Ensi kerralla saa tägätä mut ihan normaalisti. En suutu.
Muistanko oikein että tyttö oli sinua kohtaan erittäin kiltti ja ystävällinen
Muistat oikein. Oli hän toki ystävällinen ja kohtelias aika lailla kaikkia kohtaan, mutta tuo (ja ne hiton silmät) vetivät mut puoleensa.
ja kun lopulta pyysit häntä ulos, hän kieltäytyi kohteliaasti?
En kerinnyt edes pyytämään häntä ulos, sillä kun lopultakin rohkaistuin laittamaan hänelle viestiä, vastaus jonka sain oli melko helposti rivien välistä luettavissa näin "Kiitti kehuista, mutta pliis älä laita mulle enää viestiä". Parempi silti näin, että kuitenkin laitoin sen viestin sen sijaan että yhä pohtisin "Mitä jos mä olisinkin...".
Mikä tässä katkeroitti? Katkeroiduitko maailmalle ettet saanut unelmiesi tyttöä vai tytölle jolta sait pakit? Jos oikea vastaus on jälkimmäinen, miten tyttö olisi voinut toimia toisin?
Aluksi olin maailmalle katkera siitä, että olin investoinut emotionaalisella tasolla niin paljon aikaa ja ajatuksiani ihmistä kohtaan, jolle olinkin ilmeisesti tunnetasolla pelkkää ilmaa. Tuo todennäköinen esto Whatsappissa ilman mitään raskauttavaa syytä viimeistään viesti mulle siitä, että hän oli oikeastaan vain ja ainoastaan iloinen ja helpottunut siitä, että en olisi enää kuvioissa.
Ei pakkien saanti voi olla syy katkeroitumiselle tai johtopäätös sille että luottaisi sokeasti.
Siis se että luotin sokeasti vaistooni jonkun ihmisen suhteen täysin tunnepohjalta enkä kuunnellut lainkaan järjen ääntä, vaikka useasta suunnasta varoiteltiin että "Älä rakentele pilvilinnoja" "Älä kehittele liikaa olettamuksia". Ja silti, mä loin aivan älyttömät paineet itselleni saada asiat rullaamaan tämän naisen kanssa oman suunnitelmani mukaisesti jo silloin, kun mulla ei käytännössä ollut vielä pienintäkään haisua, kiinnostanko mä häntä "silleen" vai olenko vain mukava ja herrasmiesmäinen työkollega. Oli vain se rakkaudenharhainen tunne, että tän naisen kanssa voisi toimia ja aioin myös tehdä kaikkeni sen eteen.
Pakkeja tulee ja menee, sehän vaan kertoo että on ballseja pyytää tyttöjä ulos. Eipähän jää jossiteltavaa. Sitten yhtäkkiä joku kaunis päivä joku tyttö vastaakin tärsky-kutsuusi myöntävästi. Se on sitten menoa se, ja näytät mitä taikoja Breezerillä on näyttää makuukammarissa. Pakkeja voi saada useita, mutta joskus riittää että yksi vastaa myöntävästi ja sen kanssa sitten juodaan Breezereitä vielä kiikkustuolissa.
Kyllä kyllä. Olihan tämä meikäläisen rakkauden jahtaaminen jo pitempään täysin väkinäistä touhua ja jälkikäteen tajuan, että pitkään yritin vain täyttää tämän nyt jo monen vuoden takaisen nuoren lemmen karille ajautumisen jättämän aukon sydämessäni.
Jossain määrin se lopullinen irtipäästäminen menneistä tunteista tapahtuikin vasta tämän työihastuksen aikana, joten siinä mielessä kaipa tuolla koko episodilla oli isossa kuvassa joku selkeä tarkoitus, vaikka päädyinkin lopulta vain särkemään oman sydämeni aika karusti. Tämä ihastuminen työkaveriin antoi mulle ehkä kuitenkin tähän asti tärkeimmän oppitunnin rakkaudesta; Väkisin yrittäminen ei ole ikinä sen arvoista ja kenenkään ihmisen ei pidä antaa mennä oman hyvinvoinnin edelle.
Kiitti kuitenkin noista lopun sanoista. Jossain vaiheessa se oikea vielä tulee kuvioihin, mutta en ota siitä stressiä. Pitkään elin siinä kuplassa, että jos ylitän kolmenkympin rajapyykin enkä ole vieläkään käytännössä seurustellut ikinä siihen pisteeseen mennessä, oon epäonnistunut elämässä ja juna on mennyt ohi. Mutta arvatkaapa mitä? Ei tää elämä ole mikään kilpajuoksu vaan henkilökohtainen maraton ja rakastua voi vaikka 60-vuotiaana. Ikä on vain numeroita ja aika menettää merkityksensä rakkaudessa. Kaikelle on oikea aikansa ja paikkansa mutta kuten sanottu, väkisin yrittämällä ja ennakko-odotuksia luomalla saa vain haavoja.
Elämään oppii vain epäonnistumalla ja rakastamaan oppii vasta kun oppii ensin tuntemaan itsensä.