No nyt sitten katkesi meikäläisen pinna lopullisesti appivanhempien suhteen. Oma vaimoni rupeaa pikkuhiljaa olemaan viimeisillään raskaana ja pitää tälle viikkoa talviloman pois. Vaimolla oli tänään aamusta voimakasta pahoinvointia ja myöhemmin päivällä ruvennut närästämään helvetisti.
Mulla oli aivan kauhea päivä töissä, liikaa yhdelle päivälle buukattuja hommia ja liian vähän aikaa. Vaimo oli sitten viimeisenä oljenkortena soittanut vanhemmilleen, että josko he kävisivät kaupassa ja apteekissa, hänen vointi kun ei nyt ole sellainen että itse viitsii liikkeelle lähteä. Mutta vitut, ei ole yllättäen kauppapäivä ja tuo koronakin. Muuten hyvä selitys, mutta viikonloppuna oli kaikki lapsenlapset olleet kylässä perheineen, eikä silloin paljoa koronat pelottanut.
Saatan kuulostaa julmalta, mutta tiedän että tuo korona on puhdas tekosyy. Oikea syy on siinä, ettei näitä kahta idioottia kiinnosta, kun eivät hyödy asiasta itse mitenkään. Eivät auta raskaana olevaa tytärtään, koska ovat sen verta itsekkäitä mulkkuja.
Kävin kesken työpäivän viemässä vaimolle hänen pyytämät asiat ja kun äsken tulin töistä kotia, käytiin varsin pitkä keskustelu asiasta. Ilmoitin suoraan, että minä en tälläistä paskaa katso enää sekuntiakaan. Meidän pitäisi juosta sinne heti, kun heillä on ongelma. Mutta toisinpäin homma ei toimi ikinä, ei edes tälläisessä poikkeuksellisessa tilanteessa.
Mun puolesta appivanhemmat voivat elellä keskenään miten haluavat. Mulle ne on jatkossa ilmaa, en aio vierailla enkä olla tekemisissä. Vaimo saa lapsen kanssa vierailla jos haluaa, mutta ilman minua. Tässä on useamman vuoden antanut pinnan venyä, näin jälkikäteen ajateltuna aivan naurettavan paljon.
Vaimokin oli aika kypsä, saa nähdä kauanko tilanne kestää näin.