Onneksi olkoon. Itse kosin kaksi vuotta sitten vuoden vaihtuessa ja sain myös hyväksynnän.Tosiaan eilen tuli kosittua emäntää ja perkele kyllähän se siihen sitten suostui. Kahden vuoden päästä olisi tarkoitus tanssahdella virallisesti.
Onneksi olkoon. Itse kosin kaksi vuotta sitten vuoden vaihtuessa ja sain myös hyväksynnän.Tosiaan eilen tuli kosittua emäntää ja perkele kyllähän se siihen sitten suostui. Kahden vuoden päästä olisi tarkoitus tanssahdella virallisesti.
Koska tuli nyt kerran luvattua, että kertoisin kuinka tämä homma lähtee ratkeamaan, niin kerrotaan nyt sitten mitä on tapahtunut marraskuun lopun jälkeen: Yhteistä työpaikkaa en ole tämän naisen kanssa jakanut enää sitten joulukuun alkupuoliskon, sillä koeaikani ei tuonut minulle "jatkosopimusta" tuonne.Lupaan kertoa sitten kun jotain taas tapahtuu. Ensimmäisistä varsinaisista liikkeistä on vierähtänyt vasta noin viikko ja tällä hetkellä ilmassa saattaa olla ainakin jonkin asteista kipinää. Ja kuten sanottu, jos se kipinä konkretisoituu joku päivä vaikka yhteiseen illanviettoon, lupaan olla pimittämättä totuutta. Yhtä lailla jos tämä tarina päättyy pakkeihin tai friendzonelle, saatte senkin kuulla sitten kun sen aika on.
Kokemuksesta voin sanoa, että kun niitä pakkeja saa tarpeeksi siihen turtuu. Itselle oli sinkkuuden loppuvaiheilla ainakin helpompi ottaa pakit vastaan kuin antaa vastapuolelle pakit.Osaispa itsekin ottaa pakit tuolla tavalla.
Mulla pätee tässä osittain sama kuin Pelicansilla joukkueena. Ei ole kovin hankalaa hyväksyä tappiota silloin kun ei ole tottunut voittamaan :D Toisaalta muistan edelleen varsin hyvin, kuinka pitkäksi aikaa jäin varhaisilla parikymppisilläni vellomaan yhdessä ja samassa naisessa eikä mulla todellakaan ole enää intressejä käydä samaa itsesäälissä vellomisen polkua uudelleen. Nyt jatkan pää pystyssä eteenpäin kohti sitä mikä ikinä odottaakin edessä.Osaispa itsekin ottaa pakit tuolla tavalla.
Näin asiaan liittyen mietittäväksi: Urokset iskevät baareissa jatkuvasti naisia. He kuitenkin saavat pakkeja yleensä enemmän kuin onnistuneita kaatoja. Heitä ne pakit eivät vaan häiritse. Jos saa pakit niin so what. Elämä jatkuu ja seuraava mahdollinen nainen tulee kohta vastaan.Mulla pätee tässä osittain sama kuin Pelicansilla joukkueena. Ei ole kovin hankalaa hyväksyä tappiota silloin kun ei ole tottunut voittamaan :D Toisaalta muistan edelleen varsin hyvin, kuinka pitkäksi aikaa jäin varhaisilla parikymppisilläni vellomaan yhdessä ja samassa naisessa eikä mulla todellakaan ole enää intressejä käydä samaa itsesäälissä vellomisen polkua uudelleen. Nyt jatkan pää pystyssä eteenpäin kohti sitä mikä ikinä odottaakin edessä.
(boldaus oma)Ei tosiaan kannata jäädä itsesääliin roikkumaan. Olet kirjoitusten perusteella fiksu tyyppi, mutta murehdit ja pohdit vaan liikoja. Ihmissuhteet ovat lopulta aika yksinkertaisia: toisesta ihmisestä tykkää tai ei tykkää. Itseään voi toki kehittää ja se kannattaakin aina, kunhan se itsetutkiskelu tähtää kehitykseen eikä jää itsesääliin. En usko, että sulla on mitään oikeaa syytä itsesääliin.
Sillä erolla, että siellä baarissa niitä naisia tosiaan tulee vastaan yksi toisensa jälkeen eikä niitä jäädä kutakin puoleksi vuodeksi piirittämään ja mielessään iskemään. Eipä sillä, toisille eri asiat ovat vaikeampia kuin toisille, eikä minkään vakavamman ihmissuhteen muodostusta kannata hätiköidä.Näin asiaan liittyen mietittäväksi: Urokset iskevät baareissa jatkuvasti naisia. He kuitenkin saavat pakkeja yleensä enemmän kuin onnistuneita kaatoja. Heitä ne pakit eivät vaan häiritse. Jos saa pakit niin so what. Elämä jatkuu ja seuraava mahdollinen nainen tulee kohta vastaan.
Kokemuksesta voin sanoa, että kun niitä pakkeja saa tarpeeksi siihen turtuu. Itselle oli sinkkuuden loppuvaiheilla ainakin helpompi ottaa pakit vastaan kuin antaa vastapuolelle pakit.
Rahaa kirjekuoreen ja tiputat postiluukusta, toimii aina. Ehkä joku kaulakoru mukaan myös.Nyt ollaan jännän äärellä. Taloyhtiössä on eräs erittäin kaunis nuori nainen, joka asuu yläpuoleisessa asunnossa. Jonkin verran häneen olen törmännyt talon käytävillä, joten siitä olen häneen päässyt kiinnittämään huomiota. Iloisuus, hyvät käytöstavat ja miellyttävä ulkonäkö ovat jääneet hänestä mieleen ja pohdinkin, että kuinkahan naapuria uskaltaa lähestyä ja miten. Onko palstalaisilla tällaisesta tilanteesta kokemuksia? Mikä ei vaikuta liian creepyltä? Periaatteessahan ihmiset on mahdollista aina löytää somesta, mutta siellä lähestyminen vasta friikin maineen antaakin. Jos jotenkin, niin sitten livenä. Tietysti jos tässä on mitään tehtävissä, kun lätkän katsominen ja änärin pelaaminen aina välillä tuottaa ärräpäitä ja täytyy vain toivoa ettei ole kuulunut yläkertaan saakka.
Vinkkejä?
Nyt ollaan jännän äärellä. Taloyhtiössä on eräs erittäin kaunis nuori nainen, joka asuu yläpuoleisessa asunnossa. Jonkin verran häneen olen törmännyt talon käytävillä, joten siitä olen häneen päässyt kiinnittämään huomiota. Iloisuus, hyvät käytöstavat ja miellyttävä ulkonäkö ovat jääneet hänestä mieleen ja pohdinkin, että kuinkahan naapuria uskaltaa lähestyä ja miten. Onko palstalaisilla tällaisesta tilanteesta kokemuksia? Mikä ei vaikuta liian creepyltä? Periaatteessahan ihmiset on mahdollista aina löytää somesta, mutta siellä lähestyminen vasta friikin maineen antaakin. Jos jotenkin, niin sitten livenä. Tietysti jos tässä on mitään tehtävissä, kun lätkän katsominen ja änärin pelaaminen aina välillä tuottaa ärräpäitä ja täytyy vain toivoa ettei ole kuulunut yläkertaan saakka.
Vinkkejä?
Kaitpa tuo on aika sama missä tuo tyttö asuu naapurissa taikka sitten kymmenen kilsan päässä ? Ei kait siinä mitään creepyä ole jos toiseen tahtoo tutustua...Rohkeasti juttusille, kun rappusissa törmää ?Nyt ollaan jännän äärellä. Taloyhtiössä on eräs erittäin kaunis nuori nainen, joka asuu yläpuoleisessa asunnossa. Jonkin verran häneen olen törmännyt talon käytävillä, joten siitä olen häneen päässyt kiinnittämään huomiota. Iloisuus, hyvät käytöstavat ja miellyttävä ulkonäkö ovat jääneet hänestä mieleen ja pohdinkin, että kuinkahan naapuria uskaltaa lähestyä ja miten. Onko palstalaisilla tällaisesta tilanteesta kokemuksia? Mikä ei vaikuta liian creepyltä? Periaatteessahan ihmiset on mahdollista aina löytää somesta, mutta siellä lähestyminen vasta friikin maineen antaakin. Jos jotenkin, niin sitten livenä. Tietysti jos tässä on mitään tehtävissä, kun lätkän katsominen ja änärin pelaaminen aina välillä tuottaa ärräpäitä ja täytyy vain toivoa ettei ole kuulunut yläkertaan saakka.
Vinkkejä?
Soitat ovikelloa ja kun neitonen avaa, niin esittäydyt.Nyt ollaan jännän äärellä. Taloyhtiössä on eräs erittäin kaunis nuori nainen, joka asuu yläpuoleisessa asunnossa. Jonkin verran häneen olen törmännyt talon käytävillä, joten siitä olen häneen päässyt kiinnittämään huomiota. Iloisuus, hyvät käytöstavat ja miellyttävä ulkonäkö ovat jääneet hänestä mieleen ja pohdinkin, että kuinkahan naapuria uskaltaa lähestyä ja miten. Onko palstalaisilla tällaisesta tilanteesta kokemuksia? Mikä ei vaikuta liian creepyltä? Periaatteessahan ihmiset on mahdollista aina löytää somesta, mutta siellä lähestyminen vasta friikin maineen antaakin. Jos jotenkin, niin sitten livenä. Tietysti jos tässä on mitään tehtävissä, kun lätkän katsominen ja änärin pelaaminen aina välillä tuottaa ärräpäitä ja täytyy vain toivoa ettei ole kuulunut yläkertaan saakka.
Vinkkejä?
Taisit väistää luodin.Kerroin täällä miten ennen joulua lähestyin duunikaveria ja vastaus oli pakit, mutta sellainen viesti, josta ei voinut erehtyä etteikö sielläkin jotain kiinnostusta olisi. On myös aika suoraan flirttaillut ja toi minulle joululahjankin, joka tosin oli ihan vitsiksi tarkoitettu. No laitoin hänelle vielä viestin, että jäi vähän hänen vastaus epäselväksi ja kerroin mihin olen häneen ihastunut, ja tämä noin parin päivän jälkeen. Meni pari päivää ja hän vastasi miten tyhmänä hän itseään pitää, että ei pysty olemaan kaveria enempää. No vastasin tähän vielä ihan asiallisen viestin vastaukseksi ja sieltä ei enää mitään kuulunut, niin ymmärsin yskän, annoin asian olla ja tein tinder-profiilin. Tästä aikaa sellaiset reilut pari viikkoa, enkä ole missään yhteyksissä ollut ja ainakin itse ajattelin homman olleen ok ja molemmin puolin ohi, jolle voi nauraa, kun nähdään.
Näin tämän tapauksen eilen ja kävi päälle kuin yleinen syyttäjä ja huusi miten epäkohtelias olen, kun hän on jo kaksi kertaa sanonut "ei" ja minä vaan jatkan. Oli kyllä melkoinen mitä vittua -fiilis ja tajusin kyllä siinä kohtaa, että on tullut ihnisestä tehtyä aivan vääränlainen luonneanalyysi ja tulipa oikeestaan melkoinen luoti väistettyä. Mutta tällaistäkö naisten iskeminen nykyään on, että herne vedetään heti syvälle sieraimeen? Reaktio oli sitä luokkaa kuin olisin käynyt iltaisin ikkunan takana runkkaamassa. Vähän jäi sellainen itsekeskeinen kuva tapauksesta, jonka mielestä maailma on olemassa häntä varten eikä se vastaa oikein hänen odotuksiaan. Ihme mielensäpahoittava lumihiutale.
Mutta tällaistäkö naisten iskeminen nykyään on, että herne vedetään heti syvälle sieraimeen?
Enemmänkin tämä kuulostaa ihan perinteiseltä naisprofiililta, jossa annetut signaalit pitäisi ymmärtää juuri toisinpäin, kuin mikä on loogista. Että ei tässä mitään uutta ole, mutta sinua ei voi kyllä mistään tuossa syyttää. Mutta on olemassa myös paljon naisia, jotka antavat ymmärtää asiat juuri niin kuin ne ovat. Eli jos tuollainen käänteisajattelu ei ole juttusi, joten eteenpäin ja näitä kohti.
Ei tuo kyllä minusta miltään perinteiseltä naisprofiililta kuulosta. Sekopäältä kylläkin.
Oma parisuhde on nyt kestänyt seurustelun aloittamisesta tähän päivään kohta 24 vuotta eli voidaan rehellisesti pyöristää neljännesvuosisataan. Näistä 17v naimisissa. Puoliso on ollut matkan varrella uskoton, katunut ja vannonut korjaavansa kaiken. On tuolla kroonista sairautta, diagnoosia, lääkitystä, masennusta ja niin edelleen. Oma ajatus lasten myötä on ollut se, että tästä mennään läpi kun kuitenkin arjessa toimeen tullaan eikö isoissa linjoissa riitoja ole. Toki eropaperitkin ovat olleet tunnepuuskassa allekirjoitusta vaille käräjäoikeuteen valmiit, mutta minulle se on kuitenkin käytännössä tarkoittanut lasten (ja oman) kodin hajoittamista ja itselleni vain jotain hemmetin viikonloppuisän roolia, kiitos ei.
Eli vuosien varrella ihastuminen, rakastuminen, viha, katkeruus, ovat tuttuja tunteita ja kyyneleitä on väännetty niin että on luullut niiden loppuvan, mutta silti niitä edelleen riittänyt. On ollut hurjia seksiviikonloppuja, on ollut vuosia totaalista haluttomuutta, mutta silti tässä edelleen ollaan. Moni varmaan miettii, että miksi ihmeessä ja niin mietin minäkin.
Ja kun historia on tämä, niin jumaleisson mitä tunteita jyllää sisällä kun työkaveri on onnistunut uimaan omiin liiveihin ja olisi valmis poimittavaksi kuin kypsä marja.
Tiedän täsmälleen mitä isot pojat sanoisi tähän dilemmaan, bang bang, thank you ma’am... Itse kuitenkin pidän kiinni ettei työkavereihin sekaannuta, eikä kuormasta syödä.
Olen minäkin idiootti...
Nyt kaipailisin mietteitä/ajatuksia muilta palstalaisilta ja samalla yleisesti hieman omien tuntojen purkua tässä asian suhteen:
Eli täälläkin muutamaan otteeseen avattu kuvio kyseessä, lokakuun alussa mahtava match Tinderissä, tapaamiset ja keskustelut yms sujui kuin tanssi ja nyt tässä jokin aika jo ihan "virallisesti" oltu yhdessä.
Noh nyt kävi sellainen tilanne, että daamin opiskelut ja työt toisella paikkakunnalla loppuivat ja hän sai uuden työpaikan minun asuinpaikkakunnalta. Nyt pitäisi sitten siis pohtia, että onko yhteenmuutto tässä kohtaa ja ajankohtainen vai ei. Omasta mielestä ei ole periaatteessa mitään järkeä ottaa täältä toista asuntoa, kun n. 95% varmasti suurin osa vapaa-ajasta ja öistä vietettäisiin kuitenkin yhdessä, mutta jotenkin hieman innostuneen pelonsekaisesti mietityttää myös yhteenmuutto näinkin lyhyen tuntemisen jälkeen.
Onko kellään kokemuksia nopeasti yhteen muuttamisesta, toimiko vai oliko ihan kamalaa? Toki jokainen tilanne on täysin erilainen, mutta vähän jos yleistä keskustelua aiheesta löytyy niin aina olisi mukava!
Itsellä siis aiemmin kokemusta useiden vuosien ajalta toisen ihmisen kanssa asumisesta, daami ei ole vielä kenenkään miehen kanssa asunut, mutta hyvinkin innokkaasti hän olisi minun luokse tavaroita kantamassa.