Naisasiat

  • 7 487 233
  • 26 542

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Pragmaatikkona vastaan sampiolle, että vaihdat mahdollisimman äkkiä työpaikkaa. Joo, tiedän, se ei usein onnistu noin vaan. Mutta se kuitenkin auttaisi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Eikös näiden nuorempien naisten työpaikkaflirttailuihin ollut jo valmis sapluuna vuosien takaa: Huoraa turpaan!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pragmaatikkona vastaan sampiolle, että vaihdat mahdollisimman äkkiä työpaikkaa. Joo, tiedän, se ei usein onnistu noin vaan. Mutta se kuitenkin auttaisi.
Jep, suurin helpotus varmasti molemmin puolin olisi tässä. Liki päivittäinen näkeminen ei hirveästi lievistä tilannetta. On mulla ollut siis hyviä fiboja ennenkin työkavereiden kanssa, mutta ne ovat pysyneet siinä pienen flirtin ja vitsinheiton tasolla, ja viimeksi joku aika sitten oltiin kaveriporukalla oluella, jossa yhtä tällaista ex-kollegaa näin. Hauska oli jutella ja heti löytyi yhteiset jutun aiheet, mutta siihen se sitten jäi, kuten oli tarkoituskin. Olisi kiva saada tämä samalle tasolle, eli siis että voisi nähdä ja viihtyä seurassa ilman sitä fiilistä, miten uskomattoman ihana tuo tuossa nyt on.

@MacRef
Signaalien väärintulkinnalle on erittäin pieni mahdollisuus. Vaikken mikään pelimies ole koskaan edes yrittänyt olla, on tuo käyttäytyminen kuitenkin aika selkeää ja säännönmukaista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikös näiden nuorempien naisten työpaikkaflirttailuihin ollut jo valmis sapluuna vuosien takaa: Huoraa turpaan!
Ymmärrän kyllä tämänkin puolen, mutta lähden siitä, että kumpikaan nainen ei ansaitse tällaista, vaimoni varsinkaan. Meillä kun ei ne pienet klikit tälle alueelle edes osu, mitä vaimoni kanssa on.
---

Mutta kiitokset vakavasti otettavista kommenteista. Jo tämä asian kirjoittaminen auki on selkeyttänyt ajatuksia, ja mulla alkaa olla jonkinmoinen strategia mielessäni. Jos tästäkin yrittää positiivista löytää hienojen tunteiden lisäksi, on tässä taas yksi elämänkokemus omaan pankkiin lisää. Sen olen oppinut monella elämänalueella jo aiemmin, ettei ilman omaa kokemusta kovin korkealta parane huudella, ja nyt sitten hankitaan kokemus myös tältä aika fundamentaalilta osa-alueelta. Onhan tää samanaikaisesti ihan vitun kaunista ja katkeraa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@MacRef
Signaalien väärintulkinnalle on erittäin pieni mahdollisuus. Vaikken mikään pelimies ole koskaan edes yrittänyt olla, on tuo käyttäytyminen kuitenkin aika selkeää ja säännönmukaista.

En hirmuisen vakavasti ajatellutkaan, että signaalit olisi tulkittu väärin. Jotenkin (aiempiekin) kirjoitustesi perusteella sinusta ei ole jäänyt semmoista kuvaa, että tyhjästä olisit tänne kirjoitellut. Teoriassa kai tuo olisi mahdollista kuitenkin, joten sen takia sen tuohon kirjoitin. Ehkä eniten sen takia, että jos menisit nyt kertomaan oman näkemyksesi tuolle naiselle, niin hän mahdollisesti tilanteesta pois pakittaisikin pelästyessään tms. ja kertoisi, että olet tulkinnut väärin jne. Tätäkin kuulema joskus naisten(kin) suunnasta tapahtuu.

Hyvä, että asian auki kirjoittamisesta on ollut apua. Nyt kun olet asiasta tänne kertonut, niin kiinnostaisi joskus tietää, mikä oli ratkaisusi ja strategiasi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikö tää ole aika selkeää. Et tee asialle mitään kun kerran kotona ovat asiat hyvin.
Näin mäkin tapasin ajatella aiemmin, kun jotain vastaavaa luin. Kuten edellä olen kirjoittanut, on tuntemuksia tullut ja mennyt, yksi niistä aika ilmeinen ja selvästi myös molemminpuolinen, ja se on nykyään hyvä kaveruussuhde. Mitään ei koskaan tapahtunut eikä ollut mun osaltani tarkoituskaan, vaikka viihdyin naisen seurassa erittäin hyvin. Ja siis sama yhteys löytyi heti, kun sen viimeksi näin. Jos haluaisin lähteä lämmittämään sitä, varmasti osuisi, mutta ei siis ole ollut tarvetta tälle. Mutta. Tämä tuoreempi tapaus on ollut aivan erilainen ja syvempi tunne kuin aiemmat, ja siksi mä tämän kokemuksen näin julkisesti tänne heitin, koska en ole vastaavaa aiemmin kokenut. Kivoja ja kauniita naisia on muitakin tällä hetkellä duunissa, harrastuksissa ja muissakin yhteyksissä tullut vastaan, mutta ei mulla ole ollut tarvetta epätoivoisesti niitä piirittää. No, kuten sanottua, laitetaan tämäkin kokemus pankkiin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hyvä, että asian auki kirjoittamisesta on ollut apua. Nyt kun olet asiasta tänne kertonut, niin kiinnostaisi joskus tietää, mikä oli ratkaisusi ja strategiasi.
Jep, eiköhän sen voi aikanaan paljastaa, jos ei nyt ihan päin persettä ole mennyt. Enpä usko.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näin mäkin tapasin ajatella aiemmin, kun jotain vastaavaa luin. Kuten edellä olen kirjoittanut, on tuntemuksia tullut ja mennyt, yksi niistä aika ilmeinen ja selvästi myös molemminpuolinen, ja se on nykyään hyvä kaveruussuhde. Mitään ei koskaan tapahtunut eikä ollut mun osaltani tarkoituskaan, vaikka viihdyin naisen seurassa erittäin hyvin. Ja siis sama yhteys löytyi heti, kun sen viimeksi näin. Jos haluaisin lähteä lämmittämään sitä, varmasti osuisi, mutta ei siis ole ollut tarvetta tälle. Mutta. Tämä tuoreempi tapaus on ollut aivan erilainen ja syvempi tunne kuin aiemmat, ja siksi mä tämän kokemuksen näin julkisesti tänne heitin, koska en ole vastaavaa aiemmin kokenut. Kivoja ja kauniita naisia on muitakin tällä hetkellä duunissa, harrastuksissa ja muissakin yhteyksissä tullut vastaan, mutta ei mulla ole ollut tarvetta epätoivoisesti niitä piirittää. No, kuten sanottua, laitetaan tämäkin kokemus pankkiin.
Juu eihän nämä helppoja asioita ole sinulle. Näin ulkopuolisena on helppo huudella ja mielestäni ratkaisu on helppp ja selkeä. Tosin sen toteuttaminen ei varmaankaan ole helppoa kun on itse kyseessä. Rationalistisesti ajateltuna ratkaisu on kuitenkin selkeä. Tsemppiä
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse en lähtenyt uuden kanssa touhuamaan ja se osottautui hyväksi asiaksi, vaikka nyt sinkkuna eletäänkin.
En voi välttyä mielikuvalta, jossa klassisesti runkkailet yksin suihkussa Coldplayn soidessa taustalla ja hoet, että onneksi en lähtenyt sen toisen matkaan! No joo, sorry, ek pahalla, koska en taustoista tiedä paskaakaan. Jotenkin vain luikahti tuo mielikuva ajatuksiin.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Itse olen huomannut, että naisten kiinnostus lopahtaa nopeasti kun joka päivä vain selittää, mitä sitä emännän kanssa tuli eilen puuhailtua. Tosin ei välttämättä toimi naisiin, joilla on jokin kodinrikkomisfetissi. Mulle tämä toisaalta on aika helppoa, koska teen lähes kaiken aina emännän kanssa yhdessä, koska ollaan ällöttävän söpöjä!
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen huomannut, että naisten kiinnostus lopahtaa nopeasti kun joka päivä vain selittää, mitä sitä emännän kanssa tuli eilen puuhailtua. Tosin ei välttämättä toimi naisiin, joilla on jokin kodinrikkomisfetissi. Mulle tämä toisaalta on aika helppoa, koska teen lähes kaiken aina emännän kanssa yhdessä, koska ollaan ällöttävän söpöjä!
Joidenkin naisten kiinnostus myös lopahtaa sitten kun itse osoittaa kiinnostusta takaisin. Heh.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse olen huomannut, että naisten kiinnostus lopahtaa nopeasti kun joka päivä vain selittää, mitä sitä emännän kanssa tuli eilen puuhailtua. Tosin ei välttämättä toimi naisiin, joilla on jokin kodinrikkomisfetissi. Mulle tämä toisaalta on aika helppoa, koska teen lähes kaiken aina emännän kanssa yhdessä, koska ollaan ällöttävän söpöjä!
Nää on näitä. Mulla ei ole ollut tapana sen enempää hehkuttaa kuin peitelläkään siviilisäätyäni. Jotenkin tuntuu siltä, että jos jatkuvasti huutelisin, miten taas ostettiin samanlaiset verkkarit ja syötiin sylikkäin jäätelöä Netflixin ääressä, olisi se multa suurempi merkki siitä, että olen asian suhteen epävarma. Kai viehättävien naisten seurassa saa viihtyä ilman sen kummempaa tarvetta hokea, miten naimisissa minä muuten olen. Itse asiassa töissä on tällä hetkellä miesten ja naisten suhde n. 1/10 ja vielä omalta kannaltani hyvää ikäluokkaa. Aika työlästä varmistaa, että jokainen saa päivittäin kuulla, miten taas eilen käytiin metsälenkillä kahdestaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nää on näitä. Mulla ei ole ollut tapana sen enempää hehkuttaa kuin peitelläkään siviilisäätyäni.

Aivan varmistaakseni tiedustelen sinullako on siis aina sormus sormessa. Tiedän muutaman onnellisen avioparin millä ei ole mitään ulkopuolisia merkkejä kummallakaan. Miksi ihmeessä se siviilisääty kenelläkään kuuluisi. Viranomaisetkin kysyvät kaavakkeissaan, vaikka asiat olisi jo selvitetty.

Tiedän myös muutaman suomalaisen pettäjäsian millä sormus on vaihtelevasti sormessa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aivan varmistaakseni tiedustelen sinullako on siis aina sormus sormessa.
Ei ole ollut vuosiin, ja ihan vaimon "luvalla". Joskus erikseen tongin sen sormeeni johonkin juhliin yms. spesiaalitapauksiin, mutta arjessa mulla ei sitä ole. Tähän saakka en ole pitänyt edes tarpeellisena sitä, koska mulla ei ole ollut pienintäkään tarvetta kyseenalaistaa uskollisuuttani edes niillä pariviikkoisillani, kun olen Eurooppaa kiertänyt yksin. Nyt kieltämättä vähän harmittaa, ettei ole tuota perinteistä signaalia ollut olemassa, mutta en mä ala sitä ottaa hävitettäväksi vain tämän takia. Olen siis jättänyt sen pois, kun muutaman kerran se on ollut häviyksissä milloin mihinkin sen jätettyäni ennen salille menoa. Nukkumaan mennessänikin sen riisuin aina, mutta yöpöydällä se toki säilyi. Nyt se on siis korurasiassa, josta sen nappaan joskus spessujutuissa sormeeni. Vaimolle tämä on sopinut täysin, ja kyllä hän voi muhun luottaa tälläkin kertaa. Tää ajatusten prosessointi on tehnyt hyvää ja saanut laittamaan palikoita kohdilleen.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta on mukavaa heilua sormus sormessa, sehän kuitenkin on paremman ihmisen merkki. Ne joilla semmosta ei oo on jollain tapaa epäonnistuneita yksilöitä kaikki, sehän tiedetään. Nykyään kun voi vielä ihan pokkana saman sukupuolisenkin kanssa heilastella niin on se nyt kumma jos ei kenestäkään oo sanotaanko nyt vaikkapa 30-vuotiaaksi asti vieläkään löytynyt puolisoa.

Noloa se ois. Jos oisin tommosessa tilanteessa niin pitäisin silti jotain sormusta sormessa koska hävettäis olla ilmankaan, ja sit keksisin jotain satuja perheestäni jos joskus tulisi puheeksi. Puhelimeen hakisin netistä jotain kuvia jostain ihmisistä joita sit voisin esitellä perheenäni. Jos vaikkapa jotain thaimaalaisia ettis niin se menis Suomessa hyvin läpi, ja ei vois käydä niin huonoa tuuria et joku sanoiskin et hei toihan on mun vaimo ja noi on mun kakaroita. Vai voisko? Onks kellään tämmösestä kokemuksia?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pakko lisätä vielä sen verran tähän aiheeseen, että nyt kun luin kaikki viestit läpi ja oman ekani vielä uudelleen, sai keskustelu ehkä turhan dramaattisen leiman. Yritin kyllä ilmaista asian selkeästi, mutta kyse nyt ei ole ollut todellakaan siitä, että nyt miettisin muna pystyssä laukkujen pakkaamista. Enemmänkin jonkin sortin peilausta hain tuntemuksilleni, koska onhan nämä nyt aikamoisia näin liki parinkymmenen vuoden jälkeen. Siis näin voimakkaina. Aivan hirveä fiilis oli viime viikolla, kun ei kellekään pystynyt niistä puhumaan, ja kiitokset, että pääosin asiallista palautetta sain lukea avautumiseni jälkeen. Todella paljon helpotti jo tämä prosessointi.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Pakko lisätä vielä sen verran tähän aiheeseen, että nyt kun luin kaikki viestit läpi ja oman ekani vielä uudelleen, sai keskustelu ehkä turhan dramaattisen leiman. Yritin kyllä ilmaista asian selkeästi, mutta kyse nyt ei ole ollut todellakaan siitä, että nyt miettisin muna pystyssä laukkujen pakkaamista. Enemmänkin jonkin sortin peilausta hain tuntemuksilleni, koska onhan nämä nyt aikamoisia näin liki parinkymmenen vuoden jälkeen. Siis näin voimakkaina. Aivan hirveä fiilis oli viime viikolla, kun ei kellekään pystynyt niistä puhumaan, ja kiitokset, että pääosin asiallista palautetta sain lukea avautumiseni jälkeen. Todella paljon helpotti jo tämä prosessointi.

Ois siinä vaimolle ihmettelemistä kun housut pullottaen lähtis yhteisestä kämpästä, "mulla on uus nainen".

Mutta joo, vähän samanlainen tilanne oli vuosia sitten. Kaverin puolison kaveri, klikkasi aivan uskomattomalla tavalla. Juteltiin pitkin iltaa, ja kyllä siinä oli jonkinmoista ihastumista puolin jos toisin. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, eikä itse asiassa ollut edes lähellä.

Mutta seuraavat päivät oli kyllä pää sekaisin. Jatkuvasti mietin nykyistä parisuhdetta, ja mitä se voisi tämän uuden kanssa olla. Kunnes jossain vaiheessa tajusin, että olin ihastunut siihen ihastumisen tunteeseen. Mullakin on pitkä parisuhde takana, ja vaikka rakastan omaa puolisoani yli kaiken, niin pitkässä suhteessa kaikki "tasaantuu". Eikä se edes ole huono asia, mutta alussa kaikki on niin erilaista, jännittää kun toinen tulee luokse, jaksaa viettää aikaa yhdessä 24/7 jne. Ja tietysti naidaan kellon ympäri.

Mutta en ole katunut hetkeäkään että mitään ei tapahtunut. Tuo ihastuminen meni melko nopeasti ohi, tunteet omaa puolisoa kohtaan ei.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Nyt kyllä vituttaa naiset ja ylipäätänsä parisuhde, tai siis vituttaa kun ei ole pariin viikkoon ollut kumpaakaan. 10 vuotta kestänyt suhde loppui ja voi veljet kuinka hauskaa on huomata, että miten tyhjältä arki tuntuu yksinään. Miten voikaan yhden naisen puuttuminen arjesta tehdä itsestäni täysin masentuneen laiskimuksen? Kyllä naiset ovat ihmeellisiä olentoja...
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vitutti 2015 keväällä muutaman kuukauden (lopullinen avioero vahvistettiin helmikuun lopussa). Sen jälkeen ollut ihan kivaa ilman naisia enkä jaksa moista kaivata sekoittamaan arkeani.

Tulipa tuosta mieleeni, että kuinka pitkien taukojen jälkeen täällä ollaan vielä päädytty parisuhteeseen? Itse vietin rauhallista sinkkuelämää lähes 12 vuotta aina tähän syksyyn asti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tulipa tuosta mieleeni, että kuinka pitkien taukojen jälkeen täällä ollaan vielä päädytty parisuhteeseen? Itse vietin rauhallista sinkkuelämää lähes 12 vuotta aina tähän syksyyn asti.

Neljä vuotta oli rauhaisaa eloa, se oli ihan hyvä tauko. Nyt on taas asiat kenties paremmin, tiedä sitten. Omat hankaluutensa tässäkin nyt taas on. Ei tässä ole kukaan ketään jättämässä, mutta joskus olisi yksin vain helpompaa. Ei jaksaisi aina selitellä miksi pitää taas mennä peliin ja tuonne ja tänne tai rakastatko minua.

Sitä koulukuntaa en ole koskaan ollut miten jotenkin harmittaa tulla tyhjään kotiin. Sehän nimenomaan on vain hyvä asia varsinkin, jos on muistanut siivota.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Andy

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sitä koulukuntaa en ole koskaan ollut miten jotenkin harmittaa tulla tyhjään kotiin. Sehän nimenomaan on vain hyvä asia varsinkin, jos on muistanut siivota.
Suurin osa ihmiskunnasta kokee, että tuollainen elämä, jossa yksin möllötellään kämpillä ei ole kovin laadukasta elämää pidemmän päälle. Tämä suomalainen nettinörttien sankaruusajattelu, jossa yksin kämpillä on parasta on harvinaista, enkä itsekään pidä sitä minään tavoittelemisen ja retostelemisen arvoisena sankarillisena asiana.
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Suurin osa ihmiskunnasta kokee, että tuollainen elämä, jossa yksin möllötellään kämpillä ei ole kovin laadukasta elämää pidemmän päälle. Tämä suomalainen nettinörttien sankaruusajattelu, jossa yksin kämpillä on parasta on harvinaista, enkä itsekään pidä sitä minään tavoittelemisen ja retostelemisen arvoisena sankarillisena asiana.
Sitten taas toisaalta yksin möllöttely voittaa milloin vain yksinäisyyden parisuhteessa. Suomessa valitettavasti parisuhde status määrittää todella paljon miten muut ihmiset (muut pariskunnat) suhtautuvat sinuun, @Käyttäjänimetön summasi tuon ajatuksen aika hyvin.

Oma äitini erosi alkoholisti isästäni ristiäisteni seuraavana päivänä ja se on varmasti parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Äitini ei tuonut kotiin mitään ”isäehdokkaita” vaan ensimmäinen miesystävä hänelle tuli minun ollessani 25v ja tämä toimii nyt hyvänä ”varaukkina” lapsilleni. Mitäs sitä parisuhteeseen ryntäämään vain sen takia, että pitää olla parisuhde... Maailma on täynnä harmaan eri sävyjä joita soisin ihmisten oppivan katsomaan.


Hämmentävästi Suomessa ihmisellä pitäisi olla parisuhde pärjätäkseen. Tämä ei rajoitu pelkästään sosiaaliseen asemaan muiden pariskuntien puristuksessa, vaan tämä näkyy esim. myös taloudellisena asemaan ottaen huomioon maan matalan palkkatason suhteessa verotukseen ja asumiskuluihin. En tiedä onko taloudellinen evoluutio ja kapitalismi tasapainottanut pärjäämisen tasapainon siihen, että kaksi pärjää aina paremmin kuin yksi.

Itse olen ollut samassa parisuhteessa 15 vuotiaasta alkaen, joten olen vain huono arvailemaan sinkkujen elämää. Takana on 25 vuotta yhdessä oloa saman naisen kanssa ja niistä 20 naimisissa. Ero on luonnollisesti käynyt joskus mielessä ja kerran olen avioerohakemuksenkin täyttänyt pöydälle eli ei nämä pitkät suhteet ole mitään ruusuilla tanssimista vuodesta toiseen. Mutta tässä ollaan. Tässä suhteessa on jo nähty kaikki mahdollinen ja jos tämä joskus aikanaan päättyy, niin aikansa kutakin ja matka jatkuu sanoi muut mitä tahansa.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnittelut. Itse en tiedä lähipiiristäni ainuttakaan itseni ja äitini lisäkseni eronnutta, joka ei olisi saman tien löytänyt uutta "rakkautta" (lainausmerkeissä koska en tiedä onko kyse läheisyysriippuvuudesta vai oikeasta rakkaudesta). En nyt laske tähän mukaan kavereitani, joilla oli joku suhde parikymppisenä, mutta ovat käytännössä heteroja ikisinkkuja.

Taitaa olla suhteellisen harvinaista tällainen, siksipä tulikin mieleeni kysyä asiasta. Itselläni on pohjilla 5 vuotta high school crushin kanssa ja sen jälkeen 8 vuotta kestänyt parisuhde, joka päättyi sitten kolmekymppisenä. Toki nyt on liian aikaista muutaman kuukauden jälkeen sanoa tuleeko tästä tuoreimmasta lyhyt, loppuelämän mittainen vai jotain muuta. Useimmat kavereista olivat kyllä jo dropanneet meikäläisen nimen ikisinkkujen laariin, mutta ihan positiivisesti ovat ottaneet uutisen vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös