Naisasiat

  • 7 491 956
  • 26 542

BaronFIN

Jäsen
Itse törmäsin siihen oikeaan heti rippikesää seuranneena talvena ja sillä tiellä ollaan edelleen. Ihan kuule neitsyestä saakka kouluttanut omakseni tuohon aikaisempaan sekoiluun liittyen eikä siitä sen enempää.

Nyt tosiaan vuosia 20 takana ja kolme lastakin, mutta yhteiselo kaikkea muuta kuin niin sanotusti helppoa arkea. Puolisoni on sairastumassa/sairastunut masennukseen ja mielialalääkitys alkamaisillaan. Repikää siitä huumoria. Nyt ei vaan löydy voimaa katsoa tulevaan ja jaksaa. Koko arki ja arjen pyöritys on kaatunut minun syliin. On oikeastaan ollut sitä jo vuosia, mutta nyt puolisoni ei jaksa sitäkään vähää kuin aiemmin. On tuolla itsetuhoisia ajatuksiakin taustalla. Millään ei oikein ole enää väliä.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin mielialalääkkeissä lähdetään vuodesta liikkeelle. Tasoittaa jollain tavalla huippuja sekä niitä syvimpiä kuoppia. Täällä on varmasti kokemuksia mielialaläälkkeistä? On sen verran lennokasta tekstiä joillakin, että lääkitys on niin sanotusti kohdallaan. Tai sitten ei ole.

Olisin kiinnostunut kuulemaan, että onko tulevaisuudessa puolisoni vain tasalaatuinen zombie, joka painaa menemään eteenpäin tottumuksen voimalla. Onko kyseessä sama persoona vai pelkkä muisto hänestä? Pitääkö vain luottaa ajan parantavaan voimaan ja uskoa meidän molempien puolesta tulevaan. Meillä oli ero todella lähellä keväällä, mutta minä päätin antaa anteeksi ja minä päätin jatkaa. Minä halusin olla armollinen, mutta puolisoni jäi kuoppaan josta ei pääse ylös. Ilman lapsia en edes pyörittelisi näitä asioita, mutta lasten takia ihminen tekee kummasti vaikka mitä.
 

cornix

Jäsen
No mitä helvettiä. Mäkin olen sanonut öbaut samat sanat yhdelle friidulle parikymppisenä. Sitten erosimme.

Väitteesi "tytöillä on se valta valita" on täten osoitettu epätodeksi. MOT □

No jep. Kyllä jokaisella on valta valita kenen kanssa päättää elämänsä jakaa... itse olen antanut rukkasia ja saanut niitä, sama juttu näiden "kaverikorttien" suhteen. Deittailu on pitkälti prosenttipeliä ja try-outien tsekkaamista.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun tapasin nykyisen vaimoni, niin hän ei ollut neitsyt ainakaan noin 3 tuntia tapaamisajankohdan jälkeen. Varmistin asian vielä useamman kerran seuraavana krapulaisena päivänä.

Sitä ihmettelen, että kun tätä ketjua luin, niin tässä oli viime sivuilla useampkin tapaus, että "ennen kuin panimme paljaalla" niin käytiin lääkärintarkastuksessa. Siis mitä vittua, mistä lähtien tuommoisesta on tullut tapa? Ei sikäli, että siinä mitään pahaa olisi, mutta O tempora O mores.

Jatkakaa hapuiluanne.
 

cornix

Jäsen
Sitä ihmettelen, että kun tätä ketjua luin, niin tässä oli viime sivuilla useampkin tapaus, että "ennen kuin panimme paljaalla" niin käytiin lääkärintarkastuksessa. Siis mitä vittua, mistä lähtien tuommoisesta on tullut tapa? Ei sikäli, että siinä mitään pahaa olisi, mutta O tempora O mores.
Meinaatko että tuo on jotenkin huono tapa? Kyllähän ne vehkeet on hyvä tsekata vaikka ihan varmuuden vuoksi, ei tule ikäviä yllätyksiä sitten kenellekään.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meinaatko että tuo on jotenkin huono tapa? Kyllähän ne vehkeet on hyvä tsekata vaikka ihan varmuuden vuoksi, ei tule ikäviä yllätyksiä sitten kenellekään.

Kuten sanoin, että ei siinä mitään, mutta en ole ikinä kuullut kenenkään tehneen noin eikä ole kyllä tullut mieleen, että noin voi tehdä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Kuten sanoin, että ei siinä mitään, mutta en ole ikinä kuullut kenenkään tehneen noin eikä ole kyllä tullut mieleen, että noin voi tehdä.

Kun nyt tuli puheeksi, niin ei mullakaan kyllä ole yhdenkään tyttöystävän kanssa tullut edes mieleen käydä jossain tautitesteissä, kun on seksiin asti päästy. Kai nyt sen verran pitää parisuhteessa luottaa, että kertoo jos jotain tautia on, tai sitten käy itse niissä testeissä, jos epäilee jotain. Olisin ainakin aika skeptinen, jos muija rupeais tollasta ehdottamaan, paljonkohan on mahdettu höylätä paljaalla jos testeihin pitää aluksi mennä?

Tai vaihtoehtoisesti olisin hieman loukkaantunut, jos mua ruvetaan heti epäilemään jostain kuppapesäkkeestä, että testeihin ensin ennen ku arpea irtoo.

Varmasti moni kokee asian erilaisella tavalla.
 

cornix

Jäsen
Ne sukupuolitaudit nyt leviää siitä huolimatta onko paljaalla vedetty vähän, paljon tai ei ollenkaan joten aika iisi vakuutus testeissä käyminen on. Tässäkin nyt on tullut esille mahdollisia skenaarioita viime sivuilla, eli vaikka sen edellisen kumppanin myötä on saattanut tartunta lohjeta. Mistä sitä voi tietää mitä munissa mahdollisesti muhii jos ei asiaa vaivaudu edes tarkistamaan, miten tuossa tilanteessa voi vakuuttaa uudelle kumppanille että mitään ei löydy?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole koskaan käynyt testeissä, tosin mitään oireitakaan ei ole näkynyt. Joskus parikymppisenä ja vähän päälle tuli usein pantua paljaalla, ellei muija sitten kinunut lötköä ylle. Pari kertaa on maksullistenkin kanssa tullut temppuiltua ilman kumia.

Joskus 80-luvulla vielä ihmiset pelkäsi noita sukupuolitauteja, mutta nyttemmin kait niistä selviää enimmäkseen jollain pienellä lääkekuurilla tai jotain. Kyllä mun mielestä se riski kannattaa ottaa. Paljon isompi juttu on jos muija pamahtaa paksuksi, mutta ei noilla yhdenyön jutuilla ole niin väliä. Hitto kohtahan tässä ollaan siinä iässä ettei noi enää pamahtele.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Omasta mielestä itsestään selvää, että uudessa suhteessa molemmat käyvät testeissä ennenkuin aletaan paljaalla painamaan. Hommahan on tosiaan se yksi nopea kusinäyte mikä annetaan, joten on myös uskomattoman vaivatonta hoitaa. Ja ei ainakaan omassa päässä mitenkään vaikuta syyttävältä tjsp jos mimmi haluaa varmistaa meikän ja oman värkkinsä puhtauden ja terveyden käymällä testeissä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
@cornix tossahan mä just puhuin luottamuksesta. Sen verran parisuhteessa pitäisi olla luottamusta, että näistä taudeista kerrotaan, tai jos nyt on ollut vähän epämääräisempi seksielämä, niin selvittää ihan itse noi asiat ennenkuin pamauttaa toiselle, että parempi varmaan mennä testeihin.

Noh, itellä tuli ainakin varmistus, että ei mitään pöpöjä löydy, kun esikoisen vuoksi otettiin verikokeita sun muita, joissa nuokin katottiin. En muuten edes tajunnut, kuin paljon saa joka helvetin testeissä ja palikkakokeissa ravata, kun muija on raskaana.

Kerran yksi muija kivenkovaan väitti, että olen häneen tartuttanut kondylooman. Kerroin ihan suoraan, että ei ole mahdollista. Ei se koskaan pyytänyt asiaa edes anteeksi, vaikka selvisi, että ihan itse se oli jotain ensimmäistä vastaantulijaa kuksinut kun erottiin. Piti olla ihan sellanen säätö, mutta kaiffari rupesi luulemaan, että tästähän astellaan pian jo avioliittoon. Noin niinkuin suurinpiirtein. Taisi sitten olla kova paikka, kun ihan rautalangasta väänsin, että en halua juuri nyt parisuhdetta. Se olikin tosin vika kerta, kun harrastin tuollaista ns. säätöä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Sen sijaan en ymmärrä tuota ajatusta, että feminismin käsitys toiseudesta olisi pinnallinen, ja että se ei suostu asiasta keskustelemaan. Ensinnäkään en näe sitä aasinsiltaa miten tuohon päädyit ja toiseksi epäilen ettei se ihan noin mene.

huomioida, että tavallaan aasialaisnaisen ja länsimaalaismiehen järjestetty liito on kahden reppanan litto?

Tosiasiahan on naisten kanssa epäonnistuva länsimaalainen mies että moiseen anti-catchiin tyytymään joutuva aasialainen nainen

Mies ainakin saa parempaa kuin mitä ansaitsee

ja naiselle ilmeisesti taloudellinen turva on sitten niin tärkeää,

Aasiassa on vain vielä kolkkia,
 

cornix

Jäsen
@cornix tossahan mä just puhuin luottamuksesta. Sen verran parisuhteessa pitäisi olla luottamusta, että näistä taudeista kerrotaan, tai jos nyt on ollut vähän epämääräisempi seksielämä, niin selvittää ihan itse noi asiat ennenkuin pamauttaa toiselle, että parempi varmaan mennä testeihin.

No pitäisi ja pitäisi, mutta ihmiset ei nyt aina ole toisilleen rehellisiä. Jos ei toisin sovita niin parisuhteissa ei pitäisi myöskään hypätä vieraisiin ja näistähän ne voi sitten levitä kumppanillekin joka eron jälkeen autuaan tietämättömänä laittaa pöpöt jakoon.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omasta mielestä itsestään selvää, että uudessa suhteessa molemmat käyvät testeissä ennenkuin aletaan paljaalla painamaan. Hommahan on tosiaan se yksi nopea kusinäyte mikä annetaan, joten on myös uskomattoman vaivatonta hoitaa. Ja ei ainakaan omassa päässä mitenkään vaikuta syyttävältä tjsp jos mimmi haluaa varmistaa meikän ja oman värkkinsä puhtauden ja terveyden käymällä testeissä.
Kyllä mulle pienoinen epäilys tulee muijasta jos se tuollaista ehdottaisi. Jotkut sairaanhoitajat esimerkiksi tuntuu usein olevan aika tarkkoja jostain pikkujutuista. Sen takia niiden kanssa olisi hieman hankalaa seurustella. Ja kerran tapailin yhtä hammaslääkärin tytärtä, joka oli ihmeissään monistakin mun jutuista. Se koko perhe oli jotain terveysfriikkejä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
No pitäisi ja pitäisi, mutta ihmiset ei nyt aina ole toisilleen rehellisiä. Jos ei toisin sovita niin parisuhteissa ei pitäisi myöskään hypätä vieraisiin ja näistähän ne voi sitten levitä kumppanillekin joka eron jälkeen autuaan tietämättömänä laittaa pöpöt jakoon.

Juu en mä tosiaan sano, että toi mitenkään pahasta olisi testauttaa itsensä. Mä oon ehkä vaan turhankin luottavaista sorttia näiden hommien suhteen. Kukin taplaa tyylillään :)
 

cornix

Jäsen
Juu en mä tosiaan sano, että toi mitenkään pahasta olisi testauttaa itsensä. Mä oon ehkä vaan turhankin luottavaista sorttia näiden hommien suhteen. Kukin taplaa tyylillään :)
Se luottavaisuus ei vaan ole kovin hyvä valinta kun se uusi kumppanikin voi sinisilmäisenä sanoa olevansa puhdas, vaikka olisi saanut tartunnan edellisestä suhteesta jossa puoliso petti menemään tai oli muuten vaan niljake ja jätti kertomatta. Ulkoistat siis tuon luottavaisuutesi tosi monelle ihmiselle, kumppanisi eksille yms.

Edit. Mitenkään siis spesifioimatta suhun tätä, kerroit jo oman nykyisen tilanteesi.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ei se tule muuttamaan asiaa mitenkään. Ihan sama toisitko sinä, naisesi, vai ulkopuolinen henkilö X henkilöllisyytesi myöhemmin ilmi. Silloin kun keskustelu on käyty, sinä olet ollut nimimerkki Klose16 ja sillä selvä. Ja vaikka sinut pystyisi tällä hetkellä yksilöimään johonkin tiettyyn nimeen, en usko että minkään rikoksen tunnusmerkistö siltikään täyttyisi.

Minkälainen oikeustieteellinen tausta itselläsi on takana, jos voit vähän valaista?

Itse epäilen ettei aiheutetun vahingon ajankohdalla ole niinkään merkitystä, kunhan rikos ei ole vanhentunut. Käsityksesi nimimerkin ei-ihmisyydestä on myös kummallinen.

Kunnianloukkauksen ja yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen eroavat ainakin siinä, että kunnianloukkauksessa esitettävä tieto tai vihjaus ei pidä paikkaansa. Molemmissa rikoksissa tieto voi aiheuttaa henkilöön kohdistuvaa halveksuntaa tai kärsimystä loukatulle henkilölle. Se, joka esittää toisesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen sillä tavalla, että teko aiheuttaa vahinkoa tai kärsimystä loukatulle tai häneen kohdistuvaa halveksuntaa, tai joka muulla tavalla halventaa toista, syyllistyy kunnianloukkaukseen. Valheellisen tiedon tai vihjauksen esittäminen on rangaistavaa huolimatta siitä, miten sen esittäminen tapahtuu. Tieto tai vihjaus voi olla suullinen tai kirjallinen tai se voi esimerkiksi sisältyä kuvaan. Se voidaan myös esittää netissä, sähköpostissa tai sosiaalisen median palvelussa muun kuin tekijän tietoon. Sanonnalla "halventaa" on tarkoitettu kuvata kaikkia mahdollisia tekotapoja, joilla loukataan toisen kunniaa. Kunnianloukkaus voidaan toteuttaa paitsi sanallisesti myös esimerkiksi vihjailevilla ilmeillä, eleillä tai koskettelemisilla. Se, mikä täyttää kulloinkin kunnianloukkauksen tunnusmerkistön kannattaa varmistaa lakimieheltä soittamalla lakipuhelimeen 0600 12 450.

Kunnianloukkaussäännös koskee sekä pieneen piiriin rajoittuvia, yksityisluontoisia tekoja että julkisia kunnianloukkauksia.

Lainaus täältä: http://www.minilex.fi/a/kunnianloukkaus-on-valheellista-tietoa

Teko on tapahtunut netissä ja siitä on jo aiheutunut itselleni halveksuntaa ja kärsimystä.
Erityisesti lihavoimani osat ovat mielenkiintoisia. Olikohan täällä jotain laintulkintaketjua?
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
@cornix tossahan mä just puhuin luottamuksesta. Sen verran parisuhteessa pitäisi olla luottamusta, että näistä taudeista kerrotaan, tai jos nyt on ollut vähän epämääräisempi seksielämä, niin selvittää ihan itse noi asiat ennenkuin pamauttaa toiselle, että parempi varmaan mennä testeihin.

Vähän on huteralla pohjalla seksuaaliterveys, jos kumppanin luottamukseen se perustetaan. Ok, on ihan oikein ajatella että taudeista pitää kertoa, ja jos niitä kannetaan niin seksi on paussilla. Kuitenkin esimerkiksi varsinkin miehillä sukupuolitaudit ovat usein niin vähä oireisia tai täysin oireettomia, että niitä voi helposti kantaa tietämättään. Esimerkiksi HIV todetaan Suomessa (ulkomuistista) keskimäärin neljä vuotta tartuntahetkestä. Ja nyt puhutaan taudista joka ei edes vaadi mitään epämääräisiä suhteita tai muita humputteluja. Tietysti kondylooman kanssa on hyvä muistaa myös se, että nykyisin virusta vastaan rokotetaan, ja naisen elimistö pystyy virusta aika helposti myös puhdistamaan mikäli se ikävään paikkaan joutuu.

Lisäksi esimerkiksi mainitsemasi kondylooma on miehellä lähes täysin oireeton, eikä sitä juuri pysty mieheltä todentamaan muuten kuin viruksen oireillessa. Tässä kuitenkin puhutaan nyt viruksesta joka aiheuttaa naiselle todellisia ikävyyksiä, eikä niistä voida puhua edes samana päivänä niistä miehen kahdesta näppylästä siinä pikkukaverin varressa. Kondylooma tosin on siitä leppoisa tapaus, että ei sitä käytännössä edes kannata tutkia koska hyvin suurella todennäköisyydellä sinä kannat virusta jos olet joskus seksiä harrastanut. Ulkomuistista taas niin arviolta noin 75% joskus seksiä harrastaneista länsimaalaisista tautia kantaa.

Noh, summa summarun niin kyllä se nyt vain on niin, että tässä asiassa se luottamus vaan pitää unohtaa ja marssia sinne testeihin, koska mikään ei takaa sitä, että taudin kantaja edes itse tietäisi tautia kantavan. Ja näissä asioissa ne ikävimmät taudit myös ovat niitä oireettomia. Joku herpes nyt on aika selvä kun se kukkaan puhkeaa yleensä hyvinkin pian tartunnasta, mutta myös hoituu abtibiooteilla.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Minkälainen oikeustieteellinen tausta itselläsi on takana, jos voit vähän valaista?

Itse epäilen ettei aiheutetun vahingon ajankohdalla ole niinkään merkitystä, kunhan rikos ei ole vanhentunut. Käsityksesi nimimerkin ei-ihmisyydestä on myös kummallinen.

Lainaus täältä: http://www.minilex.fi/a/kunnianloukkaus-on-valheellista-tietoa

Teko on tapahtunut netissä ja siitä on jo aiheutunut itselleni halveksuntaa ja kärsimystä.
Erityisesti lihavoimani osat ovat mielenkiintoisia. Olikohan täällä jotain laintulkintaketjua?

Pahoittelen jo etukäteen, että viesti on suurimmaksi osaksi ohi ketjun aiheen.

Useimmat Suomen laeista ovat tuttuja, joskaan kaikki eivät. Rikosoikeuteen liittyvät lait hallitsen kuitenkin kohtalaisen hyvin. En valitettavasti halua kertoa itsestäni tai ammatistani sen enempää anonymiteetin säilyttämisen takia.

Kirjoitit että käsitykseni nimimerkin ei-ihmisyydestä on kummallinen. Kun tällaisella keskustelupalstalla keskustellaan nimimerkin takaa, ei muilla nimimerkeillä (kuin ehkä mahdollisesti moderaattoreilla?) ole mahdollista tietää kuka henkilö kirjoittaa toisen nimimerkin takaa. Tällöin kunnianloukkauksen tunnusmerkistö ei täyty, koska ei loukata tiettyä henkilöä, vaan nimimerkkiä. Asia olisi eri, jos nimimerkin Klose16 takana olisi vaikka henkilö nimeltä Matti Möttönen ja joku väittäisi Klose16:n eli Matti Möttösen tehneen jotain, mitä Matti Möttönen ei ole tehnyt. Tässä tapauksessa kunnianloukkauksen tunnusmerkistö saattaisi täyttyä. Onhan se toki itsestäänselvää, että jokaisen nimimerkin takana on joku oikea ihminen, mutta pointsi on siinä, ettei kirjoittelijat tiedä kuka. Tällöin on mahdotonta levittää jostain henkilöstä valheellisia tietoja tai vihjauksia esimerkiksi Jatkoajan keskustelupalstalla. Mutta onneksi täällä on moderaattorit, jotka puuttuvat ja reagoivat henkilökohtaisuuksiin.

Lisäksi vaikka tekisit asiasta ilmoituksen poliisille ja joku konstaapeli asiasta kirjaisi ihan rikosilmoituksen poliisin tietojärjestelmään, olen satavarma että esitutkinta rajoitettaisiin esitutkintalain 3 luvun 10§:n perusteella. Olettaen, että esitutkintaa ei päätettäisi jo ennen rajoittamista perusteella "ei rikosta".

Toivottavasti tämä riittää, sillä en haluaisi jatkaa tämän vatvomista enää tässä ketjussa. Jos pystyt osoittamaan kertomani vääräksi, tarjoan sinulle vaikka pari koppaa kaljaa missä ikinä asutkin. Mutta osoitukseksi en hyväksy sitä, että joku vanha oikiksessa opiskellut frendisi kertoo että kyllä tämä tällainen (oliko se nyt nimimerkki mjr:n?) Jatkoajan palstalla kirjoittelu saattaa johtaa sakkoihin. Mä vaadin vähintään päätöksen esitutkinnasta tai käräjäoikeuden päätöksen ;)

Ja jottei menisi täysin ohi aiheen, ylihuomenna tulee yhdeksän vuotta täyteen oman, syntyperäisen suomalaisen, daamini kanssa. Yhdeksän vuotta on kulunut hienosti yhdessä vaikka välillä on otettu yhteenkin, mutta sehän vain vahvistaa parisuhdetta. Päivääkään en vaihtaisi pois hänen kanssaan.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitä ihmettelen, että kun tätä ketjua luin, niin tässä oli viime sivuilla useampkin tapaus, että "ennen kuin panimme paljaalla" niin käytiin lääkärintarkastuksessa. Siis mitä vittua, mistä lähtien tuommoisesta on tullut tapa? Ei sikäli, että siinä mitään pahaa olisi, mutta O tempora O mores.

Ei voi kuin ihmetellä, mutta minkäs teet. Nuoret ovat kai nuoria. En oikein edes tiedä missä tässä testeihin pääsisi. Sairaala on kyllä kävelymatkan päässä, kai sinne voisi mennä ja siellä tytöt sitten neuvoisivat oikeaan paikkaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei voi kuin ihmetellä, mutta minkäs teet. Nuoret ovat kai nuoria. En oikein edes tiedä missä tässä testeihin pääsisi. Sairaala on kyllä kävelymatkan päässä, kai sinne voisi mennä ja siellä tytöt sitten neuvoisivat oikeaan paikkaan.
Noin se kaiketi toimii. En ole itse testeissä käynyt, mutta exällä oli ainakin terveen paperit sieltä puolelta. Onhan se hauskempaa ilman kumia.

Vois ryhtyä kunnon nörtiksi niin ei tarttis miettiä pillun saantia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onhan se hauskempaa ilman kumia.

Vois ryhtyä kunnon nörtiksi niin ei tarttis miettiä pillun saantia.

Se tunne, kun sai ilman kumia.

Suosittelen silti nörtiksi ryhtymistä, vaikka ne ajat ei koskaan enää palaa. Ei tässä enää tarvitse mitään miettiä. Nyt vain ollaan ja haaveillaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Lisäksi vaikka tekisit asiasta ilmoituksen poliisille ja joku konstaapeli asiasta kirjaisi ihan rikosilmoituksen poliisin tietojärjestelmään, olen satavarma että esitutkinta rajoitettaisiin esitutkintalain 3 luvun 10§:n perusteella. Olettaen, että esitutkintaa ei päätettäisi jo ennen rajoittamista perusteella "ei rikosta".

Toivottavasti tämä riittää, sillä en haluaisi jatkaa tämän vatvomista enää tässä ketjussa. Jos pystyt osoittamaan kertomani vääräksi, tarjoan sinulle vaikka pari koppaa kaljaa missä ikinä asutkin. Mutta osoitukseksi en hyväksy sitä, että joku vanha oikiksessa opiskellut frendisi kertoo että kyllä tämä tällainen (oliko se nyt nimimerkki mjr:n?) Jatkoajan palstalla kirjoittelu saattaa johtaa sakkoihin. Mä vaadin vähintään päätöksen esitutkinnasta tai käräjäoikeuden päätöksen ;)

Odotan kyllä kiinnostuneena Klosen haastemiestä ovelle: olisi erittäin kiehtovaa päästä setvimään asiaa oikeudessa! Hyvä ystäväni, @Klose16 , tiesithän että esim. netissä on hyvin huokealla hinnalla palvelevia lakimiehiä - voisin etsiä sinulle linkkejäkin, jos vain haluat?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä odotan sitä hetkeä, kun K16 valaisee itse niitä taustojaan, joita penää muilta. Niitähän on pyydetty häneltä moneen otteeseen mm. uskis-ketjussa. Trolli, kunnes toisin todistetaan. Tämä viimeisin käänne jatkuvine rikosilmoituksineen vahvistaa kantaani.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Olisin kiinnostunut kuulemaan, että onko tulevaisuudessa puolisoni vain tasalaatuinen zombie, joka painaa menemään eteenpäin tottumuksen voimalla. Onko kyseessä sama persoona vai pelkkä muisto hänestä? Pitääkö vain luottaa ajan parantavaan voimaan ja uskoa meidän molempien puolesta tulevaan. Meillä oli ero todella lähellä keväällä, mutta minä päätin antaa anteeksi ja minä päätin jatkaa. Minä halusin olla armollinen, mutta puolisoni jäi kuoppaan josta ei pääse ylös. Ilman lapsia en edes pyörittelisi näitä asioita, mutta lasten takia ihminen tekee kummasti vaikka mitä.
Tässä sukupuolitautien/neitsyyskysymysten lomassa hieman vakavampaakin asiaa. Noh, toisaalta, onhan se neitsyeltä saatu tartunta toki jo suuri lääketieteellinen ihme ja siten saajalleen vakava asia....

Mutta joo - parisuhteesta, mielialalääkkeistä ja niiden sovittamisesta yhteen:
Ensinnäkin, eivät ao. lääkkeet varsinaisesti persoonallisuutta mihinkään muuta, mutta, kuten itsekin mainitsit, tasoittavat isoimpia huippuja ja aallopohjia jokapäiväisessä elämässä - ja sen toki muut(-kin) huomaavat.
Toisekseen, mikä on ajan kanssa tullut (masennus), lähtee myös vain ajan kanssa eikä siihen yleensä pelkästään lääkkeet riitä, vaan tarvitaan myös ammattiohjausta, siis terapiaa. Yhdessä ne auttavat moninkertaisesti paremmin kuin vain pelkkä lääkitys.
Masennus on niin äärisubjektiivinen sairaus, ettei siitä voi edes sen kokenut sanoa toisen kohdalla paljon mitään, mutta kyllä siitäkin selvitään ja poikkeuksestta paljon tietoisempana itsestään ja suhteesta ympäröivään maailmaan.

Pitääkö jaksaa ja uskoa... Noh, mielestäni vastasit jo itsekin tuohon eli pelkästään ja erityisesti lasten takia kannattaa vielä ainakin yrittää, mutta tietenkin rajansa kaikella ja kannattaa pitää kirkkaana mielessä, ettet sinä ole mikään hoitaja, terapeutti, tjsp. vaan edelleen ensisijaisesti puoliso, vanhempi ja läheinen.

Voimia...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olisin kiinnostunut kuulemaan, että onko tulevaisuudessa puolisoni vain tasalaatuinen zombie, joka painaa menemään eteenpäin tottumuksen voimalla. Onko kyseessä sama persoona vai pelkkä muisto hänestä? Pitääkö vain luottaa ajan parantavaan voimaan ja uskoa meidän molempien puolesta tulevaan. Meillä oli ero todella lähellä keväällä, mutta minä päätin antaa anteeksi ja minä päätin jatkaa. Minä halusin olla armollinen, mutta puolisoni jäi kuoppaan josta ei pääse ylös. Ilman lapsia en edes pyörittelisi näitä asioita, mutta lasten takia ihminen tekee kummasti vaikka mitä.
No vanhanajan masennuslääkkeillä oli tuommoinen zombie vaikutus, mutta nykyään mielialalääkkeet joko nostattavat tai tasoittavat. Tässä nyt on tullut reilu vuosi popsittua ja pääasiallisesti on ollut parempi olo. Terapiassa tuli käytyä melko säännöllisesti (pitäisi hakeutua takaisin sinne). Enemmän tuota zombie menoa on silloin kun lääkitys ei ole kohdillaan. Ei pysty mihinkään, mikään ei huvita ja päihteet maistuvat (jos siihen on taipumusta). Puolison olotila saattaa olla alkuun menossa huonompaan suuntaan, mutta lääkitystä ei kannata lopettaa, sillä sen vaikutuksen alkamisessa saattaa mennä kuukausi.

Voimia!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös