Naisasiat

  • 7 487 261
  • 26 542

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Eipä kai tuo niin harvinaista ole, ettei ryntää heti seurustelemaan uudelleen. Mulla meni useampi vuosi edellisen suhteen päättymisestä siihen, kun aloin jälleen seurustelemaan ja lopulta menin naimisiin.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä kai tuo niin harvinaista ole, ettei ryntää heti seurustelemaan uudelleen. Mulla meni useampi vuosi edellisen suhteen päättymisestä siihen, kun aloin jälleen seurustelemaan ja lopulta menin naimisiin.

Ei se toki ole harvinaista, että muutaman vuoden tauko tulee. Nyt kiinnostikin, että kuinka pitkiä taukoja muilla on pisimmillään ollut.
 

teppana

Jäsen
Itse erosin joskus 20 vuotiaana parisuhteesta joka oli kestänyt kolmisen vuotta. Sitten oli sellainen 2-3 kolmen vuoden tauko jonka aikana ei kehittynyt mitään vakavaa suhdetta vaan enemmän tai vähemmän fuck buddy meiningillä useamman naisen kanssa. Nyt takana on reilut kahdeksan vuotta yhdessäoloa saman naisen kanssa ja toiveena on ettei tarvitse enää vaihtaa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Muutaman vuoden aikuinen seurustelusuhde tuli päätökseen tuossa pari kuukautta sitten... Kiva mimmi, mukavaa oli, hienoa oli pitkästä aikaa tuntea rakastumisen tunnetta jne. mutta taitaa se vaan olla näin aikuisella iällä aika haastavaa löytää sellaista tyyppiä, jonka kanssa näkisi viihtyvänsä loppuikänsä? Toki tuohon suhteeseen tuli lähdettyä aika nopeasti avioeron jälkeen (20 vuotta liitossa), mutta ei se nyt mikään ”laastari” ollut, ei vaan nää ominaisuudet osuneet yksiin.

Anyways nyt on kyllä ajatuksena ottaa nämä seurusteluhommat vähemmän vakavasti ja keskittyä itseen & läheisiin! Tai mistä sitä tietää keneen tulee törmättyä kun sitä vähiten odotta...
 

Birchman

Jäsen
Jaahas, tuli tuossa yhden baari-illan jälkeen käveltyä naispuolisen kollegan kanssa samaa matkaa kotiin. Mulla on hänen kanssaan ollut aiemmin vähän kylmää ja kuumaa, joka tuossa jossain vaiheessa sitten loppui kun en enää jaksanut sitä kissahiiri-leikkiä. Nyt sitten puhuttiin ensimmäisen kerran vähän enemmän ja nainen sanoi, että oli kiva jutella ja että olisi kiva tutustua muhun paremmin.. Oon niin skeptinen nykyään näiden juttujen kanssa, kun ihmiset puhuu ja tekee ihan päinvastaisia asioita enkä oikeastaan edes tiedä, mikä hänen parisuhdestatus on. Meinasin kysyä yökylään, mutta tajusin jättää lauseen kesken. Tämän kyllä nainenkin huomasi ja sanoi vain hyvää yötä. Tässä on kaksi oikein jästipäätä vastakkain ja se tuli esille jo tuon alun kissahiiri-leikin aikana. Kumpikaan ei oikein suostu avaamaan.. Ei tätä oikeastaan itselläkään tule muiden naisten kanssa, on helppo jutella kun ei ole sellaista kiinnostusta. Tämän kanssa sitten kiinnostusta ehkä olisi, mutta oma ylpeys ei anna periksi alkaa tehdä peliliikkeitä..

Eipä tässä avautumisessa varmaan mitään pointtia ollut.. Tuntuu, että vientiä voisi olla mutta sellainen oikeasti kiinnostava nainen tuntuu olevan kiven alla. Mieluummin herään yksin kotoa, kun joka viikonloppu jonkun yhden illan toivon vierestä. Ei ole mun juttu ollut oikein koskaan. Mennään nyt toistaiseksi tällä ja katsotaan mitä tuleman pitää.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Vastaillaanpas piruuttaan tähän vaikka sitten vähän viivelläkin, kun kerran ihmetystä aiheutti. Taisin ilmaista itseäni aika huonosti, ei ollut kyse mistään avautumisesta, saati katkeruudesta. Olen tällä hetkellä kihloissa ja suunnittelemme paremman puoliskon kanssa perheenlisäystä, miksi ihmeessä olisin katkera siitä, että joku lukioaikainen ihastukseni vaihtaa kumppaniaan?

Pointtini oli siinä, että minun on yksinkertaisesti erittäin vaikeaa löytää kunnioitusta sille, että aikuiset ihmiset mainostavat julkisesti omaa parisuhdettaan ja sen ihanuutta. Tuollainen toiminta kuuluu mielestäni teini-ikäisille, sillä siinä elämänvaiheessa parisuhde kun on valitettavan usein enemmän tai vähemmän statussymboli. Lisäksi, tässäkin ketjussa on aika usein ollut puhetta siitä, että naisilla on pahana tapana sopivan tilanteen tullen yllyttää jotain kaveriporukan jäsentä eroamaan. Ei tarvitse kuin jotkut illanistujaiset, riittävästi viiniä ja/tai sidukkaa ja sitten joku menee lipsauttamaan jostain miehensä ikävästä tempauksesta, niin johan muut innostuvat, "jätä se vätys, tänä iltana etsitään sulle uusi mies!" tai jotain vastaavaa.

Ja kyllä, en tiedä mikä tässä eron taustalla on, mutta jotenkin vaan tuntuu kummalliselta, että noin kymmenisen vuotta seurustelua ja pari vuotta naimisissa olemista yksinkertaisesti vain pyyhitään pois, jonka jälkeen alkaa kiivas julkinen mainostaminen uuden parisuhteen ihanuudesta. Vaikea uskoa tämän miehen osalta mitään niin pahaa tempausta, että tällainen toiminta olisi edes jollain tapaa järkeenkäypää. Tuntuu, että yrittääkö tämä kyseinen neito vakuutella lähinnä itselleen sitä, että tuo aiempi suhde oli suuri virhe ja nykyinen parasta ikinä. Todennäköisesti myös tämä jätetty mies näkee, tai ainakin jotain kautta saanee tietoonsa tästä toiminnasta, sillä vaikka hän olisikin blokattu Facebookin kautta, niin tuskin tämä kyseinen neito on estänyt kaverilistaltaan jokaista tämän miehen sukulaista ja entisen pariskunnan yhteisiä kavereita. Tämä aiheuttanee helposti paljon kiusallisia tilanteita itse kullekin, ja ennen kaikkea tuskinpa se uusi suhde olisi yhtään huonompi, vaikka ihan kaikkea ei jakaisi Facebookissa.

Tässä on nyt niin paljon väärin, etten tiedä mihin tarttuisi. Okei, aloitetaan tuosta kliseisestä naisten illanistujaisista jne.. Toihan on täyttä paskaa siis. Okei, jotkut katkerat mieslapset tosiaan voivat luulla näin. Mutta siis, toihan on vaan suoraan jostain huonosta mielikuvituksesta. Mä en tosiaan tiedä, veti ihan sanattomaksi. Enemmän veti sanattomaksi, että teikäläinen on edes kirjoittanut tuonkaltaista paskaa.

Toiseksi, miksi helvetissä sulle edes pitäisi kuulua, miten toinen kokee parisuhteensa? Siis miksi? Sulla on selvästi joku oma päähänpinttymä miten asioiden pitäisi mennä, ja sitten ihmettelet kun täällä kyseenalaistetaan. Luepa nyt niitä viestejäsi ja mieti minkä kuvan annat. Mä en tähän syssyyn nyt enempää jaksa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vastaillaanpas piruuttaan tähän vaikka sitten vähän viivelläkin, kun kerran ihmetystä aiheutti. Taisin ilmaista itseäni aika huonosti, ei ollut kyse mistään avautumisesta, saati katkeruudesta. Olen tällä hetkellä kihloissa ja suunnittelemme paremman puoliskon kanssa perheenlisäystä, miksi ihmeessä olisin katkera siitä, että joku lukioaikainen ihastukseni vaihtaa kumppaniaan?

Pointtini oli siinä, että minun on yksinkertaisesti erittäin vaikeaa löytää kunnioitusta sille, että aikuiset ihmiset mainostavat julkisesti omaa parisuhdettaan ja sen ihanuutta. Tuollainen toiminta kuuluu mielestäni teini-ikäisille, sillä siinä elämänvaiheessa parisuhde kun on valitettavan usein enemmän tai vähemmän statussymboli. Lisäksi, tässäkin ketjussa on aika usein ollut puhetta siitä, että naisilla on pahana tapana sopivan tilanteen tullen yllyttää jotain kaveriporukan jäsentä eroamaan. Ei tarvitse kuin jotkut illanistujaiset, riittävästi viiniä ja/tai sidukkaa ja sitten joku menee lipsauttamaan jostain miehensä ikävästä tempauksesta, niin johan muut innostuvat, "jätä se vätys, tänä iltana etsitään sulle uusi mies!" tai jotain vastaavaa.

Ja kyllä, en tiedä mikä tässä eron taustalla on, mutta jotenkin vaan tuntuu kummalliselta, että noin kymmenisen vuotta seurustelua ja pari vuotta naimisissa olemista yksinkertaisesti vain pyyhitään pois, jonka jälkeen alkaa kiivas julkinen mainostaminen uuden parisuhteen ihanuudesta. Vaikea uskoa tämän miehen osalta mitään niin pahaa tempausta, että tällainen toiminta olisi edes jollain tapaa järkeenkäypää. Tuntuu, että yrittääkö tämä kyseinen neito vakuutella lähinnä itselleen sitä, että tuo aiempi suhde oli suuri virhe ja nykyinen parasta ikinä. Todennäköisesti myös tämä jätetty mies näkee, tai ainakin jotain kautta saanee tietoonsa tästä toiminnasta, sillä vaikka hän olisikin blokattu Facebookin kautta, niin tuskin tämä kyseinen neito on estänyt kaverilistaltaan jokaista tämän miehen sukulaista ja entisen pariskunnan yhteisiä kavereita. Tämä aiheuttanee helposti paljon kiusallisia tilanteita itse kullekin, ja ennen kaikkea tuskinpa se uusi suhde olisi yhtään huonompi, vaikka ihan kaikkea ei jakaisi Facebookissa.
Nyt ei luetun ymmärtäminen riitä. Ei tämmöiseen tajunnanvirtaan ja sekavuuteen ja spekulointiin pysty kuin naiset. Suosittelen menemään sinne tyttöjen sidukkailtaan kysymään mielipidettä asiaan, täällä ei pystytä auttamaan.
 

Grafix

Jäsen
^ Facebookin välityksellä on aina hyvä tehdä parisuhdeanalyysia ulkopuolisista henkilöistä. Ja kun toisten asiat ovat tunnetusti aina kiinnostavampia kuin omat, niin siksi kannattaakin syynätä tarkasti kaikki kuvakommentit ja aikajanatapahtumat. Jos joku asia jää vielä askarruttamaan, niin Messengerillä kannattaa myös kysellä lisäkommentteja kohteelta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Suosittelen menemään sinne tyttöjen sidukkailtaan kysymään mielipidettä asiaan, täällä ei pystytä auttamaan.

Kannattaa mennä. Eksä kiivaasti väitti päätöksen olevan hänen itsensä, vaikka myönsi samalla, että fasessa on tyttöjen kanssa asiaa pohdittu.

Apinaa on kiva koijata porukalla.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kannattaa mennä. Eksä kiivaasti väitti päätöksen olevan hänen itsensä, vaikka myönsi samalla, että fasessa on tyttöjen kanssa asiaa pohdittu.

Apinaa on kiva koijata porukalla.


Niin, tai sitten kannattaa valita puoliso joka ei tee päätöksiä kavereiden mielipiteen mukaan. Tietysti asia erikseen jos autetaan pois väkivaltaisesta suhteesta, tuolloin kavereiden apu voi olla korvaamaton.

Mua ei ainakaan kiinnosta mitä puolisoni kavereidensa kanssa miehistä jauhaa. Ihan yhtälailla miehet harrastavat tuota, joku sanoo miten akka nalkuttaa, muut yhtyvät kuoroon ja lopputulema on se, että yhteen ääneen julistetaan miten naiset on perseestä. Kuitenkin kaikki kömpivät yöksi kiltisti kotia, suurin osa onnellisena että se puoliso on siellä.

Heikko itsetunto täytyy olla, jos kuvittelee avioeron johtuvan vaimon kavereista.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kylläpä on mukavaa kirjoittaa tänne palstalle.

No sepä kiva kuulla!

Sen verran voin sua tukea, että tosiaan tommonen jatkuva somessa hehkutus siitä miten ihana mies/nainen mulla on, ja varsinkin tommonen öklöjen ja myötähäpeää herättävien ”sä oot ihanin” ”eiku sä söpöliini” ”sinäpäs makkuliini-pakkuliini” ”hihi eiku sä tattikyrpä” ”sinäpäs senkin perunamuussiperse” on kyl rassukkaa touhua, ei tommosta julkista lirputtelua oo minun maailmankuvani mukaan aikuisten ihmisten tarvetta tehdä jos kaikki on OK. Nuoret ja vajukit on sitten erikseen.

Mutta että naiset vai tahtoo aina juhlissaan saada toisilleen eroja aikaan, tuo nyt oli melko noloa scheissea. Ja hassua kyllä miten kiinnostunut oot jonkun mukamas yhdentekevän naisen tekemisistä ja facebook-kuvista. Aiheestakin sait kyllä noista vähän sakinhivutusta. Mutta älä välitä! Tänne kun on niin kiva kirjottaakin!
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mikä siinä on että näin varattuna vientiä olisi vaikka kuinka paljon... Juurikin aivan uskomattoman gimman kanssa olis ollut vaikla minkälaista menoa, mutta edetä ei voi kun avopuoliso odottaa yhteisessä kodissa. Tämä gimma tottakai pahoittaa mielensä kun olen antanut ymmärtää mutten ymmärrä antaa.

Ehkä tässä saa jotain oman päänsä sisäisiä miespisteitä, kun saa "hyväksyntää" tuon näköiseltä gimmalta. Mutta en tiiä sitten onko senkään arvoista. Lopulta kaikkia vituttaa.. Hänkin kyllä tiesi että oon varattu...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miten sä vasta nyt tuon @powerplaymaker tajusit? Luullut sinua teiniä vanhemmaksi. ”Älä lahre sinne”. Pidemmän selityksen miksi tuota tapahtuu annan siten kun mulla on molemmat kädet käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Miten sä vasta nyt tuon @powerplaymaker tajusit? Luullut sinua teiniä vanhemmaksi. ”Älä lahre sinne”.
Onhan tuo tajuttu jo aikoja sitten mutta aina sitä hämmentty uudestaan näistä. Ehkä oon jäänyt kaipaamaan jotain hyväksyntää joskus ja nyt haen kompensaatiota? Joku saa kuitenkin pitämään housut jalassa ja hyvä niin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Ei kai tämä ollut mikään feminismiin eli ylipäisiinkään poliittisuuteen liittyvä ketju?
Minä en nuorena uskaltanut naisiin discoissa kajota, seksuaalisesti häiritä. Näin jälkikäteen tajuten, olin silloinkin edellä aikaani, onnistuin jopa kiitämään vauhdilla onnieni ohi, korrektisti otsikoihin en ole ikinä päätynyt. En ole kihlajais-ilmoituksia joutunut maksamaan. En ole onneksi ikimuistoisiin hää-spektaattaleiden tähtenä tuikkimaan.

Myöhemmin vapaissa pubi-suhteissa olen kyllä veronmaksanut osani, suorittanut duunaritoiminnan tulonsiirtämistä nauramiseen ja muuhunkin läheisyyteen, myös yhteiseen syömiseen eli naarasta piti muinoin urosta esittävän paijata: siten sai ehkä patriarkaatin edustaja toivoa sexkanssakäyntiä. Eli joskus kokonaista naista ihailla, ja myös pillua, joka on osa kokonaista naista.
Olen ollut nyt surullinen muutaman kerran näin jälkikäteen tajutessani hyvin lällärikloppi olleeni, nuorena typeryyttäni ja vanhempana liian korrektisti hätäilleeni. Helvetin naurettava suomalainen metsäläispelle. Mutta onneksi luonnonvalinta toimii, vaikka nyt miettii... väärin on arvee elänyt, liian kiltti mies.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Asian vakavuudesta johtuen voisi olla ehkä Ihmettelyketjun kamaa vakavien asioiden käsittelypaikassa eli Kierrätyskeskuksessa. Laitetaan nyt tänne, niin saadaan eloa tähänkin ketjuun.

Missä vaiheessa pariutumisprosessia naisista tulee tätejä? Siis sellaisia, jotka panikoivat kaikesta turhasta ja antavat hienoja ohjeita, kuten ”älkää ampuko niitä raketteja sitten tänne terasille, ettei meiltä lähde näkö”. No kun se sillä sun miehellä tulikin ensimmäisenä mieleen.

Todetaan loppuun, että naiset on ihania!

Yksi typerimmistä käytösmalleista, joka hyvin todennäköisesti on äidiltä perittyä. Ihme ilon pilaamista.

Mutta niin on. Siis ihania.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Missä vaiheessa pariutumisprosessia naisista tulee tätejä? Siis sellaisia, jotka panikoivat kaikesta turhasta ja antavat hienoja ohjeita, kuten ”älkää ampuko niitä raketteja sitten tänne terasille, ettei meiltä lähde näkö”. No kun se sillä sun miehellä tulikin ensimmäisenä mieleen.
Siinä vaiheessa kun niillä on jotain omaa. Tämä tätiytyminen on saanut alkunsa silloin kun naisille on ruvettu antamaan oikeuksia.

Ihania joo ovat.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Nyt osui kyllä niin mahtava nainen kohdilleen, että ei malttaisi olevan erossa hetkeäkään. Tässä oikeastaan pari-kolme vuotta tuli etsittyä vaihtelevan aktiivisesti naisystävää ja nyt tuntuisi osuvan oikea kohdilleen. Aika monta pettymystä tuli kyllä matkan aikana koettuna, mutta kyllä ne pettymyksetkin kannatti kokea. Treffeillä ravaaminen on kyllä pidemmän päälle melkoisen raskasta ja välillä tuntui, että pitäis luovuttaa koko homma ja odotella vain jos jostakin se nainen ilmeistyisi.

Tässä kun kerkesi semmoset reilut kolmekymmentä vuotta oltua oikeastaan koko ajan poikamiehenä niin hivenen on joutunut tekemään itsensä kanssa töitä sen suhteen, että vieressä on tosiaan joku. Jonkinmoisia sisäisi muurejakin oli kyllä kerinnyt itselle muodostumaan, mutta kyllä ne siitä on pikkuhljaa rikkoutuneet.

Löytyi muuten tinderistä, että kyllä sieltäkin voi onnistumisia saavuttaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt osui kyllä niin mahtava nainen kohdilleen, että ei malttaisi olevan erossa hetkeäkään. Tässä oikeastaan pari-kolme vuotta tuli etsittyä vaihtelevan aktiivisesti naisystävää ja nyt tuntuisi osuvan oikea kohdilleen. Aika monta pettymystä tuli kyllä matkan aikana koettuna, mutta kyllä ne pettymyksetkin kannatti kokea. Treffeillä ravaaminen on kyllä pidemmän päälle melkoisen raskasta ja välillä tuntui, että pitäis luovuttaa koko homma ja odotella vain jos jostakin se nainen ilmeistyisi.

Tässä kun kerkesi semmoset reilut kolmekymmentä vuotta oltua oikeastaan koko ajan poikamiehenä niin hivenen on joutunut tekemään itsensä kanssa töitä sen suhteen, että vieressä on tosiaan joku. Jonkinmoisia sisäisi muurejakin oli kyllä kerinnyt itselle muodostumaan, mutta kyllä ne siitä on pikkuhljaa rikkoutuneet.

Löytyi muuten tinderistä, että kyllä sieltäkin voi onnistumisia saavuttaa.
Kuulostaa itseltäni. Löysin tarkalleen tänä päivänä kaksi vuotta sitten nykyisen vaimoni Tinderistä. Sitä ennen oli parikymppisenä ollut ainoa vakavahko seurustelusuhde. Siihen nähden yhteiselo sekä nopea yhteenmuutto meni hyvin. Huomaa, että itsekin on aikuistunut ja osaa antaa periksi kuten myös vaimoni. Vasta näin vanhempana sitä on tullut tajuttua, mitä ”parisuhteen kompromissit” tarkoittavat.

Tänään tapaamisen 2-vuosipäivää viettämään, mutta sitä ennen täytyisi yksi päivä jaksaa työsirkusta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kuulostaa itseltäni. Löysin tarkalleen tänä päivänä kaksi vuotta sitten nykyisen vaimoni Tinderistä. Sitä ennen oli parikymppisenä ollut ainoa vakavahko seurustelusuhde. Siihen nähden yhteiselo sekä nopea yhteenmuutto meni hyvin. Huomaa, että itsekin on aikuistunut ja osaa antaa periksi kuten myös vaimoni. Vasta näin vanhempana sitä on tullut tajuttua, mitä ”parisuhteen kompromissit” tarkoittavat.

Tänään tapaamisen 2-vuosipäivää viettämään, mutta sitä ennen täytyisi yksi päivä jaksaa työsirkusta.

Kysäisenpä tästä stoorista: missä vaiheessa siirryit määrittelemään kumppanisi tyttöystävän sijaan avovaimoksi?
Onhan siinä tavallaan aika iso ero henkisesti, vaikka yhteistaloudessa ei kuitenkaan käytännössä eroa ole.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kysäisenpä tästä stoorista: missä vaiheessa siirryit määrittelemään kumppanisi tyttöystävän sijaan avovaimoksi?
Onhan siinä tavallaan aika iso ero henkisesti, vaikka yhteistaloudessa ei kuitenkaan käytännössä eroa ole.
Puolen vuoden ”tapailun” jälkeen laitoin oman asuntoni myyntiin ja kirjat siirsin virallisesti hänen luokseen. Tässä vaiheessa aloin kutsua häntä avopuolisoksi, mutta se nyt ei ehkä ole kovinkaan ”kiva” termi. Toki tapailuvaiheessakin käytännössä hänen luonaan asuin, koska hänen asuntonsa oli ehkä hieman viihtyisämpi.

Nyt kun mietin asiaa, niin täsdä kahden vuoden aikana hän on ollut minulle ensin puoli vuotta tyttöystävä, sitten puoli vuotta avopuoliso, puoli viotta kihlattu ja nyt puoli vuotta vaimo.
 
Viimeksi muokattu:

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
^ Itse oletin että olette naimisissa. Ei ole kyllä koskaan tullut mieleen, että joku käyttää sanaa vaimo - ilman avioliittoa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
^ Itse oletin että olette naimisissa. Ei ole kyllä koskaan tullut mieleen, että joku käyttää sanaa vaimo - ilman avioliittoa.
En tiedä mistä tämä käsitys tuli sulle vaikka luin viestini uudelleen. Olemme naimisissa, mutta ennen sitä olimme avopuolisoita. Samaa mieltä vaimo-sanan käytöstä. Selvensin nyt lisäämällä jälkimmäisen kappaleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös