Naisasiat

• 7 589 521
  • 26 609

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuosta ”pistin muijan jouluksi töihin” tulee mieleen Simo Salmisen Rotestilaulun pohdinta ”Ja hyvä olis saada muijallekin töitä. Ittestä ei oo niin väliä juu”.

No huumorille on sopivassa tilanteessa paikkansa, mutta tässäkin oli jostain muusta kyse. Jotkut ihmiset eivät ymmärrä, kuinka ärsyttävää ja kiusallista muiden on kuunnella, kun toinen kyykyttää tai haukkuu puolisoaan kaikin tavoin muiden edessä. Noita alistajia on molemmissa sukupuolissa.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Erikoisia on parisuhteet. Vaimon kaverin piti olla vapaalla joulunpyhät, mutta hänen miehensä oli käskenyt eukon töihin. Kävivät äsken meillä kylässä ja tämä mies naureskeli miten "muija yritti olla vapaalla mutta käskin töihin tienaamaan". Kyseinen "muija" katseli jalkojaan nöyrästi ja totesi miten saa kuitenkin hyvät rahat kun yövuorot ja pyhäkorvaukset.

Kyseessä on varsin hyvännäköinen ja mukava nainen, mutta jokin näissä luolamiehissä ilmeisesti viehättää. Pitävät meitä snobeina, kun käydään muualla syömässä kuin amarillossa.

Oma vaimo sitten kysyi jälkikäteen mun mielipidettä asiasta. Totesin, että aivan järjetön kuvio mutta minkäs teet. Ei kävisi ikinä edes mielessä sanella vaimolle miten hänen tulisi lomat tai työnsä järjestää. Kunhan käy töissä niin riittää mulle.

Uskomatonta mihin kaikkeen ihminen alistuu.
Kyseinen luolamies pitää itseään varmasti Jumalan lahjana kaikille naisille. Oksettavan kuuloinen persoona.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kyseinen luolamies pitää itseään varmasti Jumalan lahjana kaikille naisille. Oksettavan kuuloinen persoona.

Erikoinen veijari kieltämättä. Käytiin jokunen vuosi sitten heidän kanssa syömässä, mutta allekirjoittaneen ehdottama italialainen ravintola oli liian hieno paikka. Ihan perus ravintola, mutta kun se ei ollut amarillo (jonne lopulta päädyttiin) niin sen täytyy olla kallis ja hieno paikka.

Mulle on se ja sama miten jengi jossain mäkkärissä tai pizzeriassa käyttäytyy, mutta kun mennään ravintolaan, niin olisi hienoa että se pipo jätettäisiin naulakkoon ja muutenkin osattaisiin perus kiitokset etc. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta heidän kanssaan ravintolassa.

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Mun silmään tämä keissi alkaa vaikuttamaan enemmän ja enemmän siltä, että @Knox ei pidä tästä "luolamiehestä" ja Knoxin nainen varmaankin heittää myös vettä kiukaalle. Naiset usein ovat ylisuojelevaisia parhaita kavereitaan kohtaan, ja huonoja puolia etsitään täikamman kanssa. Eli Knox katsoo tätä tyyppiä alaspäin koska hänellä ei ole käytöstavat ja etiketit hallussa, ja tuollainen junttius tässä miehessä hiertää.

Alkuperäinen pihvihän oli se että hän pakottaa puolisonsa duuniin, ja alistaa häntä muutenkin ja kyseinen nainen vaan suostuu kaikkeen. Voisiko totuus olla että ovat keskustelleet tästä pyhänä duuniin menemisestä ihan asiallisesti keskenään, ja mies on sanonut ettei ole mitään kummallista ohjelmaa meillä joten kannattaa ne pyhälisät käydä nappaamassa kotiin. Sitten sosiaalisesti kömpelönä kaverina on heittänyt teille tuollaista sovinistista vitsiä aiheesta, joka kuitenkin on tälle luolamiehen naiselle ihan OK ja saattaa jopa tykätä tuollaisista läpistä. Tykkäähän se tuosta miehestä muutenkin.

Eli kaksi eri maailmaa kohtaa, mutta ketään ei lopulta ole alistettu vaan olette tulkinneet signaalit väärin.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mun silmään tämä keissi alkaa vaikuttamaan enemmän ja enemmän siltä, että @Knox ei pidä tästä "luolamiehestä" ja Knoxin nainen varmaankin heittää myös vettä kiukaalle. Naiset usein on ylisuojelevaisia parhaita kavereitaan kohtaan, ja huonoja puolia etsitään täikamman kanssa. Eli Knox katsoo tätä tyyppiä alaspäin koska hänellä ei ole käytöstavat ja etiketit hallussa, ja tuollainen junttius tässä miehessä hiertää.

Alkuperäinen pihvihän oli se että hän pakottaa puolisonsa duuniin, ja alistaa häntä muutenkin ja kyseinen nainen vaan suostuu kaikkeen. Voisiko totuus olla että ovat keskustelleet tästä pyhänä duuniin menemisestä ihan asiallisesti keskenään, ja mies on sanonut ettei ole mitään kummallista ohjelmaa meillä joten kannattaa ne pyhälisät käydä nappaamassa kotiin. Sitten sosiaalisesti kömpelönä kaverina on heittänyt teille tuollaista sovinistista vitsiä aiheesta, joka kuitenkin on tälle luolamiehen naiselle ihan OK ja saattaa jopa tykätä tuollaisista läpistä. Tykkäähän se tuosta miehestä muutenkin.

Eli kaksi eri maailmaa kohtaa, mutta ketään ei lopulta ole alistettu vaan olette tulkinneet signaalit väärin.
Kyllä sä nyt vaan oot lukenut ja tulkinnut kirjoitukset ihan miten sattuu.

Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Erikoinen veijari kieltämättä. Käytiin jokunen vuosi sitten heidän kanssa syömässä, mutta allekirjoittaneen ehdottama italialainen ravintola oli liian hieno paikka. Ihan perus ravintola, mutta kun se ei ollut amarillo (jonne lopulta päädyttiin) niin sen täytyy olla kallis ja hieno paikka.

Mulle on se ja sama miten jengi jossain mäkkärissä tai pizzeriassa käyttäytyy, mutta kun mennään ravintolaan, niin olisi hienoa että se pipo jätettäisiin naulakkoon ja muutenkin osattaisiin perus kiitokset etc. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta heidän kanssaan ravintolassa.

Aika saletisti päivittäin peliautomaatella aikaa (mahdollisesti työ-) tappava veijari. Osuiko?

Tämä ketju on kyllä keskimäärin surullista luettavaa, ja valitettavasti taitaa olla niin, että miesten ja naisten maailmat erkanevat toisistaan tasaista kyytiä.
Tulevaisuudessa me tulemme tarvitsemaan tekoälyä parinmuodostuksessa. Siis ihan jotain muuta kuin Tinderiä. Sitten tarvitaan valmennusta, vähän personal trainer-tyyppistä sen parisuhteen siipien vahvistamiseen.

Tähän me mennään. Ainakin tuon tekoälyn osalta.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mun silmään tämä keissi alkaa vaikuttamaan enemmän ja enemmän siltä, että @Knox ei pidä tästä "luolamiehestä" ja Knoxin nainen varmaankin heittää myös vettä kiukaalle. Naiset usein ovat ylisuojelevaisia parhaita kavereitaan kohtaan, ja huonoja puolia etsitään täikamman kanssa. Eli Knox katsoo tätä tyyppiä alaspäin koska hänellä ei ole käytöstavat ja etiketit hallussa, ja tuollainen junttius tässä miehessä hiertää.

Olet väärässä. Mulla ei ole mitään tätä kyseistä kaveria vastaan. Ei meistä toki ystäviä voisi tulla, mutta kyllä me keskenämme pärjätään.

Oma puolisoni ei heitä löylyä asiasta ollenkaan. Nyt oli ensimmäinen kerta kun kysyi että huomasinko ja mitä mieltä olin.

Eikä kyse ole mistään alaspäin katsomisesta. Arvostan hyviä käytöstapoja. Mulle ne kertoo ihmisestä paljon. Eikä tarvitse Downton Abbey tyylisesti osata kaikkia etikettejä, mutta sanotaan kiitos, kohdellaan tarjoilijaa kunnioittavasti ja otetaan pipo sekä takki vittuun ennenkuin istutaan pöytään.

No, minä kuitenkin tunnen tämän kaverin edes jotenkin, joten osaan meistä paremmin sanoa oliko hän tosissaan vai ei. Kyllä meikäkin heittää monesti huonoja ja yliampuvia juttuja, mutta pidän myös huolen siitä, että kaikille tulee selväksi se että vitsailen. Muuten olisin koko jutun ohittanut paskana läppänä, mutta tämän naisen reaktio oli niin vaivaantunut. Näytti siltä että se paska läppä osui ja upposi.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jotkut ihmiset eivät ymmärrä, kuinka ärsyttävää ja kiusallista muiden on kuunnella, kun toinen kyykyttää tai haukkuu puolisoaan kaikin tavoin muiden edessä.

Tämä erityisesti, mutta myös seläntakana jatkuvasti toistuva tylytys on raskasta kuunneltavaa.

Muutoin mukavassa työpaikkassani, ja aikalailla kaikissa edellisissäkin, on saanut ajoittain kuunnella todella karuakin puhetta kollegojen osalta puolisoistaan. Osittain heitetään näitä "meiän Vesa ei taaskaan osannut sitä ja tätä"-juttuja ns. vitsin varjolla, mutta osalla suhtautuminen puolisoonsa on toistuvan alentavaa ja jopa vihamielistä. Töissä sitten ilmeisesti päästellään höyryjä, kun on varmuus, että jutut eivät kantaudu vastapuolen korviin.

Hesarissa oli vähän aikaa sitten ihan hyvä juttu, joka sivusi osin tätä aihetta:

HS.fi Ilkeä puhetapa on luikerrellut parisuhteisiin, sanoo parisuhdekouluttaja: ”Harmaannuttaa paljon pariskunnan välejä ja ilmapiiriä”

Minusta ei saa misogyyniä tekemälläkään, mutta tuohon edellä mainittuun touhuun lähteneistä on omassa, ei niin läheisessä, kokemuspiirissäni 95% naisia. :/

Ehkä olen toisaalta osannut valita omat ystäväni oikein, koska siinä porukassa, olivat miehiä tai naisia, en ole oikeastaan koskaan kuullut keneltäkään puolisoaan vähättelevää puhetta.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Aika saletisti päivittäin peliautomaatella aikaa (mahdollisesti työ-) tappava veijari. Osuiko?

En osaa tähän sanoa, en tunne miestä niin hyvin. Töissä kuitenkin on. Me siis nykyään nähdään pari kertaa vuodessa ja mun puolesta ne vähäisetkin kerrat voisi skipata. Mutta yhtälailla voin vaimoni puolesta "uhrautua" nämä kerrat, koska ei nämä näkemiset mitenkään vastenmielisiä ole.

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
No, minä kuitenkin tunnen tämän kaverin edes jotenkin, joten osaan meistä paremmin sanoa oliko hän tosissaan vai ei. Kyllä meikäkin heittää monesti huonoja ja yliampuvia juttuja, mutta pidän myös huolen siitä, että kaikille tulee selväksi se että vitsailen. Muuten olisin koko jutun ohittanut paskana läppänä, mutta tämän naisen reaktio oli niin vaivaantunut. Näytti siltä että se paska läppä osui ja upposi.

Osaat varmasti minua paremmin asiaa arvioida, mutta ihmisiä on vaikea tulkita. Ja kun sinäkään et tätä tyyppiä ilmeisesti kovin hyvin tunne niin läpät voi mennä viuhuen ohi. Ehkä nainen oli vaivautunut koska kyseessä oli niin paska läppä, ja tiesi että teidän huumori ei oikein taivu tuollaiseen, mutta ei se välttämättä tarkoita että hän alistaisi kyseistä naista tai ettäkö hän olisi ollut tosissaan juttujensa kanssa.

Yllättävän usein tuollaiset akka keittiöön-äijät on melko lapasia kun kaverit on lähtenyt.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yllättävän usein tuollaiset akka keittiöön-äijät on melko lapasia kun kaverit on lähtenyt.
Yllättävän usein tuollaisilla tyypeillä on paljon myös miespuolisia perskärpäsiä, jotka ilmeisesti haluaisivat itsekin olla yhtä ”äijiä”

Tai ainakin itse tunnen 1-2 tällaista tapausta

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Oli tai ei, niin yhtä rumaa on tuommoista kommentoida kumppanistaan, oli tämä kuulolla tai ei. Ja kyllä kohteen reaktiosta voi päätellä 9 krt 10:stä oliko kyse hyväntahtoisesta läpästä vai pienestä henkisestä sivalluksesta.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Erikoisia on parisuhteet. Vaimon kaverin piti olla vapaalla joulunpyhät, mutta hänen miehensä oli käskenyt eukon töihin. Kävivät äsken meillä kylässä ja tämä mies naureskeli miten "muija yritti olla vapaalla mutta käskin töihin tienaamaan". Kyseinen "muija"
Kuten tällä palstalla vasta eli 24.3.2011 totesin: "Sehän tuo toisen osapuolen kutsumanimike riippuu täysin siitä, että millainen hän on. Itse olen kutsunut lukuisilla nimillä kulloinkin voimassa olleitani: justiina, muuripillu, semihullu, laastari, hätänumero, yhteishyvä, puskatar, vittupää, ihquhanipöölaav, vakkarihoro (tämä oli avopuolisoni ja kännykässäni tällä nimellä, hänen puhelimessaan olin nimellä vakkaripano) ja psykopaatti (hän oli ammatiltaan psykologi)."

Viimeksi muokattu:

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Oli tai ei, niin yhtä rumaa on tuommoista kommentoida kumppanistaan, oli tämä kuulolla tai ei. Ja kyllä kohteen reaktiosta voi päätellä 9 krt 10:stä oliko kyse hyväntahtoisesta läpästä vai pienestä henkisestä sivalluksesta.

En sinänsä ole eri mieltä. Mutta just tämä kyseinen sitaatti minkä tämä sankari suustaan päästi, kuulostaa edelleen mun korvaan vaan jotenkin enemmän huonolta ja tahdittomalta läpältä kuin henkiseltä sivallukselta. En pidä poissuljettuna teoriaani, että ovat keskustelleet asiasta keskenään kotona asiallisesti, eli perustellut asian että kannattaa hyvät pyhälisät ottaa pois, mutta nyt sitten ihmisten ilmoilla oli vaan joku pakko heittää tuollainen paska läppä koska kuuluu miehen keskenkasvuiseen imagoon.

Ei mulla mitään syytä ole tuollaista käytöstä puolustella sen enempää, siedän kyllä tuollaisia tyyppejä mutta on ihmistyyppinä ihan viimeinen jonka kanssa esimerkiksi voisin kuvitella frendi olevani. Enemmän siltä kantilta ajattelen, että kyse ei kuitenkaan välttämättä ole mistään sen kummallisemmasta alistamisesta vaan puhtaasti urpoudesta.

Yllättävän usein tuollaisilla tyypeillä on paljon myös miespuolisia perskärpäsiä, jotka ilmeisesti haluaisivat itsekin olla yhtä ”äijiä”

Tai ainakin itse tunnen 1-2 tällaista tapausta

Jep kyllä, vähän siltä pohjilta itsekin keskustelua funtsin miten nämä vastaavat tyypit omassa tuttavapiirissä toimivat.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin. Kohta alkaa vuosi 2020. Aloin olemaan vaimoni kanssa vuonna 1991. Kannattaaa ehkä siis kuunnella. Pitäkää huoli siitä, että kumpaninne saa orgasmeja säännöllisesti.

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pitäkää huoli siitä, että kumpaninne saa orgasmeja säännöllisesti.

Erittäin hyvin sanottu, tuo on enemmän kuin tärkeä asia ja laatuun kannattaa jopa hieman panostaa määrän kustannuksella. En nyt tarkoita mitään loputonta romantiikkaa laadun osalta vaan enemmän spontaaniuden säilyttämistä myös lapsiarjessa, molemmat antaa ja haluaa tyydyttää toista sen kymmenen minuutin verran.

Monilla pareilla tuntuu olevan vaikeuksia kehittää seksiä vuosien aikana ja mennä sillä samalla kaavalla vuodesta toiseen. Naisilla kroppa ainakin meinaa muuttua lasten jälkeen ja mielihyvää tuottavat alueet saattaa muuttua toiseksi.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Aloin olemaan vaimoni kanssa vuonna 1991. Kannattaaa ehkä siis kuunnella. Pitäkää huoli siitä, että kumpaninne saa orgasmeja säännöllisesti.
Miten usein on säännöllisesti? 10 vuotta kestäneen avioliittomme alkuvuosina tuo tapahtui kolme kertaa päivässä. Jossain vaiheessa putosi kahteen kertaan ja nyt vaimo saa orgasmeja enää kerran päivässä. Pitäisikö olla huolissaan?

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Miten usein on säännöllisesti? 10 vuotta kestäneen avioliittomme alkuvuosina tuo tapahtui kolme kertaa päivässä. Jossain vaiheessa putosi kahteen kertaan ja nyt vaimo saa orgasmeja enää kerran päivässä. Pitäisikö olla huolissaan?
Riippuu siitä, kenen kanssa hän niitä saa.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten tällä palstalla vasta eli 24.3.2011 totesin: "Sehän tuo toisen osapuolen kutsumanimike riippuu täysin siitä, että millainen hän on. Itse olen kutsunut lukuisilla nimillä kulloinkin voimassa olleitani: justiina, muuripillu, semihullu, laastari, hätänumero, yhteishyvä, puskatar, vittupää, ihquhanipöölaav, vakkarihoro (tämä oli avopuolisoni ja kännykässäni tällä nimellä, hänen puhelimessaan olin nimellä vakkaripano) ja psykopaatti (hän oli ammatiltaan psykologi)."

Nyt joudut kyllä selittämään termin muuripillu.

Vaimo on puhelimessa koodinimellä Psycho the Rapist. Koska se on. Siis psykoterapeutti.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nyt joudut kyllä selittämään termin muuripillu.
27-vuotias puolalainen eli katolilainen neitsyt. Pillua ei sen 3 kk aikana saanut. Sitten otin loparit siitä hommasta.

Enää en moista nimitystä tosin käyttäisi, koska olen nykyään nynny fullfägäri. (en toki sille naiselle nimitystään sanonut)

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ollut. Nämä hommat hoidetaan täydessä pelikunnossa, eikä nousuhumalassa. Kiitos.

Näin on. Itse kosin jouluaattona, mutta siinä vaiheessa ihan vesiselvänä. Tosin eipä tuota varmaan ois haitannu vaikka olisin kosinut huuto-oksennuksen muodossa, mutta tsemppasin nyt edes kerran.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy