Naisasiat

  • 7 462 391
  • 26 494

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
@Tadu No nyt selvensi, ihmettelin kun @Sanainen arkku kysyi että missä vaiheessa siirryit määrittelemään tyttöystävän sijaan avovamoiksi. Oletin siis heti kun käytit sanaa vaimo, että olette naimisissa. Liian vaikeeta ilmeisesti tänään tämä blondin ajatuksenjuoksu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
@Tadu No nyt selvensi, ihmettelin kun @Sanainen arkku kysyi että missä vaiheessa siirryit määrittelemään tyttöystävän sijaan avovamoiksi. Oletin siis heti kun käytit sanaa vaimo, että olette naimisissa. Liian vaikeeta ilmeisesti tänään tämä blondin ajatuksenjuoksu.

Ihan siitä päättelin, että viestissä puhuttiin yhteenmuuttamisesta, mutta ei mainittu myöhemmin solmittua avioliittoa.
Näin näitä tulkintoja tehdään asioista joita ei lue. Nosta käteni pystyyn virheen merkiksi.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Pientä ajatusten kasailua..

Avioeron vireillepanosta (ja erilleenmuutosta) alkaa jossain vaiheessa vuosipäivä lähestyä. Virallinen ero astui voimaan tuossa joulukuussa. Tässä on nyt siis jonkinaikaa chillailtu, ja todella tyytyväinen olen ollut itsekseni, ja sinällään tuntuukin että näin kannattaisi ilman muuta tällä hetkellä myös jatkaa jonkin tarkemmin määrittelemättömän ajan. Lapsen vuoroviikkoasuminenkin sujuu loistavasti, joten mikäs tässä on miehen ollessa..

Mutta jotenkin ilmeisesti alitajunta on pystynyt työstämään asioita, sillä eilen tapahtui aivan puun takaa jotain merkillistä. Tapasin uusien työtehtävien kautta erään naisen, ja ensimmäistä kertaa viimeiseen vuoteen läikähti rinnassa sellainen "tuohonhan voisi vaikka ihastua". Arviolta minun ikäisenä, ilmeisen fiksu, avoin ja vieläpä ihan viehättävä (ei sellainen klassinen kaunotar, vaan juurikin eri tavalla viehättävä) aikuinen ihminen. Työasioiden ohessa puhuimme heti myös muuta, hän vieläpä oma-aloitteisesti selitti YH-äiti elämäntilanteensa sun muut, miten on esimerkiksi työasioita järjestellyt siitä näkökulmasta. Keskusteluyhteys oli välittömästi äärimmäisen luonteva ja toimiva, aivan kaiken suhteen. Jossain määrin jopa hämmennyin, että hän ei tosiaankaan jättänyt epäselväksi olevansa vapailla markkinoilla. Mutta toisaalta monet ihmiset ovat luonnostaan hyvin avoimia, ja selittävät heti ummet ja lammet vieraallekin ihmiselle. Ja koska olen itsekin kokenut parisuhdeihminen, niin en tuosta tietenkään lähtenyt mitään omia johtopäätöksiäni vetämään, etenkin koska kuten edellä sanoin niin minulla ei ole minkäänlaista painetta mihinkään suuntaan ihmissuhdeasioista puhuttaessa..

Joka tapauksessa tapaamme uudelleen noin kuukauden päästä ja taas ihan kahdestaan, koska minulle on tullut uusia työtehtäviä, joita hän taas tekee toisessa paikassa meidän yhteisellä työnantajallamme. Hän siis käytännössä tutoroi minua näissä työhommissa. Toisaalta tässä jo etukäteen on suorastaan vaivaantunut olo tuosta tapaamisesta, koska tuollainen pienikin muljaus sydänalassa on kuitenkin ollut erittäin harvinainen vieras minun elämässäni viime aikoina. Mietin oikein sitä, että 15-20 vuotta sitten olisin mennyt aivan puihin eilisen kaltaisessa tilanteessa, mutta kyllä se ikä ja parisuhdekokemukset (eikä varmasti vähiten yksi epäonnistunut avioliitto) vain ovat opettaneet laittamaan asioita mittasuhteisiin. En esimerkiksi ryhtynyt mihinkään spontaaneihin toimenpiteisiin, kuten pyytänyt häntä heti facebook-kaveriksi tai muuta sellaista. Kaikkein positiivisin viesti tässä asiassa on se, että selvästikin tosiaan olen aivan huomaamattani kyennyt työstämään asioita eteenpäin mielessäni, kun aivot ihan yhtäkkiä sallivat minulle eilisen tunnekokemuksen..
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Piti sit yksi naikkonen tänään illemmalla nähdä. Mut nyt ollut 1,5h hiljaa, eikä ole vastannut viestiini. No illemmalla voi kysellä uudelleen. Ärsyttävää kissa hiiri leikkiä minusta.
 

BaronFIN

Jäsen
Siellä voi olla hiiren sijasta isompi kollikissa kiikarissa, mutta kelpaat hyvänä kakkosena...

Siis vakavasti sanottuna: perseestähän tuo on, mutta jokainen määrittää itse kuinka vietävissä oleva rukkanen itse on.
 

A Siente

Jäsen
Onko kellään kokemusta uskovaisten kanssa seurustelusta? En itse ole yhtään uskovainen, mutta erään sellaisen kanssa ollaan tapailtu ja tultu hyvin juttuu- Tavattiin alunperin kun tuli juttelee jeesuksesta. Kahet treffit alla, joten vielä on hyvä hetki perääntyä.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Onko kellään kokemusta uskovaisten kanssa seurustelusta? En itse ole yhtään uskovainen, mutta erään sellaisen kanssa ollaan tapailtu ja tultu hyvin juttuu- Tavattiin alunperin kun tuli juttelee jeesuksesta. Kahet treffit alla, joten vielä on hyvä hetki perääntyä.

Kai se sentään oli kunnon uskovainen ja antoi ekoilla treffeillä herran käskystä?
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Pelottavinta oli ettei antanut. En sit tiedä, pelkään tämän olevan ansa.

Suosittelen varomaan. Uskovaisista en kyllä osaa sanoa. Omat kokemukset taitaa jäädä uskovaisten suhteen papeiksi opiskeleviin tylleröihin. Ei kai ne kovin uskonnollisia ollut, mutta ei jumala ainakaan niiden seksuaalisia tarpeitaan täyttänyt.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Onko kellään kokemusta uskovaisten kanssa seurustelusta? En itse ole yhtään uskovainen, mutta erään sellaisen kanssa ollaan tapailtu ja tultu hyvin juttuu- Tavattiin alunperin kun tuli juttelee jeesuksesta. Kahet treffit alla, joten vielä on hyvä hetki perääntyä.

Kovinkaan uskovaisen kanssa en muista teideni ristenneen, mutta yleisluontoisesti voisi sanoa, että sen ensimmäisen yhteisen yön jälkeen kannattanee ainakin kuulostella niitä iltarukouksia tarkalla korvalla: Rukoillaanko pelastusta kadotuksesta vai uusintaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Kahdet ”treffit” eivät ole tapailua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko kellään kokemusta uskovaisten kanssa seurustelusta? En itse ole yhtään uskovainen, mutta erään sellaisen kanssa ollaan tapailtu ja tultu hyvin juttuu- Tavattiin alunperin kun tuli juttelee jeesuksesta. Kahet treffit alla, joten vielä on hyvä hetki perääntyä.

Kolmatta vuotta mennään syvästi katolilaisen, mutta tavallisen ihmisen kanssa ja uskonnosta ei ole ollut mitään ongelmia. Uskontoakin on niin monenlaista ja olemme sopineet, että minä en lausu Jari Litmasen nimeä ja hän ei niistä omistaan huutele sen enempää.

Hihhulin kanssa tuskin kannattaisi olla. Olen ollut muutaman kerran kirkossa ja yhdessä saarnassa puhuttiin jostain junioriurheilusta jotain ja siinähän se meni. Tuo on tietenkin jonkin verran huolestuttavaa, jos tapaaminen on johtunut jeesuksesta puhumisesta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onko kellään kokemusta uskovaisten kanssa seurustelusta?
Se kannattaa ottaa huomioon että monille uskossa oleville esiaviollinen seksi on syntiä ja haluavat pidättäytyä seksistä ennen avioliittoa. No se on sitten eri asia mitä kukin seksiksi mieltää, joillekin se tarkoittaa yhdyntää ja muu puuhastelu on ihan OK.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kellään kokemusta uskovaisten kanssa seurustelusta? En itse ole yhtään uskovainen, mutta erään sellaisen kanssa ollaan tapailtu ja tultu hyvin juttuu- Tavattiin alunperin kun tuli juttelee jeesuksesta. Kahet treffit alla, joten vielä on hyvä hetki perääntyä.
On. Esiaviollinen seksi oli syntiä, mutta kuitenkin sitä harrastettiin muutaman kerran. Älytön morkkis siitä hänelle tuli, mutta lihan himo taisi kuitenkin viedä voiton. Onneksi lopulta tajuttiin, että olemme liian erilaisia ja lähdimme omiin suuntiin.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Onko kellään kokemusta uskovaisten kanssa seurustelusta? En itse ole yhtään uskovainen, mutta erään sellaisen kanssa ollaan tapailtu ja tultu hyvin juttuu- Tavattiin alunperin kun tuli juttelee jeesuksesta. Kahet treffit alla, joten vielä on hyvä hetki perääntyä.

Kaipa tässä voit kysyä itseltäsi miksi ko. ihmisestä kiinnostuit? Oletettavasti ulkonäkö oli miellyttävä - jutut ei niinkään? Sitten voit mielessäsi kysyä saman hänen näkökulmastaan: oliko tärkein asia hänen mielestään saada keskustella ziisukzesta - vai oletko sinä itse tapailemisen arvoinen?

Myös jutustelun aiheet tapailemisien aikaan ovat aika paljastavia. Jutteletteko niitä näitä - vai onko ziisus läsnä vahvasti jutuissa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kellään kokemusta uskovaisten kanssa seurustelusta? En itse ole yhtään uskovainen, mutta erään sellaisen kanssa ollaan tapailtu ja tultu hyvin juttuu- Tavattiin alunperin kun tuli juttelee jeesuksesta. Kahet treffit alla, joten vielä on hyvä hetki perääntyä.

Eräs tuttavani totesi joskus 20 vuotta sitten, että noissa tilanteissa on yleensä lopulta vain kaksi vaihtoehtoa: erota tai tulla itse uskoon. Tai no, kolmas vaihtoehto lienee tuolla logiikalla se, että toinen osapuoli menettäisi uskonsa.

Mutta tiedän kyllä tapauksia, joissa omien sanojensa mukaan lähinnä tapauskovainen ja aidosti uskovainen kirkollinen viranhaltija ovat päätyneet perustamaan perheen. Eli kaikki on mahdollista. Viime kädessä kaikki riippunee siitä, miten uskonnollisuus tai sen puute näkyvät ihmisten suhtautumisessa toisiin, ja miten hyväksytään vastakkaisia mielipiteitä.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Suosittelen varomaan. Uskovaisista en kyllä osaa sanoa. Omat kokemukset taitaa jäädä uskovaisten suhteen papeiksi opiskeleviin tylleröihin. Ei kai ne kovin uskonnollisia ollut, mutta ei jumala ainakaan niiden seksuaalisia tarpeitaan täyttänyt.
Samansuuntaisia kokemuksia itsellä teologian opiskelijoista, ollapa vielä nuori ja heidän bileissä...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se kannattaa ottaa huomioon että monille uskossa oleville esiaviollinen seksi on syntiä ja haluavat pidättäytyä seksistä ennen avioliittoa. No se on sitten eri asia mitä kukin seksiksi mieltää, joillekin se tarkoittaa yhdyntää ja muu puuhastelu on ihan OK.

Niin. Siitä on vaikka kuinka paljon erilaisia dokumentteja ja raportteja kuinka eräissä ei niin mukavissa uskonnoissa perseeseen kyllä pannaan, kun on pakko saada jotain. Mutta siihen pyhimpään ei voi koskea ilman avioliittoa ainakaan kikkelin kanssa.

Tämä on ihan oikeasti totta, ei sitä ehkä vain tule ajatelleeksi kylmässä Pohjolassa.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Niin. Siitä on vaikka kuinka paljon erilaisia dokumentteja ja raportteja kuinka eräissä ei niin mukavissa uskonnoissa perseeseen kyllä pannaan, kun on pakko saada jotain. Mutta siihen pyhimpään ei voi koskea ilman avioliittoa ainakaan kikkelin kanssa.

Tämä on ihan oikeasti totta, ei sitä ehkä vain tule ajatelleeksi kylmässä Pohjolassa.

Suuhinottoakaan ei lasketa seksiksi, esim. monilla alueilla Jenkeissä.

Tuohon viimeiseen kappaleeseen ei voisi olla enempää erimieltä, vilkaisu kierrätyskeskukseen vahvistaa sen...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Miten itse määrittelisit sen?

Tarkoitin, että parien treffien jälkeen on turha asiasta viemä stressata. Onko teillä ollut romantikkaa? Oletteko puhuneet suhde-asioista? Ne kaikki tulevat itsestään ajan kanssa. Tässä vaiheessa on vielä aiheesta turha stressata. Anna asioiden kehittyä rauhassa ja keskustele. Sillä nämä asiat ratkeavat.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Onko kellään kokemusta uskovaisten kanssa seurustelusta? En itse ole yhtään uskovainen, mutta erään sellaisen kanssa ollaan tapailtu ja tultu hyvin juttuu- Tavattiin alunperin kun tuli juttelee jeesuksesta. Kahet treffit alla, joten vielä on hyvä hetki perääntyä.

Kyllä kysymys on paljolti siitä, pystyttekö kunnioittamaan toistenne pyhiä arvoja. No, tietysti ristiriitoja voi tulla myös ulkopuolelta, kuten lähipiireistänne. Tämänkin ketjun kommenteista voit päätellä, että on mahdollista että jokunen kavereistasi ei kunnioittaisi kumppaniasi tämän vakaumuksen vuoksi. Samoin on toisinkin päin, joskin silloin varmasti sukulaiset olisivat suurempi uhka.

Merkittäviä käytännön asioita on paljon. Esim. suhtautuminen päihteisiin. Jos se on merkittävästi erilainen, voi olla että asiasta tulisi suhteelle ns. kynnyskysymys, jossa toinen joutuisi taipumaan liikaa. Minä esim. en absolutistina pystyisi lainkaan kunnioittamaan mitään skumppabimboa, jonka elämän tähtihetkiä olisi #korkkaritkattoon instapäivitys toisen samanlaisen tyhjäpään kanssa. Huume on huumetta laillisenakin, eikä itseään kunnioittava sen käyttämisellä ainakaan elämöi ja asiaa karnevalisoi.

Vielä isompiin kysymyksiin saattaa törmätä, jos ilmestyy jälkikasvua. Arvot ovat niin iso juttu. Jos sinulla on arvot, haluat ne varmasti siirtää lapsellesi. Se ON kasvatusvastuuta, rehellisyyttä itseään ja rakkautta lasta kohtaan. Entä, jos vanhempien arvot poikkeavat paljonkin toisistaan? Tämä asia on toki mahdollista muidenkin asioiden, kuin uskonnon osalta.

Viisautta sinulle. Älkää loukatko toisianne ja itseänne. Kunnioitusta enemmän, kuin palstatoverit tuossa yllä ilmensivät.

Osaatko muuten nimetä omat arvosi?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä kysymys on paljolti siitä, pystyttekö kunnioittamaan toistenne pyhiä arvoja. No, tietysti ristiriitoja voi tulla myös ulkopuolelta, kuten lähipiireistänne. Tämänkin ketjun kommenteista voit päätellä, että on mahdollista että jokunen kavereistasi ei kunnioittaisi kumppaniasi tämän vakaumuksen vuoksi. Samoin on toisinkin päin, joskin silloin varmasti sukulaiset olisivat suurempi uhka.

Tässä kannattaa kuitenkin ottaa se huomioon, että ei niiden sukulaisten kanssa seurustella. Jos joku ei sinua hyväksy, niin sitten ei mennä sinne pääsiäislounaalle tuonne paikkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös