Naisasiat

  • 7 490 728
  • 26 542

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Ensinnäkin, ne varatut naiset ovat monesti itse niitä, jotka hoitavat sen iskemispuolen. Ja vaikka olisi toisinkin päin, niin minä ainakin ajattelin sinkkuna ollessani, että kyllä se varattu nainen itse parhaiten tietää mikä on hyväksi hänelle ja hänen suhteelleen ja mitä hän itse haluaa tai ei halua. Minä ulkopuolisena en voi sitä tietää, enkä baarituttavuuden perusteella kokonaistilannetta kykene riittävän syvällisesti analysoimaan, joten päätös on sen varatun naisen. Lähtökohtani ja perusoletukseni toki oli, että kyse on aikuisesta ihmisestä, joka ei ole esimerkiksi holhouksenalainen, mieleltään vajavainen tai muuten ei kykene analysoimaan toimintansa seurauksia.

Millä perusteella naiset hoitvat sen pettämispuolen muka? Itse ajattelisin että huonossa suhteessa olevat enemmänkin "roikkuvat" siinä, ja kun sopiva ihmine lähestyy, he antavat mennä ja siirtää mahdollisen morkkiksen seuraavaan aamuun.

Eli ajattelit että nainen tietää mikä on parasta ja mikä ei ja näin ollen snulla ei ole mitään, edes moralista vastuuta? Eli siis toisinsanoen myit itsellesi ajatuksen että "ei haittaa vaikka panen varattua, kyllähän nainen sen tietää" ?
 

julle-jr

Jäsen
Millä perusteella naiset hoitvat sen pettämispuolen muka? Itse ajattelisin että huonossa suhteessa olevat enemmänkin "roikkuvat" siinä, ja kun sopiva ihmine lähestyy, he antavat mennä ja siirtää mahdollisen morkkiksen seuraavaan aamuun.
Sanoin, että he hoitavat iskemisen usein.

Edit. Mä en oikein usko, että ihmiset olisivat ihan noin tahdottomia, että "antavat vain mennä". Tai jos ovatkin, eli suhde on niin huonossa hapessa, niin miksi ihmeessä sitä pitäisi pitkittää. Itselleni ainakin olisi samantekevää pettääkö oma vaimoni minua tuollaisessa tilanteessa vai ei. Ei sellaisesta suhteesta, missä toinen vain roikkuu mukana, kuitenkaan tule mitään, joten antakoon ihmeessä vain mennä.

Eli ajattelit että nainen tietää mikä on parasta ja mikä ei ja näin ollen snulla ei ole mitään, edes moralista vastuuta? Eli siis toisinsanoen myit itsellesi ajatuksen että "ei haittaa vaikka panen varattua, kyllähän nainen sen tietää" ?
Niin, ihan samalla tavalla, että jos vaikka myyn lenkkareita ja joku haluaa ne ostaa, niin tuskin tarkemmin analysoin, että onko tämä hankinta varmasti sinulle optimaalinen 30 v tähtäimellä, vai olisiko parempi käyttää tämä raha johonkin muuhun. Olisiko minulla edes mahdollisuutta analysoida asiaa riittävän syvällisesti? Korostan siis, että puhun nyt normaaleista, terveistä aikuisista ihmisistä, jotka tietävät mitä tekevät. Uskon, että he tietävät sen vähintään 700 miljoonaa kertaa paremmin kuin minä, joten tuskin kaipaavat minun analyysiäni asiasta.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
MIelenkiintoinen ajatelma. Ehdottomasti näemme eri tavalla asiaa.
Tarkoitan vastuulla moraalista vastuuta. Se nainen tuskin on päättänyt pettää miestään vaikka ei ole tunnetta enää. Se tilanne nyt vain menee siihen kun suhteesta tietoinen (ja siitä piittaamaton) vieras mies haluaa filettä.

Niin näen kyllä eri tavalla, minä näen että naisella on joku tahto tai käsitys mitä haluaa ja toimii pääsääntöisesti sen mukaan. Miten se tilanne vain menee siihen siksi että mies haluaa ilman että naisellakin on joku halu asiaan?
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Tässä "miehen pitää ottaa moraalinen vastuu siitä, ettei pane varattuja naisia" haiskahtaa kyllä todella vahvasti sovinismi ja ajatus siitä, että nainen ei kykene ottamaan vastuuta omista teoistaan.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Niin näen kyllä eri tavalla, minä näen että naisella on joku tahto tai käsitys mitä haluaa ja toimii pääsääntöisesti sen mukaan. Miten se tilanne vain menee siihen että mies haluaa ilman että naisellakin on joku halu asiaan?

Siis tottakai, molemmilla on halu ja tahto mutta pettäminen tapahtuu vain kun molemmat sallii sen.
 

Jeffrey

Jäsen
Tätä on joskus selvitelty ja muistan kuulleeni jopa neljä prosenttia, toivottavasti ei voi pitää paikkansa. Niitä lienee enemmän missä tyttö tietää aivan hyvin, että muksu on jomman kumman, mutta ei välitä kumman.

Tuo luku on tosiaan viimeisimmissä suuren skaalan tutkimuksissa vaihdellut tuossa 1-4% välillä. Yksittäisissä, muutaman sadan näytteen tutkimuksissa luvuiksi on saatu jopa melko hurjaa 30 prosenttia. Todennäköisesti se luku on siellä 1-2%: Cuckolded fathers are surprisingly rare, DNA evidence shows – KU Leuven News

Kovin kattavaa tutkimusaineistoa tästä aiheesta ei ole, sillä nykyajan eettiset ongelmat ja myös rahoituksen vähäisyys haittaavat alan tutkijoita. Kuitenkin, vaikka luku olisi tuon 1-2%, niin silti meistä jokainen tuntisi useita henkilöitä, jotka pitävät isänään henkilöä joka ei ole heidän biologinen isänsä.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Paljon tulee kyllä varatut naiset flirttaileen ja ehdottelemaan tuolla yöelämässä. Väittäisin, että tämä on yleistynyt viimeisen 5 vuoden aikana.

Itse nykyään vihellän heti pelin poikki jos ilmenee, että naisella löytyy kotoa jo ukko. Kyllä miesten pitää vetää sen verran yhtä köyttä tässä tasa-arvo yhteiskunnassa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Siis tottakai, molemmilla on halu ja tahto mutta pettäminen tapahtuu vain kun molemmat sallii sen.

Niin kyllä mutta vain sillä suhteessa olevalla on lopulta mahdollisuus määrittää onko kyseessä edes pettäminen, tai arvioida tilannetta ylipäätään suhteessa omaan parisuhteeseen.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Joka tapauksessa kauas on tultu niistä ajoista, jollojn naiset näyttäytyivät allekirjoittaneen silmiin miehiä moraalisesti ylevämmältä sukupuolelta. Kyllä ne naiset pettävät ihan yhtälailla. Muistelen myös joskus lukeneeni, että yllättävän suuri prosenttiosuus parisuhteen jälkikasvusta ei olekaan parisuhteen miehen "aikaansaannos".
Naiset ehkä ovat näyttäneet siltä mutta eivät ole koskaan olleet. Vaikka maailma onkin muuttunut kovasti viimeisen sadan vuoden aikana niin naisten elämään on aina kuulunut se realiteetti ettei aviomiestä voi valita vaan sillä perusteella keneen sattuu olemaan kiintynyt vaan muutkin seikat, kuten miehen status ja varallisuus, vaikuttavat. Ja mitä vähäisempi on kiintymys niin sitä suurempi on halu pettää. Naisten harrastama pettäminen oli menneinä aikoina harvinaisempaa vain siksi koska siihen ei annettu fyysisiä mahdollisuuksia. Naisia ei esim. päästetty yksin ravintolaan sisään eikä hotelliin voinut kirjautua kuin aviomiehen kanssa.

Olen itse työmatkoilla jonkin verran tavannut iranilaisia naisia joiden avioliitot ovat olleet enemmän sukujen välisiä sopimuksia kuin kahden ihmisen kiintymystä. Heille se asia onko pettäminen jotenkin moraalisesti väärin on asia joka ei voisi vähempää kiinnostaa. He pettävät varmasti jos kokevat vastapuolen kiihottavaksi eikä kiinnijäämisenriskiä ole. Silti melko harva ihminen ajattelee mielikuvissaan iranilaisnaisia kovinkaan kevytkenkäisinä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kyllähän pettäminen on aina henkilön oma päätös. Toki itselleen voi rakentaa omaa hyväksyntää tai itse valheita näistä kaikista "tunne yhteyden menettämisistä" ja muusta paskasta. Silti se pettäminen on aina ja vain sen yksilön omaa heikkoutta. Fyysinen ja henkinen väkivalta ei eroa niin paljoa toisistaan. Pettämisen oikeuttaminen näillä fraaseilla tunne yhteydestä, on ihan yhtä naurettavaa kuin selittää vetäneensä nakkikiskalla Jounia turpaan, "koska se katsoi mua hassusti". Okei, toki suhteessa kannattaa yrittää pitää sitä tunnetta yllä, eikä nakkikiskallakaan kannata Jounia katsella hassusti.

Luin sellaisen tilaston, että onnellisessa parisuhteessa olevista naisista reilu kolmannes pettää, kun kohdalle osuu mielyttävä henkilö ja on tilaisuus. Miesten kohdalla n. puolet pettää vaikka on onnellisessa parisuhteessa sopivan henkilön kohdalle osuessa. Eli melkoisen suuri osa näyttäisi olevan viettien vietävissä. Pettämisalttiudelle on tottakai evoluutioon liittyvä syy. On absoluuttisesti parempi lisääntyä useamman kumppanin kuin yhden kanssa.

Pointtina tässä ehkä lähinnä, ottamatta kantaa kulttuurisidonnaiseen moraaliin, että evoluution kannalta useammat seksikumppanit ovat järkevä valinta. Parisuhteelle tämä tietenkin voi aiheuttaa kitkaa ja siten vaikeuttaa jälkeläisen yhteistä kasvattamista.

Tämä siis oikeastaan vaan sivuhuomautuksena. Harvalla varmaan on evoluutiobiologia baarissa mielessä. Enkä ota kantaa miten kukin elämänsä elää. Mutta kun itse kukin painiskelee asian kanssa Jaakobin painia, niin tuommoinenkin näkökulma asiaan on.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Nonniin, työpäivä pulkassa ja kelailut pitkin päivää tätä keissiä, niin olisi tämä pitänyt jättää tekemättä. Vaikka koen että en ole kenellekään tästä tilivelvollinen.

Vaikka tällä hetkellä edelleen vituttaa oman suhteen kariutuminen, niin ei se oikein ole yleistää naisia tällä tavoin pettäjiksi. Ei se ainakaan auta uuden daamin kanssa, jos tästä vielä katkeroituu entisestään.

Mutta ihan paikkaansa tuntuu pitävän, että nykyajan naiset ovat kevytkenkäisempiä. Meinaan tätä edeltävänä iltana perjantaina oli myös yksi daami kenen kanssa tuli tanssittua lattialla. Muutama suudelma vaihdettiin ja lopuksi juteltiin ulkosalla. Hän kuitenkin hoiti homman paremmin; ilmoitti siinä vaiheessa että mies odottaa kotona ja että "no, tämmönen mä vähän oon". Annoin minun puhelinnumeron ja päätäntävallan jatkosta (nyt jälkikäteen mietin, että miksi...?).

En tiedä, ehkä parempi ottaa vielä iisisti uusien tuttavuuksien kanssa, jottei tule tehtyä hölmöyksiä.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Eikö Suomessa ainakin tehdä isyystestit nykyään jo lähes poikkeuksetta? Vai pitääkö sitä edelleen vaatia? Ei kyllä tulis mieleenkään olla tekemättä, jos sellaseen tilanteeseen joutuis, että lapsi ois tulossa maailmaan. No toivottavasti ei sellaista vahinkoa tapahdu vielä, jos koskaan. Joskus sellainen vahinko oli kyllä turhan lähellä. Oli kyllä niin hirvee akka, että asuisin varmasti jo jossain tarpeeksi kaukana, kuten Uudessa-Seelannissa, jos se ois maailmaan pullahtanut.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Eikö Suomessa ainakin tehdä isyystestit nykyään jo lähes poikkeuksetta?

Ei kai, siis mielestäni menee niin että vaan äidin luvalla ylipäätään voi tehdä tehdä testin. Jos pariskunta on naimisissa niin se on automatic miehen lapsi vaikka olisikin todellisuudessa joku toinen siittänyt ja toisella miehellä ei ole mahdollisuutta vaatia testiä vaan pariskunta tai kaiketi nainen voi estää testin ja isyyden tunnistamisen todelliselle isälle halutessaan.

edit. Jaahas näköjään vuonna 2016 uudistuneessa isyyslaissa äidin oikeudesta vastustaa lapsen isän selvittämissä on luovuttu. Pääsääntö on kuitenkin jatkossakin, että perheen ulkopuoliset eivät voi vaatia aviomiehen isyyden kumoamista.
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
Eikö Suomessa ainakin tehdä isyystestit nykyään jo lähes poikkeuksetta? Vai pitääkö sitä edelleen vaatia? Ei kyllä tulis mieleenkään olla tekemättä, jos sellaseen tilanteeseen joutuis, että lapsi ois tulossa maailmaan. No toivottavasti ei sellaista vahinkoa tapahdu vielä, jos koskaan. Joskus sellainen vahinko oli kyllä turhan lähellä. Oli kyllä niin hirvee akka, että asuisin varmasti jo jossain tarpeeksi kaukana, kuten Uudessa-Seelannissa, jos se ois maailmaan pullahtanut.

Ei tehdä. Eikä käsittääkseni tehdä myöskään kovin nuorelle vauvalle, mikäli ei ole painavaa syytä epäillä isyyttä. Avioliiton ulkopuolella syntyneitä tosin testataan verovaroilla, kun taas avioliitossa syntyneistä THL perii monien satojen eurojen maksun. Netistä noita testejä toki saa, mutta ne eivät ole kelvollisia virallisiin yhteyksiin .

Siinä mielessä tässä samoilla linjoilla, että ainakin tällä hetkellä tuntuisi erikoiselta jättää testi tekemättä, vaikka kuinka olisi missä liitossa naisen kanssa. Ihan vain sen takia, että pelataan aika isoista asioista, ja tällaisissa asioissa vain haluan olla varma. Ehkä aluksi pitäisi tehdä salaa jokin nettitesti, ja jos se näyttää hälyttäviä enteitä, niin vaatimalla vaatia virallinen.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
@Jeffrey

No siinä ei muutama satanen tunnu missään. Mulle kertois ihan tarpeeksi, jos nainen ei suostuis testiin. Kyllä siinä toivoteltais hyvää yhmamma elämää ja pakattais kamat. Varmaan siinä haukuttais luottamuspulasta kärsiväksi kusipääksi, mutta sellaista se on. Ei kyllä hirveesti kiinnosta haukata kasaa paskaa, jos joku ei vaan halua suostua tekemään testiä, koska mitä ikinä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Lapsen isä on automaattisesti lapsen äidin puoliso. Isyydelliset testit on sitten asia erikseen. Tämän mulle opetti yksi kavala narttu, joka oli tehnyt käenpojan miehelleen (huora ylpeili "saavutuksellaan").

Olkaa perkele varovaisia ettette maksa tyhjästä! Yksi kaveri kiikutti lapsen isyystestiin joskus vuoden ikäisenä huomatakseen, että oli arvellut oikein. Siinä oli taas mukavaa ja lauhkeaa suomalaista miestä huijattu. Nykyään hän on vähän kyyninen.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Lapsen isä on automaattisesti lapsen äidin puoliso. Isyydelliset testit on sitten asia erikseen. Tämän mulle opetti yksi kavala narttu, joka oli tehnyt käenpojan miehelleen (huora ylpeili "saavutuksellaan").

Olkaa perkele varovaisia ettette maksa tyhjästä! Yksi kaveri kiikutti lapsen isyystestiin joskus vuoden ikäisenä huomatakseen, että oli arvellut oikein. Siinä oli taas mukavaa ja lauhkeaa suomalaista miestä huijattu. Nykyään hän on vähän kyyninen.

Kysytääs nyt vielä, kun näköjään on kaikki oleelliset vaaratiedotteet saatu nollattua päästä. Miten toi menee avopuolisoiden kohdalla? Pitääkö se tästä lähtien aina vaan roiskia naamalle, rinnoille tai perseeseen, jotta vahingon todennäköisyyden saa minimoitua.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kysytääs nyt vielä, kun näköjään on kaikki oleelliset vaaratiedotteet saatu nollattua päästä. Miten toi menee avopuolisoiden kohdalla? Pitääkö se tästä lähtien aina vaan roiskia naamalle, rinnoille tai perseeseen, jotta vahingon todennäköisyyden saa minimoitua.


Parasta olisi ryhtyä homoseksuaaliksi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysytääs nyt vielä, kun näköjään on kaikki oleelliset vaaratiedotteet saatu nollattua päästä. Miten toi menee avopuolisoiden kohdalla? Pitääkö se tästä lähtien aina vaan roiskia naamalle, rinnoille tai perseeseen, jotta vahingon todennäköisyyden saa minimoitua.
Se pitää käydä tunnustamassa omaksi lapsekseen että saat suoraan isän oikeudet. Itse kävin muistaakseni jonkun sosiaalitantan juttusilla aiheesta. Eli suoraan ja automaattisesti se ei vielä käsittääkseni mene mutta siihenkin on tulossa lakimuutos jossain vaiheessa. Sen jälkeen isyys voidaan antaa/määrätä(mikä lie oikea sanamuoto) avopuolisolle kuten avioliitossakin.

Mutta jos nainen sut isäksi ilmoittaa niin tarvittaessa pääset vaikka valtion kyydillä sinipukuisten herrasmiesten seurassa sairaalaan jossa sulta otetaan tarvittavat kokeet isyyden varmistamiseksi. Ja jos tulos on positiivinen niin maksat ruokkoja sen 18v halusit tai et...

Eli kuten nyt voin sun jutuista päätellä niin et missään tapauksessa halua lapsia, joten parempi kun et paljaana kasta ennen kuin hankit sterilisaation...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kysytääs nyt vielä, kun näköjään on kaikki oleelliset vaaratiedotteet saatu nollattua päästä. Miten toi menee avopuolisoiden kohdalla? Pitääkö se tästä lähtien aina vaan roiskia naamalle, rinnoille tai perseeseen, jotta vahingon todennäköisyyden saa minimoitua.
Avopuolison täytyy tunnustaa olevansa lapsen isä, tämä siis riittää ihan kirjallisesti, eikä mitään testejä tarvita. Aviopuolisoiden kohdalla tunnustusta ei tarvitse suorittaa, vaan oletuksena on, että aviopuoliso on lapsen isä. Kummassakaan tapauksessa isyyttä ei testata lähtökohtaisesti, vaan testaus suoritetaan vasta kun asiasta ollaan eri mieltä. Nainen joutuu vakuuttamaan jo raskauden aikana, että isällä ei ole muita isäehdokkaita. Jos siis testi tehdään, on tuloksesta riippuen sen maksaja nainen tai mies.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
edit. Jaahas näköjään vuonna 2016 uudistuneessa isyyslaissa äidin oikeudesta vastustaa lapsen isän selvittämissä on luovuttu. Pääsääntö on kuitenkin jatkossakin, että perheen ulkopuoliset eivät voi vaatia aviomiehen isyyden kumoamista.
Se mahdollisuus taitaa kylläkin olla että jos lastenvalvoja katsoo että on lapsen tärkeän edun mukaista selvittää hänen oikean isänsä henkilöllisyys niin hän voi hakea maistraattia tai käräjäoikeutta määräämään lapselle edunvalvoja ajamaan asiaa hänen puolestaan. Tuo on sitten makuasia vaatiiko silloin isyyden selvittämistä joku perheen ulkopuolinen koska lapsi sitä sinällään itse vaatii mutta ulkopuolisen edunvalvojan välityksellä.
 

Jeffrey

Jäsen
@Styge

Näinhän sen pitäisi mennä. Kyllä tuo 1-2% on jo sen luokan luku, että on sitä epätodennäköisempiäkin asioita tapahtunut omalle kohdalle. Rick Harrisonin sanoin, ei se ole sitä ettenkö luottaisi kyseiseen henkilöön, vaan se etten luota kehenkään.

Sellainen lakimuutos voitaisiin tehdä, että se DNA testin tekeminen olisi oletus vastasyntyneelle. Aika isoilla panoksilla pelataan vain sen takia, että olettaa sen olevan oma. Lisäksi toki naisen pitäisi olla korvausvelvollinen jos on keplotellut asiat niin, että mies tukee henkisesti, fyysisesti ja rahallisesti raskausaikana ja lapsen synnyttyä. Ja sitten selviäisikin ettei lapsi edes ole miehen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sellainen lakimuutos voitaisiin tehdä, että se DNA testin tekeminen olisi oletus vastasyntyneelle. Aika isoilla panoksilla pelataan vain sen takia, että olettaa sen olevan oma. Lisäksi toki naisen pitäisi olla korvausvelvollinen jos on keplotellut asiat niin, että mies tukee henkisesti, fyysisesti ja rahallisesti raskausaikana ja lapsen synnyttyä. Ja sitten selviäisikin ettei lapsi edes ole miehen.

Mä en tiedä pohdiskeleeko täällä asioita joukkio, jolla ei ole oikein isyydestä ja vanhemmuudesta mitään käsitystä. Tuostakin lainatusta paistaa niin kirkkaasti näkemys, että että lapsella itsellä ei ole paskankaan väliä, vertautuu jotenkin niin, että kyseessä olisi joku merkityksetön kappale lapapaistia ja yhtä tyhjän kanssa. Lapsi on kaikissa tilanteissa syytön ihan kaikkeen, mutta se joka itsekkyyden hinnan maksaa. Lienee aivan sama siinä vaiheessa, kun lapsi on maailmaan putkahtanut, kuka on biologinen isä, perheessään se on toinen vanhempi, jos sellainen on.

Sen sijaan, että täällä henkisesti keskenkasvuiset pohtii taloudellista ulottuvuutta tai käpristää huonon itsetunnon kanssa olenko isä vai oliko se talonmies asenteella, toivoisi ihmisten pohtivan vanhemmuutta ja sen arvoa ja vastuuta. Minusta oleellisinta kun on sen lapsen hyvinvointi ja pärjääminen, eikä ahdistuminen siitä kuka sen siitti. Kaikki lapset on lahjoja, niin adoptoidut, kun vahingotkin, jos ei tätä kykene mieltämään mars panemaan johtimet poikki ja etsimään ekseliemäntää, noilla eväillä ei normaali elämässä ja parisuhteessa pärjää.

Myös se on lapsellista, että etsii syyllisiä pettämiseen, yleensä siihen on kaksi syyllistä ja ne on siinä parisuhteessa. Silti, ei hairahtuminen välttämättä suhdetta pilaa, se voi sen myös pelastaa oikein käsiteltynä. Ihmiskunta on aina pannut ja panee niin kauan kun on ihmisiä, perhe ja parisuhde on hiton nuori keksintö kaiken rinnalla. Mikäli nyt jollekulle sattuu erhe, niin viisainta on olla kaatamatta sitä paskaa kumppanin kestettäväksi tunnustuksilla ja muilla tekosyillä. Itse kun asian käsittelee, saa rehellisen tuloksen omasta suhteestaan suhteeseen, joko jatkaa ja skarppaa, tai ei jatka, jos kykenee olemaan rehellinen itselleen ja tekemään oikeat johtopäätökset. Ihmiskunta toki on epätäydellinen ja tyhmyyden kyllästämä, joten tästä ideaalista huolimatta perhehelvettejä rakennellaan vastakin, joko tyhmyyttään tai itsekkyyttään ja isoimman hinnan siitä kuittaa aina ne kaikkein vähiten mihinkään syylliset.

Niinpä on aivan täytisen se ja sama, kuka pani Riittaa, jos tulos on lapsi, siinä vaiheessa kaikenlainen dna keekoilu on osoitus tyhmyyttä alemmastakin portaasta.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koko teksti

Totta helvetissä sillä on väliä, kuka sen lapsen on siittänyt. Se on varmastikin miehelle alkukantainen juttu, että haluaa olla itse nimenomaan se siittäjä.

Ihminen on pohjimmiltaan hyvin itsekäs ja tässä asiassa se tulee esille selkeästi. On henkisesti keskenkasvuista sivuuttaa ihmisen luontainen itsekkyys tällaisen asian yhteydessä ja alkaa vaatia sitä, että aivan pyyteettömästi ja samalla innolla ollaan isänä, vaikka lapsi olisikin toisen miehen siittämä.

Kokolailla uskomaton ja ylimielinen kommentti nimimerkki JypFabulta. No, en tiedä oliko tarkoitettu joksikin provoksi omaa pahaa oloa purkamaan. No, minä ainakin provosoiduin.
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
@JypFabu

Säkö nyt ihan tosissasi välität, että sinä pystyisit kasvattamaan naisystäväsi/avopuolisosi/vaimosi synnyttämän lapsen kuin omasi, vaikka sen olisi pannut naapurin Jokke? Ei muuta kuin hattua sitten päästä! Olet sä melko saatanan hyvä ihminen.

Itse en tuollaiseen pystyisi, en edes esitä pystyväni. Minulle veri on vettä sakeampaa, aina ollut ja tulee aina olemaan. Tottakai hypoteettinen lapsi itse on syytön kaikkeen, ja hänet tulisi jättää kaiken riidan ulkopuolelle. Mutta en minä silti lähtisi elättämään sitä naapurin Joken lasta. Se on ensisijaisesti Joken itsensä tehtävä, toissijaisesti sitten yhteiskunnan. Sinäkö nyt edelleen välität, että pystyisit antamaan kumppanillesi pettämisen anteeksi, se vain vahvistaisi suhdetta, sen jälkeen pitäisit lasta kuin omanasi ja vielä jos erokin tulisi niin maksaisit lapsesta elatus maksut, lapsesta joka ei edes ole sinun? Edelleen, hattua päästä.

Ihmiset ovat aina huijanneet toisiltaan rahaa. Naiset ovat aina huijanneet miehiltä rahaa. Jotkut naiset menevät niin alhaiseksi saastaksi, että käyttävät lasta sen rahan huijaamiseen. Mielestäni tätä ei pitäisi erotella millään tavalla muusta vastaavasta toiminnasta. Eikä tämä tietenkään ole lapsen vika, eikä lasta tästä tulisi rankaista. Oikeuden nimessä kuitenkin huijaria pitäisi tästä rankaista tavalla tai toisella. Okei, myös tässä tapauksessa maksutaakka saattaa koitua yhteiskunnan maksettavaksi.

Myös se on lapsellista, että etsii syyllisiä pettämiseen, yleensä siihen on kaksi syyllistä ja ne on siinä parisuhteessa.

On tässäkin nyt sulta kommentti. Eli tosissasi syytät petetyksi tullutta siitä, että häntä petettiin? Jumalauta tässä maailmassa voi olla kylmää sakkia! Taidat olla myös sitä paskasakkia, joka syyttää raiskauksesta sitä uhria? Oma näkemys on edelleen se, että itse en erottelisi fyysistä ja henkistä väkivaltaa keskenään.

Saatan olla sun mielestä keskenkasvuinen paskiainen. Mun oma mentaliteetti on rakastaa mieluummin omaa kuin virasta, ja rahoittaa mieluummin omaa kuin vierasta. Jos mulla on joskus niin julmetun paljon rahaa, että siitä riittää jaettavaksi. Niin kyllä siitä pääsee ensikädessä nauttimaan omat vanhemmat, isovanhemmat, sisaruksien lapset, sisarukset, sukulaiset ja muut läheiset. Ei todellakaan se nainen, joka tässä hypoteettisessa tilanteessa yrittää vierittää minun harteilleni taakkaa joka ei sinne kuulu. Tekisi ehkä sunkin läheisille ihan hyvää, pitää huolta heistä, eikä jakaa rahaa kaikille huijareille, vaikka siitä joku prosentti menisikin ns. hyvään tarkoitukseen.

Pakko kyllä kumartaa tässä täydellisen kristillisyyden edessä. On meidän maailmassa vaan hyviä ihmisiä, tai ainakin ketkä väittää olevansa. Häts off.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös