Naisasiat

  • 7 488 860
  • 26 542
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Voihan sen elämänsä toki niinkin viettää mutta ei tarvitse muiden vaatia toimimaan samoin.
Samaan itsekin viittasin edellä, tosin hieman eri sanoin ja eri näkövinkkelistä. Kukin tulkoon autuaaksi omalla tyylillään, tai olkoon tulematta.

Taidan tästä mennä silittämään muutamat arvopaidat..
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Taidan tästä mennä silittämään muutamat arvopaidat..

Paskat sulla mitään arvopaitoja ole. Vapaavalinnasta olet hakenut kaksi yhden hinnalla...tai oikeastaan muijasi toi samalla kun haki halpaa peuainetta ja suihkusaippuaa:D

PS...huomaa miten hyvin tiedostan vapiksen kategorian.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Paskat sulla mitään arvopaitoja ole. Vapaavalinnasta olet hakenut kaksi yhden hinnalla...tai oikeastaan muijasi toi samalla kun haki halpaa peuainetta ja suihkusaippuaa:D
Se on katos Len mitä kukin arvopaitana pitää! Vaparista saattaa löytää jotain hyviä tekstiilejä joskus, mutta työkaluja sieltä ei juuri kannata ostaa, ainakaan niitä "kohtuuhintaisia".
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Koska olemme nyt naisasiat-ketjussa, niin en malta olla kysymättä silitysasioista pakisemisen jälkeen seuraavaa: Ovatko jotkin ns. kotityöt osoittautuneet nykyisen tai entisen parisuhteenne kannalta ongelmallisiksi tai peräti tuhoisiksi? Onko erimielisyys kotitöiden jakamisesta ja tekemisestä muodostunut kiveksi kengässä? Ovatko kotityöt kaataneet suhteita, vai ovatko asiat peräti korjaantuneet puhumalla? Ketjusta johtuen näkökulman tulisi kai liittyä miehen kokemuksiin aiheeseen liittyvästä kommunikaatiosta naisen kanssa, mutta kyllä naistenkin kokemukset olisivat erittäin kiinnostavia.
Ei mitään ongelmaa tuolla saralla. Minä imuroin, ihan jees. Vaimo pesee pyykit. Win-win. Ja molemmat kokkaa. Vuorollaan tai yhdessä. Sananlaskuista huolimatta viimeksi mainittu on asioita, jotka listataan sarjassa "parasta, mitä voi tehdä housut jalassa".
 

scholl

Jäsen
Mulla kyseinen toiminta tapahtuu seuraavassa järjestyksessä:

pesukone=>kuivaus henkarissa=>silitys=>kaappiin odottamaan päällelaittoa

Tuo välivarastokaappi (mikä tämä onkaan) ja toinen silitys jäävät pois eli yksinkertaistetaan niitä toimintoja...jotka ovat käytännössä aivan turhia. Ei myöskään ole järkevää silittää puhdasta paitaa kahteen kertaan varsinkaan jos laitat päälle lisäksi esim. pikkutakin ja päällystakin (menee tuplasilitykset hukkaan). Tuolla hifistelyllä saa vain tietyn maineen.

Toinen silityskerta on useimmiten tarpeeton. Välikaappi on olennainen sen vuoksi, että ei ole väliä, koska silitetään. Eli kun paidat ovat kuivuneet henkarissa niin ne voi siirtää suoraan pois kaappiin. Eikä ole väliä, missä järjestyksessäkään paidat ovat. Siihen palataan vasta sitten kun ne silitetään loppusijoituskaappiin.

edit. painottaisin vielä sitä, että jos on kiireinen tai ei huvita silityshommat pitkään aikaan niin voin vakuuttaa, että se on vittumaista silittää esim. 50 kauluspaitaa ja 50 t-paita. Ja auta armias jos ei olisi välivarastoja niille, vaan kaikki lojuisivat jossain näkyvillä
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Scholl esim. varmaankin käyttää osaketuotoillaan hankittuja kalliita yli sadan euron kauluspaitoja, joihin yrittäjällä ei ole varaa. En sitten tiedä niiden rypistymisominaisuudesta.

Scholl on yrittäjä, mutta erittäin harvoin ostaa niin halpoja paitoja kuin 100e. Kyllä se useimmiten menee lähemmäs sitä seuraavaa satalukua. Tosin poikkeus vahvistaa säännön. On hyviä satasenkin paitoja varsinkin vapaa-ajalle.

Minäkään en ymmärrä. Tässä nyt saa toista päivää kuunnella naisten vauhkoamista tästä asiasta ja itselleni alkaa ottaa todella lujille. Miten yhden henkilön mielipiteestä voi iso joukko naisia kimpaantua noin pahasti?

No nyt näyttää siltä, että naiset keskimäärin ovat kassalla. Kuuntelevat ehkä toisten naisten mielipiteitä liikaa. Tänään esimerkiksi tuo ydinvoimassa väärässä oleminen kuten Ylen uutisissa tuli esille. Siinä ovat vain naiset väärässä. Hehän Halosenkin hommasivat presidentiksi, miehiä ei voida siitä syyttää.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvä luoja, perjantai-ilta, naiset kauneimmillaan ravintoloissa odottamassa teitä ja te vielä täällä silitätte.
Koska olen käynyt opetushallituksessa ja -ministeriössä sekä muutenkin tykkään opettaa niin kas tässä teille silityksen saloja oikein tehtävien kanssa.

Terveisin koo
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kun meidän junnu (nyt 13 v) oli vauva niin mä heräsin joka yö ruokkimaan tuon kaverin...

Onneksi luin viestisi jatkonkin koska tässä vaiheessa ajattelin jo ties mitä...

Eipä ole paljon tullut puututtua paitojen silityksen (jaloon) taitoon. Pakko tunnustaa, että minulta löytyy jopa kauluspaitoja (enpä jaksa kävellä vaatekaapille saakka mutta pari kolme niitä taitaa olla) ja sitten hivenen rennompia kauluksellisia paitoja, sellaisia joita ei tulisi mieleenkään ruveta silittelemään, koska tuolloin paidoista katoaisi niiden "henki" eli rentous. Jos paidan on osoitettava rentoa olemusta ja kadunomaisuutta niin ei se missään nimessä saa olla silitetty - ei ainakaan minun mielestä. Mutta ei, vaikka minulla silitettäviäkin kauluspaitoja on olemassa, en ole laittanut sellaista päälleni sitten vuoden 2005. Ei jaksa eikä kiinnosta, jos homma on kauluspaitaan sonnustautumisesta kiinni niin ei nappaa - pysyn kotona.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hyvä luoja, perjantai-ilta, naiset kauneimmillaan ravintoloissa odottamassa teitä ja te vielä täällä silitätte.
Koska olen käynyt opetushallituksessa ja -ministeriössä sekä muutenkin tykkään opettaa niin kas tässä teille silityksen saloja oikein tehtävien kanssa.
Antaa naisten odottaa vielä tovi. Silloin on silitettävä kun rauta on kuuma.

Asialliset ohjeet muuten linkissäsi, niillä pääsee varmasti silittämisen taidoista jyvälle.

Schollin 50+50 paidan silitysurakka on jo helvetistä, suosittelen minäkin välttämään. Ennätykseni on varmaan puolet tuosta määrästä yhdellä kerralla, enkä aio sitä rikkoa.
 

Ender00

Jäsen
Siellä oli yksi jannu, joka meni vielä pitemmälle. Hän ei käyttänyt edes deodoranttia.

Sanoit tuon kuin huonon asian?

Jos ihminen on perussiisti ja muistaa käydä suihkussa niin ei hän hieltä haise vaikkei deodoranttia käyttäisikään. Itse asiassa runsaan dödön käyttäjät ovat niitä pahimpia terroristeja, kun heitä seuraa se jatkuva dödöpilvi, jota viattomat sivulliset joutuvat kestämään. Ja pahimmillaan ovat vaaraksi allergikkojen terveydelle. Ja sama partavesien osalta.

Itse käytän tuoksutonta dödöstickiä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Olisko kenties aihetta siirtää suurin osa viime aikoina tulleista viesteistä ihan omaan silitysketjuun? Myös kissansililitykselle voisi perustaa oman ketjun, koska tämänkin alan asiantuntijoita varmasti palstalta löytyy.

Itsellä kävi eilen kivasti kivasti kun törmäsin parin vuoden tauon jälkeen ex-tuttavuuteen. Olin häneen kohtalaisen palavasti rakastunut, mutta en saanut tunteilleni vastakaikua. Nyt suoriuduin aika hienosti ja nyökkäsin vain kohteliaasti kun sivuutin hänet. Tyttelillä oli kai mielessä pieni juttutuokio, kun pysähtyi ja kuikuili mua. On se kyllä edelleen todella kaunis nainen, mutta eipä nappaa enää edes juttutuokion vertaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kun meidän junnu (nyt 13 v) oli vauva niin mä heräsin joka yö ruokkimaan tuon kaverin...koska ei vaan kertakaikkiaan imenyt tissiä. Myöskin vaipanvaihdot ja peppupesut hoidin suurimmilta osin. Mun mielestäni vaimolla oli jo tarpeeksi tekemistä kun kantoi 9 kuukautta ja oli siinä jo raskausajan diabeteskin riesana.

Tosin olin itse 12- vuotias kun siskoni syntyi. Äiti oli kotona 3 kuukautta ja sitten duuniin. Vanhemmat olivat vuototyössä eli Len hoivasi pikkuvauvaa hyvin paljon. Ukko kävi hiihtokilpailuissa ja kesäisin pyöräskaboissa...treeniä oli siis jatkuvasti. No, mä sitten ennen yläasteelle menoa syötin vauvaa, nukutin, pesin peppua ja vaihdoin vaippoja (sideharso sellaisia). Siinä sitten sivussa imuroin kotia, tein ruokaa vanhemmille ja tiskasin. Tää oli aivan luonnollista eikä tuntunut mitenkään pahalta.

Jos olisi varaa niin jäisin heti pois töistä, saisi vaimo ansaita perheen leivän. Hämmästyttävän palkitsevaa on hoitaa pieniä lapsia, ei todellakaan tarvitse miettiä työnsä tähdellisyyttä. On karua ajatellakaan, mikä tilanne olisi nyt, jos olisin jatkanut IT-alalla: aikaa lasten kanssa ei olisi nimeksikään. Ainakin tässä elämäntilanteessa aika on moninkertaisesti arvokkaampaa kuin raha. Ei myöskään itseäni kiinnosta toiminnan maskuliinisuus, joskin kyllä se itsestäni tuntuu tämä hoitovastuun jakaminen hyvinkin miehekkäältä toiminnalta. Mutta kukin menköön tyylillä - eletään ja annetaan elää.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kissansilitys kuuluu ehdottomasti tähän ketjuun, kissasta toki riippuen.

Samaa mieltä ehdottomasti. Ja voihan sitä silittää tarpeen tullen tuuheaakin kattia...noin niin kuin 70-luvun hengessä. Norjalainen metsäkissa kai taistelee tässä ryhmässä...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ovatko jotkin ns. kotityöt osoittautuneet nykyisen tai entisen parisuhteenne kannalta ongelmallisiksi tai peräti tuhoisiksi? Onko erimielisyys kotitöiden jakamisesta ja tekemisestä muodostunut kiveksi kengässä? Ovatko kotityöt kaataneet suhteita, vai ovatko asiat peräti korjaantuneet puhumalla? Ketjusta johtuen näkökulman tulisi kai liittyä miehen kokemuksiin aiheeseen liittyvästä kommunikaatiosta naisen kanssa, mutta kyllä naistenkin kokemukset olisivat erittäin kiinnostavia.

Karvaisempi käy useimmiten kaupassa, laittaa ruokaa, pyyhkii keittiön tasot ja kaapinovet sekä täyttää ja tyhjentää tiskikoneen. Minä imuroin, moppaan, pesen kylpyhuoneen ja hoidan pyykit. Kissojen laatikot tyhjentää ja muonituksen hoitaa se joka ehtii, nykyään useimmin minä.

Ainakin tässä suhteessa jako on selkeä ja hyvä, eikä kummallakaan ole valittamista. Paitsi karvattomammalla (selvyyden vuoksi: minä) menee ajoittain hermo siihen, että siisteyskäsityksemme eivät kohtaa.

Yleensä tyydyn nalkuttamiseen, mutta kerran - kun oli vielä sellainen tilanne, että juuri sinä tiettynä päivänä oli pakko siivota - olen todellä väsyneenä ja stressaantuneena saanut ihan kunnon itkupotkuraivaritkin aiheesta. Istuin keittiön lattialla hinkaten tahroja kaapinovista (karvaisemman homma) ja itkin ja huusin, että minä siivoan, painu saatana baariin kaljalle, pois mun silmistäni. Karvaisen kunniaksi on toki sanottava, että hän ymmärsi heti, että nyt nainen on oikeasti vihainen, jätti kaljansa ja nettipokerinsa, ja tuli halaamaan ja sovittelemaan.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Samaa mieltä ehdottomasti. Ja voihan sitä silittää tarpeen tullen tuuheaakin kattia...noin niin kuin 70-luvun hengessä. Norjalainen metsäkissa kai taistelee tässä ryhmässä...

No hui sentään, jos noin tuuhea mirri tulee vastaan niin en varmasti silitä, vaan häädän sen vaikka kärpäslätkällä läiskien.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Silittämätön paita laittaa epäilyttämään, että ko jampan siisteysasiat eivät ole muutenkaan kohdallaan vaan ne hoidetaan samalla välinpitämättömyydellä.

Voisitko avata tätä vielä hieman tarkemmin, miten pelkästään silittämättömästä paidasta voi päätellä kantajansa siisteysasioista oikeasti yhtään mitään, ja mitä nämä siisteysasiat pitävät kaiken kaikkiaan sisällään? Mulle tämä asia ei ainakaan kirjoittamasi perusteella aukene mitenkään päin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No hui sentään, jos noin tuuhea mirri tulee vastaan niin en varmasti silitä, vaan häädän sen vaikka kärpäslätkällä läiskien.

Mamis ja amatööri.

Jos nyt miettii tämän päivän misuja niin varmasti kaikki pitävät Siamilaisista. Karvattomia ja paljaita mutta ihan saatanan kiukkuisia.

Tuuheat kissat ovat sitä vanhaa kunnon retroa jota nykynuoret eivät ymmärrä. Ja miksi ymmärtäisivätkään kun eivät ole edes olleet tekemisissä tällaisten pussycatsien kanssa. Kokemus tuo varmuutta...

Kärpäslätkällä ollaan jo häätämässä...amateur!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
voihan sitä silittää tarpeen tullen tuuheaakin kattia...noin niin kuin 70-luvun hengessä. Norjalainen metsäkissa kai taistelee tässä ryhmässä...
Pari vuotta sitten jätin erään naisen sen vuoksi, että sillä oli aivan hirvittävä tuhero. Siis muuten oikein asioista hyvin ymmärtävä, (väitöskirjaansa taisi laittaa kaiken huomion...) mutta tuhero sitten semmoinen, että raivaussaha olisi pitänyt olla, jos sieltä sen päälaarin halusi löytää. Ei siitä viitsinyt mainitakaan, tiedä millaiset pulttaukset olisi saanut, kun noin intimistä asiasta parin kuukauden suhteen jälkeen sanoisi ja muutenkin ajattelin, että itse sen pitäisi osata tuo tajuta sanomattakin. Se tuhero oli varmaan sellainen Olli Jokisen pään kokoinen. Semmoinen ranskalainen metsätuhero se.
 
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jos nyt miettii tämän päivän misuja niin varmasti kaikki pitävät Siamilaisista. Karvattomia ja paljaita mutta ihan saatanan kiukkuisia.

Näinkö on? Olen tähän päivään saakka elänyt siinä uskossa, että miehet pitävät useimmiten kiitoradasta tai kolmiosta, pelkkä posliini ei iske.

Ja siamilaiset muuten ei ole karvattomia, sen sijaan sfinxit on. Eikä ne ole kiukkuisia =)
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Se tuhero oli varmaan sellainen Olli Jokisen pään kokoinen. Semmoinen ranskalainen metsätuhero se.
Olet kohdannut täysikasvuisen majavan. Harmi ettei sellainen ole makuusi, nuohan ovat käymässä uhanalaisiksi. Nykypäivän nuoret miehet eivät varmaan ole nähneetkään kuin nahkamajavaa tai sitten narupöksyjen rajojen mukaan klipattua kiitoratajyrsijää. Siksi on ihan tervettä että nuori mies edes kerran elämässään pääsee tutustumaan tuollaiseen Esko Valtaoja -versioon. Voipa sitten itse keskenään arvella tykkääkö vai ei.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja siamilaiset muuten ei ole karvattomia, sen sijaan sfinxit on. Eikä ne ole kiukkuisia =)

Juu...mun moka...silittelin tuollaista sfinxiä ja oli aika jännä otus. Onko sitten kiukkuisia nämä katit...tiedä häntä. Ainakin näyttävät siltä.

Paitojen silittämisestä päästiin kissojen rotuihin:)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olet kohdannut täysikasvuisen majavan. Harmi ettei sellainen ole makuusi, nuohan ovat käymässä uhanalaisiksi.
Koska tuonlainen pöheikkö on nykyisin niukka luonnonvara, jätin sen sellaiselle, joka osaa arvostaa senlaista. Kyseessähän oli tosiaan ranskalainen tuhero, josta syystä pidin tärkeänä asiana pitää suomalaisten maineen puhtaana ja eroni syyksi höpötin jotakin sellaista, että noin vuodet 2009-2015 Yhdysvalloissa (Harvardiin halusi tiedettä tekemään) eivät minua kiinnosta lainkaan ollenkaan. Tosiasiassahan se pöheikkö kuitenkin oli se (ala)pääasiallinen syy eroomme.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Pari vuotta sitten jätin erään naisen sen vuoksi, että sillä oli aivan hirvittävä tuhero. Siis muuten oikein asioista hyvin ymmärtävä, (väitöskirjaansa taisi laittaa kaiken huomion...) mutta tuhero sitten semmoinen, että raivaussaha olisi pitänyt olla, jos sieltä sen päälaarin halusi löytää. Ei siitä viitsinyt mainitakaan, tiedä millaiset pulttaukset olisi saanut, kun noin intimistä asiasta parin kuukauden suhteen jälkeen sanoisi ja muutenkin ajattelin, että itse sen pitäisi osata tuo tajuta sanomattakin. Se tuhero oli varmaan sellainen Olli Jokisen pään kokoinen. Semmoinen ranskalainen metsätuhero se.

No hittolainen. Sä kun tunnut olevan tuollainen velikulta ja muutenkin laitat ämmät tarvittaessa järjestykseen, niin olen hieman hämmästynyt ettet sheivannut sitä salaa nukkuessa. Kun kerran karvoista puhutaan, niin itse pyrin tarkkailemaan myös neitojen kainaloita ja niiden karvoitusta. Paheksun niitä jotka jättävät pitit ajelematta, jopa sänki on vähän liikaa.
 

passenger

Jäsen
Ihmeellisen tarkkoja vaatimuksia täällä kyllä löytyy miehiltäkin naisten suhteen, noin muutenkin kuin karvoituksen laadun/määrän suhteen. Niiden pitäisi vielä osata silittää paitakin oikein erittäin hyvin.

En oikeastaan ihmettele että parisuhteet eivät nykyään kestä, jos tälläiset asiat ovat jopa eron syynä. No enpä silti aina tiedä kuinka tosissaan täällä ollaan näiden juttujen kanssa. Naisasiaketju on ollut tästä viime aikoina entistä enemmän yleistyneestä paskanjauhannasta vapaa, mutta nyt joutuu kestämään tätä vitunaikaista vänkäämistä täälläkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös