Naisasiat

• 7 590 636
  • 26 615

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Nyt kun olen sivusta seurannut kritiikkiä ohjeitani kohtaan niin ajattelin lukea muutaman kerran debabin tekstin ja muita tekstejä, niin kyllä muut on oikeassa. Ihmeelliisesti jotenkin meni tuo hiplaus juttu multa ohi ja tokihan se on pettämistä. Jos antaa hiplata niin kyllä varmaan antaa jotain muutakin. Tuon hiplausjutun takia tuli kyllä sellainen fiilis että mimmi roikottaa sua mukana, kun muutakaan ei ole ja sitten kun tulee joku kiinnostavampi uros niin varmaan pettää ja jättää sut kuin nalli kalliolle. Avautumiset kännissä kannattaa ottaa tosissaan ja nuo "ei halua seksuaalisesti" jutut kuulostaa siltä, että ne sanotaan sinulle koska hänellä ei ole munaa jättää sinua ja hän antaa ns. ymmärtää että sun olisi paras jättää hänet. Eli ei muuta kuin poikki suhde ennen kuin tämä muija satuttaa sua tai sitten välinpitämätön linja vain päälle.

Mun tuo "muuttakaa yhteen" juttu oli jos suhde tuntuu hiukan väljähtyneeltä eikä mene ns. eteenpäin, niin olisi yksi juttu viedä homma eteenpäin. Mutta tosiaan nuo pettämis jutut ja sitten puheet jne. niin ei muuta kuin eroon naisesta.

T: Tuuliviiri-Squit.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Jo on taas asiaa. Eli olen tapaillut muutaman viikon erästä tyttöä. Lauantaina nainen tuli kahville ja otti puheeksi, että hänen on vaikea luottaa miehiin, koska kaksi edellistä poikaystävää on pettänyt häntä. Sitten kyllä sanoi, että luottaa minuun ja vaikutan ihanalta yms. Kahvittelu venähti sitten about 5h mittaiseksi jutteluksi, sohvalla sylikkäin maattiin ja juteltiin. Välillä oltiin vain hiljaa mutta kumpikin totesi, että ei ole yhtään kiusallista vaikka oltiin hiljaakin välillä. Tyttö sanoi vielä että pelottavaa kun viihtyy niin hyvin minun kanssa eikä halua lähteä kainalosta pois.

Eli miten tässä nyt kannattaa edetä? Onko kennelläkään kokemusta naisista jotka ovat menettäneet uskonsa miehiin? Kertoi olenvasa vielä hyvin kyyninen nykyään miehiä kohtaan, mutten kyllä huomannut mitään sellaista itse ainakaan. On vähän pää kyllä itselläkin sekaisin. Tuntuu, että nyt on kerrankin ne kemiat naisen kanssa kohdallaan mutta katsoa nyt. Olipa sekavaa tekstiä :)

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Eli miten tässä nyt kannattaa edetä?

Vähän vaikea tässä vaiheessa sanoa kun teidän suhteenne on vielä niin alussa, kun ei tiedä kuinka se luottamuspula sitten ilmenee. Ainakin omasta historiasta voin sanoa, että jos sulla on naispuoleisia ystäviä niin heidät kannattaa tutustuttaa tämän naikkosen kanssa. Itse aikoinaan en tutustuttanut naiskavereita ja sitten kun näiden kavereiden kanssa jossain olin niin sain naiseni mustikseksi. Sitten myöhemmin kun nainen tutustui näihin naiskavereihin, niin ei ollut mustis enää. Tietenkin hyvä on tutustuttaa naikkonen muuhunkin kaveripiiriin. Pääasia että asiasta on puhuttu ja molemmat tiedostatte asian. Jos asioista pystyy puhumaan niin ei se ole vielä ongelmantasolla.

Jos kuitenkin nainen rupeaa jostain skitsoilemaan ja vaikka ymmärrätkin häntä hänen historiansa takia, niin silti sellainen käytös ei saa olla suotavaa ja se täytyy aina ilmoittaa (eikä vain hyssytellä). Vaikka miehet onkin pettänyt, niin sinun tehtäväsi ei ole muiden virheitä kärsiä. Tämä on uusi suhde joka alkaa puhtaalta pöydältä. Tuollaisen historian kanssa nainen voi olla aika raskas ja suhde vaikea, mutta katso nyt kuinka lähtee käyntiin. Tsemppiä eteenpäin!

Carlos

Jäsen
Ainakin omasta historiasta voin sanoa, että jos sulla on naispuoleisia ystäviä niin heidät kannattaa tutustuttaa tämän naikkosen kanssa. Itse aikoinaan en tutustuttanut naiskavereita ja sitten kun näiden kavereiden kanssa jossain olin niin sain naiseni mustikseksi. Sitten myöhemmin kun nainen tutustui näihin naiskavereihin, niin ei ollut mustis enää.

Ja toinen ehkä vielä helpompi ohje on unohtaa kaikki naiskaverit siinä vaiheessa kun vakavasti haluaa jonkun naisen kanssa olla. Naispuoliset kaverit ja "kaverit" ei ole mitenkään positiivinen asia sille naiselle, sanoo hän sitä sitten ääneen tai ei. Niistä jokainen on potentiaalinen uhka, ja jokainen mies (ja suurin osa naisistakin) ymmärtää että miehellä on aina mielensä sopukassa mielessä edes häivähdys jotain muutakin kuin vain kaveeraamista.

Jos kuitenkin nainen rupeaa jostain skitsoilemaan ja vaikka ymmärrätkin häntä hänen historiansa takia, niin silti sellainen käytös ei saa olla suotavaa ja se täytyy aina ilmoittaa (eikä vain hyssytellä).

Minulla on kerran ollut pidempiaikainen tyttöystävä, joka aina pelkäsi että petän häntä. Hänen tapauksessaan sen hyväksyin, koska olinkin pettänyt häntä, ja hän sen tiesi. Ei sitä luottamusta enää koskaan voinut voittaa takaisin, ja toisekseen petin häntä kyllä vielä senkin jälkeen. Että sikäli ihan oikein. Myöhemmin kuitenkin tajusin että syrjähypyt johtuivat vain siitä että hän ei ollut minulle "se oikea". Vaimon kanssa on oltu yhdessä jo iät ja ajat, ja kertaakaan en ole pettänyt millään tasolla. Se kertonee jotain.

Enivei, tälle sentterille naisensa kanssa voisin vaan sanoa että ole ymmärtäväinen jos nainen on pettämiskammoinen, ja yritä voittaa luottamus. Helppoa se ei varmaan ole, mutta kaikenlaisilla konsteilla voit auttaa sitä.

Itsellä ainakin toiminut hyvin kun vaimo esim. tietää että en tykkää pikkutytöistä, vaan olen aina ollut vanhempien naisten perään (hän on samanikäinen kuin minä). Tämä rajaa jo kaupungilla liikkuvien potentiaalisten riskitekijöiden määrää niin paljon että riski siitä vanhemmasta naisesta on naisen mielessä lähes olematon.

Tämä toimii myös sikäli että aina kun vaimoni näkee jossain jonkun "vanhemman naisen", hän voi rauhassa todeta olevansa kauniimpi ja nuorempi kuin kilpailijatar, eli ei mitään hätää. Sitten taas toisaalta kerran kun autokaupassa jäin suustani kiinni liian pitkäksi aikaa silloisen Miss Suomen kanssa, kuulen siitä kyllä vieläkin. Ja minulle aina kerrotaan milloin ko. missi on sinkku, että jos vielä kiinnostaa niin voin yrittää. :-)

Toisekseen sitten vanhempi nainen tuskin on enää perustamassa perhettä ja varastamassa itselleen miestä, eli sikälikin mahdollisen vahingon sattuessa, vahinko on aika pieni ja hoidettavissa.

Mitäs näistä, ehkä toisaalta vaan parempi ettei liikoja mieti. Vaikka mekin tällä palstalla kovasti yritämme, emme voi koskaan oppia kuitenkaan ymmärtämään ihmiskunnan suurta mysteeriä, eli naista. Eli ollaan miehiä vaan ja annetaan mennä.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Mä luulen, että näitä vastakkaiseen sukupuoleen pettyneitä on nykyään suht paljon varsinkin nuorissa. Moni suhde tai sen alku päättyy pettämiseen ja sitten vedetään tuota vaikea luottaa ym -mantraa. Tämä lienee vielä enemmän naisten juttu, koska miehet mielestäni jäävät asioita yleensäkin vähemmän ongelmoimaan.

Jos naisjuttuja alkaa muutamien treffien jälkeen miettiä liian vakavalla pelikirjalla, menee mun mielestä hommasta vähän maku. Näissä hommissa kuitenkin harva yritys johtaa pitempään juttuun ja pettymyksiä tulee ja niihin kannattaa vaan oppia suhtautumaan. Vähän sama kuin pettyisi joka kerta, kun ei matsissa tekisikään hattutemppua ja menettäisi uskonsa jääkiekkoon.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Mikä on oma pettämishistoriasi tai mitä ajattelet siitä?

No, ketään en ole koskaan pettänyt eli en ole retale.

Kiitoksia vain kaikille neuvoista! Kyllä tässä pikkuhiljaa onkin tarkoitus edetä ja sovittiin, että ollaan rehellisiä jos alkaa ahdistaan jokin asia niin sanotaan heti eikä venkoilla. Ja tosiaan tietty rentous pitää säilyttää eikä mitään kirkkoja olla parin viikon jälkeen varailemassa. Saa nähdä miten menee, pitää koittaa nauttia hetkestä eikä liikaa miettiä.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ja toinen ehkä vielä helpompi ohje on unohtaa kaikki naiskaverit siinä vaiheessa kun vakavasti haluaa jonkun naisen kanssa olla. Naispuoliset kaverit ja "kaverit" ei ole mitenkään positiivinen asia sille naiselle, sanoo hän sitä sitten ääneen tai ei. Niistä jokainen on potentiaalinen uhka, ja jokainen mies (ja suurin osa naisistakin) ymmärtää että miehellä on aina mielensä sopukassa mielessä edes häivähdys jotain muutakin kuin vain kaveeraamista.

Tämä on minusta hiukan liikaa yksinkertaistettu esimerkki, tai sitten olen poikkeava yksilö - kummin vain. Mutta ainakin minun "naisystäväni" ymmärtää ja hyväksyy sen, että entisestä elämästäni mukaan tulee myös naispuolisia ystäviä, joita en missään nimessä hylkää sen tähden, että olen löytänyt itselleni varteenotettavan kumppaniehdokkaan. Jos hän ei hyväksyisi ystäviäni jotka ovat naisia, hän saisi lähteä välittömästi kävelemään, mutta hän hyväksyy heidät ja jos suinkin mahdollista niin haluaa myös tutustua heihin - tässä liene koira haudattuna.

Minulla on muutama naispuolinen ystävä - joista osa on lesboja/bi-seksuaaleja - mutta enpä voi sanoa, että olisin koskaan halunnut seksuaalista kanssakäyntiä heidän kanssa. En edes muista, että olisin unelmoinut sellaisesta. He ovat minulle hyviä ja todella tärkeitä ystäviä, joten en missään nimessä halua pilata ystävyyssuhdetta mahdollisilla seksiseikkailuilla.

vlad.

Dabab

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pens, #87, #71
Kiitän jälleen vastaajille!

No, nyt on sitten asiasta keskusteltu ja sovittiin asiat.
Hän lupasi ettei kyseistä enää käy ja luotan häneen, sillä aikaisemmin ei ole käynyt mitään tämäntapaista.
Hän on jo pidemmän aikaa puhunut yhteen muuttamisesta kanssani, sitten kun vain se on mahdollista työ- ja koulujutuista johtuen.
Itse kuitenkin olen jo "asennoitunut", että eroamme jossain vaiheessa, jottei ero tulisi täytenä yllätyksenä.

Perkele kun tuli taas epäselvää sopertamista... Noh, jos tuosta edes jotain selvää saisi.

Viimeksi muokattu:

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-

Hän lupasi ettei kyseistä enää käy ja luotan häneen, sillä aikaisemmin ei ole käynyt mitään tämäntapaista.
Hän on jo pidemmän aikaa puhunut yhteen muuttamisesta kanssani, sitten kun vain se on mahdollista työ- ja koulujutuista johtuen.
Itse kuitenkin olen jo "asennoitunut", että eroamme jossain vaiheessa, jottei ero tulisi täytenä yllätyksenä.

Perkele kun tuli taas epäselvää sopertamista... Noh, jos tuosta edes jotain selvää saisi.

Ei mitään järkeä..noh jokaisen pitää vaan kulkea se oma tie..

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa

Nyt ukko se järki käteen. Eikös "hän" ole puhunut myös eroamisesta ja haluttomuudesta sinua kohtaan... Eikä tuo toisen hiplaaminen, nyt niin pahalta kuulostanut, vai mitä?

Ja jos olet jo nyt valmistautunut eroon, niin tee se heti. Turhaan pitkität asiaa. Yritä ajatella asiaan niin, että joku nainen olisi tehnyt sun parhaalle kaverille noi samat asiat. Sanoisitko sille, että yrittäkää vielä?

Dabab

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pens, #87, #71
Meinasin tässä katsella että mihin suuntaan tämä tästä lähtee liikkumaan...
Jos tämä junnaa vaan paikallaan, eikä parane ollenkaan niin eiköhän se ole aika lähteä katselemaan uusia seikkailuja.
Tiedä sitten onko tässä(kään?) järkeä, mutta sen näkee sitten! :D

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jos tämä junnaa vaan paikallaan, eikä parane ollenkaan niin eiköhän se ole aika lähteä katselemaan uusia seikkailuja.

Katsomalla kortit loppuun asti saattaa tuhlata vain aikaansa, mutta toisaalta eipähän jää enää kysymyksiä, jotka alkavat sanoilla olisiko sittenkin tai mitä jos. Mielenrauhan ja varmuuden päätöksensä oikeellisuudesta sillä ainakin saa, jos ei muuta.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Katsomalla kortit loppuun asti saattaa tuhlata vain aikaansa, mutta toisaalta eipähän jää enää kysymyksiä, jotka alkavat sanoilla olisiko sittenkin tai mitä jos. Mielenrauhan ja varmuuden päätöksensä oikeellisuudesta sillä ainakin saa, jos ei muuta.

Saattaa myös satuttaa itseään todella pahasti.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Saattaa myös satuttaa itseään todella pahasti.

Valintakysymyksiä. Itse katson mielelläni kaikki kortit, ettei tarvitse vaivata päätään kysymyksillä vielä vuosia myöhemmin.

Kaikkien korttien katsominen myös antaa aikaa prosessoida eroa jo ennen kuin se lopulta konkretisoituu, mikä voi tehdä siitä huomattavasti helpompaa.

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Ymmärrän erittäin hyvin tuon vallitsevan mielipiteen siitä, että nyt järki käteen ja emäntä vaihtoon välittömästi, mutta toisaalta olen kyllä samoilla linjoilla yo. viestinkin suhteen. Jos se oma fiilis nyt vain on se, että katsotaan kortti loppuun niin silloin se on katsottava. Ei kukaan voi jättää omaa kumppania, koska Jatkoajan jätkät sanoo niin. Etenkin jos taipumuksena on yhtään jossitella jälkikäteen, niin parempi katsoa ja katua kuin jossitella helvetin pitkään, että mitä jos sittenkin... toki meitä on moneen junaan, ja kokemusten sävyttämät mielipiteetkin vaihtelevat siksi paljon.

Jokaisen pitää lähtökohtaisesti kuitenkin tehdä nuorena ne omat virheensä, oli siinä järkeä tai ei, eikä niitä yleensä tunnepohjaisissa asioissa kuitata muiden kokemuksilla. Ne omat kokemukset kasvattaa ja opettaa moninkertaisesti verrattuna muiden kokemuksiin ja parisuhdeasiat tuppaa olemaan sellainen osa elämää, että se oppi saadaan useimmiten kantapään kautta. Tsemppiä valitsemallasi tiellä Dabab, mutta muista, ettet tee itsestäsi kuitenkaan kovin pitkäksi aikaa ovimattoa jos asiat menevät jatkossakin väärin sinua kohtaan.

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Lainasin nyt tämän tekstin, vaikka vastaus on kokonaisuudessaan sun tilanteeseen... Mun mielipide jne...

Eli, tuossa tilanteessa jossa "Johanna" on ollut exänsä kanssa, niin se ei ole ollut mitään viatonta. Oikeasti. Avaa silmät. Mä jouduin aikoinaan petetyksi, kaverin serkku hoiteli mun muijaa... Mutta ei ne pari pusua, eikai ne nyt mitään... Kunnes PAM!

Oootko miettinyt ollenkaan, että jos sun koskettelut ja lähentelyt torjutaan, mutta annetaan exän hiplailla jne? Miksi? Ei kaikkien seksielämät kohtaa, tunteet muuttuu, ihmiset muuttuu, elämät muuttuu. Mutta oikeasti, "Johanna" on mennyt sen rajan yli, jossa "kokeiluista" ei ole paluuta. Älä ala mustasukkaiseksi, vaan oikeasti ole kriittinen. Naisia ei voi ymmärtää. Oikeasti. Se, että venytät ja vanutat päätöstä, tarkoittaa sitä että siitä tulee kokoajan vaikeampaa. Sä et pysty valmistamaan itseäsi eroon muutenkuin tappamalla kaikki tunteet. Se, että on tunteita, ei ole paha asia. Kunhan et anna niiden tunteiden tehdä itseäsi sokeaksi faktoille. Oikeastaan sun roolissa, vois kokeilla vetää käsijarrun päälle "välinpitämättömällä" linjalla. Älä anna hänen luulla, että hän on sun elämän ainoa asia. Näytä, että pärjäät ilman häntä, jos nyt et lyö poikki. Samalla ala kattelee sitä nättiä likkaa kesämekossa (kei, ei toimi kun marraskuu kolkuttelee) mutta avaa silmät, katso elämää. Haluatko oikeasti jatkaa elämää vai miettiä lopunikää kun ette ole yhdessä että kuka häntä nyt hiplailee tai panee?

Sori, aikamoista tajunnanvirtaa taas mutta toivottavasti herättää sussa kysymyksiä... Päätöksen teet sinä, ei kukaan muu, mutta ole järkevä. Se ei ole helppoa ja virheitä tulee, mutta mitään sellaista et saa aikaiseksi joka olisi korvaamatonta.

Dabab

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pens, #87, #71
Kaikkien korttien katsominen myös antaa aikaa prosessoida eroa jo ennen kuin se lopulta konkretisoituu, mikä voi tehdä siitä huomattavasti helpompaa.

Juuri näin itsekin ajatellen asian. Olen jossitelevaa ihmistyyppiä, ja haluan katsoa tämän kortin loppuun asti, päättyi se sitten miten tahansa.
Itse koen eron helpompana, jos on saanut käsitellä asiaa oman pään sisällä aikaisemmin.

Koko teksti.

Hyviä ajatuksia!
Herätit useita kysymyksiä (niinkuin kaikki muutkin vastanneet, kiitänkin jälleen vastauksista!) pääni sisällä, ja silmäni ovatkin olleet "auki" maailmalle ja elämälle jo hetken aikaa. Olen pohtinut mitä haluan tältä hetkeltä ja tulevaisuudelta.
Katsotaan nyt, että miten tämä päättyy. Jos tämä päättyy, niin olen ainakin taas viisaampi näissä asioissa.

Kannatti avautua tänne asiasta, sillä sain monta uutta näkökulmaa asiaan!

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
No, ketään en ole koskaan pettänyt eli en ole retale.

Kiitoksia vain kaikille neuvoista! Kyllä tässä pikkuhiljaa onkin tarkoitus edetä ja sovittiin, että ollaan rehellisiä jos alkaa ahdistaan jokin asia niin sanotaan heti eikä venkoilla. Ja tosiaan tietty rentous pitää säilyttää eikä mitään kirkkoja olla parin viikon jälkeen varailemassa. Saa nähdä miten menee, pitää koittaa nauttia hetkestä eikä liikaa miettiä.

Eiköhän siinä ole itselläsi ihan hyvät ohjeet itsellesi.

Paras tapahan saada toinen luottamaan ihmisiin on se että on sen luottamuksen arvoinen. Ei mielestäni ole tarpeellista mitään erityistä tehdä tai väkisin todistella asiaa. Turhaa energiaa vain menee sellaiseen.

Itse ainakin sinun kengissäsi vaan olisin iloinen ja nauttisin jos löytänyt hyvä tyttö/nainen jonka kanssa viettää aikaa. Turha suunnitella liikoja, mutta toisaalta turha keinotekoisesti suhdetta jarrutellakkaan.

Lyhyesti siis, nauti niistä hyvistä hetkistä kunnolla. Pienet ilotkin voivivat olla isoja, kun niitä on tarpeeksi.

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa

Erittäin hyvin sanottu. Itsellä myös hiukan samantyylinen tilanne, eli nykyinen tilanne ei ole kauhean lupaava, mutta yritän katsoa kaikki kortit loppuun ennen kuin lyön pisteen millekkään. Kun toista rakastaa niin kyllä se sattuu aina, lyö sen pisteen nyt tai sitten myöhemmin taistelun jälkeen. Itse haluan vaan että sitten ja jos kun se loppu tulee, niin se on sitten case closed lopullisesti, eikä jää mikään asia vaivaamaan jossitteluineen.

Dababille kuitenkin peukkuja tulevaan. Olet asian näin päättänyt niin ei muuta kuin onnea tulevaan. Tärkeintä että olet päättänyt asian jompaan kumpaan suuntaan, etkä jäänyt siihen välille diipadaapailemaan ja punnitsemaan. Se on miehen merkki joka kohtalonsa päättää ja ei ole elämän loppu jos virheen tekee, se vain kasvattaa jos sen osaa ottaa oikein.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tämä on minusta hiukan liikaa yksinkertaistettu esimerkki, tai sitten olen poikkeava yksilö - kummin vain....

Minulla on muutama naispuolinen ystävä... enpä voi sanoa, että olisin koskaan halunnut seksuaalista kanssakäyntiä heidän kanssaan. En edes muista, että olisin unelmoinut sellaisesta. He ovat minulle hyviä ja todella tärkeitä ystäviä, joten en missään nimessä halua pilata ystävyyssuhdetta mahdollisilla seksiseikkailuilla.

Nämä on kyllä vaikeita kysymyksiä ja mitään yhtä oikeaa vastausta tuskin on... riippuu niin paljon ihmisistä itsestään miten asiat kokee ja näkee! Minulla puolestaan ei ole yhtään sellaista naispuolista oikeaa ystävää, jota kohtaan en tuntisi ainakin potentiaalisesti seksuaalista vetovoimaa (toki kykenen pitämään itseni kurissa ja housut jalassa...), noin niinkuin karusti sanottuna. Eipä silti, ei mulla ole ylipäätään kovinkaan montaa naispuolista (oikeaa) ystävää, tästä ja hiukan samoista syistä johtuen, mitä veli carlos tuossa aikaisemmin kirjoitteli. Toki tuttavia, kollegoita, kavereiden tyttökavereita tai puolisoita jne.. on hirmuisen iso nippu, joiden (osan) kanssa tulee juteltua miltei päivittäin. Mutta kaikkia näitä yhdistää se, etteivät he ilman muita ulkopuolisia syitä (kuten työ, yhteiset kaverit jne..) olisi allekirjoittaneen ystäviä. Ja itselläni on myös päähän asennettuna sellainen rajoitin (onneksi), etten ikimaailmassa kykenisi ihastumaan esimerkiksi kaverin naiseen. En edes sen jälkeen, jos kaverilla ja tällä naisella on homma kariutunut.

En sano, että tämä mun tilanne olisi mitenkään ideaali, puhumattakaan oikeasta. Totesin vaan, että näin se vaan mun kohdalla toimii ja sen vuoksi pidän melkein mahdottomuutena aseksuaalista suhdetta naisen kanssa, josta oikeasti pidän niin paljon, että hänet aidoksi ystäväkseni lasken. Vaikkei mitään tapahdukaan, niin tietty kipinä taustalla kuitenkin kytee. Vaikka onhan kyse pitkälti myös määrittelykysymyksistä... minkä laskee ystävyydeksi tai minkä ylipäätään määrittelee seksuaalisuudeksi...? Mulle riittää (tarvittaessa) pelkkä välähdys molempien osapuolten silmissä, ei siihen mitään sanoja, flirttiä tai varsinkaan fyysistä kanssakäymistä välttämättä tarvita.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nämä on kyllä vaikeita kysymyksiä ja mitään yhtä oikeaa vastausta tuskin on... riippuu niin paljon ihmisistä itsestään miten asiat kokee ja näkee! Minulla puolestaan ei ole yhtään sellaista naispuolista oikeaa ystävää, jota kohtaan en tuntisi ainakin potentiaalisesti seksuaalista vetovoimaa (toki kykenen pitämään itseni kurissa ja housut jalassa...), noin niinkuin karusti sanottuna.

Olet aivan oikeassa!

Osa näistä minun naispuolisista ystävistäni on ollut ystäviäni jo reilusti yli kymmenen vuotta, piakkoin viisitoista vuotta, eikä mieleeni ole kertaakaan juolahtanut, että heidän kanssa voisinkin harrastaa seksiä. Heidän tapauksessa osin varmaan siitäkin syystä, että kunnioitan myös heidän seksuaalista suuntautuneisuutta enkä halua heille tämänkään tähden tuotta ikäviä tilanteita, että ryhtyisin ehdottelemaan mitään sänkyhommiin viittaavaa.

Toisaalta jäi tähdentämättä edelliseen lainaamaasi viestiin se tosiasia, että nyt kun olen jonkinsortin suhteentapaisessa, en missään nimessä ryhdy etsimään uusia naispuolisia ystäviä. Pidän siis kiinni vanhoista mutta uusia en missään nimessä edes halua, koska kunnioitan suhdettani niin paljon.

Ja painotan vielä, että niitä naispuolisia ystäviä ei montaan ole ja kumppanini tietää heidät kaikki ja haluan pelata avointa peliä hänen kanssa, joten salailu pois. Enkä myöskään sano, että oma toimintani on millään tapaa oikeampi kuin se, että ei ole niitä naisystäviä kun on suhteessa. Kyse on yksilöistä ja siitä millaisena asian kokee. Minulle on aina ollut ehdottoman selvä se asia, että ystäviäni en hylkää minkään suhteentapaisen takia.

vlad.

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Taidan olla ensimmäistä kertaa elämässäni matkalla suhteeseen, jossa vastapuoli on henkisesti samalla tasolla. Lähes kahden vuoden sinkkuilun ja lukemattomien treffien jälkeen tuntuu kyllä uskomattomalta. Aiemmissa jutuissa tässä sinkkuaikana on aina ollut se fiilis, että taas joutuu näkemään tai että ei vaan onnistu, mutta nyt on täysin erilaista. Päivät näkemättä kuluvat hitaasti ja sitä vaan odottaa kuin joulua kun viimein pääsee vastapuolen kanssa viettämään aikaa. Kesällä en olisi vielä uskonut tätä, mutta nyt oli pakko hehkuttaa kun tuntuu niin perhanan hyvältä.

Eihän se sitten ihan nappiin mennyt. Yllättävän lyhyessä ajassa paljastui asioita naisesta, mikä johti oman kiinnostukseni täydelliseen lopahtamiseen. Eipä tässä ole niin suurta tarvetta saada väkisin toista puoliskoa, että tyytyisin "ihan kivaan". Vielä pitäisi tämä kuvio saada lopetettua jotenkin, loukkaamatta ei varmasti onnistu, joten kaippa se pitää vain tarttua härkää sarvista.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tyhmä kysymys, mutta ilmeisesti oikea ketju:

Kumpi tuntuu paremmalta: a) se, kun teini-ikäisenä alkaa ensimmäisen kerran seurustelemaan vai b) se, kun 30-vuotiaana alkaa ensimmäisen kerran seurustelemaan?
Tarkoitan siis sitä, että molemmissa tapauksissa kyseessä on ihan ensimmäinen kerta, kun ryhtyy parisuhteen toiseksi osapuoleksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy