IJatkoa varten - olen tästä täälläkin ainakin epäsuorasti paasannut, mutta varmuuden vuoksi - olisi varmaan hyvä että keskustelijat ymmärtäisivät tämän seuraavankin perusasian: yleistäminen ei tarkoita sitä että siihen yleistykseen kuuluisivat kaikki. On olemassa ns. poikkeuksia. Olen havainnut että yllättävän usein ihmisten tarvitsee mennä henkilökohtaisuuksiin kun eivät käsitä tuota olennaisuutta.
Olipas erinomainen huomio, joka soveltuu oikeastaan aiheeseen kuin aiheeseen Vapaassa "keskustelussa". Heti alkaa vastalauseiden vyöry, kun joku esittää kokemusperäisiä suuntaviivoja, jotka eivät toisten automaatioina päässä pyöriiviin tiukkoihin yhtälöihin sellaisenaan sovi. Toinen näkee puiden muodostaman metsän, toinen näkee vaan yksittäiset puut eikä välttämättä tunnista koko metsää, kun sieltä löytyy niitä koivuja ja mäntyjä sekaisinkin. Ihmissuhteet ja ihmisten käyttäytymisen tarkastelu on humanismia, jossa yleensäkin ehdottomia lakeja on mahdotonta löytää. Tottakai siellä on poikkeuksia. Kuitenkaan ei ole väärin esittää väittämiä, että suurin osa suomalaista naisista - tai miehistä - on sellaisia ja tällaisia. Jos asioita aletaan tarkemmin tutkia, voi väittämä osoittautua hyvinkin todeksi.
Itse olen päättänyt jo joku aika sitten olla enää osalliistumatta tähän ketjuun, koska keski-ikäistyvänä ja jo ajat sitten vakiutuneena ei enää jaksa näitä.. Naiset ovat samanaikaisesti ihania ja v-mäisiä, eikä se siitä miksikään muutu. Mitä nyt olen tätä viimeaikaista keskustelua seurannut noin joka kolmannen sivun lukemalla niin ymmärrän oikein hyvin oman kokemuspiirini valossa Klose16:n näkemyksiä - ne poikkeukset kuitenkin huomioiden. Aasialaisnaisten kanssa ei itselläni ole ollut lähikontaktia edes thaihieronnan vertaa *hymiö*, mutta en epäile, ettenkö olisi voinut selvitä vähemmässä määrin tiettyjä pettymyksiä ja sydänsuruja, mikäli olisin silloin parikymmpisenä päättänytkin panostaa kiinalaisiin.