Naisasiat

  • 7 490 929
  • 26 542

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos kuitenkin tiedät itse, ettet ole asialla avoimin mielin, toisen tunteillahan siinä leikit, boostaat omaa egoasi välittämättä tuon toisen tunteista yhtään mitään. Toisaalta ymmärrän myös niin, että tarkoitat metsästyksen kiiman olevan jotain niin suurta, että sama vaikka jonkun jalkoihinsa talloo, kunhan omat kiksit saat. Minkäs sille, sitten on turha ihmetellä ja toista sukupuolta syyllistää, kun naamaan tulee kyynistä ja tylyä asennetta, ei hymyillä eikä varpaankynsiä leikellä, noin leikillisesti sanottuna, paskojen kokemusten jälkeen jokaisesta tulee varauksellinen toisia kohtaan....

Turha tässä nyt varmaan on mitenkään demonisoida suuntaan jos toiseenkaan, nuorten kollien soidinmenoja. Minä nautin niistä aikani, kun kerta mahdollista oli, mutta kyllähän tuohon normaali ihminen kyllästyy ajan myötä. Niillä onkin joku ongelma, jotka vain jatkavat ja jatkavat, tuolloin kyseessä alkaa olla jo persoonallisuushäiriö.

Ihan noin mustavalkoisesti en muuten asiaa kyllä tarkastelisi, että minä vaikkapa leikin vain tunteilla. Toki on sellaisia megalomaanisen kusipäitäkin, jotka näin tekevät, mutta jos omia vakipanojani mietin, niin kyllä varmaan moikattaisiin vieläkin, mikäli kadulla törmättäisiin, kyse on molemminpuolisesta huvittelusta, jota henk.koht harrastin etenkin opiskeluaikoina.
 
Tavallaan sekin on naista alistavaa ajattelua, että lokeroi naisen vain sinne laatikkoon, jotta hänen pitäisi välttämättä olla vaatimassa pitkää parisuhdetta ja niin pois päin. Kyllä naiselle pitää suoda samat huvitukset, jos niikseen tulee ja mieli tekee.

No niin, nyt puhutaan asiaa. Tosiaan ihmeellistä, että monet haluavat aina nähdä naiset jonkun "pelin" uhrina ja miehet "sikoina", vaikka samaa tapahtuu paljon toisinkin päin. Mä melkein voisin sanoa, että ne tunteettomimmat pyydykset, mitkä itse tiedän, ovat naisia, eivät suinkaan mitään tanssipaikkojen pelimiehiä. Ero on vain siinä, ettei näiden naisten tarvitse olla jatkuvasti esillä ja nöyryyttää itseään pokaillen. Sitä on pakko ihailla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No entäs ne naiset, jotka ajattelevat mua esineenä?

Muuten en ota keskusteluunne kantaa, mutta vähän humble brag-hengessä totean, että tuollaisia vain ja ainoastaan seksin perässä olevia naisia on yllättävän paljon. Aikoinaan vielä vapailla markkinoilla ollessani yllätyin asiasta. Erästäkin mimmiä olin enemmän tai vähemmän lämmitellyt useampaan kertaan ja jouduin jo toteamaan, että en tule ikinä tätä typyä saamaan vällyjen väliin. Kerran sitten törmäsimme baarissa, olin keskivertoa vahvemmassa humalassa ja tämän rohkaisemana uskalsin kertoa mimmille asiasta. Suureksi yllätyksekseni muija kertoi ajattelevansa asiasta samalla lailla ja lakanoihinhan siinä päädyttiin. Aamulla heitettiin rennot heipat, puhuttiin että törmäillään taas ja se oli siinä. Molemmat saivat mitä halusivat, kummallekaan ei syntynyt harhakuvitelmia parisuhteesta ja/tai rakkaudesta.

Kyllähän modernissa yhteiskunnassa tuo "vain seksiä"-asenne on naisilla lisääntynyt huomattavasti. Ovat rohkeampia ja itsenäisempiä, ehkä itsekkäämpiäkin kuin edeltävät sukupolvet. Varmasti on useampi sellainen tapaus, että muija lihanhimoissaan pokailee jätkää, päätyy tämän kanssa sänkyyn ja sen jälkeen jättää lehdelle soittelemaan jäbän ihmetellessä, että eikö tästä nyt synnykään mitään syvällisempää tuttavuutta. Varmasti on runsaasti tapauksia, joissa muija on johdatellut ihastunutta miestä harhaan antamalla ymmärtää, että seurustelusuhde tämän kanssa olisi mahdollinen, mutta eipä siitä sitten yhteisen yön jälkeen enää mitään kuulu.

Ei himojen tyydyttämisessä ole mitään väärää, kunhan se tapahtuu yhteisymmärryksessä ja molemmat osapuolet tietävät missä mennään. Kaikenmoisen harhaanjohtamisen tuomitsen sukupuolesta riippumatta, vaikka se kovin kaksinaamaista ja tekopyhää onkin, olenhan itsekin siihen joskus syyllistynyt.

(Teksti sisältää pointin teroittamiseksi luotuja kärjistyksiä, toivon että kukaan ei niistä vedä hernettä nenään. Kirjoittaja tiedostaa, että jokainen tapaus on oma lukunsa, eikä tästä tekstistä tule vetää johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen.)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Muuten en ota keskusteluunne kantaa, mutta vähän humble brag-hengessä totean, että tuollaisia vain ja ainoastaan seksin perässä olevia naisia on yllättävän paljon... )

Olen samoilla linjoilla. Lisäisin tähän vielä sen, että jos nyt ylipäänsä vähän naistenmiehen vikaa on, niin mielestäni pelisilmällä pystyy aika hyvin jo naisen tavatessaan päättelemään ja aistimaan, että missä mennään.

Mitään limaisia pokausrepliikkejä ei sen kummemmin tarvitse noissakaan tapauksissa heittää, baarista kun lähti vaikka mäkkärin kautta, niin pystyi siinä matkalla tiedustelemaan ihan asiallisesti, että jatkuuko ilta mihin osoitteeseen. Ja kyllähän nainen saattaa itsekin toimia kysyjänä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Niin siis itsehän hommaa olet kerjännyt, kun olet yleistänyt omat poikkeukselliset kokemuksesi yleisiksi "huomioiksi", jotka eivät sitten ole kestäneet lähempää tarkastelua. Kukaan ei varmaan muuta toivo kuin että, vastoin ennekko-odotuksia, saisitte suhteenne kestämään huolimatta huonohkoista todennäköisyyksistä. Kyllähän teidän suhteenne voi olla niitä harvalukuisia poikkeuksia, jotka kestävät pidempään. Tätä varmasti kaikki toivovat.

Sen sijaan yleistyksiäsi suomalaisista naisista ei voi oikein millään puolustella. Kuitenkin palstalaisista suurimmalla osalla on päinvastaisia kokemuksia. Toki sinun yksilöllisiä kokemuksia ei pidä väheksyä, mutta koska ne selvästi ovat erityistapausia, niin aika älyttömiä yleistyksiä olet omista kokemuksistasi tehnyt. Ei millään pahalla, mutta edelleen suosittelen peiliä ensimmäiseksi metodiksi syy- ja seuraussuhteiden alkupään määritämiseksi.

Tähän kaipaan enää lisäselvitystä. Minun mielestäni mielenkiintoista että ensin yleistetään eri kulttuurien välisestä suhteesta ja sitten kritisoidaan suomalaisista yleistäminen.

Eli tarkemmin mihin nuo huonohkot todennäköisyydet perustuvat? Jotain tilastoa, tutkimusta tms. tietoa. Painotus erityisesti suhteessa suomalaisten keskinäisiin suhteisiin, koska siihenhän tässä käytännössä verrataan, joskin otan mielelläni vastaan infon vain tuosta ensimmäisestäkin.

Sananen vielä kokemuksistanikin "erityistapauksina". Suomessa on tosiaan eniten naissinkkuja väestöstä koko Euroopassa sekä toiseksi eniten miessinkkuja Euroopassa (viimeisimpien tilastojen mukaan joita tuli eteen vuodelta 2012). Miten tämä siis voi pelkistyä vain omiin kokemuksiini? Pariutuminen näyttäisi olevan suhteellisen hankalaa Suomessa ihan jo tuon datan perusteella.
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
@Klose16 : ei noissa pyörittelyissäni oikeastaan sinua ollut tarkoitus tikunnokkaan nostaa, pahoittelut jos tällaiseen käsitykseen jäit.

Syynsä ja seurauksensa.

Jatkoajassa on aika pitkiä perinteitä tällä keskustelulla. Ymmärtääkseni yksi aikaisemmin kovimpia suomalaisnaisten kriitikkoja tällä palstalla ilmoitti taannoin täysin puskista, että onkin menossa naimisiin moisen kanssa ja kovin olivat sävyt pehmentyneet.

Tällaisen takia juuri itse pyrin yleistämään mahdollisimman paljon, vaikka nyt oma nainen toimisikin mieluisena esimerkkinä kuten toimii itselläkin. Näkisin asiat mieluummin laajemmin kuin vain suhdeviihteenä tms.

Kyllä maailman joka kolkasta voi löytyä kunnon nainen, välillä ei tarvitse kurkottaa kovin kauas.

Tästä nyt kaikki on varmaan samaa mieltä ilman viisasteluja mutta keskustelukin pysähtyy sitten siihen. On paljon mielenkiintosempaa tarkastella asioita yleisesti, vaikka se sitten tarkoittaisi sitä että ihmisillä on eri kokemuksia ja jopa johtopäätöksiä tai taivas varjelkoon tulkintoja...
 

Jeffrey

Jäsen
Turha tässä nyt varmaan on mitenkään demonisoida suuntaan jos toiseenkaan, nuorten kollien soidinmenoja. Minä nautin niistä aikani, kun kerta mahdollista oli, mutta kyllähän tuohon normaali ihminen kyllästyy ajan myötä. Niillä onkin joku ongelma, jotka vain jatkavat ja jatkavat, tuolloin kyseessä alkaa olla jo persoonallisuushäiriö.

Tästä kyllästymisestä en voisi olla enempää samaa mieltä. Varsinkin kun irtosuhteista suurin osa tulee vähän väkisinkin kännissä, niin eipä niistä juuri mitään irtoa. Se kun on kuitenkin itse senverta jo kokenut, että on elämässään harrastanut aivan loistavaakin seksiä, niin nämä kännisäädöt ovat vain niin turhia, mutta jostain syystä niihin tulee siltikin lähettyä. Itse teen hyvin harvoin aloitetta, viihteelläkin olen pitämässä hauskaa kavereideni kanssa. Silti sitä joku aina jostain lyöttäytyy kylkeen ja se on menoa sen jälkeen. Vähän häpeillenkin sen tässä nyt myönnän, mutta kun tässä on vuoden verran sinkkuiltu, niin niin vähäistä on näihin rändom kännihommiin syttyminen, että taistella saa, että saa edes pelinsä kumin kanssa pelittämään. Irtosuhteissa myös ne naisen tarpeet siirtyvät täysin taka-alalle, ja sitä lähinnä pyrkii itsensä tyydyttämiseen. Ikävä on takaisin vakikumppanien ääreen.

Minulle tärkeää on myös tuo pelimiestömyys. En koskaan anna naisen ymmärtää mitään liikoja, ja niinkuin jo sanoin, naisen aloitteesta tulee käytännössä kaikki irtosuhteeni. Toki laatu paranisi, jos jaksaisi itse asian eteen nähdä vaivaa, mutta en vain ymmärrä miksi pilata ilta iskemällä naista vain sen takia, että siinä huonossa seksissä on sitten mukana vähän nätimpi likka? Nykyisistä vakisuhteistani pidempi on reilun vuoden mittainen, välillä ei ole kuukausiin nähty, välillä nainen on viettänyt muutamia öitä putkeen luonani. Tuossa suhteessa on kaikki todella hyvin, ja nainen on kaikinpuolin hyvä, mutta ei tuossa mitään kaveruutta suurempaa tunnetta ole päässyt syntymään, lähinnä neidin viisauden ansiosta. Joskus olen hänelle löperrellyt viiden promillen humalassa, että miksi me ei seurusteltaisiin yms... Tähän nainen on vastannut aina jotain suuntaan, että "ei meistä ikinä voisi paria tulla, en mä sulle riittäisi kovin kauaa vaan haluaisit paremman näköisen". Eikä neiti tätä ikinä mitenkään pahallaan sano, ja ikävä se on itsenikin myöntää, että juuri tuostahan se taitaa olla kiinni, miksi me ei jo seurustella. Kaikinpuolin hyvä nainen, mutta jotenkin vain tuntuu siltä että rahkeita olisi parempaankin. Onhan likka lisäksi vielä huomattavasti nuorempi, ja myös näyttää siltä. Itse kokisin tämän asian julkisesti kiusallisena.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Eli tarkemmin mihin nuo huonohkot todennäköisyydet perustuvat? Jotain tilastoa, tutkimusta tms. tietoa. Painotus erityisesti suhteessa suomalaisten keskinäisiin suhteisiin, koska siihenhän tässä käytännössä verrataan, joskin otan mielelläni vastaan infon vain tuosta ensimmäisestäkin.

Tästähän nimenomaan on olemassa dataa. Suomalaisten parisuhteista varmimmin epäonnistuvat ne, missä toinen osapuoli ei ole suomalainen. Eikä se toki mikään ihme ole, kulttuurierot asiaa tietenkin selittävät. Esim. avioliitoista, joissa toinen osapuoli on ulkomaalinen eron riski on n. kolminkertainen suomalaisten keskinäisiin liittoihin verrattuna. Monikulttuuriliittojen sisällä on vielä se ero, että on huomattavan paljon todennäköisempää päätyä eroon mikäli vaimo on ulkomaalainen ja mies suomalainen, kuin kun vaimo on suomalainen ja mies ulkomaalainen. Eli tuosta voisi päätellä suomalaisen naisen olevan joustavampi ja pärjää jopa ulkomaalisen miehen kanssa. Suomalaismies on sen verran jäärä, ettei hänen kanssaan kukaan pärjää :) No viimeinen oli leikkiä. Mutta siis datan mukaan sulla ja tulevalla vaimollasi on kolminkertainen eroriski koko suomalaisiin liittoihin verrattuna. Sitä tarkoitin kirjoittamalla huonoista mahdollisuuksista. Toki eivät tilastot kaikkea kerro. Aina joku liitto onnistuukin, joten onnea vaan yritykseen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tosiaan ihmeellistä, että monet haluavat aina nähdä naiset jonkun "pelin" uhrina ja miehet "sikoina", vaikka samaa tapahtuu paljon toisinkin päin.

Sen verran kirjoittamiani haluan sulle selventää, jos väärä käsitys on jäänyt, että kyllä homma pätee ihan molemmin puolin, ei ole sukupuolikysymys tämä. Niin kuin tuolla muutamin esimerkein on laitettu, niin asioita tapahtuu ihan yhteisymmärryksessäkin ja sehän on ihan ok. Pelisilmää ja hereilläoloa suosin kuitenkin ihan joka seksuaalin harjoittavan. Voimakas kommentointini lähti sitten ehkä, kun useamman viestisi luettuani päälimmäiseksi tunteekseni toimintatavoistasi jäi tämmönen wham bam thank you mam tyyppinen ajatusmaailma, ilman, että aidosti olisit edes halunnut antaa mahdollisuutta suhteelle, piittaamatta toisen tunteista lainkaan. Enpä myöskään tullut ajatelleeksi, että saatat olla kovin nuorikin vielä ja kokematon, tästä anteeksi, jos on näin.

Sanotaan nyt näin, että minulla ei ole mitään maailman syytä ajatella myöskään naisten olevan sen kypsempiä minkään suhteen, joskin oma empiria osoittaa, että siellä puolella löytyy ehkä sosiaalista älykkyyttä enemmän tunnistaa tilanteita, mutta ei se heistäkään pulmusia tee. Viestieni ajatus on kumminkin se, että turha vedota, mutta kun nekin korttiin (nämä kortit on sitten suosikkeja näissä netti jorinoissa), eihän, näin vahvasti liioitellen asian suhteen, vääryydellä voi vääryyttä korjata. Pääpointti lienee, että kun voi aina, katsoessaan siihen kuvitteelliseen peiliin, katsoa itseään silmiin hyvällä omalla tunnolla, on hoitanut juttunsa niin kuin pitää ja on henkisesti itsensä kanssa sinut.

Tekee vielä mieli hieman taustoittaa, jos ihmettelet, miksi niin suurella "vakavuudella" olen asiaan tarttunut, että itsellä oli juurikin silloin aikuistumisen kynnyksellä tilanne, jossa ei oikein saanut kaduillakaan rauhassa kävellä. Hiveli tietenkin penskan ja kokemattoman itsetuntoa ja myös sokaisi, hiljalleen kun alkoi valjeta ensin ne oman sielun lommot ja alkoi käsittää myös aiheuttamansa, meni oma aikansa voiden todella huonosti sisäisesti, onneksi niin huonosti, että oli pakko alkaa tekemään tiliä omasta maailmankuvasta ja siitä, elänkö nyt omien ihanteideni mukaisesti, vai vetelenkö vain sieltä, missä aita on matalin. Niissä ympyröissä en tokikaan ollut yksin, enkä suinkaan ainoa, joka ikäryhmästä päätyi pohtimaan samoja kysymyksiä ja minulle hyvä niin, että oli myös vertaistukeakin peilata omia kelojaan, mutta oli ikävä kyllä niitäkin, jotka puudutti pään ja muun, ettei tarvitse tuntea mitään kun liikaa sattuu ettei sitä enää kestä, hetken helpotus, kuin kusi housuun pakkasella ja lopulta sitten jatkuva känni, kunnes ei duunejaan kyennyt enää hoitamaan ja niin pois päin. Toivon, että avasin lähtökohtiani kiinnittää asiaan huomiota.
 
Sen verran kirjoittamiani haluan sulle selventää, jos väärä käsitys on jäänyt, että kyllä homma pätee ihan molemmin puolin, ei ole sukupuolikysymys tämä. Niin kuin tuolla muutamin esimerkein on laitettu, niin asioita tapahtuu ihan yhteisymmärryksessäkin ja sehän on ihan ok. Pelisilmää ja hereilläoloa suosin kuitenkin ihan joka seksuaalin harjoittavan. Voimakas kommentointini lähti sitten ehkä, kun useamman viestisi luettuani päälimmäiseksi tunteekseni toimintatavoistasi jäi tämmönen wham bam thank you mam tyyppinen ajatusmaailma, ilman, että aidosti olisit edes halunnut antaa mahdollisuutta suhteelle, piittaamatta toisen tunteista lainkaan. Enpä myöskään tullut ajatelleeksi, että saatat olla kovin nuorikin vielä ja kokematon, tästä anteeksi, jos on näin.

Sanotaan nyt näin, että minulla ei ole mitään maailman syytä ajatella myöskään naisten olevan sen kypsempiä minkään suhteen, joskin oma empiria osoittaa, että siellä puolella löytyy ehkä sosiaalista älykkyyttä enemmän tunnistaa tilanteita, mutta ei se heistäkään pulmusia tee. Viestieni ajatus on kumminkin se, että turha vedota, mutta kun nekin korttiin (nämä kortit on sitten suosikkeja näissä netti jorinoissa), eihän, näin vahvasti liioitellen asian suhteen, vääryydellä voi vääryyttä korjata. Pääpointti lienee, että kun voi aina, katsoessaan siihen kuvitteelliseen peiliin, katsoa itseään silmiin hyvällä omalla tunnolla, on hoitanut juttunsa niin kuin pitää ja on henkisesti itsensä kanssa sinut.

Tekee vielä mieli hieman taustoittaa, jos ihmettelet, miksi niin suurella "vakavuudella" olen asiaan tarttunut, että itsellä oli juurikin silloin aikuistumisen kynnyksellä tilanne, jossa ei oikein saanut kaduillakaan rauhassa kävellä. Hiveli tietenkin penskan ja kokemattoman itsetuntoa ja myös sokaisi, hiljalleen kun alkoi valjeta ensin ne oman sielun lommot ja alkoi käsittää myös aiheuttamansa, meni oma aikansa voiden todella huonosti sisäisesti, onneksi niin huonosti, että oli pakko alkaa tekemään tiliä omasta maailmankuvasta ja siitä, elänkö nyt omien ihanteideni mukaisesti, vai vetelenkö vain sieltä, missä aita on matalin. Niissä ympyröissä en tokikaan ollut yksin, enkä suinkaan ainoa, joka ikäryhmästä päätyi pohtimaan samoja kysymyksiä ja minulle hyvä niin, että oli myös vertaistukeakin peilata omia kelojaan, mutta oli ikävä kyllä niitäkin, jotka puudutti pään ja muun, ettei tarvitse tuntea mitään kun liikaa sattuu ettei sitä enää kestä, hetken helpotus, kuin kusi housuun pakkasella ja lopulta sitten jatkuva känni, kunnes ei duunejaan kyennyt enää hoitamaan ja niin pois päin. Toivon, että avasin lähtökohtiani kiinnittää asiaan huomiota.

Tämä selvä. Itse tartuin tuohon sukupuolihommaan vain siksi, kun äkkiseltään katsoin sun ohittaneen sen.

Ja siis faktisesti en halua antaa mahdollisuuksia suhteelle, eli siksi koetan etsiä joukosta ne pelkän seksin & ystävyyden perässä olevat naiset. On tietysti ikävää, että välillä tapahtuu väärinkäsityksiä, mutta se on yksi ihmisten kanssa tekemisissä olon hinta. Kaksi tapaamista kuitenkin yleensä riittää siihen, että näkee mitä toinen haluaa (ja useimmiten se yksi). Siinä vaiheessa voi vielä ihan reilusti mun mielestä antaa homman olla, en todellakaan halua ketään roikottaa varalla tai muuten. Enkä mä toisaalta ole kovin "nuori", kun ikää on jo päälle 30. Tietysti nuoruus on aina yhtä verrannollinen asia, kuin vanhuuskin, onneksi. :) Tässä vaiheessa kuitenkin uskon jo tietäväni, että mitä elämältä tässä hienosti sanottuna kontekstissa haluan.

Ja toisin kuin sinä nuorena, niin en mä missään vaiheessa ole mikään naistenmies ollut, joka ei saa edes rauhassa olla. :D Lähinnä päinvastoin, mutta suht vaivattomasti homma kuitenkin hoituu, kun olen alkanut olla ottamatta asiasta paineita ja elellyt rennoin rantein. En mä missään vaiheessa ole "sokaistunut" johonkin omaan mahtavuuteeni, mä mikään saalis ole, mutta en vain jätä tilaisuuksia käyttämättä niiden tullessa eteen. Vaihtelu virkistää ja säännöllinen saanti pitää kasetin pyörimässä, ei se sen ihmeempää ole!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ja toisin kuin sinä nuorena, niin en mä missään vaiheessa ole mikään naistenmies ollut, joka ei saa edes rauhassa olla. :D!

Enpä ollut naisten mies minäkään, jotkut asiat vaan harhauttavat toisia niin luulemaan, tai no, luulinhan hetken itsekin, kunnes silmät aukeni.

Katsoisin meidän joutuneen ajautuneen ns. nettikeskustelun sudenkuoppaan, jossa ilman visuaalista kehonviestintää vähän niin kuin ylipelaa tilanteissa.

Toivon kuitenkin, mikäli siis itse sellaista toivot, että joskus eteesi tulisi se tapaus, jonka kohdalla paremmasta ei ole enää väliä. Monelle on niin käynyt ja monelle ei, semmoista elämä kai on.
 
Enpä ollut naisten mies minäkään, jotkut asiat vaan harhauttavat toisia niin luulemaan, tai no, luulinhan hetken itsekin, kunnes silmät aukeni.

Katsoisin meidän joutuneen ajautuneen ns. nettikeskustelun sudenkuoppaan, jossa ilman visuaalista kehonviestintää vähän niin kuin ylipelaa tilanteissa.

Toivon kuitenkin, mikäli siis itse sellaista toivot, että joskus eteesi tulisi se tapaus, jonka kohdalla paremmasta ei ole enää väliä. Monelle on niin käynyt ja monelle ei, semmoista elämä kai on.

Se voi olla näin, pelkästään tekstin välityksellä kommunikaatio on aina tietyllä tapaa vajavaista. Toiveesi on sinällään kaunis, kiitos siitä, mutta itse en moista toivo. Ja jos alan ajattelemaankin asiaa, niin se herättää vain jotain atavistista kauhua ja ahdistusta. Mulle sopii paljon paremmin tämä nykyinen ajatusmalli, jonka mukaan kukaan ei ole korvaamaton tai "se oikea". Mutta usko tai älä, niin olen minäkin joskus kauan sitten rakastunut tai jotain sellaista. Se yleensä sattui tavalla tai toisella ja oli todella perseestä, eli olen virheistä oppinut.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
. Mutta usko tai älä, niin olen minäkin joskus kauan sitten rakastunut tai jotain sellaista. Se yleensä sattui tavalla tai toisella ja oli todella perseestä, eli olen virheistä oppinut.

Vielä tässä papanraaska hiukkasen sormea tahtoo heristää. Se on selvä, että tunteensa kun avaa, voi siivet palaa pahastikin, varoittaisin kuitenkin rakentamasta muuria tunteiden ja maailman väliin, vaikka ei pariin vuosikymmeneen asiaa huomaisikaan se kyllä sitten vanhempana osaa katkeroittaa vieläkin syvemmin kuin se sattunut rakkaus tai joku sellainen, mutta ei enää korjattavissa mitenkään. Tämänkin olen ympärilläni joutunut näkemään, ikävä kyllä. Mites se sanalasku oikein meni: meidän on karaistava itsemme, silti menettämättä hellyyttämme.

No, itsehän kuitenkin parhaiten tiedät ja elämäsi taidat.
 
Vielä tässä papanraaska hiukkasen sormea tahtoo heristää. Se on selvä, että tunteensa kun avaa, voi siivet palaa pahastikin, varoittaisin kuitenkin rakentamasta muuria tunteiden ja maailman väliin, vaikka ei pariin vuosikymmeneen asiaa huomaisikaan se kyllä sitten vanhempana osaa katkeroittaa vieläkin syvemmin kuin se sattunut rakkaus tai joku sellainen, mutta ei enää korjattavissa mitenkään. Tämänkin olen ympärilläni joutunut näkemään, ikävä kyllä. Mites se sanalasku oikein meni: meidän on karaistava itsemme, silti menettämättä hellyyttämme.

No, itsehän kuitenkin parhaiten tiedät ja elämäsi taidat.

Jep. Kun kunnolla sää köniinsä niin tajuaa, että riski on lopulta liian iso sen (ehkä) sisältämään mahdollisuuteen nähden, jonka hintana olisi silti jatkuva epävarmuus. Enkä mä oikein usko, että mun tarvitsee millekään tai kenellekään katkeroitua tulevaisuudessa, kun itse olen tieni ja tapani valinnut. Hellä tai kiva mä en ole koskaan ollut, en varmaan ehtinyt opetella, mutta pärjää sitä hyvin näinkin. Muuria en ole rakentanut, vaan kitkenyt kaikki haitalliset tunteet pois ja siksi tuntuu oudolle joskus joutua jäljittelemään niitä. Yli kolmekymppisenä on jo myöhäistä alkaa keksimään omaa maailmanpyöräänsä uudelleen, eli turha vaivata asialla päätään tämän enempää :D Eletään kukin elämiämme ja ollaan niihin tyytyväisiä mahdollisuuksien mukaan! Toinen vaikka puolison kanssa ja toinen.. no sanotaan vaikka, että kokemusten ja kiksien :)
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tästähän nimenomaan on olemassa dataa. Suomalaisten parisuhteista varmimmin epäonnistuvat ne, missä toinen osapuoli ei ole suomalainen. Eikä se toki mikään ihme ole, kulttuurierot asiaa tietenkin selittävät. Esim. avioliitoista, joissa toinen osapuoli on ulkomaalinen eron riski on n. kolminkertainen suomalaisten keskinäisiin liittoihin verrattuna. Monikulttuuriliittojen sisällä on vielä se ero, että on huomattavan paljon todennäköisempää päätyä eroon mikäli vaimo on ulkomaalainen ja mies suomalainen, kuin kun vaimo on suomalainen ja mies ulkomaalainen. Eli tuosta voisi päätellä suomalaisen naisen olevan joustavampi ja pärjää jopa ulkomaalisen miehen kanssa. Suomalaismies on sen verran jäärä, ettei hänen kanssaan kukaan pärjää :) No viimeinen oli leikkiä. Mutta siis datan mukaan sulla ja tulevalla vaimollasi on kolminkertainen eroriski koko suomalaisiin liittoihin verrattuna. Sitä tarkoitin kirjoittamalla huonoista mahdollisuuksista. Toki eivät tilastot kaikkea kerro. Aina joku liitto onnistuukin, joten onnea vaan yritykseen.

Näinpä ajattelinkin. Eli vertailussa on suomalaisen ja ulkomaalaisen kesken solmitut avioliitot, näistä vielä erityistapauksena suomalaisen miehen ja ulkomaalaisen naisen kesken solmitut avioliitot. Koska itse ja naiseni kuulumme jälkimmäisiin, meillä on siis suomalaispareja isompi tilastollinen riski erota? No kuten täälläkin olen maininnut on tuleva vaimoni aasialainen. Dataa suomalaismiesten ja aasialaisnaisten välisistä avioliitoista? Sitten kun olet tuon selvittänyt, sinun tulisi selvittää vielä suomalaismiesten ja naiseni kotimaasta tulevien avioliittojen eroprosentit. Näiden jälkeen sitten vielä sinun kannattaisi ehkä kuitenkin vaikka haastatella meitä, ottaa huomioon ikäeromme yms. luultavasti melko oleellista jotta voisit antaa edes vähän järkevän arvion.

Näetkö, miten pielessä yksinkertainen analyysi pelkän tilaston perusteella voi olla? Toivotuksesi hyvästä jatkosta ja onnesta on siis hyvin asenteellista roskaa koska et ottanut mitään muuta dataa edes periaatteessa huomioon. Minä yleistän mutta sinä yksilöistät tuntematta edes koko tapausta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tuon tilaston tarkastelujakso oli muuten vain yksi vuosi. Voisi kuvitella, että nuo eroluvut voivat tasoittua pitemmän ajan kuluessa, tämä on toki spekulaatiota ilman lisätutkimusta.

Monikulttuurisia avioliittoja solmitaan kantasuomalaisten liittoja nopeammin. Toiseen tutustuminen jää usein lyhyeksi, kun naimisiin mennään oleskeluluvan saamisen nopeuttamiseksi.

Tuo ei koske meitä joten yksi olennainen seikka lisää, jonka Stonewall jätit kokonaan huomiotta.
Kyseinen nettisivu johon viittasit on maahanmuuttokriittinen, josta en sinänsä lähde syyttelemään, mutta sehän on helppo päätellä että voi löytyä toisenlaisiakin tilastoja - tuolla niitä tuskin julkaisisivat.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kyseinen nettisivu johon viittasit on maahanmuuttokriittinen, josta en sinänsä lähde syyttelemään, mutta sehän on helppo päätellä että voi löytyä toisenlaisiakin tilastoja - tuolla niitä tuskin julkaisisivat.

Anteeksi nyt, mutta herää epäilys ettet osaa lukea. Siirtolaisinstituutti ja Monikulttuuristen perheiden Liitto ovat sinun mielestäsi maahanmuuttokriittisiä? Ja tilastokeskusko tekee huonoja tilastoja?? Tarkistappa lääkitys. Tilastojen mukaan monikultuurinen avioliitto kariutuu kolme kertaa todennäköisemmin kuin suomalaisten keskinäinen avioliitto. Olet oikeassa siinä, että tämä on keksiarvo. Silloin kun liitossa on suomalainen nainen ulkomaalaisen miehen kanssa niin eroamisriski on tuota pienempi ja silloin kun suomalainen mies ulkomaalaisen naisen kanssa, niin riski on tuota suurempi. Eli esim sinun tapauksessasi teillä on tilastojen mukaan enemmän kuin kolme kertaa suurempi riski päätyä eroon kuin suomalaisten keskinäisissä liitoissa. Ymmärrän, että valehtelemattomat tilastot aiheuttavat paniikkia tilanteessasi, mutta ei tuosta nyt kannata kirvestä kaivoon heittää. Edelleenkin on selvää, että osa liitoista onnistuu. Jos molemmat puolet panostavat liittoon, niin tottakai se voi toimia. High risk, high reward voi päteä tähänkin.

Ja onnentoivotustani en vedä takaisin
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Anteeksi nyt, mutta herää epäilys ettet osaa lukea. Siirtolaisinstituutti ja Monikulttuuristen perheiden Liitto ovat sinun mielestäsi maahanmuuttokriittisiä? Ja tilastokeskusko tekee huonoja tilastoja?? Tarkistappa lääkitys.

MEDIASEURANTA
MAAHANMUUTTOAIHEISET UUTISET, TIEDOTTEET JA TUTKIMUKSET

Sivusto ei kotisivullaan ainakaan helposti paljasta tulokulmaansa tuon enempää. Ok, tuon ja muutaman otsikon takia kieltämättä turhan pikaisesti tulkitsin maahanmuuttokriittiseksi sivustoksi, mitä nuo usein tämän päivän Suomessa ovat.

Mutta taas sinä sen sijaan että olisit edes nähnyt mahdollisuutena tuollaisen taholtani, menet henkilökohtaisuuksiin. Minua tämä myös agnostisena hieman ihmetyttää. En osaa lukea? Lääkitys?
Kuvaa kenties yleensäkin lähestymistäsi tähän asiaan.

En muuten edes väittänyt että tilastokeskus olisi tehnyt huonon tilaston, vaan että muunlaisiakin voi löytyä - ihan normaalia. Tieteellinen tutkimuskin olisi paljon helpompaa jos kaikki aineistot puhuisivat aina vain yhteen suuntaan.

High risk, high reward voi päteä tähänkin.

Mistä päättelit meidän suhteemme suuren riskitason - edelleen ilman mitään yksityiskohtaista dataa? Etenkin kun valmis vertailukohta suomalaisnaisen kanssa mahdollisesti solmitusta liitosta sisältää itsessään melkoisen suuren riskin - nimenomaan naisen puolelta johon en periaatteessa voi edes vaikuttaa. Tämä taas ei päde meidän liittoomme pelkästään jo siksi, koska naiseni ei ole suomalainen.

Tilastojen mukaan monikultuurinen avioliitto kariutuu kolme kertaa todennäköisemmin kuin suomalaisten keskinäinen avioliitto. Olet oikeassa siinä, että tämä on keksiarvo. Silloin kun liitossa on suomalainen nainen ulkomaalaisen miehen kanssa niin eroamisriski on tuota pienempi ja silloin kun suomalainen mies ulkomaalaisen naisen kanssa, niin riski on tuota suurempi. Eli esim sinun tapauksessasi teillä on tilastojen mukaan enemmän kuin kolme kertaa suurempi riski päätyä eroon kuin suomalaisten keskinäisissä liitoissa. Ymmärrän, että valehtelemattomat tilastot aiheuttavat paniikkia tilanteessasi, mutta ei tuosta nyt kannata kirvestä kaivoon heittää.

Taas vedät ad hominemit sen sijaan että olisit pitäytynyt siinä, mitä sinulle vastasin. En sanonut menneeni paniikkiin vaan totesin, että yksilötapauksessa - johon sinä otat kantaa - kannattaa ja pitää tutkia data huomattavasti paljon huolellisemmin, jotta voidaan esittää noin rohkeita arvioita kuten sinä olet tehnyt. Mistä päättelit että olen luovuttamassa - vaikuttaako nämä seuraavatkin siltä vai?

Lisää dataa Väestöliiton tutkimuksesta:

Kaksikulttuurisen liiton solmineista miehistä on selvästi suuremmalla osuudella kuin suomalais-suomalaisiin liitoihin menijöistä takanaan aiempi avioliitto, eli heistä useampi on joko eronnut tai leski liittoon mennessään. Naisilla on ero avioliittotyyppien välillä tässä suhteessa huomattavasti pienempi (liite 2, taulukko 5).

Mitä luulet Stonewall, voisiko tuollaisella olla jotakin vaikutusta esittämääsi tilastoon? Ainakin amerikkalaisissa tilastoissa useampaa kertaa naimisiin menneet eroavat selvästi ensikertalaisia useammin. Voisi hyvin selittää myös osaltaan sitä, miksi suomalaismiesten solmimat liitot ulkomaalaisen naisen kanssa kariutuvat vastakohtaa useammin. Meille muuten kyseessä ensimmäinen avioliitto joten taas yksi olennainen tekijä jonka voi ruksia yli.

Suomalaismiesten vieraskielisen kanssa solmimissa avioliitoissa on suomalais-suomalaisiin liittoihin verrattuna enemmän suuren ikäeron liittoja. Naisilla taas on tavanomaista yleisemmin liittoja itseään nuoremman ulkomaalaismiehen kanssa (seuraavat kuviot 5 ja 6).

Entäs tuolla? Eikä muuten koske taaskaan meidän tapaustamme, minkä taas jätit huomioimatta, ja eikun ruksia. Jokohan alettaisiin olla suomalaisparien erotodennäköisyyksien alapuolella?

http://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/8a9d18ad7de9ea446904af7a2742992f/1428669615/application/pdf/2007156/Perhebarometri 2012_net.pdf
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool

Tilastot ovat tottakai tilastoja, jossa erilaiset yksittäistapaukset eksyvät massaan. Mutta koko pointti on, että teidän(kin) yksittäisen tapaukseenne vaikuttaa niin moni asia, että siihen voi ottaa tarkemmin perehtymättä kantaa vain yleisellä tilastojen tasolla. Niiden mukaan todennäköisyytenne erota on suurempi kuin suomalaispareilla. Tämä lienee selvää. Yhtä selvää on, ettei tuo tarkoita etteikö teidän yksittäistapauksenne voisi onnistua. Mahdollisuuksianne voi parantaa tai heikentää moni asia. En ymmärrä miksi vedät tilastokeskuksen tilastoista noin hernettä nenään. Näin se vain on, mutta onhan teillä mahdollisuus koittaa tilastoja muuttaa, jos molemmilla riittää halua liittoon panostaa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Sinä Stonewall käytät lisäksi vertailussa pelkästään yhtä asiaa: eroprosenttia. Miksi?
Itsekin käytän mielelläni eroprosenttia, se on toki oleellinen, mutta niin ovat monet muutkin asiat kuten esim. parisuhdetyytyväisyys. Tuossa ei muuten ole saman väestöliiton tutkimuksen mukaan ollenkaan merkittäviä eroja suomalaisparien ja suomalais-ulkomaalaisparien välillä, eli tuo taas ei antaisi syytä pitää toista parisuhdetta huonompana. Oliko sinulla joitain muita syitä kenties siihen?
Jos vaan eroprosentti, niin keskitytään siihen.

Tässä vastaava tilasto suomalaisten miesten osalta top 20 suurimmasta eroprosentista alaspäin. Myös miehillä Syntymämaa tuntematon pitää piikkipaikkaa 11% eroprosentillaan.

Moni Afrikan maa olisi myös tuohon tyrkyllä mutta puuttuvat listalta koska eivät ole tilastokelpoisia liian pienten avioliittomäärien vuoksi.

Syntymämaa tuntematon
Kuuba
Marokko
Kaikki Afrikan maat yhteensä
Etiopia
Vietnam
Turkki
Israel
Bulgaria
Brasilia
Latvia
Kolumbia
Romania
Ukraina
Viro
Thaimaa
Venäjä
EU ulkop. Eurooppa
Chile
Peru

Ja vastaavasti top 20 lista suomalaismiesten osalta kestävimmistä avioliitoista vähemmän kestäviin:

Liettua
Suomi
Tšekki
Meksiko
Norja
Puola
Japani
Italia
Australia
Kanada
Saksa
Alankomaat
Filippiinit
Britania
Ranska
Unkari
Sveitsi
Tanska
Kiina
USA

http://keskustelu.suomi24.fi/t/11081708

Kuten Stonewall tiedät, Venäjä (osin) ja Thaimaa kuuluvat Aasiaan. Vaimoni on aasialainen. Mistä päättelit ettei hän ole kuitenkaan syntyjään kummankaan maan kansalainen? Jos et osaa tähän vastata ei sinun varmaan kannata jatkaa tätä keskustelua, niin vahvan väitteen huonosta suhteen kestävyystodennäköisyydestä olet osallemme esittänyt, äsken vielä väittäen samaa uudestaan.

Tuokaan ei vielä toki riittäisi, koska et kuitenkaan ole tutkinut meidän tapaustamme tarkemmin etkä siitä juurikaan mitään ole osoittanut tietäväsi, paitsi että "omaamme huonot lähtökohdat suhteen kestävyyden kannalta". Mikä mahtaa olla motiivisi esittää noin vahva väite noin heikoilla tiedoilla?

Tässä vielä suomalaissuhteiden osalta kommenttia suomalaiselta asiantuntijalta:

Tehtyäni kymmeniä vuosia eroauttamistyötä haluan sanoa asiaan muutaman kommentin. Valitettava tosiasia on, että suomalaiset keikkuvat kansainvälisten avioerotilastojen kärjessä. Todellisuudessa tilastot jopa kaunistelevat asiaa suomalaisten kannalta. Tämä johtuu avoliittojen suuresta määrästä maassamme.

Meidän ei pidä olla ylpeitä tilastojen antamasta kuvasta, mutta meidän ei myöskään pidä panna päätämme pensaaseen. Lasten suojelemiseksi ja erojen ehkäisemiseksi meidän kannattaa paneutua eroauttamiseen yhteiskunnan kaikilla tasoilla, sillä kyse ei ole vain psykologisista asioista. Kysymys siitä, miten parisuhde kestää, tulee koko ajan mutkikkaammaksi. Tarvitsemme kaikki mahdolliset voimavarat, jotta voimme tukea parisuhteita ja ehkäistä eroja, jotka ovat tavallisia nuorilla lapsiperheillä.

Tällä hetkellä Fisherin seminaari on muuttunut Suomalaiseksi eroseminaariksi eli päivittynyt tähän aikaan ja suomalaiseen kulttuuriin. Se on todennäköisesti maailman paras eroauttamismetodi. Maassamme on siten poikkeuksellisen hyvä tilanne, jos eroauttamiseen halutaan paneutua. Meidän ei pidä pelätä tilastoja eikä manipuloida niitä. Voimme sen sijaan luoda järjestelmän, joka takaa mahdollisimman monelle selviytymisen erosta ja seuraavan parisuhteen paremman kestävyyden. Suomessa on kymmenittäin aktiivisesti toimivia eroseminaarien ohjaajia, joista saa tietoa esim. www.liberamente.fi

http://www.katajary.fi/blogit/23-kari-kiianmaa/438-pelkaatko-avioerotilastoja

Tiivistystä:

1. Suomalaistilastoja kaunistaa avosuhteiden iso määrä, näissä on eroja paljon.
2. Suomalaisten parisuhteiden kestokysymys monimutkaistuu Kiianmaan mukaan jatkuvasti.
3. Suomalainen eroseminaari - Suomessa on jo kokonainen järjestelmä vain eroamista varten.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tilastot ovat tottakai tilastoja, jossa erilaiset yksittäistapaukset eksyvät massaan. Mutta koko pointti on, että teidän(kin) yksittäisen tapaukseenne vaikuttaa niin moni asia, että siihen voi ottaa tarkemmin perehtymättä kantaa vain yleisellä tilastojen tasolla. Niiden mukaan todennäköisyytenne erota on suurempi kuin suomalaispareilla. Tämä lienee selvää. Yhtä selvää on, ettei tuo tarkoita etteikö teidän yksittäistapauksenne voisi onnistua. Mahdollisuuksianne voi parantaa tai heikentää moni asia. En ymmärrä miksi vedät tilastokeskuksen tilastoista noin hernettä nenään. Näin se vain on, mutta onhan teillä mahdollisuus koittaa tilastoja muuttaa, jos molemmilla riittää halua liittoon panostaa.

Selvä, otan tämän väitteesi korjauksena. Edelleen kuten totesin, ero on siinä että minä olen väittänyt yleisellä tasolla joten yksilötapaukseen meneminen ihmetyttää. Sitähän täällä on jatkuvasti tapahtunut, ja suomalaisen rasistisuuden tuntien ei mikään ihmekään - no siihen asenteellisuuteenkin on syynsä, osin se on jonkinlaista jälki-isänmaallisuutta, tai ketkä meinaavat Suomessa asua jatkossakin niin on heille mielekästä ajatella suomalaisia olosuhteita vähintään yhtä hyvinä ellei parempinakin kuin muita yms.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
@Klose16 ei mulla ole aikaa eikä halua tutustua jokaiseen erotilastoon. On kuitenkin liikuttavaa nähdä, että sulla on. Sehän ilmaisee, että haluaisit kuitenkin saada edes Thaimaalaisen kanssa suhteen toimimaan, vaikka et osakaan suomalaisten naisten kanssa toimia (tämä siis päätellen tilityksistäsi). Se tottakai parantaa suhteenne mahdollisuuksia onnistua.

Aasialaisista naisista sinällään ei ole pahaa sanottavaa, olen ollut aikanaan nuorena miehenä Japanissa kolme vuotta töissä ja ymmärrän hyvin että aasialaisen naisen ja suomalaisen miehen liitossa tuntuu pinnalta katsoen siltä että kaikki voittavat. Tiedän myös monta japanilais-suomalaista pariskuntaa, joista osa on yhdessä osa eronnut.
(Olen tosin asunut parissa muussakin maassa, ja tunnen muitakin monikulttuurisia pareja, osalla homma toimii, osalla ei).

Mutta sen sanon, että jos tietentahtoisesti suljet silmäsi siltä tosiasialta että monikulttuuriset liitot ovat haastellisia ja todennäköisemmin ongelmissa kuin muut, niin se taas ei auta omaa tilannettasi mitenkään. Päin vastoin.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
@Klose16 ei mulla ole aikaa eikä halua tutustua jokaiseen erotilastoon.

Sitten ei kannattaisi edes alkaa ottaa kantaa tarkemmin yksilöityyn tapaukseen. Puhut siis minun ja naiseni suhteesta käyttäen vain yleisiä tilastoja - ymmärrät varmasti tuossa olevan ristiriidan tai vinouman. Niin ja autoin mielelläni laittamalla lisää yksityiskohtaisempaa tutkimustietoa. Tästä muuten olen jo aikaisemminkin todennut - asioista kannattaa ottaa selvää, etenkin näistä asioista. Kritiikitöntä ratkaisua aasialaisnaisista suomalaismiesten pariutumiseen en ole kannattamassa. Itse olen ollut kanssa tekemisissä useamman kansallisuuden kanssa hyvinkin erilaisin kokemuksin ja ovat ne kulttuuritkin aika erilaisia - ihan kuten Euroopassakin. Itse ne parisuhteet lopulta tehdään, pystyn kuitenkin suosittelemaan aasialaisnaisia hyvin varteenotettavana vaihtoehtona.

On kuitenkin liikuttavaa nähdä, että sulla on. Sehän ilmaisee, että haluaisit kuitenkin saada edes Thaimaalaisen kanssa suhteen toimimaan, vaikka et osakaan suomalaisten naisten kanssa toimia (tämä siis päätellen tilityksistäsi). Se tottakai parantaa suhteenne mahdollisuuksia onnistua.

Minä en ilmeisesti sovi kovin suuren osan nykysuomalaisnaisista kanssa yhteen, tästähän koko juttu on lähtenyt. Koska Aasiassa olen saanut aivan erilaista palautetta, en laske syyksi pääosin itseäni vaan kulttuuria, jonka Suomessa luonnollisesti muodostavat suomalaisnaiset ja toki myös miehet - mikä muuten selittää paljon täälläkin vastaantulevaa voimakasta ja tunteellista palautetta.

Yksilöpsykologisia avautumisiasi en viitsi muuten kommentoida kuin että Aasiassa on muitakin kuin Thaimaalaisia (sic).

Aasialaisista naisista sinällään ei ole pahaa sanottavaa, olen ollut aikanaan nuorena miehenä Japanissa kolme vuotta töissä ja ymmärrän hyvin että aasialaisen naisen ja suomalaisen miehen liitossa tuntuu pinnalta katsoen siltä että kaikki voittavat. Tiedän myös monta japanilais-suomalaista pariskuntaa, joista osa on yhdessä osa eronnut.
(Olen tosin asunut parissa muussakin maassa, ja tunnen muitakin monikulttuurisia pareja, osalla homma toimii, osalla ei).

Hienoa, nyt vaan ihmetyttää vielä suuremmin miten saatat kokemuksiesi perusteella lähteä ottamaan kantaa yksittäiseen pariskuntaan negatiivisesti kun en ole siihen antanut suoranaista aihetta?

Mutta sen sanon, että jos tietentahtoisesti suljet silmäsi siltä tosiasialta että monikulttuuriset liitot ovat haastellisia ja todennäköisemmin ongelmissa kuin muut, niin se taas ei auta omaa tilannettasi mitenkään. Päin vastoin.

Jos.

Ensinnäkin, naiseni ei ole pelkästään aasialainen (enkä minäkään toki pelkästään suomalainen). Toiseksi, liittomme ei ole pelkästään monikulttuurinen. Kolmanneksi olen eri mieltä tuosta ja olen sitä täällä perustellutkin - ehkä siitä luulet etten tiedä tai tiedosta moku-liittojen yleisiä ongelmia. Oma tapaukseni vaan ei ole yleinen - mitä olen tässä koittanut kovasti sanoa.
Sen perusteella mitä olen täällä kertonut yksityiskohtiakin sinulla ei ole edellytyksiä rakentaa tuollaista ajatuskulkua. Jos et ole lukenut kertomaani ei sekään vielä anna järkeviä edellytyksiä siihen.

Siis jopa minä myönnän omatoimisesti sen, että tietyin edellytyksin kaksi suomalaista voi muodostaa hyvin toimivan parisuhteen. Kaikki riippuu selvästi eniten aina heistä. Mitään pakkoa elää tilastoja todeksi ei yksinkertaisesti ole.
 
Viimeksi muokattu:

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
En tiedä olenko yksin tämän aivopieruni kanssa, mutta mulle on alkanut syntyä jotenkin materialistinen kuva tästä keskustelusta. Tämä muistuttaa koko ajan enemmän ja enemmän jotain Apple vs. Samsung, tai BMW vs. Mersu asetelmaa. Ensin väännetään oikein urakalla kaikista ominaisuuksista ja vastapuolen heikkouksista, jonka jälkeen lopulta todetaan että: "No joo eihän toikaan nyt välttämättä huono ole, mutta tämä ratkaisu sopii nyt vaan mulle paremmin".
 
En tiedä olenko yksin tämän aivopieruni kanssa, mutta mulle on alkanut syntyä jotenkin materialistinen kuva tästä keskustelusta. Tämä muistuttaa koko ajan enemmän ja enemmän jotain Apple vs. Samsung, tai BMW vs. Mersu asetelmaa..

Myönnän ainakin itse ajoittain sortuvani vastaaviin vertauskuviin omissa ajatuksissani. :D Onhan se tavallaan noloa, mutta hyödykkeistähän tässä viime kädessä puhutaan, kuka milläkin tasolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös