Vastaillaanpas piruuttaan tähän vaikka sitten vähän viivelläkin, kun kerran ihmetystä aiheutti. Taisin ilmaista itseäni aika huonosti, ei ollut kyse mistään avautumisesta, saati katkeruudesta. Olen tällä hetkellä kihloissa ja suunnittelemme paremman puoliskon kanssa perheenlisäystä, miksi ihmeessä olisin katkera siitä, että joku lukioaikainen ihastukseni vaihtaa kumppaniaan?
Pointtini oli siinä, että minun on yksinkertaisesti erittäin vaikeaa löytää kunnioitusta sille, että aikuiset ihmiset mainostavat julkisesti omaa parisuhdettaan ja sen ihanuutta. Tuollainen toiminta kuuluu mielestäni teini-ikäisille, sillä siinä elämänvaiheessa parisuhde kun on valitettavan usein enemmän tai vähemmän statussymboli. Lisäksi, tässäkin ketjussa on aika usein ollut puhetta siitä, että naisilla on pahana tapana sopivan tilanteen tullen yllyttää jotain kaveriporukan jäsentä eroamaan. Ei tarvitse kuin jotkut illanistujaiset, riittävästi viiniä ja/tai sidukkaa ja sitten joku menee lipsauttamaan jostain miehensä ikävästä tempauksesta, niin johan muut innostuvat, "jätä se vätys, tänä iltana etsitään sulle uusi mies!" tai jotain vastaavaa.
Ja kyllä, en tiedä mikä tässä eron taustalla on, mutta jotenkin vaan tuntuu kummalliselta, että noin kymmenisen vuotta seurustelua ja pari vuotta naimisissa olemista yksinkertaisesti vain pyyhitään pois, jonka jälkeen alkaa kiivas julkinen mainostaminen uuden parisuhteen ihanuudesta. Vaikea uskoa tämän miehen osalta mitään niin pahaa tempausta, että tällainen toiminta olisi edes jollain tapaa järkeenkäypää. Tuntuu, että yrittääkö tämä kyseinen neito vakuutella lähinnä itselleen sitä, että tuo aiempi suhde oli suuri virhe ja nykyinen parasta ikinä. Todennäköisesti myös tämä jätetty mies näkee, tai ainakin jotain kautta saanee tietoonsa tästä toiminnasta, sillä vaikka hän olisikin blokattu Facebookin kautta, niin tuskin tämä kyseinen neito on estänyt kaverilistaltaan jokaista tämän miehen sukulaista ja entisen pariskunnan yhteisiä kavereita. Tämä aiheuttanee helposti paljon kiusallisia tilanteita itse kullekin, ja ennen kaikkea tuskinpa se uusi suhde olisi yhtään huonompi, vaikka ihan kaikkea ei jakaisi Facebookissa.