Naisasiat

  • 7 487 789
  • 26 542

Jeffrey

Jäsen
Jaa, mikähän olisi syynä? Kovasti varmasti tietävät paikkansa Aasiassa ja kolmannessa maailmassa ja Suomessa eivät enää (joskus kyllä tiesivät, voi niitä ihania menneisyyden aikoja) - naiset voivat täällä käyttäytyä huonosti, pukeutua rumasti, olla epäkohteliaita, itsekkäitä, mitenkä sen nyt sanoisi, vapaita... Ongelmasi ei ole mikään feminismi, ateismi tai juutalais-bolsevismi ja mitä näitä on. Ongelmasi on liberalismi.

Kyllä sun ongelma nyt on ihan se, että ymmärrät tahallesi väärin, ja näet sellaisia funktioita algoritmeissä, joita kyseinen algoritmi ei sisällä.

Eikä meidän tarvitse mennä mihinkään henkilökohtaisuuksiin, jotta ymmärrämme sen, että ihmiset ovat erilaisia, ja heille sopii erilaiset naiset. Minulle itselleni esimerkiksi sopii paremmin sellainen nainen, joka ei haasta minua ja mielipiteitäni liiaksi. Tämä johtuu täysin siitä, että olen sellainen persoona joka haastaa takaisin. Ja useinmiten naisen kanssa ei pysty asioista väittelemään, ilman että nainen menee henkilökohtaisuuksiin tai pahoittaa mielensä. Tässä esimerkiksi edellisen kerran yksi ihan fiksu, yliopistotasoinen likka pahoitti mielensä siitä, koska olin sitä mieltä että rakkaus on ihmiselle tarve, kun taas likka oli sitä mieltä että se on maailman kaunein asia. Olin myös sitä mieltä, että ihminen voi oppia rakastamaan, tämän jälkeen vati meni lopullisesti nurin.

Nyt sitten se, että minulle sopii paremmin nainen joka ei lähde turhia haastamaan... Tekeekö tämä ilmaisu itsestäni sovinistin, vaiko realistin? Seuraavaksi voin todeta, että todella mielelläni kohtaisin naisen, jonka kanssa pystyisin haastamaan itseäni ja väittelemään kanssani, ilman että se vaikuttaisi henkiseen ilmapiiriin. Helpompi on kuitenkin löytää nainen, joka ei lähde näihin vääntöihin mukaan, vaan sinun sanoillasi "tietää paikkansa", minä taas voisin sanoa, että hän on "viisaampi" tai ainakin "tilanne tajuisempi" kuin minä, ja antaa asioiden olla silloin kun niiden pitää antaa olla.

Mulla on ihan hirveästi oppimista siinä, että milloin se suu kannattaa pitää kiinni, ja milloin pitää vain nöyrtyä ja tehdä, vaikka se tekeminen olisikin oman näkemykseni mukaan kohtuutonta. Tämä minun "ominaisuuteni" johtaa myös siihen, että harvan naisen kanssa tulen oikeasti toimeen, mutta sitten kun tulen niin tulen hyvin toimeen. Harva nainen ymmärtää mielipidettäni, silloin kun se poikkeaa heidän omastaan. Onneksi olen kuitenkin onnistunut keräämään myös tällaisia naisia ympärilleni. Saatan lisäksi olla vähän löperösuinen ja sanoa mitä kaikki ajattelee (tai muuta faktaa), mutta jota harva sanoo. Yleensä naiset pahoittavat näistä mielensä, vaikken sitä tarkoittaisikaan. Esimerkiksi lihava on minulle lihava eikä se siitä muuksi muutu, mutta en minä sitä pahallani sano. Minulle vain on luontoni vastaista sanoa lihavaa laihaksi, jos tämä sattuu kysymään onko hän mielestäni lihava. Jos minun mielipidettäni kysytään niin sen annan. Ja jällein kerran, onneksi minulla on myös muutama naispuoleinen kaveri, jotka ajattelevat asioista samalla tavalla.

Tekeekö se sitten minusta tosiaan heikon, sovinistin vaiko realistin, että haen rinnalleni naista jonka kanssa voin olla luonnollisesti, pelkäämättä puheitani ja toimiani? Mitä jos minun on helpompi olla luonnollisesti naisellisen naisen kanssa, joka antaa minun olla se mies? Ja ajattelee että mies on se perheen pää, vaikka nainen pohjimmiltaan ne päätökset tekisikin? Mulla on melko matemaattinen maailmankatsomus, yritän toimia aina omien arvojeni ja moraalini mukaisesti ja olla joka asiassa rehellinen, en todellakaan ole mikään jeesjees -mies. Tällainen ei kaikille sovi.

Mulla on kavereita joiden huushollissa nainen päättää esimerkiksi kalusteiden paikan. Tämä järjestely on heidän osaltaan minulle täysin ok, mutta itse en esimerkiksi pystyisi tähän. Esimerkiksi eräs kaveri valittaa kun on hankala katsoa lätkää, kun TV on ikkunan edessä ja häikäsee. Minun kotonani tällaista ei tulisi koskaan tapahtumaan. En suostuisi siihen rutisijan rooliin, jos kerta TV:lle on myös se parempi ja loogisempi paikka ja voin asiaan itse vaikuttaa. Nainen siis "tietäköön paikkansa".

Loppupeleissä mulle on yksi ja sama, jakaako kukaan (nainen) minun mielipidettäni, ja haastaako hän tekojani ja toimiani vai ei. Ainoa asia joka minulle on tärkeää on se, että toinen ymmärtää minua ja sen että ihmiset ovat erimieltä asioista eikä se tarkoita mitään henkilökohtaista. Ja nyt sitten yleistän: yleensä tällainen nainen on se ns. heikompi nainen, joka "tietää paikkansa". Ja jottei kukaan pahastuisi, niin tunnen myös useamman tällaisen naisen, joka on myös äärimmäisen vahva persoona.

Erittäin ihmeellistä, kuinka tällaisena globalisoitumisen aikakautena mennään vielä näin syvälle ennakkoluuloihin ja uskomuksiin. Eikö se nyt voisi olla kaikista tärkeintä, että meistä jokainen löytäisi itselleen sopivan kumppanin, oli se sitten lihava, laiha, aasialainen, suomalainen tai tossun alle komentaja tai vaikka se paikkansa tietävä nainen/mies. Mitä pahaa siinä edes on, että nainen tietää paikkansa, ja samoin mies tietää sen omansa? Mä olen ainakin aivan liian yksinkertainen mies, pelaamaan mitään strategiapeliä, jossa roolit vaihtuvat päivittäin.

Tulipahan taas avauduttua, toivottavasti edes joku ymmärtää edes jonkin pointeistani.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyllä sun ongelma nyt on ihan se, että ymmärrät tahallesi väärin, ja näet sellaisia funktioita algoritmeissä, joita kyseinen algoritmi ei sisällä.

Tuota, en kyllä ymmärrä sanoneeni yhtään mitään yksilöllisistä tilanteista. Voi hyvin olla, että jollekin miehelle sopii hallitseva nainen ja jollekin toiselle alistuva ja jollekin kolmannelle jotakuinkin tasavertainen kumppani, ja sama naisten suhteen. Se mitä kritisoin Klosessa oli, että hän näyttäisi tarjoavan ihmiskunnalle lähinnä kahta muottia, joihin heidän on ahtauduttava tai itkettävä ja ahtauduttava, ja että ennen oli paremmin, kun naisilla ei ollut muuta valinnanvaraa, kun pysyä kiltisti hellan ja nyrkin välissä. Meitä on moneksi ja meidän on saatava mahdollisimman vapaasti valita oma kohtalomme, niin miesten kuin naisten.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Luithan pari aiempaa viestiä ja ymmärsit, että kyseessä oli JypFabun kysymykseen hieman kieli poskessa kirjoitettu vastaus, jossa on kuitenkin totuuden siemen?

Aika usein vaikeimmat asiat on helpointa höystää huumorilla.

Tuosta totuuden siemenestä esimerkiksi sen verran, että harva taitaa täyttää kaikkea tuota tai etenkään boldattua kohtaa ihan ensimmäisestä kerrastaan lähtien. Tai en sitten tiedä, onko yhdeksän kymmenestä aasialaisnaisesta tuollaisia luonnonihmeitä (tai valehtelevat neitsyydestään...), mutta siihen vääntöön lähteminen sinun kanssasi ei kiinnosta.

Tuossa tulikin esiin hyvin se mihin viittasin: oletuksistasi liittyen parisuhteen seksiin. Kuten varmasti ymmärrät niin ristiriitatilanteessa (vähintään) toisesta pitää luopua, ehkä toisen voi saada vaikka myöhemmin. On myös turhaa naisen itseään rangaista tuollaisilla ajatuskuvioilla vain siksi ettei pystykään olemaan tulevalle miehelle (tai useammalle) neitsyt.

Aasialaiset naiset arvostavat miestä ja parisuhteen turvaa enemmän, joten lähtökohta on siksi eri. Kulttuuri tukee muitakin parisuhdetaitoja vähän eri mittakaavassa. Suomessa niitä ei saa opettaa.
 

Jeffrey

Jäsen
Tuota, en kyllä ymmärrä sanoneeni yhtään mitään yksilöllisistä tilanteista. Voi hyvin olla, että jollekin miehelle sopii hallitseva nainen ja jollekin toiselle alistuva ja jollekin kolmannelle jotakuinkin tasavertainen kumppani, ja sama naisten suhteen. Se mitä kritisoin Klosessa oli, että hän näyttäisi tarjoavan ihmiskunnalle lähinnä kahta muottia, joihin heidän on ahtauduttava tai itkettävä ja ahtauduttava, ja että ennen oli paremmin, kun naisilla ei ollut muuta valinnanvaraa, kun pysyä kiltisti hellan ja nyrkin välissä. Meitä on moneksi ja meidän on saatava mahdollisimman vapaasti valita oma kohtalomme, niin miesten kuin naisten.

Huomasin tämän mun tekstini rönsyilyn vähän myöhään, jotta olisin ehtinyt tuon lainauksen poistamaan. Ehdin vain kiivastua tästä nyrkki-hella mentaliteetista, kun se on sellainen asia jota jotkin minua ymmärtämättömät tahot ovat minusta esittäneet. Pahoitteluni siis tuosta lainauksesta.

Tästä nyrkki-hella jutusta tulikin taas hauska esimerkki mieleen. Eräs nainen ärjäisi tuossa viime kesänä, että hän ei minulle miksikään kotirouvaksi rupea, kun totesin, että mielestäni parisuhteessa on luonnollista se, että ensin kotiin tullut laittaa sen päivän aterian. Tässä oli kyseessä tällainen vahva nyky-nainen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tuossa tulikin esiin hyvin se mihin viittasin: oletuksistasi liittyen parisuhteen seksiin. Kuten varmasti ymmärrät niin ristiriitatilanteessa (vähintään) toisesta pitää luopua, ehkä toisen voi saada vaikka myöhemmin. On myös turhaa naisen itseään rangaista tuollaisilla ajatuskuvioilla vain siksi ettei pystykään olemaan tulevalle miehelle (tai useammalle) neitsyt.

JypFabu kyseli, onko naisille tällaisia ristiriitaisia odotuksia, ja minä naisena niitä hänelle listasin, edelleen hieman kieli poskessa tosin. En rankaise itseäni siitä, että ensimmäisellä kerralla en taatusti ollut teknisesti taitava, mutta en myöskään siitä, että parin pidemmän ja parin lyhyemmän parisuhteen myötä olen taatusti oppinut paremmaksi, tosin neitsyeksi en pysty ryhtymään enää kenellekään.

Vastauksesi on sen verran erikoinen ja sisältää olettaman, että minulla olisi tällaisia odotuksia parisuhdeseksistä; luulitko kenties minua mieheksi?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Niin, esimerkiksi elossa pysymisestä oli jo paljon iloa: Suomessa 1800-luvun alkaessa n. 40-50% ikäluokasta oli kuollut ennenkuin pääsi edes 15 vuoden ikään, ah niitä ilon ja konservatiivisuuden aikoja!

Itse en millään usko, että palattaessa perinteisiin parisuhdearvoihin alkaisimme myös kuolla juuri 1800-luvun alun tahtiin. Ei suomalaisetkaan suhteet nyt noin onnettomia ole.

Anyway, tilastot ovat tietysti mukavia ja tuovat paljon tietoa, mutta väittäisin että tälläisessä ihmissuhde-asiassa empiirinen kokemus antaa myös paljon hyödyllistä informaatiota - oikeastaan olin sitä hakeakseni aiemmin, eli miten paljon sinulla on ihan suoranaista kokemusta parisuhteessa elämisestä? Jos sallit tälläisen henkilökohtaisen kysymyksen!

Perehtyneisyyteen viittasinkin jo aiemmin, oman linssin läpihän sekin kaikki on koettu mitä ympäristöstä on irti saanut. Henkilökohtaiset kokemukset naisista ovat siis Suominaisista 99,9% sieltä torjunnan puolelta, jonkin verran deittejä ym. viesteilyä ja yksi muutaman vuoden pari/kaverisuhde. Aasialaisista tuleva vaimoni ja valtaisa määrä viehättäviä tuttavia/ystävyyksiä.

Minusta kokemusta myös liioitellaan, tiedän esim. että tupakka tai alkoholi ei sovi minulle niitä sen kummemmin (enempää) kokeilemattakaan. Empiirinen kokemus varmasti auttaa asettamaan kaikkea muuta tietoa kontekstiin ja sen tulkinnassa. Tässä kiitän paljon kaikkia suomalaisnaisiakin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missäköhän olisi ratkaiseva syy, minussa vai naisissa?!

Öö, sinussa. Juttujesi perusteella olet yksinkertaisesti rasittava henkilö. Olen vilpittömän onnellinen, että hurskas aasialainen naisesi on vapauttanut sinut tuhlaamasta suomalaisten naisten aikaa ja hermoja.

Se, että itse ei tapaa sellaista naista/miestä, jonka kanssa kemiat kohtaavat, ei tarkoita sitä, että koko vastakkainen sukupuoli olisi samasta muotista. Kaikki ihmiset ovat erilaisia ja toisten kanssa homma ei vain koskaan natsaa. Se on elämää ja se tulee vain hyväksyä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei kenenkään kanssa koskaan tule onnistunutta parisuhdetta. Pääasia lienee kai kuitenkin se, että jokainen halutessaan löytäisi sellaisen henkilön, jonka kanssa jakaa elämänsä. Toisille riittää kaukosuhde ja toisen tarvitsevat sen arjen. Ja yhteinen arki on se, joka lopulta ratkaisee. Elämä on enimmäkseen arkea, monesti aika tylsääkin, jos ihan suoraan sanotaan. Kovinkaan monen arki ei varsinaisesti ole järin villiä tai eksoottista, mutta se, miten siitä arjesta selviää suhteellisen "onnellisena", on ratkaisevaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
...törmäsin elämässäni aasialaisiin naisiin. He taas suhtautuvat kaltaiseeni hyväkäytöksiseen mieheen käytännössä täysin päinvastaisesti: avoimen lämpimästi, hymyillen usein itse ensin, ymmärtäväisesti luonnollisella huumorilla ja ennenkaikkea... naisellisesti.

Missäköhän olisi ratkaiseva syy, minussa vai naisissa?!

Tästähän väkisin mieleen johtuu ja tämän kulttuurien asiantuntijanakin tiedätkin, että aasialainen kuittaa jokaisen hämmentävän, nolostuttavan ja epävarmuuden tilan juuri sillä hymyllä, ettei joudu naurunalaiseksi tai hankalaan tilanteeseen. Voisin muuten kertoa monta muutakin kulttuuriperäistä tapaa jopa eri alueen alkuasukasheimojenkin keskuudesta sieltä päin, mutta minähän en kulttuureista ja erilaisista ihmisistä mitään tiedä, joten jätänpä kertomatta. Mutta epätoivoon elä vaivu, kaikessa löytyy se säännön vahvistava poikkeus, joten vilpittömästi toivon, että onnistut.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Vastauksesi on sen verran erikoinen ja sisältää olettaman, että minulla olisi tällaisia odotuksia parisuhdeseksistä; luulitko kenties minua mieheksi?

Heijastat ulkoapäin kokemiasi odotuksia, siinä se pitkälti. Ei en ole aivan imbesilli.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Heijastat ulkoapäin kokemiasi odotuksia, siinä se pitkälti. Ei en ole aivan imbesilli.

Niin? Sehän koko alkuperäisissä kahdessa viestissäni oli pointtinakin?

Samoin kuin JypFabu listasi miehenä vaatimuksia, joita hän kokee oman sukupuolensa edustajiin kohdistuvan naisten taholta.
 
Tilastojen mukaan ennen ihmiset olivat vähemmän onnettomia. Tai vähemmän avoimia siitä tms.

Ex-pääministerin mukaan olisit väärässä. Myös Suomen valtionvelkakellon. Tulevaisuuden ihan jo lähivuosikymmenien huoltosuhde on sen verran rankasti alavireinen että uusia työntekijöitä tarvitaan valtavasti, ulkomailta niiden tuonti voi olla vain osaratkaisu.

Toisaalta tilastojen mukaan sitoutuneessa parisuhteessa elävät ovat myös yleensä onnellisimpia...

Venäjällä kehitys on mennyt sellaiseksi että naiset hakee miehiä ulkomailta kun omat juopottelevat katuojissa. Suomessa tilanne muistuttaa tuota, naiset menevät etelään tai jäävät kokonaan sinkuiksi eli vanhoiksipiioiksi. Ei niinkään yleistyksiä vaan liian suuria ilmiöitä sivuutettaviksi.

Valtaosa ihmisistä maailmassa uskoo kuten minä: ihminen tarvitsee vierelleen toisen ihmisen. Muu on poikkeusta.

Sehän se onkin hyvä asia, ettei huonoista fiiliksistä puhuta tai myönnetä niitä? Saattaa lopputulemana olla vaikka aikamme ilmiö, että yksi päivä kuminauha katkeaa ja se "aina rauhallinen kunnon Antti naapurista" lahtaa oman perheensä tms.

Tilastot on kivoja, mutta valehtelevat myös. Jos vaikka kadulla tehdään gallupia tai pariskunnalle lähetetään joku kysely kotiin, että "olisitko onnellinen sinkkuna?" tai "oletko onneton suhteessasi?", niin aika iso kynnys on vastata totuuden mukaan. Ainakaan siinä kadulla, kun haukka vahtii :D

Valtaosa, aivan varmasti. Mutta myös tasaisesti pienevä osa, koska yhä useampi tajuaa yksin olemisen vaivattomuuden ja hyvät puolet. Itse voin ihan rehellisesti koska vain todeta, että en tarvitse ketään. Tunnistan kyllä tarpeen seksiin, mutta en tarvitse sitä seksikumppanin persoonaa yhtään mihinkään. Ei mun tarvitse häntä tuntea henkilötasolla, en mä siitä mitään hyödy.

Eikä Suomen tilanne kyllä muistuta mun silmissä yhtään rybylää, joka on sentään ehta kehitysmaa. Älä viitsi liioitella. Ajat muuttuvat, eikä joku kansakunnan kohtalo tai lapsien tehtailu vain enää kiinnosta ketään. Sun tragediasi on se, että olet jotenkin tehnyt tästä mies-nainen kuviosta päässäsi liian diippiä shittiä. Elä ja nauti, hyvä mies.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
En ole ikinä lukenut keneltäkään noin katkeria kommentteja naisista kuin tämä herra Klose16 kirjoittelee. Tuus nyt Klose itte selittää, mikä miehestä on tehnyt noin katkeran suomalaisia naisia kohtaan. Jäikö saamatta joltain missiltä vaikka tarjosit koko illan ja maksoit taksinkin kotiin? Tapahtuiko tämä myös seuraavana iltana? Ehkä se on tullut näissä keskusteluissa esille jo, multa se on ainakin mennyt ohi.

Thaikkutytöistä olen kuullut vain ja ainoastaan sitä, että miellyttävät miestä niin pitkään kun rahaa tulee ja elämä on turvattu. Jossain vaiheessa lähtevät lätkimään ja vievät puolet miehen omaisuudesta. Eli pitäisikö yleistää, että kaikki thaikkutytöt toimivat näin? Vastaan, että yleistän, niinkuin tekee Klosekin suomalaisista naisista.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole ikinä lukenut keneltäkään noin katkeria kommentteja naisista kuin tämä herra Klose16 kirjoittelee.

Mulla on sellainen olo, että tässä toistuu jo ketjussa aiemmin käyty keskustelu, tosin silloin ei ollut tuon nimimerkin väitetystä naisvihasta ja/tai katkeruudesta kyse. Silloin nimimerkki tuomitsi kaikki naisvihasyytökset ja totesi olevansa pelkästään realisti, toki keskustelu ei ollut kuvaamani kaltaisen yksinkertaistettua, mutta tarkemmin en enää muista. Saattoi nimimerkki silloin todeta myös, että eivätköhän ne silmät kaikilta jossain kohtaa hänen mallilleen aukea. En ihmettelisi, vaikka @Klose16 :kin sanoisi olevansa vain puhtaan realistinen, ainakin äärimmäisen pragmaattisesti hän vaikuttaa asiaa käsittelevän.

En minä tässä häntä tai ketään muutakaan ole tuomitsemassa, eikä minulla siihen varaa olisikaan. Viittaan ainoastaan siihen, että jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin keskustelu tuskin on kovin hedelmällistä, kun näkemykset eroavat toisistaan niin suuresti.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Pääasia lienee kai kuitenkin se, että jokainen halutessaan löytäisi sellaisen henkilön, jonka kanssa jakaa elämänsä.

Näimpä. Selväähän se on ettei jokaisesta miehestä ole "käsittelemään" suomalaista itsenäistä naista. Tässä pitää olla tietynlaista pelisilmää, jota ei kaikilta löydy. Aasialainen nainen on varmasti monessa mielessä helpompi tapaus, noin elämänkumppanina.

Meillä töissä kuuntelin yhden naistyökaverin selitystä siitä miten hän ei osaa tankata,eikä maksaa laskuja koska mies hoitaa aina ne jutut. Itse nostelin tälle kulmiani koska olen tottunut tälläiset jutut hoitamaan. Itse en ole koskaan ollut innokas kumartelemaan ketään, haluan maksaa omat laskuni, kantaa omat kauppakassini, jos ollaan jotain mieltä niin sitten ollaan. Minusta ei koskaan tule mitään keittiöemäntää ja puolustan itseäni ihan tasantarkkaan vaikka mies olisikin vieressä. Joillekin se on liikaa, huomattu on.

Tämä ei tarkoita sitä etten arvostaisi ja kunnioittaisi omaa miestäni. Me ei kuitenkaan eletä millekkään sukupuolirooleille. Minä saatan ihan hyvin avata miehelle oven tai maksaa syömiset, mies taas on loistava kokki ja hoitaa meillä ruonlaiton. Toiminut meillä, mutta vaatii mieheltä myös vahvan itsetuntoa sekä tiettyjen vanhojen perinteiden työntämistä sivuun.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Itse en millään usko, että palattaessa perinteisiin parisuhdearvoihin alkaisimme myös kuolla juuri 1800-luvun alun tahtiin. Ei suomalaisetkaan suhteet nyt noin onnettomia ole.



Perehtyneisyyteen viittasinkin jo aiemmin, oman linssin läpihän sekin kaikki on koettu mitä ympäristöstä on irti saanut. Henkilökohtaiset kokemukset naisista ovat siis Suominaisista 99,9% sieltä torjunnan puolelta, jonkin verran deittejä ym. viesteilyä ja yksi muutaman vuoden pari/kaverisuhde. Aasialaisista tuleva vaimoni ja valtaisa määrä viehättäviä tuttavia/ystävyyksiä.

Minusta kokemusta myös liioitellaan, tiedän esim. että tupakka tai alkoholi ei sovi minulle niitä sen kummemmin (enempää) kokeilemattakaan. Empiirinen kokemus varmasti auttaa asettamaan kaikkea muuta tietoa kontekstiin ja sen tulkinnassa. Tässä kiitän paljon kaikkia suomalaisnaisiakin.

Arvon palstaveli. Kirjoitat ja kirjoitat ja kirjoitat. Todistat sanomaasi yhä uudelleen ja uudelleen. Se on hiukan huvittanut, mutta nyt myönnän että pakkohan se on myöntää että aineistosi laajuus vakuuttaa.

Nimittäin se, että käytät todennäköisyydestä promillen tarkkuutta viittaa siihen, että kokemuksesi suominaisista kattaa vähintään noin tuhat yksilöä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Arvon palstaveli. Kirjoitat ja kirjoitat ja kirjoitat. Todistat sanomaasi yhä uudelleen ja uudelleen. Se on hiukan huvittanut, mutta nyt myönnän että pakkohan se on myöntää että aineistosi laajuus vakuuttaa.

Nimittäin se, että käytät todennäköisyydestä promillen tarkkuutta viittaa siihen, että kokemuksesi suominaisista kattaa vähintään noin tuhat yksilöä.

Minua suoraan sanoen ärsyttää suomalaisena miehenä se, että tässä ketjussa säännöllisin väliajoin tullaan jonkun/joidenkin nimimerkkien toimesta haukkumaan (suomalaisia) naisia ja aika traditionaalinen veto on leimata naiset ylimielisiksi nillittäjiksi, joille "tavallinen mies ei kelpaa".

En tiedä, onko tosiaan niin, ettei heillä koskaan ole ollut kokemuksia kanssakäymisestä vastakkaisen sukupuolen kanssa, mutta minulla ainakin on ja niin on monella muullakin. Ihan korrektina, yleispätevänä faktana uskallan väittää, että mikäli mies on hyvin pukeutuva, asiallisesti käyttäytyvä ja naisen huomioon ottava (huom. Kaikki peräkammarin pojat! Ei tarkoita samaa kuin nöyristely) ihminen, niin kyllä sitä naisseuraa tästä maasta löytää ja miksei vaikka samana iltana.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
En ole ikinä lukenut keneltäkään noin katkeria kommentteja naisista kuin tämä herra Klose16 kirjoittelee. Tuus nyt Klose itte selittää, mikä miehestä on tehnyt noin katkeran suomalaisia naisia kohtaan. Jäikö saamatta joltain missiltä vaikka tarjosit koko illan ja maksoit taksinkin kotiin? Tapahtuiko tämä myös seuraavana iltana? Ehkä se on tullut näissä keskusteluissa esille jo, multa se on ainakin mennyt ohi.

Thaikkutytöistä olen kuullut vain ja ainoastaan sitä, että miellyttävät miestä niin pitkään kun rahaa tulee ja elämä on turvattu. Jossain vaiheessa lähtevät lätkimään ja vievät puolet miehen omaisuudesta. Eli pitäisikö yleistää, että kaikki thaikkutytöt toimivat näin? Vastaan, että yleistän, niinkuin tekee Klosekin suomalaisista naisista.

En minä ainakaan yhtään ihmettele sitä, että Klose16 on katkera. Jos on lukenut kyseisen nimimerkin viestejä yhtään enemmän, on tullut varsin selväksi, että hänen arvomaailmaansa ei varmasti jaa kovinkaan moni nainen Suomessa. Tämä taas johtaa siihen, että nämä naiset eivät myöskään halua parisuhdetta Klose16:n kanssa, ja en ihmettelisi sitäkään, jos he joskus ovat vähemmän ystävällisiä kertoessaan asiasta herralle. Tarpeeksi monet pakit saatuaan jotkut miehet katkeroituu.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jälleen kerran joku sai parisuhteen kuulostamaan enemmän elossa pysymiseltä, kuin elämältä.
Pöh, vapauksia saa, kun kunnioittaa myös puolisoa ihmisenä, eikä pelkkänä objektina. Pitää itsensä miehenä ihan reippaasti ja tekee mitä miehen pitää tehdä, mutta liitto on kahden kauppa, eikä mikään vaatimusten lista toiselle osapuolelle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En minä ainakaan yhtään ihmettele sitä, että Klose16 on katkera. Jos on lukenut kyseisen nimimerkin viestejä yhtään enemmän, on tullut varsin selväksi, että hänen arvomaailmaansa ei varmasti jaa kovinkaan moni nainen Suomessa. Tämä taas johtaa siihen, että nämä naiset eivät myöskään halua parisuhdetta Klose16:n kanssa, ja en ihmettelisi sitäkään, jos he joskus ovat vähemmän ystävällisiä kertoessaan asiasta herralle. Tarpeeksi monet pakit saatuaan jotkut miehet katkeroituu.

No tässä varmasti ollaan oikeilla jäljillä, monessakin mielessä. On mielestäni varsin luonnollista, että nainen vastareaktiona vetäytyy, kun esiin nostetaan konservatiivin korttipakka ja mahdollisesti jo ekolla treffeillä. Paradoksaalista tässä on se, että moni nainen on itse asiassa täysin omaehtoisesti valmis ottamaan hyvinkin perinteistä roolia, mutta kyllä he haluavat tuntea, että ovat itse mukana tekemässä päätöstä.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, naisten huomion herättämiseen tai edes ylläpitämiseen ei tarvita kovin kummoisia krumeluureja, kohteliaisuus, rauhallisuus, normaali hygienia ja vaatteet vievät pitkälle.
 
Kuten jo aiemmin kirjoitin, naisten huomion herättämiseen tai edes ylläpitämiseen ei tarvita kovin kummoisia krumeluureja, kohteliaisuus, rauhallisuus, normaali hygienia ja vaatteet vievät pitkälle.

Noista en tiedä, mutta kyllä se oldskool gentlemannius vielä joihinkin aivan varmasti puree. Mitkä muuten ovat normaalit vaatteet? Itse olen huomannut, että jos olen kiltti ja ystävällinen, niin mitä ei ole tulossa. Sitten taas jos olen sopivasti ylimielinen, etäinen ("Anteeksi, mitä sanoitkaan..?") tai aavistuksen tyly, niin johan alkavat soitella perään. Mikä ei tietysti ole yhtään mukavaa, kun saattaa sitten joutua sanomaan ikävästikin jotain, kun ei hienovaraisella vihjauksella tajuta, etten oo ihastunut tai mitään.
 

Captain J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Jackets
Noista en tiedä, mutta kyllä se oldskool gentlemannius vielä joihinkin aivan varmasti puree. Mitkä muuten ovat normaalit vaatteet? Itse olen huomannut, että jos olen kiltti ja ystävällinen, niin mitä ei ole tulossa. Sitten taas jos olen sopivasti ylimielinen, etäinen ("Anteeksi, mitä sanoitkaan..?") tai aavistuksen tyly, niin johan alkavat soitella perään. Mikä ei tietysti ole yhtään mukavaa, kun saattaa sitten joutua sanomaan ikävästikin jotain, kun ei hienovaraisella vihjauksella tajuta, etten oo ihastunut tai mitään.

Mun mielestä tuo oldskool gentlemannius on nimenomaan sitä kiltteyttä ja kohteliaisuutta, mikä naisiin puree. Siihen kun ympätään hyvä hygienia, huoliteltu kampaus sekä siistit ja normaalit vaatteet baariin (kauluspaita pari ylintä nappia auki, farkut ja kengät) siten, että vaatteiden väritys on selvästi itse mietittyä/hankittua eikä mamman alemyynnistä raahamia, niin uskallan väittää että mahdollisuudet naisten jututtamiseen on paremmat kuin hyvät - ainakin itselläni on toiminut.

Toisaalta mies voi näyttää vaikka joltain David Beckhamilta, mutta jos ei baarissa muuta tee kuin istuu nurkassa ja tuijottaa kaljatuoppia, niin ei varmasti oo juttukaveriakaan tulossa. Kun on itsekin aktiivinen ja hyväntuulinen siten, että hymy on herkässä, niin kumma jos joutuu koko illan yksin miettimään "miks muilla on kivaa ja mulla ei?"
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kuten jo aiemmin kirjoitin, naisten huomion herättämiseen tai edes ylläpitämiseen ei tarvita kovin kummoisia krumeluureja, kohteliaisuus, rauhallisuus, normaali hygienia ja vaatteet vievät pitkälle.
Katsoin monta jaksoa brittiläistä deittailuohjelmaa, ja todella monelle miehelle (ja vain yhdelle naiselle) tuntui olevan ongelma olla käyttäytymättä kuin totaalinen aasi. Ihmisiä naisetkin ovat, joten voi ja on syytä käyttäytyä niin kuin ihmisten kesken käyttäydytään, vaikka tekisikin pillua mieli. Plussapisteitä tulee, jos on hauska.

Mitä lainaamatta jättämääni viestisi alkuosaan tulee, minulle on välitön turn off, jos nainen ilmoittaa tukevansa miesasiamiesten käsitystä miehen ja naisen "rooleista". Minusta on hiukan säälittävää miesten perseennuolentaa naiselta olla olematta feministi. Esimerkiksi joku Maisa Torppa luulee varmaan olevansa suurikin seksisymboli tissilausuntojensa jälkeen, mutta minä näen typerän naisen, joka alistuu muokkaamaan itseään veitsen avulla, jotta miehet saavat mitä haluavat ja toitottaa vielä, että kaikkien naisten pitäisi tehdä näin jotta miehet ovat tyytyväisiä. Häpeäisi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Captain J

Sillä ei ole helvetinkään väliä, mitä on päällä, kunhan kantaa sen päällä olevan kappaleen kunnialla. Karisma se on, jolla seuraa löytyy.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Mitkä muuten ovat normaalit vaatteet? ...

"Normaaliutta" ja tyylejä on ja saakin olla erilaisia, tarkoitin lähinnä sitä, että kun mies ei pukeudu liian yliampuvasti ja lähtökohtaisesti vaatteet ovat puhtaita eivätkä haise hielle, niin tälläkin pääsee jo parempiin lähtöasetelmiin.

Mitä puhuit old school gentlemanneista, niin tottakai tämä puree, mutta kyseessähän on luonnollinen asia, kyllä sitä itsekin arvostaa paljon toisen huomioon ottavaa ihmistä. Jenkit - joiden small talk-kulttuuri on valovuoden Suomea edellä - ovat tässä asiassa todella hyviä: kenen kanssa vain juttelevatkaan, niin painavat nimen muistiin, katsovat silmiin puhuessaan jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös