Naisasiat

  • 7 492 910
  • 26 542

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikista täällä kuulluista ongelmista, on kyllä sanottava, että olet kyllä tavallaan helvetin vaikeassa tilanteessa. Ei kestä kiittää tuesta :).

Tuossa löytyy kyllä ihan hyviä perusteita toimit suuntaan tai toiseen. Mutta ehkä siinä on sekin optio, että kerrot vaimollesi suoraan ennen kuin teet mitään, että tuollaista olisi meneillään työpaikalla. Olet aikanaan valinnut polun, jossa olet vastaavassa tilanteessa halunnut antaa anteeksi, jatkaa ja ymmärtääkin varmaan, miksi vaimo on ratkaisunsa tehnyt. Mielestäni jos kerrot, että olisi saumaa tehdä samoin, mutta et ole kuitenkaan tehnyt, pitäisi herättää silloin vaimossa kiinnipitämisen halua, kunnioitusta ja tietynlaista nöyryyttäkin. Tuon tilanteen pitäisi kyllä viimeistään kertoa itsellesi, voitko tehdä sitä hänelle, jos muuten et oikein ole varma.
En väitä etteikö tuo olisi järkevää, mutta oletan valtaosan vaimoista tuossa vaiheessa "hieman" hermostuvan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En väitä etteikö tuo olisi järkevää, mutta oletan valtaosan vaimoista tuossa vaiheessa "hieman" hermostuvan.

Varmaankin, mutta ei kuitenkaan kaiken järjen mukaan ihan niin paljoa, jos kertoo, että panin jo.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei kai kukaan tuollaista kerro tai tunnusta?

No osa ehkä tunnustaisi, osa ei ja jos pettämisiä ei ole taustalla, niin en minäkään näkisi silloin järkeä lähteä kertomaan, että oli nyt työpaikalla sauma, mutta kieltäydyin. Mutta mun silmissäni kuitenkin tuo toisen pettäminen muuttaa tässä asiassa kaiken. Kyse on siitä, että kun toinen tekee tuon niin luottamushan siinä romahtaa. Ja sitten se, että mihin se on sitten tuon jälkeen saatu nostettua, ollaanko onnellisia ja kaikki on unohdettu. Jotkut ovat varmaan päässeet tuohonkin. Mutta tuon luottamuksen kannalta voisi olla mun mielestä tuolla historialla ihan hyväkin veto kertoa, varsinkin jos itsellä ei ole sementtinen käsitys siitä, että missä puolison kanssa mennään. jos luottamusta on, niin ei tuon asian kertominen varmaan sitä kuitenkaan pitkällä tähtäimellä heikennä, päinvastoin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Omasta mielestäni Dracon ehdotus siitä, että BaronFIN kertoisi mahdollisuudesta päästä panemaan työkaveriaan ja samalla siitä, että enpäs mennytkään, ei ole varteenotettava vaihtoehto. Tuo olisi lähinnä kiusantekoa tai kosto-tyyppinen temppu vaimolle, jolla olisi tarkoitus osoittaa olevansa parempi ihminen kuin mitä se puoliso itse on. Kun kerran on anteeksiantoa ja sopimista noissa asioissa jo harrastettu, niin ei kuulu enää vaihtoehtoihin. Jos olisi tilanne ns. päällä, niin sitten ehkä, mutta tällä hetkellä ei.

Eipä sillä, minulle on jäänyt se kuva BaronFIN:stä, että ei hän tuollaiseen nyt sortuisikaan.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Täysin järjetön ajatus kerskailla omalla moraalillaan yhtään kellekään, saatika omalle vaimolleen. Tuollaiseen saattaa äkkipikaisuuksissaan sortua riidan aikana, mutta että harkitusti avaisi tämän luukun? Ehei.

Eikös suhteessa ole ollut myös väkivaltaa naisen taholta? Dracon opeilla BaronFIN:in kannattaisi varmaan joku kerta tokaista naiselle, että minä poika se voisin takoa naikkoseni susta paskat pihalle milloin vaan, mutta enpäs ilkeä, lälläl-lää.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Kerroin täällä miten ennen joulua lähestyin duunikaveria ja vastaus oli pakit, mutta sellainen viesti, josta ei voinut erehtyä etteikö sielläkin jotain kiinnostusta olisi. On myös aika suoraan flirttaillut ja toi minulle joululahjankin, joka tosin oli ihan vitsiksi tarkoitettu. No laitoin hänelle vielä viestin, että jäi vähän hänen vastaus epäselväksi ja kerroin mihin olen häneen ihastunut, ja tämä noin parin päivän jälkeen. Meni pari päivää ja hän vastasi miten tyhmänä hän itseään pitää, että ei pysty olemaan kaveria enempää. No vastasin tähän vielä ihan asiallisen viestin vastaukseksi ja sieltä ei enää mitään kuulunut, niin ymmärsin yskän, annoin asian olla ja tein tinder-profiilin. Tästä aikaa sellaiset reilut pari viikkoa, enkä ole missään yhteyksissä ollut ja ainakin itse ajattelin homman olleen ok ja molemmin puolin ohi, jolle voi nauraa, kun nähdään.

Näin tämän tapauksen eilen ja kävi päälle kuin yleinen syyttäjä ja huusi miten epäkohtelias olen, kun hän on jo kaksi kertaa sanonut "ei" ja minä vaan jatkan. Oli kyllä melkoinen mitä vittua -fiilis ja tajusin kyllä siinä kohtaa, että on tullut ihnisestä tehtyä aivan vääränlainen luonneanalyysi ja tulipa oikeestaan melkoinen luoti väistettyä. Mutta tällaistäkö naisten iskeminen nykyään on, että herne vedetään heti syvälle sieraimeen? Reaktio oli sitä luokkaa kuin olisin käynyt iltaisin ikkunan takana runkkaamassa. Vähän jäi sellainen itsekeskeinen kuva tapauksesta, jonka mielestä maailma on olemassa häntä varten eikä se vastaa oikein hänen odotuksiaan. Ihme mielensäpahoittava lumihiutale.

Kävin lukemassa sen aikaisemman viestin, ja sait duunikaverilta klassisen kaverikortin. Ja nyt oot siitä huolimatta useita kertoa kahden viikon aikana lähestynyt naista uudestaan. Mitä tapahtui ennen kuin kävi päälle kuin yleinen syyttäjä?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Kävin lukemassa sen aikaisemman viestin, ja sait duunikaverilta klassisen kaverikortin. Ja nyt oot siitä huolimatta useita kertoa kahden viikon aikana lähestynyt naista uudestaan. Mitä tapahtui ennen kuin kävi päälle kuin yleinen syyttäjä?
Tulihan sieltä joku ritari paikalle, ihmettelinkin jo missä viivyt. Useita kertoja tarkoitti kaksi viestiä, joista ensimmöisessä vastasin hänen viestiinsä ja toisessa jatkoin vielä asioita, jotka jäi mielestäni itseltäni sanomatta.

Ei tapahtunut ennen sitä mitään. Olimme samassa tilassa, enkä puhunut edes mitään hänelle. Pyysi tulla juttelemaan ja silloin tuli läksytys. Ole vaan sitä mieltä, että toimin jotenkin väärin, mutta itse en nähnyt ylittäneeni mitään asiallista rajaa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Niin siis onhan se nyt vähän eri asia kysyä puhtaasta mielenkiinnosta naisen fiilareita itseään kohtaan, jos on kuitenkin huomannut että kipinöitä saattaa olla ilmassa vs. lähestyä naista seksuaalisesti ilman minkään sortin vihreää valoa. Käsittääkseni tätä jälkimmäistä ei ole @Milles Mortenson casessa kuitenkaan tapahtunut, joten itseni ainakin on vaikea nähdä häntä syypäänä tässä tilanteessa. Lähinnä tuo kuulostaa siltä, että kyseenomainen nainen on herkkänahkaista sekä dramaattista sorttia ja päätti tehdä numeron asiasta, jonka piti olla jo puolin ja toisin loppuunkäsitelty ihan vain saadakseen sanoa viimeisen sanan.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Niin siis onhan se nyt vähän eri asia kysyä puhtaasta mielenkiinnosta naisen fiilareita itseään kohtaan, jos on kuitenkin huomannut että kipinöitä saattaa olla ilmassa vs. lähestyä naista seksuaalisesti ilman minkään sortin vihreää valoa. Käsittääkseni tätä jälkimmäistä ei ole @Milles Mortenson casessa kuitenkaan tapahtunut, joten itseni ainakin on vaikea nähdä häntä syypäänä tässä tilanteessa. Lähinnä tuo kuulostaa siltä, että kyseenomainen nainen on herkkänahkaista sekä dramaattista sorttia ja päätti tehdä numeron asiasta, jonka piti olla jo puolin ja toisin loppuunkäsitelty ihan vain saadakseen sanoa viimeisen sanan.
Juuri näin ja yksikään viesti ei edes liipannnut mihinkään navan alle. Ja ehkä vähän naisessakin vikaa, jos antaa pakit, kun "pakki" viesteissä muun muassa käytetään sydämiä ja kerrotaan miten mahtavasti meillä synkkaa. Jos pakit antaa, niin sanoo sitten asiat suoraan, niin sitten voi vetää herneet nenään, jos ei mene perille. Ja tässäkin tapauksessa homma meni itselleni ainakin siinä muodossa perille, että luovutin jo asian suhteen, enkä tosiaan pariin viikkoon ollut häneen enää missään yhteydessä. Mutta oma tulkintani on se, että kiinnostusta siellä oli, mutta ei ollut sitten halua ottaa sitä seuraavaa askelta syystä taikka toisesta, ehkä siksi että minulla on lapsi tai se että tietää että olen kokenut alle vuosi sitten avioeron, tai sitten ei vaan iskenytkään sen enempää.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@Milles Mortenson jep jep... Ristiriitaisia signaaleja antavat naiset ovat absoluuttisesti sieltä pahimmasta päästä. Mä oon itse täysin ok vaikka joku nainen ei voisi sietää mua lähellään, mutta älä nyt perkele ala laittamaan mulle mitään sydämiä jos oikeasti pääsi sisällä mietit "pysy kaukana musta".

Ihan noin ristiriitaista tapausta ei onneksi ole vielä omalle elämänpolulle eksynyt. Olen kuitenkin saanut valheellista toivoa sellaiselta naiselta, jolla ei todellisuudessa kaikesta päätellen ollut kuitenkaan minkäänlaisia romanttisia intressejä minua kohtaan. Ymmärrän jälkikäteen asian niin, että hän kuitenkin tykkäsi musta ihmisenä eikä siksi halunnut satuttaa, mutta ironisesti tällä ajattelutavalla hän päätyi lopulta satuttamaan mua enemmän kuin yksikään toinen nainen ikinä.

Tuon jälkeen olen alkanut arvostamaan entistä enemmän rehellisiä, suoria ja itsevarmoja naisia, jotka sanoo mulle asiat just niinku ne on. Jos et toivo mun kanssa mitään, niin se on ihan fine, vaikka olisin itse miten lääpälläni. Kunhan sanot sen suoraan. Tällöin kumpikin välttyy tekemästä pysyvää damagea toisen sydämelle.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Nyt ollaan jännän äärellä. Taloyhtiössä on eräs erittäin kaunis nuori nainen, joka asuu yläpuoleisessa asunnossa. Jonkin verran häneen olen törmännyt talon käytävillä, joten siitä olen häneen päässyt kiinnittämään huomiota. Iloisuus, hyvät käytöstavat ja miellyttävä ulkonäkö ovat jääneet hänestä mieleen ja pohdinkin, että kuinkahan naapuria uskaltaa lähestyä ja miten. Onko palstalaisilla tällaisesta tilanteesta kokemuksia? Mikä ei vaikuta liian creepyltä? Periaatteessahan ihmiset on mahdollista aina löytää somesta, mutta siellä lähestyminen vasta friikin maineen antaakin. Jos jotenkin, niin sitten livenä. Tietysti jos tässä on mitään tehtävissä, kun lätkän katsominen ja änärin pelaaminen aina välillä tuottaa ärräpäitä ja täytyy vain toivoa ettei ole kuulunut yläkertaan saakka.

Vinkkejä?

Hankit viherkasvin joka ei selviä viikkoa hengissä kastelematta. Sitten keksit jonkun reissun ja käyt soittamassa ovikelloa. Voisiko mimmi pitää kasvin hengissä.

Et voi hävitä: reissu ja kaksi kontaktia jos saat kasvin sisään. Seuraavalla kerralla vielä kiitoksena jotain tuoretta kahvileipää niin annat mahdollisuuden pyytää sisään kahville. Lisäksi jäät palveluksen velkaa, joten naapuri saattaa ottaa kontaktia sen varjolla.

Ei en ole kokeillut. Tässä keksin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Oma parisuhde on nyt kestänyt seurustelun aloittamisesta tähän päivään kohta 24 vuotta eli voidaan rehellisesti pyöristää neljännesvuosisataan. Näistä 17v naimisissa. Puoliso on ollut matkan varrella uskoton, katunut ja vannonut korjaavansa kaiken. On tuolla kroonista sairautta, diagnoosia, lääkitystä, masennusta ja niin edelleen. Oma ajatus lasten myötä on ollut se, että tästä mennään läpi kun kuitenkin arjessa toimeen tullaan eikö isoissa linjoissa riitoja ole. Toki eropaperitkin ovat olleet tunnepuuskassa allekirjoitusta vaille käräjäoikeuteen valmiit, mutta minulle se on kuitenkin käytännössä tarkoittanut lasten (ja oman) kodin hajoittamista ja itselleni vain jotain hemmetin viikonloppuisän roolia, kiitos ei.

Eli vuosien varrella ihastuminen, rakastuminen, viha, katkeruus, ovat tuttuja tunteita ja kyyneleitä on väännetty niin että on luullut niiden loppuvan, mutta silti niitä edelleen riittänyt. On ollut hurjia seksiviikonloppuja, on ollut vuosia totaalista haluttomuutta, mutta silti tässä edelleen ollaan. Moni varmaan miettii, että miksi ihmeessä ja niin mietin minäkin.

Ja kun historia on tämä, niin jumaleisson mitä tunteita jyllää sisällä kun työkaveri on onnistunut uimaan omiin liiveihin ja olisi valmis poimittavaksi kuin kypsä marja.

Tiedän täsmälleen mitä isot pojat sanoisi tähän dilemmaan, bang bang, thank you ma’am... Itse kuitenkin pidän kiinni ettei työkavereihin sekaannuta, eikä kuormasta syödä.

Olen minäkin idiootti...

Olen tarinaasi lukenut ja hattuni on noussut monta kertaa. Arvostan todella paljon. Pidä itsesi miehenä, jonka on helppo katsoa loppuikänsä peilikuvaa silmiin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Nyt kaipailisin mietteitä/ajatuksia muilta palstalaisilta ja samalla yleisesti hieman omien tuntojen purkua tässä asian suhteen:

Eli täälläkin muutamaan otteeseen avattu kuvio kyseessä, lokakuun alussa mahtava match Tinderissä, tapaamiset ja keskustelut yms sujui kuin tanssi ja nyt tässä jokin aika jo ihan "virallisesti" oltu yhdessä.

Noh nyt kävi sellainen tilanne, että daamin opiskelut ja työt toisella paikkakunnalla loppuivat ja hän sai uuden työpaikan minun asuinpaikkakunnalta. Nyt pitäisi sitten siis pohtia, että onko yhteenmuutto tässä kohtaa ja ajankohtainen vai ei. Omasta mielestä ei ole periaatteessa mitään järkeä ottaa täältä toista asuntoa, kun n. 95% varmasti suurin osa vapaa-ajasta ja öistä vietettäisiin kuitenkin yhdessä, mutta jotenkin hieman innostuneen pelonsekaisesti mietityttää myös yhteenmuutto näinkin lyhyen tuntemisen jälkeen.

Onko kellään kokemuksia nopeasti yhteen muuttamisesta, toimiko vai oliko ihan kamalaa? Toki jokainen tilanne on täysin erilainen, mutta vähän jos yleistä keskustelua aiheesta löytyy niin aina olisi mukava!

Itsellä siis aiemmin kokemusta useiden vuosien ajalta toisen ihmisen kanssa asumisesta, daami ei ole vielä kenenkään miehen kanssa asunut, mutta hyvinkin innokkaasti hän olisi minun luokse tavaroita kantamassa.

Maltti on usein viisasta, ja vuoden asumiskustannukset ovat elinkaariajattelussa yksi kärpäsen paska. Suojelkaa itseänne, toisianne ja hyvin alkanutta suhdetta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei tämä taida olla edes tämän ketjun asiaa, mutta menkööt nyt tänne. Jos omien sukulaisten kanssa on vaikeaa, niin voi vittu sentään kuinka vaikeaa voi omien appivanhempien kanssa olla. Vaihdettiin keittiöön muutamia kodinkoneita (jääkaappi & hella). Appivanhemmat aikoivat ottaa (huom! ei ostaa) vanhat meiltä pois, heillä kun on jostain kivikaudelta omat kodinkoneet. En jaksanut asiasta ruveta vääntämään, pitää valita taistelut ja tämä ei ollut sellainen, joten totesin vaimolle että homma ok, annetaan vanhat kodinkoneet heille.

Homman piti siis olla ok, perjantaina appiukon piti tulla kärryn kanssa hakemaan kamat. Kunnes perjantaina soi puhelin, kodinkoneet on väärän väriset, ei me otetakkaan niitä. Ihan vitun kiva. Hirvittävä säätö käyntiin ja onneksi ostaja löytyi.

Noh, anoppi sitten soitti eilen, ja sanoi että heillä on tietokone sekaisin, pitäisi mennä katsomaan. Mulla rupeaa olemaan mitta täysi tätä heidän kusipäisyyttään, joten sanoin vaimolle että en ole menossa, ei kiinnosta. Kyseinen tietokone on ainakin 15-vuotta vanha paska, mutta kun ei uutta raskita ostaa. Eikä ole rahasta kiinni. Rouva oli sitten käynyt kylässä ja vienyt meidän IPadin vanhemmilleen. Mulla hitsasi tässä vaiheessa aika lujasti kiinni, en voi ymmärtää että miksi ihmeessä hän haluaa auttaa ihmisiä, jotka eivät auta meitä missään tilanteessa.

Vai onko jälkeläiset niin sokeita omien vanhempien virheisiin, että kaikki menee läpi? Näitä esimerkkejä olisi loputtomiin, oltiin kerran molemmat noroviruksen kourissa, pyydettiin että josko appivanhemmat toisivat meille jaffaa. Matkaa on 15 kilometriä, mutta ei käy, ei ollut kauppapäivä tuolloin. Omat vanhempani asuvat kauempana, mutta kävivät kaupassa ja ottivat koiran hoitoon ettei meidän tarvitse sairaana sitä käyttää.

Nämä on niin perkeleen vaikeita asioita, kun kyseessä on toisen vanhemmat. Puolisoni kyllä tietää minun kantani, mutta mikään ei siltikään tunnu muuttuvan. Omat käyntini anoppilassa on lähes nollissa, ja nyt tuntuu että lähes nollissa muuttuu todelliseksi nollaksi. Miksi kävisin/näkisin ihmisiä, joita ihan aidosti halveksin. Kyseisellä pariskunnalla ei ole ketään kaveria tai ystävää, mutta silti on varaa haukkua kaikki ympärillä olevat ihmiset. Heidän omat lapset ovat kuin koiranpentuja, jotka tulevat hihnasta vetämällä takaisin palvelemaan. Rahaa heillä on, mikä oikeuttaa heidät puuttumaan meidän asioihin. Ostetaan teille auto, jos se auto on tuollainen. Maksetaan teille remontti, jos teette tuollaisen remontin. Minä olen ampunut kaikki nämä typerät jutut alas, mikä on tietysti parantanut meidän välejä. Puolisoni on päässyt osittain tuosta hihnasta irti, ja huomannut asioita vanhemmissaan, jotka eivät ole ihan normaaleja. Mutta silti tulee tälläisiä sekoiluja, ja hän menee kuin uskollinen koira auttamaan isäntiään.

Kylläpäs helpotti avautua!
 

BaronFIN

Jäsen
Appivanhemmat on tässä päässä ihan jees, mutta oma äiti on täysin yhdentekevä idiootti ja nyt ollut puolitoista vuotta mykkäkoulua. Ihan turha ulista yksinäisistä vanhuksista, jos omat sanat ja teot ovat jatkuvasti vain silkkaa ilkeilyä ja rasistista paskaa. Minut olisi kuulemma pitänyt kuristaa vauvana kun olen tällainen neekereiden rakastaja (lapsellani on siis ekalla luokalla tummaihoinen luokkakaveri ja en hyväksynyt hänen kielenkäyttöään asiasta).

Sääli omia lapsiani kun joutuvat myötäkärsijöiksi, mutta jos minun pitää tehdä valinta oikeudenmukaisuuden, suvaitsevaisuuden ja puhtaan rasismin sekä natsismin välillä, niin oma valintani on helppo. Ehkä nuo isompana ymmärtävät.

Eräänlainen naisasia tämäkin.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Kylläpäs helpotti avautua!

Onpa kyllä haitarista tilanne. En itsekään tekisi mitään heidän hyväkseen.
Pystytkö laittamaan naisesi koville asiasta eli sanot hänelle että laitat vanhempasi kuriin kun käyttäytyvät kuin idiootit. Ja sillä lailla että vanhemmat todella tajuaa asian.? Kerrot hienovaraisesti naisellesi että lopettaa tuon puudelina olemisen vanhempiensa edessä ja ottaa tilanteen haltuun. Tai sitten si otat ja teet sen saman (tämä tosin tekee aika jäätävät välit sitten pidemmäksi aikaa mutta niinhän ne taitaa olla jo nyt)
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Minut olisi kuulemma pitänyt kuristaa vauvana kun olen tällainen neekereiden rakastaja (lapsellani on siis ekalla luokalla tummaihoinen luokkakaveri ja en hyväksynyt hänen kielenkäyttöään asiasta).
Ymmärrän hyvin, että on välit poikki eikä tuollaista paskaa pidä kenenkään kuunnella oli äiti taikka ei. Ei huonojen ihmisten kannata antaa pilata omaa elämää, vaikka olisi mikä sukulaissuhde.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Onpa kyllä haitarista tilanne. En itsekään tekisi mitään heidän hyväkseen.
Pystytkö laittamaan naisesi koville asiasta eli sanot hänelle että laitat vanhempasi kuriin kun käyttäytyvät kuin idiootit. Ja sillä lailla että vanhemmat todella tajuaa asian.? Kerrot hienovaraisesti naisellesi että lopettaa tuon puudelina olemisen vanhempiensa edessä ja ottaa tilanteen haltuun. Tai sitten si otat ja teet sen saman (tämä tosin tekee aika jäätävät välit sitten pidemmäksi aikaa mutta niinhän ne taitaa olla jo nyt)

Pystyn toki laittamaan, mutta olen tietoisesti vältellyt tekemästä tätä. Heidän suhteensa on hyvin monimutkainen, enkä ole halunnut lisätä vaimon taakkaa ollenkaan. Hän siis tiedostaa ongelman, mutta side on näemmä niin vahva, että se venyy lähes loputtomiin eikä katkea. Vanhemmat ne on paskatkin vanhemmat.

Isoin ongelma on se, että vaikka heille miten sanois, niin ei he sitä ymmärtäisi. Heillä on sukset ristissä jokaisen sukulaisen kanssa, mutta silti vika on kaikissa muissa. Se on niin ylpeä ja ylimielinen, toinen on juoppo mutta meissä ei ole mitään vikaa!

Minä olen tietysti ollut raskas kaveri, kun olen pitänyt oman pääni ja osittain auttanut vaimoa irti tuosta hihnasta. En toki täysin, mutta osittain kuitenkin. Tehtiin vuosia sitten remonttia, ja anoppi sanoi ettei missään nimessä tummaa laattaa, se on varma. Kävin ostamassa mustimman laatan mitä löysin, ihan vain näyttääkseni ettei hän mua määrää.

Nyt kun meille on tulossa lapsi, niin olen päättänyt olla armoton appivanhempia kohtaan. Yksikin arvostelu, piikki tai vastaava ja molemmat lentävät kynnyksen yli sillä sekunnilla. Olihan tuo anoppi eilen vaimolle painosta kuittaillut, miten hän lihoi vain tämän verran raskaana ollessaan. Mutta kenempä äiti ei raskaana olevalle tyttärelleen vittuilisi?

Anoppi ehti jo sanoa, että nyt kun lapsi tulee niin minun "kaljan kittaaminen" loppuu välittömästi. Tuumasin että se asia ei kuulu sinulle pätkääkään, ainoa joka voisi asiaan puuttua on tyttäres, mutta hänellä ei taida olla asiaan sanomista. Eikä ollutkaan, saatan juoda kuukaudessa kolme kertaa tai sitten olla pari kuukautta juomatta. Vittu sitä kihinän määrää kun joku uskaltaa sanoa vastaan!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ymmärrän hyvin, että on välit poikki eikä tuollaista paskaa pidä kenenkään kuunnella oli äiti taikka ei. Ei huonojen ihmisten kannata antaa pilata omaa elämää, vaikka olisi mikä sukulaissuhde.

Vähän sivusta huutelen ja ymmärrän näkökulmia kyllä. Enkä nyt julista sen enempää kun kaikki yksityiskohdat eivät ole tiedossa eivätkä ne itselleni kuulukaan. Omiin vanhempiin ja sukulaisiin liittyen totean että joskus kannataa olla suurempi ihminen ja miettiä mistä paha olo ja muu paska kumpuaa. Voin kokemuksesta sanoa että on oikeasti raukkamaisia sekä kusipäisiä hirviöitä vanhempana/kasvattajana. Kaikilla ei ole etuoikeutta elää äidin ja isän kanssa.

Se päivä vituttaa kun ei ole enää mahdollisuutta puhua, ymmärtää saati setviä asioita. Se päivä muuttuu helposti kuukausiksi ja lopulta vuosiksi. Ja lopulta tajuat tehneesi itsellesi hallaa. Tämä nyt vähän aiheen ohi todettuna.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Anoppi ehti jo sanoa, että nyt kun lapsi tulee niin minun "kaljan kittaaminen" loppuu välittömästi. Tuumasin että se asia ei kuulu sinulle pätkääkään, ainoa joka voisi asiaan puuttua on tyttäres, mutta hänellä ei taida olla asiaan sanomista.

Mitä anoppi tuumasi kun sanoit jämäkästi vastaan?

Aika törkeät appivanhemmat olet saanut.
Jos tyttären side huonosti käyttäytyviin vanhempiinsa on noin vahva että tavallaan vaikka tiedostaa tämän ongelman mutta ei ole rankaa tehdä asialle mitään niin tällöin hän tavallaan minun mielestäni hyväksyy vallitsevan tilanteen. Joko hän laittaa kuriin vanhempansa tai vanhemmat kävelee. Yli jokainen kerta.
Itse tekisin varmaan niin että kieltäisin appivanhempia tulemasta sinun kotiisi, kotiisi jossa sinä olet isäntä ja jossa käyttäydytään kunnioittavasti. Sinun naisen on tämä asia tajuttava vaikka ei olisikaan samaa mieltä tai ei hyväksy asiaa. Hän varmasti kuitenkin ymmärtää sen että sinun ei tarvitse kuunnella heitä omassa kodissasi jos ovat itse aiheuttaneet kitkaa.
 

BaronFIN

Jäsen
Se päivä vituttaa kun ei ole enää mahdollisuutta puhua, ymmärtää saati setviä asioita. Se päivä muuttuu helposti kuukausiksi ja lopulta vuosiksi. Ja lopulta tajuat tehneesi itsellesi hallaa. Tämä nyt vähän aiheen ohi todettuna.
Nämä ovat viisauden sanoja ja valehtelisin jos muuta väittäisin. Olen isäni kanssa tämän tien kulkenut kun välit jäätyivät hänen alkoholismin takia ja sitten viina vei miehen ennenaikaiseen hautaan.

Äitini kanssa olen tekemässä samaa ”virhettä”, mutta pohjimmiltani tiedän olevani oikeassa kun uskon ihmisten tasa-arvoon riippumatta väristä, sukupuolesta, taloudellisesta statuksesta tai asemasta yhteiskunnassa. Äitini juuret on 50-luvun valkoisesta USAsta, Trumppi on niin ihana, Halla-Ahon pitäisi olla pääministeri ja kaikki neekerit pitäisi ampua. Siis on oikein herttainen pullantuoksuinen isoäiti joka vihaa #meetoo -liikettä, halveksii kouluttautuneita naisia sekä tutkittua tiedettä, lukee uutisensa Breitbaitista, MV-lehdestä ja asioi Kärkkäisellä. on valitettavasti täysin kykenemätön arvioimaan kriittisesti netistä lukemaansa ja poimii mukaansa vain itselleen osuvan maailmankatsomuksen. Täydellinen esimerkki boomerista, joilta pitäisi estää pääsy internetiin kun eivät osaa muuta kuin haastaa riitaa.

Äitini elää maailmassa jota ei ole enää ollut olemassa 1950-luvun jälkeen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nämä on niin perkeleen vaikeita asioita, kun kyseessä on toisen vanhemmat. Puolisoni kyllä tietää minun kantani, mutta mikään ei siltikään tunnu muuttuvan. Omat käyntini anoppilassa on lähes nollissa, ja nyt tuntuu että lähes nollissa muuttuu todelliseksi nollaksi. Miksi kävisin/näkisin ihmisiä, joita ihan aidosti halveksin. Kyseisellä pariskunnalla ei ole ketään kaveria tai ystävää, mutta silti on varaa haukkua kaikki ympärillä olevat ihmiset. Heidän omat lapset ovat kuin koiranpentuja, jotka tulevat hihnasta vetämällä takaisin palvelemaan. Rahaa heillä on, mikä oikeuttaa heidät puuttumaan meidän asioihin. Ostetaan teille auto, jos se auto on tuollainen. Maksetaan teille remontti, jos teette tuollaisen remontin. Minä olen ampunut kaikki nämä typerät jutut alas, mikä on tietysti parantanut meidän välejä. Puolisoni on päässyt osittain tuosta hihnasta irti, ja huomannut asioita vanhemmissaan, jotka eivät ole ihan normaaleja. Mutta silti tulee tälläisiä sekoiluja, ja hän menee kuin uskollinen koira auttamaan isäntiään.

Kylläpäs helpotti avautua!
Nää on näitä. Mulla oli suurinpiirtein samanlainen setti ex vaimon kanssa. No nyt tilanne on sellainen, ettei lapsetkaan halua olla missään yhteyksissä noiden mulkkujen isovanhempien kanssa. Exä myös samassa tilanteessa, kuten myös hänen siskonsa. Elämä opettaa, eli kusipäät jäävät yksin ja syyttävät tästä tietysti muita. Yllätys yllätys.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Appivanhemmat on tässä päässä ihan jees, mutta oma äiti on täysin yhdentekevä idiootti ja nyt ollut puolitoista vuotta mykkäkoulua. Ihan turha ulista yksinäisistä vanhuksista, jos omat sanat ja teot ovat jatkuvasti vain silkkaa ilkeilyä ja rasistista paskaa. Minut olisi kuulemma pitänyt kuristaa vauvana kun olen tällainen neekereiden rakastaja (lapsellani on siis ekalla luokalla tummaihoinen luokkakaveri ja en hyväksynyt hänen kielenkäyttöään asiasta).

Sääli omia lapsiani kun joutuvat myötäkärsijöiksi, mutta jos minun pitää tehdä valinta oikeudenmukaisuuden, suvaitsevaisuuden ja puhtaan rasismin sekä natsismin välillä, niin oma valintani on helppo. Ehkä nuo isompana ymmärtävät.

Eräänlainen naisasia tämäkin.
Mun mutsi on ollut jo pitkään ainoa isovanhempi muksuille. Ensi viikonloppunakin tulee kyläilemään, vaikka mun lapsista toinen on jo täysi-ikäinen ja toinenkin 17v. Mun faija on juoppo, joka yritti lupailla muksuilla samaan tapaan, kun mulle aikanaan. Se oli tokalla kerralla poikki. Exän vanhemmat ovat ihan täysiä mulkkuja. Välit poikki kaikkien kanssa. Toki esim. mun setä on ollut tosi kiva mun lasten kanssa. Muutaman kerran vuodessa käydään moikkaamassa maalla, kalastamassa jne. Mulkkuihin ei kannata tuhlata aikaa, tulee vaan paha mieli siitä paskasta.

Mun isoaiti oli just tuollainen mitä kerroit omasta mutsistasi. Mun mutsi oli ainoa neljästä lapsesta, joka mutsistaan piti jollain tavalla huolta, mutta siitäkin sai vaan vittuilua avun vastaanottajalta. Kannattaa vaan feidata, ennenkuin pää hajoaa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mitä anoppi tuumasi kun sanoit jämäkästi vastaan?

Aika törkeät appivanhemmat olet saanut.
Jos tyttären side huonosti käyttäytyviin vanhempiinsa on noin vahva että tavallaan vaikka tiedostaa tämän ongelman mutta ei ole rankaa tehdä asialle mitään niin tällöin hän tavallaan minun mielestäni hyväksyy vallitsevan tilanteen. Joko hän laittaa kuriin vanhempansa tai vanhemmat kävelee. Yli jokainen kerta.
Itse tekisin varmaan niin että kieltäisin appivanhempia tulemasta sinun kotiisi, kotiisi jossa sinä olet isäntä ja jossa käyttäydytään kunnioittavasti. Sinun naisen on tämä asia tajuttava vaikka ei olisikaan samaa mieltä tai ei hyväksy asiaa. Hän varmasti kuitenkin ymmärtää sen että sinun ei tarvitse kuunnella heitä omassa kodissasi jos ovat itse aiheuttaneet kitkaa.

Sehän menee aivan jumiin kun vastaan sanoo. Ei ole tottunut siihen. Tai jos vähänkin sanoo, että ei mennyt ihan putkeen, niin martyyrinviitta puetaan heti päälle. "Niin, minä nyt oon vaan tämmönen, aina saa hävetä".

Vaikka olen kanssasi samaa mieltä tuosta toisesta kappaleesta, on se helpommin sanottu kuin tehty. Vaimo käy selvästi kovaa kamppailua tästä aiheesta, ja olen tehnyt selväksi että tuen häntä tässä asiassa. En halua pakottaa vaimoa mihinkään, minä kyllä selviän näiden tollojen kanssa sen vähän mitä tarvii. Mutta kyllä se silti vituttaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös