Lähes parin vuoden pituiseksi ennättänyt suhde on nyt sitten ilmeisesti ohi. Niin kuin monille aiemmin ja varmasti vielä näin monille tulee tapahtumaankin, vaihto-opiskelut koituivat meikäläisen parisuhteen kohtaloksi. Lähdimme siis eri maihin, tyttöystävä kuukautta ennen minua. noin viikko oman lähtöni jälkeen hän päätti ilmoittaa minulle sosiaalisen median välityksellä, että meidän tarina on nyt ohi. Varsin mukava temppu naiselta, jonka kanssa oli puhetta yhteisen kämpän hankkimisesta vaihdon jälkeen, kun yhdessä asuimme jo viime keväästä lähtienkin minun asunnossani. Jonka siis nyt menin antamaan pois siinä uskossa, että hankimme yhteisen, enkä laittanut tuota sijainniltaan ja hinnaltaan erinomaista luukkua esim. alivuokralle. Tämän lisäksi ehdin jo tuhlata mukavan summan lentolippuihin vieraillakseni hänen luonaan, ja nämä nyt sitten jäävät käyttämättä ja toinen mokoma summa täytyy laittaa jo vähistä varoista uusiin tiketteihin jouluksi Suomeen. Kalliiksi tuli tämä vitunkannatin. Homma tuli meikäläiselle ihan puskista, mikään ei edes viitannut tähän etukäteen. Tiedä sitten mitä mukavaa muija on omasta vaihtomaastaan löytänyt, aika selkeältä skenaarioltahan tämä vaikuttaa. Kun mitään varsinaista syytäkään en ole saanut, muuta kuin sen, että haluaa olla itsekseen. Aivan helvetin mukava kuulla, olisi nyt edes kuukautta aiemmin sanonut niin olisi asiat huomattavasti paremmin. Ainakin taloudellisesti.
Kaikesta huolimatta nautittuani muutaman neuvoa antavan ouzo-lasillisen tilanne vaikuttaa loppujen lopuksi enemmän mahdollisuudelta kuin miltä aluksi pari päivää sitten tuntui. Saapahan keskittyä vast'edes täysin omiin juttuihin, ilman ketään pyörimässä jaloissa ja asettamassa ehtoja ja rajoitteita. En tiedä olinko sitten itsekään niin täysillä mukana tässä jutussa kuin luulin, kun ei tämän kummemalta enää tunnu. Tai no, taidan hetkeksi jättää nuo naisiksin kutsutut elämänilon imevät perkeleet omaan arvoonsa, ainakin siihen asti kun pillua taas tekee mieli.
Liitynkin siis edellä olevien palstaveljien tavoin onnelisten vapaiden herrojen kerhoon, oikeastaan ainoa mikä enää vituttaa on tuo huomattavan rahasumman tuhlaaminen naisen takia sekä asunnon poisantaminen.