Naisasiat

  • 7 504 370
  • 26 557

Fordél

Jäsen
Siinä mielessä media ei ainakaan ole minuun vaikuttanut, että vaatisin mahdolliselta kumppaniltani tiettyjä ulkoisia avuja tai hänen olisi oltava tietynnäköinen tai tietyssä asemassa - tosin kuten jo viittasin, tulotason suhteen ei suuria vaatimuksia ole, joten eipä sen suhteen suuria vaatimuksia senkään suhteen mihin yhteiskunnalliseen luokkaan henkilö kuuluu.

Lähinnä hain tuolla median vaikutuksella kuvaamme ideaaliparisuhteesta sitä, että mediassa näkee hyvin monenlaisia parisuhteita ja mediassa annetaan myös paljon esimerkkejä erilaisista parisuhteista ja siitä, miten parisuhteissa kannattaa ja ei kannata toimia. Näitä esimerkkejä viljellään niin naistenlehdissä kuin tv-sarjoissa tai elokuvissa. Näistähän nuori ihminen saa paljon vaikutteita siihen, millaisena hän näkee ideaalisuhteen. Tai ainakin allekirjoittanut sai...Sen sijaan ulkoisiin juttuihin ei media ole vaikuttanut (ainakaan en sitä tiedosta) vaan kyllä sen vain jotenkin tuntee kuka vetää puoleensa ja kuka ei. Se kumpuaa jostain muualta.

Merkityksellinen seikka onkin mahdoll. kumppanin persoona ja hänen arvot - kuten olen jo useita sivuja (vai jo kymmeniä sivuja) sitten viitannut, bb:n ja salkkareiden sun muiden katsojia en jaksa kestää hetkeäkään. Jos elämä täytyy niistä töiden tms. ohella niin ei kiitos, turha edes yrittää yhteiselämää koska en jaksaisi katsoa sitä, että kumppanini raahautuu "joka ikinen" ilta tiettyyn aikaan tv:n äärelle ja elämä rytmittyy tiettyjen ohjelmien mukaan. TV voi olla osa elämää mutta ei se saa hallita elämää - ei ainakaan minun mielestä. Ehkäpä olen tämän suhteen liian tiukka nipottaja mutta kun itse on tottunut elämään käytännössä ilman televisiota niin sitä on jotenkin vaikea kuvitella, että eläisi sellaisen ihmisen kanssa, jonka elämä taasen pyörii sen kanssa.

Kun vastakkainen puoli ylittää ulkoisilla seikoillaan alkukarsinnat, nousevat ratkaiseviksi tekijäiksi juuri arvot ja persoona. En kuitenkaan lähtisi tuomitsemaan ihmistä sen mukaan katsooko hän salkkareita tai BB:a, koska tiedän, että noidenkin sarjojen katsojiin kuuluu jos jonkinlaista persoonaa. Ja aika harvan elämää nuo sarjat hallitsevat. Paljon parempi kriteeri on se, että et itse ylipäänsä katso televisiota, jolloin teillä menee mielenkiinnon kohteet sen verran ristiin ettei homma ehkä toimi. Mutta tosiaan ko. sarjojen katsominen ei itsessään ole mielestäni kovinkaan hyvä syy jättää tutustamatta johonkin ihmiseen.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan ensin taitaa olla parempi sanoa oma mielipiteensä case Kiesistä. Luulen, että kaveri on omassa tuttavapiirissään viljellyt tämän tyyppistä huumoria, ja koska kaikki omassa kaveripiirissä ovat suhtautuneet naureskellen, ei mies voinut käsittää mitkä mittasuhteet asia sai painettuna ja toisenlaisten ihmisten parissa. Huonoa tilannearviota ehkä, mutta ei mielestäni sen kummempaa. Mutta sitten kysymykseeni :
Esineellistävä solvaaminen toimii mielestäni kätevästi molempiin suuntiin, ja kehollisten ominaisuuksien perusteella esitetyt loukkaukset ovat helppoja toteuttaa sukupuolesta riippumatta.
Mitä tarkoitat tällä? Mitä on miehen esineellistäminen mielestäsi? Tarkoitatko ulkoisia ominaisuuksia? Onko miehen esineellistämisellä kuinka pitkä historia? Jotenkin olen kuvitellut sen olevan ihan viime vuosien juttu… No Joan Collinsilla on ollut 36 vuotta nuorempi mies jo jonkin aikaa :)

Entäpä jos asettaisi miehen kyvyn elättää perhettään kyseenalaiseksi? Toimisiko se enää nykypäivänä? Olisiko siinä jotain tasa-arvoa loukkaavaa miehen mielestä, mutta samalla jotain ikiaikaiseen rooliin perustuvaa syyllisyyttä tai häpeää?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lähinnä hain tuolla median vaikutuksella kuvaamme ideaaliparisuhteesta sitä, että mediassa näkee hyvin monenlaisia parisuhteita ja mediassa annetaan myös paljon esimerkkejä erilaisista parisuhteista ja siitä, miten parisuhteissa kannattaa ja ei kannata toimia. Näitä esimerkkejä viljellään niin naistenlehdissä kuin tv-sarjoissa tai elokuvissa. Näistähän nuori ihminen saa paljon vaikutteita siihen, millaisena hän näkee ideaalisuhteen. Tai ainakin allekirjoittanut sai...

Tässäkään suhteessa en usko media vaikuttaneen niihin (harvoihin) parisuhteisiini. Jos jokin asia vaikutti niin lähinnä vanhempieni parisuhde ja kuva jonka siitä sain - pyrin välttämään virheitä joita he tekivät (ehkäpä kuitenkin liiankin äärimmilleen vietynä, mikä saattoi heijastua osaltaan yhteen tai kahteen parisuhteeseen.)

Uskoisin median roolin olleen siksikin vähäinen koska en kovinkaan paljoa seuraa naistenlehtiä tai yleensäkään sen sortin lehdistöä, sama pätee tv-sarjoihin - nykyään en seuraa niitä käytännössä laisinkaan, enkä nuorempanakaan hirvittävän paljon. Leffat ovat ainoa median/viihdeteollisuuden välinne jolla olisi voinut olla vaikutusta roolimallina, mutta jotenkin olen onnistunut välttämään sen tuoman mallin - tai ainakin sen negatiivisemman puolen.

Kun vastakkainen puoli ylittää ulkoisilla seikoillaan alkukarsinnat, nousevat ratkaiseviksi tekijäiksi juuri arvot ja persoona. En kuitenkaan lähtisi tuomitsemaan ihmistä sen mukaan katsooko hän salkkareita tai BB:a, koska tiedän, että noidenkin sarjojen katsojiin kuuluu jos jonkinlaista persoonaa. Ja aika harvan elämää nuo sarjat hallitsevat. Paljon parempi kriteeri on se, että et itse ylipäänsä katso televisiota, jolloin teillä menee mielenkiinnon kohteet sen verran ristiin ettei homma ehkä toimi. Mutta tosiaan ko. sarjojen katsominen ei itsessään ole mielestäni kovinkaan hyvä syy jättää tutustamatta johonkin ihmiseen.

Rinnastus bb-taloihin sun muihin tarkoittaa lähinnäkin sitä, että yleensä yhden tosi-tv -sarjan katsoja on suurkuluttaja muidenkin kohdalla ja tällaisessa tilanteessa pohja suhteelle ei voi olla ideaali - tosin jos persoona on todella mielenkiintoinen ja muuten mahtava niin pieniä myönnytyksiä olen toki valmis tekemään. Mutta jos/kun minulla on mahdollisuus valita niin ns. tavallinen perustallaaja, jonka elämään kuuluvat olennaisena osana tosi-tv ja salkkarit, kauniit ja rohkeat sun muut jää valitettavasti hyllylle odottamaan parempaa kumppania (näin nyt, vielä jokunen vuosi sitten en ollut näin ehdoton.) Minun ja tällaisen henkilön arvomaailma eroavat toisitaan epäilemättä hyvin paljon, joten en näe suurta tarvetta ryhtyä tutustumaan tällaiseen henkilöön - riski, että menetän näin toimimalla hienon persoonan on olemassa mutta mielummin otan tämän riskin kuin "tuhlaan" aikaani tutustumalla ihmiseen, joka ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä jaa samoja arvoja kanssani.

Kokonaisuudessaan ajankäyttö, onko se todella sitä, että töiden tms. jälkeen istutaan tv:n ääreen ja noustaan siitä syömään, paskomaan ja nukkumaan, on ratkaisevassa roolissa valinnoissani. Ihmisellä pitää olla elämää, ajatuksia, harrastuksia - ei välttämättä samoja kuin minulla, jotta kumpikin saa myös sitä omaa aikaa, tietty idea elämästä ja maailmasta tms. Tähän yhtälöön on vaikea kuvitella ihmistä jonka elämään kuuluvat bb:t, salkkarit sun muut (ja näitä henkilöitä on todella paljon, ainakin jos tarkastelee sitä kuinka suuren roolin nämä ohjelmat saavat mediassa, kahvipöytäkeskusteluissa, ajankäytössä - moni tilaa näitä bb 24/7 juttuja tms.)

Elämä on valintoja, minä olen omani tehnyt ja mielummin olen yksin kuin parisuhteessa, jossa olen jossainmäärin tyytymätön. Ja painotan, kohdallani ne ulkoiset tekijät eivät ole määräävässä roolissa, persoona ja ajatukset ovat tärkeimmät. Kumppanini voi olla hippi, punkkari tms. - minä tuskin kelpaan hipille, koska ulkoinen olemukseni tuskin on sellainen, että se viehättää hippejä. Mutta joo, kauneus on katsojan silmässä ja minä en missiä rinnalleni kaipaa - (enkä saa.)

vlad.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen sillä tavalla "alistunut kohtalooni", että ymmärrän, ettei tämä meidän huushollin käytäntö tästä varmaankaan tule muuttumaan. Taistelen jatkossakin tuulimyllyjä vastaan, mutta yritän tehdä sen hiljaisemmalla volyymilla. Epäilen, ettei sekään tehoa. Ehkäpä pääsen itse helpommalla, kun tiedostan, ettei muita kiinnosta. Välillä tulee epätoivoinenkin olo, koska onhan tämä minunkin kotini, eikä suinkaan mikään työleiri. Paluu työelämään on kuitenkin relannut minua sen verran, etten tee tästä (vielä) mitään elämää suurempaa kysymystä. Mullahan on asiat kuitenkin hyvin. Hyvä mies, joskin siisteysrajoitteinen. Onhan siinä muitakin vikoja. Mutta kenelläpä ei olisi. Ei se sottapytty mun kiusakseni ole. Ja kaikkein parasta on se, että ukko tykkää musta ja mä siitä. Kunpa sen muistaisi paremmin kaiken tämän sekasotkun keskellä.

Ihan vaan ehdotus: hankkikaa kolmas mukelo, niin et edes ehdi stressaamaan sotkuista, kun juhlapäivinä, jolloin komerot/vaatehuone/sauna saavat kätkeä sen 3 kuutiota leluja. Kannattaa kokeilla, toimi täälläkin.

Miehellesi voit myydä tämän ajatuksen nykyisillä hirveillä isyyslomilla 2kk tai jotain.

nimim 4+1
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Tapasinpas eilen baarissa harvinaisen viehättävän lattarigimman. Hyvä et sain jtn edes puhuttua ku menin suhteellisen lukkoon kun katto tän isoja ruskeita silmiä. Parikymppinen, pienenä Kolumbiasta adoptoitu lähihoitaja. Numeroita vaihdettiin, tekis jo mieli soittaa, mutta ehkä hieman liian aikaista. Huomenna tai ylihuomenna. Kyllä, Hanhi likes.. ja kerron sitten lisää jos juttu kehittyy.
 

Sannoittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä on miehen esineellistäminen mielestäsi? Tarkoitatko ulkoisia ominaisuuksia? Onko miehen esineellistämisellä kuinka pitkä historia? Jotenkin olen kuvitellut sen olevan ihan viime vuosien juttu… No Joan Collinsilla on ollut 36 vuotta nuorempi mies jo jonkin aikaa :)

Entäpä jos asettaisi miehen kyvyn elättää perhettään kyseenalaiseksi? Toimisiko se enää nykypäivänä? Olisiko siinä jotain tasa-arvoa loukkaavaa miehen mielestä, mutta samalla jotain ikiaikaiseen rooliin perustuvaa syyllisyyttä tai häpeää?


Esineellistäminen oli itseltäni ihan freudilainen lipsahdus, josta vedit hyvän ekstension! Tarkoitin vain ihanteista poikkeavien ominaisuuksien irvailemista tms. joka onnistuu meiltä kaikilta.

Tuo perheenelättäjän roolin kyseenalaistaminen iskisi traditionaalista maskuliinisuutta vyön alle. Karkean typologisoinnin mukaanhan gender-mallit on esitetty sosiaalis-kulttuurisina konstruktioina, jotka vaihtelevat kulttuurista toiseen. Yksi yhteinen piirre on kuitenkin esitetty kulttuurista riippumatta:

Feminiinisyys tuotetaan olemuksen ja maskuliinisuus toiminnallisuuden kautta.

Olemuksen korostus tarkoittaa kaikkea ehostusta, itsensä hoitamista, kauneutta jne. Toiminnallisuus taas työtä, ammattia, erikoisosaamista; so. suorituskeskeisyyttä. On hyvä huomata, että feminiinisyys ei tarkoita naiseutta eikä maskuliinisuus miehekkyyttä. Metroseksuaalinen mies rohkenee korostaa feminiinisyyttään ja työelämään ja uraan kaikkensa panostava nainen voidaan nähdä maskuliinisena.

Olisiko niinkuin esitit, miehen toiminnallisuuden loukkaus olisi olemuksen loukkausta verisemmäksi koettu. Tämähän toimii seksuaalisuuden sfäärissä yhtä kaikki: kyvyttömyysuhka on ulkonäköuhkaa pahempi. Jo kyvyttömyyden 'ymmärtävä' huomioiminen on katastrofi: 'ei se mitään' ja pään silitys tai kevyt taputus selkään jos homma ei toimi (lue: ethän sinä mikään mies olekaan, eikä sinulta potenssia voi odottaakaan!). Miehelle parempi olisi ottaa vaikka solvaus erektiohäiriöstä, silloin lähtökohtainen odotusarvo olisi edes ollut kohdallaan.

Olisiko tällainen tematisointi lähellä tarkoittamaasi?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Feminiinisyys tuotetaan olemuksen ja maskuliinisuus toiminnallisuuden kautta...

Tämä on tavattoman kiinnostava asia (en kutsu sitä hypoteesiksi sen enempää kuin dataksi koska en ole ihan varma onko se kumpaakaan). Olen usein pohtinut näitä asioita evoluutiobiologiselta näkökannalta ja hämmästyttävän usein ns "järkeenkäypä" selitys miehen ja naisen käyttäytymiselle on löydettävissä sitä kautta.
 

Sannoittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uusjakoa silittäminen kohdalle: antiikin Kreikasta on peräisin jako oikos / polis (yksityinen / julkinen). Oikos tarkoittaa kotia ja kodin piirissä tapahtuvaa toimintaa, josta vastuun kantoivat naiset. Polis on julkinen tila ja kaupunki, jossa vapaat miehet harjoittivat poliittista toimintaa ('politheistas').

Näin tulkittuna silittäminen voitaisiin sijoittaa kotiin ja yksityisyyteen ja esittää alkuperältään feminiinisyyden vyöhykkeelle.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sitähän en voi naisena tietää, mutta kuvittelisin näin.
Lienee kuitenkin yksilöllistä, meneekö toiminnallisuuden kyseenalaistamisen uhka olemuksen kyseenalaistamisen uhan edelle.

Vaikka sukuelindimensiot eivät täysin kuulukaan olemuksen piiriin, niin mielenkiintoinen vertailukaksikko olisi Iso mutta lähes aladobinen fallos vs. Poikkeuksellisen pieni mutta täysin toimiva jäsen. Kumman omistajalla olisi suurempi turhautuma, sepä on kysymys. Veikkaisin tuota isoa, mutta mistä häntä tietää.

Joka tapauksessa falloksen pientä kokoa tai toimimattomuutta voi kompensoida omistamalla huomattavan suuren silitysraudan.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
...
 
Viimeksi muokattu:

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kun 5-vuotinen parisuhde päättyy kohtapuoliin meikäläisen ryyppytaipumuksien takia, niin ratkaisin asian ostamalla lisää viinaa.

Haluaisiko joku hehkeä alle 100-kiloinen nainen lähteä treffeille alkoholisoituneen, ahkerasti Jatkoaikaa lukevan 65-kiloisen kynäniskan kanssa?
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Uskomatonta kuinka sitä voi kyllästyä, vaikka olisi kuinka "unelmien nainen". Vinkkinä, että saman katon alle ei kovin nuorena kannata muuttaa...

Hattua täytyy nostaa niille, jotka jaksavat jyystää samaa rakoa tyyliin koko elämänsä :)
 
Viimeksi muokattu:

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Uskomatonta kuinka sitä voi kyllästyä, vaikka olisi kuinka "unelmien nainen". Vinkkinä, että saman katon alle ei kovin nuorena kannata muuttaa...

Hattua täytyy nostaa niille, jotka jaksavat jyystää samaa rakoa tyyliin koko elämänsä :)

Niin, itsehän en varmaan ole oikea kaveri kommentoimaan tätä, mutta kommentoin kuitenkin.

Tässä juuri tuli 9 vuotta täyteen, eikä ole ollut mielessäkään, että olisin halunnut muita panna (naisestahan en voi olla varma). Oma kokemukseni on myös se, että parisuhteessa seksi on parempaa, kuin satunnaisissa panoissa. Tokihan se sama reikä rupeaa kyllästyttämään, jos kaikki käy aina samalla tavalla jne. mutta eiköhän jokainen joka haluaa omaa seksielämäänsä piristää, keksi siihen itselleen sopivan keinon?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uskomatonta kuinka sitä voi kyllästyä, vaikka olisi kuinka "unelmien nainen"

Haluaisin kohteliaimmin tiedustella, että miten kauan sitä yhteiseloa sitten kesti? Unelmien naiseen kyllästyminen kun kuulostaa melko oudolta, vaikka sitä varmasti tapahtuukin.

Seksistä sen verran, että kyllä se vaan parisuhteessa on parempaa. Irtosuhteita ja yhden illan hoitoja on minullakin ollut, mutta jotenkin se seksi vaan on parempaa, kun kumppani on tuttu ja hänestä välittää, eikä ole vain nussimassa. Kuten edellä mainittiin, on panemiseen kyllästyminen melko varmasti itsestä kiinni. Erilaisia tapoja piristää vaakamamboa kun on olemassa vaikka kuinka paljon. Jos taas meininki on sitä "vain lauantaisin saunan jälkeen peiton alla pimeässä lähetyssaarnaajassa" -osastoa, niin sitä on melko nihkeä lähteä piristämään. Tai voihan sitä joskus oikein repäistä ja jättää valot päälle.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Noniin Lapa ja Trenchtown laittoi hyvää tekstiä aiheesta. Kiitoksia näkemyksistänne.
Oma kokemukseni on myös se, että parisuhteessa seksi on parempaa, kuin satunnaisissa panoissa.

...mutta eiköhän jokainen joka haluaa omaa seksielämäänsä piristää, keksi siihen itselleen sopivan keinon?
Kyllähän se näin on, että parisuhteessa seksi on parempaa. Kait se on kanssa se vaihtelu mitä haluaa, pitäisi toisaalta myös ymmärtää että kaikkea ei voi saada. Nyt kun on viime aikoina tuntunut tyyliin siltä, että haluaisi olla joka toinen viikko sinkku ja joka toinen ei.

Juu tuo olisi tärkeä homma. Suomalaisen miehen luonne kun on usein vain sellainen, että asioista ei v*ttu puhuta sitten millään... Meidän tapauksessa nyt on puhuttu, mutta vain aivan turhan myöhään.
Haluaisin kohteliaimmin tiedustella, että miten kauan sitä yhteiseloa sitten kesti? Unelmien naiseen kyllästyminen kun kuulostaa melko oudolta, vaikka sitä varmasti tapahtuukin.
Vielä ei ole mennyt poikki ja "homma on pelastettavissa". Tilanne on nyt ns. jäissä. Tässähän sitä on reilut kolme vuotta seurusteltu ja pian 1,5v saman katon alla. Välillä vain tuntuu, että haluaisi enemmän sitä aivan omaa aikaa. Niin ja kai se yksi syy on halukkuus vaihteluun ja nähdä taas vaihteeksi vähän niitä muitakin reikiä.... Sinänsä olen tyhmä, jos en yrittäisi vielä hommaa pelastaa, koska kyseessä on tosiaan "unelmien nainen".
Kenties taustalla on myös sitäkin, kun on vielä sen verran nuori, niin haluaisi "mennä ja rellestää"...
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kenties taustalla on myös sitäkin, kun on vielä sen verran nuori, niin haluaisi "mennä ja rellestää"...

Jotenkin oletinkin, että olet nuorempaa osastoa, en tiedä miksi. Ehkä siksi, että elämässään pettyneet ja kyynisyyteen oppineet ajattelevat paljolti sillä lailla, että ei se vaihtamalla parane. Parisuhteessa ollessa tekee lähes koko ajan mieli vierasta. Kun sitten siitä sinkuksi muuttuu ja alkaa sitä tarjontaa katsastamaan, niin huomaa, että tämähän on ihan perseestä.

Itse reilu kaksi vuotta sitten, pisimmän tähänastisen (n. 6 vuotta) parisuhteen loputtua jaksoin varmaan reilun vuoden sitä kukasta kukkaan hyppimistä. Oli hyvännäköistä ja ei-niin-hyvännäköistä hoitoa. Oli hyvää ja huonoa seksiä. Ihmisestähän se on kiinni, mutta mulle jäi hyvänkin seksin jälkeen jotenkin tyhjä olo. En kuitenkaan antanut sen haitata menoa, kyllähän näin komea kaveri aina uuttakin seuraa saa. Tai jos ei muuten, niin otetaan sitten vähän rumempi ja rimansa alemmaksi ripustanut neito.

Niin, sitä jaksoin aikani. Nyt olen jonkun aikaa seurustellut taas. On kivaa, viihdyn hänen kanssaan ja seksi on aivan helvetin hyvää. Parasta, mitä mä olen tähänastisen elämäni aikana harrastanut. Ja tyttökin tykkää.

Edelleen, paljon se on yksilöstä kiinni, mutta jos todella välität ja haluat jatkaa kyseisen naisen kanssa, niin yritä ihmeessä pelastaa liitto. Puhu suoraan ja avoimesti ja katso, toimiiko neito samalla lailla. Yhdessä te voitte tehdä päätöksen, että panostatte touhuun ja yritätte parantaa suhdettanne. Tai sitten voitte yhdessä päättää, että lyötte pillit pussiin. Vanha viisaus, mutta niin totta: et tiedä mitä sinulla on, ennen kuin olet sen menettänyt. Sitten on turha märistä, jos se laiva on jo lähtenyt ja itse jää rannalle ruikuttamaan. Tai voihan siinä käydä joka tapauksessa niin, mutta on helpompi katsoa peiliin, jos on edes yrittänyt.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Reilut pari viikkoa nyt seurusteltu ja pirun miellyttävä meininki on päällänsä. Hieman hirvittää, kun melko vauhdilla on edetty, mutta kaikkiaan perhanan hieno fiilis kun se tyttöystävä nyt sitten vihdoin on. Kyseinen viehkeä neitonen saa jopa keskittymään kouluunkin paremmin ja sitäkin jaksaa runtata jotenkin eteenpäin. Nyt hieman viinaa vähemmäksi ja kenties urheilua lisää niin puuha-petestä saa vielä melko normaalin kaiffarin esiin.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Ihmisestähän se on kiinni, mutta mulle jäi hyvänkin seksin jälkeen jotenkin tyhjä olo.
Näinhän se on. Tuo pitää paikkaansa ja tapaa kuitenkin valitettavasti vain unohtua, kun siitä taas päivän pari menee eteenpäin.

Lainasin nyt vain tuon kohdan, mutta oli kyllä hyvä kirjoitus ja paljon hyviä näkemyksiä. Sain tuosta myös ehkä hiukan jopa apuja omaan tilanteeseen, joten kiitoksia siitä.

Ja jos juttua hieman huumorilla säestää, niin en tiedä tulisinko edes parempaa koskaan saamaan :). Tuo on myös totta, että eipä tuota kukasta kukkaan hyppimistä loputtomiin jaksa. Itselläkin tuollainen vaihe aikanaan oli eikä se nyt niin hääppöistä ole, mutta niin vain aika kuultaa muistot ja tuonkin perään on tässä haikaillut. Aika ontto olo lopulta, kun vaikka kuinka käy päästelemässä, ja huomaa ettei itsellä ole kuitenkaan ketään...
 

Pontus Toikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
C of RED
En tiedä onko tämä täysin oikea ketju, mutta kyllähän tämä naisasioita on.

Eli avovaimollani on kaksoissisko joka asuu eripaikkakunnalla kuin me, on kyllä kotoisin täältä päin. Pari viikkoa sitten lähdin lauantai-iltana käymään yhdellä kaverillani joka oli lähdössä toisen kaverin kanssa juomaan. Avokin sisko oli käymässä ja he lähtivät avokkini kanssa mukaan. Siitä sitten lähdettiin käymään paikallisessa baarissa jossa istuskeltiin pari tuntia. Sieltä me suunnistettiin hyvissä ajoin kotiin, mutta sisko sanoi että hän jää tänne. Ei siinä mitään, avain käteen ja etupihanvalot päälle että näkee tulla kotiin. Aamulla heräsin ja tajusin ettei ovi käynyt yöllä ja etupihan valot on päällä, no siinä arveltiin että on löytänyt paremman yöpaikan.

No kun hän vihdoin kotiutui ja sisko kysyi että "missä olit yötä" niin vastaus oli että toisella näistä minun kavereista jatko kysymykseen tapahtuiko mitään, tuli vastaus, että "ei kuulu sinulle" hieman ääntä korottaen. Illalla toinen näistä kavereista otti yhteyttä ja oli ihan fiilareissa kuinka ihana ihminen sisko on. No tiesin että tuo kaveri takertuu noihin yhden illan juttuihin ja en tehnyt siitä isompaa asiaa. Kyllä se minua hieman ärsytti, kun tuo nyt ei sattumoisin ollut ensimmäinen kaverini jonka luo sisko on mennyt. Ajattelin että parin viikon päästä viiimeistään on jo uusi nainen kierrossa ja elämä jatkuu lähes normaaliin tapaan.

Mutta ei, messengerissä kaveri alkoi hehkuttaa siskoa ja kyseli minulta mielipidettä asiasta, kiertelin ja kaartelin vastauksissani ja en kertonut mielipidettäni koko "suhteesta". No reilun viikon jälkeen se alkoi puhumaan seurustelusta, he olivat ennen tätä tavanneet noin 7 vuotta sitten. Tämä veti minulta karvat pystyyn ja sovin kaverin kanssa juteltaisiinko tässä lähipäivinä. No käytiin oluella ja minä tein hyvin selväksi, että jos haluatte toistenne kanssa olla niin sille en voi mitään, mutta en aio olla sinun kanssa missään tekemisissä lähiaikoina. Perustelin sitä alla olevilla faktoilla, miksi tämä ei ole hyvä juttu.

Kaverini on eronnut vaimostaan alle vuosi sitten ja kerennyt siinä ajassa saattamaan erään toiseen naisen raskaaksi, jonka kanssa hän yritti aloittaa yhteistä elämää. Ilmeisesti tämä nainen ei kuitenkaan ole kaikkein tasapainoisin tapaus ja heille tuli aika ruma ero, mutta lapsi on edelleen tulossa. Lisäksi hän ei ole mitään uskollista sorttia vaan petti vaimoaan järjestelmällisesti monen vuoden ajan, joskus jonkun yhden yön hoidon kanssa ja joskus hommasi jonkun vakipanon. Kovasti valitteli sitä kun ei saanut naimisissa ollessa seksiä, niin sen takia petti ja ei tekisi sitä enään. Voihan olla ettei hän niin tee, mutta hän on niin impulssiivinen ja helposti asioihin kyllästyvä etten sitä usko.

Avokilleni olen kertonut jo aiemmin tämän kaverini seikkailuista ja ymmärrettävistä syistä hän ei ole iloinen että hänen siskonsa viihtyy hänen kanssaan. No tässä sitä nyt ihmetellään että mitä siskolle voi sanoa, vai pitääkö sanoa yhtään mitään. Jos kertoo niin voi mennä kaveri ja sisko, jos ei kerro ja jotain tapahtuu niin sitten ollaan rikollisia taas.
 

Fordél

Jäsen
Vielä ei ole mennyt poikki ja "homma on pelastettavissa". Tilanne on nyt ns. jäissä. Tässähän sitä on reilut kolme vuotta seurusteltu ja pian 1,5v saman katon alla. Välillä vain tuntuu, että haluaisi enemmän sitä aivan omaa aikaa. Niin ja kai se yksi syy on halukkuus vaihteluun ja nähdä taas vaihteeksi vähän niitä muitakin reikiä.... Sinänsä olen tyhmä, jos en yrittäisi vielä hommaa pelastaa, koska kyseessä on tosiaan "unelmien nainen".
Kenties taustalla on myös sitäkin, kun on vielä sen verran nuori, niin haluaisi "mennä ja rellestää"...

Todella vaikeita ja hyvin yksilöllisiä juttuja nämä. Mutta tosiaan kuulostaa vähän oudolta, että muut "reiät" kiinnostaa vaikka sulla on käsissä "unelmien nainen". Tottakai se on ymmärrettävää, että muut naiset kiinnostaa. Siinä ei ole mitään ihmeellistä ja inhimillistähän se on. Mikäs sen mukavampaa kuin olla sinkku silloin kun olisi naista tarjolla ja parisuhteessa silloin kun tarvitsee läheisyyttä, olkapäätä jne. Valitettavasti tämä on utopiaa eikä tällaista ole yleensä mahdollista saavuttaa. Oikeastaan hyvä niin koska en usko, että tuollaisesta järjestelyllä kovinkaan moni tavis pystyisi olemaan onnellinen. Vähän aikaa se voisi toimia, mutta lopulta suurin osa meistä hakee sitä yhtä ja ainoaa (joka toki voi elämän aikana vaihtua).

No nyt mentii jo vähän aiheesta ohi...Mutta se mitä tässä yritän sanoa on, että monesti ne muut reiät eivät tarjoa mitään ihmeellistä. Tottakai itse reikä on eri, mutta kaikki sen ympärillä on monesti vain kuvitelmaa, joka sisältää loppujen lopuksi aina omat ongelmansa. Ruoho on mielikuvissa vihreämpää, mutta arki koittaa jokaisen naisen kanssa. Eri asia on sitten se, että jos tosiaan hakee vain pelkkää seksiä, mutta kannattaa miettiä hyvin tarkkaan onko tämäkään hyvä syy heittää hienoa naista mäkeen? Ei se pelkkä seksikään kovin pitkälle vie. Vähän sama kuin palkan korotus eli jaksaa motivoida vähän aikaa, mutta lopulta muut asiat menevät ohi. Ja tosiaan kuten täällä on sanottu: loppupeleissä seksi on parasta parisuhteessa.

Eli varmasti nyt kannattaa miettiä tarkkaan, että onko kyseessä todellakin unelmien nainen. Itse suhtaudun vähän skeptisesti termiin unelmien nainen, koska jotenkin siinä kohtaavat taas kerran ne haavekuvat siitä, mitä unelmien naiselta haluaa, mutta onko nämä haavekuvat kuitenkaan yhtä todellisuuden kanssa? Eihän unelmien naista ole oikeastaan olemassakaan, mutta jos haavekuvat ja todellisuus ovat hyvin lähellä toisiaan, kannattaa ehdottomasti naisesta pitää kiinni ja koittaa hakea ongelmiin ratkaisua esimerkiksi puhumalla. Käydä rehellisesti asioita läpi ja niitä asioita, jotka eivät suhteessa toimi ja saavat sinut haluamaan jotain muuta. Monesti nuo asiat on puhuttavissa (esimerkiksi oman tilan haluaminen) ja jos eivät ole, ei ko. nainen ole sinua varten.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Eli varmasti nyt kannattaa miettiä tarkkaan, että onko kyseessä todellakin unelmien nainen. Itse suhtaudun vähän skeptisesti termiin unelmien nainen, koska jotenkin siinä kohtaavat taas kerran ne haavekuvat siitä, mitä unelmien naiselta haluaa, mutta onko nämä haavekuvat kuitenkaan yhtä todellisuuden kanssa? Eihän unelmien naista ole oikeastaan olemassakaan, mutta jos haavekuvat ja todellisuus ovat hyvin lähellä toisiaan, kannattaa ehdottomasti naisesta pitää kiinni ja koittaa hakea ongelmiin ratkaisua esimerkiksi puhumalla. Käydä rehellisesti asioita läpi ja niitä asioita, jotka eivät suhteessa toimi ja saavat sinut haluamaan jotain muuta. Monesti nuo asiat on puhuttavissa (esimerkiksi oman tilan haluaminen) ja jos eivät ole, ei ko. nainen ole sinua varten.

No eihän se voi olla "unelmien nainen", jos mies haluaa lisää omaa aikaa. Tulee mieleen hyvännäköinen nainen, joka tossuttaa miestä miten haluaa. Mies on luopunut paljosta saadakseen tuon naisen ja nyt tulee paha backfire, kun mies tajuaa, että haluaakin muuta kuin istua kotona kuuntelemassa naisen mussutusta.
 

Fordél

Jäsen
No eihän se voi olla "unelmien nainen", jos mies haluaa lisää omaa aikaa. Tulee mieleen hyvännäköinen nainen, joka tossuttaa miestä miten haluaa. Mies on luopunut paljosta saadakseen tuon naisen ja nyt tulee paha backfire, kun mies tajuaa, että haluaakin muuta kuin istua kotona kuuntelemassa naisen mussutusta.

Piti aluksi ihan katsoa, että oliko tämä schollin kirjoitus, mutta ei ollutkaan...

Niin tässä on hyvä esimerkki siitä, että eihän sitä unelmien naista ole olemassa kuin vain meidän miesten päissä. Mutta jos kyseessä on todella hyvä nainen myös tosielämässä, voidaan tällainenkin asia varmasti sopia. Kun toinen saa tarvittavan oman tilan ja ajan, näkyy se varmasti myös parin yhdessä viettämässä ajassa, jota ei ehkä ole yhtä paljon, mutta se on laadukkaampaa.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
No eihän se voi olla "unelmien nainen", jos mies haluaa lisää omaa aikaa. Tulee mieleen hyvännäköinen nainen, joka tossuttaa miestä miten haluaa. Mies on luopunut paljosta saadakseen tuon naisen ja nyt tulee paha backfire, kun mies tajuaa, että haluaakin muuta kuin istua kotona kuuntelemassa naisen mussutusta.
Niin tämä ei kenties ollut edes mulle suunnattu, mutta valoitetaan nyt kuitenkin sen verran, että tässä tapauksessa asiat eivät ole kyllä ollenkaan mainitsemallasi tavalla. Oikeastaan tilanne on aikalailla päälaella tuosta, eli mussutusta valitusta ym. tulee melkeinpä liiankin vähän :)
Omaa aikaa haluaisi saman katon alla asuessa siinä määrin välillä, että olisi päivä pari jolloin voisi olla vain yksin. Toki tällaisia hetkiä tulee luonnollisesti muutenkin, ainakin silloin tällöin.

Itselle ei tule "unelmien naisesta" mieleen nainen, joka tossuttaa miestä miten haluaa. Koska tällainen nainen ei kyllä olisi se "unelmien nainen", heh. Mutta Fordelille vielä, että tässä tapauksessa kyllä ne haavekuvat ovat aika lähellä tuon todellisuuden kanssa, vastauksena siihen kun hyvin kiteytit termin "unelmien nainen". Suunta on ylöspäin, eiköhän se tästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös