Naisasiat

  • 7 485 925
  • 26 542
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Niin ja sellainen vinkki @Smitty#41, että ei ehkä kannata ihan heti ensimmäisen treffin hauskana detskuna (tai oikeastaan koskaan) treffikumppanille paljastaa että kirjoitat jatkoaikaan ja nimimerkki on Smitty#41…
Kai tuonkin voisi naiselle joskus vuosien päästä paljastaa, jos olisi edetty siihen pisteeseen, että sitä kahdenkeskistä luottamusta olisi enää todella vaikea horjuttaa millään. Mutta ihan oikeassa kyllä olet ja ei tuo tule missään nimessä olemaan niitä ensimmäisiä paljastuksia listalla, mitä aion tulevalle naiselleni kertoa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tästä Smittyn vatvomisesta tulee mieleen miten tapasin nykyisen avopuolisoni. Olin siis lähtenyt Thaimaahan duuniin ja päättänyt, että keskityn olennaiseen, eli teen duunia ja naisasiat hoidetaan huorabaarista viikonloppuna. Tämä olikin toiminut loistavasti melkein 2 kuukautta. Oli hyvä vakkarihuora, joka osasi hommansa ja kulut olivat kohtuulliset. Kävi mun kämpillä yhden yön/viikko.

Kävin myös paikkakunnan muissa soittoruokaloissa, mutta en ikinä esiintynyt niissä naisoletettujen kanssa tai ostellut drinksuja baarin työntekijöille. Baarin vieressä oli thaikkujen pitämä pizza, jossa oli aika maukasta lättyä tarjolla, tosin harvoin tuli tilattua, kun rahavarat olivat aika rajalliset. Joskus kuitenkin tuli känkkyä syötyä ja tarjoilija oli ihan asiallisen näköinen emäntä, joka osasi hyvin englantia. En kiinnittänyt häneen mitään huomiota.

Menin sitten kerran pomon kanssa pelaamaan bilistä taas tuohon pizzamestan viereiseen baariin. Pari olutta otettuani tää pizzamestan nainen tulee sanoo mulle, että sillä on asiaa. No ok, kerroppa äkkiä kun on pelit kesken. No sepä sanoi, että diggaan susta ihan helvetisti ja oon stalkannu sua ainakin viimeisen kuukauden tuosta naapurista, että mikä ukko olet ja kenen kanssa kuljet ja nyt pienissä rommeissa tuli sitten kertomaan asiansa. Olin kyllä ihan, että WTF!

Tästä alkoi yhteinen taival kolmisen vuotta sitten, joka jatkuu edelleen. Tosin nyt etänä, kun olen Suomessa töissä. Aika nopeasti selvisi myös, että eukko ei ole mikään tyhjätasku, vaan riisipeltoa ja muuta omaisuutta on kertynyt ihan mukavasti. Nyt on hyvässä duunissa hotellin respan managerina ja ensi vuonna olisi tarkoitus laittaa viisumi hakuun tänne Suomeen. Ensin katsotaan miten sujuu ja jos homma ok, niin sitten pidempiaikaista oleskelua suunnittelemaan.

Että jos joku ihminen kiinnostaa, niin jutuille vaan. Siinä ei mitään häviä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tästä Smittyn vatvomisesta tulee mieleen miten tapasin nykyisen avopuolisoni. Olin siis lähtenyt Thaimaahan duuniin ja päättänyt, että keskityn olennaiseen, eli teen duunia ja naisasiat hoidetaan huorabaarista viikonloppuna. Tämä olikin toiminut loistavasti melkein 2 kuukautta. Oli hyvä vakkarihuora, joka osasi hommansa ja kulut olivat kohtuulliset. Kävi mun kämpillä yhden yön/viikko.

Kävin myös paikkakunnan muissa soittoruokaloissa, mutta en ikinä esiintynyt niissä naisoletettujen kanssa tai ostellut drinksuja baarin työntekijöille. Baarin vieressä oli thaikkujen pitämä pizza, jossa oli aika maukasta lättyä tarjolla, tosin harvoin tuli tilattua, kun rahavarat olivat aika rajalliset. Joskus kuitenkin tuli känkkyä syötyä ja tarjoilija oli ihan asiallisen näköinen emäntä, joka osasi hyvin englantia. En kiinnittänyt häneen mitään huomiota.

Menin sitten kerran pomon kanssa pelaamaan bilistä taas tuohon pizzamestan viereiseen baariin. Pari olutta otettuani tää pizzamestan nainen tulee sanoo mulle, että sillä on asiaa. No ok, kerroppa äkkiä kun on pelit kesken. No sepä sanoi, että diggaan susta ihan helvetisti ja oon stalkannu sua ainakin viimeisen kuukauden tuosta naapurista, että mikä ukko olet ja kenen kanssa kuljet ja nyt pienissä rommeissa tuli sitten kertomaan asiansa. Olin kyllä ihan, että WTF!

Tästä alkoi yhteinen taival kolmisen vuotta sitten, joka jatkuu edelleen. Tosin nyt etänä, kun olen Suomessa töissä. Aika nopeasti selvisi myös, että eukko ei ole mikään tyhjätasku, vaan riisipeltoa ja muuta omaisuutta on kertynyt ihan mukavasti. Nyt on hyvässä duunissa hotellin respan managerina ja ensi vuonna olisi tarkoitus laittaa viisumi hakuun tänne Suomeen. Ensin katsotaan miten sujuu ja jos homma ok, niin sitten pidempiaikaista oleskelua suunnittelemaan.

Että jos joku ihminen kiinnostaa, niin jutuille vaan. Siinä ei mitään häviä.
Pakko myöntää että hymähdin, kun kerkisin aluksi jo pelätä että pokasit itsellesi vaimoksi thaimaalaisen vakkarihuoran. Luojan kiitos kyseessä olikin vain se nätti baarin viereisen pizzerian tarjoilija. Kiintoisa tarina yhtä kaikki. Kiitti että jaoit tämän kanssamme!
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pakko myöntää että hymähdin, kun kerkisin aluksi jo pelätä että pokasit itsellesi vaimoksi thaimaalaisen vakkarihuoran. Luojan kiitos kyseessä olikin vain se nätti baarin viereisen pizzerian tarjoilija. Kiintoisa tarina yhtä kaikki. Kiitti että jaoit tämän kanssamme!
Pakko myöntää, että arvasin ettet opi tästäkään tarinasta mitään, vaan kiinnität huomion siihen kaikkein epäolennaisimpaan asiaan.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Itseironian huippu. Ei saatana sentään.

Päteekö tämä kenties johonkin muuhunkin henkilöön tässä ketjussa...?
:D Mä niin näin tämän kommentin tulevan... Joo, tein kyllä etenkin alussa melkoisia olettamuksia tämän naisen suhtaan ja loin melkoisia ennakkoluuloja sen suhteen miten kaiken kuuluisi mennä. Tällä hetkellä tiedän kuitenkin täysin mitä tunnen häntä kohtaan ja miksi tunnen niin kuin tunnen.

Ainut syy miksi tästäkin asiasta on jahkailtu nyt kohta neljä sivua lienee se, etten ole tehnyt sellaista peliliikettä kuin tässä kohtaa olisi lienenyt syytä jo tehdä. Tiedostan kyllä itsekin että olisin voinut tehdä paljon enemmän kuin mitä olen saanut aikaan, mutta ei jaksaisi enää jaaritella toista neljää sivua samasta aiheesta, kun tiedostan täysin virheeni ja yritän koko ajan opetella toimimaan aloitteellisemmin.
 

frodo

Jäsen
Luin koko stoorin ajatuksen kanssa. Kunhan nyt kävi hetken tarinan alussa mielessä, että kai vaan... Kun siinä mainittiin heti tällainen lokaali "vakkarihuora". Antoi oikeastaan aika hauskan twistin koko kertomukselle.

Mutta olet toki täysin vapaa luomaan omia olettamuksiasi minun silkassa hyvässä hengessä heitetyn lyhkäisen vastauksen perusteella. Ainahan sitä kannattaa olettaa asioita kysymättä mitään.

Kyllä. Ymmärrän täysin, että tämän stoorin pääpointti oli että tartu toimeen vielä kun voit. Kannattaa siis todellakin tehdä äkkipikaisia johtopäätöksiä toisesta kysymättä edes mitään!

Luulen että he jotka tätä tarinaasi seuraavat ja vittulevaan sävyyn neuvovat, tahtovat vain herätellä sinua toimimaan. Harmittaa puolestasi jo valmiiksi se tilanne kun sinulle jää vain luu käteen. Mitä pidempään odotat, sitä todennäköisemmin nainen antautuu jollekin, joka vain ottaa hänet.
Ainut oikeasti rakkaudellinen teko on pyytää häntä ulos. Kaikki muut eleet ja ystävällisyydet kasaavat korkeampaa kynnystä tehdä aloite.
Ei sittenkuin, ei pikkuhiljaa, ei jonkin ajan kuluttua, vaan heti kun seuraavaksi kohtaat hänet.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ironian huippu. Ei saatana sentään.

Päteekö tämä kenties johonkin muuhunkin henkilöön tässä ketjussa...?
Niin. Tämä toimii myös toisinpäin. Kaikki kysymykset tästä aiheesta on jo kysytty. Vastauksia on tullut heikommin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Poistin nyt tuon äsköisen vastaukseni @moby lle. Tajusin että se oli mauton ja täysin vitutuksessa laitettu vastaus eikä edes vienyt keskustelua mihinkään suuntaan, ellei sitten huonompaan. Joten kiitos ja anteeksi.

Luin siis koko tarinasi kuten sanoin ja tuo thaimaalainen huora nyt vaan oli hauska yksityiskohta siinä, mutta älä nyt todellakaan luule että takerruin pelkästään kyseiseen sivuseikkaan. Tajusin pointtisi vallan hyvin ja muutenkin tykkäsin siitä, että jaoit oman rakkaustarinasi kaikessa erikoisuudessaan. Alkoi ketuttamaan, kun käsisit minun kiinnittäneeni huomioni vain siihen huoraan kertomuksen alussa, sillä näin ei todellakaan ollut. Vastaukseni oli kuitenkin tympeä joten pahoittelut siitä vielä kerran.
 
Viimeksi muokattu:

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on ehkä pelottavin ketju minne kirjoittaa. Löytyy paljon tuttuja jotka tietävät kuka löytyy nimimerkin takaa. Noh, silti, pakko avautua vaikken ole varma onko tämä edes tähän ketjuun kuuluva. Heittäkää mua kivillä jos ei kuulu.

5 vuotta takana yhteistä taivalta, yksi lapsi ja asiat periaatteessa todella hyvin. Rakastan vaimoani, samaten mukulaa tottakai ja perheeni on minulle todella tärkeä. Saan mennä ja tulla, ei ole ongelmia harrastamisessa tai missään muussakaan. Hyvin toimii molempiin suuntiin, että sillon saa mennä ja viettää omaa aikaa jos haluaa. Eli ei ole toisessa kiinni roikkumista tms.

Sitten se ongelma, oikeastaan ainut ja se mikä johtaa tietenkin muihinkin ongelmiin lopulta.

Vaimolla mieli muuttunut lapsen jälkeen eikä hän halua enempää lapsia. Itsellä on haaveena ollut aina, 3-4 lasta. Nykyään riittäisi edes se yksi lisää...Ollaan puhuttu asiasta niin paljon, ettei siitä kohta pysty enää puhumaan. Ollaan käyty juttelemassa ammatti-ihmisen kanssa ja käyty asioita läpi. Haluaisin välttää eron, koska periaatteessa minulla on kaikki hyvin. Samaten vaimo haluaa jatkaa yhdessä, mutta ymmärtää myös minua tässä asiassa.

Pelkään kuitenkin, että katkeroituuko sitä jos luopuu omasta unelmastaan? Jättää tavoittelematta sitä mistä on haaveillut jo kauan. Tuntuu, että ainoa keino saavuttaa oma haave on jatkaa erillään. Samaan aikaan kun järki puhuu niin sydän itkee verta. Olenko itsekäs mulkku jos lähden. Mitä jos ei siltikään pysty haaveitaan toteuttamaan vaikka lähtisi? Mitä jos vielä joskus vaimon mieli muuttuukin? Tuntuu tällä hetkellä että mulla on kaikki mitä voin toivoa ja samaan aikaan ei mitään.

Ahdistaa.

Vittu että osaa olla välillä vaikeaa. Sydän ja pää pelaa eri peliä.

Oppinut pelkäämään tätä kun tulee pimeys ja hiljaisuus, ajatukset pääsee valloilleen. Typerintä on se, että tässä syyllistää itseään. Miksi pitää haaveilla ja unelmoida.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä on ehkä pelottavin ketju minne kirjoittaa. Löytyy paljon tuttuja jotka tietävät kuka löytyy nimimerkin takaa. Noh, silti, pakko avautua vaikken ole varma onko tämä edes tähän ketjuun kuuluva. Heittäkää mua kivillä jos ei kuulu.

5 vuotta takana yhteistä taivalta, yksi lapsi ja asiat periaatteessa todella hyvin. Rakastan vaimoani, samaten mukulaa tottakai ja perheeni on minulle todella tärkeä. Saan mennä ja tulla, ei ole ongelmia harrastamisessa tai missään muussakaan. Hyvin toimii molempiin suuntiin, että sillon saa mennä ja viettää omaa aikaa jos haluaa. Eli ei ole toisessa kiinni roikkumista tms.

Sitten se ongelma, oikeastaan ainut ja se mikä johtaa tietenkin muihinkin ongelmiin lopulta.

Vaimolla mieli muuttunut lapsen jälkeen eikä hän halua enempää lapsia. Itsellä on haaveena ollut aina, 3-4 lasta. Nykyään riittäisi edes se yksi lisää...Ollaan puhuttu asiasta niin paljon, ettei siitä kohta pysty enää puhumaan. Ollaan käyty juttelemassa ammatti-ihmisen kanssa ja käyty asioita läpi. Haluaisin välttää eron, koska periaatteessa minulla on kaikki hyvin. Samaten vaimo haluaa jatkaa yhdessä, mutta ymmärtää myös minua tässä asiassa.

Pelkään kuitenkin, että katkeroituuko sitä jos luopuu omasta unelmastaan? Jättää tavoittelematta sitä mistä on haaveillut jo kauan. Tuntuu, että ainoa keino saavuttaa oma haave on jatkaa erillään. Samaan aikaan kun järki puhuu niin sydän itkee verta. Olenko itsekäs mulkku jos lähden. Mitä jos ei siltikään pysty haaveitaan toteuttamaan vaikka lähtisi? Mitä jos vielä joskus vaimon mieli muuttuukin? Tuntuu tällä hetkellä että mulla on kaikki mitä voin toivoa ja samaan aikaan ei mitään.

Ahdistaa.

Vittu että osaa olla välillä vaikeaa. Sydän ja pää pelaa eri peliä.

Oppinut pelkäämään tätä kun tulee pimeys ja hiljaisuus, ajatukset pääsee valloilleen. Typerintä on se, että tässä syyllistää itseään. Miksi pitää haaveilla ja unelmoida.
Ei ole väärin unelmoida, eikä siitä pidä syyllistää itseään. Paljon hölmömmistä asioistakin on unelmoitu.

En yritä syyllistää sinua mitenkään, koska koen oikeasti sympatiaa, mutta yritän tuoda vähän toista näkökulmaa. Sä rakastat vaimoasi ja lastasi. Vaimosi rakastaa takaisin. Kukaan teistä kolmesta ei halua luopua. Se on kaikista tärkeintä ja upeinta. Voi olla, että kuitenkin katkeroidut jos jatkat tässä tilanteessa. Sitä on mahdotonta ennustaa. Olette kuitenkin hakeneet apua ja sinä tiedostat tilanteen hyvin, vaikka se vaikeaa onkin.

Itse olen lähes täysin hedelmätön mies. Tämä on selvinnyt viimeisen parin vuoden aikana kun lasta on yritetty ja hedelmöityshoitoihin tuhlattu rahaa toistakymmentä tuhatta. Kirjaimellisesti tekisin ihan kaiken jos voisin saada edes yhden lapsen. Voit kuvitella, että minuakin ahdistaa jatkuvasti.

En kerro tätä tosiaan syyllistääkseni sinua, vaan koska oikeasti ymmärrän miltä sinusta tuntuu. Ahdistuneelta mieheltä toiselle ahdistuneelle miehelle.

Hienoa, että olette hakeneet apua. Olet varmaan pääsi sisällä ajatellut eri vaihtoehdot läpi ja tiedät mikä on järkevin, mutta ei varmaan helpoin ratkaisu. Joka tapauksessa ratkaisu vaatii työstämistä.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Jos joku osaisi neuvoa miten tästä suosta päästään ylös niin että parisuhde pysyyy kasassa?
Ehkä ihan ekana koittaisin hoitaa tuota stressiä jotenkin. Pieni breikki lapsenteosta, muiden vaihtoehtojen pohtiminen kuten keinohedelmöitys tai adoptio. Siis ihan vaan ajatuksen tasolla, että on muitakin tapoja saada jälkikasvua. Josko se hiukan rauhottaisi aivokääpiötäsi.
Meillä kesti keskimmäisen alkuun saattamisessa hiukan pidempään, kuin ekan kanssa. Käytiin testeissä, joiden perusteella mitään ongelmaa ei ollut. Tämän jälkeen vaimo alkoi seuraamaan kiertoaan aika tarkkaan, merkkasi kalenteriin kuukautisten alkamisen ja käytti apteekista saatavia "tikkuja" sen määrittämiseen, koska munasolu olisi irtoamasssa. Näiden perusteella saatiin selville optimaaliset päivät ja sitten pantiin tarmokkaasti.
Tsemppiä vielä ja toivottavasti tästä tuli vähän uutta näkökulmaa vittumaiseen tilanteeseenne.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
madeOFspade kirjoitti:

Tässä valossa joku nuoren miesoletetun hattaranmakuiset pilvilinnake haihattelut ovat minusta ehkä vähän huvittavia. Ei toki millään pahalla nuorta miestä kohtaan, mutta hanki oikeita ongelmia.

Pitänee avata itsekin oma suunsa ja kertoa yksi päinvastainen psykologia tähän lapsihommaan. Itse kasvoin niin, että äitini kuoli jo kun olin 11-vuotias sairauteen ja oltiin sitten isän kanssa kaksin, ei sisaruksia. Kasvoin maailmassa, jossa omaa aikaa oli, oppi keksimään itselleen tekemistä ja viihtymään, vaikka oli yksinkin. No sitten ikävuosina 20-30 oli muutamat pitemmät parisuhteet, joissa lapsen teko ei pahemmin tullut mieleen, eikä eteen. Varmaan suhteesta itsestään puuttui jotain ja molemmilta osapuolilta halua lähteä moiseen. No nyt sitten lopulta, kun on vieressä ihminen, jonka kanssa uskon voivani vanheta ja ollaan lähellä neljääkymppiä ja varmaan jo aika myöhässäkin asian suhteen, olen alkanut ajatella, että nyt meillä on vielä mahdollisuus, että kadumme varmaan, jos emme edes yritä. Emäntä on samoilla linjoilla, eli nyt yritetään.

Mutta silti en suhtaudu tähän helvetisti odottaen ja pakonomaisesti, vaan niin, että jos tulee, niin sitten tulee. Vaikka ei tulisi, niin ei elämä ole pilalla, ainakin tuli kokeiltua silloin, kun vihdoin alkoi tuntua, että voisi.

Sanon senkin ihan suoraan, että varsinkin se paskavaippa-valvomisrumba on jotain, minkä voisin sivuuttaa siitä heti ihan suosiolla, en minä sitä tässä odota yhtään. Sitä odotan, jos saadaan, kun lapsi alkaa ajatella omilla aivoilla. Omasta ajasta luopuminen lienee kovin testi, mihin olen tähän asti joutunut, jos saadaan. Voisi ajatella, että olen itsekäs ja myönnän, että olenkin, koska en pyyteettömästi ole valmis luopumaan omasta sen toisen uuden ihmisen tähden.

Mutta tässä sitten pamahtaa sinulle @Tinke-80, itsekkäitä olette tekin. Olette kuin lapset karkkikaupassa, kun ette lasta saa ja se tuntuu olevan kaiken loppu. Sehän kuulostaa siltä, että haluaisitte jotain vain itsellenne. Ei se lapsen teko taida kumminkaan koskaan olla asia, että kun halutaan, niin vaan hommataan. Tulee, jos niin käy. Minäkin toki olen päättänyt lähteä lapsen tekoon, koska haluan siitä jotain myös itselleni. Mutta silti ajattelen myös niin, että siinä sitten syntyy jotain tähän maailmaan, joka ei loppupelissä ole minun, varsinkaan sitten kun on valmis lähtemään rakentamaan omaa elämäänsä.

@madeOFspade sinua varmaan taas eniten risoo, että emäntäsi on tavalaan jo päättänyt puolestasi, että lisää lapsia ei enää tehdä. Ymmärrän siinä sinua, koska toisin päin, minulta saisi heti monoa nainen, joka yksin olisi päättänyt molempien puolesta, että sellainen tehdään. Silti sinullekin ohje, että mieti laajemmalla kulmalla, mieti, mitä sinulla jo on. Kaikki ei ehkä tunnukaan niin pahalta, kun laajennat vähän omien näkökulmiesi spektriä.

Ja loppuun, ketään en halua näillä loukata, mutta oli selvästi tilaa vielä tällaiselle näkökulmalle tässä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tiedän parikin tapausta jossa lasta ei ole kuulunut, vaikka on kuinka yritetty. Kovan stressin, suorittamisen ja muiden paineiden jälkeen on nostettu kädet pystyyn, luovutettu ja yhtäkkiä ollaankin raskaana.

Molemmissa tapauksissa stressi ja "pakko/halu" saada lapsi on ollut negatiivinen tekijä. Näiden poistuttua lapsi on ilmoittanut tulostaan muutaman kuukauden sisään.

Tsemppiä kaikille jotka asian kanssa painivat.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ole väärin unelmoida, eikä siitä pidä syyllistää itseään. Paljon hölmömmistä asioistakin on unelmoitu.

En yritä syyllistää sinua mitenkään, koska koen oikeasti sympatiaa, mutta yritän tuoda vähän toista näkökulmaa. Sä rakastat vaimoasi ja lastasi. Vaimosi rakastaa takaisin. Kukaan teistä kolmesta ei halua luopua. Se on kaikista tärkeintä ja upeinta. Voi olla, että kuitenkin katkeroidut jos jatkat tässä tilanteessa. Sitä on mahdotonta ennustaa. Olette kuitenkin hakeneet apua ja sinä tiedostat tilanteen hyvin, vaikka se vaikeaa onkin.

Itse olen lähes täysin hedelmätön mies. Tämä on selvinnyt viimeisen parin vuoden aikana kun lasta on yritetty ja hedelmöityshoitoihin tuhlattu rahaa toistakymmentä tuhatta. Kirjaimellisesti tekisin ihan kaiken jos voisin saada edes yhden lapsen. Voit kuvitella, että minuakin ahdistaa jatkuvasti.

En kerro tätä tosiaan syyllistääkseni sinua, vaan koska oikeasti ymmärrän miltä sinusta tuntuu. Ahdistuneelta mieheltä toiselle ahdistuneelle miehelle.

Hienoa, että olette hakeneet apua. Olet varmaan pääsi sisällä ajatellut eri vaihtoehdot läpi ja tiedät mikä on järkevin, mutta ei varmaan helpoin ratkaisu. Joka tapauksessa ratkaisu vaatii työstämistä.

Kiitos vastauksesta.

Työtä tämä oma tilanne vaatii ja sen olen päättänyt, että ihan heti en ole luovuttamassa. Onko tässä silti edes kiire tekemään ratkaisuita. Oman pään kun pitää kasassa, niin siinä on jo hyvät lähtökohdat.

Ahdistuksen tilalla on ajoittain myös valtava onnellisuus kun sitä ymmärtää, että olemme perheenä kuitenkin todella tiivis kolmikko ja rakkaus on läsnä joka päivä.

Olen läheltä seurannut myös tuota lapsettomuutta ja täytyy sanoa, että siihen verrattuna tämä oma tilanteeni on pientä.

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja onnea jatkoon. Aihe on niin arka, etten osaa oikeastaan muuta järkevää sanoa. Tippa tulee linssiin kun ajattelee tilannettasi.

Tsemppiä ja rakkautta!
 

D.A.D

Jäsen
Tämä on ehkä pelottavin ketju minne kirjoittaa. Löytyy paljon tuttuja jotka tietävät kuka löytyy nimimerkin takaa. Noh, silti, pakko avautua vaikken ole varma onko tämä edes tähän ketjuun kuuluva. Heittäkää mua kivillä jos ei kuulu.

5 vuotta takana yhteistä taivalta, yksi lapsi ja asiat periaatteessa todella hyvin. Rakastan vaimoani, samaten mukulaa tottakai ja perheeni on minulle todella tärkeä. Saan mennä ja tulla, ei ole ongelmia harrastamisessa tai missään muussakaan. Hyvin toimii molempiin suuntiin, että sillon saa mennä ja viettää omaa aikaa jos haluaa. Eli ei ole toisessa kiinni roikkumista tms.

Sitten se ongelma, oikeastaan ainut ja se mikä johtaa tietenkin muihinkin ongelmiin lopulta.

Vaimolla mieli muuttunut lapsen jälkeen eikä hän halua enempää lapsia. Itsellä on haaveena ollut aina, 3-4 lasta. Nykyään riittäisi edes se yksi lisää...Ollaan puhuttu asiasta niin paljon, ettei siitä kohta pysty enää puhumaan. Ollaan käyty juttelemassa ammatti-ihmisen kanssa ja käyty asioita läpi. Haluaisin välttää eron, koska periaatteessa minulla on kaikki hyvin. Samaten vaimo haluaa jatkaa yhdessä, mutta ymmärtää myös minua tässä asiassa.

Pelkään kuitenkin, että katkeroituuko sitä jos luopuu omasta unelmastaan? Jättää tavoittelematta sitä mistä on haaveillut jo kauan. Tuntuu, että ainoa keino saavuttaa oma haave on jatkaa erillään. Samaan aikaan kun järki puhuu niin sydän itkee verta. Olenko itsekäs mulkku jos lähden. Mitä jos ei siltikään pysty haaveitaan toteuttamaan vaikka lähtisi? Mitä jos vielä joskus vaimon mieli muuttuukin? Tuntuu tällä hetkellä että mulla on kaikki mitä voin toivoa ja samaan aikaan ei mitään.

Ahdistaa.

Vittu että osaa olla välillä vaikeaa. Sydän ja pää pelaa eri peliä.

Oppinut pelkäämään tätä kun tulee pimeys ja hiljaisuus, ajatukset pääsee valloilleen. Typerintä on se, että tässä syyllistää itseään. Miksi pitää haaveilla ja unelmoida.

Voi olla että kaikki menisi niin kuin kusi lautaa pitkin ja elo olisi pelkkää hymyä kaikille osapuolille.

Huonoimmassa tapauksessa asiat menisivät kuin suosikkijoukkueesi viime kausi. Lapsesi saisi mulkun isäpuolen ja ahdistavien kotiolojen vauhdittamana ajautuisi teini-iässä todella huonoille teille. Tulevien lastesi äiti paljastuisi alkuhuuman jälkeen nalkuttavaksi idiootiksi ja ennenpitkää huomaisit lastesi perineen luonteenpiirteensä äidiltään. Lopulta rupeaisit helpottamaan henkilökohtaista helvettiä Tapio-viinalla jonka seurauksena ajautuisit majailemaan sininauhan toimitiloihin.

Tosin kohdallasi aivan kaikki kauhukuvat eivät toteutuisi koska harmin määrä on vakio ja viime kaudesta taisi tulla jackpot.

Elämä on täynnä valintoja ja miessukupuolen vikoihin kuuluu, että voi pientä huonoa omaatuntoa potien vaihtaa perheonnen 600 kuutioiseen kawasakiin ja ilman tunnontuskia ysisataseen.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
@Tinke-80

Ehdin lukea, ennen kuin poistit...

Kuulostaa hyvin stressaavalta tilanteelta, itse olen silloisen puolisoni kanssa käynyt "saman" helvetin läpi ja lopulta saimme kaksi koeputkilasta. Meillä ei loppujen lopuksi ollut edes muuta mahdollisuutta saada jälkeläistä kuin koeputkihommien avulla.

Muistan kyllä hyvin, miten stressaavaa oli tuo aika ja varsinkin silloin, kun ei vielä tiedetty, ettemme voisi saadakaan lasta perinteisellä menetelmällä. Joka kuukausi sai pettyä, kerta kerran jälkeen ja itseään soimasi, että mitä tein taas "väärin", kun en tullutkaan raskaaksi.

Syyn löytyminen ja hoitojen aloittaminen oli tavallaan vapauttavaa, se joka kuukautinen stressaaminen loppui ja seksistäkin hävisi pakkopullan maku. Hoidot sitten toki itsessään olivat rankkoja, ennen kaikkea henkisesti. Koko prosessi kesti neljä vuotta ennen ekaa lasta ja sitten siihen vielä kolme vuotta, kunnes toinenkin lapsi syntyi (välissä oli toki noin kahden vuoden tauko, kun esikoinen oli pikkuinen).

Nyt jos saisin sanoa tuon aikaiselle minulle jotain, minulle, joka stressasi hullun lailla asian takia, laski hedelmällisiä päiviä, harrasti "pakkoseksiä" pari vuotta, niin ehdottaisin, että pidä yhden ( tai useamman) kierron mittainen tauko koko asiasta, käytä ehkäisyä, niin ettei ajatuksissaankaan tarvi asiaa miettiä.

Tiedän, että tämä on haasteellista mutta koittaisin tietoisesti suunnata ajatuksia ja toimintaa ihan muihin asioihin, harrastuksiin esimerkiksi.

Ihan valtavasti sinulle ja puolisollesi voimia toivon :)
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@Draco En ota loukkaukseni sillä olen itse oikeassa elämässä erittäin suorapuheinen ja ehkä liiankin? Mutta arvostan sitä että sanotaan asiat niinkuin ne on, eikä jätetä jotain sanomatta koska jostoitoinennytloukkaantuu. Mutta tuo stressi lapsettomuudesta on vain osa tekijä, eräs hyvä ystävävi juo kovaa vauhtia itseään hengiltä ja tässä samalla olen ENE-dieetillä kun yritän tiputtaa painoa sairaalan ryhmän avulla. Eli tuo kaikki tekee minun pään sisälle hemmetinmoisen stressin. ja se laittaa pinnan kireälle. Ja sen takia vituttaa ihan kaikki mitä toinen sanoo. Ja häntä vituttaa kun minua vituttaa. Ja kierre on valmis.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@madeOFspade

Todella hankala tilanne, kun haaveet ja toiveet eivät kaikin puolin kohtaa.

En halua syyllistää sinua mitenkään ja olettekin hienosti puhuneet ja hakeneet apua yhdessä.

Olette olleet kuitenkin vasta 5 vuotta yhdessä, joten ongelmia ja ristiriitoja tulee hyvässäkin suhteessa vielä monta kertaa, ei välttämättä lapsen hankintaan, mutta joihinkin muihin asioihin liittyviä. Ratkaisevaa on, onko rinnallasi nyt se ihminen, jonka kanssa haluat elämäsi jakaa hyvässä ja pahassa.

Et voi varmasti tietää, vaikka vaimosi muuttaisi mielensä, saisitteko enää yhtään lasta. Teillä on nyt yksi lapsi. Se on tosiasia. Minkälaisen elämän haluat hänelle antaa? Enkä tarkoita, että vaikka eroaisitte, hänellä olisi huono elämä, mutta kannattaa kuitenkin tarkkaan pohtia asiaa.

Olet jo tullut asiassa vastaan ja nyt riittäisi yksikin lapsi lisää, kun alun perin halusit 3-4 lasta. Toisaalta painotit, että on kiva kun saa tulla ja mennä ja saa omaa aikaa, kun haluaa. Jos lapsia olisi useampi, asia voi vaikeutua. Näin ainakin naisen kohdalla monesti käy.
Lueskelin netistä taannoin keskusteluketjua, jossa muutama lapseton nainen sanoi, että jos saisin olla isä niin olisin varmaan hankkinut lapsia.

Toivotaan, että pääset sopuun itsesi kanssa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nämä on kyllä vaikeita asioita parisuhteessa. Itse en ole juuri innostunut lasten hankkimisesta, mutta vaimon mielestä alkais olla aika. Olen kyllä monta kertaa maininnut, etten juuri pidä lapsista. Siskon muksuja on kiva tavata noin kerran vuodessa, mutta jos ne tuossa koko ajan pyöris...

Olemme tästä nyt puhuneet ja kyllä me molemmat ollaan sillä kannalla, että ainakin yritetään. Eipä tästä enää kumpikaan nuorene. Ei mua pelota tuleva vastuu - valmiiksi vaan vituttaa se unettomuus mikä siitä varmasti seuraa.

Eipä mulla tähän mitään elämänohjetta sen kummemmin ole. Keskustelemalla asiat yleensä selviää, suuntaan tai toiseen.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-
@madeOFspade sinua varmaan taas eniten risoo, että emäntäsi on tavalaan jo päättänyt puolestasi, että lisää lapsia ei enää tehdä. Ymmärrän siinä sinua, koska toisin päin, minulta saisi heti monoa nainen, joka yksin olisi päättänyt molempien puolesta, että sellainen tehdään. Silti sinullekin ohje, että mieti laajemmalla kulmalla, mieti, mitä sinulla jo on. Kaikki ei ehkä tunnukaan niin pahalta, kun laajennat vähän omien näkökulmiesi spektriä.

Ja loppuun, ketään en halua näillä loukata, mutta oli selvästi tilaa vielä tällaiselle näkökulmalle tässä.

Ensiksi, toivon ettei kukaan loukkaannu erilaisista näkökulmista. Vaan tämä on oikeasti hienoa, että löytyy erilaisia näkökulmia keskusteluun ja olen kiitollinen siitä, että eri näkökulmia saa luettavaksi kun on itse ensin avautunut. :)

Tuo on osaltaan totta, että toinen on osaltaan asian jo päättänyt ja se tuntuu pahalta. Silti, ymmärrän vaimoani ja keskusteluissa olemme käyneet niitä läpi, että miksi mieli on muuttunut. Meillä on toiminut tuo kun on käyty juttelemassa säännöllisesti ammatti-ihmisen kanssa. Oppii ymmärtämään toisen puolta asiasta huomattavasti laajemmin kuin kotona käytyjen keskustelujen perusteella. Iso kynnys hakea apua, mutta se on sen arvoista.
Olen paljon yrittänyt panostaa siihen ajatukseen, että perheen pääluku saattaa jäädä tähän nykyiseen ja sillä mennään. Mitään ratkaisua en halua tehdä hätiköiden.

Voi olla että kaikki menisi niin kuin kusi lautaa pitkin ja elo olisi pelkkää hymyä kaikille osapuolille.

Huonoimmassa tapauksessa asiat menisivät kuin suosikkijoukkueesi viime kausi. Lapsesi saisi mulkun isäpuolen ja ahdistavien kotiolojen vauhdittamana ajautuisi teini-iässä todella huonoille teille. Tulevien lastesi äiti paljastuisi alkuhuuman jälkeen nalkuttavaksi idiootiksi ja ennenpitkää huomaisit lastesi perineen luonteenpiirteensä äidiltään. Lopulta rupeaisit helpottamaan henkilökohtaista helvettiä Tapio-viinalla jonka seurauksena ajautuisit majailemaan sininauhan toimitiloihin.

Tosin kohdallasi aivan kaikki kauhukuvat eivät toteutuisi koska harmin määrä on vakio ja viime kaudesta taisi tulla jackpot.

Elämä on täynnä valintoja ja miessukupuolen vikoihin kuuluu, että voi pientä huonoa omaatuntoa potien vaihtaa perheonnen 600 kuutioiseen kawasakiin ja ilman tunnontuskia ysisataseen.

:D Mahtava viesti. Tämä olisi voinut olla suoraan omalta näppäimistöltä. Jotakuinkin näin olen asian muotoillut myös joskus aiakanaan, ainoana erona oli 600 kuutioisen kawasakin tilalla kunnon vene.

Valintojen maailma. Olen tuonkin nähnyt, että vaihdetaan perhe siihen omaan onneen ja loppupeleissä sitä omaa onnea kestää vuoden pari ja sen jälkeen maistuu Tapio-viina ja lopulta käännetään kawasakin nokka kohti rekkaa.

@madeOFspade

Todella hankala tilanne, kun haaveet ja toiveet eivät kaikin puolin kohtaa.

En halua syyllistää sinua mitenkään ja olettekin hienosti puhuneet ja hakeneet apua yhdessä.

Olette olleet kuitenkin vasta 5 vuotta yhdessä, joten ongelmia ja ristiriitoja tulee hyvässäkin suhteessa vielä monta kertaa, ei välttämättä lapsen hankintaan, mutta joihinkin muihin asioihin liittyviä. Ratkaisevaa on, onko rinnallasi nyt se ihminen, jonka kanssa haluat elämäsi jakaa hyvässä ja pahassa.

Et voi varmasti tietää, vaikka vaimosi muuttaisi mielensä, saisitteko enää yhtään lasta. Teillä on nyt yksi lapsi. Se on tosiasia. Minkälaisen elämän haluat hänelle antaa? Enkä tarkoita, että vaikka eroaisitte, hänellä olisi huono elämä, mutta kannattaa kuitenkin tarkkaan pohtia asiaa.

Olet jo tullut asiassa vastaan ja nyt riittäisi yksikin lapsi lisää, kun alun perin halusit 3-4 lasta. Toisaalta painotit, että on kiva kun saa tulla ja mennä ja saa omaa aikaa, kun haluaa. Jos lapsia olisi useampi, asia voi vaikeutua. Näin ainakin naisen kohdalla monesti käy.
Lueskelin netistä taannoin keskusteluketjua, jossa muutama lapseton nainen sanoi, että jos saisin olla isä niin olisin varmaan hankkinut lapsia.

Toivotaan, että pääset sopuun itsesi kanssa.

Koen että nyt on rinnalla se THE puoliso. Ongelmia tulee pakostikin eteen ja tämä on nyt se ensimmäinen isompi. Tärkeintä on se, että meillä ei mene nämä asiat huutamiseksi vaan keskustellaan läpi vaikka oltaisiin eri mielipiteillä liikenteessä.

Olisi hienoa jos osaisi nähdä tulevaisuuteen. Se minkä uskon vaikuttavan ehkä eniten ratkaisuuni on oma lapsi. Se on kaikista tärkein asia, että hänellä on asiat hyvin nyt ja tulevaisuudessa. Tietty kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, mutta ne mihin voi, niin niistä on pidettävä huolta.

Vastaan on tultu ja tuolla olen itseäni myös psyykannut toiseen suuntaan, että onhan yhden kanssa helpompaa kuin kahden. Se taas, että jos meille toinen lapsi tulisi, niin haluaisin jäädä hoitovapaalle ja olla kotona lapsen/lasten kanssa. Vaimo saisi mennä töihin "pakoon" koti arkea halutessaan. Usein kuulee sanottavankin, että helppo se on minun roolissa, koska olen vain isä. Tämän meni sanomaan se ammattilainenkin...Jos voisin, niin kantaisin, synnyttäisin ja imettäisin.

Eiköhän tää kuitenkin tästä. Pieni ongelma, mutta kun se kalvaa päässä niin siitä syntyy isompi ongelma. Olen siinä onnellisessa asemassa, että voin kuitenkin asioihin itse vaikuttaa. On tilanteita kun asioille ei voi mitään vaikka kuinka haluaisi.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, jokaisella on oikeus haluta niin monta lasta kuin haluaa tai vaikka olla haluamatta yhtään. Sen kuitenkin uskallan sanoa, että lasten saaminen tai saamattomuus ei ole onnellisen elämän salaisuus. Ihmisillä tulee vain usein pakkomielle joihinkin asioihin ja sitten kun niitä ei saa, niin kaikki muu hyvä siinä ympärillä häviää. Halutaan ikäänkuin sitä oman mittapuun mukaista täydellistä elämää, vaikka ei sellaista ole edes olemassa.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Draco En ota loukkaukseni sillä olen itse oikeassa elämässä erittäin suorapuheinen ja ehkä liiankin? Mutta arvostan sitä että sanotaan asiat niinkuin ne on, eikä jätetä jotain sanomatta koska jostoitoinennytloukkaantuu. Mutta tuo stressi lapsettomuudesta on vain osa tekijä, eräs hyvä ystävävi juo kovaa vauhtia itseään hengiltä ja tässä samalla olen ENE-dieetillä kun yritän tiputtaa painoa sairaalan ryhmän avulla. Eli tuo kaikki tekee minun pään sisälle hemmetinmoisen stressin. ja se laittaa pinnan kireälle. Ja sen takia vituttaa ihan kaikki mitä toinen sanoo. Ja häntä vituttaa kun minua vituttaa. Ja kierre on valmis.

Jees, hyvin otit ja toisaalta mun ajatus oli lähinnä, että joskus ahdistavissa paikoissavoi auttaa kokeilla ajatella ihan toisin päin, kuin ne normaalisti ajattelee. Käänteinen psykologia. Löytää hyvää siitä, jos asia ei mene toivomallaan tavalla. Myönnän, että jos lapsi on unelma ja sitä ei saakaan, niin se on niin iso juttu, että tuo voi olla lähes mahdotonta.

Mutta silti, mitä pitemmälle ikää on tullut olen alkanut miettiä, että mistä tässä elämässä sitten ihan loppupelissä itse päätetään. Kaikki, mitä olen saanut, on ollut tavallaan säkää, päätökset ovat ohjanneet toki ja mahdollistaneet. Stressi taitaa tulla eniteen siitä, kun yrittää vaikuttaa kaikkeen, mutta ei vaan voi. Mun suosikkibändillä on yhdessä laulussaan sanat "face the absolute that things won´t go your way". On jäänyt mieleen, koska taitaa olla lähellä totuutta. Asiat sitten lopulta menee, niinkuin ne menee, mutta omaa mukautumiskykyään voi yrittää parantaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös