Voi vittu, pakko tulla tähän aikaan vuorokaudesta pienessä sievässä avautumaan jollekin aiheesta.
Onko muilla palstaveljillä mennyt kaverisuhteet remonttiin parisuhteiden myötä? Itsellä jatkuvasti kränää parin kaverin ja heidän tyttöystäviensä kanssa. Olen itse 21v enkä ikinä seurustellut vakavasti.
Taustatietoja sen verran että omaan aika laajan läheisten kavereiden porukan, minulla on 7 hyvin läheistä kaveria joiden kanssa ollaan pyöritty porukoissa jo useampi vuosi. Näistä useammalla on tyttöystävä, mutta kahden kaverin kanssa tuo seurustelu muodostaa ylitsepääsemättömiä ongelmia. Kumpaakaan ei tule enää nähtyä sen suuremmin. Tai jos tulee niin silloin täytyy olla puolisko mukana. On lukuisia kertoja kun ollaan parhaimmillaan parikin viikkoa aiemmin sovittu joku päivämäärä jolloin tavattaisiin, mutta sitten viime hetkellä tuleekin tekstari "joo tota tulikin vähän hommia tuon muijan kanssa, jää kyl näkeminen tältä illalta väliin". Ja syy saattaa olla jotain tasoa että muija oli spotannut hyvän leffan telkkarissa ja se täytyy katsoa yhdessä joten kaikki muut menot saavat väistyä. Toinen tapaus on nämä kun tuodaan tyttöystävä kysymättä mukana. Tuossa viikolla yksi ilta pyytelin kaveria käymään kahvilla kun ei oltu nähty taas kuukauteen. Kaveri sanoi että käy ja lupasi tulla. Auton kaartaessa pihaan huomasin että siellähän on tyttöystävä mukana. "Ei varmaan haittaa että toi Pirjo tuli kanssa?"
Toinen kavereista asunut nyt puoli vuotta yhdessä tämän naisensa kanssa ja olen tänä aikana kerran nähnyt tätä kaveria ilman että puolisko on paikalla. Tällä pariskunnalla on vieläpä sellainen mukava tapa, olla jatkuvasti kiinni toisissaan. On ihan normaalia että kahvipöydässä istuskelu saattaa keskeytyä siihen että pariskunta päättää vetää puolen minuutin kielisuudelman. Tämän kolmannen osapuolen (tässä paikalla on ollut minun lisäkseni muitakin kavereitani) paikka onkin tuon dueton aikana vähän kiusallinen.
Edellämainitun kaverin muija on nyt sentäs vielä ihan mukava. Osallistuu keskusteluihin ja kyselee meiltä kavereiltakin kaikkea mitä kuuluu jne. Toisen kaverin muija taas on hiljainen, ei liiemmin puhu ikinä mitään, hyvä jos edes morjestaa kun nähdään. Mutta silti tuotakin tyttöä täytyy kuskata mukana jopa saunailtoihin asti. Paitsi eihän siitä pariskunnasta kumpikaan tietenkään sauno, ilta heillä menee lähinnä jossain makuuhuoneessa yms rauhallisessa paikassa missä keskustelevat kahden, mies nyt saattaa välillä tulla lauseen pari heittämään meille muille mutta emäntää ei voi yli viideksi minuutiksi jättää yksin. Miksi ihmeessä vaivautua tulemaan jos kerran ei kiinnosta kuin tyttöystävän seura? Vituttaa kun näiden takia koko muun köörin tunnelma laskee aina.
Jälkimmäisen kanssa tuli tapeltua joskus myös siitä kun erään porukkalaisemme syntymäpäivä, ja tämän pariskunnan joku vuosipäivä osuivat samalle päivälle. Seurusteleva kaveri vaati kovaan ääneen miten tämän vuosipäivä on tärkeämpi kuin toisen kaverin syntymäpäivä, ja vittuili siitä että miten nyt ei yhtä syntymäpäivää voi muka juhlia joku toinen viikonloppu.
Itselläni on vähän tuota temperamenttia ja sanon aika suoraan jos jokin asia vituttaa, eli tästäkin asiasta on kyllä huomautettu molemmille kavereille. Molemmat näistä tuntuvat tarttuvan aina siihen argumenttiin että "no sä et kato ite ymmärrä kun sä et ite seurustele". Nyt sitten viimeisimpänä juttuna on se, että me muut ei olla näitä kahta sankaria ihan jokaisiin illanistujaisiin kutsuttu (syynä se että eivät ole tulleet kun aiemmin ollaan kutsuttu) suoraan. Seurustelevien joukkueesta sitten ollaan tässäkin asiassa vedetty mutkat suoraksi ja nyt sitten jo väläytellään että olemme katkeria siitä että heillä on tyttöystävät ja siksi emme pyydä heitä. Tai että ylipäätään tämä kaikki riitely johtuu tästä katkeruudesta. Tässä on vielä hyvä huomata että kuten jo alussa sanoin, osa "meistä muista" kuitenkin seurustelee itse, eli katkeruus-kortti on hyvä vetää.
Tässä nyt ihan oikeasti meinaa alkaa vituttamaan. Jos koittaa pitää yhteyttä niin sieltä suunnasta ei kiinnosta nähdä. Sitten jos ei kutsu niin vedetään heti katkera-korttia.
Myönnän kyllä että olen katkera. Mutta en ole siitä että kavereilla on tyttöystävät vaan siitä että jo vuosia kasassa ollut todella hyvä kaveriporukkamme on hajoamispisteessä vain sen takia, ettei kaksi "jäsentä" osaa tasapainotella tyttöystävän ja muiden kavereiden välillä.
Muilla palstaveljillä vastaavia kokemuksia? Pahoittelen mahdollisia ajatus- ja kirjoitusvirheitä, humala ja pieni viha yhdistettynä aamuyön tunteihin ei ole se lupaavin alku kirjoittamiselle.