Naisasiat

  • 7 462 486
  • 26 494

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Erikoisia on parisuhteet. Vaimon kaverin piti olla vapaalla joulunpyhät, mutta hänen miehensä oli käskenyt eukon töihin. Kävivät äsken meillä kylässä ja tämä mies naureskeli miten "muija yritti olla vapaalla mutta käskin töihin tienaamaan". Kyseinen "muija"
Kuten tällä palstalla vasta eli 24.3.2011 totesin: "Sehän tuo toisen osapuolen kutsumanimike riippuu täysin siitä, että millainen hän on. Itse olen kutsunut lukuisilla nimillä kulloinkin voimassa olleitani: justiina, muuripillu, semihullu, laastari, hätänumero, yhteishyvä, puskatar, vittupää, ihquhanipöölaav, vakkarihoro (tämä oli avopuolisoni ja kännykässäni tällä nimellä, hänen puhelimessaan olin nimellä vakkaripano) ja psykopaatti (hän oli ammatiltaan psykologi)."
 
Viimeksi muokattu:

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Oli tai ei, niin yhtä rumaa on tuommoista kommentoida kumppanistaan, oli tämä kuulolla tai ei. Ja kyllä kohteen reaktiosta voi päätellä 9 krt 10:stä oliko kyse hyväntahtoisesta läpästä vai pienestä henkisestä sivalluksesta.

En sinänsä ole eri mieltä. Mutta just tämä kyseinen sitaatti minkä tämä sankari suustaan päästi, kuulostaa edelleen mun korvaan vaan jotenkin enemmän huonolta ja tahdittomalta läpältä kuin henkiseltä sivallukselta. En pidä poissuljettuna teoriaani, että ovat keskustelleet asiasta keskenään kotona asiallisesti, eli perustellut asian että kannattaa hyvät pyhälisät ottaa pois, mutta nyt sitten ihmisten ilmoilla oli vaan joku pakko heittää tuollainen paska läppä koska kuuluu miehen keskenkasvuiseen imagoon.

Ei mulla mitään syytä ole tuollaista käytöstä puolustella sen enempää, siedän kyllä tuollaisia tyyppejä mutta on ihmistyyppinä ihan viimeinen jonka kanssa esimerkiksi voisin kuvitella frendi olevani. Enemmän siltä kantilta ajattelen, että kyse ei kuitenkaan välttämättä ole mistään sen kummallisemmasta alistamisesta vaan puhtaasti urpoudesta.

Yllättävän usein tuollaisilla tyypeillä on paljon myös miespuolisia perskärpäsiä, jotka ilmeisesti haluaisivat itsekin olla yhtä ”äijiä”

Tai ainakin itse tunnen 1-2 tällaista tapausta

Jep kyllä, vähän siltä pohjilta itsekin keskustelua funtsin miten nämä vastaavat tyypit omassa tuttavapiirissä toimivat.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin. Kohta alkaa vuosi 2020. Aloin olemaan vaimoni kanssa vuonna 1991. Kannattaaa ehkä siis kuunnella. Pitäkää huoli siitä, että kumpaninne saa orgasmeja säännöllisesti.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pitäkää huoli siitä, että kumpaninne saa orgasmeja säännöllisesti.

Erittäin hyvin sanottu, tuo on enemmän kuin tärkeä asia ja laatuun kannattaa jopa hieman panostaa määrän kustannuksella. En nyt tarkoita mitään loputonta romantiikkaa laadun osalta vaan enemmän spontaaniuden säilyttämistä myös lapsiarjessa, molemmat antaa ja haluaa tyydyttää toista sen kymmenen minuutin verran.

Monilla pareilla tuntuu olevan vaikeuksia kehittää seksiä vuosien aikana ja mennä sillä samalla kaavalla vuodesta toiseen. Naisilla kroppa ainakin meinaa muuttua lasten jälkeen ja mielihyvää tuottavat alueet saattaa muuttua toiseksi.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Aloin olemaan vaimoni kanssa vuonna 1991. Kannattaaa ehkä siis kuunnella. Pitäkää huoli siitä, että kumpaninne saa orgasmeja säännöllisesti.
Miten usein on säännöllisesti? 10 vuotta kestäneen avioliittomme alkuvuosina tuo tapahtui kolme kertaa päivässä. Jossain vaiheessa putosi kahteen kertaan ja nyt vaimo saa orgasmeja enää kerran päivässä. Pitäisikö olla huolissaan?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Miten usein on säännöllisesti? 10 vuotta kestäneen avioliittomme alkuvuosina tuo tapahtui kolme kertaa päivässä. Jossain vaiheessa putosi kahteen kertaan ja nyt vaimo saa orgasmeja enää kerran päivässä. Pitäisikö olla huolissaan?
Riippuu siitä, kenen kanssa hän niitä saa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten tällä palstalla vasta eli 24.3.2011 totesin: "Sehän tuo toisen osapuolen kutsumanimike riippuu täysin siitä, että millainen hän on. Itse olen kutsunut lukuisilla nimillä kulloinkin voimassa olleitani: justiina, muuripillu, semihullu, laastari, hätänumero, yhteishyvä, puskatar, vittupää, ihquhanipöölaav, vakkarihoro (tämä oli avopuolisoni ja kännykässäni tällä nimellä, hänen puhelimessaan olin nimellä vakkaripano) ja psykopaatti (hän oli ammatiltaan psykologi)."

Nyt joudut kyllä selittämään termin muuripillu.

Vaimo on puhelimessa koodinimellä Psycho the Rapist. Koska se on. Siis psykoterapeutti.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nyt joudut kyllä selittämään termin muuripillu.
27-vuotias puolalainen eli katolilainen neitsyt. Pillua ei sen 3 kk aikana saanut. Sitten otin loparit siitä hommasta.

Enää en moista nimitystä tosin käyttäisi, koska olen nykyään nynny fullfägäri. (en toki sille naiselle nimitystään sanonut)
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ollut. Nämä hommat hoidetaan täydessä pelikunnossa, eikä nousuhumalassa. Kiitos.

Näin on. Itse kosin jouluaattona, mutta siinä vaiheessa ihan vesiselvänä. Tosin eipä tuota varmaan ois haitannu vaikka olisin kosinut huuto-oksennuksen muodossa, mutta tsemppasin nyt edes kerran.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Lupaan kertoa sitten kun jotain taas tapahtuu. Ensimmäisistä varsinaisista liikkeistä on vierähtänyt vasta noin viikko ja tällä hetkellä ilmassa saattaa olla ainakin jonkin asteista kipinää. Ja kuten sanottu, jos se kipinä konkretisoituu joku päivä vaikka yhteiseen illanviettoon, lupaan olla pimittämättä totuutta. Yhtä lailla jos tämä tarina päättyy pakkeihin tai friendzonelle, saatte senkin kuulla sitten kun sen aika on.
Koska tuli nyt kerran luvattua, että kertoisin kuinka tämä homma lähtee ratkeamaan, niin kerrotaan nyt sitten mitä on tapahtunut marraskuun lopun jälkeen: Yhteistä työpaikkaa en ole tämän naisen kanssa jakanut enää sitten joulukuun alkupuoliskon, sillä koeaikani ei tuonut minulle "jatkosopimusta" tuonne.

Tuolta lähdettyäni ymmärsin siinä vaiheessa, että mun viimeinen oljenkorsi ja mahdollisuus kokeilla kepillä jäätä olisi laittaa hänelle jonkin sortin viesti. Päätökseni viestin laittamisesta tehtyäni aloin suunnittelemaan sen sisältöä saman tien, mutta kuinka ollakaan, itselleni tyypillisesti jäin panttaamaan lopullista h-hetkeä useamman viikon ajaksi.

Eilen kuitenkin kaivoin lopultakin ne kuuluisat ballsit esiin ja laitoin illalla tälle naiselle sen viestin. Vaikka kieltämättä jonkin verran houkuttelikin kysyä, niin strategiani oli että en laittaisi suoraan ensimmäiseen viestiin mitään tapaamispyyntöä, vaan koittaisin ensin lähestyä häntä arkisesti kehujen/kohteliaisuuksien kera ottaen selvää millaisen reaktion saan.

Sanotaanko että sain häneltä kohteliaan, mutta samalla niin lyhyen ja ytimekkään ja selkeän vastauksen, että koen nyt voivani hyvällä omallatunnolla aloittaa elämässäni uuden luvun ja jatkaa kohti seuraavaa etappia. Mulle jäi kuitenkin pelkästään positiiviset muistot niin tästä naisesta kuin itse työpaikastakin ja olen ehdottomasti onnellisempi ja toiveikkaampi tämän kokemuksen jälkeen.

Tämän naisen kanssa mulla syntyi kuitenkin ehdottomasti aivan spesiaali yhteys. Olen myös huomannut että viime vuosina, kun olen tullut tietyllä tapaa ulos kuorestani ja rohkaistanut ihmisten parissa, niin tällaisia vahvoja yhteyksiä eri ihmisiin on alkanut syntymään koko ajan enemmän, joten toivon mukaan tämä oli vasta alkua. Nyt voi aloittaa uuden viikon hyvissä fiiliksissä kun tein sen mikä oli tehtävä enkä jäänyt lusmuilemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tunnustetaan nyt vielä sekin, minkä varmaan suurin osa teistä tunnisti, mutten itse myöntänyt sitä aluksi todeksi. Eli kyllähän etenkin silloin ensi alkuun eli syys-lokakuussa mentiin kuvainnollisesti tunnetasolla jossain Himalajan huipulla, josta oli vaikeuksia hahmottaa se bigger picture. Kaikki tuntui vaan silloin alussa lähes epätodellisen täydelliseltä ja että nyt natsaa kemiat jonkun kanssa niin loistavasti ettei todeksikaan.

Niin että kyllähän sitä tuli vähän värikynää käytettyä tullessani asian kanssa ulos ja kuvaillessani tilannettani. Nyt täältä maanpinnalta käsin mun on kuitenkin taas helpompi jatkaa omaa polkuani eteenpäin ja todeta loppuyhteenvetona tästä menneestä syksystä, että toisinaan sitä tapaa elämässä jonkun aivan ihanan ihmisen, jonka on kuitenkin tarkoitettu olevan siinä läsnä vain tietyn aikaa ja tällöin on pystyttävä näkemään ne positiiviset puolet.

Ihan vaikkapa se, että joku oikeesti herätti mussa näin suuria tunteita ja kliseisesti muovasti musta paremman ihmisen olemalla vain läsnä ja aito. Yksi erikoinen juttu, jonka tajusin ihan vasta loppuvuodesta, huomasin kuinka mulla kehittyi jossain tuossa loppusyksyn aikana ikään kuin vaivihkaa usko omaan lauluääneeni ja tämä tapahtui, koska olen vihdoin alkanut luottamaan itseeni ja hyväksymään itseni tällaisenaan. Varmasti taustalla vaikutti huomaamattani sekin, että sain mulle varsin merkitykselliseltä naisihmiseltä kosolti hyväksyntää ja huomiota, joka puolestaan ruokki miehistä itsevarmuuttani tuoda enemmän itsestäni esille.

Joka tapauksessa, 2019 jää mulle mieleen tapahtumarikkaana vuotena. Matkan varrelle mahtui paljon onnistumisen kokemuksia, omien pelkojen ja epävarmuuksien päihittämistä, niin henkistä kuin artistista kasvua, uusien tilanteiden ja paikkojen kohtaamista sekä vahvoja tunteita. Missään vaiheessa vuotta ei tullut semmoista fiilistä että oma elämä rullaa paikallaan ilman merkitystä. Kaikella mitä tein ja koin tuntui olevan joku tarkoitus ja tässä fiiliksessä on hieno jatkaa vuoteen 2020 näkemään, kokemaan ja maistamaan lisää elämää mukavuusalueen ulkopuolella.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Osaispa itsekin ottaa pakit tuolla tavalla.
Mulla pätee tässä osittain sama kuin Pelicansilla joukkueena. Ei ole kovin hankalaa hyväksyä tappiota silloin kun ei ole tottunut voittamaan :D Toisaalta muistan edelleen varsin hyvin, kuinka pitkäksi aikaa jäin varhaisilla parikymppisilläni vellomaan yhdessä ja samassa naisessa eikä mulla todellakaan ole enää intressejä käydä samaa itsesäälissä vellomisen polkua uudelleen. Nyt jatkan pää pystyssä eteenpäin kohti sitä mikä ikinä odottaakin edessä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulla pätee tässä osittain sama kuin Pelicansilla joukkueena. Ei ole kovin hankalaa hyväksyä tappiota silloin kun ei ole tottunut voittamaan :D Toisaalta muistan edelleen varsin hyvin, kuinka pitkäksi aikaa jäin varhaisilla parikymppisilläni vellomaan yhdessä ja samassa naisessa eikä mulla todellakaan ole enää intressejä käydä samaa itsesäälissä vellomisen polkua uudelleen. Nyt jatkan pää pystyssä eteenpäin kohti sitä mikä ikinä odottaakin edessä.
Näin asiaan liittyen mietittäväksi: Urokset iskevät baareissa jatkuvasti naisia. He kuitenkin saavat pakkeja yleensä enemmän kuin onnistuneita kaatoja. Heitä ne pakit eivät vaan häiritse. Jos saa pakit niin so what. Elämä jatkuu ja seuraava mahdollinen nainen tulee kohta vastaan.

Ei tosiaan kannata jäädä itsesääliin roikkumaan. Olet kirjoitusten perusteella fiksu tyyppi, mutta murehdit ja pohdit vaan liikoja. Ihmissuhteet ovat lopulta aika yksinkertaisia: toisesta ihmisestä tykkää tai ei tykkää. Itseään voi toki kehittää ja se kannattaakin aina, kunhan se itsetutkiskelu tähtää kehitykseen eikä jää itsesääliin. En usko, että sulla on mitään oikeaa syytä itsesääliin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Ei tosiaan kannata jäädä itsesääliin roikkumaan. Olet kirjoitusten perusteella fiksu tyyppi, mutta murehdit ja pohdit vaan liikoja. Ihmissuhteet ovat lopulta aika yksinkertaisia: toisesta ihmisestä tykkää tai ei tykkää. Itseään voi toki kehittää ja se kannattaakin aina, kunhan se itsetutkiskelu tähtää kehitykseen eikä jää itsesääliin. En usko, että sulla on mitään oikeaa syytä itsesääliin.
(boldaus oma)
Osuit naulan kantaan veli. Tiedän analysoivani ja puntaroivani juttuja liikaa etukäteen sen sijaan että ottaisin vain suoraan asioista selvää ja menisin all in. Toki tässäkin varmasti velloo taustalla vaikea nuoruus, sitä vaan jotenkin tottui nuorempana siihen että ihmiset talloivat allensa tein sitten mitä tahansa. Mutta kuten edelliseen viestiin laitoinkin, niin menneen vuoden aikana itsevarmuuteni kasvoi usealla eri elämän osa-alueella.

Tällä hetkellä mulla on jo paljon selkeempi visio siitä mitä haluan tehdä sekä mun tulevaisuuden tavoitteista ja kuinka niitä kohti lähetään paiskimaan töitä.

Ja mitä tulee tuohon itsesäälin jota vielä nuorempana harrastin, niin varmaan sanomattakin selvää että en tuolloin vielä arvostanut itseäni tarpeeksi. Jo se että laitoin tämän erään nimeltä mainitsemattoman naisen onnellisuuden omani edelle ja koitin epätoivoisesti saada hänet huomioimaan minut, kertoo kaiken oleellisen siitä missä mentiin itsetunnollisesti vielä viitisen vuotta sitten.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Näin asiaan liittyen mietittäväksi: Urokset iskevät baareissa jatkuvasti naisia. He kuitenkin saavat pakkeja yleensä enemmän kuin onnistuneita kaatoja. Heitä ne pakit eivät vaan häiritse. Jos saa pakit niin so what. Elämä jatkuu ja seuraava mahdollinen nainen tulee kohta vastaan.
Sillä erolla, että siellä baarissa niitä naisia tosiaan tulee vastaan yksi toisensa jälkeen eikä niitä jäädä kutakin puoleksi vuodeksi piirittämään ja mielessään iskemään. Eipä sillä, toisille eri asiat ovat vaikeampia kuin toisille, eikä minkään vakavamman ihmissuhteen muodostusta kannata hätiköidä.

Aloite pitäisi kuitenkin tehdä ennemmin tai myöhemmin.

Aloin seurustella nykyisen vaimoni kanssa heti 2,5 vuoden kuluttua ensitapaamisestamme.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kokemuksesta voin sanoa, että kun niitä pakkeja saa tarpeeksi siihen turtuu. Itselle oli sinkkuuden loppuvaiheilla ainakin helpompi ottaa pakit vastaan kuin antaa vastapuolelle pakit.

Pakkeja kestää myös paremmin silloin, kun niitä onnistumisiakin tulee. Jos saa yhdeltä naiselta pakit, niin pitää luottaa siihen, että jo seuraavan kanssa onnistuu. Tärkeintä on se, että itsetunto pysyy kunnossa ja pystyy lähestymään naisia itsevarmana. Jos on epätoivoinen tai jo valmiiksi luovuttaneen oloinen, niin naiset vaistoavat tämän, ja siinä käy huonosti.

Tärkeää on myös se, ettei lähde mihinkään iskuyritykseen liian vakavissaan. Olen huomannut, että huumori, pienoinen salaperäisyys ja yllätyksellisyys toimivat yleensä hyvin. Pitää olla hauska, pitää saada nainen nauramaan, mutta naisen pitää myös vähän hämmentyä, että onko mies nyt tosissaan. Eli pientä jännitystä.

Mutta ei näitä asioita opi kuin harjoittelemalla.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt ollaan jännän äärellä. Taloyhtiössä on eräs erittäin kaunis nuori nainen, joka asuu yläpuoleisessa asunnossa. Jonkin verran häneen olen törmännyt talon käytävillä, joten siitä olen häneen päässyt kiinnittämään huomiota. Iloisuus, hyvät käytöstavat ja miellyttävä ulkonäkö ovat jääneet hänestä mieleen ja pohdinkin, että kuinkahan naapuria uskaltaa lähestyä ja miten. Onko palstalaisilla tällaisesta tilanteesta kokemuksia? Mikä ei vaikuta liian creepyltä? Periaatteessahan ihmiset on mahdollista aina löytää somesta, mutta siellä lähestyminen vasta friikin maineen antaakin. Jos jotenkin, niin sitten livenä. Tietysti jos tässä on mitään tehtävissä, kun lätkän katsominen ja änärin pelaaminen aina välillä tuottaa ärräpäitä ja täytyy vain toivoa ettei ole kuulunut yläkertaan saakka.

Vinkkejä?
Rahaa kirjekuoreen ja tiputat postiluukusta, toimii aina. Ehkä joku kaulakoru mukaan myös.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt ollaan jännän äärellä. Taloyhtiössä on eräs erittäin kaunis nuori nainen, joka asuu yläpuoleisessa asunnossa. Jonkin verran häneen olen törmännyt talon käytävillä, joten siitä olen häneen päässyt kiinnittämään huomiota. Iloisuus, hyvät käytöstavat ja miellyttävä ulkonäkö ovat jääneet hänestä mieleen ja pohdinkin, että kuinkahan naapuria uskaltaa lähestyä ja miten. Onko palstalaisilla tällaisesta tilanteesta kokemuksia? Mikä ei vaikuta liian creepyltä? Periaatteessahan ihmiset on mahdollista aina löytää somesta, mutta siellä lähestyminen vasta friikin maineen antaakin. Jos jotenkin, niin sitten livenä. Tietysti jos tässä on mitään tehtävissä, kun lätkän katsominen ja änärin pelaaminen aina välillä tuottaa ärräpäitä ja täytyy vain toivoa ettei ole kuulunut yläkertaan saakka.

Vinkkejä?

Onko teillä jotain taloyhtiön yhteistä tekemistä, esimerkiksi pihatalkoita? Vaikka ehkä niitä ei keskellä talvea ole, mutta kevätpuolella voisi jo olla. Pystyisikö juttua kehittämään jostain muista asumiseen liittyvistä asioista, vaikka saunavuoroista? Myös joku yhteinen pyykkitupa olisi hyvä paikka törmätä ns. vahingossa ja alkaa juttelemaan. Riippuu aika paljon siitäkin, miten sosiaalista taloyhtiön meininki on. Sitten voi mennä myös perinteisesti lainaamaan jotain taloustavaraa, mutta tämä vaatii jo aika paljon pelisilmää, ettei homma vaikuta liian läpinäkyvältä. Varsinkin kun kaupat ovat nykyään auki lähes koko ajan.

Siinä olet kyllä ihan oikeassa, että somessa naapuria ei kannata ainakaan lähestyä. Se voisi tuntua tosi friikiltä. Naapurin lähestymiseen pätevät ihan samat säännöt kuin naisten lähestymiseen muutenkin: livenä ja ensin jonkun muun asian varjolla, jotta tilannetta pääsee vähän tunnustelemaan ja jotta kummallakin on kunniallinen tie myös perääntyä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Nyt ollaan jännän äärellä. Taloyhtiössä on eräs erittäin kaunis nuori nainen, joka asuu yläpuoleisessa asunnossa. Jonkin verran häneen olen törmännyt talon käytävillä, joten siitä olen häneen päässyt kiinnittämään huomiota. Iloisuus, hyvät käytöstavat ja miellyttävä ulkonäkö ovat jääneet hänestä mieleen ja pohdinkin, että kuinkahan naapuria uskaltaa lähestyä ja miten. Onko palstalaisilla tällaisesta tilanteesta kokemuksia? Mikä ei vaikuta liian creepyltä? Periaatteessahan ihmiset on mahdollista aina löytää somesta, mutta siellä lähestyminen vasta friikin maineen antaakin. Jos jotenkin, niin sitten livenä. Tietysti jos tässä on mitään tehtävissä, kun lätkän katsominen ja änärin pelaaminen aina välillä tuottaa ärräpäitä ja täytyy vain toivoa ettei ole kuulunut yläkertaan saakka.

Vinkkejä?
Kaitpa tuo on aika sama missä tuo tyttö asuu naapurissa taikka sitten kymmenen kilsan päässä ? Ei kait siinä mitään creepyä ole jos toiseen tahtoo tutustua...Rohkeasti juttusille, kun rappusissa törmää ?

" Tuutko meille pelaa änärii ? " toimii aina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös