät meikäläiseen suhtautuvat.
Kovin paljon on silläkin merkitystä, millaisissa tilanteissa sitä naisia tapaa. Sitäkään ei voi väheksyä millainen ihminen itse on. En viittaa tässä siihen, että olisit ruma tai ujo, vaikka niin itse sanotkin. Olet nuori kaveri, joka ilmeisesti vielä hakee vähän itsearvostustaan. Itsevarmuus ja sisäinen hyvä olo tulevat sellaisista asioista kun löytää itselleen merkityksellisen työn/alan, jolla tavoittelee omia unelmiaan. Paljoa vetovoimaisempia tekijöitä ei toisessa ihmisessä ole kuin hyvinvointi ja terve itsearvostus.

Tietyissä piireissä varmasti pyörii tietynlaisia ihmisiä, joten kyllä joissakin ryjhmittymissä naisista tai miehistä voi 95:kin % käyttäytyä niin että se vaikuttaa kusipäiseltä. Kuitenkin on tässä hyvä muistaa, ettei se ole miten kaikki ihmiset käyttäytyvät. Minä opiskelin korkeakoulukaupungissa ja kun omakin opiskeluala oli kasvatusalaa niin luonnollisesti paikallisen OKL:n tytöt tulivat joka bileissä ja arkipäivien aikana vastaan. Sanon vain oman otantani perusteella, että esimerkiksi ainakin korkeakoulumaailmassa suuri osa kaikista naisista oli erittäin fiksuja, ulospäinsuuntautuneita ja itsestään huolehtivia nuoria naisia, jotka myös näyttivät omaan silmään erittäin hyvältä.

Maailma on kovin erilainen eri ihmisen silmin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Miksi vaikuttaisi?
No varmasti se ikä vaikuttaa asiaan. Tuossa iässä kun valtaosa meistä on vielä kuitenkin täysiä kersoja, eletään pitkälle vanhempien rahoilla ja kaikki ovet elämään auki. En tiiä olenko vain turhan toiveikas, mutta uskon että 10 vuoden päästä sitä löytää huomattavasti enemmän kaipailemiani fiksuja ja jalat maassa olevia naisia. Ikä tuo kokemusta ja uskon että siinä kolmekymppisenä ollaan (sukupuolesta riippumatta) paljon aikuisempia kun saattaa olla lapsia, asuntolainaa jne.

Sanon vain oman otantani perusteella, että esimerkiksi ainakin korkeakoulumaailmassa suuri osa kaikista naisista oli erittäin fiksuja, ulospäinsuuntautuneita ja itsestään huolehtivia nuoria naisia, jotka myös näyttivät omaan silmään erittäin hyvältä.

Maailma on kovin erilainen eri ihmisen silmin.
Olet varmasti oikeassa tuon koulun kanssa. Omaan otantaani kuuluu lähinnä omia lukiokavereitani. Yliopistosta ei ole mitään kokemusta, ja AMK:ssa olen miesvaltaisella alalla, eli eipä ole AMKin likkoihin liiemmin tullut tutustuttua. Samoin työpaikkani on miesvaltainen, mutta sieltä löytyi tässä menneenä kesänä se kolmas mukava nainen.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Alkaa olemaan jo melkoisen paksua tämä sun suoltama tuuba. Joo, ymmärrän, että pidät aasialaisista, ei siinä mitään. Kuitenkin nämä yllä olevan kaltaiset harhaiset ylistykset ovat jo mauttomia.

Musta on melkoisen huonoa makua kritikoida ja osoittaa samalla kritiikkinsä turhaksi perustelematta sitä. Et edes kertonut, mikä on kokemuksesi asiasta. Tietenkään.

Itsellä on vuosikymmenien kokemus suomalaisnaisista ja vuosien kokemus aasialaisista. Em. ovat kauttaaltaan "tylsiä" eli huomattavan epänaisellisia, niin ulkoiselta kuin sisäiseltä olemukseltaan. Jälkimmäiset taas aivan naisellisinta sorttia, luullakseni vain Itä-Eurooppa pystyy haastamaan. Varmaan Kuuba, jos tykkää tummasta. Joku voi ehdotella afrikkalaisia/latinoja mutta imo menee jo vähän yli. No, niin tämäkin ihan perusteluksi.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kokemukseni asiasta on se, että olen elämäni aikana tavannut ja nähnyt paljon naisellisia naisia eri roduista ja lähtökohdista. Jotenkin käsittämättömältä kuulostaa väite, että lähestulkoon kaikki suomalaiset naiset olisivat epänaisellisia. No, tässä tietysti tullaa siihen, että jokainen arvostaa naisellisiksi piirteiksi eri asioita, itse olen kuitenkin pystynyt näitä ominaisuuksia näkemään naisissa riippumatta synnyinmaasta. Sinun aasia-fixaatio on selvinnyt jo aikoja sitten ja asia on minun puolestani ok, kunhan esität mielipiteesi juurikin omina mielipiteinäsi, etkä minään universaaleina totuuksina.

Minun kokemukseni mukaan suomalaisnaiset ja ylipäänsä eurooppalaiset naiset ovat hyvin naisellisia. Mutta samalla he ovat myös itsenäiseen päättelyyn ja toimintaan kykeneviä ihmisiä, joiden käytöstä on muokannut seksuaalivalistus, koulutus ja ylipäänsä sivistys.

Kaikki miehet eivät tule toimeen länsimaisen naisen kanssa, tämä vaatii omien ajatusten päivittämistä 2010-luvulle.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Esim. aasialaisnaisissa on se hyvä puoli että kauneuden perustason ollessa niin kovaa luokkaa ei tarvitse välttämättä edes hakea jäävuoren huippuja vaan sopivaa seuraa löytyy ns. keskiluokastakin. Tämä toki järkevääkin, koska samat luonnonlait sielläkin pätevät.
Kyllä maailman kauneimmat naiset tulevat Pohjois-Euroopasta, esitän tämän nyt faktana sillä sinä teit samoin. Samalla he ovat älykkäitä, itsetietoisia ja vahvoja. Harmi, että olet nuorempana polttanut näppisi.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Jotenkin käsittämättömältä kuulostaa väite, että lähestulkoon kaikki suomalaiset naiset olisivat epänaisellisia. No, tässä tietysti tullaa siihen, että jokainen arvostaa naisellisiksi piirteiksi eri asioita, itse olen kuitenkin pystynyt näitä ominaisuuksia näkemään naisissa riippumatta synnyinmaasta.

Niin eihän tässä pelkistä ominaisuuksista ollutkaan kyse. Se kokonaispaketti tuppaa olemaan suomalaisilla aina viilaamista vailla. Itse olen vieläpä melko vaatimaton ettei mistään täydellisyyksistä ole kyse, vaan ihan jo sellaisesta vaikutelmien tasosta. Tietyistä syistä suomalaisnaiset pelaavat korttinsa kehnosti kun paljastavat puutteensa hetimiten.

Arvostan kyllä suomalaisnaisia, oma äitinikin on yms., naisellisuudessa vaan kehittämistä.

Sinun aasia-fixaatio on selvinnyt jo aikoja sitten ja asia on minun puolestani ok, kunhan esität mielipiteesi juurikin omina mielipiteinäsi, etkä minään universaaleina totuuksina.

No ei ihan mutua tekisi mieli tästä heittää, vaan tosiasioita, joskin luonnollisesti yleistäen.

Fixaatio on kyllä kuvaava termi; Aasia ei lähde minusta. Hauskinta aikaa sitten lapsuuden. Vähän toki pakko välillä rajoittaa ts. keskittyä enemmän vaimoon, mutta ainakin selittänyt hänelle olevani turisti. Kerran minuakin tuijotellaan niin miksei tuijottelisi takaisinkin. Mutta siis eksoottista sekin vrt. Suomeen.
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Minun kokemukseni mukaan suomalaisnaiset ja ylipäänsä eurooppalaiset naiset ovat hyvin naisellisia.

Sanotaan se vielä kerran, että minusta osa suomalaisteineistä on ok, esim. kassaneidit. Tosin noistahan jää varsinaisesti mieleen ne parhaimmat. Stalkkasin kerran yhtä, mutta tuskin kuitenkaan suhteeseen alkaisin edes teini-iän jälkeenkään.

Mutta samalla he ovat myös itsenäiseen päättelyyn ja toimintaan kykeneviä ihmisiä, joiden käytöstä on muokannut seksuaalivalistus, koulutus ja ylipäänsä sivistys.

Valistuksen riippakivi. Tuohan se varmaan raskain syy suomalaisten harmauteen. Tuossa ajattelussa on se outous että sen vertailuoletus muista perustuu harhoihin. Voin kertoa että Aasiassa naiset ovat tavattoman itsenäisiä. Esimerkkinä, eilen nuori nainen kantoi kahta vesi-astiaa eikä vilkaissutkaan minua. (Myönnän auttamisajatuksen vierailleen mielessäni mutta heti seuraavassa hetkessä tuntemani kunnioitus syrjäytti tuon lapsellisuuden.)

Myöskään seksuaalivalistus, koulutus, eikä "sivistyskään" ole länsimaiden omaisuutta. lol

Kaikki miehet eivät tule toimeen länsimaisen naisen kanssa, tämä vaatii omien ajatusten päivittämistä 2010-luvulle.

Oletusajatus (länsi)naisen tulemisesta ensin on toki lokaalina aivan looginen.
Jälkimmäinen lause on sitä totaalista ajatusfasismia, joka taitaa eniten kammoksuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös