Ainakin omasta historiasta voin sanoa, että jos sulla on naispuoleisia ystäviä niin heidät kannattaa tutustuttaa tämän naikkosen kanssa. Itse aikoinaan en tutustuttanut naiskavereita ja sitten kun näiden kavereiden kanssa jossain olin niin sain naiseni mustikseksi. Sitten myöhemmin kun nainen tutustui näihin naiskavereihin, niin ei ollut mustis enää.
Ja toinen ehkä vielä helpompi ohje on unohtaa kaikki naiskaverit siinä vaiheessa kun vakavasti haluaa jonkun naisen kanssa olla. Naispuoliset kaverit ja "kaverit" ei ole mitenkään positiivinen asia sille naiselle, sanoo hän sitä sitten ääneen tai ei. Niistä jokainen on potentiaalinen uhka, ja jokainen mies (ja suurin osa naisistakin) ymmärtää että miehellä on aina mielensä sopukassa mielessä edes häivähdys jotain muutakin kuin vain kaveeraamista.
Jos kuitenkin nainen rupeaa jostain skitsoilemaan ja vaikka ymmärrätkin häntä hänen historiansa takia, niin silti sellainen käytös ei saa olla suotavaa ja se täytyy aina ilmoittaa (eikä vain hyssytellä).
Minulla on kerran ollut pidempiaikainen tyttöystävä, joka aina pelkäsi että petän häntä. Hänen tapauksessaan sen hyväksyin, koska olinkin pettänyt häntä, ja hän sen tiesi. Ei sitä luottamusta enää koskaan voinut voittaa takaisin, ja toisekseen petin häntä kyllä vielä senkin jälkeen. Että sikäli ihan oikein. Myöhemmin kuitenkin tajusin että syrjähypyt johtuivat vain siitä että hän ei ollut minulle "se oikea". Vaimon kanssa on oltu yhdessä jo iät ja ajat, ja kertaakaan en ole pettänyt millään tasolla. Se kertonee jotain.
Enivei, tälle sentterille naisensa kanssa voisin vaan sanoa että ole ymmärtäväinen jos nainen on pettämiskammoinen, ja yritä voittaa luottamus. Helppoa se ei varmaan ole, mutta kaikenlaisilla konsteilla voit auttaa sitä.
Itsellä ainakin toiminut hyvin kun vaimo esim. tietää että en tykkää pikkutytöistä, vaan olen aina ollut vanhempien naisten perään (hän on samanikäinen kuin minä). Tämä rajaa jo kaupungilla liikkuvien potentiaalisten riskitekijöiden määrää niin paljon että riski siitä vanhemmasta naisesta on naisen mielessä lähes olematon.
Tämä toimii myös sikäli että aina kun vaimoni näkee jossain jonkun "vanhemman naisen", hän voi rauhassa todeta olevansa kauniimpi ja nuorempi kuin kilpailijatar, eli ei mitään hätää. Sitten taas toisaalta kerran kun autokaupassa jäin suustani kiinni liian pitkäksi aikaa silloisen Miss Suomen kanssa, kuulen siitä kyllä vieläkin. Ja minulle aina kerrotaan milloin ko. missi on sinkku, että jos vielä kiinnostaa niin voin yrittää. :-)
Toisekseen sitten vanhempi nainen tuskin on enää perustamassa perhettä ja varastamassa itselleen miestä, eli sikälikin mahdollisen vahingon sattuessa, vahinko on aika pieni ja hoidettavissa.
Mitäs näistä, ehkä toisaalta vaan parempi ettei liikoja mieti. Vaikka mekin tällä palstalla kovasti yritämme, emme voi koskaan oppia kuitenkaan ymmärtämään ihmiskunnan suurta mysteeriä, eli naista. Eli ollaan miehiä vaan ja annetaan mennä.