Naisasiat

• 7 588 437
  • 26 609

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
No eihän tästä toki enää jaksa järkyttyä, suomalaisesta keskustelusta. Rakkikoirat hyökkää yhden eri mieltä olevan kimppuun, tilanne on kuin kiusajaisissa alakoulun pihalla välitunnilla kun edes valvojaa ei kiinnosta.

Niin siis itsehän hommaa olet kerjännyt, kun olet yleistänyt omat poikkeukselliset kokemuksesi yleisiksi "huomioiksi", jotka eivät sitten ole kestäneet lähempää tarkastelua. Kukaan ei varmaan muuta toivo kuin että, vastoin ennekko-odotuksia, saisitte suhteenne kestämään huolimatta huonohkoista todennäköisyyksistä. Kyllähän teidän suhteenne voi olla niitä harvalukuisia poikkeuksia, jotka kestävät pidempään. Tätä varmasti kaikki toivovat.

Sen sijaan yleistyksiäsi suomalaisista naisista ei voi oikein millään puolustella. Kuitenkin palstalaisista suurimmalla osalla on päinvastaisia kokemuksia. Toki sinun yksilöllisiä kokemuksia ei pidä väheksyä, mutta koska ne selvästi ovat erityistapausia, niin aika älyttömiä yleistyksiä olet omista kokemuksistasi tehnyt. Ei millään pahalla, mutta edelleen suosittelen peiliä ensimmäiseksi metodiksi syy- ja seuraussuhteiden alkupään määritämiseksi.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@Klose16 : ei noissa pyörittelyissäni oikeastaan sinua ollut tarkoitus tikunnokkaan nostaa, pahoittelut jos tällaiseen käsitykseen jäit.

Jatkoajassa on aika pitkiä perinteitä tällä keskustelulla. Ymmärtääkseni yksi aikaisemmin kovimpia suomalaisnaisten kriitikkoja tällä palstalla ilmoitti taannoin täysin puskista, että onkin menossa naimisiin moisen kanssa ja kovin olivat sävyt pehmentyneet.

Kyllä maailman joka kolkasta voi löytyä kunnon nainen, välillä ei tarvitse kurkottaa kovin kauas.

Nimenomaa, aina on se mahdollisuus että löytää vielä paremman ja nuoremman. Tällä logiikalla et siis voi siis parisuhdetta solmia lainkaan, koska aina on se mahdollisuus ettei tämä olekaan paras yksilö.

Käänteisesti voi sitten 50-60 vuotiaana alkaa se yksin jääminen tuntua hukkaan heitetyltä ajalta ja elämän haaskaamiselta, kun ei ollut pakko ja aina voi löytyä parempi jne. Toki jos ei parisuhdetta kaipaa, niin se on eri asia. Mutta tässä kontekstissa taidettiin spekuloida sitä pariutumisen vaikeutta.

Nimenomaan, tuo asia lienee mulle itselleni se suurin pariutumisen vaikeus. Ei siis se, ettenkö jotain tosi mukavaakin mimmiä yrittämällä löytäisi, vaan jämähtämisen ja tylsyyden pelko sekä tuska siitä, ettei voisi kokea enää uusia asioita tässä kontekstissa. Minä kun en lähtökohtaisesti tykkää vieraissa käymisestä, vaikka muuten sitten en rajoituksia ajattelekaan. Loppujen lopuksi en vain osaa nähdä ketään siinä määrin erikoisena tai poikkeuksellisena, että olisi mielekästä jumittua yhteiseen verkkariarkeen. Oikeastaan ihmettelen koko kuviota, mutta kai moni pelkää yksinäisyyttä niin paljon.

Siis ajatelkaa nyt oikeasti! Tajuta olevansa jonkun kanssa vain siksi, ettei usko parempaakaan saavansa ja joka "välttää", mutta hei, eipähän tarvitse olla yksin. Masentavaa. Yksinkin on tunnetuti parempi, kuin puuduttava seura, joka pitää kuvitella tai jotenkin suggeroida mielessään paremmaksi mitä oikeasti on. Itselleen on ainakin mun vaikea valehdella.

Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minä kun en lähtökohtaisesti tykkää vieraissa käymisestä, vaikka muuten sitten en rajoituksia ajattelekaan.

Kuule, minun silmään, kertomasi perusteella olet ihan yhtä kusipää, ellet pahempikin noine mietteinesi ja varsinkin jos niitä oikeassa elämässä toteutat. Ihmiselle, joka haluaa vain seksiä toiselta, on alamittaista harrastaa sitä kontekstissa, jossa suurimmalla osalla on mielessä joku aitokin asia. Kirjoittamasi mukaan kun suhteesi naissukukuntaan on pelkästään esineellistävä, ainoa rehellinen ja suoraselkäinen toimintamalli olisi maksullisen naiset(mikäli sillä nyt on niin väliä, onko se nainen) oma käsi ja oksanreikä. Maksulliset saa sentään ainakin kuvitteellisen oman valintansa mukaisen vaihdantaloudellisen korvauksen vaivoistaan, etkä tule luoneeksi yhtä kyynistä naista lisää, joiden takia Kloset joutuu vaihtamaan maanosia löytääksen edes häivähdyksen parisuhteesta, joka sivumennen sanoen, on enemmän henkinen, kuin fyysinen sidos.

Hämmästyttää osin myös syysi kirjoittaa juuri tähän otsikkoon, kun ajatuksesi eivät lopultakaan koske naisia tai naisasioita kuin välineellisesti. Puolestani, etsi vapaasti aina parempaa, vaika hautaan asti, mutta kyytiin lähde vain, jos tosissasi olet, onnettomia ja pettyneitä ihmisiä on maailmassa ihan riittävästi ilman kaltaisiasikin.

Kuule, minun silmään, kertomasi perusteella olet ihan yhtä kusipää, ellet pahempikin noine mietteinesi ja varsinkin jos niitä oikeassa elämässä toteutat. Ihmiselle, joka haluaa vain seksiä toiselta, on alamittaista harrastaa sitä kontekstissa, jossa suurimmalla osalla on mielessä joku aitokin asia. Kirjoittamasi mukaan kun suhteesi naissukukuntaan on pelkästään esineellistävä, ainoa rehellinen ja suoraselkäinen toimintamalli olisi maksullisen naiset(mikäli sillä nyt on niin väliä, onko se nainen) oma käsi ja oksanreikä. Maksulliset saa sentään ainakin kuvitteellisen oman valintansa mukaisen vaihdantaloudellisen korvauksen vaivoistaan, etkä tule luoneeksi yhtä kyynistä naista lisää, joiden takia Kloset joutuu vaihtamaan maanosia löytääksen edes häivähdyksen parisuhteesta, joka sivumennen sanoen, on enemmän henkinen, kuin fyysinen sidos.

Hämmästyttää osin myös syysi kirjoittaa juuri tähän otsikkoon, kun ajatuksesi eivät lopultakaan koske naisia tai naisasioita kuin välineellisesti. Puolestani, etsi vapaasti aina parempaa, vaika hautaan asti, mutta kyytiin lähde vain, jos tosissasi olet, onnettomia ja pettyneitä ihmisiä on maailmassa ihan riittävästi ilman kaltaisiasikin.

Siis naisista ei voi mielestäsi keskustella tai heihin suhtautua muilla tavoin, kuin vain sinun hyvällä, oikealla ja hengellisellä tavallasi? Johan on aikoihin eletty. Mielestäni ketju nimeltä "Naisasiat" kun ei sulje pois mitään erityistä naisiin liittyvää näkökulmaa tai aihetta, vai olenko nyt ihan hakoteilla?

Sitten toisekseen, en tiedä millä perusteella olen mielestäni "kusipää"? En valehtele aikeitani, en harrasta varattuja, enkä itse asiassa käy edes niissä huorissa. Se, että aina silloin tällöin joku onneton neiti-ihminen saattaa alkaa kuvittelemaan liikoja parin kahvittelunkin jälkeen (jolloin yleensä itse luovutan) ei ole minun vastuullani. En ruoki kenenkään epärealistisia mielikuvia ja on ihan naisten omaa tomppeliutta alkaa ihastumaan liian herkästi. No, elämä opettaa lopulta sen, että pohjimmiltaan kaikki ovat yksin.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sitten toisekseen, en tiedä millä perusteella olen mielestäni "kusipää"? En valehtele aikeitani, en harrasta varattuja, enkä itse asiassa käy edes niissä huorissa. Se, että aina silloin tällöin joku onneton neiti-ihminen saattaa alkaa kuvittelemaan liikoja parin kahvittelunkin jälkeen (jolloin yleensä itse luovutan) ei ole minun vastuullani. En ruoki kenenkään epärealistisia mielikuvia ja on ihan naisten omaa tomppeliutta alkaa ihastumaan liian herkästi. No, elämä opettaa lopulta sen, että pohjimmiltaan kaikki ovat yksin.

Naisista voisi puhua puhetta naisista ketjussa, mutta jos puhutaan naisasioista, sisältö on eri.

Sinällään, itselleen voi valehdella ihan mitä huvittaa omaatuntoaan hiljentääkseen, se että kalastat vesillä, jossa oletus ei ole narsistinen panen tässä parempaa odotellessa, tekee susta ihan täysin samanlaisen kusipään, kuin pettäjäkin. Noilla asenteillasi ainoa tasaveroinen pussintyhjentäjäkumppani on sinulle huora, joka saa varmasti haluamansa kuin sinäkin. Totta helvetissä olet vastuussa, jos piittaamattomuuttasi särjet toisen ihmisen sydämen ja tuolla asenteella vielä ylimielinen paska, mitä tanne lauot.

No, varmaa on loppuviimeksi, että ainakin sinä jäät lopulta yksin.

Naisista voisi puhua puhetta naisista ketjussa, mutta jos puhutaan naisasioista, sisältö on eri.

Sinällään, itselleen voi valehdella ihan mitä huvittaa omaatuntoaan hiljentääkseen, se että kalastat vesillä, jossa oletus ei ole narsistinen panen tässä parempaa odotellessa, tekee susta ihan täysin samanlaisen kusipään, kuin pettäjäkin. Noilla asenteillasi ainoa tasaveroinen pussintyhjentäjäkumppani on sinulle huora, joka saa varmasti haluamansa kuin sinäkin. Totta helvetissä olet vastuussa, jos piittaamattomuuttasi särjet toisen ihmisen sydämen ja tuolla asenteella vielä ylimielinen paska, mitä tanne lauot.

No, varmaa on loppuviimeksi, että ainakin sinä jäät lopulta yksin.

No entäs ne naiset, jotka ajattelevat mua esineenä? Joillekin olen ollut vuosien saatossa ihan vain siksi läsnä, että kun heillä nyt tekee mieli ja eroahdistuskin painaa. Noin esimerkiksi. Käsittääkseni täysin rehti win-win tilanne.

Oletko sinä oikeasti niin jonkin moraalin läpitunkema, että seuran hakeminen ilman yleviä ja pidemmälle tähtääviä päämääriä on väärin tai joltain pois? Aika moni ihminen jäisi tuota ohjetta noudatellen tuskiinsa ihan suotta. Mitä taas tulee sydänten särkymiseen, niin miten äärettömän jälkeenjäänyt tai tyhmä pitää olla, että ihastuu johonkin kahdella näkemisellä (tai yhdellä aktilla)? Kyllä sellaisella ihmisellä on jo muitakin ongelmia, läheisriippuvuutta tai mitä lie, jos niin menee tekemään. Sitä paitsi valtaosa niistä, joiden kanssa homma jää kahvikuppitasolle ottaa sen ihan ymmärtävästi. Sanoo vain, että, "sori ei tästä taida mitään tulla ja moi". Parempi kai tuokin, kuin lyödä pöytään naisten vakioväline, eli "kaverikortti".

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Oletko sinä oikeasti niin jonkin moraalin läpitunkema, että seuran hakeminen ilman yleviä ja pidemmälle tähtääviä päämääriä on väärin tai joltain pois?.

On se siinä tapauksessa, jos toisella on syy uskoa, että olet parisuhdemarkkinoilla vilpittömin mielin ja vielä yhteydessä, jossa se on luonnollinen johtopäätelmä ja kun itse tiedät että koklaat vaan saada piparia ja siinä kaikki. Moni, varsinkin nuorista tytteleistä seuraa aika vilpittömästi ajatuskuviota, että fyysinen tarkoittaa myös jotain henkistäkin yhteyttä, tai ainakin uskoo toisen johtavan toiseen. Ihan tavallinen hyväksikäyttäjähän tuossa tilanteessa olet.

Aika moni ihminen jäisi tuota ohjetta noudatellen tuskiinsa ihan suotta. Mitä taas tulee sydänten särkymiseen, niin miten äärettömän jälkeenjäänyt tai tyhmä pitää olla, että ihastuu johonkin kahdella näkemisellä (tai yhdellä aktilla)? Kyllä sellaisella ihmisellä on jo muitakin ongelmia, läheisriippuvuutta tai mitä lie, jos niin menee tekemään. Sitä paitsi valtaosa niistä, joiden kanssa homma jää kahvikuppitasolle ottaa sen ihan ymmärtävästi. Sanoo vain, että, "sori ei tästä taida mitään tulla ja moi". Parempi kai tuokin, kuin lyödä pöytään naisten vakioväline, eli "kaverikortti".

Mihinkä tuskiin siinä jää muka ihan suotta? Olen joskus jossain dokkarissa kuullut pedofiileiltä samanlaisia itsensähuijaamisia ja selittelyjä tekoihinsa, jopa tuskiinsa jääminen oli siellä sanasta sanaan lausuttuna. Tottakai, on helppoa ylimielisenä ja halveksien summata ihmisiä, jotka ovat tai tahtovat olla avoimia ja rehellisiä, mulle tuo sun koko asennemaailma tuo lähinnä mieleen sen oikeasti mielensairaan ihmisen, joka alpeilla tappoi sen puolentoistasataa viatonta ihmistä oman ylivertaisuutensa lumoissa, luultavasti tuo perustelisi tai selittelisi asiaa samalla tavoin halveksien ja vastuutaan mitätöiden uhreista ja heidän omaisistaan, huomioi, että sinä katsot avoimesti ja vilpittömästi uuteen suhtautuvaa ihmistä mieleltään häiriintyneenä ja ongelmaisena, aika pelottavaa on se.

Tottakai ne, jotka vaistoavat tilanteen ajoissa sanovat lakonisesti, että kiitos, mutta ei kiitos, koska mitään vahinkoa et heille ole saanut aikaan. Tämä kaverikorttihömpötys, joka aika ajoin on täällä pelmahdellut herättää minussa kyllä kummastusta, tai olen sen ajatellut olevan kypsymättömien nulikoiden yritykseksi hahmottaa asioita joita eivät ymmärrä tai hallitse. Kaverikorttihan on tosiassa mitä hienoin asia, jos antaja sitä todella tarkoittaa tai armelias tapa sanoa "häivy mulkku", jos ei kantti riitä sitä suoraan sanomaan, kummassakaan tapauksessa se ei normaalia saajaa satuta millään tavoin, vaan on ihan luonnollista.

Ihmisen tulee olla kykenevä vastuuseen niin kaveri, kuin muissakin suhteissa ja ymmärtää tarkoitusperiensä seuraukset, itsellesi varmaankin voit selitellä kaiken parhain päin, mutta muille moiset selittelyt ei kauan läpi mene, jos käytös on tautofonista.

Myöskään en ymmärrä, miksi, kun tiedät, että mitään et näistä ihmisistä oikeasti hae kuin omien tarpeittesi tyydyttäjää, et sitten käytä oikeasti alan ammattilaisia? Et jää tuskiisi suotta ja saat vielä ammattitason kyydit, minusta se olisi sinun kaltaisella psyykellä varustetulle paras ja ainoa oikea tapa hoitaa vastuullisesti tuskiansa, ei ole perusteltua, että annat mahdollisuuden syyttömien kärsimisille "tuskiesi" vuoksi. Saatat tietysti olla vielä kaiken lisäksi niin pihi, ettei järkevä vaihtoehto onnistu, mutta mielen lujuudella se onnistuu.

En suinkaan ole kokenut olevani minkään moraalin läpitunkema, ihan tavis vain, mutta vastuuni kaikessa olen oppinut kantamaan ja pidän sitä yhtenä ihmisen mittana. Seuraa voit hakea ilman yleviä päämääriä, mutta tee se kontekstissa, jossa siinä ei ole mitään väärää, tai keneltäkään pois, ihan sama asia mikä pätee pettämiseenkin, ole niiden kanssa jotka on vapaita siihen, älä vokottele varattua.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
No entäs ne naiset, jotka ajattelevat mua esineenä? Joillekin olen ollut vuosien saatossa ihan vain siksi läsnä, että kun heillä nyt tekee mieli ja eroahdistuskin painaa. Noin esimerkiksi. Käsittääkseni täysin rehti win-win tilanne....

Tämä on hyvä huomio ja sen verran tullut korttelin ympäri kierrettyä itsekin, että näitä tapauksia on ollut ja useampia. Kerran suorastaan hymyilytti, kun eräs daami viestitteli pitkin iltaa, että haluaa nähdä, "kun ei pitkään aikaan olla nähty" jne ja vaikka sanoin että väsyttää, niin kutsui lopulta itse itsensä kylään. Mikäs siinä, aloitteellinen nainen on hieno homma!

Tavallaan sekin on naista alistavaa ajattelua, että lokeroi naisen vain sinne laatikkoon, jotta hänen pitäisi välttämättä olla vaatimassa pitkää parisuhdetta ja niin pois päin. Kyllä naiselle pitää suoda samat huvitukset, jos niikseen tulee ja mieli tekee.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myöskään en ymmärrä, miksi, kun tiedät, että mitään et näistä ihmisistä oikeasti hae kuin omien tarpeittesi tyydyttäjää, et sitten käytä oikeasti alan ammattilaisia? Et jää tuskiisi suotta ja saat vielä ammattitason kyydit, minusta se olisi sinun kaltaisella psyykellä varustetulle paras ja ainoa oikea tapa hoitaa vastuullisesti tuskiansa, ei ole perusteltua, että annat mahdollisuuden syyttömien kärsimisille "tuskiesi" vuoksi. Saatat tietysti olla vielä kaiken lisäksi niin pihi, ettei järkevä vaihtoehto onnistu, mutta mielen lujuudella se onnistuu..

Ainakin minun nähdäkseni mikään maksullinen nainen - en ole koskaan käyttänyt enkä aio käyttääkään - ei itse asiassa pysty ihan täyttämään sitä haluttua roolia. Kysehän on niin yksinkertaisesta asiasta, että jos pitää naisista ja omaa mahdollisuudet pokata hyvällä prosentilla, niin eihän se seksi ole kuin yksi sivujuonne tuossa koko kuviossa.

Ainakin minun aikanani se itse naisen tapaaminen ja pokailu oli iso pointti, mahdollinen seksi vain bonus...

On se siinä tapauksessa, jos toisella on syy uskoa, että olet parisuhdemarkkinoilla vilpittömin mielin ja vielä yhteydessä, jossa se on luonnollinen johtopäätelmä ja kun itse tiedät että koklaat vaan saada piparia ja siinä kaikki... jne

No ensinnäkin olen ihan huisin otettu, että joku jaksoi noinkin pitkän viestin kirjoittaa mun mielipiteisiin vastineeksi. Vau. Mitä taas sisältöön tulee, niin olen aivan yhtä hämmentynyt siitä, että miten monimutkaisesti joku voi nämä erittäin yksinkertaiset asiat nähdä. Mä nyt voin vaan sanoa, että olen vilpittömin mielin etsimässä sitä panoa. Aivan kuten tuhannet muutkin nuoret aikuiset tällä samalla hetkellä, niin naiset kuin miehetkin. En halua tapailla kahta kertaa kauempaa ketään, koska haluan sitä kautta suojella molempia ei toivotuilta tunteilta. Ainahan se ei onnistu, mutta ei kukaan objektiivisesti ajatteleva ja itsesuojeluvaiston omaava edelleenkään kehitä jotain tunnemyrskyjä tai kiintymystä parin näkemisen pohjalta tuntemattomaan ihmiseen. Minusta se on pelottavaa, hitto vieköön. Järvenvastaista.

Yhden asian muuten arvasit oikein, olen ihan helkkarin pihi. :D Saan jotain tyydytystä siitä, että elän askeettisesti ja pärjään vähällä, vaikka rahasta sinänsä ei pulaa ole. Prostituoidut eivät houkuta rahareikänä ja myöskään siksi, että riski taudeista on aika paljon isompi. Lisäksi oon kuullut, että Vironkin puolella nämä muijat saattavat olla työnkuvansa vuoksi totaalisen aineissa, mikä ei varsinaisesti ole smoking hottia sekään.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ainakin minun aikanani se itse naisen tapaaminen ja pokailu oli iso pointti, mahdollinen seksi vain bonus...

Jos kuitenkin tiedät itse, ettet ole asialla avoimin mielin, toisen tunteillahan siinä leikit, boostaat omaa egoasi välittämättä tuon toisen tunteista yhtään mitään. Toisaalta ymmärrän myös niin, että tarkoitat metsästyksen kiiman olevan jotain niin suurta, että sama vaikka jonkun jalkoihinsa talloo, kunhan omat kiksit saat. Minkäs sille, sitten on turha ihmetellä ja toista sukupuolta syyllistää, kun naamaan tulee kyynistä ja tylyä asennetta, ei hymyillä eikä varpaankynsiä leikellä, noin leikillisesti sanottuna, paskojen kokemusten jälkeen jokaisesta tulee varauksellinen toisia kohtaan.

Minunkaan ei ole tarvinnut maksullisiin koskaan ryhtyä, eli ihan kuulopuheiden varassa oon tässä asiassa, mutta useampi suu on antanut varsin positiivisia lausuntoja homman sujuvuudesta ja miksi ei, ammattilaisilta.

Minulla on sitten varmaan kohdillaan tuo prosentti ollut, mutta yhteenkään juttuun en ole lähtenyt, jos on pienintäkään epäilystä, että toisella saattaa olla pyrkimyksiä, joita itse en halua ja taas kaikkiin mihin olen lähtenyt, olen lähtenyt avoimin mielin ja valmiina myös siihen, että se saattaa olla myös tässä se oikea. Aina ei ole ollut, on saatu ja annettu niitä kaverikortteja ja kiitos voittopuolisesti rehellisten ihmisten, niitä aitoja kaverisuhteitakin on monta syntynyt, mistä olen kiitollinen, ystävä on aina ystävä, varsinkin ilman benefitsejä ja muuta painolastia.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos kuitenkin tiedät itse, ettet ole asialla avoimin mielin, toisen tunteillahan siinä leikit, boostaat omaa egoasi välittämättä tuon toisen tunteista yhtään mitään. Toisaalta ymmärrän myös niin, että tarkoitat metsästyksen kiiman olevan jotain niin suurta, että sama vaikka jonkun jalkoihinsa talloo, kunhan omat kiksit saat. Minkäs sille, sitten on turha ihmetellä ja toista sukupuolta syyllistää, kun naamaan tulee kyynistä ja tylyä asennetta, ei hymyillä eikä varpaankynsiä leikellä, noin leikillisesti sanottuna, paskojen kokemusten jälkeen jokaisesta tulee varauksellinen toisia kohtaan....

Turha tässä nyt varmaan on mitenkään demonisoida suuntaan jos toiseenkaan, nuorten kollien soidinmenoja. Minä nautin niistä aikani, kun kerta mahdollista oli, mutta kyllähän tuohon normaali ihminen kyllästyy ajan myötä. Niillä onkin joku ongelma, jotka vain jatkavat ja jatkavat, tuolloin kyseessä alkaa olla jo persoonallisuushäiriö.

Ihan noin mustavalkoisesti en muuten asiaa kyllä tarkastelisi, että minä vaikkapa leikin vain tunteilla. Toki on sellaisia megalomaanisen kusipäitäkin, jotka näin tekevät, mutta jos omia vakipanojani mietin, niin kyllä varmaan moikattaisiin vieläkin, mikäli kadulla törmättäisiin, kyse on molemminpuolisesta huvittelusta, jota henk.koht harrastin etenkin opiskeluaikoina.

Tavallaan sekin on naista alistavaa ajattelua, että lokeroi naisen vain sinne laatikkoon, jotta hänen pitäisi välttämättä olla vaatimassa pitkää parisuhdetta ja niin pois päin. Kyllä naiselle pitää suoda samat huvitukset, jos niikseen tulee ja mieli tekee.

No niin, nyt puhutaan asiaa. Tosiaan ihmeellistä, että monet haluavat aina nähdä naiset jonkun "pelin" uhrina ja miehet "sikoina", vaikka samaa tapahtuu paljon toisinkin päin. Mä melkein voisin sanoa, että ne tunteettomimmat pyydykset, mitkä itse tiedän, ovat naisia, eivät suinkaan mitään tanssipaikkojen pelimiehiä. Ero on vain siinä, ettei näiden naisten tarvitse olla jatkuvasti esillä ja nöyryyttää itseään pokaillen. Sitä on pakko ihailla.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No entäs ne naiset, jotka ajattelevat mua esineenä?

Muuten en ota keskusteluunne kantaa, mutta vähän humble brag-hengessä totean, että tuollaisia vain ja ainoastaan seksin perässä olevia naisia on yllättävän paljon. Aikoinaan vielä vapailla markkinoilla ollessani yllätyin asiasta. Erästäkin mimmiä olin enemmän tai vähemmän lämmitellyt useampaan kertaan ja jouduin jo toteamaan, että en tule ikinä tätä typyä saamaan vällyjen väliin. Kerran sitten törmäsimme baarissa, olin keskivertoa vahvemmassa humalassa ja tämän rohkaisemana uskalsin kertoa mimmille asiasta. Suureksi yllätyksekseni muija kertoi ajattelevansa asiasta samalla lailla ja lakanoihinhan siinä päädyttiin. Aamulla heitettiin rennot heipat, puhuttiin että törmäillään taas ja se oli siinä. Molemmat saivat mitä halusivat, kummallekaan ei syntynyt harhakuvitelmia parisuhteesta ja/tai rakkaudesta.

Kyllähän modernissa yhteiskunnassa tuo "vain seksiä"-asenne on naisilla lisääntynyt huomattavasti. Ovat rohkeampia ja itsenäisempiä, ehkä itsekkäämpiäkin kuin edeltävät sukupolvet. Varmasti on useampi sellainen tapaus, että muija lihanhimoissaan pokailee jätkää, päätyy tämän kanssa sänkyyn ja sen jälkeen jättää lehdelle soittelemaan jäbän ihmetellessä, että eikö tästä nyt synnykään mitään syvällisempää tuttavuutta. Varmasti on runsaasti tapauksia, joissa muija on johdatellut ihastunutta miestä harhaan antamalla ymmärtää, että seurustelusuhde tämän kanssa olisi mahdollinen, mutta eipä siitä sitten yhteisen yön jälkeen enää mitään kuulu.

Ei himojen tyydyttämisessä ole mitään väärää, kunhan se tapahtuu yhteisymmärryksessä ja molemmat osapuolet tietävät missä mennään. Kaikenmoisen harhaanjohtamisen tuomitsen sukupuolesta riippumatta, vaikka se kovin kaksinaamaista ja tekopyhää onkin, olenhan itsekin siihen joskus syyllistynyt.

(Teksti sisältää pointin teroittamiseksi luotuja kärjistyksiä, toivon että kukaan ei niistä vedä hernettä nenään. Kirjoittaja tiedostaa, että jokainen tapaus on oma lukunsa, eikä tästä tekstistä tule vetää johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen.)

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muuten en ota keskusteluunne kantaa, mutta vähän humble brag-hengessä totean, että tuollaisia vain ja ainoastaan seksin perässä olevia naisia on yllättävän paljon... )

Olen samoilla linjoilla. Lisäisin tähän vielä sen, että jos nyt ylipäänsä vähän naistenmiehen vikaa on, niin mielestäni pelisilmällä pystyy aika hyvin jo naisen tavatessaan päättelemään ja aistimaan, että missä mennään.

Mitään limaisia pokausrepliikkejä ei sen kummemmin tarvitse noissakaan tapauksissa heittää, baarista kun lähti vaikka mäkkärin kautta, niin pystyi siinä matkalla tiedustelemaan ihan asiallisesti, että jatkuuko ilta mihin osoitteeseen. Ja kyllähän nainen saattaa itsekin toimia kysyjänä.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Niin siis itsehän hommaa olet kerjännyt, kun olet yleistänyt omat poikkeukselliset kokemuksesi yleisiksi "huomioiksi", jotka eivät sitten ole kestäneet lähempää tarkastelua. Kukaan ei varmaan muuta toivo kuin että, vastoin ennekko-odotuksia, saisitte suhteenne kestämään huolimatta huonohkoista todennäköisyyksistä. Kyllähän teidän suhteenne voi olla niitä harvalukuisia poikkeuksia, jotka kestävät pidempään. Tätä varmasti kaikki toivovat.

Sen sijaan yleistyksiäsi suomalaisista naisista ei voi oikein millään puolustella. Kuitenkin palstalaisista suurimmalla osalla on päinvastaisia kokemuksia. Toki sinun yksilöllisiä kokemuksia ei pidä väheksyä, mutta koska ne selvästi ovat erityistapausia, niin aika älyttömiä yleistyksiä olet omista kokemuksistasi tehnyt. Ei millään pahalla, mutta edelleen suosittelen peiliä ensimmäiseksi metodiksi syy- ja seuraussuhteiden alkupään määritämiseksi.

Tähän kaipaan enää lisäselvitystä. Minun mielestäni mielenkiintoista että ensin yleistetään eri kulttuurien välisestä suhteesta ja sitten kritisoidaan suomalaisista yleistäminen.

Eli tarkemmin mihin nuo huonohkot todennäköisyydet perustuvat? Jotain tilastoa, tutkimusta tms. tietoa. Painotus erityisesti suhteessa suomalaisten keskinäisiin suhteisiin, koska siihenhän tässä käytännössä verrataan, joskin otan mielelläni vastaan infon vain tuosta ensimmäisestäkin.

Sananen vielä kokemuksistanikin "erityistapauksina". Suomessa on tosiaan eniten naissinkkuja väestöstä koko Euroopassa sekä toiseksi eniten miessinkkuja Euroopassa (viimeisimpien tilastojen mukaan joita tuli eteen vuodelta 2012). Miten tämä siis voi pelkistyä vain omiin kokemuksiini? Pariutuminen näyttäisi olevan suhteellisen hankalaa Suomessa ihan jo tuon datan perusteella.

Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
@Klose16 : ei noissa pyörittelyissäni oikeastaan sinua ollut tarkoitus tikunnokkaan nostaa, pahoittelut jos tällaiseen käsitykseen jäit.

Syynsä ja seurauksensa.

Jatkoajassa on aika pitkiä perinteitä tällä keskustelulla. Ymmärtääkseni yksi aikaisemmin kovimpia suomalaisnaisten kriitikkoja tällä palstalla ilmoitti taannoin täysin puskista, että onkin menossa naimisiin moisen kanssa ja kovin olivat sävyt pehmentyneet.

Tällaisen takia juuri itse pyrin yleistämään mahdollisimman paljon, vaikka nyt oma nainen toimisikin mieluisena esimerkkinä kuten toimii itselläkin. Näkisin asiat mieluummin laajemmin kuin vain suhdeviihteenä tms.

Kyllä maailman joka kolkasta voi löytyä kunnon nainen, välillä ei tarvitse kurkottaa kovin kauas.

Tästä nyt kaikki on varmaan samaa mieltä ilman viisasteluja mutta keskustelukin pysähtyy sitten siihen. On paljon mielenkiintosempaa tarkastella asioita yleisesti, vaikka se sitten tarkoittaisi sitä että ihmisillä on eri kokemuksia ja jopa johtopäätöksiä tai taivas varjelkoon tulkintoja...

Jeffrey

Jäsen
Turha tässä nyt varmaan on mitenkään demonisoida suuntaan jos toiseenkaan, nuorten kollien soidinmenoja. Minä nautin niistä aikani, kun kerta mahdollista oli, mutta kyllähän tuohon normaali ihminen kyllästyy ajan myötä. Niillä onkin joku ongelma, jotka vain jatkavat ja jatkavat, tuolloin kyseessä alkaa olla jo persoonallisuushäiriö.

Tästä kyllästymisestä en voisi olla enempää samaa mieltä. Varsinkin kun irtosuhteista suurin osa tulee vähän väkisinkin kännissä, niin eipä niistä juuri mitään irtoa. Se kun on kuitenkin itse senverta jo kokenut, että on elämässään harrastanut aivan loistavaakin seksiä, niin nämä kännisäädöt ovat vain niin turhia, mutta jostain syystä niihin tulee siltikin lähettyä. Itse teen hyvin harvoin aloitetta, viihteelläkin olen pitämässä hauskaa kavereideni kanssa. Silti sitä joku aina jostain lyöttäytyy kylkeen ja se on menoa sen jälkeen. Vähän häpeillenkin sen tässä nyt myönnän, mutta kun tässä on vuoden verran sinkkuiltu, niin niin vähäistä on näihin rändom kännihommiin syttyminen, että taistella saa, että saa edes pelinsä kumin kanssa pelittämään. Irtosuhteissa myös ne naisen tarpeet siirtyvät täysin taka-alalle, ja sitä lähinnä pyrkii itsensä tyydyttämiseen. Ikävä on takaisin vakikumppanien ääreen.

Minulle tärkeää on myös tuo pelimiestömyys. En koskaan anna naisen ymmärtää mitään liikoja, ja niinkuin jo sanoin, naisen aloitteesta tulee käytännössä kaikki irtosuhteeni. Toki laatu paranisi, jos jaksaisi itse asian eteen nähdä vaivaa, mutta en vain ymmärrä miksi pilata ilta iskemällä naista vain sen takia, että siinä huonossa seksissä on sitten mukana vähän nätimpi likka? Nykyisistä vakisuhteistani pidempi on reilun vuoden mittainen, välillä ei ole kuukausiin nähty, välillä nainen on viettänyt muutamia öitä putkeen luonani. Tuossa suhteessa on kaikki todella hyvin, ja nainen on kaikinpuolin hyvä, mutta ei tuossa mitään kaveruutta suurempaa tunnetta ole päässyt syntymään, lähinnä neidin viisauden ansiosta. Joskus olen hänelle löperrellyt viiden promillen humalassa, että miksi me ei seurusteltaisiin yms... Tähän nainen on vastannut aina jotain suuntaan, että "ei meistä ikinä voisi paria tulla, en mä sulle riittäisi kovin kauaa vaan haluaisit paremman näköisen". Eikä neiti tätä ikinä mitenkään pahallaan sano, ja ikävä se on itsenikin myöntää, että juuri tuostahan se taitaa olla kiinni, miksi me ei jo seurustella. Kaikinpuolin hyvä nainen, mutta jotenkin vain tuntuu siltä että rahkeita olisi parempaankin. Onhan likka lisäksi vielä huomattavasti nuorempi, ja myös näyttää siltä. Itse kokisin tämän asian julkisesti kiusallisena.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Eli tarkemmin mihin nuo huonohkot todennäköisyydet perustuvat? Jotain tilastoa, tutkimusta tms. tietoa. Painotus erityisesti suhteessa suomalaisten keskinäisiin suhteisiin, koska siihenhän tässä käytännössä verrataan, joskin otan mielelläni vastaan infon vain tuosta ensimmäisestäkin.

Tästähän nimenomaan on olemassa dataa. Suomalaisten parisuhteista varmimmin epäonnistuvat ne, missä toinen osapuoli ei ole suomalainen. Eikä se toki mikään ihme ole, kulttuurierot asiaa tietenkin selittävät. Esim. avioliitoista, joissa toinen osapuoli on ulkomaalinen eron riski on n. kolminkertainen suomalaisten keskinäisiin liittoihin verrattuna. Monikulttuuriliittojen sisällä on vielä se ero, että on huomattavan paljon todennäköisempää päätyä eroon mikäli vaimo on ulkomaalainen ja mies suomalainen, kuin kun vaimo on suomalainen ja mies ulkomaalainen. Eli tuosta voisi päätellä suomalaisen naisen olevan joustavampi ja pärjää jopa ulkomaalisen miehen kanssa. Suomalaismies on sen verran jäärä, ettei hänen kanssaan kukaan pärjää :) No viimeinen oli leikkiä. Mutta siis datan mukaan sulla ja tulevalla vaimollasi on kolminkertainen eroriski koko suomalaisiin liittoihin verrattuna. Sitä tarkoitin kirjoittamalla huonoista mahdollisuuksista. Toki eivät tilastot kaikkea kerro. Aina joku liitto onnistuukin, joten onnea vaan yritykseen.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tosiaan ihmeellistä, että monet haluavat aina nähdä naiset jonkun "pelin" uhrina ja miehet "sikoina", vaikka samaa tapahtuu paljon toisinkin päin.

Sen verran kirjoittamiani haluan sulle selventää, jos väärä käsitys on jäänyt, että kyllä homma pätee ihan molemmin puolin, ei ole sukupuolikysymys tämä. Niin kuin tuolla muutamin esimerkein on laitettu, niin asioita tapahtuu ihan yhteisymmärryksessäkin ja sehän on ihan ok. Pelisilmää ja hereilläoloa suosin kuitenkin ihan joka seksuaalin harjoittavan. Voimakas kommentointini lähti sitten ehkä, kun useamman viestisi luettuani päälimmäiseksi tunteekseni toimintatavoistasi jäi tämmönen wham bam thank you mam tyyppinen ajatusmaailma, ilman, että aidosti olisit edes halunnut antaa mahdollisuutta suhteelle, piittaamatta toisen tunteista lainkaan. Enpä myöskään tullut ajatelleeksi, että saatat olla kovin nuorikin vielä ja kokematon, tästä anteeksi, jos on näin.

Sanotaan nyt näin, että minulla ei ole mitään maailman syytä ajatella myöskään naisten olevan sen kypsempiä minkään suhteen, joskin oma empiria osoittaa, että siellä puolella löytyy ehkä sosiaalista älykkyyttä enemmän tunnistaa tilanteita, mutta ei se heistäkään pulmusia tee. Viestieni ajatus on kumminkin se, että turha vedota, mutta kun nekin korttiin (nämä kortit on sitten suosikkeja näissä netti jorinoissa), eihän, näin vahvasti liioitellen asian suhteen, vääryydellä voi vääryyttä korjata. Pääpointti lienee, että kun voi aina, katsoessaan siihen kuvitteelliseen peiliin, katsoa itseään silmiin hyvällä omalla tunnolla, on hoitanut juttunsa niin kuin pitää ja on henkisesti itsensä kanssa sinut.

Tekee vielä mieli hieman taustoittaa, jos ihmettelet, miksi niin suurella "vakavuudella" olen asiaan tarttunut, että itsellä oli juurikin silloin aikuistumisen kynnyksellä tilanne, jossa ei oikein saanut kaduillakaan rauhassa kävellä. Hiveli tietenkin penskan ja kokemattoman itsetuntoa ja myös sokaisi, hiljalleen kun alkoi valjeta ensin ne oman sielun lommot ja alkoi käsittää myös aiheuttamansa, meni oma aikansa voiden todella huonosti sisäisesti, onneksi niin huonosti, että oli pakko alkaa tekemään tiliä omasta maailmankuvasta ja siitä, elänkö nyt omien ihanteideni mukaisesti, vai vetelenkö vain sieltä, missä aita on matalin. Niissä ympyröissä en tokikaan ollut yksin, enkä suinkaan ainoa, joka ikäryhmästä päätyi pohtimaan samoja kysymyksiä ja minulle hyvä niin, että oli myös vertaistukeakin peilata omia kelojaan, mutta oli ikävä kyllä niitäkin, jotka puudutti pään ja muun, ettei tarvitse tuntea mitään kun liikaa sattuu ettei sitä enää kestä, hetken helpotus, kuin kusi housuun pakkasella ja lopulta sitten jatkuva känni, kunnes ei duunejaan kyennyt enää hoitamaan ja niin pois päin. Toivon, että avasin lähtökohtiani kiinnittää asiaan huomiota.

Sen verran kirjoittamiani haluan sulle selventää, jos väärä käsitys on jäänyt, että kyllä homma pätee ihan molemmin puolin, ei ole sukupuolikysymys tämä. Niin kuin tuolla muutamin esimerkein on laitettu, niin asioita tapahtuu ihan yhteisymmärryksessäkin ja sehän on ihan ok. Pelisilmää ja hereilläoloa suosin kuitenkin ihan joka seksuaalin harjoittavan. Voimakas kommentointini lähti sitten ehkä, kun useamman viestisi luettuani päälimmäiseksi tunteekseni toimintatavoistasi jäi tämmönen wham bam thank you mam tyyppinen ajatusmaailma, ilman, että aidosti olisit edes halunnut antaa mahdollisuutta suhteelle, piittaamatta toisen tunteista lainkaan. Enpä myöskään tullut ajatelleeksi, että saatat olla kovin nuorikin vielä ja kokematon, tästä anteeksi, jos on näin.

Sanotaan nyt näin, että minulla ei ole mitään maailman syytä ajatella myöskään naisten olevan sen kypsempiä minkään suhteen, joskin oma empiria osoittaa, että siellä puolella löytyy ehkä sosiaalista älykkyyttä enemmän tunnistaa tilanteita, mutta ei se heistäkään pulmusia tee. Viestieni ajatus on kumminkin se, että turha vedota, mutta kun nekin korttiin (nämä kortit on sitten suosikkeja näissä netti jorinoissa), eihän, näin vahvasti liioitellen asian suhteen, vääryydellä voi vääryyttä korjata. Pääpointti lienee, että kun voi aina, katsoessaan siihen kuvitteelliseen peiliin, katsoa itseään silmiin hyvällä omalla tunnolla, on hoitanut juttunsa niin kuin pitää ja on henkisesti itsensä kanssa sinut.

Tekee vielä mieli hieman taustoittaa, jos ihmettelet, miksi niin suurella "vakavuudella" olen asiaan tarttunut, että itsellä oli juurikin silloin aikuistumisen kynnyksellä tilanne, jossa ei oikein saanut kaduillakaan rauhassa kävellä. Hiveli tietenkin penskan ja kokemattoman itsetuntoa ja myös sokaisi, hiljalleen kun alkoi valjeta ensin ne oman sielun lommot ja alkoi käsittää myös aiheuttamansa, meni oma aikansa voiden todella huonosti sisäisesti, onneksi niin huonosti, että oli pakko alkaa tekemään tiliä omasta maailmankuvasta ja siitä, elänkö nyt omien ihanteideni mukaisesti, vai vetelenkö vain sieltä, missä aita on matalin. Niissä ympyröissä en tokikaan ollut yksin, enkä suinkaan ainoa, joka ikäryhmästä päätyi pohtimaan samoja kysymyksiä ja minulle hyvä niin, että oli myös vertaistukeakin peilata omia kelojaan, mutta oli ikävä kyllä niitäkin, jotka puudutti pään ja muun, ettei tarvitse tuntea mitään kun liikaa sattuu ettei sitä enää kestä, hetken helpotus, kuin kusi housuun pakkasella ja lopulta sitten jatkuva känni, kunnes ei duunejaan kyennyt enää hoitamaan ja niin pois päin. Toivon, että avasin lähtökohtiani kiinnittää asiaan huomiota.

Tämä selvä. Itse tartuin tuohon sukupuolihommaan vain siksi, kun äkkiseltään katsoin sun ohittaneen sen.

Ja siis faktisesti en halua antaa mahdollisuuksia suhteelle, eli siksi koetan etsiä joukosta ne pelkän seksin & ystävyyden perässä olevat naiset. On tietysti ikävää, että välillä tapahtuu väärinkäsityksiä, mutta se on yksi ihmisten kanssa tekemisissä olon hinta. Kaksi tapaamista kuitenkin yleensä riittää siihen, että näkee mitä toinen haluaa (ja useimmiten se yksi). Siinä vaiheessa voi vielä ihan reilusti mun mielestä antaa homman olla, en todellakaan halua ketään roikottaa varalla tai muuten. Enkä mä toisaalta ole kovin "nuori", kun ikää on jo päälle 30. Tietysti nuoruus on aina yhtä verrannollinen asia, kuin vanhuuskin, onneksi. :) Tässä vaiheessa kuitenkin uskon jo tietäväni, että mitä elämältä tässä hienosti sanottuna kontekstissa haluan.

Ja toisin kuin sinä nuorena, niin en mä missään vaiheessa ole mikään naistenmies ollut, joka ei saa edes rauhassa olla. :D Lähinnä päinvastoin, mutta suht vaivattomasti homma kuitenkin hoituu, kun olen alkanut olla ottamatta asiasta paineita ja elellyt rennoin rantein. En mä missään vaiheessa ole "sokaistunut" johonkin omaan mahtavuuteeni, mä mikään saalis ole, mutta en vain jätä tilaisuuksia käyttämättä niiden tullessa eteen. Vaihtelu virkistää ja säännöllinen saanti pitää kasetin pyörimässä, ei se sen ihmeempää ole!

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ja toisin kuin sinä nuorena, niin en mä missään vaiheessa ole mikään naistenmies ollut, joka ei saa edes rauhassa olla. :D!

Enpä ollut naisten mies minäkään, jotkut asiat vaan harhauttavat toisia niin luulemaan, tai no, luulinhan hetken itsekin, kunnes silmät aukeni.

Katsoisin meidän joutuneen ajautuneen ns. nettikeskustelun sudenkuoppaan, jossa ilman visuaalista kehonviestintää vähän niin kuin ylipelaa tilanteissa.

Toivon kuitenkin, mikäli siis itse sellaista toivot, että joskus eteesi tulisi se tapaus, jonka kohdalla paremmasta ei ole enää väliä. Monelle on niin käynyt ja monelle ei, semmoista elämä kai on.

Enpä ollut naisten mies minäkään, jotkut asiat vaan harhauttavat toisia niin luulemaan, tai no, luulinhan hetken itsekin, kunnes silmät aukeni.

Katsoisin meidän joutuneen ajautuneen ns. nettikeskustelun sudenkuoppaan, jossa ilman visuaalista kehonviestintää vähän niin kuin ylipelaa tilanteissa.

Toivon kuitenkin, mikäli siis itse sellaista toivot, että joskus eteesi tulisi se tapaus, jonka kohdalla paremmasta ei ole enää väliä. Monelle on niin käynyt ja monelle ei, semmoista elämä kai on.

Se voi olla näin, pelkästään tekstin välityksellä kommunikaatio on aina tietyllä tapaa vajavaista. Toiveesi on sinällään kaunis, kiitos siitä, mutta itse en moista toivo. Ja jos alan ajattelemaankin asiaa, niin se herättää vain jotain atavistista kauhua ja ahdistusta. Mulle sopii paljon paremmin tämä nykyinen ajatusmalli, jonka mukaan kukaan ei ole korvaamaton tai "se oikea". Mutta usko tai älä, niin olen minäkin joskus kauan sitten rakastunut tai jotain sellaista. Se yleensä sattui tavalla tai toisella ja oli todella perseestä, eli olen virheistä oppinut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy