En tiedä onko tämä täysin oikea ketju, mutta kyllähän tämä naisasioita on.
Eli avovaimollani on kaksoissisko joka asuu eripaikkakunnalla kuin me, on kyllä kotoisin täältä päin. Pari viikkoa sitten lähdin lauantai-iltana käymään yhdellä kaverillani joka oli lähdössä toisen kaverin kanssa juomaan. Avokin sisko oli käymässä ja he lähtivät avokkini kanssa mukaan. Siitä sitten lähdettiin käymään paikallisessa baarissa jossa istuskeltiin pari tuntia. Sieltä me suunnistettiin hyvissä ajoin kotiin, mutta sisko sanoi että hän jää tänne. Ei siinä mitään, avain käteen ja etupihanvalot päälle että näkee tulla kotiin. Aamulla heräsin ja tajusin ettei ovi käynyt yöllä ja etupihan valot on päällä, no siinä arveltiin että on löytänyt paremman yöpaikan.
No kun hän vihdoin kotiutui ja sisko kysyi että "missä olit yötä" niin vastaus oli että toisella näistä minun kavereista jatko kysymykseen tapahtuiko mitään, tuli vastaus, että "ei kuulu sinulle" hieman ääntä korottaen. Illalla toinen näistä kavereista otti yhteyttä ja oli ihan fiilareissa kuinka ihana ihminen sisko on. No tiesin että tuo kaveri takertuu noihin yhden illan juttuihin ja en tehnyt siitä isompaa asiaa. Kyllä se minua hieman ärsytti, kun tuo nyt ei sattumoisin ollut ensimmäinen kaverini jonka luo sisko on mennyt. Ajattelin että parin viikon päästä viiimeistään on jo uusi nainen kierrossa ja elämä jatkuu lähes normaaliin tapaan.
Mutta ei, messengerissä kaveri alkoi hehkuttaa siskoa ja kyseli minulta mielipidettä asiasta, kiertelin ja kaartelin vastauksissani ja en kertonut mielipidettäni koko "suhteesta". No reilun viikon jälkeen se alkoi puhumaan seurustelusta, he olivat ennen tätä tavanneet noin 7 vuotta sitten. Tämä veti minulta karvat pystyyn ja sovin kaverin kanssa juteltaisiinko tässä lähipäivinä. No käytiin oluella ja minä tein hyvin selväksi, että jos haluatte toistenne kanssa olla niin sille en voi mitään, mutta en aio olla sinun kanssa missään tekemisissä lähiaikoina. Perustelin sitä alla olevilla faktoilla, miksi tämä ei ole hyvä juttu.
Kaverini on eronnut vaimostaan alle vuosi sitten ja kerennyt siinä ajassa saattamaan erään toiseen naisen raskaaksi, jonka kanssa hän yritti aloittaa yhteistä elämää. Ilmeisesti tämä nainen ei kuitenkaan ole kaikkein tasapainoisin tapaus ja heille tuli aika ruma ero, mutta lapsi on edelleen tulossa. Lisäksi hän ei ole mitään uskollista sorttia vaan petti vaimoaan järjestelmällisesti monen vuoden ajan, joskus jonkun yhden yön hoidon kanssa ja joskus hommasi jonkun vakipanon. Kovasti valitteli sitä kun ei saanut naimisissa ollessa seksiä, niin sen takia petti ja ei tekisi sitä enään. Voihan olla ettei hän niin tee, mutta hän on niin impulssiivinen ja helposti asioihin kyllästyvä etten sitä usko.
Avokilleni olen kertonut jo aiemmin tämän kaverini seikkailuista ja ymmärrettävistä syistä hän ei ole iloinen että hänen siskonsa viihtyy hänen kanssaan. No tässä sitä nyt ihmetellään että mitä siskolle voi sanoa, vai pitääkö sanoa yhtään mitään. Jos kertoo niin voi mennä kaveri ja sisko, jos ei kerro ja jotain tapahtuu niin sitten ollaan rikollisia taas.