Naisasiat

  • 7 529 088
  • 26 598
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa, kun on menossa poikki tyttöystävän kanssa. En kuulemma kunnioita häntä tarpeeksi. Syytän häntä monista asioista ja heti perään pyydän anteeksi, kun olinkin väärässä. Tuo on totta, mutta olen sen nyt tajunnut ja olen asiaa miettinyt ja tiedän etten voi jatkaa samalla tavalla ja näin olen hänelle sanonut. Mutta hän nyt tarvitsee aikaa miettimiseen...
Ja meikäläinen 3 tunnin välein lähettelee säälittäviä viestejä miksi meidän pitäisi vielä jaksaa ja kuinka hänestä välitän..Hän kyllä sanoi itsekin että haluaa olla kanssani, mutta ei kestä sitä kun käyttäydyn välillä tyhmästi häntä kohtaan. En edes halua miettiä, että menisi poikki koska suorastaan rakastan häntä ja tuntunut, että tuskin voin koskaan kenestäkään välittää paljon..Mitä teen ilman häntä. Epätoivo on kova, koska välillä hän näyttäisi siltä kuin haluaisin meidän jatkavan mutta välillä taas siltä, että ei...En kestä ilman häntä, koska pidän hänestä niin kovasti ja hänkin sanoo samaa, mutta ei vaan kestä minun käytöstäni välillä. Olen luvannut muuttua, mutta hän ei oikein usko sitä. Onhan siinä syykin epäillä, mutta itse tiedän että voin muuttua ja sitä teen kokoajan...Vaikeeta on tämä rakkaus.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
En kuulemma kunnioita häntä tarpeeksi. Syytän häntä monista asioista ja heti perään pyydän anteeksi, kun olinkin väärässä...Ja meikäläinen 3 tunnin välein lähettelee säälittäviä viestejä miksi meidän pitäisi vielä jaksaa ja kuinka hänestä välitän...Hän kyllä sanoi itsekin että haluaa olla kanssani, mutta ei kestä sitä kun käyttäydyn välillä tyhmästi häntä kohtaan... Olen luvannut muuttua, mutta hän ei oikein usko sitä. Onhan siinä syykin epäillä, mutta itse tiedän että voin muuttua ja sitä teen kokoajan...Vaikeeta on tämä rakkaus.

Tuota kutsutaan ystäväiseni parisuhteeksi. Tämän sanon kaikella vilpittömyydellä ja vakavuudella, koska sellaista se on ja tulee jatkossakin olemaan.

Itse olen tuota samaa harrastanut jo 15 vuotta saman naisen kanssa ja se vaan on miehen osa heittäytyä välillä säälittäväksi ja puhua yhteisestä jaksamisesta. En tarkoita etteikö kannattaisi yrittää muuttua, sitähän parisuhteessa kasvaminen on, mutta nämä teemat toistuvat miehen ja naisen välisessä suhteessa aika ajoin.

Parisuhde ei ole tasaista tallaamista vaan ylä- ja alamäkeä. Välillä menee hienosti ja välillä vähemmän hienosti. Oleellista on se, pystytäänkö vaikeudet puhumaan läpi niin ettei mikään jää hiertämään. Niin kauan kuin puhutte ja vaikka riitelettekin, asiat ovat hyvin. Kun puhe loppuu, alkavat todelliset ongelmat.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota kutsutaan ystäväiseni parisuhteeksi. Tämän sanon kaikella vilpittömyydellä ja vakavuudella, koska sellaista se on ja tulee jatkossakin olemaan.

Itse olen tuota samaa harrastanut jo 15 vuotta saman naisen kanssa ja se vaan on miehen osa heittäytyä välillä säälittäväksi ja puhua yhteisestä jaksamisesta. En tarkoita etteikö kannattaisi yrittää muuttua, sitähän parisuhteessa kasvaminen on, mutta nämä teemat toistuvat miehen ja naisen välisessä suhteessa aika ajoin.

Parisuhde ei ole tasaista tallaamista vaan ylä- ja alamäkeä. Välillä menee hienosti ja välillä vähemmän hienosti. Oleellista on se, pystytäänkö vaikeudet puhumaan läpi niin ettei mikään jää hiertämään. Niin kauan kuin puhutte ja vaikka riitelettekin, asiat ovat hyvin. Kun puhe loppuu, alkavat todelliset ongelmat.
Tuotahan se juuri on. Kyllähän tämä tästä varmaan ohi menee taas, kun itselläkin on omissa asioissa hiukan vaikeaa, niin puran huonoa mieltäni häneen vaikka eihän sitäkään saisi tehdä, koska omat ongelmani eivät ole mitenkään hänen syytään. Hän nyt ehkä lähinnä haluaa "uhkailla" minua, kun sanoo haluavansa miettiä suhdettamme, mutta uskosin että tällä tavalla hän haluaa saada minut tajuamaan, että käytökseni häntä kohtaan on välillä hyvinkin tyhmää..,
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Tuota kutsutaan ystäväiseni parisuhteeksi. Tämän sanon kaikella vilpittömyydellä ja vakavuudella, koska sellaista se on ja tulee jatkossakin olemaan.

Tuollaistahan se on niin kauan kuin se loppuu. Ja sitten kun se loppuu, huomaatkin kaipaavasi sitä kaikkea venkoilua ja selvittelemistä. Kai se on niin, että jos vaikka pistelet itseäsi stiletillä perseeseen joka ikinen päivä kymmenen vuoden ajan ja sitten touhuun tulee yhtäkkinen stoppi, niin ikävä sitäkin huvia tulee ainakin ensialkuun.
 

tutzba

Jäsen
Eilen tulikin sitten oikein olan takaa mokailtua. Päädyttiin samaan paikkaan viettämään iltaa, ja eihän siitä mitään tullut. Loppuilta menikin sitten huutamiseen ja naisen saamiseen kotiin. Parikymppiä se lopulta maksoi, että joku lähtisi autolla hänet viemään.

Melkolailla oli varmaan tässä. Vituttaa ja harmittaa, mutta toisaalta ei. Sekava olo, ei yhtään tiedä mitä tästä tulee. Nainen ilmoitti vihaavansa minua, mutta kuitenkin tässä pitäisi joku kerta vielä nähdä. Omat kamat pois ja sillain. Ollaan niin huonoja eroamaan, että kai se jotenkin vielä kääntyy hyväksi silloin. En tiedä.

Ei oikein tunnu miltään. Ihan turta olo. En osaa ajatella, että eroaisimme. Se kyllä tässä tilanteessa on todennäköistä. Pitäisi lähteä johonkin, että saisi muuta ajateltavaa. Mitä vittua sitä lauantaiaamuna tekisi. Helvetin huono olo vielä fyysisestikin eilisestä. Vitun vittu.

Ihan käsittämätöntä.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Melkolailla oli varmaan tässä. Vituttaa ja harmittaa, mutta toisaalta ei.

Vitun vittu.

Ihan käsittämätöntä.

Mites se nyt meni...porukkaa kuolee, tutzbaa ei nappaa pätkääkään. Sitten kun vähän nainen kiukuttelee niin vitutus ja harmitus tulevat pintaan.

Maailma on epäreilu paikka?

En nyt vaan voi mitään sille että vähän hymyilyttää.
 

tutzba

Jäsen
Mites se nyt meni...porukkaa kuolee, tutzbaa ei nappaa pätkääkään. Sitten kun vähän nainen kiukuttelee niin vitutus ja harmitus tulevat pintaan.

Maailma on epäreilu paikka?

En nyt vaan voi mitään sille että vähän hymyilyttää.

Niin, aika hyvä vertaus sinäänsä. Täysin ymmärrettäväähän tämä on, että minun pitäisi tuntea sympatiaa täysin tuntemattomia henkilöitä kohtaan, jotka joku päästään vialla oleva henkilö ampuu. He varmastikin olisivat vaikuttaneet elämääni hyvin paljon, ja nyt sitten pitäisi itkeä heidän puolestaan. Kyynel. Se on surullista. Fakta vaan on se, että minua ei kiinnosta pätkääkään.

Sitten taas kun pitkään elämääni kuulunut, ja pitkään elämäni tärkein, nainen häviää elämästä, niin voisitko Tulppu suoda minulle edes pienen surullisuuden? Jos se sinua jotenkin haittaa, niin olen pahoillani, mutta mietipä hetki kumpi sinulle olisi tärkeämpi.

Tyttöystävä vs. amerikkalaiset nuoret. Paha valinta.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mites se nyt meni...porukkaa kuolee, tutzbaa ei nappaa pätkääkään. Sitten kun vähän nainen kiukuttelee niin vitutus ja harmitus tulevat pintaan.

Maailma on epäreilu paikka?

En nyt vaan voi mitään sille että vähän hymyilyttää.

Se voi johtua siitä, että naisen kiukuttelu on henkilökohtaista, joka kuuluu myös tähän "naisasiat"-ketjuun, ja se, että porukkaa kuolee Jenkkilän ampumavälikohtauksessa tms. ei ole henkilökohtaista ja se ei nappaa pätkääkään. Niinkuin ei itseänikään.

Maailma on epäreilu paikka, tiedän sen todella hyvin itsekin. En kuitenkaan lähtisi arvostelemaan toisten asioita, saatika hymyilemään niillä.

EDIT: Tutzba ehtikin itse antaa vastineensa.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Maailma on epäreilu paikka, tiedän sen todella hyvin itsekin. En kuitenkaan lähtisi arvostelemaan toisten asioita, saatika hymyilemään niillä.

Jep, saisi vuodattaa ison liudan kyyneleitä päivässä mikäli jokaista kuolemaa surisi. Täydellisen offtopicin välttämiseksi mainittakoon, että tytöt tykkää mulkuista.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ulkopuolisena lukijana laittaa asiat tietenkin samalle viivalle. Tiedän tasan tarkkaan miltä läheisen menettäminen tuntuu: sekä kuoleman että eron kautta.

Tosiasia nyt vaan on, että se kuollut ihminen ei tule koskaan takaisin, on hän kuka tahansa. Lisäksi olen sitä mieltä, että ilman omaa syytään parhaassa iässään tapetuksi tullut ihminen ansaitsee ajatuksen, vaikka en häntä tuntisikaan.

Sen sijaan naiset. Tokihan läheisen ihmisen "menettäminen" tuntuu pahalta, mutta tosiasia on ettet ole menettänyt häntä, ei hän mihinkään lopullisesti ole mennyt. Sitäpaitsi nuori ja viriili ihminen ei tarvitse kovinkaan pitkää aikaa ihmissuhteesta toipumiseen. Ellet sitten ole kaltaiseni haikailija. Todennäköisesti kirjoitat tänne taas viikon sisällä sovinnon tehtyänne.

Mutta tuskinpa tälle sen enempiä ajatuksia kannattaa suoda.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Parasta tässä on se, että toinen osapuoli on kaiken käsitykseni mukaan myös samassa junassa ja vaunussa, huonointa tietysti lähes 400 kilometrin välimatka. Vaikka luonteeni ja fiilikseni vuoksi kuinka haluaisin kaikkimullehetinyt, yritän malttaa olla tuputtamatta neidille yhteenmuuttoa liian tiheään ja kovasti. En missään nimessä halua tämän kaatuvan ainakaan siihen, että jotain on tehty liian hätäisesti ja tuputtamalla ja ymmärrän millaiset siteet ihmisellä on kotipaikkaansa ja tuttuihinsa.

Vaikken tämänhetkistä tunnetta ja tilannettani vaihtaisi mihinkään viimeisen viiden vuoden aikana kokemaani, pidän sinkkuaikaani joka tapauksessa kasvattavana kokemuksena. Jos ei muuta, niin haluan uskoa, että on ollut arvokasta oppia elämään ensin itsensä kanssa, ennen kuin sen voi osata jonkun toisen kanssa.

Lainaan itseäni puolentoista kuukauden takaa ja totean, että nyt sitä mennään! Kahden viikon kuluttua tämä upea nainen ja hänen muuttokuormansa siirtyvät reilusti etelämmäksi. Kaikki tapahtui ikäänkuin omalla painollaan, yhteenmuutto-ajatusta ei tarvinnut tuputtaa, vaan työ- ja muut asiat vaan yht'äkkiä loksahtivat kohdalleen, ja hyvä niin! Paljon onnellisempi en voisi ajatuksesta olla!

Mikään, yhtään mikään, yhteiselomme sujuvuudessa ei sinänsä minua arveluta, mutta olo on kuitenkin jotenkin hämmentynyt. Takana on kuitenkin lähes kahdeksan vuotta omaan naamaan kyllästymistä ja tämä on iso muutos siihen elämänvaiheeseen ja varsinkin siinä totuttuihin tapoihin. Ei sillä, aloinkin kyllä jo olla niin pirun turtunut sinkkuelämään ja yksinasumiseen, että muutos menoihin ja vapaa-ajan viettotapoihin on hyvin tervetullut.

Eikä minulla tässä tapauksessa olekaan syytä huolia omasta voinnistani, päinvastoin. Sen sijaan olen, en nyt varsinaisesti huolissani, mutta odottavalla kannalla sen suhteen, miten tyttöystävä sopeutuu uusiin ympyröihin. Kavereita kun ei uudessa kaupungissa aluksi ole, ja itse en "ulkopuoliseksi" kaveriksi kelpaa. Eiköhän omasta kaveripiiristänikin uusia ystäviä neidille kuitenkin piakkoin löydy ja uusi työ sentään tuo heti alkuun uusia tuttuja.

Omasta elämästäni ja menoistani olen toki valmis tinkimään juuri niin paljon, kuin tarvitaan, että tyttöystävä tulee tutuksi uuden kyläpahasen ihmisiin ja menoihin. Tulevan kannalta olisi kuitenkin todella tärkeää, että ne omat menot, tutut ja jutut löytyvät, ettei suhde paadu heti paikalleen.

Saas nähdä miten äijän käy, odotusarvot on kyllä hilattu korkealle, toivottavasti ei liian.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikään, yhtään mikään, yhteiselomme sujuvuudessa ei sinänsä minua arveluta, mutta olo on kuitenkin jotenkin hämmentynyt. Takana on kuitenkin lähes kahdeksan vuotta omaan naamaan kyllästymistä ja tämä on iso muutos siihen elämänvaiheeseen ja varsinkin siinä totuttuihin tapoihin.

Toteamuksena vain, että se voi alkaa rasittaa, jos teillä on samat työajat. Eli koskaan ei saa olla yksin kotona, olet ilmeisesti aika pitkälle ehtinyt siihen tottua.

Vaimo on ollut aina vuorotyössä ja minä en taas koskaan. En siis kunnolla edes tiedä millaista on, kun toinen on "aina kotona". Minulle tuo olisi ainakin kestämätön ajatus. Ei sekään tietysti kivaa ole, jos hänellä on kaksi viikkoa putkeen iltavuoroa, mutta ei sekään, jos on kaksi viikkoa aamua. Kohtuu kaikessa.

Tosiaan ennen kuin ne omat menot löytyvät, niin saatatte olla aika paljon yhdessä siellä kotona.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Toteamuksena vain, että se voi alkaa rasittaa, jos teillä on samat työajat. Eli koskaan ei saa olla yksin kotona, olet ilmeisesti aika pitkälle ehtinyt siihen tottua.

Erittäin hyvä pointti, tuolle en ollutkaan sen paremmin ajatusta tässä huumassa suonut. Onni on kuitenkin tyttöystävän kaksivuorotyö ja oma lähes säännöllinen 8-16 arkityö, joten ilta-aikaan ja viikonloppuisin saan omaa rauhaa, ja tyttö taas päivisin, samankaltaisessa tilanteessa kun hänkin on. Tämän luulisi helpottavan sopeutumista uusiin elämäntilanteisiin puolin ja toisin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sieltähän se ero sitten tuli. Tyttöystävä jätti. Kyllä tässä on sellainen itkuinen ja sekava olo. Tuntuu, että koko maailma kaatuu niskaan ja mikään ei innosta. Ei vain jaksa tälläistä. EN kestä...Vituttaa, kaduttaa, ihmetyttää, vihastuttaa ja kaikkea. Fiilis on todella sekainen. Ei vain voi uskoa tätä. Mitenköhän tästä selviää?
 

julle-jr

Jäsen
Sieltähän se ero sitten tuli. Tyttöystävä jätti. Kyllä tässä on sellainen itkuinen ja sekava olo. Tuntuu, että koko maailma kaatuu niskaan ja mikään ei innosta. Ei vain jaksa tälläistä. EN kestä...Vituttaa, kaduttaa, ihmetyttää, vihastuttaa ja kaikkea. Fiilis on todella sekainen. Ei vain voi uskoa tätä. Mitenköhän tästä selviää?
Ajattele asiaa sitä kautta, että miksi juuri tämä kyseinen nainen olisi se maailman paras ja tärkein nainen. Siis mieti asiaa puhtaasti todennäköisyyslaskennan kautta. yksi nainen versus kaikki maailman muut naiset.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahoitteluni.

Lohdutuksen sanana vain, että kyllä siitä selviää. Ihminen on helvetin sopeutuvainen eläin.
Näinhän se juuri on. Ajan kanssa tästäkin pääsee ohi. Mutta se ei pahemmin lohduta tällä hetkellä...Tekisi mieli etsiä samantien uusi nainen ja päästä unohtamaan entinen, niin ei jäisi aikaa surra. Onkohan kovin järkevä ratkaisu ottaa uusi suhde heti perään?
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Sieltähän se ero sitten tuli. Tyttöystävä jätti. Kyllä tässä on sellainen itkuinen ja sekava olo. Tuntuu, että koko maailma kaatuu niskaan ja mikään ei innosta. Ei vain jaksa tälläistä. EN kestä...Vituttaa, kaduttaa, ihmetyttää, vihastuttaa ja kaikkea. Fiilis on todella sekainen. Ei vain voi uskoa tätä. Mitenköhän tästä selviää?

Aivan ansiosi mukaan sait.
 

tutzba

Jäsen
Sieltähän se ero sitten tuli.

Samassa veneessä ollaan.

Ero tuli kanssa eilen. Osasin kuitenkin varautua siihen, mutta hiljaiseksi vetää. Kun ovi painui kiinni viimeisen kerran, oli onneksi sen verran tekemistä, ettei sitä joutunut yksin miettimään. Jääkiekkoa katselin ja kavereiden kanssa istuskelin juttelemassa.

Sitten maailma romahtikin kun pääsin kotiin. Kaikki muistutti kaikesta, ja yksinäisyys oli vain jotain niin helvetillistä. Nukkumaan kun menin, niin ei siitä meinannut tulla mitään. Lopulta kuitenkin nukahdin, ja aamulla heräsin, kuten aina ennenkin.

Nyt ei oikein tiedä mitä ajatella. Joku tuolla aiemmin mainitsikin, eri ihmiselle tosin, että miksi se nainen olisi ollut juuri se oikea. Niin, ei sitä tiedä.

Nyt tarvitaan sitä kuuluisaa aikaa jälleen. Jotain sitä pitäisi keksiä, ettei ajatukset pyörisi vain menneessä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Samassa veneessä ollaan.

Ero tuli kanssa eilen. Osasin kuitenkin varautua siihen, mutta hiljaiseksi vetää. Kun ovi painui kiinni viimeisen kerran, oli onneksi sen verran tekemistä, ettei sitä joutunut yksin miettimään. Jääkiekkoa katselin ja kavereiden kanssa istuskelin juttelemassa.

Sitten maailma romahtikin kun pääsin kotiin. Kaikki muistutti kaikesta, ja yksinäisyys oli vain jotain niin helvetillistä. Nukkumaan kun menin, niin ei siitä meinannut tulla mitään. Lopulta kuitenkin nukahdin, ja aamulla heräsin, kuten aina ennenkin.

Nyt ei oikein tiedä mitä ajatella. Joku tuolla aiemmin mainitsikin, eri ihmiselle tosin, että miksi se nainen olisi ollut juuri se oikea. Niin, ei sitä tiedä.

Nyt tarvitaan sitä kuuluisaa aikaa jälleen. Jotain sitä pitäisi keksiä, ettei ajatukset pyörisi vain menneessä.
Itsellä oli aivan sama homma eilen. Heti eron jälkeen oli onneksi vähän tekemistä, mutta sitten kun illalla oli yksin kotona, niin iski aivan kauhea tunne/ikävä/suru. Sain jotenkin nukuttua, mutta aamulla kun heräsin tajusin, että tämä juttu on ohi. Nyt on ollut todella huono fiilis. Ei vain kestä. Tarvitsee tekemistä, jotta ei pää räjähdä...Minullekin sanottiin, että miksi juuri hän oli se upein nainen maailmassa. Minun päässäni hän vain oli sitä pitkän aikaa. Tuntuu, että en ikinä löydä yhtä upeaa ja rakastettavaa ihmistä...Suru on kova.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Sieltähän se ero sitten tuli.

Sama homma. Tai no en tiedä, että voiko sitä eroksi sanoa, kun tämä koko homma oli aivan alussa vasta. Nainen vain ilmotti, ettei ole täysillä mukana. Jostain kumman syystä ei tunnu miltään, ei yhtään miltään. Elämä jatkuu samanlaisena kuin ennenkin. Pidetään pää ylhäällä, ettei saada lisää päähän kohdistuvia taklauksia. Se asia mitä huomasin tässä on se, että en näemmä rakastu helposti. Ihastun kyllä kohtuu helpostikkin, mutta tulista rakastumista ei ole sattunut sitten viime kevään..
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Se asia mitä huomasin tässä on se, että en näemmä rakastu helposti. Ihastun kyllä kohtuu helpostikkin, mutta tulista rakastumista ei ole sattunut sitten viime kevään..
Siis hä, sitten viime kevään? Ei ihminen rakastu kuin muutaman kerran elämässään, jos edes kertaakaan.

Pidetään ne ihastumisen voimakkaat tunteet ja rakkaus erillään.
 
Viimeksi muokattu:

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Siis hä, sitten viime kevään? Ei ihminen rakastu kuin muutaman kerran elämässään, jos edes kertaakaan.

Pidetään ne ihastumisen voimakkaat tunteet ja rakkaus erillään.

Mitenkä vain. Joka tapauksessa en ole tuntenut voimakasta ihastumisen tunnetta sitten viime kevään. Enkä usko, että pitkään aikaan tulee mitään sellaista koettua. Ehkä vielä joku päivä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös