Naisasiat

  • 7 504 109
  • 26 557

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kuinka niin. En itsekään ole koskaan seurustellut, vaan pelkästään tapaillut, enkä ole yläasteikäinen tai nuorempi. Jos on laadukas nainen niin ei seurustele kenen tahansa kanssa. Itsekuri ja oman arvon tunto ovat avainsanoja. Ei tarvitse lähteä ensimmäisen vastaantulijan matkaan. Mulle esim. on ehdotettu jopa avioliittoa useammin kuin kerran ja olen vastannut ei.

Joku tässä yhtälössä nyt mättää tai sitten näkökulmasi on lievästi sanottuna kieroutunut.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Nyt tarvitsen ihan oikeasti kommentteja kiperään tilanteeseeni.
Lähtökohtana on se, että eräs ystävättäreni seurusteli erään miehen kanssa lähimenneisyydessä. Tunteet kuitenkin kohtasi allekirjoittaneella ja tällä naisella, joten hän jätti tämän miehen.

Tilanne oli omalta kohdaltani aika loistava, koska olin saanut haaveilemani naisen itselleni, vaikka hän oli varattu alunperin. Nainen haluaa vain edetä tässä vaiheessa hitaasti, että voi olla varma omista ajatuksistaan. Se on ihan ymmärrettävää, mutta henkilökohtaisesti se on minulle vaikeaa. Itse kuitenkin olen kovinkin innostunut tästä jutusta ja pelkään, että liika innostuneisuuteni vesittää koko jutun vielä. Se on vain vaikeaa olla innostumatta ja intoilematta, kun ajatuksissa on jatkuvasti tämä neito.
Oma lähtökohtani koko jutulle on vain niin eri, kuin tällä toisella.

Tiedän, että ainut ja varmin vaihtoehto on hillitä itseä ja antaa tilanteen rauhassa kehittyä paremmaksi ja eteenpäin. Se on kuitenkin niin paljon helpommin sanottu, kuin tehty.

Onko muilla ollut vastaavia tilanteita ja miten ne päättyivät?

No vähän samanlainen tapaus mulla, sillä erotuksella, että tämä nykyinen exäni jätti silloisen naisystävänsä (bi-seksuaali siis) ja halusi aloittaa seurustelun Hawkin kanssa. Alku oli vähän hidas, mutta sitten kun oli jo omasta mielestään täysin varma, että olen "se oikea" niin juttu alkoi etenemään melko nopeasti. No kuinkas kävikään, reilu kuukausi eteenpäin ja nainen ilmoittaa, että ei ole tunteita, ahdistaa yms. eli poikki meni.

Vinkkinä siis, että kannattaa ottaa vain niin rauhallisesti kuin vain pää kestää ja yrität hillitä itsesi etkä rakastu sokeasti liian nopeasti, niin kuin allekirjoittaneelle kävi. Myöhemmin ajateltuna tuossa omassa jutussani olisi pystynyt huomaamaan tuon epävarmuuden vaikka kuinka paljon aikaisemmin, jolloin olisi pystynyt joko tekemään asialle jotai tai sitten vain irrottautunut tarpeeksi ajoissa. Toivon kuitenkin ettei sinun tapauksesi ole samanlainen, eli onnea tulevaan. Sinänsä vähän vaikea antaa vinkkejä kun ei tiedä tuosta sinun tapauksestani kovin paljoa, mutta jos vain pää kestää niin yritä edetä mahdollisimman varovasti ja tarkkaile tilannetta. Naisista kuitenkin huomaa melko nopeasti missä mennään jos vain pitää silmät ja korvat auki.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Tilanne oli omalta kohdaltani aika loistava, koska olin saanut haaveilemani naisen itselleni, vaikka hän oli varattu alunperin. Nainen haluaa vain edetä tässä vaiheessa hitaasti, että voi olla varma omista ajatuksistaan. Se on ihan ymmärrettävää, mutta henkilökohtaisesti se on minulle vaikeaa. Itse kuitenkin olen kovinkin innostunut tästä jutusta ja pelkään, että liika innostuneisuuteni vesittää koko jutun vielä. Se on vain vaikeaa olla innostumatta ja intoilematta, kun ajatuksissa on jatkuvasti tämä neito.

Miehen aivolla tilanne on yksinkertainen. Kerrot avoimesti ja rehellisesti tunteistasi ja niiden kehittymisestä, mutta et painosta häntä mihinkään. Annat suhteen kehittyä hänen vauhdilla. Jos nainen on sinulle oikea, niin jaksat kyllä odottaa. Jos hän ei ymmärrä sinun arvoasi ja päättää pistää poikki, on ratkaisu myös sinun kannaltasi paras mahdollinen. Teit parhaasi, mutta te ette sopineet yhteen.

Oikeassa elämässä naiset eivät ajattele näin. Oikeassa elämässä miesten aivoilla ei selviä parisuhteista. Oikeassa elämässä olet testissä. Edessäsi on miinakenttä. Jos etenet liian nopeasti ja liian suoraan saat pian irti repeytyneet veriset raajasi silmillesi. Jos et etene tarpeeksi nopeasti, et halua häntä riittävästi ja hän kyllästyy odottamaan. Jos hän sanoo yhtä, sinussa pitää olla riittävästi miestä sanomaan toista, mutta et saa painostaa ja sinun pitää kunnioittaa hänen mielipidettään, mutta ottaa mitä haluat kuin mies. Et saa osoittaa liika kiinnostusta, etkä liian vähän. Sinun pitää haluta suhdetta ja yhteistä tulevaisuutta, mutta et saa osoittaa sitä liian selvästi. Kuuntele hänen askelohjeitaan, mutta tiedä, että osa niistä johtavat suoraan miinaan. Tee näin, niin astut miinaan. Tee noin, niin astut miinaan. Älä tee mitään, etkä myöskään saa mitään.

Astu varovaisesti. Onnea matkaan.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Miehen aivolla tilanne on yksinkertainen. Kerrot avoimesti ja rehellisesti tunteistasi ja niiden kehittymisestä, mutta et painosta häntä mihinkään. Annat suhteen kehittyä hänen vauhdilla. Jos nainen on sinulle oikea, niin jaksat kyllä odottaa. Jos hän ei ymmärrä sinun arvoasi ja päättää pistää poikki, on ratkaisu myös sinun kannaltasi paras mahdollinen. Teit parhaasi, mutta te ette sopineet yhteen.

Tämä on oikeastaan ainut tapa hoitaa asia. Siis minun, miehen, mielestä. Näin toimin itsekin tuossa pari sivua sitten kertomassani tapauksessa. Loppujen lopuksi se päättyi miten päättyi. Itse neuvoisin sinua, Ville#41, samalla tavalla kuin yllä Ioota Rhoo. Kerro naiselle avoimesti tunteistasi ja muistuta vaikka samalla, että kyseessä on omat tunteesi etkä halua painostaa häntä mihinkään. Äläkä tosiaan yritä edetä liian nopeasti edes omassa mielessäsi, satutat vain itseäsi siinä.


Ioota Rhoo kirjoitti:
Oikeassa elämässä naiset eivät ajattele näin. Oikeassa elämässä miesten aivoilla ei selviä parisuhteista. Oikeassa elämässä olet testissä. Edessäsi on miinakenttä. Jos etenet liian nopeasti ja liian suoraan saat pian irti repeytyneet veriset raajasi silmillesi. Jos et etene tarpeeksi nopeasti, et halua häntä riittävästi ja hän kyllästyy odottamaan. Jos hän sanoo yhtä, sinussa pitää olla riittävästi miestä sanomaan toista, mutta et saa painostaa ja sinun pitää kunnioittaa hänen mielipidettään, mutta ottaa mitä haluat kuin mies. Et saa osoittaa liika kiinnostusta, etkä liian vähän. Sinun pitää haluta suhdetta ja yhteistä tulevaisuutta, mutta et saa osoittaa sitä liian selvästi. Kuuntele hänen askelohjeitaan, mutta tiedä, että osa niistä johtavat suoraan miinaan. Tee näin, niin astut miinaan. Tee noin, niin astut miinaan. Älä tee mitään, etkä myöskään saa mitään.

Astu varovaisesti. Onnea matkaan.

Tämä osa viestistä on sitten se valitettava totuus nykymaailmasta. Teet niin tai näin, teet aina väärin. Siis naisten suhteen. Kyllähän se pistää vituttamaan kun ensin sanotaan, että älä huomioi niin paljon. Sitten kun jättää naisen vähän vähemmälle huomiolle, valitetaan että eikö enää kiinnosta. Sen jälkeen valitetaan, että anna mun tehdä aloite seksin suhteen. Sitten kun on odottanut kaksi viikkoa sitä aloitetta, niin itketään ettei ole enää haluttava.

Vittu.

Koittakaa nyt jumalauta naiset päättää mitä haluatte. Emme me miehet voi olla yhtä aikaa ihania, kusipäitä, huomioonottavia, välinpitämättömiä, miehiä, koiria.
 

scholl

Jäsen
Joku tässä yhtälössä nyt mättää tai sitten näkökulmasi on lievästi sanottuna kieroutunut.

Ei mätä, vaan kerron esimerkiksi sen, että yksi nainen, jonka tunnen, mutta en romanttisessa mielessä, soitti kerran ja ehdotti avioliittoa. Hän ja hänen siskonsa pitivät minulle sellaisen puheen puhelimessa, jossa yrittivät tuoda esille pros and cons ja perustella miksi minun pitäisi siihen vaihtoehtoon tarttua. Sitten on ollut tapaus, jossa tyyppi, jonka kanssa kävin vain leffassa, ehdotti myöskin, että meidän kannattaisi mennä naimisiin, olisi muka molempien kannalta hyvä diili. Itse en nähnyt asiassa omalta kannaltani mitään hyvää.

Mitenkäs ne nämä treffit sitten menivätkään?

Eivät menneet vielä mitenkään. Ei ole ollut aikaa, enkä ole nyt käynyt muutenkaan Italiassa. Luulitko, että olisin heti näkemässä? Nämä asiat menevät omalla painollaan eli silloin, kun sattuu olemaan samassa maassa niin tapaa.

Eivät treffisivustot ole asiallisia foorumeita tollaisiin. Eri juttu jos se menisi esim. niin että kun menee opiskelemaan niin silloin seulotaan koko sen korkeakoulun opiskelija-aines. Silloin se voisi toimia. Eivät tuollaiset kaupalliset sivustot ole mikään kunnolla järjestetty avioliitto. Sehän on nyt aivan selvä. Sinne menevät avioliittoa hakemaan sellaiset, jotka eivät saa aviopuolisoa, eivätkä sellaiset, jotka hakevat parasta mahdollista henkilöä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ehkä voin pistää hiukan naisnäkökulmaa tähän naisten käyttäytymiseen. Itse olen raavaasti sen kokenut että kun miehelle kertoo että valitettavasti tämä suhde ei nyt syystä xyz toimi, niin ensin tulee ymmärrys, sitten raivo, sitten halventaminen ja lopuksi jos antaa sen mennä niin pitkälle, puhelinterrori.

Kas, minulla on tuollainen kokemus. Tosin siinä mies, eli minä, ilmoitti ettei suhde toimi, ja ex-tyttöystävä, eli nainen, reagoi kutakuinkin noin. Tosin rehellisyyden nimissä on todettava, että tuo ymmärrysvaihe jäi välistä, ja nainen siirtyi suoraan ja ujostelematta raivoon. Välttämättä siis käytös ei johdu sukupuolesta, vaan omistushaluisia, sitoutumiskammoisia, epävarmoja, kusipäitä ja pelaajia, ja kaikkia muita mukavia ominaisuuksia, löytyy molemmista sukupuolista. Kun se silmissä siintänyt auvoinen yhteinen tie katkeaa joskus hyvinkin yllättäen, niin kaikki eivät reagoi rakentavasti.

Täytyy vielä kommentoida, että oma kommenttini oli siis tarkoitettu tuolle schollin viestille

Luepa tuon sankarin kirjoituksia vähän enemmän niin huomaat äkkiä, miksi niihin ei kannata vastata. Oikeastaan kannattaa jättää sitten jatkossa taas lukematta, niin säästää aikaa eikä menetä mitään.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kun näitä omistuhaluisia ja riippuvaisia miettiin, niin jotekaan ei voi järjellä käsittää sitä, että joku ehdottamasti haluaa olla sellaisen kanssa, joka ei halua olla hänen kanssaan. Rationaalisesti sitä ajattelisi, että tunteen pitäisi olla molemmin puoleinen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Luulitko, että olisin heti näkemässä?
Joo, oletin, että treffit ovat siinä ihan hollilla.

Eivät treffisivustot ole asiallisia foorumeita tollaisiin.
Kyllä sinne treffisivustolle mahtuu monenlaista "hiihtäjää". Siellähän usein ilmoitetaan myös se, mitä alaa on opiskellut ja onko se ala ollut esim. yliopistotasoa. Kerran olen yliopistossa olemattoman (tai myöhemmin sinne menemättömän) kanssa seurustelua yrittänyt eikä siitä touhusta tullut yhtään mitään. Kumma homma. Sitten siellä sivustolla kerrotaan kielitaito eli vaikkapa saksan kielen taito. Jos kohde kertoo, että "hyvä ;)", niin se on amis, tradenomi tai voi olla jopa yliopistotutkinnonkin suorittanut mutta yleensä on humanisti - ei jatkoon. Harrastuslistaus on tietenkin epäilyttävä, koska jotkut kirjoittavat sinne, että harrastavat juoksemista mutta käyvätkin sitten lenkillä kerran vuodessa, tai vain kesälomansa aikana, joten pitää tehdä tarkentavia kysymyksiä, tosin ei liian hyökkäävästi. Lemmikkieläinkohta on hyvä, koska jos siellä lukee, että henkilöllä on koira, tai jopa useampia, niin henkilö karsiutuu heti. Ehkä jopa jos on mitä tahansa lemmikkieläimiä. Sitten jos se kohde kertoo suosikkiradiokanavakseen Voicen/NRJ:n/Novan/YleX:n tai muun vastaavan paskakanavan, niin karsiutuu saman tien ja sillä tavalla säästää aikaa keskittyä parempiin ilmoituksiin.

Nuo kaikki edellä olevat karsintakriteerit kumoutuvat jos nainen on ihan helkutin pantavan näköinen!
 
Viimeksi muokattu:

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
älkäämme miehet luottako naisiin! :)

Tuo hymiö on hyvä pitää mielessä, elämää se kaikki vaan on.

Pelimiehillekkin käy joskus noin, juuri sen takia kun uskaltavat pelata, joskus tulee bingo ja joskus tärähtää reisille, missään nimessä ei ainakaan kannata katkeroitua kaikille vastakkaisen sukupuolen edustajille.

Voisihan sitä esittää vaikeasti tavoiteltavaa/haluttavaa koko ikänsä, sitten kuolinvuoteella on mukava itkeä itsensä ikiuneen, kun tajuaa olleensa pelkkä peräkammaripoika.

Kaiken maailman ihmis-suhde räpellyksissä on tullut elämän aikana oltua ja nuoruutta ei tarvitse kaipailla kun sen on kerran kunnolla elänyt, sitä paitsi aika kultaa muistot ja kaikelle on mukava naureskella myöhemmin.

Meillä oli nuorena sanonta, "naiset on paskimmillaan sitä mitä miehet on parhaimmillaan".

Ja näillä on menty
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt oikeesti! Mikä vittu teitä naisia vaivaa? Haluatteko tahallanne satuttaa ihmistä, joka on teille hyvä ja välittää ja huolehtii?

Mulla oli sellanen n. 1,5 vuoden "parisuhde" yhden naisen kanssa, joka ei ikinä syventynyt virallisesti seurusteluksi, koska nainen oli sitoutumiskammoinen ja tunnevammanen omien sanojensa mukaan.
-clip-

Kysymys siis kuuluu edelleen, mikä vittu teitä naisia vaivaa?

Toisaalta, hänhän ilmoitti jo heti alkuunsa minkälainen on, eikö?

Minä uskon, jos potentiaalinen partneri ilmoittaa olevansa sitoutumiskammoinen ja tunnevammainen. Sen jälkeen se on oma valintani haluanko satunnaista tapailua hänen kanssaan vai jatkanko matkaa.

Oman piiiitkän kokemukseni mukaan toisen ihmisen muovaaminen haluamaan sitä, mitä minä haluan, ei vaan onnistu :)

Olen silti pahoillani puolestasi, ikävää että kävi noin.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Toisaalta, hänhän ilmoitti jo heti alkuunsa minkälainen on, eikö?

Juu, ilmoitti ilmoitti. Ei se, että hän on tunnevammainen ja sitoutumiskammoinen ole se häntä syyllistävä tekijä. Sillehän ei mitään voi. Se, mikä hänestä teki paskamaisen ihmisen minun silmissäni oli se tapa millä tämä hoidettiin. Puhuttiin toista, tehtiin toista. Eli hän jauhoi minulle paskaa minkä kerkesi.

Hän tiesi varsin hyvin tunteistani, joten mitä hän kuvitteli saavuttavansa sillä, että soittaa minulle kun on ikävä, haluaa nähdä, pannaan, suudellaan lähtiessä. Tottakai itse olin onneni kukkuloilla kun luulin että tästä se rupeaa pikkuhiljaa kääntymään, kuitenkaan liikaa innostumatta ja painostamatta. Sen jälkeen pari viikkoa myöhemmin soittaa uudelleen itkien kun on ikävä, eikä tiedä mitä tehdä kun tuntee mua kohtaan erilailla kun muita. Ja tästä pari tuntia myöhemmin tapaileekin toista miestä ja pistää miehen vastaamaan puhelimeen.

Tuo oli se juttu, minkä takia tästä jäi paska maku suuhun. Ei sille voi mitään jos kahta ihmistä ei ole tarkoitettu yhteen, mutta kyllähän sen nyt herranjumala voisi ilmoitta nätimminkin sille toiselle osapuolelle. Hän itse sanoi aikasemmin tuossa pari kuukautta sitten, että haluaa pitää minut elämässään, tapahtui mitä tapahtui, mutta paskapuhettahan sekin oli. Katkesi pitkä ystävyyskin tähän.

tant gredulinille kuitenkin kiitos vastauksesta ja pahoitteluista :) ja vsmo, hymiö oli tosiaan tarkoituksella perässä. Luottamus mennyt ainoastaan tähän naiseen.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hän oli siis sitoutumiskammoinen, tunnevammainen ja kusipää vielä siihen päälle.
Se kusipäisyyskin olisi ollut kiva ilmoittaa, mutta sen huomaa yleensä vasta käytännössä :)

Onnea ja menestystä joka tapauksessa ihmissuhteisiisi!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Röpöröö. Tuo veijari nimeltä scholl on tällä haavaa kirjoittanut tähän naakkaketjuun 666 viestiä ja pitää tilaston ykkössijaa. Aika hyvin tyypiltä, joka ei ole koskaan seurustellut. Jaksan ihmetellä, että jos ja kun nimim. HIFK oli yhden ja saman scheissen jankkaaja tässä ketjussa, niin miksei scholl mene samaan kategoriaan? Ainoa ero nimimerkkiin HIFK on se, että tuo bannattu poikanen on paskalla itsetunnolla varustettu luovuttaja, kun taas scholl on (olevinaan) järkkymättömällä itsetunnolla varustettu kuikelo, joka omien sanojensa mukaan ei suostu ns. antautumaan naisille, koska on niin ylivertainen olento heihin nähden.

Kaksi hyvin erilaista stooria, lopputulos sama: kummallakaan ei naisia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...

Oman piiiitkän kokemukseni mukaan toisen ihmisen muovaaminen haluamaan sitä, mitä minä haluan, ei vaan onnistu :)

Olen silti pahoillani puolestasi, ikävää että kävi noin.

Tuosta olen tantin kanssa täsmälleen samaa mieltä eli ei kannata edes yrittää, jos "osapuolten" halut ja tarpeet ovat liian kaukana toisistaan.

Juu - minullakin kesti reilusti yli 50 vuotta löytää sellainen vastakkaista sukupuolta edustava ihminen, jonka maailmankuva, henkiset ja fyysiset tarpeet, yms. vastaavat edes jotakuinkin omiani.
Silti - kaiken yhteensovittaminen kahden itsenäisen ihmisen välillä omine viiteryhmineen (lapset, ystävät, jne.) ei aina ole helppoa, mutta aito halu ja maltillinen pyrkimys auttavat asiaa eikä toisesta (hirveeeesti) välittäminenkään haittaa asiaa mitenkään ;-)

Eli - "Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan..." - viimein, kunhan on onnensa oppirahat maksanut ja ennen kaikkea tietää ensin itse, mitä haluaa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Eiköhän se ole parempi odottaa kauppoihin niitä androroboja. Jokainen voi sitten osaa sen näköisen ja sellaisilla ominaisuuksilla varustetun seksiorjan/olkapään ja jännityksen tuojan kuin mitä kokee tarvitsevansa. Oiskohan kaikki sitten onnellisia? Ihan hyvinhän sitä robotin kanssa nykyihminen voisi lemmiskellä, kerran inhimillisyydellä ei näytä muutenkaan olevan suurtakaan merkitystä näinä aikoina. Jos sitten alkaa ahdistaa niin androidia voi varmasti päivittää ja vaihdella siiden varaosia - ihan silloin kuin SINÄ niin haluat. Jos pätäkkää on, niin kunnon hedonistit voivat varmasti ostaa useammankin ilman että ensimmäinen androidi tulee mustasukkaiseksi.

Kovin vaativia me rakkauselämän suhteen olemme. Jos menee muutenkin elämä hyvin niin sitten myös tasokasta kumppania etsitään kuin itsestäänselvyytenä. Jos menee huonosti niin sitten etsitään tasokasta kumppania siinä toivossa, että kumppani nostaa oman elämän nousuun.

Molemmat sukupuoelet syyllistyvät tähän. Itsekkäitä paskoja ollaan.

Eiköhän se nyt ole aika selvääkin, että paljon kompromisseja joutuu parisuhteessa tekemään. Ei toinen millään voi kaikkiin odotuksiin vastata, koska erilaisia ollaan - joskus yllättävänkin paljon erilaisia. Sen huomaa viimeistään kun elää saman katon alla ja näkee toista seitsemänä päivänä viikossa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eiköhän se ole parempi odottaa kauppoihin niitä androroboja. Jokainen voi sitten osaa sen näköisen ja sellaisilla ominaisuuksilla varustetun seksiorjan/olkapään ja jännityksen tuojan kuin mitä kokee tarvitsevansa. Oiskohan kaikki sitten onnellisia?
Hyvä idea! Kunhan niitä sitten on saatavilla myös lammasmalleinakin. Lehmämalleissa voisi olla mukana liukuportaat.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Hyvä idea! Kunhan niitä sitten on saatavilla myös lammasmalleinakin. Lehmämalleissa voisi olla mukana liukuportaat.

Lehmämallissa pitäisi ihan miesten turvallisuuden vuoksi olla jossain niskassa sellainen hätäkatkaisin myös, että saa virrat pois, ellei nyt sitten satu olemaan masokisti.
 

scholl

Jäsen
Kovin vaativia me rakkauselämän suhteen olemme. Jos menee muutenkin elämä hyvin niin sitten myös tasokasta kumppania etsitään kuin itsestäänselvyytenä. Jos menee huonosti niin sitten etsitään tasokasta kumppania siinä toivossa, että kumppani nostaa oman elämän nousuun.

Molemmat sukupuoelet syyllistyvät tähän. Itsekkäitä paskoja ollaan.

Eikö tuo ole vain inhimillistä. Yhteiskunta ei ole enää homogeeninen kuten sotien jälkeen, vaan kaikessa mitä teemme, menemme yhä enemmän heterogeenisempään suuntaan kauemmas muista ihmisistä. Niinpä sitä yrittää hakea sitten kumppania, joka vastaisi jollain tavalla niitä samoja ajatuksia kuin mitä itsellä on.

Eiköhän se nyt ole aika selvääkin, että paljon kompromisseja joutuu parisuhteessa tekemään. Ei toinen millään voi kaikkiin odotuksiin vastata, koska erilaisia ollaan - joskus yllättävänkin paljon erilaisia. Sen huomaa viimeistään kun elää saman katon alla ja näkee toista seitsemänä päivänä viikossa.

Toki joutuu kompromisseja, mutta nyt Suomessa on menty liian pitkälle. Miehet tekevät kompromisseja ja naiset eivät. Ennen mies meni inssaamaan kellariin tai autotalliin ja nainen hoiti huushollia. Nyt mies joutuu istumaan siinä vieressä sohvalla ja katsoa salkkareita, imuroida ja tehdä ties mitä muuta vastaavaa. Itse olen suunnitellut 90-luvun puolivälissä symmetrisen asunnon. Sellainen olisi loistava parisuhteessa, koska se keskusalue olisi ns. puolueetonta aluetta ja molemmilla olisi sitten omat alueensa sille ajalle, jolloin haluaa puuhata omia juttujaan, eikä tehdä kompsomisseja. Ongelmat syntyvät siitä, että ihmiset viettävät liikaa aikaa yhdessä. Tuollainen symmetrinen järjestys on käytössä mm. Chicagon Hiltonin 24. kerroksen executive floorin hotellihuoneissa. Molemmissa päissä on samanlaiset valtavat kylpyhuoneet jne. Sieltä voi sitten kommunikoida toiseen päähän, jos haluaa, muttei ole pakko. Harva nykymies nimittäin enää saa mitään irti siitä, että inssaisi jotain autotallissa, koska kukaan ei osaa tehdä enää mitään puutöitä tai vastaavia, eivätkä ne kiinnosta. Niinpä ainakin työhuone miehellä pitäisi olla, jos kerran yhteinen asunto jonkun kanssa on. Se pitää olla se oma tila ja oma aika.

Kyllä sinne treffisivustolle mahtuu monenlaista "hiihtäjää". Siellähän usein ilmoitetaan myös se, mitä alaa on opiskellut ja onko se ala ollut esim. yliopistotasoa.

Mahtuu varmasti, mutta ne on kaupallisista lähtökohdista tehty vähän sinnepäin noi tollaiset jutut. Mielestäni tuollainen järjestäminen toimii ainoastaan sellaisena esikarsintana siinä viiteryhmässä, missä henkilö muutenkin liikkuu. Eli jos käyn treenaamassa vaikkapa jossain salilla tai urheiluhallilla niin jos saisin jokaisesta siellä sellaisen perusraportin niin voisin kiinnittää huomioni vain niihin, jotka täyttävät kriteerit ja sitten huomioida itse, pidänkö niistä. Sama juttu aikanaan vaikkapa korkeakoulussa. Jos uusia opiskelijoita tulee monia satoja per vuosi niin ei sieltä edes huomaa ketään, puhumattakaan, että voisi ottaa selvää, mikä joku on naisiaan. Se vaatisi jonkinlaisen perusraportin niistä parhaiten soveltuvista.

Mitä tulee sitten vielä siihen, että onko joku nainen aikaisemmin seurustellut niin en ymmärrä kertakaikkiaan tämän ketjun kirjoittajia. Siis ensin koetaan ongelmaksi se, että naiset vaihtavat miehiä kuin paitaa ja silti hyväksytään se, että nainen on ilman hyväksyttävää syytä aiemmin seurustellut. Tuossahan on ristiriita. Kyllähän siinä vähintäänkin pitäisi olla mahdollisuus käydä läpi se, miksi nainen ei enää seurustele ja miksi hän seurusteli aiemmin ja kuinka monta kertaa. Siinähän on nimittäin hyvin suuri mahdollisuus, että hän ei ole taaskaan vakavin, vilpittömin mielin liikkeellä, jos on tuollaista taipumusta seurustella huvin vuoksi ja lopettaa seurustelu.

Kun näitä omistuhaluisia ja riippuvaisia miettiin, niin jotekaan ei voi järjellä käsittää sitä, että joku ehdottamasti haluaa olla sellaisen kanssa, joka ei halua olla hänen kanssaan. Rationaalisesti sitä ajattelisi, että tunteen pitäisi olla molemmin puoleinen.

Niin mutta eikö tämä esilletullut tapaus ollut juuri sellainen, jossa annettiin ymmärtää, että tämä kirjoittaja on niin ihana, mutta nainen oli vain sitoutumiskammoinen eli nimimerkki oletti, että nainen haluaa olla hänen kanssaan, mutta ei halua vaikkapa juuri vielä tällä hetkellä sitoutua. Tuollainen maastataivaisiin kehuminen on jotenkin hölmöä, jos se perustuu valheelle. Jotkut erityisesti naiset eivät vain yksinkertaisesti ilmeisesti pysty olla yksin, joten puijaavat jonkun viettämään aikaa kanssaan vähän valheellisesti, vaikkeivat tarkoittaisi mitä sanovat.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Lehmämallissa pitäisi ihan miesten turvallisuuden vuoksi olla jossain niskassa sellainen hätäkatkaisin myös, että saa virrat pois, ellei nyt sitten satu olemaan masokisti.

Tästäpä tulikin mieleeni eräs suomalaista parisuhdetta, tai paremminkin sen puuttumista kuvaava julmaa todellisuutta tihkuva juttu, kun eräs yksinäinen maajussi sai päähänsä kokeilla hypermodernin navettansa lypsyrobottia... eeeh... omien halujensa tyydyttämiseen.
Eka, toka jopa kolmaskin kerta tuntui vielä hyvältä, mutta lopulta alkoi isäntä tuskailla, kuinka saisi puuhansa lopetettua ja kuikuili olkansa yli koneen käyttöohjetta. Siinä luki:

"Kone lopettaa lypsämisen automaattisesti, kun säiliö tulee täyteen"

Tämä tapaus mielessäni vakavana varoituksena mekaanisen rakkauden vaaroista, olen aina nauttinut mieluummin elävästä partnerista.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Eikö tuo ole vain inhimillistä. Yhteiskunta ei ole enää homogeeninen kuten sotien jälkeen, vaan kaikessa mitä teemme, menemme yhä enemmän heterogeenisempään suuntaan kauemmas muista ihmisistä. Niinpä sitä yrittää hakea sitten kumppania, joka vastaisi jollain tavalla niitä samoja ajatuksia kuin mitä itsellä on.

Njoo, näinkin mutta juuri tuosta samasta syystä olemme kaikki ominaisuuksiltamme yhä heterogeenisempiä. Tuleeko nyt sitten psyykemme jotenkin perässä tässä kehityksessä. Vaikuttaa ainakin siltä. Ja useasti parisuhteessä käy vieläpä niin, että ne viehättävätkin erilaiset piirteet alkavatkin ärsyttää siinä vaiheessa kun tiivis yhteiselo tuo mukanaan niitä pettymyksiä ja yllätyksiä.


Harva nykymies nimittäin enää saa mitään irti siitä, että inssaisi jotain autotallissa, koska kukaan ei osaa tehdä enää mitään puutöitä tai vastaavia, eivätkä ne kiinnosta. Niinpä ainakin työhuone miehellä pitäisi olla, jos kerran yhteinen asunto jonkun kanssa on. Se pitää olla se oma tila ja oma aika.

Parisuhteessa täytyy ilman muuta miehellä olla oma työhuone kotona ja oma telkkari ja melkeinpä oma jääkaappikin, tai ainakin vastaavasti se oma hyvin varustettu autotalli. Muuten ei koti tunnu miehelle enää kodilta. Jos tätä mahdollisuutta ei ole niin ei ole ihmekaan jos mies A) makaa sohvalla B) pyrkii evakuoitumaan jäähallille, missä usein on sentään lämpöisempi tunnelma kuin kotona.

Naiset ovat kyllä ihmeen ripustautuvaa porukkaa. Mies ja milloin ystävät täytyy aina olla mukana kuvioissa tavalla tai toisella. En ymmärrä kyllä tota ja kunnioitan suuresti sellaisia HARVINAISIA naisia jotka osaavat olla yksikseenkin ja jopa tarvitsevat omaa aikaa. Itse tulen hulluksi ellen saa omaa aikaa. Ehdottomasti myös omat lomat pitäisi kuulua parisuhdeoikeuksiin ilman toisen mustasukkaisia vastalauseita.

Sukukuku: *reps*
 

scholl

Jäsen
Parisuhteessa täytyy ilman muuta miehellä olla oma työhuone kotona ja oma telkkari ja melkeinpä oma jääkaappikin, tai ainakin vastaavasti se oma hyvin varustettu autotalli. Muuten ei koti tunnu miehelle enää kodilta. Jos tätä mahdollisuutta ei ole niin ei ole ihmekaan jos mies A) makaa sohvalla B) pyrkii evakuoitumaan jäähallille, missä usein on sentään lämpöisempi tunnelma kuin kotona.

Tottakai oma telkkari. Mulla on ollut oma telkkari jo ainakin siitä asti, kun Commodore 64 esiteltiin, enkä ole aikonut omasta telkkarista luopua. Ei television katsominen ole asioita, joita tehdään ryhmässä, vaan nimenomaan yksin, jolloin voi vaihtaa kanavaa silloin, kun tahtoo.

Naiset ovat kyllä ihmeen ripustautuvaa porukkaa. Mies ja milloin ystävät täytyy aina olla mukana kuvioissa tavalla tai toisella. En ymmärrä kyllä tota ja kunnioitan suuresti sellaisia HARVINAISIA naisia jotka osaavat olla yksikseenkin ja jopa tarvitsevat omaa aikaa. Itse tulen hulluksi ellen saa omaa aikaa. Ehdottomasti myös omat lomat pitäisi kuulua parisuhdeoikeuksiin ilman toisen mustasukkaisia vastalauseita.

Niin se pitää etukäteen neuvotella. Tulee mieleen yksi kaverini. Olimme kerran viikonloppumatkalla Kölnissä vapun tienoilla. Kahden kaverin tyttöystävät menivät samana viikonloppuna matkalle Berliiniin. No oli sovittu, että pidetään kavereiden kanssa hauskaa, eikä kukaan ole yhteydessä tyttöystäviinsä. No eihän se toiminutkaan niin. Yhdessä baarissa keskellä päivää Rot-Weiss Essenin kannattajat pyysivät meidät ottamaan bisseä heidän kanssaan ja tarjoilivat meille sitten kuubalaisia sikareita jne. Pyysivät matsiinkin heidän kanssaan, emme lähteneet, mutta se oli kaiken kaikkiaan hauska iltapäivä, kun juteltiin futiksesta. No yksi kavereistamme kuitenkin hävisi omille teilleen. Hän sanoi, että hän menee haukkaamaan happea ulos. Hän oli monta tuntia kateissa jossakin kävelykeskustassa. Seuraavana päivänä paljastui, että hän oli soitellut sinä aikana tyttöystävälleen sinne Berliiniin. No tämän tyttöystävän kaveri oli pahastunut sitten, kun hänen aviomies ei soitellut ja huomioinut häntä, vaikka asia oli nimenomaan etukäteen sovittu, että ne ovat poikien ja tyttöjen kaveriviikonloput. Eli siis kun tämä jannu jutteli Rot-Weiss Essenin fanien kanssa futiksesta, hehkutti Sami Hyypiää, näytti jotain kikkaa johonkin lasinaluseen piirtäen ja kertoi junnuajoistaan HJK:ssa niin hän oli samalla mukamas huono aviomies. Aivan uskomaton juttu. Siitä tuli lopulta jonkinlainen aviokriisi vähäksi aikaa ja häneltä kiellettiin juhliminen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Luin tuon kirjoituksen ensimmäistä kertaa vuonna 2006. Nyt sitten MTV3 julkaisee sen jonain uutena kirjoituksena? Okei.

Vältetään aiheesta ohi kirjoittaminen ja kerrotaan, että joo, oon vieläkin naimisissa sen saman naisen kanssa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Säälittävä ja alistunut nössö ja lisäksi vielä maalaisjunttikin. Se tulee väkisinkin ensimmäisenä mieleen tuosta linkitetyn jutun miehestä. Tosin ihan kokonaan en jaksanut sitä lukea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös