Naisasiat

• 7 591 717
  • 26 618

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Ehkä voin pistää hiukan naisnäkökulmaa tähän naisten käyttäytymiseen. Itse olen raavaasti sen kokenut että kun miehelle kertoo että valitettavasti tämä suhde ei nyt syystä xyz toimi, niin ensin tulee ymmärrys, sitten raivo, sitten halventaminen ja lopuksi jos antaa sen mennä niin pitkälle, puhelinterrori.

En tiedä kyseisten naisten ajatuksia kun en heitä tunne mutta itsellä ainakin suhteen loppumisen jälkeen, en ihan heti pysty olemaan toisen ihmisen kanssa yhteyksissä. Se että suhteen on lopettanut ja sanonut että olisi kiva jos pidettäisi välit hyvinä, ei siis tarkoita sitä että suhteen loppua käydään useamman kerran puhelimitse läpi. Kaikki eivät ole siihen valmiita, enkä minä ainakaan.

Esimerkki elävästä elämästä: Tapailin puolisen vuotta mukavantuntuista miestä jonka kanssa kemiat näyttivät menevän yhteen. Kolmen kuukauden tapailun jälkeen mies alkoi pikku hiljaa käyttäytyä entistä omistavammin. Pienet asiat, kuten kenen kanssa työpaikalla syön lounasta, muodostui isoiksi jutuiksi. Samoin alkoi vihjailu siitä että pitäisi suhdetta vakinaistaa eli koskas muutettaisiin yhteen. Kaikki tämä häiritsi ja ahdisti minua mutta en oikein osannut pistää kunnolla vastaan kun en halunnut ihmistä loukata. Kuitenkin siinä vaiheessa kun en enää töiden jälkeen saanut minkäänlaista omaa rauhaa tai vapautta pysähtyä kaupassa ilman että ihmeteltiin miten siinä matkassa nyt niin kauan meni ja kaikki hänen toivomuksensa menivät omieni yli, päätin lopettaa suhteen. Kutsuin miehen kahvilaan jotta voisin sen selittää kasvotusten. Aluksi hän suhtautui ymmärtäväisesti ja tuntui ymmärtävän miksi tämä suhde ei nyt toiminut. Kun olin päässyt kotiin, tämä mies oli jo ehtinyt lähettää puolisenkymmentä tekstiviestiä siitä miten ilkeä ihminen olin kun hänelle tälläisen tempun olin tehnyt. Samana iltana tekstiviestejä ja puheluita tuli valehtelematta kolmisenkymmentä. Kun en enää jaksanut/pystynyt niihin vastaamaan, ilmestyi hän ovelleni huutamaan. Vasta kun uhkasin poliisille soittaa, hän suostui lähtemään pois. Tämä mies myöhemmin sitten alkoi lähetellä viestejä työpaikalleni. Tunsin itseni jatkuvasti uhatuksi, vaikka ei hän mitään fyysistä koskaan yrittänyt. Sen jälkeen kun tätä jo muutama viikko jatkunut, olin niin henkisesti rikki että minun oli pakko pistää miespuolinen ystävä asialle joka sitten hiukan tiukemmin tälle miehelle teki selväksi että jättää minut rauhaan. Nyt tapauksesta on kulunut kolmisen vuotta ja olen kihlautunut poikaystäväni kanssa mutta tälläinen tapaus jättää silti jälkensä.

Kerron tämän ihan senkin takia että jokaisen historiasta voi paljastua vaikka mitä. Samanlaisen rääkin kuin minä läpikäynyt ihminen on hyvinkin varovainen ja lähtee nopeasti pois suhteesta jos yhtään saa samanlaisia tuntemuksia.

Toki monet naiset ovat muutenvaan kusipäitä jotka käyttävät miehiä hyväksi mutta tämäkin puoli on olemassa.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei ole laitonta, vaan itsepuolustusta ja vaikka olisikin laitonta niin so what. Pitää sellaisten tyyppien katsoa kenen kanssa ovat tekemisissä. Itse en ainakaan hyväksyisi sitä, että jos soittaisin jollekin naiselle, että sieltä joku jäppinen alkaa vittuilemaan, vaan pitäisin huolen, että sanoisin suorat sanat siellä puhelimessa. Eihän se niin voi olla, että kahden aikuisen ihmiset asioihin puuttuu joku ulkopuolinen pölvästi.

Tässähän on tämä Jatkoajan nimimerkki uhri ja se nainen on se syyllinen ja rekrynnyt vielä jonkun pölvästin vittuilemaan. Miksi siinä pitää ottaa lisää iskuja vastaan. Kyllä minä ainakin silloin antaisin tulla niin paljon takaisin ja sanavarastoon kuuluisi vähintäänkin sanat moottoripyöräkerho ja mafia. Haastakoot sitten oikeuteen.

No voi vittu mitä paskaa. Jos siis mies on alkanut seurustelemaan jonkun tunnevammaisen ja sitoutumiskammoisen (tai sellaista esittävän) naisen kanssa, niin hänen oletetaan vieneen varatun naisen ja joku kunniakoodi tms. antaa sitten oikeutuksen alkaa tuota miestä uhkailemaan ja pelottelemaan. Ihanko oikeasti miehet olette nyt tätä mieltä?

Niin kuin tuossa jo todettiin, ei tällä toisella miehellä ole välttämättä ollut mitään tietoa tuosta aiemmasta suhteesta. Tai on ollut juuri se tieto, minkä se nainen on siitä kertonut ja sen perusteella mies on voinut olettaa, että nainen ei olekaan varattu jne. Ja sit kun naisen pauloissa ollessaan hän auttaa naista ja sanoo toiselle miehelle, ettei nainen enää halua vastata toisen miehen puheluihin, niin häntä voi alkaa uhkailemaan. Just joo, kas kun ei mennä hakkaamaan, kun "vei mun naisen".

Meillä Suomessa usein ihmetellään ja kauhistellaan ns. kunniamurhia, joita joissain maissa tehdään. Mutta ihan samaahan tapahtuu Suomessakin: kun nainen jättää niin mies mustasukkaisuuksissaan sitten lopulta tappaa ex-vaimon (ja pahimmassa tapauksessa lapsetkin), ettei niitä vaan kukaan muukaan vie. Moinen uhkailuhan on siten vain esiaste noille samoille asioille.

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Niin kuin tuossa jo todettiin, ei tällä toisella miehellä ole välttämättä ollut mitään tietoa tuosta aiemmasta suhteesta. Tai on ollut juuri se tieto, minkä se nainen on siitä kertonut ja sen perusteella mies on voinut olettaa, että nainen ei olekaan varattu jne. Ja sit kun naisen pauloissa ollessaan hän auttaa naista ja sanoo toiselle miehelle, ettei nainen enää halua vastata toisen miehen puheluihin, niin häntä voi alkaa uhkailemaan. Just joo, kas kun ei mennä hakkaamaan, kun "vei mun naisen".
Niin, kyllähän houkutus puuttua uuden seurustelukumppanin exä-asioihin on ihan ymmärrettävä; varsinkin jos/kun se oma uusi suuri rakkaus on suoltanut ties mitä paskaa entisestä kumppanistaan. Sitten kun tämä demonisoitu exä ottaa yhteyttä, niin kenelläpä ei iskisi pieni tarve asettua "suojelemaan" kumppaniaan ja kenties näpäyttää sitä kusipääksi leimattua tyyppiä. Ihan normaalia ylemmyyden tunnetta.

Iiborin näkökulmasta jätkän käytös oli sopimatonta siksi, että iibor oli vastikään kuullut erosta ja ymmärretävästi halusi keskustella asiasta ex-akkansa kanssa. Iibor ei tuollaista tylytystä olisi ansainnut, sillä yhteydenotto oli ihan perusteltua. Jos hyvä ystävästi potkaisee sinua yllättäen munille, oletettavasti haluat kyynelten seasta kysellä syytä tekoon heti etkä viikon päästä. Tämän uuden jätkän tökeröä käytöstä voi puolustella vaikka sillä, että iiborin exä on saattanut kertoa jutun olleen ohi jo viikkoja ja "se iibor vaan edelleen soittelee". Miettikää omia tekemisiänne, jos teille syötettäisiin samaa ja entinen poikakaveri ottaisi yhteyttä...

Meillä Suomessa usein ihmetellään ja kauhistellaan ns. kunniamurhia, joita joissain maissa tehdään. Mutta ihan samaahan tapahtuu Suomessakin: kun nainen jättää niin mies mustasukkaisuuksissaan sitten lopulta tappaa ex-vaimon (ja pahimmassa tapauksessa lapsetkin), ettei niitä vaan kukaan muukaan vie. Moinen uhkailuhan on siten vain esiaste noille samoille asioille.
No tämä on sitten ihan paskapuhetta kaikki tyynni. Erona suomalaisten tekemään "kunniamurhiin" on se, että täällä yhteisö ja lainsäädäntö tuomitsevat sellaiset teot kyselemättä, mutta näissä muissa maissa vastaavat aktit nähdään heimojen sunmuiden seassa suorastaan pakotettuina. Ja taitaa joissakin avarakatseisissa maissa olla ihan lakiin kirjattu. Että sikäli aika turhaa dramatisointia.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Iiborin näkökulmasta jätkän käytös oli sopimatonta siksi, että iibor oli vastikään kuullut erosta ja ymmärretävästi halusi keskustella asiasta ex-akkansa kanssa. Iibor ei tuollaista tylytystä olisi ansainnut, sillä yhteydenotto oli ihan perusteltua. Jos hyvä ystävästi potkaisee sinua yllättäen munille, oletettavasti haluat kyynelten seasta kysellä syytä tekoon heti etkä viikon päästä.

Tässä on koko tämän jutun pointti. Olen loppujen lopuksi hyvin ymmärtäväinen ihminen ja jos tämä nainen olisi vain vastannut siihen puhelimeen, oltaisiin voitu hoitaa tämä nätisti niinkuin aikuiset ihmiset ja olisi jäänyt hyvät muistot toisesta jne... toki olisi harmittanut ettei meidän kahden välinen juttu toiminut, mutta oltaisiin ainakin lopetettu se hyvässä hengessä.

Nyt kun tämä toinen mies vastasi siihen puhelimeen, oli se ensinnäkin minun näkökulmastani väärin, koska mies ei tunne minua eikä ole oikeutettu puuttumaan minun ja tämän naisen välienselvittelyyn. Samalla se oli myös epäkunnioittavaa naisen puolelta ja kertoo kyllä valitettavasti naisesta aika paljon. Ja se vielä surettaa oikeastaan entistä enemmän, koska nimenomaan tästä naisesta en tällaista olisi voinut uskoa. Se, että mies vastasi puhelimeen, kertoo toisaalta myös sen valitettavan tosiasian, että nainen on oikeasti puhunut tälle miehelle paskaa, että minä muka jatkuvasti soittelisin enkä jätä rauhaan. No, nyt jätän. Lopullisesti.

DiamondDollin tarinan mies, on mies joita en itsekään ymmärrä. Liian omistushaluinen liian nopeasti ja sellaisessa suhteessa käy nopeasti näin. Tässä suhteessa minä en kuitenkaan ollut se omistushaluinen. Annoin tilaa välillä todella paljon, en soitellut viimeiseen kuukauteen kun tuon yhden kerran silloin viime lauantaina. En usko, että luottamukseni naisiin on mennyt lopullisesti, mutta niinkuin joku sanoi, parempi että minusta tulee hiukan kyynisempi ja epäilevämpi seuraavassa jutussa. Voipi olla, että tulen yllättymään postiviisesti.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
kirjoitti asiaa.

kirjoitti myös asiaa.

Täytyy vielä kommentoida, että oma kommenttini oli siis tarkoitettu tuolle schollin viestille ja mahdollisille muille vastaaville, jossa kehotettiin uhkailemaan tuota toista miestä ja hyväksyttiin moinen käytös. Yhdyn käsitykseen, että iibor ei ole tehnyt mitään väärää (eikä välttämättä se toinen mieskään), nainen on tässä tapauksessa käyttäytynyt sopimattomasti.

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pakko muuten sanoa, että kaikenlaiset "minua ahdistaa", "en voi sitoutua", "vaikea suhde ennen sinua" on kaikki oikeasti täyttä bullshittiä... Jos joku alkaa tuollaista suoltamaan, niin laittaisin välit poikki samantien. Kyllähän tosiasia on se, että jos toisesta oikeasti välittää ja omaa tunteita, niin tuollaiset seikat eivät voi vaikuttaa yhtään mihinkään, vaan niiden yli kävellään ja rakastutaan uuteen kumppaniin. Jos niin ei käy, vaan alkaa edellämainitut oireet, niin sitten suhde ei tule toimimaan jatkossakaan.

Ja puhun ihan näistä normaaleista naisten kertomista paskapuheista, en oikeista masennuksista. Niitä ei ole naisilla kyllä kovinkaan usein suhteutettuna siihen prosenttiin mitä he väittävät heillä olevan.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Pakko muuten sanoa, että kaikenlaiset "minua ahdistaa", "en voi sitoutua", "vaikea suhde ennen sinua" on kaikki oikeasti täyttä bullshittiä... Jos joku alkaa tuollaista suoltamaan, niin laittaisin välit poikki samantien. Kyllähän tosiasia on se, että jos toisesta oikeasti välittää ja omaa tunteita, niin tuollaiset seikat eivät voi vaikuttaa yhtään mihinkään, vaan niiden yli kävellään ja rakastutaan uuteen kumppaniin. Jos niin ei käy, vaan alkaa edellämainitut oireet, niin sitten suhde ei tule toimimaan jatkossakaan.

Kyllä se toki niin on, että kun kaksi ihmistä aidosti rakastuu, niin he haluavat olla yhdessä niin paljon kuin mahdollista, mieluusti fyysisessä kosketuksessa ja varmaan joku neljä kertaa päivässä on minimi seksin määrä vastarakastuneilla mikäli se muuten on ajankäytöllisesti mahdollista. Jos rupeaa jo suhteen alussa ahdistamaan tai pelottamaan, ettei voi sitoutua, niin ei ole kyllä kovinkaan rakastunut. Kannattaako sitten lopettaa samantien vai yrittääkö rakentaa parisuhdetta vaikka selvästi jompikumpi tai molemmat eivät ole täysin lätkässä? En tiedä onko yleispätevää vastausta olemassa, sillä rakkaus on valitettavan sokeaa. Eiväthän esimerkiksi normaali ihminen ja vaikka viherpiipertäjä voi mitenkään rakentaa kestävää parisuhdetta kuitenkaan, vaikka olisivat kuinka rakastuneita. Ennemmin tai myöhemmin tulee ero. Ja vaikka etupäässä juuri naiset rakastuvat alkoholisteihin, wannabee narkkareihin ja muuten vaan renttuihin, niin samaten miehetkin voivat rakastua johonkin pinnalliseen lähinnä Big Brother showhin kelpaavaan emakkoon tai tosiaan vaikka vegaani kettutyttöön.
Eli ainakin ulkopuolisen on helppoa nähdä onko suhteessa rakkautta vaiko eikö. Mutta koska rakkaus on itsessään hyvin sattumanvaraista, niin miksei parisuhdetta voi silti koittaa? Järjestetytkin avioliitot ovat toisinaan onnellisia, koska ne perustuvat järkeen eivätkä mahdollisesti häilyviin tunteisiin.

scholl

Jäsen
No voi vittu mitä paskaa. Jos siis mies on alkanut seurustelemaan jonkun tunnevammaisen ja sitoutumiskammoisen (tai sellaista esittävän) naisen kanssa, niin hänen oletetaan vieneen varatun naisen ja joku kunniakoodi tms. antaa sitten oikeutuksen alkaa tuota miestä uhkailemaan ja pelottelemaan. Ihanko oikeasti miehet olette nyt tätä mieltä?

Jos henkilö soittaa jonkun puhelimeen, siis kännykkään, eikä lankanumeroon, niin silloin siihen ei vastaa kukaan muu ja jos se vastaajaurpo vielä alkaa jotain aukomaan niin totta hemmetissä se pitää laittaa hiljaiseksi välittömästi, eikä puhallella muniin ja kääntää toinen poski.

Kunniamurhilla ja oikeutetuilla murhilla on iso ero. Kunniamurhat tehdään siitä syystä, että suku katsoo, että heidät on häpäisty ja se liittyy kulttuureihin, joissa yksilöillä ei ole mitään oikeuksia. Sen sijaan tässä tapauksessa yksilöillä pitää olla oikeuksia eli tätä nimimerkkiä ei saa kohdella miten tahansa. Jos se päättyy murhaan niin silloin oikeuslaitos sen ratkaisee, mutta ei siinä ole kysymys samalla tavalla yksilöiden oikeuksia latistavasta kulttuurista kuten kunniamurhissa.

scholl

Jäsen
Niin, kyllähän houkutus puuttua uuden seurustelukumppanin exä-asioihin on ihan ymmärrettävä; varsinkin jos/kun se oma uusi suuri rakkaus on suoltanut ties mitä paskaa entisestä kumppanistaan. Sitten kun tämä demonisoitu exä ottaa yhteyttä, niin kenelläpä ei iskisi pieni tarve asettua "suojelemaan" kumppaniaan ja kenties näpäyttää sitä kusipääksi leimattua tyyppiä. Ihan normaalia ylemmyyden tunnetta.

Minä en ainakaan menisi tollaiseen väliin, jos olisin tämä uusi. Tosin en halua seurustella sellaisten naisten kanssa, jotka ovat aiemmin seurustelleet, koska sellainen, joka voi seurustella koko ajan kenen tahansa kanssa, ei ole mistään kotoisin. Pitää olla jonkun verran harkintakykyä, että seurustelee vain vakavan harkinnan jälkeen. Ja jos joku menee väliin niin silloin pitää olla valmis siihen, että on sen jälkeen nokka kipeänä.

scholl

Jäsen
Kyllä se toki niin on, että kun kaksi ihmistä aidosti rakastuu, niin he haluavat olla yhdessä niin paljon kuin mahdollista, mieluusti fyysisessä kosketuksessa ja varmaan joku neljä kertaa päivässä on minimi seksin määrä vastarakastuneilla mikäli se muuten on ajankäytöllisesti mahdollista. Jos rupeaa jo suhteen alussa ahdistamaan tai pelottamaan, ettei voi sitoutua, niin ei ole kyllä kovinkaan rakastunut.

Tuossa puhutaan kahdesta eri asiasta. Ei mielestäni tarvitse haluta olla yhdessä niin paljon kuin mahdollista tai voi haluta, muttei tarvitse haluta toteuttaa. Kysymyshän on siitä, että onnistuakseen myös suhteessa ihmisen pitää elää täysipainoista monipuolista elämää, jonka eri osa-alueet ovat kunnossa. Silloin suhteelle allokoi jonkun tietyn ajan kokonaisaikamäärästä. Kyllä sitä silti voi sitoutua täysipainoisesti vaikka loppuelämäkseen, mutta silloin se sama homma jatkuu kymmeniä vuosia. Ei tule sitä kyllästymistä. Se, että joku on sitoutumiskammoinen, kertoo kyllä jostain muusta.

Eli henkilö voi olla vaikka kuinka rakastunut, mutta pystyy silti pitämään järjen kirkkaana ja jakamaan aikansa eri asioille elämässään. Ja jos joku toinen taas ei ole rakastunut niin miksi hän sitten on mukamas suhteessa. Ei silloin olla suhteessa, jos ei olla rakastuneita, vaan silloin voidaan pelkästään tapailla. Itse esim. olen tapaillut naisia, joita kohtaan en ole tuntenut mitään. Olemme esim. käyneet leffassa tai terassilla.

Itse uskon kanssa kyllä siihen, että järjestetyt avioliitot ovat parempia kuin järjestämättömät. Silloin se perustuu selkeisiin kysymyslomakkeisiin ja valitaan paras tyyppi, eikä minkään kummallisen syyn perusteella, joka kuitenkin johtaa sitten pian eroon. Ehdottomasti kokeilisin mielelläni tuota järjestettyä avioliittoa, mikäli joskus päättäisin naimisiin mennä.

scholl

Jäsen
Rajoittaa aika paljon valikoimaa ellei etsi jotakin yläasteikäistä tai nuorempaa.

Kuinka niin. En itsekään ole koskaan seurustellut, vaan pelkästään tapaillut, enkä ole yläasteikäinen tai nuorempi. Jos on laadukas nainen niin ei seurustele kenen tahansa kanssa. Itsekuri ja oman arvon tunto ovat avainsanoja. Ei tarvitse lähteä ensimmäisen vastaantulijan matkaan. Mulle esim. on ehdotettu jopa avioliittoa useammin kuin kerran ja olen vastannut ei.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Itse uskon kanssa kyllä siihen, että järjestetyt avioliitot ovat parempia kuin järjestämättömät. Silloin se perustuu selkeisiin kysymyslomakkeisiin ja valitaan paras tyyppi, eikä minkään kummallisen syyn perusteella.
Näitä löytyy kyllä. Internetissä on sellaisia sivustoja, joissa ihmiset ikään kuin kaavakemaisesti vastaavat, että millaisia he ovat. Katukielessä näitä kutsutaan treffipalstoiksi tai deittipalstoiksi. Sivusto antaa usein valmiit kaavakkeet, joita sitten täytellään ja näin voidaan valita teoriaparas. Kuvakin on usein näkyvillä. Aika usein siinä kyllä käy sitten niin, että teoriaparas on ihan paska vaihtoehto ja teoriassa vähemmän paras on jo paljon parempi. Usko minua, tiedän mistä kirjoitan.
Näin König Pilseneriä tässä nauttiessani joudun tunnustamaan, että pyysin maanantaina naisen ulos ja sovimme, että menemme eräässä italialaisessa rantakaupungissa syömään etc.
Mitenkäs ne nämä treffit sitten menivätkään?

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kuinka niin. En itsekään ole koskaan seurustellut, vaan pelkästään tapaillut, enkä ole yläasteikäinen tai nuorempi. Jos on laadukas nainen niin ei seurustele kenen tahansa kanssa. Itsekuri ja oman arvon tunto ovat avainsanoja. Ei tarvitse lähteä ensimmäisen vastaantulijan matkaan. Mulle esim. on ehdotettu jopa avioliittoa useammin kuin kerran ja olen vastannut ei.

Joku tässä yhtälössä nyt mättää tai sitten näkökulmasi on lievästi sanottuna kieroutunut.

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Nyt tarvitsen ihan oikeasti kommentteja kiperään tilanteeseeni.
Lähtökohtana on se, että eräs ystävättäreni seurusteli erään miehen kanssa lähimenneisyydessä. Tunteet kuitenkin kohtasi allekirjoittaneella ja tällä naisella, joten hän jätti tämän miehen.

Tilanne oli omalta kohdaltani aika loistava, koska olin saanut haaveilemani naisen itselleni, vaikka hän oli varattu alunperin. Nainen haluaa vain edetä tässä vaiheessa hitaasti, että voi olla varma omista ajatuksistaan. Se on ihan ymmärrettävää, mutta henkilökohtaisesti se on minulle vaikeaa. Itse kuitenkin olen kovinkin innostunut tästä jutusta ja pelkään, että liika innostuneisuuteni vesittää koko jutun vielä. Se on vain vaikeaa olla innostumatta ja intoilematta, kun ajatuksissa on jatkuvasti tämä neito.
Oma lähtökohtani koko jutulle on vain niin eri, kuin tällä toisella.

Tiedän, että ainut ja varmin vaihtoehto on hillitä itseä ja antaa tilanteen rauhassa kehittyä paremmaksi ja eteenpäin. Se on kuitenkin niin paljon helpommin sanottu, kuin tehty.

Onko muilla ollut vastaavia tilanteita ja miten ne päättyivät?

No vähän samanlainen tapaus mulla, sillä erotuksella, että tämä nykyinen exäni jätti silloisen naisystävänsä (bi-seksuaali siis) ja halusi aloittaa seurustelun Hawkin kanssa. Alku oli vähän hidas, mutta sitten kun oli jo omasta mielestään täysin varma, että olen "se oikea" niin juttu alkoi etenemään melko nopeasti. No kuinkas kävikään, reilu kuukausi eteenpäin ja nainen ilmoittaa, että ei ole tunteita, ahdistaa yms. eli poikki meni.

Vinkkinä siis, että kannattaa ottaa vain niin rauhallisesti kuin vain pää kestää ja yrität hillitä itsesi etkä rakastu sokeasti liian nopeasti, niin kuin allekirjoittaneelle kävi. Myöhemmin ajateltuna tuossa omassa jutussani olisi pystynyt huomaamaan tuon epävarmuuden vaikka kuinka paljon aikaisemmin, jolloin olisi pystynyt joko tekemään asialle jotai tai sitten vain irrottautunut tarpeeksi ajoissa. Toivon kuitenkin ettei sinun tapauksesi ole samanlainen, eli onnea tulevaan. Sinänsä vähän vaikea antaa vinkkejä kun ei tiedä tuosta sinun tapauksestani kovin paljoa, mutta jos vain pää kestää niin yritä edetä mahdollisimman varovasti ja tarkkaile tilannetta. Naisista kuitenkin huomaa melko nopeasti missä mennään jos vain pitää silmät ja korvat auki.

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Tilanne oli omalta kohdaltani aika loistava, koska olin saanut haaveilemani naisen itselleni, vaikka hän oli varattu alunperin. Nainen haluaa vain edetä tässä vaiheessa hitaasti, että voi olla varma omista ajatuksistaan. Se on ihan ymmärrettävää, mutta henkilökohtaisesti se on minulle vaikeaa. Itse kuitenkin olen kovinkin innostunut tästä jutusta ja pelkään, että liika innostuneisuuteni vesittää koko jutun vielä. Se on vain vaikeaa olla innostumatta ja intoilematta, kun ajatuksissa on jatkuvasti tämä neito.

Miehen aivolla tilanne on yksinkertainen. Kerrot avoimesti ja rehellisesti tunteistasi ja niiden kehittymisestä, mutta et painosta häntä mihinkään. Annat suhteen kehittyä hänen vauhdilla. Jos nainen on sinulle oikea, niin jaksat kyllä odottaa. Jos hän ei ymmärrä sinun arvoasi ja päättää pistää poikki, on ratkaisu myös sinun kannaltasi paras mahdollinen. Teit parhaasi, mutta te ette sopineet yhteen.

Oikeassa elämässä naiset eivät ajattele näin. Oikeassa elämässä miesten aivoilla ei selviä parisuhteista. Oikeassa elämässä olet testissä. Edessäsi on miinakenttä. Jos etenet liian nopeasti ja liian suoraan saat pian irti repeytyneet veriset raajasi silmillesi. Jos et etene tarpeeksi nopeasti, et halua häntä riittävästi ja hän kyllästyy odottamaan. Jos hän sanoo yhtä, sinussa pitää olla riittävästi miestä sanomaan toista, mutta et saa painostaa ja sinun pitää kunnioittaa hänen mielipidettään, mutta ottaa mitä haluat kuin mies. Et saa osoittaa liika kiinnostusta, etkä liian vähän. Sinun pitää haluta suhdetta ja yhteistä tulevaisuutta, mutta et saa osoittaa sitä liian selvästi. Kuuntele hänen askelohjeitaan, mutta tiedä, että osa niistä johtavat suoraan miinaan. Tee näin, niin astut miinaan. Tee noin, niin astut miinaan. Älä tee mitään, etkä myöskään saa mitään.

Astu varovaisesti. Onnea matkaan.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Miehen aivolla tilanne on yksinkertainen. Kerrot avoimesti ja rehellisesti tunteistasi ja niiden kehittymisestä, mutta et painosta häntä mihinkään. Annat suhteen kehittyä hänen vauhdilla. Jos nainen on sinulle oikea, niin jaksat kyllä odottaa. Jos hän ei ymmärrä sinun arvoasi ja päättää pistää poikki, on ratkaisu myös sinun kannaltasi paras mahdollinen. Teit parhaasi, mutta te ette sopineet yhteen.

Tämä on oikeastaan ainut tapa hoitaa asia. Siis minun, miehen, mielestä. Näin toimin itsekin tuossa pari sivua sitten kertomassani tapauksessa. Loppujen lopuksi se päättyi miten päättyi. Itse neuvoisin sinua, Ville#41, samalla tavalla kuin yllä Ioota Rhoo. Kerro naiselle avoimesti tunteistasi ja muistuta vaikka samalla, että kyseessä on omat tunteesi etkä halua painostaa häntä mihinkään. Äläkä tosiaan yritä edetä liian nopeasti edes omassa mielessäsi, satutat vain itseäsi siinä.

Ioota Rhoo kirjoitti:
Oikeassa elämässä naiset eivät ajattele näin. Oikeassa elämässä miesten aivoilla ei selviä parisuhteista. Oikeassa elämässä olet testissä. Edessäsi on miinakenttä. Jos etenet liian nopeasti ja liian suoraan saat pian irti repeytyneet veriset raajasi silmillesi. Jos et etene tarpeeksi nopeasti, et halua häntä riittävästi ja hän kyllästyy odottamaan. Jos hän sanoo yhtä, sinussa pitää olla riittävästi miestä sanomaan toista, mutta et saa painostaa ja sinun pitää kunnioittaa hänen mielipidettään, mutta ottaa mitä haluat kuin mies. Et saa osoittaa liika kiinnostusta, etkä liian vähän. Sinun pitää haluta suhdetta ja yhteistä tulevaisuutta, mutta et saa osoittaa sitä liian selvästi. Kuuntele hänen askelohjeitaan, mutta tiedä, että osa niistä johtavat suoraan miinaan. Tee näin, niin astut miinaan. Tee noin, niin astut miinaan. Älä tee mitään, etkä myöskään saa mitään.

Astu varovaisesti. Onnea matkaan.

Tämä osa viestistä on sitten se valitettava totuus nykymaailmasta. Teet niin tai näin, teet aina väärin. Siis naisten suhteen. Kyllähän se pistää vituttamaan kun ensin sanotaan, että älä huomioi niin paljon. Sitten kun jättää naisen vähän vähemmälle huomiolle, valitetaan että eikö enää kiinnosta. Sen jälkeen valitetaan, että anna mun tehdä aloite seksin suhteen. Sitten kun on odottanut kaksi viikkoa sitä aloitetta, niin itketään ettei ole enää haluttava.

Vittu.

Koittakaa nyt jumalauta naiset päättää mitä haluatte. Emme me miehet voi olla yhtä aikaa ihania, kusipäitä, huomioonottavia, välinpitämättömiä, miehiä, koiria.

scholl

Jäsen
Joku tässä yhtälössä nyt mättää tai sitten näkökulmasi on lievästi sanottuna kieroutunut.

Ei mätä, vaan kerron esimerkiksi sen, että yksi nainen, jonka tunnen, mutta en romanttisessa mielessä, soitti kerran ja ehdotti avioliittoa. Hän ja hänen siskonsa pitivät minulle sellaisen puheen puhelimessa, jossa yrittivät tuoda esille pros and cons ja perustella miksi minun pitäisi siihen vaihtoehtoon tarttua. Sitten on ollut tapaus, jossa tyyppi, jonka kanssa kävin vain leffassa, ehdotti myöskin, että meidän kannattaisi mennä naimisiin, olisi muka molempien kannalta hyvä diili. Itse en nähnyt asiassa omalta kannaltani mitään hyvää.

Mitenkäs ne nämä treffit sitten menivätkään?

Eivät menneet vielä mitenkään. Ei ole ollut aikaa, enkä ole nyt käynyt muutenkaan Italiassa. Luulitko, että olisin heti näkemässä? Nämä asiat menevät omalla painollaan eli silloin, kun sattuu olemaan samassa maassa niin tapaa.

Eivät treffisivustot ole asiallisia foorumeita tollaisiin. Eri juttu jos se menisi esim. niin että kun menee opiskelemaan niin silloin seulotaan koko sen korkeakoulun opiskelija-aines. Silloin se voisi toimia. Eivät tuollaiset kaupalliset sivustot ole mikään kunnolla järjestetty avioliitto. Sehän on nyt aivan selvä. Sinne menevät avioliittoa hakemaan sellaiset, jotka eivät saa aviopuolisoa, eivätkä sellaiset, jotka hakevat parasta mahdollista henkilöä.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Ehkä voin pistää hiukan naisnäkökulmaa tähän naisten käyttäytymiseen. Itse olen raavaasti sen kokenut että kun miehelle kertoo että valitettavasti tämä suhde ei nyt syystä xyz toimi, niin ensin tulee ymmärrys, sitten raivo, sitten halventaminen ja lopuksi jos antaa sen mennä niin pitkälle, puhelinterrori.

Kas, minulla on tuollainen kokemus. Tosin siinä mies, eli minä, ilmoitti ettei suhde toimi, ja ex-tyttöystävä, eli nainen, reagoi kutakuinkin noin. Tosin rehellisyyden nimissä on todettava, että tuo ymmärrysvaihe jäi välistä, ja nainen siirtyi suoraan ja ujostelematta raivoon. Välttämättä siis käytös ei johdu sukupuolesta, vaan omistushaluisia, sitoutumiskammoisia, epävarmoja, kusipäitä ja pelaajia, ja kaikkia muita mukavia ominaisuuksia, löytyy molemmista sukupuolista. Kun se silmissä siintänyt auvoinen yhteinen tie katkeaa joskus hyvinkin yllättäen, niin kaikki eivät reagoi rakentavasti.

Täytyy vielä kommentoida, että oma kommenttini oli siis tarkoitettu tuolle schollin viestille

Luepa tuon sankarin kirjoituksia vähän enemmän niin huomaat äkkiä, miksi niihin ei kannata vastata. Oikeastaan kannattaa jättää sitten jatkossa taas lukematta, niin säästää aikaa eikä menetä mitään.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kun näitä omistuhaluisia ja riippuvaisia miettiin, niin jotekaan ei voi järjellä käsittää sitä, että joku ehdottamasti haluaa olla sellaisen kanssa, joka ei halua olla hänen kanssaan. Rationaalisesti sitä ajattelisi, että tunteen pitäisi olla molemmin puoleinen.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Luulitko, että olisin heti näkemässä?
Joo, oletin, että treffit ovat siinä ihan hollilla.

Eivät treffisivustot ole asiallisia foorumeita tollaisiin.
Kyllä sinne treffisivustolle mahtuu monenlaista "hiihtäjää". Siellähän usein ilmoitetaan myös se, mitä alaa on opiskellut ja onko se ala ollut esim. yliopistotasoa. Kerran olen yliopistossa olemattoman (tai myöhemmin sinne menemättömän) kanssa seurustelua yrittänyt eikä siitä touhusta tullut yhtään mitään. Kumma homma. Sitten siellä sivustolla kerrotaan kielitaito eli vaikkapa saksan kielen taito. Jos kohde kertoo, että "hyvä ;)", niin se on amis, tradenomi tai voi olla jopa yliopistotutkinnonkin suorittanut mutta yleensä on humanisti - ei jatkoon. Harrastuslistaus on tietenkin epäilyttävä, koska jotkut kirjoittavat sinne, että harrastavat juoksemista mutta käyvätkin sitten lenkillä kerran vuodessa, tai vain kesälomansa aikana, joten pitää tehdä tarkentavia kysymyksiä, tosin ei liian hyökkäävästi. Lemmikkieläinkohta on hyvä, koska jos siellä lukee, että henkilöllä on koira, tai jopa useampia, niin henkilö karsiutuu heti. Ehkä jopa jos on mitä tahansa lemmikkieläimiä. Sitten jos se kohde kertoo suosikkiradiokanavakseen Voicen/NRJ:n/Novan/YleX:n tai muun vastaavan paskakanavan, niin karsiutuu saman tien ja sillä tavalla säästää aikaa keskittyä parempiin ilmoituksiin.

Nuo kaikki edellä olevat karsintakriteerit kumoutuvat jos nainen on ihan helkutin pantavan näköinen!

Viimeksi muokattu:

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
älkäämme miehet luottako naisiin! :)

Tuo hymiö on hyvä pitää mielessä, elämää se kaikki vaan on.

Pelimiehillekkin käy joskus noin, juuri sen takia kun uskaltavat pelata, joskus tulee bingo ja joskus tärähtää reisille, missään nimessä ei ainakaan kannata katkeroitua kaikille vastakkaisen sukupuolen edustajille.

Voisihan sitä esittää vaikeasti tavoiteltavaa/haluttavaa koko ikänsä, sitten kuolinvuoteella on mukava itkeä itsensä ikiuneen, kun tajuaa olleensa pelkkä peräkammaripoika.

Kaiken maailman ihmis-suhde räpellyksissä on tullut elämän aikana oltua ja nuoruutta ei tarvitse kaipailla kun sen on kerran kunnolla elänyt, sitä paitsi aika kultaa muistot ja kaikelle on mukava naureskella myöhemmin.

Meillä oli nuorena sanonta, "naiset on paskimmillaan sitä mitä miehet on parhaimmillaan".

Ja näillä on menty

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt oikeesti! Mikä vittu teitä naisia vaivaa? Haluatteko tahallanne satuttaa ihmistä, joka on teille hyvä ja välittää ja huolehtii?

Mulla oli sellanen n. 1,5 vuoden "parisuhde" yhden naisen kanssa, joka ei ikinä syventynyt virallisesti seurusteluksi, koska nainen oli sitoutumiskammoinen ja tunnevammanen omien sanojensa mukaan.
-clip-

Kysymys siis kuuluu edelleen, mikä vittu teitä naisia vaivaa?

Toisaalta, hänhän ilmoitti jo heti alkuunsa minkälainen on, eikö?

Minä uskon, jos potentiaalinen partneri ilmoittaa olevansa sitoutumiskammoinen ja tunnevammainen. Sen jälkeen se on oma valintani haluanko satunnaista tapailua hänen kanssaan vai jatkanko matkaa.

Oman piiiitkän kokemukseni mukaan toisen ihmisen muovaaminen haluamaan sitä, mitä minä haluan, ei vaan onnistu :)

Olen silti pahoillani puolestasi, ikävää että kävi noin.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Toisaalta, hänhän ilmoitti jo heti alkuunsa minkälainen on, eikö?

Juu, ilmoitti ilmoitti. Ei se, että hän on tunnevammainen ja sitoutumiskammoinen ole se häntä syyllistävä tekijä. Sillehän ei mitään voi. Se, mikä hänestä teki paskamaisen ihmisen minun silmissäni oli se tapa millä tämä hoidettiin. Puhuttiin toista, tehtiin toista. Eli hän jauhoi minulle paskaa minkä kerkesi.

Hän tiesi varsin hyvin tunteistani, joten mitä hän kuvitteli saavuttavansa sillä, että soittaa minulle kun on ikävä, haluaa nähdä, pannaan, suudellaan lähtiessä. Tottakai itse olin onneni kukkuloilla kun luulin että tästä se rupeaa pikkuhiljaa kääntymään, kuitenkaan liikaa innostumatta ja painostamatta. Sen jälkeen pari viikkoa myöhemmin soittaa uudelleen itkien kun on ikävä, eikä tiedä mitä tehdä kun tuntee mua kohtaan erilailla kun muita. Ja tästä pari tuntia myöhemmin tapaileekin toista miestä ja pistää miehen vastaamaan puhelimeen.

Tuo oli se juttu, minkä takia tästä jäi paska maku suuhun. Ei sille voi mitään jos kahta ihmistä ei ole tarkoitettu yhteen, mutta kyllähän sen nyt herranjumala voisi ilmoitta nätimminkin sille toiselle osapuolelle. Hän itse sanoi aikasemmin tuossa pari kuukautta sitten, että haluaa pitää minut elämässään, tapahtui mitä tapahtui, mutta paskapuhettahan sekin oli. Katkesi pitkä ystävyyskin tähän.

tant gredulinille kuitenkin kiitos vastauksesta ja pahoitteluista :) ja vsmo, hymiö oli tosiaan tarkoituksella perässä. Luottamus mennyt ainoastaan tähän naiseen.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hän oli siis sitoutumiskammoinen, tunnevammainen ja kusipää vielä siihen päälle.
Se kusipäisyyskin olisi ollut kiva ilmoittaa, mutta sen huomaa yleensä vasta käytännössä :)

Onnea ja menestystä joka tapauksessa ihmissuhteisiisi!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy