Naisasiat

  • 7 512 497
  • 26 575

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Siltähän tuo vaikuttaa ja mitä enemmän asiaa ajattelen niin sitä enemmän pistää vihaksi! Ei todellakaan ole sen arvoinen, vaikka joskus olin valmis tekemään mitä vaan tuon naisen vuoksi. Tuntuu kyllä hassulta nyt.

Se on jännä fiilis kun näin käy, niin tuntuu että on yksin ja ainut jolle näin on käynyt. Sitä sitten tajuaa, kun juttelee asiasta muiden kanssa ja esim. täällä, ettei asia olekaan niin. Yllättävää, kuinka moni löytää menneisyydestään samankaltaisia tarinoita... Ja jopa ehkä surullista ja kertoo taas siitä, että älkäämme miehet luottako naisiin! :)

Joo täällä on samantyylinen tarina, vaikka ikää olikin vasta 16 tuossa vaiheessa. Eli ensimmäinen rakastuminen Hawkin osalta ja tyttö käytti tuota tylysti hyväkseen. Kyseli kaikenlaisia palveluksia jatkuvasti ja tyhmänä tottakai suostuin niihin. Muutama kuukausi meni yhdessä, mutta selvisi sitten, että tyttö olikin pettäny jo pidemmän aikaa.... Tämänkin sitten facebookista löysin, kun tyttö oli epähuomiossa laittanut julkisia ilmotuksia kyseisestä asiasta. Tai epähuomiossa... En nyt mene vannomaan. Joka tapauksessa, tämä on turhan yleistä eikä tuollaisen jälkeen oikein voi muuta kuin nostaa pään pystyyn ja lähteä etsimään niitä kunnollisia naisia. Huhu kertoo, että niitäkin löytyy jostain.

Edit. Taitaa muuten olla tämä sitoutumiskammoisuus todella yleistä kun kaikista seurustelusuhteistani 3/4 on kaatunut erityisesti sitoutumiskammon takia, vaikka en ole kertaakaan edes yrittänyt painostaa mihinkään.
 

scholl

Jäsen
Ihan hyvä ettet uhkaillut. Ensinnäkin se on laitonta. Toiseksi mitä se olisi auttanut. Kolmanneksi ei kai ongelmasi ole tämän jannun syytä, totta kai kuka tahansa kundi suojelee uutta naisystäväänsä jos nainen sitä pyytää.

Ei ole laitonta, vaan itsepuolustusta ja vaikka olisikin laitonta niin so what. Pitää sellaisten tyyppien katsoa kenen kanssa ovat tekemisissä. Itse en ainakaan hyväksyisi sitä, että jos soittaisin jollekin naiselle, että sieltä joku jäppinen alkaa vittuilemaan, vaan pitäisin huolen, että sanoisin suorat sanat siellä puhelimessa. Eihän se niin voi olla, että kahden aikuisen ihmiset asioihin puuttuu joku ulkopuolinen pölvästi.

Tässähän on tämä Jatkoajan nimimerkki uhri ja se nainen on se syyllinen ja rekrynnyt vielä jonkun pölvästin vittuilemaan. Miksi siinä pitää ottaa lisää iskuja vastaan. Kyllä minä ainakin silloin antaisin tulla niin paljon takaisin ja sanavarastoon kuuluisi vähintäänkin sanat moottoripyöräkerho ja mafia. Haastakoot sitten oikeuteen.
 

scholl

Jäsen
Suojelee miltä? Multako?

Meillä oli tämän naisen kanssa sellainen yhteys, että aina voitiin soittaa toiselle kun siltä tuntui. Nytkin halusin vaan keskustella asiasta kauniisti puhelimessa, mutta eipä uskaltanut sanoa näitä asioita muuten kun viestillä. Tämän takia mua loukkasikin kaikki toi niin paljon. Tuli sellainen fiilis, että olisin joku hullu stalkkeri, joka ei jätä rauhaan tätä naista. Vaikka olin naisen sanojen mukaan "Vanhempiensa lisäksi ainoa kehen voi luottaa 100%".....

Joo, noinhan se menee. Laita sen hullun jätkän nimi mieleen. Itse uskon siihen, että jossain vaiheessa pääsee kostamaan. Se voi hakea vaikka 10 tai 20v päästä duuniin firmaan, missä olet. Sitten olet valmis ja muista, ettet puhaltele silloin muniin. Kyllä vanhat synnit löytää joskus edestään.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ei ole laitonta, vaan itsepuolustusta ja vaikka olisikin laitonta niin so what. Pitää sellaisten tyyppien katsoa kenen kanssa ovat tekemisissä. Itse en ainakaan hyväksyisi sitä, että jos soittaisin jollekin naiselle, että sieltä joku jäppinen alkaa vittuilemaan, vaan pitäisin huolen, että sanoisin suorat sanat siellä puhelimessa. Eihän se niin voi olla, että kahden aikuisen ihmiset asioihin puuttuu joku ulkopuolinen pölvästi.

Tässähän on tämä Jatkoajan nimimerkki uhri ja se nainen on se syyllinen ja rekrynnyt vielä jonkun pölvästin vittuilemaan. Miksi siinä pitää ottaa lisää iskuja vastaan. Kyllä minä ainakin silloin antaisin tulla niin paljon takaisin ja sanavarastoon kuuluisi vähintäänkin sanat moottoripyöräkerho ja mafia. Haastakoot sitten oikeuteen.

HAH! Missä täällä on se Like-nappula?!

No joo, itse ajattelin etten jaksa vaivautua nyt mihinkään sanasotaan, mutta ymmärrän kyllä schollinkin pointin. Pääpointti koko jutussahan oli se, että tämä mies puuttui minun ja tämän naisen väliseen juttuun, eli juuri kahden aikuisen väliseen asiaan. Näin ei tämän homman olisi pitänyt mennä, vaan jos miehellä olisi vähänkin järkeä pääkopassa, olisi hän sanonut tälle naiselle, että "vastaa puhelimeen, selvittäkää asiat, mä odotan toisessa huoneessa" tai jotain ton suuntasta... Mutta tästä tuli nyt ruma juttu, ja sillehän ei mitään enää voi.
 

scholl

Jäsen
Ei se uusi mies löydy julkkisnaiselle millisekunnissa - asiahan on niin, että se julkkisnainen on ylläpitänyt ns. kulissia ties vaikka kuinka pitkään ja pettänyt miestään. Kun on haku tuottanut toivotunlaisen tuloksen, niin hus vain vanha mies pihalle ja sitten naistenlehtiin kertomaan uudesta ihanasta rakkaudesta ja siitä, kuinka sielujen sympatia nyt toteutuu seksikkään uuden könsikkään kanssa, ja seksikin on paljon parempaa.

Naisten on mielestäni turha puhua mitään seksistä. Itse olen harrastanut aika monen naisen kanssa kuitenkin seksiä ja niistä vain erittäin harvat ovat olleet hyviä. Niinpä välillä saatan pitää mielummin kokonaan välivuosia seksistä. Monet ovat ihan kuin jotain hemmetin kuolleita kaloja. Siis niin veteliä tyyppejä, että se into häviää saman tien. Sitten pitää yrittää miettiä jotain toista naista, mutta kun sekään ei tuota tulosta niin lopettaa sen seksin, kun ei huvita. Toki jotkut ovat hemmetin hyviä ja aktiivisia, mutta suurin osa ei ja silti he pitävät sitä tilannetta sellaisena, että he muka antavat, vaikka saakeli makaavat laiskoina ja saisivat olla tyytyväisiä, että yleensä saavat ikinä seksiä. Se on yksi syy minkä takia rajoitan seksiä, koska naisten asenne on aivan väärä. Ilo on heidän puolellaan noissa tilanteissa. Miestä vain vituttaa jos/kun hän joutuu sellaisen kanssa seksiä harrastamaan.

Seksi on vain yksinkertaisesti yksi niistä asioista, joita naiset eivät keskimäärin osaa.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Naisten on mielestäni turha puhua mitään seksistä. Itse olen harrastanut aika monen naisen kanssa kuitenkin seksiä ja niistä vain erittäin harvat ovat olleet hyviä. Niinpä välillä saatan pitää mielummin kokonaan välivuosia seksistä. Monet ovat ihan kuin jotain hemmetin kuolleita kaloja. Siis niin veteliä tyyppejä, että se into häviää saman tien. Sitten pitää yrittää miettiä jotain toista naista, mutta kun sekään ei tuota tulosta niin lopettaa sen seksin, kun ei huvita. Toki jotkut ovat hemmetin hyviä ja aktiivisia, mutta suurin osa ei ja silti he pitävät sitä tilannetta sellaisena, että he muka antavat, vaikka saakeli makaavat laiskoina ja saisivat olla tyytyväisiä, että yleensä saavat ikinä seksiä. Se on yksi syy minkä takia rajoitan seksiä, koska naisten asenne on aivan väärä. Ilo on heidän puolellaan noissa tilanteissa. Miestä vain vituttaa jos/kun hän joutuu sellaisen kanssa seksiä harrastamaan.

Seksi on vain yksinkertaisesti yksi niistä asioista, joita naiset eivät keskimäärin osaa.
Siis lähes kaikki sinun saamasi naiset ovat lahnoja. Kiva tietää. Tästä ei kannata yleistää, että kaikki naiset ovat huonoja sängyssä. Minusta noin puolet on hyviä ja sillee. Taitaa olla Schollkin aika säälittävä monen naisen mielestä (siis sen jälkeen kuin kieltäytyi maksamaan drikkejä).
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Eilen oli kolmosella joku sarja kympin uutisten jälkeen, joka kertoo todistajan suojelussa olevista henkilöistä. Tämä viranomainen Mary, joka ajoi 60-luvun Mustangilla, uhkailu nuoren 16v todistajansa ex-poikaystävää, joka oli kähminyt ja muuten ahdistellut sitä tyttöä. Olikohan sekin uhkailu mukamas laitonta. Itsekin olen uhkaillut monta kertaa baarissa ja taksijonossa. Jos joku on mulkku niin se on parempi uhkailla heti saman tien niin tietävät, että toi jätkä on niin hullu, että parempi pysyä erossa. En mä ainakaan ala kääntämään toista poskea ja ajattele, että hyvä kun toi vittuili, töni, läiskytti juomat päälle tms.

Se Mary muuten sanoi siinä jaksossa, että hän ei pitänyt lapsenakaan lapsia. Aivan sama homma mulla. Täytyy seurata tuota sarjaa jatkossa tarkemmin. Olen joskus aiemminkin kyllä tainnut nähdä jonkun jakson.
 

rpeez

Jäsen
Tässähän on tämä Jatkoajan nimimerkki uhri ja se nainen on se syyllinen ja rekrynnyt vielä jonkun pölvästin vittuilemaan. Miksi siinä pitää ottaa lisää iskuja vastaan. Kyllä minä ainakin silloin antaisin tulla niin paljon takaisin ja sanavarastoon kuuluisi vähintäänkin sanat moottoripyöräkerho ja mafia. Haastakoot sitten oikeuteen.

Käsittääkseni tarina meni niin, että tyttö oli ilmoittanut homman olevan bänks ja uusi miesystävä ilmoitti sitten myöhemmin ettei tarvii enää soitella. Missä vittuilu tapahtui? Olen samaa mieltä että iibor olisi ansainnut saada keskusteluyhteyden, mutta ilmeisesti vastapuolella ei ollut kykyä tähän. Ei se aina niin helppoa ole.

Jos tapasi on tosiaan hoitaa kiperämmät kommunikaatiotilanteet uhkailulla ja vittuilulla, ja etenkin parisuhteisiin liittyvät, niin otan osaa.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Käsittääkseni tarina meni niin, että tyttö oli ilmoittanut homman olevan bänks ja uusi miesystävä ilmoitti sitten myöhemmin ettei tarvii enää soitella. Missä vittuilu tapahtui? Olen samaa mieltä että iibor olisi ansainnut saada keskusteluyhteyden, mutta ilmeisesti vastapuolella ei ollut kykyä tähän. Ei se aina niin helppoa ole.

Niin siis, tämän bänks-ilmoituksen ja "ei tarvii soitella"-ilmoituksen välillä oli tollanen 1min. Tämän takia menikin niin hermo...
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Iiboria vedätettiin oikein kunnolla. Nainen sai koko ajan mitä halusi. Seksiä, seuraa ja läheisyyttä omien tarpeidensa mukaan. Jos ei pysty sitoutumaan niin sitten ei pysty sitoutumaan, turha selitellä jollain tunnevammalla.

Ja mitä tulee tähän uuteen jamppaan niin anna paskan kiertää. Turha hankkia itselle ongelmia uhkailuilla tai millään muullakaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nainen on valehdellut susta sille uudelle miehelle. Sanonut sun olevan roikkujastalkkeri joka ei häntä jätä rauhaan. Viimeiset viikot hän on pitänyt sinusta kiinni ja samalla tapaillut tuota uutta tyyppiä. Uusi tyyppi ei tiedä sinusta muuta kuin valheet mitä nainen on hänelle syöttänyt.

Tuttu juttu ja itselle kävi näin myös n. 3 vuotta sitten.

Liityn tähän samaan kerhoon itsekin, eli kun tutustuin tähän aiemmin mainitsemaani exään (opiskeluympyröissä), niin hänellä oli siinä vaiheessa poikaystävä/avomies, joka kuulemma oli täysin piittaamaton, julma ja lähes häiriintyneen tuntuinen kusipää, oikea örkki mieheksi. Ties mitä tarinoita tuli, kuinka tämä kaveri oli sanansa taas pettänyt ja käyttäytynyt miten sattuu. Sitten oli ero tulossa, ja välit olivat kuulemma olleet poikki jo kauan, vaikka he vielä asuivat yhdessä. Tässä vaiheessa astuin itse kuvioihin. Uskoin totta kai joka sanan ja pidin tätä kaveria täytenä mulkvistina, vaikken ollut ikinä miestä edes tavannut. Jos olisin, niin lähtöasenne olisi ollut erittäin negatiivinen koska tämä kerran oli niin huonosti exääni kohdellut. Tuolloinen naiivi ajatusmallini oli se, että minä voisin "pelastaa" exän tämän silloisen puolison ala-arvoiselta kohtelulta, vaikka eiköhän minua tosiasiassa viety kuin litran mittaa.

No, tämä exäni silloinen miesystävä sitten muutti naiseni asunnosta pois enkä heppua tavannut, mutta näin jälkikäteen olen tullut siihen tulokseen, että tuskinpa tässä kaverissa mitään vikaa oli, ainakin saamieni kuvausten perusteella kyse oli ihan tavallisesta hepusta, jolle tuli todennäköisesti täytenä yllätyksenä kun exäni ilmoitti, että sopii lähteä lätkimään, suhde on ohi. Tässä vaiheessa minä olin jo seurustelemassa exän kanssa sillä oletuksella, että exän aiempi suhde oli ollut jo pitkään täysin kestämätön ja että hänet oli käytännössä hylätty.

Jos exäni olisi ollut ns. julkkisnainen, niin tämä olisi ollut juuri se klassinen tapaus, jossa julkkisnainen eroaa vanhasta miehestä ja uusi mies on sekunnin murto-osassa "löytynyt" (=ollut jo valmiina).

Sinänsä ironista, että suhteeni tähän exään päättyi kutakuinkin samaan henkeen kuin mitä se "edeltäjällänikin" päättyi, eli sitä luulee kaiken olevan hyvin, ja sitten saa kuulla, että kaikki onkin ollut pitkään kuulemma ohi ja että sopii muuttaa pois. Tavallaan sain tuta itse sitä, mitä edeltäjänikin sai kokea ja meitä kumpaakin vedätti sama nainen. Sitä en tiedä, oliko exälläni erovaiheessa jo uusi mies kiikarissa (erittäin todennäköisesti oli tietyistä lähes varmoista signaaleista päätellen), mutta eipä sitä tiennyt aikanaan tämä edeltäjänikään.

Enpä oikeastaan edes halua tietää asiasta tarkempia detaljeja, ei niillä enää vuosien jälkeen mitään merkitystä ole ja mieli niistä luultavasti vain pahoittuisi jos saisi koko totuuden tietää. Täytyy kuitenkin pitää mielessä, että tämän exän kanssa oli kuitenkin monta hyvääkin vuotta yhdessä, ja paljon unohtumattomia hyviä kokemuksia, ja oman aikansa suhde oli aito ja onnellinen. Loppuvaihe vain olisi saanut hoitua toisella tavalla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt tarvitsen ihan oikeasti kommentteja kiperään tilanteeseeni.
Lähtökohtana on se, että eräs ystävättäreni seurusteli erään miehen kanssa lähimenneisyydessä. Tunteet kuitenkin kohtasi allekirjoittaneella ja tällä naisella, joten hän jätti tämän miehen.

Onko muilla ollut vastaavia tilanteita ja miten ne päättyivät?

Olethan varmistanut, että nainen on tosiaan jättänyt tämän ex-miehensä kokonaan, ja että nainen on ollut rehellinen sekä exälleen että sinulle? Kautta rantain olisi hyvä yrittää saada myös selville, onko tämä toimintakuvio naiselle kovinkin yleinen.

Muuten voi käydä niin kuin minulle, eli saat aikasi nauttia suhteesta naisen kanssa, mutta sitten sinutkin jätetään kun naisesi tunteet kohtaavat taas jonkun uuden, tuoreen miehen kanssa ja hän jättää sinut siten, että et alun perin edes tajua eron tulevan ja että nainen on oikeasti pohjustanut eroa jo kuukausia.

Nauti suhteesta jos sellainen syvenee, mutta missään nimessä ei kannata täysin luottaa tilanteen pysyvän ennallaan.
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Ehkä voin pistää hiukan naisnäkökulmaa tähän naisten käyttäytymiseen. Itse olen raavaasti sen kokenut että kun miehelle kertoo että valitettavasti tämä suhde ei nyt syystä xyz toimi, niin ensin tulee ymmärrys, sitten raivo, sitten halventaminen ja lopuksi jos antaa sen mennä niin pitkälle, puhelinterrori.

En tiedä kyseisten naisten ajatuksia kun en heitä tunne mutta itsellä ainakin suhteen loppumisen jälkeen, en ihan heti pysty olemaan toisen ihmisen kanssa yhteyksissä. Se että suhteen on lopettanut ja sanonut että olisi kiva jos pidettäisi välit hyvinä, ei siis tarkoita sitä että suhteen loppua käydään useamman kerran puhelimitse läpi. Kaikki eivät ole siihen valmiita, enkä minä ainakaan.

Esimerkki elävästä elämästä: Tapailin puolisen vuotta mukavantuntuista miestä jonka kanssa kemiat näyttivät menevän yhteen. Kolmen kuukauden tapailun jälkeen mies alkoi pikku hiljaa käyttäytyä entistä omistavammin. Pienet asiat, kuten kenen kanssa työpaikalla syön lounasta, muodostui isoiksi jutuiksi. Samoin alkoi vihjailu siitä että pitäisi suhdetta vakinaistaa eli koskas muutettaisiin yhteen. Kaikki tämä häiritsi ja ahdisti minua mutta en oikein osannut pistää kunnolla vastaan kun en halunnut ihmistä loukata. Kuitenkin siinä vaiheessa kun en enää töiden jälkeen saanut minkäänlaista omaa rauhaa tai vapautta pysähtyä kaupassa ilman että ihmeteltiin miten siinä matkassa nyt niin kauan meni ja kaikki hänen toivomuksensa menivät omieni yli, päätin lopettaa suhteen. Kutsuin miehen kahvilaan jotta voisin sen selittää kasvotusten. Aluksi hän suhtautui ymmärtäväisesti ja tuntui ymmärtävän miksi tämä suhde ei nyt toiminut. Kun olin päässyt kotiin, tämä mies oli jo ehtinyt lähettää puolisenkymmentä tekstiviestiä siitä miten ilkeä ihminen olin kun hänelle tälläisen tempun olin tehnyt. Samana iltana tekstiviestejä ja puheluita tuli valehtelematta kolmisenkymmentä. Kun en enää jaksanut/pystynyt niihin vastaamaan, ilmestyi hän ovelleni huutamaan. Vasta kun uhkasin poliisille soittaa, hän suostui lähtemään pois. Tämä mies myöhemmin sitten alkoi lähetellä viestejä työpaikalleni. Tunsin itseni jatkuvasti uhatuksi, vaikka ei hän mitään fyysistä koskaan yrittänyt. Sen jälkeen kun tätä jo muutama viikko jatkunut, olin niin henkisesti rikki että minun oli pakko pistää miespuolinen ystävä asialle joka sitten hiukan tiukemmin tälle miehelle teki selväksi että jättää minut rauhaan. Nyt tapauksesta on kulunut kolmisen vuotta ja olen kihlautunut poikaystäväni kanssa mutta tälläinen tapaus jättää silti jälkensä.

Kerron tämän ihan senkin takia että jokaisen historiasta voi paljastua vaikka mitä. Samanlaisen rääkin kuin minä läpikäynyt ihminen on hyvinkin varovainen ja lähtee nopeasti pois suhteesta jos yhtään saa samanlaisia tuntemuksia.

Toki monet naiset ovat muutenvaan kusipäitä jotka käyttävät miehiä hyväksi mutta tämäkin puoli on olemassa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei ole laitonta, vaan itsepuolustusta ja vaikka olisikin laitonta niin so what. Pitää sellaisten tyyppien katsoa kenen kanssa ovat tekemisissä. Itse en ainakaan hyväksyisi sitä, että jos soittaisin jollekin naiselle, että sieltä joku jäppinen alkaa vittuilemaan, vaan pitäisin huolen, että sanoisin suorat sanat siellä puhelimessa. Eihän se niin voi olla, että kahden aikuisen ihmiset asioihin puuttuu joku ulkopuolinen pölvästi.

Tässähän on tämä Jatkoajan nimimerkki uhri ja se nainen on se syyllinen ja rekrynnyt vielä jonkun pölvästin vittuilemaan. Miksi siinä pitää ottaa lisää iskuja vastaan. Kyllä minä ainakin silloin antaisin tulla niin paljon takaisin ja sanavarastoon kuuluisi vähintäänkin sanat moottoripyöräkerho ja mafia. Haastakoot sitten oikeuteen.

No voi vittu mitä paskaa. Jos siis mies on alkanut seurustelemaan jonkun tunnevammaisen ja sitoutumiskammoisen (tai sellaista esittävän) naisen kanssa, niin hänen oletetaan vieneen varatun naisen ja joku kunniakoodi tms. antaa sitten oikeutuksen alkaa tuota miestä uhkailemaan ja pelottelemaan. Ihanko oikeasti miehet olette nyt tätä mieltä?

Niin kuin tuossa jo todettiin, ei tällä toisella miehellä ole välttämättä ollut mitään tietoa tuosta aiemmasta suhteesta. Tai on ollut juuri se tieto, minkä se nainen on siitä kertonut ja sen perusteella mies on voinut olettaa, että nainen ei olekaan varattu jne. Ja sit kun naisen pauloissa ollessaan hän auttaa naista ja sanoo toiselle miehelle, ettei nainen enää halua vastata toisen miehen puheluihin, niin häntä voi alkaa uhkailemaan. Just joo, kas kun ei mennä hakkaamaan, kun "vei mun naisen".

Meillä Suomessa usein ihmetellään ja kauhistellaan ns. kunniamurhia, joita joissain maissa tehdään. Mutta ihan samaahan tapahtuu Suomessakin: kun nainen jättää niin mies mustasukkaisuuksissaan sitten lopulta tappaa ex-vaimon (ja pahimmassa tapauksessa lapsetkin), ettei niitä vaan kukaan muukaan vie. Moinen uhkailuhan on siten vain esiaste noille samoille asioille.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Niin kuin tuossa jo todettiin, ei tällä toisella miehellä ole välttämättä ollut mitään tietoa tuosta aiemmasta suhteesta. Tai on ollut juuri se tieto, minkä se nainen on siitä kertonut ja sen perusteella mies on voinut olettaa, että nainen ei olekaan varattu jne. Ja sit kun naisen pauloissa ollessaan hän auttaa naista ja sanoo toiselle miehelle, ettei nainen enää halua vastata toisen miehen puheluihin, niin häntä voi alkaa uhkailemaan. Just joo, kas kun ei mennä hakkaamaan, kun "vei mun naisen".
Niin, kyllähän houkutus puuttua uuden seurustelukumppanin exä-asioihin on ihan ymmärrettävä; varsinkin jos/kun se oma uusi suuri rakkaus on suoltanut ties mitä paskaa entisestä kumppanistaan. Sitten kun tämä demonisoitu exä ottaa yhteyttä, niin kenelläpä ei iskisi pieni tarve asettua "suojelemaan" kumppaniaan ja kenties näpäyttää sitä kusipääksi leimattua tyyppiä. Ihan normaalia ylemmyyden tunnetta.

Iiborin näkökulmasta jätkän käytös oli sopimatonta siksi, että iibor oli vastikään kuullut erosta ja ymmärretävästi halusi keskustella asiasta ex-akkansa kanssa. Iibor ei tuollaista tylytystä olisi ansainnut, sillä yhteydenotto oli ihan perusteltua. Jos hyvä ystävästi potkaisee sinua yllättäen munille, oletettavasti haluat kyynelten seasta kysellä syytä tekoon heti etkä viikon päästä. Tämän uuden jätkän tökeröä käytöstä voi puolustella vaikka sillä, että iiborin exä on saattanut kertoa jutun olleen ohi jo viikkoja ja "se iibor vaan edelleen soittelee". Miettikää omia tekemisiänne, jos teille syötettäisiin samaa ja entinen poikakaveri ottaisi yhteyttä...

Meillä Suomessa usein ihmetellään ja kauhistellaan ns. kunniamurhia, joita joissain maissa tehdään. Mutta ihan samaahan tapahtuu Suomessakin: kun nainen jättää niin mies mustasukkaisuuksissaan sitten lopulta tappaa ex-vaimon (ja pahimmassa tapauksessa lapsetkin), ettei niitä vaan kukaan muukaan vie. Moinen uhkailuhan on siten vain esiaste noille samoille asioille.
No tämä on sitten ihan paskapuhetta kaikki tyynni. Erona suomalaisten tekemään "kunniamurhiin" on se, että täällä yhteisö ja lainsäädäntö tuomitsevat sellaiset teot kyselemättä, mutta näissä muissa maissa vastaavat aktit nähdään heimojen sunmuiden seassa suorastaan pakotettuina. Ja taitaa joissakin avarakatseisissa maissa olla ihan lakiin kirjattu. Että sikäli aika turhaa dramatisointia.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Iiborin näkökulmasta jätkän käytös oli sopimatonta siksi, että iibor oli vastikään kuullut erosta ja ymmärretävästi halusi keskustella asiasta ex-akkansa kanssa. Iibor ei tuollaista tylytystä olisi ansainnut, sillä yhteydenotto oli ihan perusteltua. Jos hyvä ystävästi potkaisee sinua yllättäen munille, oletettavasti haluat kyynelten seasta kysellä syytä tekoon heti etkä viikon päästä.

Tässä on koko tämän jutun pointti. Olen loppujen lopuksi hyvin ymmärtäväinen ihminen ja jos tämä nainen olisi vain vastannut siihen puhelimeen, oltaisiin voitu hoitaa tämä nätisti niinkuin aikuiset ihmiset ja olisi jäänyt hyvät muistot toisesta jne... toki olisi harmittanut ettei meidän kahden välinen juttu toiminut, mutta oltaisiin ainakin lopetettu se hyvässä hengessä.

Nyt kun tämä toinen mies vastasi siihen puhelimeen, oli se ensinnäkin minun näkökulmastani väärin, koska mies ei tunne minua eikä ole oikeutettu puuttumaan minun ja tämän naisen välienselvittelyyn. Samalla se oli myös epäkunnioittavaa naisen puolelta ja kertoo kyllä valitettavasti naisesta aika paljon. Ja se vielä surettaa oikeastaan entistä enemmän, koska nimenomaan tästä naisesta en tällaista olisi voinut uskoa. Se, että mies vastasi puhelimeen, kertoo toisaalta myös sen valitettavan tosiasian, että nainen on oikeasti puhunut tälle miehelle paskaa, että minä muka jatkuvasti soittelisin enkä jätä rauhaan. No, nyt jätän. Lopullisesti.

DiamondDollin tarinan mies, on mies joita en itsekään ymmärrä. Liian omistushaluinen liian nopeasti ja sellaisessa suhteessa käy nopeasti näin. Tässä suhteessa minä en kuitenkaan ollut se omistushaluinen. Annoin tilaa välillä todella paljon, en soitellut viimeiseen kuukauteen kun tuon yhden kerran silloin viime lauantaina. En usko, että luottamukseni naisiin on mennyt lopullisesti, mutta niinkuin joku sanoi, parempi että minusta tulee hiukan kyynisempi ja epäilevämpi seuraavassa jutussa. Voipi olla, että tulen yllättymään postiviisesti.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
kirjoitti asiaa.

kirjoitti myös asiaa.

Täytyy vielä kommentoida, että oma kommenttini oli siis tarkoitettu tuolle schollin viestille ja mahdollisille muille vastaaville, jossa kehotettiin uhkailemaan tuota toista miestä ja hyväksyttiin moinen käytös. Yhdyn käsitykseen, että iibor ei ole tehnyt mitään väärää (eikä välttämättä se toinen mieskään), nainen on tässä tapauksessa käyttäytynyt sopimattomasti.
 
Pakko muuten sanoa, että kaikenlaiset "minua ahdistaa", "en voi sitoutua", "vaikea suhde ennen sinua" on kaikki oikeasti täyttä bullshittiä... Jos joku alkaa tuollaista suoltamaan, niin laittaisin välit poikki samantien. Kyllähän tosiasia on se, että jos toisesta oikeasti välittää ja omaa tunteita, niin tuollaiset seikat eivät voi vaikuttaa yhtään mihinkään, vaan niiden yli kävellään ja rakastutaan uuteen kumppaniin. Jos niin ei käy, vaan alkaa edellämainitut oireet, niin sitten suhde ei tule toimimaan jatkossakaan.

Ja puhun ihan näistä normaaleista naisten kertomista paskapuheista, en oikeista masennuksista. Niitä ei ole naisilla kyllä kovinkaan usein suhteutettuna siihen prosenttiin mitä he väittävät heillä olevan.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Pakko muuten sanoa, että kaikenlaiset "minua ahdistaa", "en voi sitoutua", "vaikea suhde ennen sinua" on kaikki oikeasti täyttä bullshittiä... Jos joku alkaa tuollaista suoltamaan, niin laittaisin välit poikki samantien. Kyllähän tosiasia on se, että jos toisesta oikeasti välittää ja omaa tunteita, niin tuollaiset seikat eivät voi vaikuttaa yhtään mihinkään, vaan niiden yli kävellään ja rakastutaan uuteen kumppaniin. Jos niin ei käy, vaan alkaa edellämainitut oireet, niin sitten suhde ei tule toimimaan jatkossakaan.

Kyllä se toki niin on, että kun kaksi ihmistä aidosti rakastuu, niin he haluavat olla yhdessä niin paljon kuin mahdollista, mieluusti fyysisessä kosketuksessa ja varmaan joku neljä kertaa päivässä on minimi seksin määrä vastarakastuneilla mikäli se muuten on ajankäytöllisesti mahdollista. Jos rupeaa jo suhteen alussa ahdistamaan tai pelottamaan, ettei voi sitoutua, niin ei ole kyllä kovinkaan rakastunut. Kannattaako sitten lopettaa samantien vai yrittääkö rakentaa parisuhdetta vaikka selvästi jompikumpi tai molemmat eivät ole täysin lätkässä? En tiedä onko yleispätevää vastausta olemassa, sillä rakkaus on valitettavan sokeaa. Eiväthän esimerkiksi normaali ihminen ja vaikka viherpiipertäjä voi mitenkään rakentaa kestävää parisuhdetta kuitenkaan, vaikka olisivat kuinka rakastuneita. Ennemmin tai myöhemmin tulee ero. Ja vaikka etupäässä juuri naiset rakastuvat alkoholisteihin, wannabee narkkareihin ja muuten vaan renttuihin, niin samaten miehetkin voivat rakastua johonkin pinnalliseen lähinnä Big Brother showhin kelpaavaan emakkoon tai tosiaan vaikka vegaani kettutyttöön.
Eli ainakin ulkopuolisen on helppoa nähdä onko suhteessa rakkautta vaiko eikö. Mutta koska rakkaus on itsessään hyvin sattumanvaraista, niin miksei parisuhdetta voi silti koittaa? Järjestetytkin avioliitot ovat toisinaan onnellisia, koska ne perustuvat järkeen eivätkä mahdollisesti häilyviin tunteisiin.
 

scholl

Jäsen
No voi vittu mitä paskaa. Jos siis mies on alkanut seurustelemaan jonkun tunnevammaisen ja sitoutumiskammoisen (tai sellaista esittävän) naisen kanssa, niin hänen oletetaan vieneen varatun naisen ja joku kunniakoodi tms. antaa sitten oikeutuksen alkaa tuota miestä uhkailemaan ja pelottelemaan. Ihanko oikeasti miehet olette nyt tätä mieltä?

Jos henkilö soittaa jonkun puhelimeen, siis kännykkään, eikä lankanumeroon, niin silloin siihen ei vastaa kukaan muu ja jos se vastaajaurpo vielä alkaa jotain aukomaan niin totta hemmetissä se pitää laittaa hiljaiseksi välittömästi, eikä puhallella muniin ja kääntää toinen poski.

Kunniamurhilla ja oikeutetuilla murhilla on iso ero. Kunniamurhat tehdään siitä syystä, että suku katsoo, että heidät on häpäisty ja se liittyy kulttuureihin, joissa yksilöillä ei ole mitään oikeuksia. Sen sijaan tässä tapauksessa yksilöillä pitää olla oikeuksia eli tätä nimimerkkiä ei saa kohdella miten tahansa. Jos se päättyy murhaan niin silloin oikeuslaitos sen ratkaisee, mutta ei siinä ole kysymys samalla tavalla yksilöiden oikeuksia latistavasta kulttuurista kuten kunniamurhissa.
 

scholl

Jäsen
Niin, kyllähän houkutus puuttua uuden seurustelukumppanin exä-asioihin on ihan ymmärrettävä; varsinkin jos/kun se oma uusi suuri rakkaus on suoltanut ties mitä paskaa entisestä kumppanistaan. Sitten kun tämä demonisoitu exä ottaa yhteyttä, niin kenelläpä ei iskisi pieni tarve asettua "suojelemaan" kumppaniaan ja kenties näpäyttää sitä kusipääksi leimattua tyyppiä. Ihan normaalia ylemmyyden tunnetta.

Minä en ainakaan menisi tollaiseen väliin, jos olisin tämä uusi. Tosin en halua seurustella sellaisten naisten kanssa, jotka ovat aiemmin seurustelleet, koska sellainen, joka voi seurustella koko ajan kenen tahansa kanssa, ei ole mistään kotoisin. Pitää olla jonkun verran harkintakykyä, että seurustelee vain vakavan harkinnan jälkeen. Ja jos joku menee väliin niin silloin pitää olla valmis siihen, että on sen jälkeen nokka kipeänä.
 

scholl

Jäsen
Kyllä se toki niin on, että kun kaksi ihmistä aidosti rakastuu, niin he haluavat olla yhdessä niin paljon kuin mahdollista, mieluusti fyysisessä kosketuksessa ja varmaan joku neljä kertaa päivässä on minimi seksin määrä vastarakastuneilla mikäli se muuten on ajankäytöllisesti mahdollista. Jos rupeaa jo suhteen alussa ahdistamaan tai pelottamaan, ettei voi sitoutua, niin ei ole kyllä kovinkaan rakastunut.

Tuossa puhutaan kahdesta eri asiasta. Ei mielestäni tarvitse haluta olla yhdessä niin paljon kuin mahdollista tai voi haluta, muttei tarvitse haluta toteuttaa. Kysymyshän on siitä, että onnistuakseen myös suhteessa ihmisen pitää elää täysipainoista monipuolista elämää, jonka eri osa-alueet ovat kunnossa. Silloin suhteelle allokoi jonkun tietyn ajan kokonaisaikamäärästä. Kyllä sitä silti voi sitoutua täysipainoisesti vaikka loppuelämäkseen, mutta silloin se sama homma jatkuu kymmeniä vuosia. Ei tule sitä kyllästymistä. Se, että joku on sitoutumiskammoinen, kertoo kyllä jostain muusta.

Eli henkilö voi olla vaikka kuinka rakastunut, mutta pystyy silti pitämään järjen kirkkaana ja jakamaan aikansa eri asioille elämässään. Ja jos joku toinen taas ei ole rakastunut niin miksi hän sitten on mukamas suhteessa. Ei silloin olla suhteessa, jos ei olla rakastuneita, vaan silloin voidaan pelkästään tapailla. Itse esim. olen tapaillut naisia, joita kohtaan en ole tuntenut mitään. Olemme esim. käyneet leffassa tai terassilla.

Itse uskon kanssa kyllä siihen, että järjestetyt avioliitot ovat parempia kuin järjestämättömät. Silloin se perustuu selkeisiin kysymyslomakkeisiin ja valitaan paras tyyppi, eikä minkään kummallisen syyn perusteella, joka kuitenkin johtaa sitten pian eroon. Ehdottomasti kokeilisin mielelläni tuota järjestettyä avioliittoa, mikäli joskus päättäisin naimisiin mennä.
 

scholl

Jäsen
Rajoittaa aika paljon valikoimaa ellei etsi jotakin yläasteikäistä tai nuorempaa.

Kuinka niin. En itsekään ole koskaan seurustellut, vaan pelkästään tapaillut, enkä ole yläasteikäinen tai nuorempi. Jos on laadukas nainen niin ei seurustele kenen tahansa kanssa. Itsekuri ja oman arvon tunto ovat avainsanoja. Ei tarvitse lähteä ensimmäisen vastaantulijan matkaan. Mulle esim. on ehdotettu jopa avioliittoa useammin kuin kerran ja olen vastannut ei.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Itse uskon kanssa kyllä siihen, että järjestetyt avioliitot ovat parempia kuin järjestämättömät. Silloin se perustuu selkeisiin kysymyslomakkeisiin ja valitaan paras tyyppi, eikä minkään kummallisen syyn perusteella.
Näitä löytyy kyllä. Internetissä on sellaisia sivustoja, joissa ihmiset ikään kuin kaavakemaisesti vastaavat, että millaisia he ovat. Katukielessä näitä kutsutaan treffipalstoiksi tai deittipalstoiksi. Sivusto antaa usein valmiit kaavakkeet, joita sitten täytellään ja näin voidaan valita teoriaparas. Kuvakin on usein näkyvillä. Aika usein siinä kyllä käy sitten niin, että teoriaparas on ihan paska vaihtoehto ja teoriassa vähemmän paras on jo paljon parempi. Usko minua, tiedän mistä kirjoitan.
Näin König Pilseneriä tässä nauttiessani joudun tunnustamaan, että pyysin maanantaina naisen ulos ja sovimme, että menemme eräässä italialaisessa rantakaupungissa syömään etc.
Mitenkäs ne nämä treffit sitten menivätkään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös