Naisasiat

• 7 588 385
  • 26 609

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
IJatkoa varten - olen tästä täälläkin ainakin epäsuorasti paasannut, mutta varmuuden vuoksi - olisi varmaan hyvä että keskustelijat ymmärtäisivät tämän seuraavankin perusasian: yleistäminen ei tarkoita sitä että siihen yleistykseen kuuluisivat kaikki. On olemassa ns. poikkeuksia. Olen havainnut että yllättävän usein ihmisten tarvitsee mennä henkilökohtaisuuksiin kun eivät käsitä tuota olennaisuutta.

Olipas erinomainen huomio, joka soveltuu oikeastaan aiheeseen kuin aiheeseen Vapaassa "keskustelussa". Heti alkaa vastalauseiden vyöry, kun joku esittää kokemusperäisiä suuntaviivoja, jotka eivät toisten automaatioina päässä pyöriiviin tiukkoihin yhtälöihin sellaisenaan sovi. Toinen näkee puiden muodostaman metsän, toinen näkee vaan yksittäiset puut eikä välttämättä tunnista koko metsää, kun sieltä löytyy niitä koivuja ja mäntyjä sekaisinkin. Ihmissuhteet ja ihmisten käyttäytymisen tarkastelu on humanismia, jossa yleensäkin ehdottomia lakeja on mahdotonta löytää. Tottakai siellä on poikkeuksia. Kuitenkaan ei ole väärin esittää väittämiä, että suurin osa suomalaista naisista - tai miehistä - on sellaisia ja tällaisia. Jos asioita aletaan tarkemmin tutkia, voi väittämä osoittautua hyvinkin todeksi.

Itse olen päättänyt jo joku aika sitten olla enää osalliistumatta tähän ketjuun, koska keski-ikäistyvänä ja jo ajat sitten vakiutuneena ei enää jaksa näitä.. Naiset ovat samanaikaisesti ihania ja v-mäisiä, eikä se siitä miksikään muutu. Mitä nyt olen tätä viimeaikaista keskustelua seurannut noin joka kolmannen sivun lukemalla niin ymmärrän oikein hyvin oman kokemuspiirini valossa Klose16:n näkemyksiä - ne poikkeukset kuitenkin huomioiden. Aasialaisnaisten kanssa ei itselläni ole ollut lähikontaktia edes thaihieronnan vertaa *hymiö*, mutta en epäile, ettenkö olisi voinut selvitä vähemmässä määrin tiettyjä pettymyksiä ja sydänsuruja, mikäli olisin silloin parikymmpisenä päättänytkin panostaa kiinalaisiin.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Olipas erinomainen huomio, joka soveltuu oikeastaan aiheeseen kuin aiheeseen Vapaassa "keskustelussa". Heti alkaa vastalauseiden vyöry, kun joku esittää kokemusperäisiä suuntaviivoja, jotka eivät toisten automaatioina päässä pyöriiviin tiukkoihin yhtälöihin sellaisenaan sovi. Toinen näkee puiden muodostaman metsän, toinen näkee vaan yksittäiset puut eikä välttämättä tunnista koko metsää, kun sieltä löytyy niitä koivuja ja mäntyjä sekaisinkin. Ihmissuhteet ja ihmisten käyttäytymisen tarkastelu on humanismia, jossa yleensäkin ehdottomia lakeja on mahdotonta löytää.

Olet nimenomaan oikeassa. Ehdottomuuksia ihmisten komplekseissa suhteissa ei ole. Jos haluaa jotakin yleisempää sanoa, niin toki omat kokemukset voivat olla yleisempiäkin, mutta samalla pitäisi ymmärtää että muitakin kokemuksia on. Viimeisimmässä keskustelussa vierastin sitä, että jos asiaan yrittää tuoda vähän tutkittua tietoa tilastojen valossa, niin sitä pidetään kovin negatiiviisena asennoitumisena. Ehkä tilastojen harhaa olisi pitänyt vielä enemmän korostaa, mutta kyllähän jokainen tietää, ettei elämä niiden mukaan mene. Mutta samapa tuo.

Kuten olen kertonutkin, niin itsekin olen Aasiassa vuosia asunut, joten skandinaavimies + aasiailaisnainen yhtälön mahdollisuuden olen kyllä havainnut. Olen kuitenkin vierestä noitakin useampia nähnyt, mutta en pidä niitäkään automaattisesti toimivina. On yksilöistä kiinni mikä toimii ja mikä ei. Toki jos ei olisi tyytyväisessä suhteessa suomalaisen naisen kanssa, niin japanilainen olisi kyllä voinut olla omallakin kohdalla vaihtoehto. Oli siinä riskejä eli ei.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Kuten olen kertonutkin, niin itsekin olen Aasiassa vuosia asunut, joten skandinaavimies + aasiailaisnainen yhtälön mahdollisuuden olen kyllä havainnut. Olen kuitenkin vierestä noitakin useampia nähnyt, mutta en pidä niitäkään automaattisesti toimivina. On yksilöistä kiinni mikä toimii ja mikä ei. Toki jos ei olisi tyytyväisessä suhteessa suomalaisen naisen kanssa, niin japanilainen olisi kyllä voinut olla omallakin kohdalla vaihtoehto. Oli siinä riskejä eli ei.

Aasialaisessa kulttuurissa (taas yleistäen) nuo käytöstavat ja kunnioitus ovat suuremmassa arvossa kuin mitä esimerkiksi Suomessa. Täällä ainakin tuntuu enemmänkin häikäilemätön röyhkeys olevan enemmän arvossaan, jollain tasolla Suomessa on palattu jopa primitiivisten toimintamallien ihailuun. Kyllä siinä voi pariutumisintoinen nuori humanistisesti suuntautunut herrasmies hämmästyä ja katkeroitua, kun huomaa että aika monta Suomi-neitoa kiinnostaakin 2000-luvulla "hyvän miehen" sijaan joku kalju tatutoitu "rottweiler" tai musta viidakkouros. Asiansa hoitava perinteinen "pehmomies" on klassikko, jollaisena pärjää varmasti lähtökohtaisesti paremmin melkein missä tahansa Aasian maassa kuin Suomessa. Mulla ei ole tästä tokikaan faktaa tarjota. Täysi hypoteesi sen pohjalta, miten olen nämä asiat itse sivusilmällä nähnyt. Mielelläni näkisin enemmänkin kulttuurisosiaalista tutkimusta tästä lähtökohdasta.

Mutta sitten elävästä elämästä käytännön esimerkki niistä poikkeuksista: Naisellisuutta tihkuvien etelä-amerikkalaisten naisten on usein väitetty pitävän ainoastaan machomiehistä. No, eräs naisvaltaisella alalalla työskentelevä lapsenkasvoinen tuttava pamautti, iski ja vei vihille asti kuuman argentiinalaisen "shakiran". Häntä nyt sitten kelpaa esitellä Suomessa naisille, joiden silmissä tällä kaverilla ei ollut juuri mitään miesarvoa.

Lopuksi; lakoninen totuus kuitenkin on, että jos rakkaudesta on kyse niin aivan sama onko inuiitti jos sielut kohtaa.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun täytyy kyllä nyt sanoa, etten ymmärrä teitä enää yhtään :) Eikai kukaan tosisaaan kuvittele löytävänsä täydellistä puolisoa ja saavuttavansa täydellisen elämänmittasen parisuhteen? Kaikikka ihmisissä on puutteita ja suoranaisia vikoja, kulttuurista ja kansallisuudesta riippumatta. Odotuksia saa ja pitääkin olla, mutta niissäkin pitää tulla puolitiehen itsekin vastaan.

Muutenkin kahden täysin erilaisen kulttuurin ihmisiä on ihan turhaa verrata keskenään, Thaimaassa isä antaa luvan alaikäiselle tyttärelleen mennä naimisiin 60v miehen kanssa. Eikö se ole ihan sanomattakin selvää, että sellainen ihminen ja perhemalli on ihan erilainen kuin suomalainen. Mutta, läheltä suomalais-vietnamilaisen pitkää liittoa seuranneena voin sanoa, että ihan samanlaista se on kuin kahden suomalaisen vanhan variksen. Juhannusjuhlissa nätkätetään alkon käytöstä ja isoista HobbyHallin osamaksueristä.

Ulkonäköasioista taas saa olla ihan mitä mieltä tahansa, se on jokaisen henkilökohtainen asia mikä kutakin viehättää, burkhaan pukeutuneen naisen puolestapuhujia ei taida vielä olla yhtäkään?

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Ei tuo nyt ole vaikeaa. Naiset
Ulkonäköasioista taas saa olla ihan mitä mieltä tahansa, se on jokaisen henkilökohtainen asia mikä kutakin viehättää, burkhaan pukeutuneen naisen puolestapuhujia ei taida vielä olla yhtäkään?
Kuulemani mukaan sieltä burkhan alta monilta nuoremmilta naislta löytyy hyvin sensuellieja alusasuja oman miehen viihdyttämiseksi (ex-vaimoni joskus kertoi, että hän oli ollut yhdessä tällaisen muslimi -rouvan kanssa alusvaateostoksilla). Ei mitään virttyneitä seksintappaja -sloggeja. joita jotkut suomalaisnaiset suosivat ja samaan aikaan ihmettelevät, miksi heidän seksielämänsä hiipuu.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi

Duunissani olen oleskellut parissakin maassa, missä naiset pyritään piilottamaan burhan alle. Sen voin vahvistaa, että burkhan alla pidettävät vaatteet ovat yleensä hyvin värikkäitä, suomalaiseen makuun jopa räikeän oloisia, tyypillisesti kirkkaan punaisia ja vihreitä asuja. Väreistä saa käsityksen jos näkee jossakin nuorten (vielä burkhattomien) tyttöjen asuja. Kauniitahan useimmat naiset ovat maasta ja kulttuurista riippumatta. Alusasuista ei ole mitää käryä, mutta voisin olettaa niiden olevan aika sensuelleja. Minun henkilökohtainen mielipiteeni burkha-kulttuurista on lähinnä painokelvoton. Toki vanhoja tapoja on tavallisten ihmisten kovin vaikeaa muuttaa. Jos hallitukset antavat ihmiselle vapauden päättää pitävätkö burkhaa vai ei, niin burkha-maissa se melkein tarkoittaa sosiaalista pakkoa sitä pitää (ja naiseltahan tuota asiaa ei tietenkään kysytä, yleensä mies päättää saako nainen edes lähteä talosta yksin ulos). Onneksi noita maita ei kovin montaa ole, Afganistan ja Pakistan ovat pahimmat Arabianniemen ulkopuolella.

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Mitä mieltä olette, pystyykö nelikymppinen mies enää rakastumaan samoin kuin nuorena kollina?

Pystyy. Rakkaus nousee sydämmestä ja levittyy verenkierron mukana ruumiin jokaiseen soluun. Rakkaus, mikä ihana tunne! Onnea sinulle ja uskalla rakastaa, rakkautta saa aina takaisin jos sitä uskaltaa antaa.....

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
En usko että rakkaus ja rakastuminen katsoo ikinä ikää, kaikki on mahdollista jos sille tunteelle antaa mahdollisuuden ja oikea ihminen astuu eteen. Se rakastuminen ei ehkä ole samanlaista kuin silloin nuorena kollina, rakkaus muuttaa aina vähän muotoa mutta iän kertyessä se voi useammin olla paljon syvempää, aidompaa ja kestävämpääkin :)

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänään tuli sitten erottua tyttöystävästä. Lyhyt suhde, aloitettiin seurustelu tammikuussa tytön aloitteesta ja tänään sitten erottiin niinikään tytön aloitteesta. Itselleni jäi vähän sellainen olo, että kaikki loppui ennen kuin ehti edes kunnolla alkaa, mutta eipä toista voi pakottaakaan olemaan suhteessa jos se ei tunnu oikealta.

Sinänsä olen ihan tyytyväinen että erottiin ihan hyvässä hengessä ja kavereina jatkaminen ei tuntuisi mitenkään mahdottomalta ajatukselta tulevaisuudessa.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tänään tuli sitten erottua tyttöystävästä. Lyhyt suhde, aloitettiin seurustelu tammikuussa tytön aloitteesta ja tänään sitten erottiin niinikään tytön aloitteesta. Itselleni jäi vähän sellainen olo, että kaikki loppui ennen kuin ehti edes kunnolla alkaa, mutta eipä toista voi pakottaakaan olemaan suhteessa jos se ei tunnu oikealta.

Sinänsä olen ihan tyytyväinen että erottiin ihan hyvässä hengessä ja kavereina jatkaminen ei tuntuisi mitenkään mahdottomalta ajatukselta tulevaisuudessa.

Koska tähän "Suomi-klassikkoon" ei kukaan ole viitsinyt vastata, katson asiakseni niin tehdä.

Niin. Onneksi olkoon! Vähällä selvisit, miehellä kävi tuuri selvittää naisen kiinnostuksen nolla-taso jo muutamassa kuukaudessa. Aika useinhan ne ovat tuosta itsekin pihalla jopa vuosien jälkeen.

Mitä tulee sitten muuhun tässä. Ongelman ydin: "tytön aloitteesta". Aijai, nuorena noihin toki haksahdetaan, mutta tuossa ikävästi annoit kaikki valtit jo alussa neidin käteen jotka hän myöhemmin toki asiaankuuluvasti pöytään näyttikin.

Pelimiesteorioiden soveltuvuus on toki rajallista, mutta valtasuhteessa opit ovat erinomaisen hyödyllisiä: älä ikinä, siis IKINÄ, anna valtaa naiselle! Piru, pikkusormi jne. Ehdit oppia vielä. Ajoittaisia vallantunteita, tai sen illuusioita, voit luonnollisesti antaa kokea mutta tämä on jo vähän edistyneempää kamaa. Perusasiat kantavat pitkälle joten painota tuota. Joka aamu peilin edessä.

Itselleni jäi vähän sellainen olo, että kaikki loppui ennen kuin ehti edes kunnolla alkaa, mutta eipä toista voi pakottaakaan olemaan suhteessa jos se ei tunnu oikealta.

Tässä on alla aivan valtavaa ongelmaa. Onko elämäsi kuin kaarnalaiva virrassa joka kulkee ohitsesi hiljaa lipuen ja katse senkuin lepää? Vai oletko sittenkin mies joka lopettaa virtaamisen?
Pakottamista tässä tarvitaan lähinnä asioiden edesauttamiseen. Aloita vaikka seuraavasta. David DeAngelo on alansa ehdotonta huippua joten et voi mennä pieleen. The Two Biggest Enemies of Attraction: https://www.youtube.com/watch?v=d2AD8VNAJQk

Kuten suuri suomalainen viisaus kuului: "kehitys loppuu tyytyväisyyteen". Tyytyväisyyteen mihin? Ettei tullut isompaa tyytymättömyyden tunnetta, niinkö? Laitan ranskalaisilla perustärpit aluksi.

- Suhteen tarkoitus ei ole suhde (ja ero). Suhteen tarkoitus on naisessa. Mieti ja painota tätä.
- Hyvä henki kuuluu suhteeseen. Sen ulkopuolella kuuluu olla katkera, vihainen, yksinäinen tai joku muu sellainen (valitse itsellesi sopiva ja anna itsellesi sen prosessointiaikaa).
- Kavereina jatkaminen on symboli kastroitumiselle ja yhä tuleville epäonnistumisille. SINUN!

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä tulee sitten muuhun tässä. Ongelman ydin: "tytön aloitteesta". Aijai, nuorena noihin toki haksahdetaan, mutta tuossa ikävästi annoit kaikki valtit jo alussa neidin käteen jotka hän myöhemmin toki asiaankuuluvasti pöytään näyttikin.

Pelimiesteorioiden soveltuvuus on toki rajallista, mutta valtasuhteessa opit ovat erinomaisen hyödyllisiä: älä ikinä, siis IKINÄ, anna valtaa naiselle! Piru, pikkusormi jne. Ehdit oppia vielä. Ajoittaisia vallantunteita, tai sen illuusioita, voit luonnollisesti antaa kokea mutta tämä on jo vähän edistyneempää kamaa. Perusasiat kantavat pitkälle joten painota tuota. Joka aamu peilin edessä.

Loistavasti sanottu, täysin samaa mieltä. Itse vaadin aina naiselta passin ja täyden valtakirjan hänen asioidensa hoitoon, nämä asiakirjat kiikutan sitten pankkini tallelokeroon jemmaan. Miettiipähän nainen kaksi kertaa ennen kuin toimii oman päänsä mukaan, passi tallelokerossa toimii kyllä!

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nimimerkki Klose16:n postaukseen täytyy kommentoida, että itsekin ajattelin ottaa tämän kokemuksena, josta voi ottaa opiksi. Virheitä nimittäin tuli tehtyä.

Tuosta kavereina jatkamisesta en ole mitään lopullista päätöstä vielä tehnyt, ajattelin ainakin pari viikkoa olla olematta missään yhteyksissä ja katsoa sen jälkeen miltä tuntuu.

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Niin en tiedä mikä logiikka siinä on, ehkä hän meille sen vielä avaa. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että jos ei pysty olemaan onnellinen yksin, niin ei sitä onnea parisuhdekaan tuo. Jokainen on oman onnensa seppä, parisuhde vaan tuo lisää mausteita soppaan.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Loistavasti sanottu, täysin samaa mieltä. Itse vaadin aina naiselta passin ja täyden valtakirjan hänen asioidensa hoitoon, nämä asiakirjat kiikutan sitten pankkini tallelokeroon jemmaan. Miettiipähän nainen kaksi kertaa ennen kuin toimii oman päänsä mukaan, passi tallelokerossa toimii kyllä!

Pointtisi on kieltämättä hyvä. Kannattaa miettiä kunnolla, mitä suhteelta haluaa ja millainen nainen on suhteessa siihen. Mitä uhrauksia vaaditaan ja onko se sen arvoista esim. miten todennäköistä onnistuminen on. Pelimiesopit voivat hyvin kantaa suhteeseen ja vielä siinäkin mutteivät lopulta auta jos nainen on väärä. Oletus tässä luonnollisesti on että markkinat koostuvat suomalaisista naisista.

Aina on vaihtoehtona tehdä kuten itse tein, eli vaihtaa kokonaan markkinaa. Joillekin se on ratkaisu.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olen eri mieltä @Klose16 :n kanssa tuosta "vallan" luovuttamisesta naiselle. Toki tätä asiaa eli "vallan luovuttamista" voi tulkita monella eri tapaa, mutta itse pidän naisia huomattavasti parempina organisoimaan kaikkea parisuhteeseen liittyvää ja monia asioita - itselleen ja parisuhteelleen hyödyllisiä sellaisia - mies tekee vain naisen patistamana.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen eri mieltä @Klose16 :n kanssa tuosta "vallan" luovuttamisesta naiselle. Toki tätä asiaa eli "vallan luovuttamista" voi tulkita monella eri tapaa, mutta itse pidän naisia huomattavasti parempina organisoimaan kaikkea parisuhteeseen liittyvää ja monia asioita - itselleen ja parisuhteelleen hyödyllisiä sellaisia - mies tekee vain naisen patistamana.

Valta on kompleksinen asia. Tässä painottuu käytännöllinen puoli ja ennenkaikkea deittailuvaihe, ohjien pitäminen omissa käsissä. Kuten totesin, vallantunteita voi antaa mutta siinä kannattaa olla tarkkana. Yhtään ylimääräistä siimaa ei ole syytä antaa, ei alussa eikä myöhemmin. Parisuhdeproblematiikka on toki varmaan se vaikein, joten suosittelen perehtymään naiseen huolella, ajan kanssa eikä suinpäin rynnäten kuten nytkin oli käynyt. Mitä itse haluat, se on täysin ratkaisevaa. Kaikki muu on seurausta siitä. Nainen kaipaa miehen olevan johtava eli maskuliininen.

Mikäli heti alkuvaiheissa huomaa, että nainen on temppuileva ja turhan itsenäinen (muista: itsenäinen nainen ei kaipaa suhdetta!), se on positiivista, silloin naisesta on vielä helpointa ns. päästä eroon. Ongelma on tottakai, että Suomen markkinalla jopa suurinosa naisista on tuollaisia. Silloin he joko putoavat pois ehdokkaista tai joutuu itse mukautumaan heidän markkina-asetteluunsa, eli muuttua itse kohteeksi tai pudotettavaksi. Tuolloin antaa valtaa pois eli helposti joutuu tinkimään alkuperäisistä haluistaan mikä nostaa riskitasoa aivan olennaisesti. Itse en tuota koskaan hyväksynyt mikä tarkoitti yksinoloa. Oma suositukseni toki olisikin keskittyminen vain suotuisimpaan markkinasegmenttiin, mutta tuo on myös henkilökohtainen valinta. Eivät kaikki ole valmiita hakemaan naista toiselta puolen maailmaa.

Viimeksi muokattu:

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Miksi sä @Klose16 käännät joka asian vastakkainasetteluun Suominainen vs. Muunmaalainennainen? Olen pitänyt sua fiksuna ja pidän toki edelleen, mutta alkaa vähän ihmetyttää tämä pakonomainen tarve vastakkainasetteluun. Naiset ovat erilaisia, miehet ovat erilaisia ja jokaisella suhteella on oma dynamiikkansa mikä vie sitä suhdetta eteenpäin. Kaikella kunnioituksella, mutta eikö sinun maailmankuvaan mahdu, että erilaiset tarpeet ja tavat voivat elää rinnakkain eikä aina vastakkain?

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jos ei tee eroa suhteessaolon ja yksinolon välillä, mistä löytää motivaation pyrkiä suhteeseen?
Ja ainoa keino toteuttaa tuota on olla suhteen ulkopuolella katkeroitunut ja vihainen kusipää, tai edes joku noista? ("Hyvä henki kuuluu suhteeseen. Sen ulkopuolella kuuluu olla katkera, vihainen, yksinäinen tai joku muu sellainen").

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja ainoa keino toteuttaa tuota on olla suhteen ulkopuolella katkeroitunut ja vihainen kusipää, tai edes joku noista? ("Hyvä henki kuuluu suhteeseen. Sen ulkopuolella kuuluu olla katkera, vihainen, yksinäinen tai joku muu sellainen").

Yksinelävän onnellisuus on naisten ja heidän lehtiensä luomaa harhaa, jonka jopa Sinkkuelämää oivallisesti osoitti. Yksi hyvä esimerkki tästä ovat lemmikkieläimet.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Yksinelävän onnellisuus on naisten ja heidän lehtiensä luomaa harhaa, jonka jopa Sinkkuelämää oivallisesti osoitti. Yksi hyvä esimerkki tästä ovat lemmikkieläimet.
Joo, eivät lemmikkieläimet oikein pärjääkään ilman ihmistä.

Aika ehdoton mielipide sulla muiden ihmisten onnellisuudesta ja perusteluna tv-sarjakin on todella vahva. Se, mikä ei sovi sinulle voi sopia hyvin jollekin toiselle jne.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miksi sä @Klose16 käännät joka asian vastakkainasetteluun Suominainen vs. Muunmaalainennainen? Olen pitänyt sua fiksuna ja pidän toki edelleen, mutta alkaa vähän ihmetyttää tämä pakonomainen tarve vastakkainasetteluun. Naiset ovat erilaisia, miehet ovat erilaisia ja jokaisella suhteella on oma dynamiikkansa mikä vie sitä suhdetta eteenpäin. Kaikella kunnioituksella, mutta eikö sinun maailmankuvaan mahdu, että erilaiset tarpeet ja tavat voivat elää rinnakkain eikä aina vastakkain?

Ei kai enää nykyään voida ajatella Suomea suljettuna markkinana, jos joku tekisi noin talouselämän puolella ihmiset pitäisivät häntä mielenvikaisena. Trendi on kohti monikulttuurisuutta eli ihmiset pariutuvat yhä enemmän erirotuisten kanssa mikä tulee hyvin todennäköisesti vain kasvamaan.

Vastauksessani keskityin nimenomaan kotimaan markkinaan, kunnes joku osoitti sen erityisominaisuuteen johon vastatessani jouduin ottamaan laajemmankin näkökulman. Pitäisin myös aika epäreiluna jos en niin tekisi koska Suomi on lopulta niin pieni markkina ja toisaalta oma historiani antaa siihen painavan syyn. Tottahan erilaisuudet elävät rinnakkain, mutta aika harvalle sopii polyamoria ja eikös prevalentti näkemys ole partnerin löytämisessä nimenomaan yksilönvalinta? Suomalaista erityisosaamistakin kehuisin mielelläni mikäli sellaista olisi. Suomen kielen taito tietysti joka on monille tärkeä jopa ehdoton.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy