Naisasiat

• 7 590 374
  • 26 614

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhuivatko ne totta? Olen joskus itsekin ollut samanlaisessa tilanteessa, silloin selvisin ehjin nahoin käyttämällä perinteisiä keinoja; matelua ja nöyristelyä. Kyllähän se vitutti ja vieläkin on ehkä jotain hampaankolossa. Enää koko jutulla ei ole mitään väliä koska en tapaile enää tarinan naista.

Jos kaverit puhuivat totta, niin toimivinta on turvautua Spice Girls -sitaattiin: "If you want my future, forget my past..."

Jos taas eivät, niin uhkailukin voi toimia:"Jos et usko minua, olen pakotettu harkitsemaan edellytyksiä suhteemme jatkumiselle." Tärkeintä on pitää aloite omissa käsissä!

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Puhuivatko ne totta? Olen joskus itsekin ollut samanlaisessa tilanteessa, silloin selvisin ehjin nahoin käyttämällä perinteisiä keinoja; matelua ja nöyristelyä. Kyllähän se vitutti ja vieläkin on ehkä jotain hampaankolossa. Enää koko jutulla ei ole mitään väliä koska en tapaile enää tarinan naista.

Jos tytön kaverit puhuivat paskaa niin ei nyt kuulosta kovin hyvältä tapaukselta jos on noin helposti vietävissä.

Paskaa jauhoivat ihan oikeasti. Olemme puhuneet molemmat rehellisesti omasta elämästä ennen tätä juttua, joten mitään salattavaa ei ole. Miksi vitussa naisten kaverit tekee noin? Onko se kateus oikeasti noin paha? Ajattelin ehdottaa ihan juttelutuokiota jossa saan myös omat näkemykseni esille, jos ei passaa niiin pitäköön tunkkinsa saatana. Ei minunkaan tarvitse kaikkeen paskaan suostua.

Onko se kateus oikeasti noin paha?

On. Naisilla on joku ihmeellinen juttu että yleensä kavereille halutaan hyvää, mutta siinä vaiheessa kun kuvioihin ilmaantuu joku potentiaalinen mies tai poikaystäväehdokas selkäänpuukottaminen alkaa. Itse harrastin aikoinaan tuota nöyristelyä samankaltaisessa tilanteessa mutta siinä oli muutakin taustalla mitä en nyt tässä avaa sen enempää. Ota Snaksterin neuvosta vaari ja pidä langat omissa käsissä. Agressiivisella asiallisuudella uskon että voit selvittää tämän, eli juttutuokiota kehiin vaan. Mitä ystäviä ne on jotka ei loppupeleissä halua tyttösi parasta?

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Moro vaan tähän ketjuun!

Ollaan seurusteltu 3,5 vuotta tyttöystäväni kanssa, ja tuo aika on ollut aivan mahtavaa - riitoja ei ole ollut, eikä muitakaan ongelmia. Kuten arvata saattaa, asiat ei kuitenkaan oo enää niin, kun tähän ketjuun päädyin kirjoittamaan.

Lähdin heinäkuussa inttiin hieman pelonsekaisin tuntein tulevasta: pelko armeijan vaikutuksesta omaan parisuhteeseen ahdisti. Tyttöystävä oli tekemässä tuolloin juuri muuttoa Helsinkiin. Nyt asun Nykäskyläs, mutta olen muuttamassa Turkuun ens kesänä ja puheeksi tulikin tulevaisuutemme. Itse olin optimistinen sen suhteen, vaikka etäsuhde olisikin edessä. Naiseni lähetyi asiaa huomattavasti skeptisemmin ja minulle tulikin olo, haluaako hän kenties vaihtelua?

Emme puhuneet asiasta viikonloppulomilla, koska itse en ainakaan muistanut koko keskustelua enää kuukausien jälkeen. VLV:t tuntuivat aivan uskomattoman hyviltä hänen kanssaan ja rakkautemme tuntui roihuavan samaan tapaan kuin alkuaikoina. Syntymäpäivänäni hän totesi: "En pysty kuvittelemaan mun tulevaisuutta ilman sua". Mun fiilikset oli aivan uskomattomat, ja rakastin mun naista enemmän kuin koskaan.

Kuitenkin jutut lähtivät sivuraiteille muutama viikko sitten. Itse olin himassa viettämässä lomaani, kun muijani oli naisystäviensä kanssa viettämässä tyttöjeniltaa Stadin yössä. No, tyttöystäväni soitti minulle 4:30 kun hän oli menossa himaan. Hän kertoi frendiensä lähteneen miesporukan matkaan ja tunnusti myös että joku äijä oli tarjonnut myös hänelle majasijaa yöksi. Arvostin että hän tunnusti asian. Puhelun jälkeen sain viestin: "En voisi kuvitella lähetäväni toisen matkaan. Rakastan sua". Seuraavana päivänä koin ahdistusta puhelusta, vaikka mitään ei ollut tapahtunut. Kerroin siitä hänelle, ja hän ymmärsi minua.

Sitten edessä olikin kahden viikon gines intissä. Muutama päivä ennen kuin lähdin lomille, huomasin naiseni lisänneen tämän em. Jätkän Facebookissa kaverikseen. Joojoo, mitä se muka kertoo jos on sosiaalisessa mediassa kaverina? No ei mitään, mutta silti se herätti mussa ajatuksia... ja peräti epäilyjä.

Paska osuikin sitten tuulettimeen viime viikonloppulomilla. Tyttöystäväni oli mun luona ja meillä oli taas mukavaa. Hän lähti käymään kaupassa ja jätti FB:n auki. Tein elämäni typerimmän tempun ja katsoin hänen keskustelujaan. Siellä hän oli puhunut naisystävänsä kanssa (joka oli em. naistenillassa) siitä Jätkästä, kuinka komea se on ja kuinka syntisiä ajatuksia sillä tulee siitä, ja myös siitä, kuinka hänestä tuntuu aina puolen vuoden välein että meidän suhde pitäis pistää poikki. Ja kaiken huippuna oli viesti, jossa hän toivoi minun pettävän häntä, että asiat sujuisivat silloin helpommin...

En uskaltanut tunnustaa omaa hävettävää temppuani, vaan pidin sen paskan sisälläni. Kuitenkin meille syntyi koko vkl kestänyt keskustelu meidän tulevaisuudesta, jonka itse aloitin, ja tyttöystäväni sanoi pitäneensä keskustelun poissa sen takia, ettei meidän välille syntyisi parisuhdekriisiä. Jälleen hän kertoi rakastavansa minua ja haluavansa yrittää toimisiko tämä suhde jatkossa. Kaikki se tuntui feikiltä, heijastellen noita sanoja, mitkä hän kirjoitti ystävättärelleen. Parisuhteemme ongelmana hän pitää etäsuhdetta, mutta samalla hän puhuu myös sitoutumiskammosta, jolla hän tarkoittaa saman katon alla asumista. Eikö hän voisi sanoa suoraan, että hän haluaa uutta verta.

Oloni on suoraan sanottuna paska ja petetty, vaikka mitään ei ole tapahtunut varsinaisesti. Mun on vaan kaiketi tunnustettava mun paskamainen temppu ja puhuttava asiasta. Jos hän tarkoitti niitä sanoja, minä olen se joka pistää tälle jutulle pisteen - vaikka se tuntuu aivan saatanan pahalle ja jotenkin mahdottomalta, niin paljon mä välitän hänestä... Ja vaikka ne olisikin vain yhden illan menkkapäissään kirjoitettuja angstiviestejä, voinko mä enää luottaa häneen? Jos tämä viimeinen puoli vuotta onkin ollut vain minun säälimistäni ja vastentahtoista roikkumista suhteessa? Vai onko tässä oikeasti vielä mahiksia saada toisen luottamus takaisin?

" All those fairytales are full of shit."

Kiitos ja anteeksi.

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitkästi en tätä puhelimella kommentoi, mutta jäitä hattuun nurmos888.

Kyllä tytötkin puhuvat eri tavalla kavereilleen kuin poikaystävilleen. Kuten miehetkin. Kyllä minä voin kuvitella sanovani kaikenlaista kaverilleni hyvännäköisestä naisesta joka lähestyi minua baarissa, mutta luultavasti vähän eri sävyyn kertoisin siitä vaimolleni.

Edit. Ja lisätään nyt, että jos nainen sanoo kaverilleen haluavansa erota sinusta, ei se sitä välttämättä tarkoita.
Hän voi joko haluta katsoa mitä kaveri on siitä mieltä tai vaikka vain keskustella asiasta. Tai voihan hän tarkoittaa joka sanaa. Pähkinänkuoressa, älä mene lukemaan naisen viestejä kavereilleen.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Parisuhteemme ongelmana hän pitää etäsuhdetta, mutta samalla hän puhuu myös sitoutumiskammosta, jolla hän tarkoittaa saman katon alla asumista. Eikö hän voisi sanoa suoraan, että hän haluaa uutta verta.

Oloni on suoraan sanottuna paska ja petetty, vaikka mitään ei ole tapahtunut varsinaisesti. Mun on vaan kaiketi tunnustettava mun paskamainen temppu ja puhuttava asiasta.
Kyse ei välttämättä ole ihan niin yksinkertaista. Toki tuo etäsuhde ei välttämättä ole helppoa. Silloin läheisyyden tarve voi ajaa vieraisiin syleihin. Ehkä hänellä oikeasti on pelko siitä, että näin käy. Hän ei haluaisi sitä tehdä. Ei ainakaan kirjoituksesi perusteella. Hän ei halua enää etäsuhdetta. Hän haluaa muuttaa sinun kanssasi yhteen, mutta ehkä pelkää hieman miten suhteen sitten käy kun näkee sinun tavallista karvaista naamaasi joka ikinen päivä. Siltä ainakin vaikuttaa tuon kirjoituksesi perusteella.

Sinuna minä en muuttaisi Turkuun (kuka sinne oikeasti haluaa muuttaa?) vaan puhuisin hänen kanssaan yhteisestä asunnosta joko Helsingistä tai Jyväskylästä. Pääasia tässä nyt on, että keskustelette asiasta ja teette päätökset YHDESSÄ. Mua voi kutsua parantumattomaksi romantikoksi, mutta näkisin tuossa nyt selkeän mahdollisuuden yrittämiseen. Ja sitten jos se toimii, niin odotan kutsua häihin (jonka voin sitten tyypilliseen tapaani unohtaa täysin).

Edit: Ai niin. Älä tunnusta tuota lukemista. Siitä ei aiheudu muuta kuin järkyttävä paskamyrsky, joka varmasti luo leiman teikäläisen otsaan hänen silmissään.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sinuna minä en muuttaisi Turkuun (kuka sinne oikeasti haluaa muuttaa?) vaan puhuisin hänen kanssaan yhteisestä asunnosta joko Helsingistä tai Jyväskylästä. Pääasia tässä nyt on, että keskustelette asiasta ja teette päätökset YHDESSÄ. Mua voi kutsua parantumattomaksi romantikoksi, mutta näkisin tuossa nyt selkeän mahdollisuuden yrittämiseen. Ja sitten jos se toimii, niin odotan kutsua häihin (jonka voin sitten tyypilliseen tapaani unohtaa täysin).

Kukapa ei haluaisi asua Turussa? Täällä ovat Suomen kauneimmat naisetkin ja tätä kautta sivistys on levinnyt muualle Suomeen (jos on levinnyt).

Kaikkein pahin virhe olisi minusta hommata joku yhteinen asunto tässä vaiheessa kun suhde on täysin epävakaalla pohjalla ja viittä vaille vainaa. Se ei muuta kuin lisäisi ongelmia, kärjistäisi ne ja johtaisi pikaisiin uusien omien asuntojen hankkimiseen. Lisäksi ei missään nimessä kannata jättää opiskeluja (Turussa tai muualla) väliin sen takia, että sillä yritetään paikkailla huonosti voivaa suhdetta, koska sitten se vasta vituttaakin jos jättää oman elämänsä ja oman opiskelunsa/uransa kesken sen takia, että saa hieman lisää armonaikaa suhteelle.

Suhteen tilasta voi ja kannattaa keskustella, mutta mitään yhteenmuuttoa ei kannata harkita, jos toiset miehet kiinnostavat naista jo enemmän ja nainen harkitsee eroa. Tosin toisaalta hyvin monet naisethan tuntuvat olevan kylmäverisesti laskelmoivia darwinistisen evoluutioteorian kiteytymiä, joiden päässä on excel-taulukko. Tähän taulukkoon syötetään jatkuvasti uusia muuttujia ja uusien, kohdattujen miehien ominaisuuksia ja jos joku muu mies saa kovemmat pisteet kuin oma mies, niin oma mies pistetään YT-neuvotteluihin tai pahimmassa tapauksessa irtisanotaan kertomatta tälle ennen kuin viime tipassa.

Edit: Ai niin. Älä tunnusta tuota lukemista. Siitä ei aiheudu muuta kuin järkyttävä paskamyrsky, joka varmasti luo leiman teikäläisen otsaan hänen silmissään.

Ei missään nimessä kannata tosiaan tunnustaa mitään lukeneensa, ei missään olosuhteissa. Se antaa naiselle vain henkisen lyömäaseen koko parisuhteen loppukestoksi. Jos suhde jatkuu, niin tähän vedotaan sitten vastedeskin, ja jos ei jatku, niin tätä voi nainen käyttää tekosyynä ja kammeta kaiken miehen viaksi.

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Kyse ei välttämättä ole ihan niin yksinkertaista. Toki tuo etäsuhde ei välttämättä ole helppoa. Silloin läheisyyden tarve voi ajaa vieraisiin syleihin. Ehkä hänellä oikeasti on pelko siitä, että näin käy. Hän ei haluaisi sitä tehdä. Ei ainakaan kirjoituksesi perusteella. Hän ei halua enää etäsuhdetta. Hän haluaa muuttaa sinun kanssasi yhteen, mutta ehkä pelkää hieman miten suhteen sitten käy kun näkee sinun tavallista karvaista naamaasi joka ikinen päivä. Siltä ainakin vaikuttaa tuon kirjoituksesi perusteella.

Turussa on koulu, mitä Jyväskylässä ei ole, mutta Helsingissä on ja sinne on taas helvetin vaikea päästä. Kysyinkin hänen mielipidettään siitä, että hakisin Helsinkiin, ja hän totesi, että se olisi vain uhkarohkeaa ja typerää... Olen harkinnut asiaa, mutta haluan asioihin ensin selvyyttä.

Mutta kiitos Pakkipari. Meitä on sitten kaksi, jotka vielä uskovat, että tämä saadaan kuntoon. Enkä mainitse hänelle noista viesteistä...

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mun mielestäni toisen ihmisen henkilökohtaisten kirjeiden/tekstareiden/emailien/some-päivitysten lukeminen toisen tietämättä, ilman lupaa on yksi alhaisimmista asioista, joita voi tehdä. Oksettava ja halveksuttava teko, johon en voisi kuvitella missään tilanteessa alentuvani.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nurmos_888, kyllä tuo vielä vaikuttaisi olevan ihan korjattavissa. Koska naisesi ei ole sua pettänyt, vaikka mielessä ilmeisesti onkin käynyt. Eikä tuo ystävälle kirjoitettu juttu välttämättä tarkoita yhtään mitään, typylläsi on saattanut olla huono päivä ja on sitten tuolla lailla purkautunut kaverilleen. Olette verrattain pitkään olleet yhdessä, joten jonkinlainen ajoittainen tympääntyminen on ihan normaalia. Väkisin ei mikään onnistu, eikä hampaat irvessä voi rakastaa, mutta sinuna yrittäisin kaikkeni saadakseni jutun toimimaan ja vielä kun onnistut nostamaan kissan pöydälle vaimokkeesi kanssa, niin olette samalla sivulla asian suhteen.

Siitä olen palstaveljien kanssa samaa mieltä, että ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ tunnusta tuota lukemista. Siitä ei aiheudu kuin haittaa, pahimmassa tapauksessa luottamus tuhoutuu kokonaan ja voitte saman tien laittaa lusikoita jakoon. Toki voit tuoda esille, että olet jonkin verran hänestä mustasukkainen, joka tietenkin johtuu suurimmaksi osaksi epävarmuudesta omaa itseäsi kohtaan. Mutta älä tunnusta.

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Mun mielestäni toisen ihmisen henkilökohtaisten kirjeiden/tekstareiden/emailien/some-päivitysten lukeminen toisen tietämättä, ilman lupaa on yksi alhaisimmista asioista, joita voi tehdä. Oksettava ja halveksuttava teko, johon en voisi kuvitella missään tilanteessa alentuvani.
Kiitos mielipiteestäsi. Niinhän se oli oksettava temppu, kuten itsekin totesin viestissäni, jota kommentoit. Tehtyä kun ei tekemättömäksi saa. Pidähän sinä periaatteistasi kiinni paremmin niin hyvin menee.

Ja Trenchtown: puhuin aikaisemmin mustasukkaisuudesta hänen kanssaan, mutta voisin asian nostaa pöydälle taas. Voi olla että vedän liikaa yksinkertaisia johtopäätöksiä, mutta jotenkin tuntuu siltä, että naiseni on ollut minulle rakastava vain suojellakseen mua pahalta totuudelta... tai sitten mä olen vaan aivan hakoteillä, mitä itse toivonkin. Toivon parasta, odotan pahinta, mutta haluan vain totuuden, mitä hän oikeasti ajattelee meidän suhteestamme.

Onneksi kohta on viikonloppu.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja Trenchtown: puhuin aikaisemmin mustasukkaisuudesta hänen kanssaan, mutta voisin asian nostaa pöydälle taas. Voi olla että vedän liikaa yksinkertaisia johtopäätöksiä, mutta jotenkin tuntuu siltä, että naiseni on ollut minulle rakastava vain suojellakseen mua pahalta totuudelta... tai sitten mä olen vaan aivan hakoteillä, mitä itse toivonkin. Toivon parasta, odotan pahinta, mutta haluan vain totuuden, mitä hän oikeasti ajattelee meidän suhteestamme.

Ja nyt salaman nopeudella jäitä hattuun. Myös parisuhteessa olevilla on lupa fantasioida. Sallittua on myös jakaa sekä fantasiansa että parisuhteessa lähes poikkeuksetta toisinaan iskevän satunnaisen ahdistuksen jonkun läheisen ystävän kanssa.

Lähtökohta noin muuten on kai se, että siihen, mitä toinen sanoo, tulee suhtautua vakavasti. Eli jos tyttösi kertoo rakastavasi sinua, niin sitä on uskominen ja muu spekulaatio kannattaa lopettaa.

Ja kuten Alamummo totesikin, toisen henkilökohtaisia viestejä ei lueta missään olosuhteissa.

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Ja nyt salaman nopeudella jäitä hattuun. Myös parisuhteessa olevilla on lupa fantasioida. Sallittua on myös jakaa sekä fantasiansa että parisuhteessa lähes poikkeuksetta toisinaan iskevän satunnaisen ahdistuksen jonkun läheisen ystävän kanssa.
Totta. Ja emme kuitenkaan olleet nähneet kuukauteen toisiamme, niin se selittänee vielä lisää, miksi hän on kirjoittanut noin. Itse olisin täysi pelle, jos sanoisin, etten ole koskaan fantasioinnut kenestäkään tämän 3,5 vuoden aikana. Silti se tuntuu pahalta kuulla, että oma rakas haluaisi jotakuta muuta. Mielestäni sekin täysin inhimillistä.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja kuten Alamummo totesikin, toisen henkilökohtaisia viestejä ei lueta missään olosuhteissa.

Ei, vaan toisen henkilökohtaisten viestien lukemista ei kerrota toiselle missään olosuhteissa, jos näin pääsee tapahtumaan.

Sitä paitsi FB-viestit eivät ole henkilökohtaisia siinä mielessä mitä esim. kirjeet, tekstarit tai muut. Varmaan olisi Saul Schubak toivonut, että hänen jorinansa heikommista aineksista olisi laitettu henkilökohtaisena viestinä kaveripiirille, mutta jos jotain postaa miljardin ihmisen Facebookiin, niin kuinka henkilökohtaista se sitten on?

Minulle tuli tuosta mieleen, että ehkä tämä FB jätettiin tarkoituksella auki ja päälle kauppareissun ajaksi? Monestihan ihmiset haluavat tietoisesti tai tiedostamattaan paljastua ja puhdistaa pöydän jos heillä on jotain salattavaa tai jos heistä tuntuu, että jostain asiasta pitäisi keskustella.

Kirjoitella ja pohtia tietysti saa mitä mielii, loppujen lopuksi vain teot ratkaisevat, eli jos ei mitään ole tapahtunut ja naisen elekieli ja käytös ovat normaaleja, niin silloin ei kannata asiaa liikaa murehtia. Siihen ei sinänsä kannata yksinomaan luottaa mitä toinen sanoo, sillä valehtelevathan monet poliitikotkin vakuuttavasti. Käytös tai sen muuttuminen ovat selvempiä merkkejä siitä, että jokin on vialla. Jos käytös ei olennaisesti muutu, niin luultavasti mikään ei ole vialla (tai sitten kumppaniksi on sattunut ehta sosiopaatti).

Kuvitteellinen esimerkki:
-nainen A kertoo miehelleen rakastavansa tätä. Nainen A käyttäytyy normaalisti ja elää normaalisti. Myös seksielämä on normaalia.
-Nainen B kertoo miehelleen rakastavansa tätä. Nainen B käyttäytyy omituisesti, viipyy työmatkoilla tai "naisporukassa" pitkään, hankkii uusia vaatteita, trimmaa ns. karvakolmionsa ja ottaa uuden kampauksen mutta ei paranna viehätysvoimaansa omaa miestään varten, vaan päin vastoin tiuskii tälle, seksin määrä vähenee.

Johtopäätös: nainen A tarkoittaa mitä sanoo, uutta äijää ei ole ajettu sisään ja nainen A tosiaan rakastaa miestään, vaikka joskus olisikin paha päivä.

Nainen B taas on edennyt jo pitkälle miehensä pettämisessä ja tarvittaessa tämän lemppaamisessa äkkiarvaamatta pihalle, ja etsii vain tekosyitä riitoihin ja eroprosessin käynnistämiseen. Nainen B kokee kuitenkin sisimmässään huonoa omatuntoa miehensä pettämisestä ja ihmisille niin tyypilliseen tapaan kääntää syyllisyydentunnon vihaksi miestään kohtaan: mies muistuttaa olemassaolollaan petetyistä lupauksista, joten oma syyllisyys on miehen vika, koska tämä ei ole ollut tarpeeksi hyvä ja oikeastaan onkin miehen syytä, että nainen B on ajautunut toisen miehen syliin jne jne jne. Ja mies on lisäksi vieläpä tyhmä, koska ei tajua naisen antamia selkeitä vihjeitä, joten tälle voi syystäkin tiuskia.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92

Samaa mieltä. Meikäläisessä on paljon vikoja, mutta tässä asiassa mulla on ihan selkärangassa se, että toisten viestejä ei tsekkailla. En tykkää edes siitä, kun vaimo sanoo, että mee katsomaan mun meilistä, kun kysyn esimerkiksi jonkun yhteisen tutun numeroa. Viimeksi kun näin tapahtui, vein läppärin rouvalle saunaan ja sanoin, että katso itse tuolta ja luettele mulle se numero. Tästä ei ole sen kummemmin tarvetta retostella, koska muita vikoja löytyy, mutta tässä asiassa olen hysteerisen ehdoton ja oletan saavani samanlaista kohtelua.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sitä paitsi FB-viestit eivät ole henkilökohtaisia siinä mielessä mitä esim. kirjeet, tekstarit tai muut.
No, kyllä ne ovat, jos on kyse yksityisviesteistä, joita myös Facebookissa voi lähetellä. Niiden tutkiminen on ihan yhtä hävytöntä puuhaa kuin sähköpostin, tekstiviestien tai vaikka päiväkirjan tonkiminen.

Julkisesti pulistut jutut FB:ssa toki asia erikseen.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
No, kyllä ne ovat, jos on kyse yksityisviesteistä, joita myös Facebookissa voi lähetellä. Niiden tutkiminen on ihan yhtä hävytöntä puuhaa kuin sähköpostin, tekstiviestien tai vaikka päiväkirjan tonkiminen.

Julkisesti pulistut jutut FB:ssa toki asia erikseen.

Tämä asia jäi vähän epäselväksi nimimerkin Nurmos_888 viestissä, eli oliko kyse julkisista vai yksityisistä viesteistä. Ainakin tämä "Jätkä" päätyi avoimesti FB-kaverilistalle ja FB jätettiin auki ja toisen löydettäväksi.

Nämä ovat vähän kaksipiippuisia juttuja ja monesti toisen osapuolen kohdalla eriasteisia testejä. Eli sama jos jättää päiväkirjan auki oikeasta kohdasta keittiön pöydälle ja lähtee kauppareissulle. Ei sitä saisi teoriassa kukaan muu lukea, mutta jos pöydälle on joku teksti jätetty, niin sen lukemisen aloittaa ennen kuin tajuaa mikä se edes on.

Samaten jos ruudulla on avoinna tekstiä ja viestien vaihtoa, niin nehän rekisteröityvät tajuntaan saman tien. Sitten tekstin onkin jo pitkälti lukenut ja hahmottanut ennen kuin ehtii katsettaan kääntää. Ainakin minä hahmotan isompia tekstikokonaisuuksia kerralla enkä voi lopettaa lukemista. Luen automaattisesti tekstejä vaikka mehupurkin kyljestä tai vastaan tulevan ihmisen t-paidasta.

Siitä olen samaa mieltä, että erikseen ei pidä lähteä kenenkään yksityisviestejä etsimään, availemaan ja tirkistelemään, se on tietoista ja harkittua toimintaa. Mutta jos viestit on tarkoituksella jätetty esille ja avoimeksi eteen, niin sekin voi olla itsessään jo viesti.

Carlos

Jäsen
Täytyy antaa vastakkainen näkökulma. Minä kävin intin viisi vuotta sitten, ja silloin meidän tuvan kesken ihmeteltiin näitä "nainen armeijassa"-legendoja. Emme nimittäin havainneet mitään em. kuvatun kaltaista.

Kun minä kävin armeijassa, niin naiset oli ihan tuore juttu, ehkä silloin sitten enemmän munahaukkoja hakeutui niihin hommiin. Mielelläni haluaisin sanoa että naiset olivat siellä "tosi asialla", mutta valitettavasti tuo 90% oli siellä mynän perässä. Pidin ihan tilastoa mielessäni, ja vain tuo 2 kpl naisia jäi mieleen joista tuumasin että "wau, oli muuten kovia jätkiä".

Tai en tietty voi olla varma mikä näillä naisilla oli motiivi tulla armeijaan, mutta ainakin tetsatessa usein itkettiin ryhmänjohtajalle että "sä et voi pakottaa mua ryömimään", ja sitten hiljaisuuden tullen hiipi poikia tupaan. Ja oli sitten joku tapauskin jolla oli kihlattu siviilissä ja julisti että "ei ole huvikseen mennyt kihloihin". No reserviin siirtyessä ei ollut enää kihloissa. Voi olla että oli sattumaakin.

Mutta ei näistä sen enempää. Eräs sukulaistyttö on tällä hetkellä armeijassa ja meni sinne siksi että haluaa kadettikouluun ja sitten upseeriksi töihin. Enkä usko että on siellä muuta tekemässä kuin sitä uraa. Varmaan on ajat jo siis muuttuneet.

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Chat-keskustelu oli kyseessä. Avasin läppärin, syötin salasanan kun näyttö oli lukossa ja siinä se keskustelu oli. Hän käytti siis mun läppäriä. Olisihan sen keskustelun voinut sulkea heti. Jos saisin valita, itse olisin mieluusti täysin epätietoinen koko keskustelusta.

Kuinka monesti se on sanottava: se oli elämäni yksi tyhmimmistä teoista. Opin kantapään kautta.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tämähän on mainio ketju. Toista kertaa naimisissa olevana heebona ja neljän lapsen faijana meno on nykyään seesteistä, mutta varhaisemmista vuosista muistuu mieleen montakin tarinaa. Mun mielestäni yksi suurimpia eroja miesten ja naisten välillä on huumorintaju. On pirun vaikea löytää naista, jolla on yhtä roisi huumorintaju kuin itselläni on. Tästä pari esimerkkiä:

80-luvulla tutustuin yhteen tosi makoisaan norjalaiseen mimmiin. Tämä tapahtui Lontoossa. Kesän jälkeen palasin Tukholmaan, missä silloin asuin ja tyttö Osloon. Silloin ei, uskokaa pois teinit, ollut nettejä, kännyköitä ynnä muita juttuja, joten kävin tämän tytön kanssa ihan klassista kirjeenvaihtoa. Mun mielestäni hän oli jo aika mukavan hullu ihminen ja niinpä sain loisteliaan hetken mielijohde -idean kirjoittaessani hänelle kirjettä eräänä perjantaina. Söin samalla makkaravoileipää ja otin siitä sen kummemmin ajattelematta siivun lauantaimakkaraa, tungin sen kirjeen väliin ja vein postiin. Arvelin, että siellä hän ihmettelee että mitä vittua ja kenties lähettää mulle jotain seuraavassa kirjeessään. Ehkä jopa pikkuhousut. Mutta - häneltä ei enää koskaan tullut kirjettä.

Toinen hieno oivallus tapahtui kerran, kun istuin tyttöystäväni kanssa Cafe Ursulassa. Meillä oli pirtelöt ja pillit. Oli vappu ja jengi oli aika hyvässä tuiskeessa ja teki kaikenlaisia kepposia. Jälleen mulle tuli aivan selkärangasta mieleen vähän yllättää. Mimmi katseli merelle ja huudahdin hänelle: "Hei kato mua!". Sitten puhalsin pillin kautta kunnon pläjäyksen jäätelö/kermavaahtomössöä suoraan hänen päälleen. Ei ollut kuulemma hauskaa. No, onneksi se episodi ei johtanut eroon. Onko muilla havaintoa tai stooreja vastaavista tilanteista? Ihan kumminpäin vaan. On mullekin tehty pari pikku källiä ex-vaimon toimesta, mutta ne ovat olleet aika siistejä, tyyliin kengännauhat yhteen, kun olen nukkunut...sammunut...nukkunut...ikivanha temppu, mutta toimii aina satavarmasti.

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Chat-keskustelu oli kyseessä. Avasin läppärin, syötin salasanan kun näyttö oli lukossa ja siinä se keskustelu oli. Hän käytti siis mun läppäriä. Olisihan sen keskustelun voinut sulkea heti. Jos saisin valita, itse olisin mieluusti täysin epätietoinen koko keskustelusta.

Kuinka monesti se on sanottava: se oli elämäni yksi tyhmimmistä teoista. Opin kantapään kautta.

Minä antaisin sinulle synninpäästön tästä. Kun avaat näytön ja samantien lävähtää tekstiä ruudulle, niin sen lukematta jättäminen vaatii jo sinänsä tarkoituksellista ponnistelua. Ellei ole sitten hirveä kiire katsomaan jotakin muuta. Minusta myös luottamuksellisen tiedon haltijalla on vastuu tiedon luottamuksellisesta käsittelystä.

Toki jos/kun olet alkanut selata keskustelua taaksepäin, niin siinä ehkä mennään sen rajan yli. Siltikin peräänkuulutan tyttöystäväsi vastuuta - jos ei halua sinun lukevan keskustelujaan, niin ei ainakaan kannata jättää sinun läppärillesi keskustelua auki. Olen melkein taipuvainen uskomaan, että hän teki tuon tarkoituksella.

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Siitä päästäänkin hauskaan tilanteeseen jos tyttökaveri jätti viestin tahallaan auki..mitä ajattelee jos äijä nielee tuollaiset jutut sanomatta mitään..sori..oli pakko hämmentää lisää :D

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Toki jos/kun olet alkanut selata keskustelua taaksepäin, niin siinä ehkä mennään sen rajan yli. Siltikin peräänkuulutan tyttöystäväsi vastuuta - jos ei halua sinun lukevan keskustelujaan, niin ei ainakaan kannata jättää sinun läppärillesi keskustelua auki. Olen melkein taipuvainen uskomaan, että hän teki tuon tarkoituksella.

Niin, tämä kyllä kuulostaa korvaani ihan hippusen epäuskottavalta. Joko tarina on matkalla Jatkoaikaan hieman värittynyt, tai tosiaan likka alitajuisesti tai kenties jopa tietoisesti halusi sinun näkevän tekstit. Koskaan ei ole niin kiire etteikö kerkeisi "vieraalta" koneelta sulkemaan facebookin keskusteluikkunan vähintäänkin, mikäli kyseessä on keskustelu jota ei halua koneen omistajan näkevän.

Muutoin täytyy myös teilata sataprosenttisesti viestisalaisuuden rikkominen, kuvottava temppu.

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Niin, tämä kyllä kuulostaa korvaani ihan hippusen epäuskottavalta. Joko tarina on matkalla Jatkoaikaan hieman värittynyt, tai tosiaan likka alitajuisesti tai kenties jopa tietoisesti halusi sinun näkevän tekstit. Koskaan ei ole niin kiire etteikö kerkeisi "vieraalta" koneelta sulkemaan facebookin keskusteluikkunan vähintäänkin, mikäli kyseessä on keskustelu jota ei halua koneen omistajan näkevän.
Mä vedin jo foliokypäräni päähän.

Hei, kyllähän ihmiset ovat hassuja eläimiä, mutta alitajunen tai tietoinen viestien jättäminen (tai mikä chatti nyt olikaan) luettavaksi on jo niin överiä ettei siihen kieroinkaan nainen pysty 99,9% todennäköisyydellä. Toki aina on se 0,1 prosenttia.

-Pidän siis foliokypäräni edelleen päässä-

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy