Naisasiat

• 7 588 012
  • 26 609

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ehkä hassutteluni epäonnistui, mutta pointti lienee selvä, eli erittäin skeptisesti suhtaudun näihin neitsyt-puheisiin, noin yleisellä tasolla.

Jos tulkitsin pieleen niin eipä mitään.

Minusta tässä on jokseenkin avaavaa se, että puhutaan "neitsyt-puheista" niin kuin tämä olisi hyvin yksiselitteinen asia. Kuitenkaan ei tiedetä kuka puhui, mitä milloin ja miksi (en viittaa nyt vain sinuun). Jos neitsyys tai ei-neitsyys on triviaalia, niin kai se voisi olla pariutumiskriteeri siinä missä vaikka mikä tahansa muu fyysinen asia kuten pituus tai kasvot.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Minä en tiedä mistä sinä(kään) olet saanut päähäsi että kyse oli minun liitostani (paitsi että siihen tietysti reagoit) tai mistä ylipäänsä kuvittelet tietäväsi siitä. Mutta perustele edes tuo kahtiajako rakkausliittoihin ja ei-rakkausliittoihin, olisi varmaan avaavaa. Nyt vain lähinnä käytät ongelmallisia termejä kuten "häilyvä rakkaus". En osaa sanoa hypoteesiisi liiton kestävyydestä, tuo riippuu niin monista eri asioista esim. ympäristöstä.

Niin siis järjestetty avioliittohan ei tietenkään automaattisesti tarkoita, että liiton osapuolet eivät rakastuisi toisiinsa, mutta suhteellisen yleisenä voinee pitää lokerointia, että järjestetyt avioliitot eivät ole rakkausliittoja.

Jäin vain pohtimaan tuota aiemmin käsittelemääsi neitsyysvaatimusta. Tekisi mieleni ihmetellä miksi kukaan a) pitää sitä tärkeänä b) luottaa mihinkään aiheesta annettuun todistukseen c) olettaa vaatimuksen koskevan vain naisia? Aika pinnallista kuvaa sinäkin kuitenkin tahtoen tai tahtomatta näistä aasialaisnaikkosista välität. Mieheksi kelpaa mikä reppana tahansa, joka suostuu uskomaan naisen olevan neitsyen ja takaa riittävän toimeentulon. Tulee mieleen, että siinä on kaksi reppanaan löytänyt toisensa. Ehkä toki hyvä niin, kimpassa on usein kivempaa.

Viimeksi muokattu:

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
. Tekisi mieleni ihmetellä miksi kukaan a) pitää sitä tärkeänä b) luottaa mihinkään aiheesta annettuun todistukseen c) olettaa vaatimuksen koskevan vain naisia?
Tulee mieleen toisen osapuolen olevan pienimunainen heikosta itsetunnosta kärsivä peräkammarinpoika. Toki tämä saattaa liittyä edellämainittujen seikkojen lisäksi myös johonkin huuhaa-uskontoon. Mielellään toki kuulisin muitakin vaihtoehtoja.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin siis järjestetty avioliittohan ei tietenkään automaattisesti tarkoita, että liiton osapuolet eivät rakastuisi toisiinsa, mutta suhteellisen yleisenä voinee pitää lokerointia, että järjestetyt avioliitot eivät ole rakkausliittoja.

Siis niitähän järjestetään juuri senkin takia, että puolisot tulisivat toimeen toistensa kanssa.
Muuten puhuttaisiin varmaankin arvotuista liitoista. Pitäisikö sanoa jopa, moderneista.

Jäin vain pohtimaan tuota aiemmin käsittelemääsi neitsyysvaatimusta.

Ymmärrät varmaan että esim. minusta puolison silmänvärinvaatimus on terminä hassu.

Tekisi mieleni ihmetellä miksi kukaan a) pitää sitä tärkeänä b) luottaa mihinkään aiheesta annettuun todistukseen c) olettaa vaatimuksen koskevan vain naisia?

A. Täällä esiteltiinkin jo erinäiset sukupuolitautitartunnat eli vapaus niistä. Kysymys on niin triviaali että keksit itsekin siihen muitakin vastauksia.
B. Miksipä se pitäisi todistaa? Esim. ei neitsyyttä arvostavassa kulttuurissa niin tehdä.
C. Voihan se koskea miestäkin, mutta historiallisesti naista on arvostettu tässä enemmän.

Aika pinnallista kuvaa sinäkin kuitenkin tahtoen tai tahtomatta näistä aasialaisnaikkosista välität. Mieheksi kelpaa mikä reppana tahansa, joka suostuu uskomaan naisen olevan neitsyen ja takaa riittävän toimeentulon. Tulee mieleen, että siinä on kaksi reppanaan löytänyt toisensa. Ehkä toki hyvä niin, kimpassa on usein kivempaa.

Todistus nykysuomalaisesta feminismin kauttaaltaan läpäisevästä ajattelusta, eipä muuta.
Juuri sen käsitys toiseudesta on niin pinnallinen, ettei se suostu aiheesta keskustelemaan.

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kauhea homma opettaa neitsyttä tavoille, kyllä sopivasti koeajettu aina käyttämättömän voittaa.

Jos tykkää verestä ja lahnana makaavasti niin sitten se on varmaan hyvä.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Todistus nykysuomalaisesta feminismin kauttaaltaan läpäisevästä ajattelusta, eipä muuta.
Juuri sen käsitys toiseudesta on niin pinnallinen, ettei se suostu aiheesta keskustelemaan.

Toiseus schmoiseus. Sikäli kun Suomessa tosiaan on näitä kulttuurirelativistisia, ääri-postmoderneja feministejä niin senkus keskustelette toiseuden ihanuudesta.

On kuitenkin myös sekä liberaaleja että liberaaleja feministejä, jotka näkevät että nyrkki on nyrkki ja hella on hella ihan riippumatta siitä, onko maa rikas tai köyhä, länsimainen tai ei-länsimainen, entinen siirtomaa tai entinen siirtomaavalta. Ja sama tietysti koskee tätä patriarkaalista ja seksististä neitsyys-fetissiäkin: ihan sama tapahtuuko se ajattelu saudiarabialaisen vai suomalaisen idiootin toimesta. Meidän tulee olla sukupuolesta riippumatta vapaita yksilöitä, ollaan sitten Thaimaassa, Suomessa tai Somaliassa.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi

Koitan ottaa kiinni jostakin. Eli siis mielestäsi on feministinen käsitys huomioida, että tavallaan aasialaisnaisen ja länsimaalaismiehen järjestetty liito on kahden reppanan litto? Mielestäni katsot asiaa hivenen turhan negatiivisesta kulmasta. Tosiasiahan on, että periaatteessahan sekä naisten kanssa epäonnistuva länsimaalainen mies että moiseen anti-catchiin tyytymään joutuva aasialainen nainen kuitenkin yhdessä voittavat. Mies ainakin saa parempaa kuin mitä ansaitsee ja naiselle ilmeisesti taloudellinen turva on sitten niin tärkeää, että hänenkin voidaan katsoa pärjänneen paremmin kuin mitä kotimaisilla markkinoilla pärjäisi. Eli turhaa kai tuota on tuomita mitenkään. Aasiassa on vain vielä kolkkia, missä asiat eivät ole kovin hyvin, mutta sielläkin on monia mahdollisuuksia järjestää elämä parhain päin.

Sen sijaan en ymmärrä tuota ajatusta, että feminismin käsitys toiseudesta olisi pinnallinen, ja että se ei suostu asiasta keskustelemaan. Ensinnäkään en näe sitä aasinsiltaa miten tuohon päädyit ja toiseksi epäilen ettei se ihan noin mene.

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Itse en ole ollut missään tekemisissä naisten kanssa, joten voisiko joku avata mitä parisuhteesta saa seksin lisäksi. Mitä parisuhde on parhaimmillaan?

Tämä meinasin hukkua tänne muun lätinän keskelle, joten yks näkemys vielä täältä. Perustuen siis omaan parisuhteeseeni.

Yhteiselo, se kun on joku kenen kanssa voi puuhailla kaikkea. Lähteä lätkämatseihin, konsertteihin, syömään, leffaan tai vaan viettää rauhallista koti-iltaa. Taattua matkaseuraa löytyy aina. On joku jonka kanssa voi jakaa sitä yhteistä arkea ja siinä samassa tehdä kaikkia kivoja tulevaisuuden suunnitelmia. Parasta tässä on, jos se toinen on samoilla linjoilla unelmien suhteen. On ihminen jolle voi puhua kaikesta, tai olla puhumatta. Voi heittää huumoria, flirttailla, ( harrastaa vähän kaikkea vällyjen välissä ) välillä vähän ottaa yhteenkin ja jakaa niitä ikäviäkin asioita, tietää että toinen on siinä tukena ja turvana. Saa keskustella syvällisiä asioita, pohtia maailman menoa tai vaan länkyttää jostain turhanpäiväisestä tai kertoa päivän tapahtumista.

Itse nautin parisuhteessa tietenkin näin naisena myös romantiikasta, siitä kun voi ottaa kädestä kiinni tai käpertyä kylkeen. On kiva yllättää toista välillä, tekemällä vaikka eväät valmiiksi tai ostamalla jonkun jutun mistä tietää toisen pitävän. Parisuhteessa sitä kokee kaikki kivoja tunteita ; rakkautta, arvostusta, läheisyyttä, kunnioitusta ja turvallisuutta. On aikas mukavaa tietää että on aina joku joka huolehtii ja välittää, ja jonka kanssa voi olla ihan juuri sellainen tohelo kuin oikeasti onkin. Eikä se himmennä sitä rakkautta mihinkään :)

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä meinasin hukkua tänne muun lätinän keskelle, joten yks näkemys vielä täältä. Perustuen siis omaan parisuhteeseeni.

Kun mikään ei riitä ja valitsee sitten sen lottovoiton mikä itselle tuntuu hyvälle. Ymmärrät varmaan kuinka paljon maailmassa on hyviä miehiä mitkä tarjoaisivat sinulle ihan saman, kenties parempaakin.

Tytöillä on se valta valita ja muut jäävät rannalle ruikuttamaan. En enää edes tiedä haluaisinko tulla jonkun valituksi, mahdollisesti kyllä. Mahdollisesti en.

Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Tytöillä on se valta valita ja muut jäävät rannalle ruikuttamaan. En enää edes tiedä haluaisinko tulla jonkun valituksi, mahdollisesti kyllä. Mahdollisesti en.
Kyyninen näkemys, toki jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Freyan viestin kanssa ihan samaa mieltä, vaikka vastakkaista sukupuolta ilmeisesti edustankin.

Älä ole aivan noin varma. Mikäli esim. minun (tai naiseni!) henkilöllisyys käy jotenkin kyseisiin kirjoituksiin liittyen ilmi ja siitä koituu vahinkoa, tunnusmerkistö siten kuin se laissa mainitaan, täyttynee helposti. Kiitos kuitenkin arviostasi.
Ei se tule muuttamaan asiaa mitenkään. Ihan sama toisitko sinä, naisesi, vai ulkopuolinen henkilö X henkilöllisyytesi myöhemmin ilmi. Silloin kun keskustelu on käyty, sinä olet ollut nimimerkki Klose16 ja sillä selvä. Ja vaikka sinut pystyisi tällä hetkellä yksilöimään johonkin tiettyyn nimeen, en usko että minkään rikoksen tunnusmerkistö siltikään täyttyisi.

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Ymmärrät varmaan kuinka paljon maailmassa on hyviä miehiä mitkä tarjoaisivat sinulle ihan saman, kenties parempaakin.

Tuohon naisten valtaan en osaa sanoa mitään, kun en ole miehenä päässyt elämään

Sen tiedän että 26 vuotta meni siihen hetkeen kun törmäsin ihmiseen, jonka kanssa koin syvän henkisen yhteyden ja tunteen mitä on kun pystyy olemaan täysin oma itsensä. Sellaista tunnetta ei minulle tarjonnut yksikään aikaisempi tapaamani henkilö. Hyviä miehiä varmaan on ties miten paljon, niitä jotka iskee tuonne jonnekin syvemmälle - ei ole niin montaa. Mikä parasta mieheni tunsi samoin, kun siihen parisuhteeseen kuitenkin tarvitaan kaksi joiden tunteet ja halut kohtaavat.

Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Ei ole mitään kyynisyyttä vaan todellista totta. Olisin halunnut rakastaa häntä, mutta en tullut valituksi.

"Sä et ollut se oikea". Kyllä, nuo sanat sen suusta tuli.
No mitä helvettiä. Mäkin olen sanonut öbaut samat sanat yhdelle friidulle parikymppisenä. Sitten erosimme.

Väitteesi "tytöillä on se valta valita" on täten osoitettu epätodeksi. MOT □

BaronFIN

Jäsen
Itse törmäsin siihen oikeaan heti rippikesää seuranneena talvena ja sillä tiellä ollaan edelleen. Ihan kuule neitsyestä saakka kouluttanut omakseni tuohon aikaisempaan sekoiluun liittyen eikä siitä sen enempää.

Nyt tosiaan vuosia 20 takana ja kolme lastakin, mutta yhteiselo kaikkea muuta kuin niin sanotusti helppoa arkea. Puolisoni on sairastumassa/sairastunut masennukseen ja mielialalääkitys alkamaisillaan. Repikää siitä huumoria. Nyt ei vaan löydy voimaa katsoa tulevaan ja jaksaa. Koko arki ja arjen pyöritys on kaatunut minun syliin. On oikeastaan ollut sitä jo vuosia, mutta nyt puolisoni ei jaksa sitäkään vähää kuin aiemmin. On tuolla itsetuhoisia ajatuksiakin taustalla. Millään ei oikein ole enää väliä.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin mielialalääkkeissä lähdetään vuodesta liikkeelle. Tasoittaa jollain tavalla huippuja sekä niitä syvimpiä kuoppia. Täällä on varmasti kokemuksia mielialaläälkkeistä? On sen verran lennokasta tekstiä joillakin, että lääkitys on niin sanotusti kohdallaan. Tai sitten ei ole.

Olisin kiinnostunut kuulemaan, että onko tulevaisuudessa puolisoni vain tasalaatuinen zombie, joka painaa menemään eteenpäin tottumuksen voimalla. Onko kyseessä sama persoona vai pelkkä muisto hänestä? Pitääkö vain luottaa ajan parantavaan voimaan ja uskoa meidän molempien puolesta tulevaan. Meillä oli ero todella lähellä keväällä, mutta minä päätin antaa anteeksi ja minä päätin jatkaa. Minä halusin olla armollinen, mutta puolisoni jäi kuoppaan josta ei pääse ylös. Ilman lapsia en edes pyörittelisi näitä asioita, mutta lasten takia ihminen tekee kummasti vaikka mitä.

cornix

Jäsen
No mitä helvettiä. Mäkin olen sanonut öbaut samat sanat yhdelle friidulle parikymppisenä. Sitten erosimme.

Väitteesi "tytöillä on se valta valita" on täten osoitettu epätodeksi. MOT □

No jep. Kyllä jokaisella on valta valita kenen kanssa päättää elämänsä jakaa... itse olen antanut rukkasia ja saanut niitä, sama juttu näiden "kaverikorttien" suhteen. Deittailu on pitkälti prosenttipeliä ja try-outien tsekkaamista.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun tapasin nykyisen vaimoni, niin hän ei ollut neitsyt ainakaan noin 3 tuntia tapaamisajankohdan jälkeen. Varmistin asian vielä useamman kerran seuraavana krapulaisena päivänä.

Sitä ihmettelen, että kun tätä ketjua luin, niin tässä oli viime sivuilla useampkin tapaus, että "ennen kuin panimme paljaalla" niin käytiin lääkärintarkastuksessa. Siis mitä vittua, mistä lähtien tuommoisesta on tullut tapa? Ei sikäli, että siinä mitään pahaa olisi, mutta O tempora O mores.

Jatkakaa hapuiluanne.

cornix

Jäsen
Sitä ihmettelen, että kun tätä ketjua luin, niin tässä oli viime sivuilla useampkin tapaus, että "ennen kuin panimme paljaalla" niin käytiin lääkärintarkastuksessa. Siis mitä vittua, mistä lähtien tuommoisesta on tullut tapa? Ei sikäli, että siinä mitään pahaa olisi, mutta O tempora O mores.
Meinaatko että tuo on jotenkin huono tapa? Kyllähän ne vehkeet on hyvä tsekata vaikka ihan varmuuden vuoksi, ei tule ikäviä yllätyksiä sitten kenellekään.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meinaatko että tuo on jotenkin huono tapa? Kyllähän ne vehkeet on hyvä tsekata vaikka ihan varmuuden vuoksi, ei tule ikäviä yllätyksiä sitten kenellekään.

Kuten sanoin, että ei siinä mitään, mutta en ole ikinä kuullut kenenkään tehneen noin eikä ole kyllä tullut mieleen, että noin voi tehdä.

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Kuten sanoin, että ei siinä mitään, mutta en ole ikinä kuullut kenenkään tehneen noin eikä ole kyllä tullut mieleen, että noin voi tehdä.

Kun nyt tuli puheeksi, niin ei mullakaan kyllä ole yhdenkään tyttöystävän kanssa tullut edes mieleen käydä jossain tautitesteissä, kun on seksiin asti päästy. Kai nyt sen verran pitää parisuhteessa luottaa, että kertoo jos jotain tautia on, tai sitten käy itse niissä testeissä, jos epäilee jotain. Olisin ainakin aika skeptinen, jos muija rupeais tollasta ehdottamaan, paljonkohan on mahdettu höylätä paljaalla jos testeihin pitää aluksi mennä?

Tai vaihtoehtoisesti olisin hieman loukkaantunut, jos mua ruvetaan heti epäilemään jostain kuppapesäkkeestä, että testeihin ensin ennen ku arpea irtoo.

Varmasti moni kokee asian erilaisella tavalla.

cornix

Jäsen
Ne sukupuolitaudit nyt leviää siitä huolimatta onko paljaalla vedetty vähän, paljon tai ei ollenkaan joten aika iisi vakuutus testeissä käyminen on. Tässäkin nyt on tullut esille mahdollisia skenaarioita viime sivuilla, eli vaikka sen edellisen kumppanin myötä on saattanut tartunta lohjeta. Mistä sitä voi tietää mitä munissa mahdollisesti muhii jos ei asiaa vaivaudu edes tarkistamaan, miten tuossa tilanteessa voi vakuuttaa uudelle kumppanille että mitään ei löydy?

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole koskaan käynyt testeissä, tosin mitään oireitakaan ei ole näkynyt. Joskus parikymppisenä ja vähän päälle tuli usein pantua paljaalla, ellei muija sitten kinunut lötköä ylle. Pari kertaa on maksullistenkin kanssa tullut temppuiltua ilman kumia.

Joskus 80-luvulla vielä ihmiset pelkäsi noita sukupuolitauteja, mutta nyttemmin kait niistä selviää enimmäkseen jollain pienellä lääkekuurilla tai jotain. Kyllä mun mielestä se riski kannattaa ottaa. Paljon isompi juttu on jos muija pamahtaa paksuksi, mutta ei noilla yhdenyön jutuilla ole niin väliä. Hitto kohtahan tässä ollaan siinä iässä ettei noi enää pamahtele.

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Omasta mielestä itsestään selvää, että uudessa suhteessa molemmat käyvät testeissä ennenkuin aletaan paljaalla painamaan. Hommahan on tosiaan se yksi nopea kusinäyte mikä annetaan, joten on myös uskomattoman vaivatonta hoitaa. Ja ei ainakaan omassa päässä mitenkään vaikuta syyttävältä tjsp jos mimmi haluaa varmistaa meikän ja oman värkkinsä puhtauden ja terveyden käymällä testeissä.

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
@cornix tossahan mä just puhuin luottamuksesta. Sen verran parisuhteessa pitäisi olla luottamusta, että näistä taudeista kerrotaan, tai jos nyt on ollut vähän epämääräisempi seksielämä, niin selvittää ihan itse noi asiat ennenkuin pamauttaa toiselle, että parempi varmaan mennä testeihin.

Noh, itellä tuli ainakin varmistus, että ei mitään pöpöjä löydy, kun esikoisen vuoksi otettiin verikokeita sun muita, joissa nuokin katottiin. En muuten edes tajunnut, kuin paljon saa joka helvetin testeissä ja palikkakokeissa ravata, kun muija on raskaana.

Kerran yksi muija kivenkovaan väitti, että olen häneen tartuttanut kondylooman. Kerroin ihan suoraan, että ei ole mahdollista. Ei se koskaan pyytänyt asiaa edes anteeksi, vaikka selvisi, että ihan itse se oli jotain ensimmäistä vastaantulijaa kuksinut kun erottiin. Piti olla ihan sellanen säätö, mutta kaiffari rupesi luulemaan, että tästähän astellaan pian jo avioliittoon. Noin niinkuin suurinpiirtein. Taisi sitten olla kova paikka, kun ihan rautalangasta väänsin, että en halua juuri nyt parisuhdetta. Se olikin tosin vika kerta, kun harrastin tuollaista ns. säätöä.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sen sijaan en ymmärrä tuota ajatusta, että feminismin käsitys toiseudesta olisi pinnallinen, ja että se ei suostu asiasta keskustelemaan. Ensinnäkään en näe sitä aasinsiltaa miten tuohon päädyit ja toiseksi epäilen ettei se ihan noin mene.

huomioida, että tavallaan aasialaisnaisen ja länsimaalaismiehen järjestetty liito on kahden reppanan litto?

Tosiasiahan on naisten kanssa epäonnistuva länsimaalainen mies että moiseen anti-catchiin tyytymään joutuva aasialainen nainen

Mies ainakin saa parempaa kuin mitä ansaitsee

ja naiselle ilmeisesti taloudellinen turva on sitten niin tärkeää,

Aasiassa on vain vielä kolkkia,

cornix

Jäsen
@cornix tossahan mä just puhuin luottamuksesta. Sen verran parisuhteessa pitäisi olla luottamusta, että näistä taudeista kerrotaan, tai jos nyt on ollut vähän epämääräisempi seksielämä, niin selvittää ihan itse noi asiat ennenkuin pamauttaa toiselle, että parempi varmaan mennä testeihin.

No pitäisi ja pitäisi, mutta ihmiset ei nyt aina ole toisilleen rehellisiä. Jos ei toisin sovita niin parisuhteissa ei pitäisi myöskään hypätä vieraisiin ja näistähän ne voi sitten levitä kumppanillekin joka eron jälkeen autuaan tietämättömänä laittaa pöpöt jakoon.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy