Naisasiat

  • 7 571 137
  • 26 605

cornix

Jäsen
@Surukuku niin siis sinullakin oli mielipide tuohon samaan ongelmaan kuten muillakin kyseiseen keskusteluun osallistuneilla. Äärisubjektiivisia masennusjutut ovat käytännössä joo mutta ei se subjektiivisuuteen vetoaminen kauheasti auta jos joku jeesiä kysyy. Kaiken lisäksi lääkkeiden mahdolliset haittavaikutukset ja se että toimiiko ne lääkkeet yleensä edes on sen subjektiivisuuden ulkopuolella koska asiaa pystytään ihan tutkimaankin.

Masennusjutut on kyllä tosi raskaita juttuja parisuhteissa, pidempään jatkuvana imevät sitä elämänvoimaa ja jaksamista myös toisesta osapuolesta ihan rotan lailla. Sitä on vaikea pitää itsensä positiivisena ja olla tukena kun saa vastalahjaksi pelkkää negatiivisuutta ja harmautta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Äärisubjektiivisia masennusjutut ovat käytännössä joo mutta ei se subjektiivisuuteen vetoaminen kauheasti auta jos joku jeesiä kysyy. Kaiken lisäksi lääkkeiden mahdolliset haittavaikutukset ja se että toimiiko ne lääkkeet yleensä edes on sen subjektiivisuuden ulkopuolella koska asiaa pystytään ihan tutkimaankin.
...
En nyt mielestäni kritisoinutkaan sinun, teidän, arvoisien palstaveljiemme, auttamishalua, vaan joitakin yhden tapauksen pohjalta muodostettuja mielipiteitä, eritoten masennuksen lääkityksestä. Toki, mielipiteet mielipiteinä, mutta näissä asioissa kannatta ehkä pitäytyä mutua kovemmalla pohjalla.

Oman tautini track recordista sen verran, että itselleni sopiva lääkitys, lääke, löytyi pikkuisen reilussa kymmenessä vuodessa, joten jos ensimmäinen lääke ei jollekin tuo kaivattua helpotusta ja/tai sivuvaikutukset vesittävät positiiviset vaikutukset, ei ensimmäisen päätelmän pitäisi ainakaan olla: Lääkityksestä ei ole masennuksen hoidossa mitään hyötyä! Lisäksi, useimpien lääkkeiden hyödyt alkavat tuntua ja siten näkyäkin sivusta seuraaville vasta pidemmällä aikavälillä, puhutaan usein kuukausista.

Olkoon tämä puolestani tässä. Depressio-ketju on varsinaisesti näitä juttuja varten ja niitä valitettavan pullollaan, mutta enpähän malttanut pysyä hiljaa täälläkään itselleni äärivakavasta aiheesta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No niin. Nyt on löytynyt nainen, joka on tosi mukava ja jonka kanssa on hirmu hauskaa. On paljon yhteistä, samantapaiset työt ja harrastukset ja huumorintaju. Samanlainen tausta ja vahva yhteenkuuluvuuden tunne. Muutenhan tämä olisi match made in heaven, mutta kun tämä nainen ei vedä panetusmittareita punaiselle. Ihan kaunis on, ei ole ruma eikä läski, eikä tee todellakaan pahaa nussia, mutta kun ei se nyt millään Ferrarilla ajamiselta tunnu. Mitähän tässä nyt tekisi? Pitääkö vain syväjäädyttää itsensä? Voisihan siinä se tulevien lasten äiti olla, ja pitkäaikainen kumppani muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Muutenhan tämä olisi match made in heaven, mutta kun tämä nainen ei vedä panetusmittareita punaiselle. Ihan kaunis on, ei ole ruma eikä läski, eikä tee todellakaan pahaa nussia, mutta kun ei se nyt millään Ferrarilla ajamiselta tunnu. Mitähän tässä nyt tekisi? Pitääkö vain syväjäädyttää itsensä? Voisihan siinä se tulevien lasten äiti olla, ja pitkäaikainen kumppani muutenkin.
Enhän minä mistään mitään tiedä, ainakaan Naisasiat-ketjussa, mutta rustailempa silti. Reilun 20 vuotisen elämäni aikana olen tavannut vain kolme (3) oikeasti mukavaa, fiksua ja jalat maassa olevaa naista, ja ne kaikki ovat juuri tuollaisia ulkonäöltään keskitasoa - tai jopa sen alle. Olen monesti miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen että ei tämä varmasti puhdasta sattumaa voi olla. Nuo kolme tyttöä ovat ehkäpä ainoita keiden kanssa voisin ihan oikeasti seurustella. Oon tässä oppinut nyt kuitenkin aika monta ikäistäni tai hieman nuorempaa tyttöä tuntemaan, ja voin melkein väittää että kauneus ja kusipäisyys kulkevat käsi kädessä. Noilla tuntuu usein olevan aivan epärealistiset odotukset itsestään, maailmassa kiinnostaa eniten se oma napa ja muutenkin luonteeltaan melko kylmiä. Mä en edes jaksa laskea omasta kaveripiiristäni niitä likkoja jotka ovat kyllä ottamassa yhteyttä heti kun jotain tarvitsevat, mutta jos itse tarvitsen apua niin ei löydy kiinnostusta vastailla edes viesteihin. Tarvitsemisella tarkoitan esimerkiksi rahaa, autokyytejä, yösijaa tai juttuseuraa. Sitten jos itse tarvitsisin juttuseuraa jostain mieltä askarruttavasta asiasta, niin ei ehdi eikä kiinnosta nyt. Eipä noihin tule kylläkään pidettyä yhteyttä enää. Nuo kolme likkaa ovat siinä mielessä aivan helvetin mukavia, että heistä saa juttuseuraa lähes koska tahansa jos vain siltä tuntuu. Homma toimii siis ns molemmin puolin ja monet hyvät sekä antoisat keskustelut olen kolmikon kanssa käynyt vuosien varrella.

En nyt halua yleistää että 95% naisista on tylyjä kusipäitä, mutta oma kokemus kertoo että mukavimmat likat ovat juuri niitä missikisojen jämäsijoja. Sanottakoon vielä tarkennukseksi että minun otantaani kuuluu pääasiassa 18-20v naiset, joka varmasti vaikuttaa asiaan. Samoin se että itse olen tälläinen perusruma ja suht ujo nuori mies joka myös luultavasti vaikuttaa siihen miten ne emännät meikäläiseen suhtautuvat.

En osaa sanoa mikä on yleinen mielipide, mutta omasta mielestäni parisuhdeasioissa tulisi katsoa ihan vain sitä miten tullaan toimeen. Pelkissä seksisuhteissa tietenkin se ulkonäkö nousee esiin, mutta parisuhteessa katsoisin vain sitä kuuluisaa sisäistä kauneutta. Jos itse saisin valita vapaasti itselleni seurustelukumppanin kaikista maailman naisista, niin minä ottaisin kenet tahansa tuosta edellämainitusta kolmikostani ennemmin kuin yhdenkään Viidakon tähtösen.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sanottakoon vielä tarkennukseksi että minun otantaani kuuluu pääasiassa 18-20v naiset, joka varmasti vaikuttaa asiaan.

Miksi vaikuttaisi? En todellakaan voi sanoa, että olisin kuvailemaasi ilmiöön törmännyt, vaikka otantaani kuuluu myös pääasiassa 18-20 -vuotiaita naisia, joista oikeasti mukavia, fiksuja ja jalat maassa olevia on ollut vähän enemmän kuin kolme. Luonnollisesti osa näistä on lisäksi ollut aika hyvännäköisiä.

T. perusruma ja suht. ujo mies
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tulee se sanottua että JYP#44:ltä asiallinen viesti. Tuohon ilmiöön on moniakin syitä. Yksi ihan se että nätimmät naiset joutuvat torjumaan miehiä huomattavasti enemmän ja täten kehittämään siihen jotenkin tehokkaan systeemin. "Kusipäisyys" niistä parhaita. Toki sitten vaikuttaa myös mainittu samalla kehittynyt harhainen omakuva ja vaatimustaso jo juttukumppaneita varten. Näteimmät sortuvat myös enemmän (luonteeltaan) surkeatasoisiin miehiin eli heidän korkeampi riskitasonsa huonoihin kokemuksiin lisää myös asennevammaisuutta.

Esim. aasialaisnaisissa on se hyvä puoli että kauneuden perustason ollessa niin kovaa luokkaa ei tarvitse välttämättä edes hakea jäävuoren huippuja vaan sopivaa seuraa löytyy ns. keskiluokastakin. Tämä toki järkevääkin, koska samat luonnonlait sielläkin pätevät.
 
No niin. Nyt on löytynyt nainen, joka on tosi mukava ja jonka kanssa on hirmu hauskaa. On paljon yhteistä, samantapaiset työt ja harrastukset ja huumorintaju. Samanlainen tausta ja vahva yhteenkuuluvuuden tunne. Muutenhan tämä olisi match made in heaven, mutta kun tämä nainen ei vedä panetusmittareita punaiselle. Ihan kaunis on, ei ole ruma eikä läski, eikä tee todellakaan pahaa nussia, mutta kun ei se nyt millään Ferrarilla ajamiselta tunnu. Mitähän tässä nyt tekisi? Pitääkö vain syväjäädyttää itsensä? Voisihan siinä se tulevien lasten äiti olla, ja pitkäaikainen kumppani muutenkin.
Jos ajatukset ja henkiset arvot kohtaavat, on toisen ihmisen kanssa hyvä olla. Se millaista intohimon määrää toista kohtaan pitää jonkinlaisena vähimmäisvaatimuksena parisuhteessaan on jokaisen oman arvomaailman mukainen valinta. "Jossain ihmisissä on sitä jotain" on sanonta, joka ei ole tuulesta temmattu. Mikä se on se jokin voi olla helppoa tai vaikeaa erotella toisesta ihmisestä. Seksielämä kahden ihmisen välillä on kehittyvä asia, joka voi paitsi laantua, myös syventyä sitä mukaa kun jaettua elämää kertyy ja tunteet toista ihmistä kohtaan syventyvät. Se miten tärkeänä yhdessä elämänvaiheiseessa pitää intohimon määrää, voi olla eri toisessa elämäntilanteessa, sillä ihmiset tavallisesti muuttuvat elämäntilanteiden ja -kokemusten myötä hieman erilaisiksi.

Jos tuntuu siltä, että mieli tekee vielä mennä ja "ajella Ferrareilla", ja että nykyisen tapailu/seurustelukumppanin kanssa joutuu tyytymään johonkin, kannattaa antaa sillekin ajatukselle tilaa että ehkä sun aika ei vielä ole vakiintua. Itsensä kylmettäminen tai tunteiden tukahduttaminen ei ole pitkällä tähtäimellä kovin toimiva ratkaisu. Et nyt ehkä ihan sitä tarkoittanutkaan että olisit tunteitasi kieltämässä itseltäsi, mutta totean sen silti.

Totean vielä omalta kohdaltani tähän liittyen, että tunnistan kirjoituksesta paljon itseäni vuosien takaa kun olin ainakin omissa mielikuvissani kovakin pelimies. En sano että sinä olisit sitä tarkoittanut, vaan että tuolloin itse tapailin useita naisia samaan aikaan. Ajatuksena oli kyllä myös vakiintua jossain vaiheessa, mutta oikeastaan pidin vain siitä jännityksestä mikä uusia ihmisiä tavatessa tulee kun toisesta ei vielä tiedä kaikkea ja molemmin puolinen kiinnostus on ilmiselvää ja sitä tehdään niin henkisesti kuin fyysisesti. Mutta oikeastaan olin enemmän kiinnostunut jälkimmäisestä, eikä silloin todellisuudessa tuskin kukaan ihminen maailmassa olisi riittänyt. Ohi meni tässä elämäntilanteessa todella monia upeita leidejä jotka olivat jälkeenpäin täyttä 100% vaimomateriaalia niin ajatuksen, henkisenkin kuin fyysisen puolen tasolla, minä en vain silloin ollut valmis siihen itse.

Mutta eipä hätää, kyllä niitä oikeita ihmisiä tapaa läpi elämänsä kun on itse sillä tavalla hyvä ihminen ettei jää menneisyyteensä liiaksi kiinni, tai ainakaan katkeroidu elämäänsä tai kokemuksiinsa naisasioissa. Perus itsestään huolehtiminen eri tasoilla näkyy myös ulospäin, ja sitä kannattaa jokaisen tehdä ihan parisuhdetilanteesta riippumatta. Silloin kun on hyvä itsellä olla niin parisuhteeseenkin tulee annettua paljon enemmän, kuin jos itsellä olisi huono olla. Siinä mielessä se, että ajatukset ja ylipäänsä henkisellä puolella kolahtaa, on aika tärkeää parisuhteessa.

En nyt halua yleistää että 95% naisista on tylyjä kusipäitä, mutta oma kokemus kertoo että mukavimmat likat ovat juuri niitä missikisojen jämäsijoja. Sanottakoon vielä tarkennukseksi että minun otantaani kuuluu pääasiassa 18-20v naiset, joka varmasti vaikuttaa asiaan. Samoin se että itse olen tälläinen perusruma ja suht ujo nuori mies joka myös luultavasti vaikuttaa siihen miten ne emännät meikäläiseen suhtautuvat.
Kovin paljon on silläkin merkitystä, millaisissa tilanteissa sitä naisia tapaa. Sitäkään ei voi väheksyä millainen ihminen itse on. En viittaa tässä siihen, että olisit ruma tai ujo, vaikka niin itse sanotkin. Olet nuori kaveri, joka ilmeisesti vielä hakee vähän itsearvostustaan. Itsevarmuus ja sisäinen hyvä olo tulevat sellaisista asioista kun löytää itselleen merkityksellisen työn/alan, jolla tavoittelee omia unelmiaan. Paljoa vetovoimaisempia tekijöitä ei toisessa ihmisessä ole kuin hyvinvointi ja terve itsearvostus.

Tietyissä piireissä varmasti pyörii tietynlaisia ihmisiä, joten kyllä joissakin ryjhmittymissä naisista tai miehistä voi 95:kin % käyttäytyä niin että se vaikuttaa kusipäiseltä. Kuitenkin on tässä hyvä muistaa, ettei se ole miten kaikki ihmiset käyttäytyvät. Minä opiskelin korkeakoulukaupungissa ja kun omakin opiskeluala oli kasvatusalaa niin luonnollisesti paikallisen OKL:n tytöt tulivat joka bileissä ja arkipäivien aikana vastaan. Sanon vain oman otantani perusteella, että esimerkiksi ainakin korkeakoulumaailmassa suuri osa kaikista naisista oli erittäin fiksuja, ulospäinsuuntautuneita ja itsestään huolehtivia nuoria naisia, jotka myös näyttivät omaan silmään erittäin hyvältä.

Maailma on kovin erilainen eri ihmisen silmin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Miksi vaikuttaisi?
No varmasti se ikä vaikuttaa asiaan. Tuossa iässä kun valtaosa meistä on vielä kuitenkin täysiä kersoja, eletään pitkälle vanhempien rahoilla ja kaikki ovet elämään auki. En tiiä olenko vain turhan toiveikas, mutta uskon että 10 vuoden päästä sitä löytää huomattavasti enemmän kaipailemiani fiksuja ja jalat maassa olevia naisia. Ikä tuo kokemusta ja uskon että siinä kolmekymppisenä ollaan (sukupuolesta riippumatta) paljon aikuisempia kun saattaa olla lapsia, asuntolainaa jne.

Sanon vain oman otantani perusteella, että esimerkiksi ainakin korkeakoulumaailmassa suuri osa kaikista naisista oli erittäin fiksuja, ulospäinsuuntautuneita ja itsestään huolehtivia nuoria naisia, jotka myös näyttivät omaan silmään erittäin hyvältä.

Maailma on kovin erilainen eri ihmisen silmin.
Olet varmasti oikeassa tuon koulun kanssa. Omaan otantaani kuuluu lähinnä omia lukiokavereitani. Yliopistosta ei ole mitään kokemusta, ja AMK:ssa olen miesvaltaisella alalla, eli eipä ole AMKin likkoihin liiemmin tullut tutustuttua. Samoin työpaikkani on miesvaltainen, mutta sieltä löytyi tässä menneenä kesänä se kolmas mukava nainen.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Alkaa olemaan jo melkoisen paksua tämä sun suoltama tuuba. Joo, ymmärrän, että pidät aasialaisista, ei siinä mitään. Kuitenkin nämä yllä olevan kaltaiset harhaiset ylistykset ovat jo mauttomia.

Musta on melkoisen huonoa makua kritikoida ja osoittaa samalla kritiikkinsä turhaksi perustelematta sitä. Et edes kertonut, mikä on kokemuksesi asiasta. Tietenkään.

Itsellä on vuosikymmenien kokemus suomalaisnaisista ja vuosien kokemus aasialaisista. Em. ovat kauttaaltaan "tylsiä" eli huomattavan epänaisellisia, niin ulkoiselta kuin sisäiseltä olemukseltaan. Jälkimmäiset taas aivan naisellisinta sorttia, luullakseni vain Itä-Eurooppa pystyy haastamaan. Varmaan Kuuba, jos tykkää tummasta. Joku voi ehdotella afrikkalaisia/latinoja mutta imo menee jo vähän yli. No, niin tämäkin ihan perusteluksi.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kokemukseni asiasta on se, että olen elämäni aikana tavannut ja nähnyt paljon naisellisia naisia eri roduista ja lähtökohdista. Jotenkin käsittämättömältä kuulostaa väite, että lähestulkoon kaikki suomalaiset naiset olisivat epänaisellisia. No, tässä tietysti tullaa siihen, että jokainen arvostaa naisellisiksi piirteiksi eri asioita, itse olen kuitenkin pystynyt näitä ominaisuuksia näkemään naisissa riippumatta synnyinmaasta. Sinun aasia-fixaatio on selvinnyt jo aikoja sitten ja asia on minun puolestani ok, kunhan esität mielipiteesi juurikin omina mielipiteinäsi, etkä minään universaaleina totuuksina.

Minun kokemukseni mukaan suomalaisnaiset ja ylipäänsä eurooppalaiset naiset ovat hyvin naisellisia. Mutta samalla he ovat myös itsenäiseen päättelyyn ja toimintaan kykeneviä ihmisiä, joiden käytöstä on muokannut seksuaalivalistus, koulutus ja ylipäänsä sivistys.

Kaikki miehet eivät tule toimeen länsimaisen naisen kanssa, tämä vaatii omien ajatusten päivittämistä 2010-luvulle.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Esim. aasialaisnaisissa on se hyvä puoli että kauneuden perustason ollessa niin kovaa luokkaa ei tarvitse välttämättä edes hakea jäävuoren huippuja vaan sopivaa seuraa löytyy ns. keskiluokastakin. Tämä toki järkevääkin, koska samat luonnonlait sielläkin pätevät.
Kyllä maailman kauneimmat naiset tulevat Pohjois-Euroopasta, esitän tämän nyt faktana sillä sinä teit samoin. Samalla he ovat älykkäitä, itsetietoisia ja vahvoja. Harmi, että olet nuorempana polttanut näppisi.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Jotenkin käsittämättömältä kuulostaa väite, että lähestulkoon kaikki suomalaiset naiset olisivat epänaisellisia. No, tässä tietysti tullaa siihen, että jokainen arvostaa naisellisiksi piirteiksi eri asioita, itse olen kuitenkin pystynyt näitä ominaisuuksia näkemään naisissa riippumatta synnyinmaasta.

Niin eihän tässä pelkistä ominaisuuksista ollutkaan kyse. Se kokonaispaketti tuppaa olemaan suomalaisilla aina viilaamista vailla. Itse olen vieläpä melko vaatimaton ettei mistään täydellisyyksistä ole kyse, vaan ihan jo sellaisesta vaikutelmien tasosta. Tietyistä syistä suomalaisnaiset pelaavat korttinsa kehnosti kun paljastavat puutteensa hetimiten.

Arvostan kyllä suomalaisnaisia, oma äitinikin on yms., naisellisuudessa vaan kehittämistä.

Sinun aasia-fixaatio on selvinnyt jo aikoja sitten ja asia on minun puolestani ok, kunhan esität mielipiteesi juurikin omina mielipiteinäsi, etkä minään universaaleina totuuksina.

No ei ihan mutua tekisi mieli tästä heittää, vaan tosiasioita, joskin luonnollisesti yleistäen.

Fixaatio on kyllä kuvaava termi; Aasia ei lähde minusta. Hauskinta aikaa sitten lapsuuden. Vähän toki pakko välillä rajoittaa ts. keskittyä enemmän vaimoon, mutta ainakin selittänyt hänelle olevani turisti. Kerran minuakin tuijotellaan niin miksei tuijottelisi takaisinkin. Mutta siis eksoottista sekin vrt. Suomeen.
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Minun kokemukseni mukaan suomalaisnaiset ja ylipäänsä eurooppalaiset naiset ovat hyvin naisellisia.

Sanotaan se vielä kerran, että minusta osa suomalaisteineistä on ok, esim. kassaneidit. Tosin noistahan jää varsinaisesti mieleen ne parhaimmat. Stalkkasin kerran yhtä, mutta tuskin kuitenkaan suhteeseen alkaisin edes teini-iän jälkeenkään.

Mutta samalla he ovat myös itsenäiseen päättelyyn ja toimintaan kykeneviä ihmisiä, joiden käytöstä on muokannut seksuaalivalistus, koulutus ja ylipäänsä sivistys.

Valistuksen riippakivi. Tuohan se varmaan raskain syy suomalaisten harmauteen. Tuossa ajattelussa on se outous että sen vertailuoletus muista perustuu harhoihin. Voin kertoa että Aasiassa naiset ovat tavattoman itsenäisiä. Esimerkkinä, eilen nuori nainen kantoi kahta vesi-astiaa eikä vilkaissutkaan minua. (Myönnän auttamisajatuksen vierailleen mielessäni mutta heti seuraavassa hetkessä tuntemani kunnioitus syrjäytti tuon lapsellisuuden.)

Myöskään seksuaalivalistus, koulutus, eikä "sivistyskään" ole länsimaiden omaisuutta. lol

Kaikki miehet eivät tule toimeen länsimaisen naisen kanssa, tämä vaatii omien ajatusten päivittämistä 2010-luvulle.

Oletusajatus (länsi)naisen tulemisesta ensin on toki lokaalina aivan looginen.
Jälkimmäinen lause on sitä totaalista ajatusfasismia, joka taitaa eniten kammoksuttaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Jälkimmäinen lause on sitä totaalista ajatusfasismia, joka taitaa eniten kammoksuttaa.

Ei tässä ollut tarkoitus vaatia mitään, eikä varsinkaan harjoittaa fasismia. Totesin vain ääneen sen imo faktan, että länsimainen nainen ei jaksa katsella näitä vanhan liiton äijiä nurkissaan. Eivät he tosin mitään ylivaltaa vaadi, vaan tasa-arvoisen suhteen, jossa heilläkin on sananvaltaa. Osalle miehistä tämä tasa-arvo on yhä tänäkin päivänä liian radikaali ajatus, joka tietysti on valitettava asia.

Tietysti näillä keskustelupalstoilla tapaa paljon ääripäitä suuntaan jos toiseenkin, joka ehkä vääristää sitä totuudenmukaista kuvaa länsimaisesta parisuhteesta vuonna 2015. Sillä kyllähän se totuudenmukainen kuvaa lienee sen suuntainen, että valtaosa meistä elää ihan normaalia, tasa-arvoista ja tasapainoista elämää puolisonsa kanssa.

Ne, joille tämä tuottaa hankaluuksia, pitävät sitten enemmän ääntä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kyllä maailman kauneimmat naiset tulevat Pohjois-Euroopasta, esitän tämän nyt faktana sillä sinä teit samoin. Samalla he ovat älykkäitä, itsetietoisia ja vahvoja. Harmi, että olet nuorempana polttanut näppisi.

Kyllähän esim. islantilaisnaiset on kiehtovia, siinä on jotain kaunista. Ehkä elävät vielä maanläheisemmin, siinä missä Suomessa luonto on jotain jota mennään katsomaan. Näin ainakin jonkun aikoinaan näkemäni tv-sarjan perusteella. Mutta todellisuus taitaa olla tässäkin karun vastustamaton, pohjoisessahan yleensä naisetkin ovat kylmempiä. Tässä suomalaisillakin toki on altavastaajan asema, ei voi kieltää. Tätä kylmyyttä itselleen oikeuttaakseen kehittivät sitten kaiken maailman feminismit. Kehäpäätelmien ykkösiä.

Tuota itsenäisen naisen myyttiä tuossa jo avasinkin. Valtava, siis VALTAVA, tabu.
Minä en harmittele vaan kuten usein, elämä kääntää epäonnen onneksi.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ei tässä ollut tarkoitus vaatia mitään, eikä varsinkaan harjoittaa fasismia. Totesin vain ääneen sen imo faktan, että länsimainen nainen ei jaksa katsella näitä vanhan liiton äijiä nurkissaan.

Jos lähtökohta on feminismi, on sitä myös lopputulos.

Eivät he tosin mitään ylivaltaa vaadi, vaan tasa-arvoisen suhteen, jossa heilläkin on sananvaltaa. Osalle miehistä tämä tasa-arvo on yhä tänäkin päivänä liian radikaali ajatus, joka tietysti on valitettava asia.

Tasa-arvo on todella, radikalismia. Ihminen voi kehitellä kaikenlaista luonnon päälle, tulokset ovat olleet tässä toistaiseksi odotetunlaisia, lyhyesti ilmaistuna perversiota perversion päälle. Miksei tasa-arvon ja evoluutioteorian ristiriidasta puhuta?

Tietysti näillä keskustelupalstoilla tapaa paljon ääripäitä suuntaan jos toiseenkin, joka ehkä vääristää sitä totuudenmukaista kuvaa länsimaisesta parisuhteesta vuonna 2015. Sillä kyllähän se totuudenmukainen kuvaa lienee sen suuntainen, että valtaosa meistä elää ihan normaalia, tasa-arvoista ja tasapainoista elämää puolisonsa kanssa.

Ne, joille tämä tuottaa hankaluuksia, pitävät sitten enemmän ääntä.

Antamasi kuva ei liene aivan totuudenmukainen. Tutkitusti tasa-arvoilijoilla on esim. suhteissaan vähemmän seksiä. Tosin ehkä se on sitten uutta normaalia, kohti sukupuolineutraaliutta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Antamasi kuva ei liene aivan totuudenmukainen. Tutkitusti tasa-arvoilijoilla on esim. suhteissaan vähemmän seksiä. Tosin ehkä se on sitten uutta normaalia, kohti sukupuolineutraaliutta.

Tämä riippunee siitä, mitä pitää "tasa-arvoiluna", oli sitten kyse seksin määrästä tai joistain muista parisuhteeseen liittyvistä asioista. Toisille tasa-arvo tulee luonnostaan, eikä sitä tarvitse erikseen korostaa tahi toisaalta pilkatakaan. Minun vaimoni on hyvin konservatiivinen naisihminen ja otti mm. sukunimeni. Silti hänelle oli itsestään selvää se minun kantani asiaan, että voi pitää omankin nimensä, jos siltä tuntuu. Taisin tosin tähän asiaan mainita, että ei mielellään yhdistelmäsukunimeä, hän oli samaa mieltä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tämä riippunee siitä, mitä pitää "tasa-arvoiluna", oli sitten kyse seksin määrästä tai joistain muista parisuhteeseen liittyvistä asioista.

Pitää paikkansa. Tasaveroisuus on hyvä käsite ja idea, miehen kylkiluu jne.

Minun vaimoni on hyvin konservatiivinen naisihminen ja otti mm. sukunimeni. Silti hänelle oli itsestään selvää se minun kantani asiaan, että voi pitää omankin nimensä, jos siltä tuntuu. Taisin tosin tähän asiaan mainita, että ei mielellään yhdistelmäsukunimeä, hän oli samaa mieltä.

Itse olin aivan samaa mieltä. Kunnes vaimoni yhdisti omaansa myös minun sukunimeni. Hänen sukunimensä oli minusta turhan kaunis luovuttavaksi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oon tässä oppinut nyt kuitenkin aika monta ikäistäni tai hieman nuorempaa tyttöä tuntemaan, ja voin melkein väittää että kauneus ja kusipäisyys kulkevat käsi kädessä. Noilla tuntuu usein olevan aivan epärealistiset odotukset itsestään, maailmassa kiinnostaa eniten se oma napa ja muutenkin luonteeltaan melko kylmiä.
...

En osaa sanoa mikä on yleinen mielipide, mutta omasta mielestäni parisuhdeasioissa tulisi katsoa ihan vain sitä miten tullaan toimeen. Pelkissä seksisuhteissa tietenkin se ulkonäkö nousee esiin, mutta parisuhteessa katsoisin vain sitä kuuluisaa sisäistä kauneutta.

On ehkä kärjistettyä sanoa, että kauneus ja kusipäisyys kulkevat täysin käsi kädessä, mutta kyllä se voi olla osittain totta. Kauneus on naisille tärkein vallan väline, ja kauniit naiset pääsevät valikoimaan miesseuransa aika tarkkaan, kun tarjontaa on runsaasti. Niiden hieman tavallisemman näköisten tyttöjen pitää panostaa muihinkin asioihin, esimerkiksi siihen, että he ovat mukavia. Tavallisemman näköiset naiset saattavat myös pyrkiä miellyttämään miehiä enemmän, ja parisuhteessa he saattavat tehdä paljon enemmän suhteen eteen. Kauniit naiset eivät välttämättä jaksa niin paljon yrittää, koska heidän ei omasta mielestään tarvitse. He voivat aina saada jonkun muunkin miehen, tarjontaahan riittää.

Ja varmaan tuo toimii toisinkin päin. Hiljattain iltapäivälehdet kirjoittivat jostain tutkimuksesta, jonka mukaan keskivertomiehet ovat parempia rakastajia kuin komeat miehet. Ensin mainitut juuri siksi, että he pyrkivät miellyttämään kumppaniaan enemmän kuin komeat miehet. Ei tuota ole vaikea uskoa, vaikka kärjistyshän tuokin tietysti on.

Jos ajatukset ja henkiset arvot kohtaavat, on toisen ihmisen kanssa hyvä olla. Se millaista intohimon määrää toista kohtaan pitää jonkinlaisena vähimmäisvaatimuksena parisuhteessaan on jokaisen oman arvomaailman mukainen valinta. "Jossain ihmisissä on sitä jotain" on sanonta, joka ei ole tuulesta temmattu. Mikä se on se jokin voi olla helppoa tai vaikeaa erotella toisesta ihmisestä.

Kun ajatukset ja henkiset arvot kohtaavat, suhteessa on usein sellainen hyvä ja perusonnellinen olo. Ja kyllähän sen kumppanin niin valikoi, että tämä jossain määrin miellyttää silmää. Toki sellaista perusnättiä ja mukavaa naistakin kohtaan voi tuntea intohimoa, mutta se on laadultaan aika lempeää. Ylipäänsä tuollaisessa suhteessa on ehkä enemmän sellaista välittämisen tunnetta kuin sellaista huumaavaa ihastusta.

Silti jossain vaiheessa alan ainakin itse kaivata sellaista tajunnanräjäyttävää ihastuksen tunnetta, jonka jotkut naiset pystyvät antamaan. Ja se tunne tulee täysin naisen ulkonäöstä, eleistä ja äänestä. Kun nuo ovat täyden kympin arvoisia, naisen muilla ominaisuuksilla ei ole paljon väliä. Tyhmyys on toki paha turn-off tässäkin tilanteessa, mutta esimerkiksi mukava ei ole pakko olla, jos ulkoinen olemus on kympin arvoinen. Kyllä kusipääkin voi saada polvet notkumaan, jos on hyvännäköinen.

Totean vielä omalta kohdaltani tähän liittyen, että tunnistan kirjoituksesta paljon itseäni vuosien takaa kun olin ainakin omissa mielikuvissani kovakin pelimies. En sano että sinä olisit sitä tarkoittanut, vaan että tuolloin itse tapailin useita naisia samaan aikaan. Ajatuksena oli kyllä myös vakiintua jossain vaiheessa, mutta oikeastaan pidin vain siitä jännityksestä mikä uusia ihmisiä tavatessa tulee kun toisesta ei vielä tiedä kaikkea ja molemmin puolinen kiinnostus on ilmiselvää ja sitä tehdään niin henkisesti kuin fyysisesti. Mutta oikeastaan olin enemmän kiinnostunut jälkimmäisestä, eikä silloin todellisuudessa tuskin kukaan ihminen maailmassa olisi riittänyt. Ohi meni tässä elämäntilanteessa todella monia upeita leidejä jotka olivat jälkeenpäin täyttä 100% vaimomateriaalia niin ajatuksen, henkisenkin kuin fyysisen puolen tasolla, minä en vain silloin ollut valmis siihen itse.

Sehän tässä on mielenkiintoista, että en mitenkään koe itseäni pelimieheksi, enkä edes halua olla sellainen. Saan kyllä naisia, mutta en etsi tai laske kaatoja, vaan etsin mahdollisimman hyvää naista parisuhteeseen. Ulospäin tämä touhu voi kyllä näyttää naisten kaatamiselta, mutta se ei ole tarkoitus. Jotenkin tämä etsiminen vain tuntuu ihan loputtomalta. Takaraivossa kolkuttaa koko ajan se, että pitää tähdätä parhaaseen mahdolliseen, myös siinä ulkonäössä. Ja aina ennen pitkää tulee tunne, että kukaan ei riitä. Aina joku asia voisi olla toisessa paremmin, ja toisaalta jokin pieni epäedullinen piirre voi tappaa kiinnostuksen melkein kokonaan, vaikka toisessa olisi paljon muuta hyvää. Eikä kysymys ole siitäkään, etten haluaisi vakiintua tai aika ei olisi sille sopiva, sillä ei näin kolmenkympin loppusuoralla ole enää kovin hyviä selityksiä siihen, miksi ei voisi vakiintua. Mutta ehkä kannattaa yrittää, jos toinen on ulkoisesti sellainen kahdeksan puoli ja luonteeltaan yhdeksän puoli. Kyllähän siinä on paketti kokonaisuutena kunnossa.
 

julle-jr

Jäsen
En mä nyt tiedä ovatko aasialaiset naiset mitenkään keskimäärin sen kauniimpia kuin muutkaan. Minusta esimerkiksi Intiassa taso on ennemmin keskimääräistä heikompi. Toki sitten kauniit aasialaisnaiset ovat ainakin omaan silmään erittäin kauniita, ehkä eksoottisuudesta johtuen. Mutta ei keskimääräinen taso mielestäni ole mitenkään hyvä, toisin kuin @Klose16 väittää. Kiinalaisista suurin osa ei ole kauniita. Veikkaisin, että paras keskimääräinen taso Aasiassa on jossain Filippiineillä (en ole käynyt), thaikkutytöistä myös moni näyttää ihan hyvältä.

Sanoisin, että esimerkiksi Tukholman katukuvassa keskimääräinen taso on koko maailman mittakaavassa melko korkea. Eli ei ole tarvetta mennä valtamerten taakse kalaan, jos keskimääräinen taso on joku mittari.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En mä nyt tiedä ovatko aasialaiset naiset mitenkään keskimäärin sen kauniimpia kuin muutkaan. Minusta esimerkiksi Intiassa taso on ennemmin keskimääräistä heikompi. Toki sitten kauniit aasialaisnaiset ovat ainakin omaan silmään erittäin kauniita, ehkä eksoottisuudesta johtuen. Mutta ei keskimääräinen taso mielestäni ole mitenkään hyvä, toisin kuin @Klose16 väittää. Kiinalaisista suurin osa ei ole kauniita. Veikkaisin, että paras keskimääräinen taso Aasiassa on jossain Filippiineillä (en ole käynyt), thaikkutytöistä myös moni näyttää ihan hyvältä.

Sanoisin, että esimerkiksi Tukholman katukuvassa keskimääräinen taso on koko maailman mittakaavassa melko korkea. Eli ei ole tarvetta mennä valtamerten taakse kalaan, jos keskimääräinen taso on joku mittari.

Samaa mieltä kanssasi, toki kauneushan on katsojan silmissä. Jos unohdetaan Bollywood-tähdet jne, niin rumimmat näkemäni naiset ovat intialaisia ja bangladeshiläisiä. Toki varmaan joku voi tuollaisesta tykätäkin. Thaimaalaiset ovat mielestäni samaten rumia, kiinattaret voivat olla hyvinkin kauniita, nämä siroluiset ja läpikuultavan ihon omaavat sellaiset :)
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Voin kertoa että Aasiassa naiset ovat tavattoman itsenäisiä. Esimerkkinä, eilen nuori nainen kantoi kahta vesi-astiaa eikä vilkaissutkaan minua. (Myönnän auttamisajatuksen vierailleen mielessäni mutta heti seuraavassa hetkessä tuntemani kunnioitus syrjäytti tuon lapsellisuuden.)
Millä tavalla tuo kertomasi esimerkki "tavattomasta" itsenäisyydestä poikkeaa siitä, että minä tienaan omat rahani täällä toimistolla työskennellessäni? Vai osoitanko oikeanlaista itsenäisyyttä kantaessani kesällä saunaan vettä vilkuilematta ollenkaan omaa miestä tai naapurin vanhaa ukkoa?

He luonnollisesti seisovat tumput suorana katselemassa, vai mitä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
En mä nyt tiedä ovatko aasialaiset naiset mitenkään keskimäärin sen kauniimpia kuin muutkaan. Minusta esimerkiksi Intiassa taso on ennemmin keskimääräistä heikompi. Toki sitten kauniit aasialaisnaiset ovat ainakin omaan silmään erittäin kauniita, ehkä eksoottisuudesta johtuen. Mutta ei keskimääräinen taso mielestäni ole mitenkään hyvä, toisin kuin @Klose16 väittää. Kiinalaisista suurin osa ei ole kauniita. Veikkaisin, että paras keskimääräinen taso Aasiassa on jossain Filippiineillä (en ole käynyt), thaikkutytöistä myös moni näyttää ihan hyvältä.

Puhuin perustasosta. Eihän kukaan naista "valitse" keskiarvon tai mediaanin perusteella.
Ja ratkaisevaa tässä on toki markkina. Suomessa myyjän, Aasiassa ostajan.

Sanoisin, että esimerkiksi Tukholman katukuvassa keskimääräinen taso on koko maailman mittakaavassa melko korkea. Eli ei ole tarvetta mennä valtamerten taakse kalaan, jos keskimääräinen taso on joku mittari.

Heh, jos en tietäisi paremmin pitäisin vitsinä. Näyttää ehkä hyvältä, mutta pintakoreutta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Samaa mieltä kanssasi, toki kauneushan on katsojan silmissä. Jos unohdetaan Bollywood-tähdet jne, niin rumimmat näkemäni naiset ovat intialaisia ja bangladeshiläisiä. Toki varmaan joku voi tuollaisesta tykätäkin. Thaimaalaiset ovat mielestäni samaten rumia, kiinattaret voivat olla hyvinkin kauniita, nämä siroluiset ja läpikuultavan ihon omaavat sellaiset :)

Entäs suomalaisten heimot, onko heissä mielestäsi eroja? Saamelaiset?
Miss Thaimaa on muuten järjestään vuosittain Miss Universumissa Miss Suomea edellä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Entäs suomalaisten heimot, onko heissä mielestäsi eroja? Saamelaiset?
Miss Thaimaa on muuten järjestään vuosittain Miss Universumissa Miss Suomea edellä.

Ei hajuakaan näistä kauneuskisoista, mutta olen ymmärtänyt, että tulit sitten mistä tahansa, niin "luomuna" on vaikeaa tavoitella kärkisijoja. Näin ainakin nykyään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös