Naisasiat

  • 7 529 456
  • 26 599

Fordél

Jäsen
Jaaha, taas vaihteeks tällä rintamalla jotain positiivista. Saas nähä mitä kehkeytyy.

Sama homma täällä. Pari kuukautta takana ja olen totaalisen myyty; uskomattoman hieno immeinen kyseessä!

Sinänsä vaan typerää, että silloin kun kaikki tuntuu hemmetin hyvältä, hiipii puseroon myös epävarmuus ja pelko, että menettää tän kaiken. Pitäisi vaan osata nauttia tästä ja olla vain oma itsensä. Jos sellasena ei kelpaa niin sitten ei tarttis ainakaan jossitella. Ei tässä muuta voi kun olla mahdollisimman oma itsensä sekä hyvä sille toiselle ja toivoa, että nyt natsaisi.
 

pulska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja TPS
Nyt kun itsellä toipuminen tuosta erosta käynnissä, niin pystyn vähän auttamaan myös tutzbaa ja king of the junglea ja ajattelin muutenki kirjotella miten itsellä menee nyt kun erosta alkaa tulla kaksi viikkoa täyteen.

Kirjoittelin tuonne jo kokemuksiani eron aikana ja sain todella hyviä neuvoja muilta kirjoittajilta mitä puuhailen vapaa-ajalla yms., että unohtaisin koko jutun. Olen käynyt katsomossa lätkää, tapaillut kavereita, sekä ei välttämättä niin hyvä juttu mutta käynyt baareissa tavallista enemmän.

Tämän hetken tilanne on se, että aina kun olen töissä, kavereiden kanssa, baarissa niin ajatukset vanhassa naisessa eivät enää suuresti pyöri. Nukkumaan meneminen on outoa, mutta senkin vielä pystyn tekemään lähes normaalisti mutta aamuisin kun herää on surullinen/yksinäinen olo edelleen ja sitä kestää aina niin kauan kun pääsen lähteä ulkoilmaan. Tietokonekin on ollut hyvä paikka ja auttanut unohtamaan kun on yksinäistä.

Välitän vanhasta naisestani edelleen todella paljon, ja huomaan sen varsinkin siitä kun olen tutustunut erääseen toiseen naiseen tässä lähipäivinä niin ei tunnu yhtään samalta ja taidan tehdä senkin vaan sen takia, että en ole näin yksinäinen, en tiedä. Eniten satuttaa, että exälläni on toinen mies jo vakavassa tapailussa ja tätä kun mietin tulen todella surulliseksi edelleen, miten hän toipui noin nopeasti? miten hän on voinut unohtaa meidät? Tekisi mieli edelleen päivittäin soittaa exälle ja jutella niitä näitä ja pitää toinen lähellä, mutta ei siinäkään ole järkeä. Eiköhän tämä toipuminen tästä suju, vaikka vieläkin tuntuu todella pahalta, ja en uskalla edes ajatella hyviä hetkiä mitä oli, saati sitä etteivät ne enää palaa koskaan... ;(

Jotain hyvääkin pitää löytää, ettei maailma näytä aivan mustalta. Olen huomannut että baarissa on todella paljon vientiä nyt kun en enää seurustele (olen komeampi kuin luulinkaan :), voin mennä minne tahansa koska tahansa eikä tarvitse kenellekään selitellä menojaan. Lisäksi olen nuori ja elämä vielä edessä ja tiedän että joku löytyy vielä jostain kun on sen aika. Se auttaa minua jaksamaan tässä kaikessa.. Mutta älkää edes harkitko mitään typerää vaikka surulliselta tuntuukin varmast vielä pitkään, itsellä käynyt monia asioita mielessä miten tuskan voi helpottaa kokonaan ja lopullisesti, mutta haluan näyttää kaikille että olen vahva ja jaksan.

Kirjoittelen lisää taas joku päivä tuntemuksiani, jaksamista tutzballe ja junglelle!
 

Fordél

Jäsen
Enhän mie näistä asioista paljoakaan tiedä, mutta pientä ajatusta voisi heittää ilmoille, joka heräsi tuosta pulskan tekstistä. Ihan noin omakohtaisesta kokemuksesta.

Eli tossa eroprosessissa on mun mielestä tärkeää kohdata se kaikki paska, joka johti eroon. Toki on hyvä saada muutakin ajateltavaa, jotta pystyy edes jotenkin viemään päivittäiset rutiinit läpi, mutta tärkeintä on käydä kuitekin ero päässä läpi ja saada itselle selvyys koko tilanteesta. Jos vain jatkaa elämistä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut niin jossain vaiheessa se ero tulee kuitenkin vastaan. Yleensä se tulee sen seuraavan naisen kohdalla, jolloin lähtökohdat tälle uudelle suhteelle eivät ole millään tavalla ihanteelliset.

Eli aluksi pitää saada kaikki jossittelut haudattua ja selvitettyä itselle kaikki aukinaiset kysymykset. Sitten kun on saanut itselle selitettyä mikä meni pieleen eikä tunne katkeruutta yms, voi laittaa tuon suhteen mappi ööhön ja lähteä kohti uusia haasteita.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun itsellä toipuminen tuosta erosta käynnissä, niin pystyn vähän auttamaan myös tutzbaa ja king of the junglea ja ajattelin muutenki kirjotella miten itsellä menee nyt kun erosta alkaa tulla kaksi viikkoa täyteen.

Kirjoittelin tuonne jo kokemuksiani eron aikana ja sain todella hyviä neuvoja muilta kirjoittajilta mitä puuhailen vapaa-ajalla yms., että unohtaisin koko jutun. Olen käynyt katsomossa lätkää, tapaillut kavereita, sekä ei välttämättä niin hyvä juttu mutta käynyt baareissa tavallista enemmän.

Tämän hetken tilanne on se, että aina kun olen töissä, kavereiden kanssa, baarissa niin ajatukset vanhassa naisessa eivät enää suuresti pyöri. Nukkumaan meneminen on outoa, mutta senkin vielä pystyn tekemään lähes normaalisti mutta aamuisin kun herää on surullinen/yksinäinen olo edelleen ja sitä kestää aina niin kauan kun pääsen lähteä ulkoilmaan. Tietokonekin on ollut hyvä paikka ja auttanut unohtamaan kun on yksinäistä.

Välitän vanhasta naisestani edelleen todella paljon, ja huomaan sen varsinkin siitä kun olen tutustunut erääseen toiseen naiseen tässä lähipäivinä niin ei tunnu yhtään samalta ja taidan tehdä senkin vaan sen takia, että en ole näin yksinäinen, en tiedä. Eniten satuttaa, että exälläni on toinen mies jo vakavassa tapailussa ja tätä kun mietin tulen todella surulliseksi edelleen, miten hän toipui noin nopeasti? miten hän on voinut unohtaa meidät? Tekisi mieli edelleen päivittäin soittaa exälle ja jutella niitä näitä ja pitää toinen lähellä, mutta ei siinäkään ole järkeä. Eiköhän tämä toipuminen tästä suju, vaikka vieläkin tuntuu todella pahalta, ja en uskalla edes ajatella hyviä hetkiä mitä oli, saati sitä etteivät ne enää palaa koskaan... ;(

Jotain hyvääkin pitää löytää, ettei maailma näytä aivan mustalta. Olen huomannut että baarissa on todella paljon vientiä nyt kun en enää seurustele (olen komeampi kuin luulinkaan :), voin mennä minne tahansa koska tahansa eikä tarvitse kenellekään selitellä menojaan. Lisäksi olen nuori ja elämä vielä edessä ja tiedän että joku löytyy vielä jostain kun on sen aika. Se auttaa minua jaksamaan tässä kaikessa.. Mutta älkää edes harkitko mitään typerää vaikka surulliselta tuntuukin varmast vielä pitkään, itsellä käynyt monia asioita mielessä miten tuskan voi helpottaa kokonaan ja lopullisesti, mutta haluan näyttää kaikille että olen vahva ja jaksan.

Kirjoittelen lisää taas joku päivä tuntemuksiani, jaksamista tutzballe ja junglelle!
Hienoa tekstiä ei voi muuta sanoa. Itselle myös aamut ovat ne kaikkein vaikeimmat. Silloin sitä vain haroo hiuksiaan sängyn laidalla ja miettii kaikenlaista. Tänäänkin oli paljon tekemistä ja sitä tajusi ettei tullut ajateltua käytännössä ollenkaan häntä. Mutta nyt illalla sitä taas vajoaa yksinään niihin ajatuksiin. Hiukan pelottaa myös jo seuraava aamu ja se hiljaisuus ja yksinäisyys jota joutuu kokemaan. Aika parantaa haavat, kuten sanontakin kuuluu, mutta se tieto ei vain auta tällä hetkellä...Niin rikki sitä voi näköjään ihminen olla...
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
...

Kuten arvatakin saattaa, en vieläkään ole saanut mitään aikaiseksi facebookissa. Se ei kyllä nyt oikein olekaan ollut ongelma, kunhan tajusin että sekin on yksi mahdollisista tutustumispaikoista. Ehkä joskus...

Nyt on kuitenkin vähän pelottavaa se, että on päässyt viestittelemään uuden, kaverin kautta löytämäni "prospectin" kanssa (ollaan nähtytkin aikaisemmin, hän oli silloin varattu). Luulisi sivusta katsottuna että se on mulle todella positiivinen juttu, mut juuri nyt tuntuu siltä ettei se ole oikeasti sitä (!?!?). Toisin sanoen koko juttu etenee niin, että otan aivan liikaa paineita sen onnistumisen suhteen (todella harvinainen tilaisuus), ja sit lopulta taas vituttaa kun on mennyt pilaamaan tämänkin mahdollisuuden. Tästä johtuen tuntuu vieläkin siltä että yritän alitajuisesti välttää ihastumista, koska sen tunteen joutuu purkamaan kun myöhemmin selviää jossain vaiheessa että koko juttu jää kaveritasolle.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Välitän vanhasta naisestani edelleen todella paljon, ja huomaan sen varsinkin siitä kun olen tutustunut erääseen toiseen naiseen tässä lähipäivinä niin ei tunnu yhtään samalta ja taidan tehdä senkin vaan sen takia, että en ole näin yksinäinen, en tiedä. Eniten satuttaa, että exälläni on toinen mies jo vakavassa tapailussa ja tätä kun mietin tulen todella surulliseksi edelleen, miten hän toipui noin nopeasti? miten hän on voinut unohtaa meidät? Tekisi mieli edelleen päivittäin soittaa exälle ja jutella niitä näitä ja pitää toinen lähellä, mutta ei siinäkään ole järkeä. Eiköhän tämä toipuminen tästä suju, vaikka vieläkin tuntuu todella pahalta, ja en uskalla edes ajatella hyviä hetkiä mitä oli, saati sitä etteivät ne enää palaa koskaan... ;(

Olet ilmeisesti jätetty osapuoli?
Tässä huomaa hyvin se miten erilailalla jätetty ja jättävä erosta yli pääsee.
Jättäjä (varsinkin jos nainen kyseessa) suunnittelee, miettii, käy kaikki mahdolliset tilanteet päässään läpi, jo monia kuukausia ennen eroa ja mahdollisesti "avaa jo uuttakin peliä!". Jättäjällä on siis ollut aikaa sopeutua tilanteeseen, miettiä se läpi, aloittaa jo uuden elämän suunnittelu, kun taas jätetylle kaikki tulee usein "kuin salama kirkkaalta taivaalta" ja erosta toipuminen kestää sen aikanansa.
Okei, onhan usein ilmassa nähtävissä merkkejä että kaikki ei ole ok, mutta sitä ei vain halua nähdä tai valehtelee itselleen että kaikki on ok ja kun ero tulee niin silmät aukeavat.
Eipä tässä muuta kuin tsemppiä kaikille jätetyille ja käyttäkää sitä lisääntynyttä vapaa-aikaa lukemiseen, harrastamiseen, ihmisten ilmoilla liikkumiseen, kavereihin ym.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tämä kuuluisi ehkä vitutusketjuun, mutta kun ei oikeastaan vituta vieläkään mikään niin mitä sitä suotta sinne rustaamaan. No anyways asiaan: olin launtaina ns sokkotreffeillä ja eihän siitä sitten oikeen mitään tullut. Ennakkotietojen mukaan seuralaiseni piti olla vartalotyypiltään hoikka ja kuulemma harrastaa liikuntaa aktiivisesti. Tämän takia itse asiassa suostuin koko hommaan eli siis neidon tapaamiseen. Totuus oli kyllä sitten ihan muuta. Mistään laarditapiirista ei ollut kyse, mutta arvion mukaan 165 senttisessa varressa oli painoa noin 65 kiloa. Silloin aletaan olemaan mallia normaalivartaloinen-pyöreä eikä missään tapauksessa olla hoikkia eikä urheilullisia. Minut tuntien on aika hullua järjestää mitään tuollaista, koska oman näkemykseni ja mieltymykseni mukaan 165 senttinen nainen saa painaa enintään 58 kiloa, mieluiten toki sen 55 kiloa ellei fitness-mimmistä tai muuten voimailevasta naisesta ole kyse jolla olisi tuota lihasmassaa se muutama kilo enemmän kuin tuolla muuten ihannepainoisella yksilöllä. Ihan mukavaa kyllä muuten oli niitänäitä jutella jopa ihan kolme tuntia ja lauantai-iltaa kuluttaa vaihteeksi muualla kuin kotosalla.

Muutenkin kun olen asiaa pohtinut niin tuo vartalon malli on omassa arvomaailmassani huikean tärkeä ja määrittelee sen voinko olla edes teoriassa ihmisestä kiinnostunut. Mulla itseasissa on vähän huono omatuntokin ton asian suhteen, mutta tiedän kyllä että näinhän sitä vähintään puolet ihmisistä ajattelee. Loppupeleissä itseään varten sitä eletään joten ehkäpä tämä nyt ei ihan syntiä kuitenkaan ole ja vaikka olisikin niin mitä sitten? Helvettiin joudun lopuksi (ihan muista syistä) kuitenkin.
 

Fordél

Jäsen
Tämä kuuluisi ehkä vitutusketjuun, mutta kun ei oikeastaan vituta vieläkään mikään niin mitä sitä suotta sinne rustaamaan. No anyways asiaan: olin launtaina ns sokkotreffeillä ja eihän siitä sitten oikeen mitään tullut. Ennakkotietojen mukaan seuralaiseni piti olla vartalotyypiltään hoikka ja kuulemma harrastaa liikuntaa aktiivisesti. Tämän takia itse asiassa suostuin koko hommaan eli siis neidon tapaamiseen. Totuus oli kyllä sitten ihan muuta. Mistään laarditapiirista ei ollut kyse, mutta arvion mukaan 165 senttisessa varressa oli painoa noin 65 kiloa. Silloin aletaan olemaan mallia normaalivartaloinen-pyöreä eikä missään tapauksessa olla hoikkia eikä urheilullisia. Minut tuntien on aika hullua järjestää mitään tuollaista, koska oman näkemykseni ja mieltymykseni mukaan 165 senttinen nainen saa painaa enintään 58 kiloa, mieluiten toki sen 55 kiloa ellei fitness-mimmistä tai muuten voimailevasta naisesta ole kyse jolla olisi tuota lihasmassaa se muutama kilo enemmän kuin tuolla muuten ihannepainoisella yksilöllä. Ihan mukavaa kyllä muuten oli niitänäitä jutella jopa ihan kolme tuntia ja lauantai-iltaa kuluttaa vaihteeksi muualla kuin kotosalla.

Muutenkin kun olen asiaa pohtinut niin tuo vartalon malli on omassa arvomaailmassani huikean tärkeä ja määrittelee sen voinko olla edes teoriassa ihmisestä kiinnostunut. Mulla itseasissa on vähän huono omatuntokin ton asian suhteen, mutta tiedän kyllä että näinhän sitä vähintään puolet ihmisistä ajattelee. Loppupeleissä itseään varten sitä eletään joten ehkäpä tämä nyt ei ihan syntiä kuitenkaan ole ja vaikka olisikin niin mitä sitten? Helvettiin joudun lopuksi (ihan muista syistä) kuitenkin.

Surullista luettavaa. Toki jokainen taplaa kuten haluaa ja toki sen toisen osapuolen pitää miellyttää silmää, mutta tässä mennään kyllä mun mielestä jo jonkin rajan yli.

Ja tuo heittosi, että vähintään puolet ihmisistä ajattelisi noin ei kyllä pidä paikkansa. En ainakaan itse tunne yhtään sinunkaltaistasi, jolle vartalo olisi noin tärkeä asia, suoranainen "palvonnan" kohde. Itse vierastan kyllä suuresti noin pintapuolista ajattelutapaa ja mun kohdalla se ei kyllä kantaisi yhtään mihinkään. Onnea valitsemallasi tiellä.
 
K

kiwipilot

Muutenkin kun olen asiaa pohtinut niin tuo vartalon malli on omassa arvomaailmassani huikean tärkeä ja määrittelee sen voinko olla edes teoriassa ihmisestä kiinnostunut. Mulla itseasissa on vähän huono omatuntokin ton asian suhteen, mutta tiedän kyllä että näinhän sitä vähintään puolet ihmisistä ajattelee. Loppupeleissä itseään varten sitä eletään joten ehkäpä tämä nyt ei ihan syntiä kuitenkaan ole ja vaikka olisikin niin mitä sitten? Helvettiin joudun lopuksi (ihan muista syistä) kuitenkin.

Huhhuh. Halveksun pinnallisuuttasi mutta rehellisyydestä pisteet. Toisaalta, helppoahan se nimimerkin takaa... Tuo "vähintään puolet" -heittosi taitaa olla otos paikalliselta punttisalilta, vai olenko ihan väärässä?
 

Fordél

Jäsen
Eikös tuollainen 165/65 muutu 165/58 tilaan parin kolmen kuukauden urheilulla. Jos on kehityskelpoinen yksilö kyseessä.

Jos koko homma on siitä kiinni niin veikkaampa, että ei löydy kovinkaan montaa naista, joka noihin talkoisiin lähtee ja se on täysin ymmärrettävää.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muutenkin kun olen asiaa pohtinut niin tuo vartalon malli on omassa arvomaailmassani huikean tärkeä ja määrittelee sen voinko olla edes teoriassa ihmisestä kiinnostunut. Mulla itseasissa on vähän huono omatuntokin ton asian suhteen, mutta tiedän kyllä että näinhän sitä vähintään puolet ihmisistä ajattelee. Loppupeleissä itseään varten sitä eletään joten ehkäpä tämä nyt ei ihan syntiä kuitenkaan ole ja vaikka olisikin niin mitä sitten? Helvettiin joudun lopuksi (ihan muista syistä) kuitenkin.

Entä sitten kun se naisen muoto muuttuu. Parikymppisenä noita hyvärunkosia naisia on aika paljon enemmän kuin kolme-neljä tai viisikymppisenä. Meinaatko vaihtaa tarvittaessa, kun "itseä varten sitä vain eletään"? Naisen raskauskin saattaa muuttaa vartalonmallia lopullisesti iästä huolimatta. Toki kuntoilulla tyyliin Madonna ja puukolla tyyliin Cher saadaan vanhemmatkin naiset "pysymään" kuosissa, mutta silti... ikääntyessä järki ja ajatusmaailma säilyy (pitäisi säilyä) suht ennallaan, vartalon malli muuttuu 100% varmasti.

Ihan vain vinkiksi. En muuten itsekään (niinkuin muutama muu ennen minua) allekirjoita tuota "näinhän varmaan vähintään puolet ihmisistä ajattelee" heittoa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Parikymppisenä noita hyvärunkosia naisia on aika paljon enemmän kuin kolme-neljä tai viisikymppisenä. Meinaatko vaihtaa tarvittaessa, kun "itseä varten sitä vain eletään"?
En ole kyseinen henkilö jolta kysyt, mutta tuossa voi kuitenkin merkitä se, että siinä vaiheessa kun se kyseinen ihminen muuttuu fyysisesti, niin häntä on oppinut rakastamaan ihmisenä (ainakin toivon mukaan) sen verran, että se ulkoinen ei enää paina niin vaakakupissa. Luulen, että puuntakaa puhuu tuosta ihastumisvaiheesta nyt, siinä toki varmasti kaikilla ihmisillä on jotkut ulkoiset kriteerit kyseessä, piirteitä toisessa mihin ihastutaan. Pidemmällä aikavälillä ne alkavat menettää merkitystään, kun tutustuu ihmiseen paremmin ja luonteet synkkaa keskenään ja niin edelleen.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ole kyseinen henkilö jolta kysyt, mutta tuossa voi kuitenkin merkitä se, että siinä vaiheessa kun se kyseinen ihminen muuttuu fyysisesti, niin häntä on oppinut rakastamaan ihmisenä (ainakin toivon mukaan) sen verran, että se ulkoinen ei enää paina niin vaakakupissa. Luulen, että puuntakaa puhuu tuosta ihastumisvaiheesta nyt, siinä toki varmasti kaikilla ihmisillä on jotkut ulkoiset kriteerit kyseessä, piirteitä toisessa mihin ihastutaan. Pidemmällä aikavälillä ne alkavat menettää merkitystään, kun tutustuu ihmiseen paremmin ja luonteet synkkaa keskenään ja niin edelleen.

Voi olla. Tosin ainakin julkisuudessa on ollut esillä aika monesti tapauksia, jossa vaihdetaan nimenomaan nuorempaan... "paremman malliseen"... Sievinen * 2, Häkkinen, vain muutama mainitakseni. Toki näissä olisi voinut tulla ero muutenkin, mutta kas kummaa se uusi (Häkkisellä ei vielä sitä ole, mutta tuskin nappaa Erjaa vanhempaa) on aina ollut nuorempi ja paremmin säilynyt.

Tottahan se on, että kun ihmiseen kiintyy niin tuo ulkoisenkin puolen arvostus vähenee tai ainakin pitäisi vähentyä. Uskoisin kuitenkin, että jos nyt 100% tärkein asia on pelkkä vartalon malli, niin aika paljon saa luonteeseen kiintyä, jotta homma jatkuu, jos puoliso lihoaa jostain syytä vaikkapa sen 20 kg. Ja kun se luonne on kuitenkin pitkällä aikavälillä se nro.1, niin aika lottoa on löytää The One, jos vartalon mallia käytetään kriteerinä, edes siinä ihastumisvaiheessa.
 

julle-jr

Jäsen
Ja kun se luonne on kuitenkin pitkällä aikavälillä se nro.1, niin aika lottoa on löytää The One, jos vartalon mallia käytetään kriteerinä, edes siinä ihastumisvaiheessa.
Luonne on ehkä tärkein kriteeri, mutta myös ulkonkö, eli vartalo ja kasvonpiirteet merkitsevät paljon. Olen sitä mieltä, että tyttöystävän/vaimon/yms. täytyy olla kaikilta kriteereiltä tietyn kriittisen pisteen yläpuolella. Jos sellaista ei löydy, niin sitten ei, en näe järkeä tyytyä sellaiseen mistä ei oikeasti pidä riittävästi, mieluummin on sitten ilman, ei se parisuhde mikään välttämättömyys ole ja huono parisuhde on täysin perseestä.

Toisaalta on tietysti luonnollista, että harva nainen pysyy koko ikäänsä timmissä kunnossa ja se tavallaan kuuluu asiaan. Iän tuoma kypsyys ulkonäössä ei ole negatiivista, jos se pysyy kohtuudessa. Ja jos on tottunut jo nuorena pitämään itsensä kunnossa niin uskoisin, että myös vanhempana tulee suuremmalla todennäköisyydellä oltua ikään nähden hyvässä kunnossa. Ja tytön äidistähän voi katsoa viitteitä siitä miltä kyseinen tyttö näyttää vanhana :)
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voi olla. Tosin ainakin julkisuudessa on ollut esillä aika monesti tapauksia, jossa vaihdetaan nimenomaan nuorempaan...
No julkisuus on mitä on, siellä voi karkeasti sanoa, että äijä voi olla ihan minkätahansa näköinen ja ikäinen, jos vaan massia löytyy ja julkisuuden statusta, niin hehkeitä misuja riittää. Noin raadollistaen näin asia menee. Jokaisen oma valinta arvostaako vai ei tuollaista asennoitumista.

Jos nyt sitten puhutaan ihan taviksista, niin...

Uskoisin kuitenkin, että jos nyt 100% tärkein asia on pelkkä vartalon malli, niin aika paljon saa luonteeseen kiintyä, jotta homma jatkuu, jos puoliso lihoaa jostain syytä vaikkapa sen 20 kg. Ja kun se luonne on kuitenkin pitkällä aikavälillä se nro.1, niin aika lottoa on löytää The One, jos vartalon mallia käytetään kriteerinä, edes siinä ihastumisvaiheessa.
No se on sitten jokaisen oma paha jos pelkästään vartalo määrittelee ihmiset. Onnea vaan etsinnöille, ehkä tärppääkin. Pakko todeta, että en minäkään suurta ihastumisen tunnetta osaa kokea ihmisiin jotka ovat selkeästi ylipainoisia, siinä kohtaa menee se fyysisen ihastumisen raja. Se ei haittaa jos nainen on muodokas, eli ei tarvitse olla laiha tai hoikka, saa olla muotojakin. Ei ole este ja olen kyllä itse joskus ihastunutkin vähän pyöreämmän sorttisiin neitoihin.

En oikein uskalla itse ennustaa pitkää suhdetta, jos vaikka toinen onkin kaunis kuin mikä, mutta ei henkisellä puolella yhdistä mikään ja ei synkkaa jutut. Tässä kohtaa se mielenlaatu kyllä nousee aika suureen rooliin. Yleensä aika nopeasti kyllä huomaa, että kenen kanssa henkisellä tasolla synkkaa hyvin. Se yleensä jo itsessään lisää mielenkiintoa itselläni, vaikka nainen ei nyt yleisillä standardeilla niin "kaunis" olisikaan ulkoisesti. Eipä tässä itsekään mikään miesmalli olla, joten... ;)
 

scholl

Jäsen
Entä sitten kun se naisen muoto muuttuu. Parikymppisenä noita hyvärunkosia naisia on aika paljon enemmän kuin kolme-neljä tai viisikymppisenä. Meinaatko vaihtaa tarvittaessa, kun "itseä varten sitä vain eletään"?

tämä on mielenkiintoinen pointti, johon ajattelin minäkin kommentoida. Itse kyllä meinasin ottaa tietynlaisen elämäntavat-sitoumuksen paperilla. Ei sitä tarvitse lukea kuin piru raamattua, mutta on hyvä, jos on jonkinlainen yhteisymmärrys siitä, millaista elämää jatkossa tullaan elämään eli kuuluuko liikunta esimerkiksi jatkossa ohjelmaan vai ei.

Parikymppisenä ei vielä harrasteta seurustelua, mutta kolminelikymppisenä toki, jos tulee sopiva vastaan.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Välitän vanhasta naisestani edelleen todella paljon, ja huomaan sen varsinkin siitä kun olen tutustunut erääseen toiseen naiseen tässä lähipäivinä niin ei tunnu yhtään samalta ja taidan tehdä senkin vaan sen takia, että en ole näin yksinäinen, en tiedä. Eniten satuttaa, että exälläni on toinen mies jo vakavassa tapailussa ja tätä kun mietin tulen todella surulliseksi edelleen, miten hän toipui noin nopeasti? miten hän on voinut unohtaa meidät? Tekisi mieli edelleen päivittäin soittaa exälle ja jutella niitä näitä ja pitää toinen lähellä, mutta ei siinäkään ole järkeä. Eiköhän tämä toipuminen tästä suju, vaikka vieläkin tuntuu todella pahalta, ja en uskalla edes ajatella hyviä hetkiä mitä oli, saati sitä etteivät ne enää palaa koskaan... ;(

Joo, itsellä on vähän sama juttu. Eli kuten joskus aikaisemminkin olen varmaan avautunut, niin tollanen 7 vuoden suhde meni sitten tuossa joulukuussa poikki ja muija päätti sitten vaihtaa lennosta. Olihan tuossa syssymmällä ja oikeastaan aiemmin jo keväämmällä hiukka vaikeaa, mutta en kyllä oikeen tollasta ratkaisua pysty sulattamaan. Yhteinen lapsikin kun meillä vielä on, niin olisi se kiva, jos pystyisi hiukan jotain respectiä antamaan hänen äitiä kohtaan. Ja itse asiassa näin olen toiminutkin, mielestäni erittäin korrektisti. Turha näitä omia patoutumia on lapsen niskaan kaataa. Enemmän vituttaa se, kun poika välillä sekoittaa herra X:n ja meikän nimiltään ja kaikki tämmöinen. Muutenkin on hirveä pelko, että poika unohtaa kun välillä voi mennä viikkokin, ettei paljoa nähdä. Turhaa tuo silti on, kun tähänkin asti poika on jaksanut äidille muistuttaa, että isiä on ikävä. Surullistahan se on, oikeastaan melko musertavaakin välillä, mutta kyllä näistä aina päivä kerrallaan yli pääsee.

Mulla on vähän sellainen epäilys, etten ole vieläkään tätä koko juttua saanut päässäni selvitettyä. Toisaalta päivä päivältä sitä ajattelee vähemmän exää ja niitä kuvioita. Sen mitä tunnen exääni, niin luulen tietäväni, ettei tuo sen nykyinen juttu mitään vuosia kyllä kestä, on se välillä semmoinen tuulihattu. Nyt se oletettavasti suunnittelee ja on kai jo pari kuukautta suunnitellut häitä sen mr. X:n kanssa. En mä siihen oikein mitään osaa sanoa, lyö vaan tyhjää. En osaa sen paremmin mitään toivoa, kuin että ihana arki koittaisi sitten hänellekin. Itsellä on ehkä jotain pientä ollut, mutta loppupeleissä ei kyllä huvita pätkääkään alkaa mihinkään säätämisiin. Alkaa vaan enemmän vituttaa. Se myöskin ohjeeksi näille viidakon kuninkaalle ja muille. Ja se, että aamuisin surettaa ym. korjaantuu sillä, kun laittaa kellon herättämään sen verran myöhään, ettei jää aikaa murehtia mitään tyhjänpäiväisyyksiä.

Eiköhän tää tästä teilläkin järjesty, kesä ja terassikelit ja festarit ja mökkireissut ym. on taas tuloillaan...
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sen verran vielä, että ymmärrän kyllä osittain tuon puuntakaan pointin. Itseltänikin näet löytyy takataskusta sokkotreffikokemus, jossa urheileva nainen (sm-tasolla kilpaileva) vaikutti puhelimessa hyvinkin mukavalta luonteelta.

Unohtui vaan kysyä laji. Siinä vaiheessa kun allekirjoittanut kaartoi autolla sovitulle paikalle, ja kun viereen istui nainen joka olisi varmaan vääntänyt halutessaan minut siltaan (vaikka olin silloin elämäni kunnossa 100kg penkki, 3300 Cooper), niin kävi mielessä että mitenköhän tästä nyt kaikkein helpoiten pääsisi irti. No, ei se naamakaan ollut minkään missin. Ja jos luokitella pitää niin mielummin kuitenkin pituutta 160, kuin 190.

Pari tuntia meni, pinnallista jutustelua, moi moi, soitellaan ja se oli sitten siinä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Niin tuo aikaisemman viestin pointti koski juuri tuota tutustumis-vaihetta ja alkuhuuman luontia. Kuulostaa hirveältä sikailulta, mutta kuitenkin asia vaan on itsellä niin, että pidän tanakoita kinttuja jopa vastenmielisinä eikä se motivoi ihmiseen tutustumista paremmin. Asiahan on toki varmasti niin, että tunteet eivät siinä sitten myöhemmin muutu sen jälkeen kun on rakastunut ja sillä kumppanilla lantio levenee ja pari ylimääräistä makkaraa tulla tupsahtaa mahalle.

Asiahan on toisaalta niinkin, että en mäkään vartaloni takia kaikille naisille kelpaa, koska tuota pituutta ei ole kuin pari senttiä yli 170, joten mut on moni raakannut listoilta jo senkin takia. En ole mielestäni noita naisia huonompi, mutta en kyllä parempikaan. On kuitenkin hienoa, että sellaisia ihmisiä vielä löytyy joille luonne ja muut seikat on ulkonäköä tärkeämpiä, toivoisinkin olevani enemmän heidän kaltaisensa.
 

tutzba

Jäsen
jaksamista tutzballe ja junglelle!

Kiitoksia. Välillä menee paremmin, välillä huonommin. Huonommin menee silloin kun on yksin ajatuksiensa kanssa. Paremmin silloin kun on muuta mietittävää. Valitettavasti koko aikaa ei pysty jotain tekemään, joten aika hajalla ollaan.

Pakostikin takertuu niihin hyviin muistoihin, jota kautta alkaa itsensä piinaaminen. Tiedän ettei niin saisi tehdä, mutta jostakin syystä niin teen. En tiedä kaipaanko kyseistä henkilöä, vai kaipaanko sitä tunnetta kun oli joku toinen vierellä. Tänään kaipaan henkilöä, huomena tunnetta. Suhde ei toiminut, joten pakko on pystyä päästämään irti. Jos yrittäisi uudestaan, molempia vain sattuisi. Tuntuu kuitenkin siltä, etten välittäisi siitä että minuun sattuisi. Haluaisin vaan hänet takaisin.

Mielialat vaihtelevat tunneittain. Lauantaina kun ero tuli, olin illalla täysin varma etten kestä ilman häntä. Sunnuntai-aamuna herätessäni mietin, että näin on parempi. Suhde olisi satuttanut molempia liikaa, joten oli parempi tehdä siitä ajoissa loppu. Tänään taas aamulla halusin takaisin.

Pelkään että alan soittelemaan ko. henkilölle, ja kertomaan kuinka kaipaan. Sitten menee hetki, ja tajuan, että teinkin väärin. Uusi soitto, ja uudestaan sattuu kun ilmoitankin että on parempi olla erossa. En edes ole jaksanut raahata puhelinta mukana kaikkialle, ihan vain tästä syystä. Haluan antaa molemmille aikaa koota ajatukset, ja katsoa tulevaisuudessa mikä on tilanne. Haluaisin olla kaveri/ystävä, mutta en usko että se onnistuu. Toivon, mutta en usko. Kaikki on kuitenkin ajasta kiinni.

Haluaisin soittaa ja kysyä miten tämä tyttö voi. Se kuitenkin toisi mieleen ihan liikaa muistoja, ja toipuminen lähtisi taaksepäin ja rajusti. Etäisyys on ehkä parempi tässä tilassa, vaikka se ahdistaakin. Juuri se etäisyys ja yksinäisyys on kamalinta. En edes tiedä oliko ero oikea päätös. Mitä jos tämä olisikin ollut "se oikea"? Jos oli, niin sittenhän ajaudumme yhteen vielä tulevaisuudessa. Se hiukan lohduttaa. Aina on kuitenkin mahdollisuus vielä uudelle yrittämiselle.

Yksin en saisi jäädä, mutta koko ajan jään. En halua mennä kavereiden kanssa mihinkään, vaikka pitäisi. Välttelen kaikkea mahdollista kontaktia muihin, sillä kaikesta tulee mieleen mitä ennen oli. Yksikin väärä sana, ja koko homma romahtaa.

Mitään uutta en halua, sillä haluan toipua kunnolla. Jos vain ottaisi jonkun vierelle, olisi se pelkkä korvike. Koko ajan miettisi, miten tämä entinen teki asiat toisin, miten hänellä oli oma tyyli.

Huh. Tällainen helpottaa kun saa avautua aivan putkeen, ilman keskeytyksiä. Saa käsitellä asiat sillain miten ne itse kokee, eikä tarvitse kuunnella jonkun sanomisia siitä, kuinka nyt on varmasti paremmin.
 

pulska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja TPS
Kiitoksia. Välillä menee paremmin, välillä huonommin. Huonommin menee silloin kun on yksin ajatuksiensa kanssa. Paremmin silloin kun on muuta mietittävää. Valitettavasti koko aikaa ei pysty jotain tekemään, joten aika hajalla ollaan.

Pakostikin takertuu niihin hyviin muistoihin, jota kautta alkaa itsensä piinaaminen. Tiedän ettei niin saisi tehdä, mutta jostakin syystä niin teen. En tiedä kaipaanko kyseistä henkilöä, vai kaipaanko sitä tunnetta kun oli joku toinen vierellä. Tänään kaipaan henkilöä, huomena tunnetta. Suhde ei toiminut, joten pakko on pystyä päästämään irti. Jos yrittäisi uudestaan, molempia vain sattuisi. Tuntuu kuitenkin siltä, etten välittäisi siitä että minuun sattuisi. Haluaisin vaan hänet takaisin.

Mielialat vaihtelevat tunneittain. Lauantaina kun ero tuli, olin illalla täysin varma etten kestä ilman häntä. Sunnuntai-aamuna herätessäni mietin, että näin on parempi. Suhde olisi satuttanut molempia liikaa, joten oli parempi tehdä siitä ajoissa loppu. Tänään taas aamulla halusin takaisin.

Pelkään että alan soittelemaan ko. henkilölle, ja kertomaan kuinka kaipaan. Sitten menee hetki, ja tajuan, että teinkin väärin. Uusi soitto, ja uudestaan sattuu kun ilmoitankin että on parempi olla erossa. En edes ole jaksanut raahata puhelinta mukana kaikkialle, ihan vain tästä syystä. Haluan antaa molemmille aikaa koota ajatukset, ja katsoa tulevaisuudessa mikä on tilanne. Haluaisin olla kaveri/ystävä, mutta en usko että se onnistuu. Toivon, mutta en usko. Kaikki on kuitenkin ajasta kiinni.

Haluaisin soittaa ja kysyä miten tämä tyttö voi. Se kuitenkin toisi mieleen ihan liikaa muistoja, ja toipuminen lähtisi taaksepäin ja rajusti. Etäisyys on ehkä parempi tässä tilassa, vaikka se ahdistaakin. Juuri se etäisyys ja yksinäisyys on kamalinta. En edes tiedä oliko ero oikea päätös. Mitä jos tämä olisikin ollut "se oikea"? Jos oli, niin sittenhän ajaudumme yhteen vielä tulevaisuudessa. Se hiukan lohduttaa. Aina on kuitenkin mahdollisuus vielä uudelle yrittämiselle.

Yksin en saisi jäädä, mutta koko ajan jään. En halua mennä kavereiden kanssa mihinkään, vaikka pitäisi. Välttelen kaikkea mahdollista kontaktia muihin, sillä kaikesta tulee mieleen mitä ennen oli. Yksikin väärä sana, ja koko homma romahtaa.

Mitään uutta en halua, sillä haluan toipua kunnolla. Jos vain ottaisi jonkun vierelle, olisi se pelkkä korvike. Koko ajan miettisi, miten tämä entinen teki asiat toisin, miten hänellä oli oma tyyli.

Huh. Tällainen helpottaa kun saa avautua aivan putkeen, ilman keskeytyksiä. Saa käsitellä asiat sillain miten ne itse kokee, eikä tarvitse kuunnella jonkun sanomisia siitä, kuinka nyt on varmasti paremmin.

Tämä teksti on aivan samanlaista mitä itse kirjottaisin tällä hetkellä, aivan samoja asioita käyn mielessä ja ajattelen samallalailla asioista. Itsekin mietin usein, että kaipaanko enemmän exääni vai sitä tunnetta, kun on joku jonka kanssa elää, nukkua ja tehdä yhteisiäjuttuja. Mitä kauemmin erosta on aikaa, niin sitä enemmän minusta alkaa tuntua, että ehkä kaipaan enemmänkin sitä yhdessäoloa jonkun kanssa että ei tarvitse kärsiä tätä yksinäisyyttä. Tänäänki sitä on vaan pakko päästä pois tästä yksinäisyydestä ja lähteä katsastamaan maanantai-illan menoja töidenkin kustannuksella. Jotenkin saan näin oloni paremmaksi. Itsekin muuten soittelen aivan turhan paljon edelleenkin exälleni.

Mutta muutaman kuukauden päästä meillä kaikilla eronneilla on varmasti parempi olo ja osalla varmasti uutta naistakin tiedossa! :D Toivotaan ja uskotaan siihen...

Ja vielä tuohon Yuppin juttuun, niin tuo on aina todella ikävä kun yhteisen lapsen joutuu sekoittamaan tuollaisiin erojuttuihin. Ja varsinkin se että et näe häntä joka päivä kun hän kasvaa on ikävää, mutta varmasti ei tule koskaan isäänsä unohtamaan vaikka ette aina näekään. Isä on aina isä.
 

#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen
Olet ilmeisesti jätetty osapuoli?
Tässä huomaa hyvin se miten erilailalla jätetty ja jättävä erosta yli pääsee.
Jättäjä (varsinkin jos nainen kyseessa) suunnittelee, miettii, käy kaikki mahdolliset tilanteet päässään läpi, jo monia kuukausia ennen eroa ja mahdollisesti "avaa jo uuttakin peliä!". Jättäjällä on siis ollut aikaa sopeutua tilanteeseen, miettiä se läpi, aloittaa jo uuden elämän suunnittelu, kun taas jätetylle kaikki tulee usein "kuin salama kirkkaalta taivaalta" ja erosta toipuminen kestää sen aikanansa.
Osuit kyllä naulan kantaan. Itsellä on reilu puoli vuotta erosta, ja yli on päästy aikaa sitten todella hyvin, mitään sen vakempia juttuja ei kyllä vielä eron jälkeen ole ollut, lyhyitä "suhteita" pari ja muutama yhden illan juttu..
Mutta tuosta lainaamastani tekstistä... Itselle kävi juurikin noin, eli nainen jätti silloin, syyksi kertoi että ei halua vielä sitoutua vakavemmin, hän oli about kuukausi ennen eroa tavannut yhden tyypin ja yllätys yllätys, alkoivat tapailla lähes välittömästi eron jälkeen ja seurustelevat nykyään.. en ole ollut exään juurikaan yhtään yhteydessä koska ei kiinnosta, mutta meillä on yhteisiä kavereita aika paljon joilta kuulee asioita. Itseäni ei juurikaan vituta, tai no siinä mielessä on kyllä pientä katkeruutta, että erotessa olisi voinut kyllä sanoa sen todellisenki syyn eikä vaan loppuunkulutettuja kliseitä. No, tämä tästä..
Voimia jätetyille, kyllä se elämä voittaa jossain vaiheessa ja kaverit, harrastukset etc. auttaa varmasti
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olet ilmeisesti jätetty osapuoli?
Tässä huomaa hyvin se miten erilailalla jätetty ja jättävä erosta yli pääsee.
Jättäjä (varsinkin jos nainen kyseessa) suunnittelee, miettii, käy kaikki mahdolliset tilanteet päässään läpi, jo monia kuukausia ennen eroa ja mahdollisesti "avaa jo uuttakin peliä!". Jättäjällä on siis ollut aikaa sopeutua tilanteeseen, miettiä se läpi, aloittaa jo uuden elämän suunnittelu, kun taas jätetylle kaikki tulee usein "kuin salama kirkkaalta taivaalta" ja erosta toipuminen kestää sen aikanansa.
Ihan samalla tavalla miehenpuolet toimivat jättäessään.
Nimimerkillä "Kokemusta on"
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nimimerkki "Bruno" kirjoitti:

Ei jaksa vaivautua huolehtimaan itsestään ennen kuin alkaa olla niin paskainen olo, että on pakko mennä peseytymään, kehdatakseen edes lähteä ulos tuosta ovesta.

Ek sää ollenkaa töissä käy?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös