Naisasiat

  • 7 504 109
  • 26 557

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Olen kerrankin Midnight Ramblerin kanssa samaa mieltä ja minustakin tuollainen yltiösosiaalinen touhu on aavistuksen rasittavaa. Aina en ole ollut tätä mieltä, mutta vanhemmiten olen alkanut muuttua aiempaa umpimielisemmäksi, enkä jaksa enää samanlaista veuhotusta ympäri kyliä. Tämä tosin johtuu varmaan siitä, että töissä joutuu/saa olla kohtuullisissa määrin sosiaalinen.

Mutta sitä en ymmärrä sitten vähää alusta, että mitä helvetti tämä tekee naisasiat-ketjussa. Kyllä minä saan myös parisuhteessa olla halutessani yksin, enkä joudu ihan tärkeimpiä juhlia lukuun ottamatta osallistumaan vaimoni rientoihin. Jos olemme iltaisin tai viikonloppuisin kotona, kuten usein olemme, niin ei meille tuota myöskään minkäänlaista ongelmaa se, että molemmat katsovat luurit päässä omia leffojaan tai tekevät jotain muuta itsenäistä. Viinipullo tosin on yhteinen.

Tämäpä tämä. Asia kun on niin, että tuo Midnight Ramblerin tilitys olisi ennemmin joko "Traumani - miten minusta tuli minä" tai "Hell is other people" -ketjujen asiaa.

Naisiin asia ei liity kuin hyvin etäisesti.

Ja tuohon "parisuhteessa on pakko olla sosiaalinen kun ei tahdo" -oksennukseen. Vittuako niihin tapahtumiin menee jollei tahdo. On tuttavapariskuntia jotka edustavat usein erikseen. Itse taas menen puolisoni puolen häppenigeihin mielelläni, koska pidän hänen perheestään ja ystävistään (pääosin).

Jälleen toteaisin samaa kuin ennenkin: jos tyttöystävän perheen/kaverien juhlissa on ikävää ja ihmiset aina ärsyttäviä, VOISIKO SE SYY SITTENKIN LÖYTYÄ SIELTÄ PEILISTÄ?!?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En nyt lähde kommentoimaan sitä sen enempää, mutta uskottavaa juttuahan tuo ja johdettavissa myös suomalaiseen yhteiskuntaan tietyiltä osin.

Juttua lukematta tietää tämän Aasian tilanteen. Onhan tämä aivan kammottava tilanne, kun ei vain parisuhdetta löydy, vaikka annettavaa olisi millä mitoin. Niin on vain aika monella muullakin kilpailijalla.

Pystyisin parempaan kuin juoda kaljaa ja katsoa jääkiekkoa, jos vain saisi mahdollisuuden.

Jos se peiliin katsominen riittäisi, se tehtäisiin. Helpompi vain luovuttaa ja jättää pelikenttä muille.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä tuossa kolumnissa varmasti osutaan monessa kohtaa ihan oikeaan. Tuollaiselle jutulle on tietysti helppo nauraa, etenkin jos itsellään sattuu olemaan morsmaikku tai ylipäätään taito hankkia miellyttävää naisseuraa. Silti, kyseessä on yksi ihmisten voimakkaimmista, ellei voimakkain, perusvietti joten ei ole ihme jos päässä alkaa viskomaan jos sitä viettiä ei jostain syystä pääse toteuttamaan. Osalle kenties kelpaa samaa sukupuolta oleva, kuten tietyt suljetummat yhteisöt todistaa, mutta osalle varmasti ei ja siitä seuraa turhautumista ja katkeruutta.

Kulunut klise, mutta "naisten takia on aloitettu sotiakin."

Kärjistettyä, mutta sisältää aivan varmasti totuuden siemenen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, mutta tuon voisi kirjoittaa myös päinvastaisena. Parisuhteessa jumiutuva mies tylsistyy ja turhautuu. Kaverit vieressä lentelevät pesästä pesään ja itse vaan jumitat paikoillaan. Elämästä puuttuu jännitys. Mistään et saa kiksejä. Jotkut heittävät pyyhkeen kehään jo parikymppisenä, vaikka elämä olisi vielä edessä. Väkisinkin sitten jossakin vaiheessa vituttaa kun huomaat elämän lipuvan ohi. Samat tylsät ja ankeat arkirutiinit päivästä toiseen kun jumitat siinä ahdistavassa parisuhdeoravanpyörässä. Sisimmissäsi tunnet kateutta kun kuulet kavereiden seikkailuista ja siitä vapaudesta, mistä itse jäät paitsi, mutta esität muille ja ehkä jopa itsellesikin uskottelet ettet muka ole siitä kiinnostunut. Elät vastoin miehen luontoa. Luulisi jossakin vaiheessa iskevän burnoutin tai jotain. Tai no suomalainen mies ottaa kirveen käteen ja ajaa perheen hankeen.
 

julle-jr

Jäsen
No joo, mutta tuon voisi kirjoittaa myös päinvastaisena. Parisuhteessa jumiutuva mies tylsistyy ja turhautuu. Kaverit vieressä lentelevät pesästä pesään ja itse vaan jumitat paikoillaan.

...

Väkisinkin sitten jossakin vaiheessa vituttaa kun huomaat elämän lipuvan ohi. Samat tylsät ja ankeat arkirutiinit päivästä toiseen kun jumitat siinä ahdistavassa parisuhdeoravanpyörässä. Sisimmissäsi tunnet kateutta kun kuulet kavereiden seikkailuista ja siitä vapaudesta, mistä itse jäät paitsi, mutta esität muille ja ehkä jopa itsellesikin uskottelet ettet muka ole siitä kiinnostunut.
Johonkin 25 ikävuoteen asti tuollainen elämäntyyli onkin ihan hienoa, vaikkakin vähän tyhjältä se ainakin omasta mielestäni tuntui. Silloin nimenomaan ei saanut enää oikein mistään kiksejä.

Normaalisti kuitenkin jossain vaiheessa ihmiset saavat opintonsa päätökseen, työ vie suurimman osan päivästä ja siihen vielä kun lisätään urheilu ja/tai muut harrastukset, niin missä ihmeen välissä näitä seikkailuja ja pesästä pesään lentelyitä ehtisi tekemään?

Joka viikonloppu baarissa jne. on ihan hienoa jossain vaiheessa elämää, mutta iän karttuessa treenitehokin alkaa jo laskemaan dokaamisen seurauksena sen verran pahasti, että kotona levätyt viikonloput ovat kuitenkin parasta mitä voi saada. Toki joku lepää mieluiten yksin tai hyvien kavereiden seurassa, minulle sopii hyvin, että esimerkiksi pikkumuksu jokeltelee siinä vieressä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Voin omalta kohdaltani sanoa että minulle riitti kun 27 vuotiaaksi sain tehdä ihan mitä lystää, harrastaa irtonumeroita ja vetää parit kännit viikkoon. Oli sitä ns. omaa aikaa mutta loppupeleissä jotain kuitenkin puuttui, oli vähän tyhjä olo. Nyt kun olen ollut naimisissa 3,5v ja olen pienen tytön isä, niin nyt mielestäni vasta elän, on sitä sisältöä ja tarkoitusta. Kuitenkin pystyn vielä harrastamaan, käymään peleissä, nähdä kavereita ja käydä pubissa vaikka aika onkin enemmän kortilla. Eikä se sama reikäkään käy tylsäksi. ;)
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jees, tuossa artikkelissa siis puhutaan muun muassa siitä, että Kiinassa on yhden lapsen politiikan seurauksena tulossa kymmenien ellei satojen miljoonien vajaus naisten määrässä suhteessa miehiin. Se on ongelma monella muullakin tapaa kuin sillä, että "jotkut vässykät eivät edes naista saa ja se on ihan heidän oma syynsä" -kinastelu jakaa ihmisiä.

Kahdenkympin korvilla olevat länsimäissä pettterin tapaan eittämättä ahdistuvatkin, jos eivät saa mennä vapaasti. Ja siiihen ikään se kiistatta kuuluukin. Suomessakaan ei ole kuitenkaan vieras ilmiö se, että perheen perustaminen täyttää tyhjiön siinä vaiheessa, kun tuo "vapaasti meneminen" (lue: bilettäminen) alkaa maistua puulta.

Pienessä mittakaavassa Kiinan tilannetta voi verrata Suomessa vaikkapa pohjoisen pieniin paikkakuntiin, joista harvat naiset lähtevät etelään opiskelemaan ja töihin. Ja miehet - no, he jäävät sinne kotipaikkakunnalle useammin. Ehkä suomalaisessa mielenlaadussa on tavallisempaa erakoituminen/masentuminen kuin että tämä paitsioon jääminen purkautuisi aggressiivisuutena.

Eihän tässä ole kyse mistään seksistä tai sen puutteesta suoraan, vaan yleensäkin siitä, miten ihmiset löytävät paikkansa maailmassa / yhteiskunnassa. On vähän makuasia, ovatko parisuhdeongelmat syy vai seuraus tuossa oman paikan haun vaikeudessa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä itse tähän "raikulielämään" olen ehkä vähän kyllästynyt jo. Tosin en nyt kavereiden kanssa oleilua ja tiettyä vapautta haluaisi koskaan menettää naisen toimesta. Silti, kyllä sitä monesti kokee, että mieluummin ottaisi vähän rauhallisemmin ja keskittyisi jonkun tietyn erityisen naisihmisen kanssa rakentelemaan mitä rakenteleekin. Edelleen en perhettä halua, mikä ei onneksi ole kaikkien naistenkaan päämäärä, onneksi. Ongelma on vaan tämä hitonmoinen nirsouteni, että ihan mikä tahansa irmeli ei kelpaa Raikkaan pojalle.

Pillunsaanti nyt ei ole ongelma loppujen lopuksi. Jos laskee riittävästi rimaa ja osaa olla sopivan röyhkeä (tai ehkä paremminkin määrätietoinen), niin kyllä sitä jostain aina irtoaa. Jos ei muualta niin treffisivustoilta, kokemusta on.

Noh, kukasta kukkaan meiningillä jatketaan jos ei ketään oikeasti kolahtavaa tapausta tule vastaan. Ei sitä jaksa pussit pullollaan sitä "oikeaakaan" odotella vuosikaudet, välillä on päästävä tyhjentämäänkin. Sitten voi taas hetken odotella.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Parisuhteessa jumiutuva mies tylsistyy ja turhautuu. Kaverit vieressä lentelevät pesästä pesään ja itse vaan jumitat paikoillaan. Elämästä puuttuu jännitys. Mistään et saa kiksejä. Jotkut heittävät pyyhkeen kehään jo parikymppisenä, vaikka elämä olisi vielä edessä. Väkisinkin sitten jossakin vaiheessa vituttaa kun huomaat elämän lipuvan ohi. Samat tylsät ja ankeat arkirutiinit päivästä toiseen kun jumitat siinä ahdistavassa parisuhdeoravanpyörässä. Sisimmissäsi tunnet kateutta kun kuulet kavereiden seikkailuista ja siitä vapaudesta, mistä itse jäät paitsi, mutta esität muille ja ehkä jopa itsellesikin uskottelet ettet muka ole siitä kiinnostunut.
Tämänhän voisi kirjoittaa myös toisin päin. Kaverit perustavat perheen ja sinä jumitat paikallasi huoria nussien, pyyhkeen kehään jo heittäneenä. Elämä lipuu ohi ja jumitat paikallaan vailla onnellista perhe-elämää. Sisimmässäsi tunnet kateutta, kun kuulet kavereittesi onnesta ja kaikesta siitä mistä jäät paitsi. Esität vaan muille ja ehkä jopa itsellesi uskotellen, ettet ole muka kiinnostunut.

Tarkoitus on vaan sanoa, että miehen luontoja on monenlaisia tai toiveet elämältä ovat erilaisia.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Sellainen huomio Pettterille ja miksei muillekkin. Ei se nainen tai se ettei naista ole tarkoita että jännitystä ei olisi. Mulle on aivan sama vaikka joku lentelee pesästä pesään, itse saan jännitystä ihan muista(kin) asioista kuin seksistä. Se pesän määrä ei ole millään tapaa itseisarvo mihin pitäisi pyrkiä, kuten ei myöskään parisuhde. Jotenkin tuntuu että ainoat vaihtoehdot on joillekkin olla vitun villi ja vapaa tai sitten jumittaa oman emännän kanssa. Kumpikaan näistä ei niin hirveästi omaan elämääni vaikuttaisi loppujen lopuksi. Eli koitan sanoa että tuosta parisuhteesta (se että se on tai sitä ei ole) tehdään elämää suurempi juttu joidenkin toimesta, vaikka nuo asiat tulevat siinä elämän sivussa. Tietysti sitten kun tulee lapsia yms, niin asiat muuttuvat.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Toni Niemisellä saattaa olla pian asiaa Naisasiat-ketjuun, tai oikeastaan on jo, kuten Iltalehdestä voi lukea:
Eronnut Toni Nieminen: "Muutan tallipirttiin"
Ravivalmentaja, ex-mäkihyppääjä Toni Nieminen, 38, rakentaa elämäänsä uudelleen pala palalta vaimon ilmoitettua erosta.
Toni ja Veera Nieminen ovat olleet naimisissa kymmenen vuotta.
Ulkopuolisten silmin perheidylli näytti täydelliseltä: pariskunnalla on kaksi suloista tytärtä sekä upea, viidentoista ravihevosen maatila.
Yllättäen Veera-vaimo sai tarpeekseen, ja ilmoitti erohalustaan Tonille.
- Tämä tuli yllätyksenä. Tai no yllätyksenä ja yllätyksenä. Ei kai sitä suomalainen mies nyt niin tyhmä ole, ettei jotain merkkejä näe, Toni myöntää.
Tonin mukaan eroon ei liity kolmansia osapuolia. Silti Toni syyttää erosta lähinnä itseään.
- Olen viime vuosina panostanut täysillä ravivalmentajan ammattiin. Minulle on viisitoista valmennettavaa hevosta, töitä niiden parissa on ollut riittämiin. Tämä meidän elämämme on ollut niin kuluttavaa, ettei se kai ihme ole, että kävi. Tässä on keskitytty niin ammatin parissa touhuamiseen, että parisuhde on jäänyt vähemmälle hoidolle, Toni myöntää.
Eli näin kävi Niemisen Tonillekin. Puun takaa tuli äkisti avioero vaimon toimesta, kun Toni on paiskinut hommia elättääkseen perheensä. Luonnollisesti suomalaisen miehen nöyrään tapaan Nieminen syyttää asiasta itseään, ei suinkaan vaimoaan, vaikka Nieminen itse olisi halunnut liittoa jatkaa. Syyttää siitä huolimatta, että yhtäkkiä vaimo nakkasi ulos sekä äijän että hevoset:

Erosta johtuen Toni ei voi mennä työmaalleen, entisen kotitalonsa talliin. Niinpä hänen piti ensi töikseen järjestää valmennettavilleen uudet tilat.
Omasta asunnostaan hevosmies ei juuri turhia murehdi.
- Asunnon hankinta on se seuraava askel. Vähän aikaa sitä voi asua vaikka tallipirtissä, mies tuumii."
Samalla ovenavauksella lähtivät siis myös hevoset. Aika kylmäveristä touhua. Nieminen itse päätyy johonkin tallipirttiin, vaikka voisi olettaa, että yhteinen kotitalo ja -talli on hankittu pitkälti Niemisen työpanoksen avulla.

Niemisen vaimo Veera julkaisi taannoin esikoisromaanin, ja kuluneen kesän aikana Me Naiset -lehteen annettu haastattelu kertoi jo otsikossa omaa kieltään, missä mennään:
Esikoiskirjailija Veera Nieminen: "On sapettanut olla pelkkä mäkihyppääjän vaimo"
Kauan on sitä sappea kerrytetty. Niemisen hyppyurasta kun on jo jokunen vuosi. Itse asiassa Niemisen ura loppui jo ennen kuin pariskunta edes avioitui, mutta kaunaa on silti kannettava Tonin vanhoista saavutuksista. Mutta miten kauheasti ja piittaamattomasti Toni on sitten vaimoaan kohdellut, kun tämä päätti nakata miehensä ulos?
Toni muistuttaa, ettei hän ole pakottanut Veeraa pysymään kotosalla. Päinvastoin. Välillä hän on ollut huolissaan, että Veera väsyttää itsensä. Kirjaprojektin aikana mies tarjoutui kustantamaan vaimolleen viikonloppumatkan ja ottamaan vastuun kodista, jotta Veera saisi keskittyä itseensä. Mutta ei.
– Eihän tämä lähtenyt. Totesi vain, ettei se olisi järkevää, kun kotona oli niin paljon hommaa. Ehdotukseni kahdenkeskisistä viikonlopuista Veera yleensä kuittaa, ettei nyt onnistu, Toni tuhahtaa.
Eli toisin sanottuna Toni on kantanut huolta vaimonsa jaksamisesta ja tarjoutunut kantamaan vastuuta kodista, mutta ei ole kelvannut. Myöskään kahdenkeskiset viikonloput eivät ole kelvanneet. Tähän vaimo:
– Minussa on aika vähän romantikkoa, sen mitä nyt naisessa kuuluukin. Enemmän olen käytännönläheinen tyyppi. Illallinen kynttilänvalossa ja viulumusiikilla tuntuu lähinnä kiusalliselta. Helpommin käy lämmittää eilistä makaronilaatikkoa kotona.
Melkeinpä tekisi mieli veikata, että nyt kun Toni on nakattu ulos ja koneistakin on päästy eroon, niin puolen vuoden sisällä on Me Naisissa tms. jatkojuttu, jossa Veera esittelee elämänsä uuden kiihkeän rakkauden ja kertoo löytäneensä naiseutensa ja romantiikan, jota Toni ei hänelle "koskaan" tarjonnut.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Mitä noista ravikuvioista jonkin verran tiedän, niin se kyllä todella on aikaa vievää, sitovaa ja tehokkaasti poissa kotoa pitävää touhua. Etenkin viikonloppuisin. Harmi homma tietysti Tonin kannalta, mutta kaikista eniten koko kuviossa käy sääliksi hevosia. Toivottavasti pääsevät uusiin tiloihin, eikä yksikään joudu lahdin kautta makkaraan vituralleen menneen ihmissuhteen vuoksi.

PS. On muuten aika ruman ja kolhon näköinen tuo akka. Tonillahan saattoi käydä loppupeleissä vielä tuuri tässä yhtälössä..
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Eiköhän tuo nyt kuulosta ihan tyypilliseltä parisuhdetilanteelta, jossa ei ole mitään puhtaasti mustaa tai puhtaasti valkoista, mikä aika fiksusti käy ilmi myös useista Niemisen omista kommenteista. Ei yhtään huvita pohtia tätä asiaa jonkin täysin irrelevantin ja fiktiivisen "sukupuolten sota" -perspektiivin kautta, mutta on sinänsä erittäin totta, että tämä työssäkäyvän keski-ikäisen perheellisen maailma ei ole mitään ideaalista aikaa parisuhteen terveyttä ajatellen. Näissä kiireisissä ja stressaavissa olosuhteissa ei romantiikalle jää ihan kauheasti tilaa - ei ainakaan automaattisesti.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
PS. On muuten aika ruman ja kolhon näköinen tuo akka. Tonillahan saattoi käydä loppupeleissä vielä tuuri tässä yhtälössä..

Totta, eiköhän salskea olympiavoittaja saa itselleen uuden naisen aika helpostikin, kun nykyinen rouva päätti emansipoitua uuden kirjailijauransa myötä ja heittää Tonin hevosineen pihalle. Veera Niemisen teoksen nimi on muuten hupaisasti "Avioliittosimulaattori". Siitä sitten simuloimaan seuraavaa kierrosta.

Hevosten kohtalo tosiaan mietityttää, ei moista hevoslaumaa voi hunningolle jättää, ja niiden hoito vaatii paljon työtä. Pahimmassa tapauksessa päätyvät ennen aikojaan makkaraksi.

Eipä tuo eläimiin kohdistuva välinpitämättömyys tosin epätavallista ole kun excel-taulukko on pyörähtänyt uusiin lukemiin. Tiedän minäkin tapauksia, joissa nainen on ensin hankkinut kissan, mennyt pari vuotta myöhemmin avosuhteeseen ja muutaman vuoden päästä ilmoittanut tulevalle exälleen, että "haluan viettää vapaata sinkkuelämää, joten jos et sinä ota kissaa, niin vien sen lopetettavaksi". Kyse siis naisen omasta kissasta, jota oltiin niin rakastavinaan, mutta kun biletysmoodi iski, niin paskat väliä oman lemmikin hengestä. Ex-miehelle se sitten tietysti päätyi, koska terveen lemmikin spontaani hengenriisto vain naikkosen sinkkuilufiiliksen takia ei tullut kuuloonkaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No jaa, eiköhän eroissa yleensä kärsi eniten muksut, eikä mitkään ponit, vaikka toki syyttömiä nekin tilanteeseen ovat. Tulipa nyt sanottua, vaikka kuinka provo olisikin ollut.

Mutta enpä olisi uskonut, että Musta Nuoli kyykkää kirjoituksissaan näin pahasti. Joo, heikkoutemme meillä kaikilla on, ei tarvitse muistuttaa, mutta jotenkin on hassua, että tällaiseen mustavalkoiseen tykitykseen syyllistyy monien muiden kirjoitustensa perusteella varsin asiallinen jääkäri.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Jos jotain nyt aidosti kiinnostaa, niin Toni Niemisen hevoset muuttavat Teivon raviradan talliin, joten ei päädy mikään ainakaan tämän episodin vuoksi leivänpäälle.

Asiasta kertoo IS-ravit

Linkki vie Iltasanomien ravisivustolle.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jos jotain nyt aidosti kiinnostaa, niin Toni Niemisen hevoset muuttavat Teivon raviradan talliin, joten ei päädy mikään ainakaan tämän episodin vuoksi leivänpäälle.

Asiasta kertoo IS-ravit

Linkki vie Iltasanomien ravisivustolle.

Hevoshullun ja Villivarsan tilaajat ympäri Suomen kiittävät tiedosta. Samoin kuin hevosmiesten tietotoimisto.

Toivottavasti ei Niemisten alakouluikäisiä muksuja sijoiteta sentään mihinkään hevostalliin. Lapsettomat pariskunnat erotkoon miten lystäävät, mutta jos on lapsia, niin silloin voisi ottaa vanhan oikeuskäytännön käyttöön ja edellyttää, että avioeroon löydetään oikeudessa syyllinen, ja tutkinta-aika olisi vähintään pari vuotta. Tämä voisi kannustaa etsimään ratkaisuja aviokriiseihin ja selvittämään ongelmansa sen sijaan, että vain päättää häipyä tai kenkäistä puolison kirjaimellisesti pihalle.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Toni Niemisen tapauksessa kävi taas ilmi, mikä on helpoin tapa pilata avioliitto: liiallinen työnteko. Tuolloin ei juuri muita syitä tarvita. Ketä tahansa alkaa vituttaa, jos puoliso ei ole ikinä himassa edes riitelemässä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mutta miten kauheasti ja piittaamattomasti Toni on sitten vaimoaan kohdellut, kun tämä päätti nakata miehensä ulos?

Tämänkin sitten sait agendaasi ympättyä. Aivan käsittämätöntä paskaa vetää yhden lehtijutun perusteella tuntemattomien ihmisten ero todisteeksi joistain mystisistä excel-taulukoista.

Vai oletko kenties ollut 24 tuntia vuorokaudessa, seitsemän päivää viikossa vahtimassa, ettei Toni vaikka piekse vaimoaan, ryyppää kaikkia perheen rahoja tai nussi tallityttöjä? En missään nimessä väitä, että herra Nieminen olisi noin toiminut, mutta mikään noista ei ole mitenkään harvinaista hevospiireissä(kään). Ja silloin eron syy on takuulla muu kuin se, ettei naiselle kelpaa "mikään", mitä mies tekee, vaan aina haetaan rikkaampaa ja komeampaa.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Eipä tuo eläimiin kohdistuva välinpitämättömyys tosin epätavallista ole kun excel-taulukko on pyörähtänyt uusiin lukemiin. Tiedän minäkin tapauksia, joissa nainen on ensin hankkinut kissan, mennyt pari vuotta myöhemmin avosuhteeseen ja muutaman vuoden päästä ilmoittanut tulevalle exälleen, että "haluan viettää vapaata sinkkuelämää, joten jos et sinä ota kissaa, niin vien sen lopetettavaksi". Kyse siis naisen omasta kissasta, jota oltiin niin rakastavinaan, mutta kun biletysmoodi iski, niin paskat väliä oman lemmikin hengestä. Ex-miehelle se sitten tietysti päätyi, koska terveen lemmikin spontaani hengenriisto vain naikkosen sinkkuilufiiliksen takia ei tullut kuuloonkaan.
Mitäs sanot meidän koirastamme? On tullut meille erään avioeron seurauksena kun kumpikaan eroavista ei sitä enää halunnut.

Muutenkin kommenttisi Niemisten erosta ovat vähän surkuhupaisia. Tunnetko kenties heidät, kun osaat analysoida noin perusteellisesti syyllisen esiin? Ettei tässä vaan olisi sopivasti käytetty lehtiartikkeleita ja kaivettu rusinat pullasta oman agendan vahvistamiseksi.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tunne Niemisiä, enkä tunnusta erityistä agendaakaan, mutta lehtitietojen perusteella tämä tapaus kuulostaa esimerkiltä kyvyttömyydestä "tyytymiseen".

Voi toki olla, että taustalla on väkivaltaa, juomista tai vastaavaa, mutta yhtä hyvin voi olla, ettei siellä ole. Toni Nieminen ainakin vaikuttaa yllättyneeltä eli hänestä kaikki on ollut hyvin.

Mun mielestä mikään "kyllästyminen" ei ole hyvä peruste erolle ainakaan silloin, kun on lapsiakin tehty. Ei tietenkään ole pakko pysyä toisen kanssa, jos ei halua. Mutta kyllä puoliso on oikeutettu kuulemaan kunnollisen perustelun, miksei toinen halua.

Sikäli ostan näkemyksen tuosta "worth-kulttuurista", että nykyään jatkuvien äärikokemusten haalimista tunnutaan pitävän suurin piirtein ihmisoikeutena. Sukupuolesta riippumatta toki. Moni kokee olevansa sorrettu ja verisesti loukattu, jos juuri hänen pitää elää puuduttavan normaalia arkielämää iloinen ja suruineen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sikäli ostan näkemyksen tuosta "worth-kulttuurista", että nykyään jatkuvien äärikokemusten haalimista tunnutaan pitävän suurin piirtein ihmisoikeutena. Sukupuolesta riippumatta toki. Moni kokee olevansa sorrettu ja verisesti loukattu, jos juuri hänen pitää elää puuduttavan normaalia arkielämää iloinen ja suruineen.

Kun ikää ja kokemusta on tullut riittävästi, on minullekin auennut vanhan Kiinalaisen kirouksen syvin olemus "Toivottavasti elät mielenkiintoisia aikoja".
Rutiini ja tasainen arki ovat juttuja joita pitäisi oppia arvostamaan. Puuduttava normielämä on oikein mukavaakin, kun vaihtoehtona ovat ne "mielenkiintoiset ajat".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös