No tunnut seisovan joo. Tiedät ennalta mitkä asiat elämässä on totta ja mitkä kuvitelmaa. Ehkä kaikki eivät omaa uskomattoja kykyjäsi ja siksi hieman kummastelevat neuvojasi. Tai sitten:
Mielenkiintoisia analogioita tunnut vetelevän.
"ilmoituksesta voi tulla jopa vähän "hyvä" fiilis että vittu mähän tiäsin", olivat sanasi. Ehkä tuossa aste ero sitten on, mutta ei se mulle ainakaan järjellisenä avaudu.
Jos menetät luottamuksesi kumppaniisi tiedät kai sen menettäneesi ilman stalkkaustakin, oletan. Mun näkemys on, että hukkaat energioitasi aivan vääriin asioihin salapoliisileikeillä, kun oleellista olisi selvittää se oma nuppi ja oman nupin tuntemusten vaikutukset ja merkitykset siihen, onko itsellä eväitä pyrkiä suhteen jatkamiseen ja jos on, niin mitä siellä nupissa pitää tapahtua, että eteenpäinmeno suhteessa voi jatkua. Kumppanin pettäessä olet sitten taas uuden tilanteen edessä ja oma nuppi on taas selvitettävä sen asian merkityksen suhteen, voitko jatkaa, haluatko jatkaa, vai onko ruukku palasina ja ero edessä.
"Uskomattomat kykyni" sattuvat vain olemaan vahvaa elettyä empiriaa, sekä hyvässä, että pahassa, omalta puoleltani olen vain pyrkinyt tuomaan kokemuksen tuomia neuvoja, kun täällä moni nuori tuntuu aidosti pähkäilevän suhtautumisten ja valintojensa kanssa. Tämän papparaisen mielestä täällä vaan neuvot on välillä lähinnä hallantekoa niille, joille asia on akuutti ja kohdalla. Kaikki neuvotkin ja vinkitkin, niin minun kuin muidenkin kannattaa vastaanottajan suodattaa vielä siinä valossa, että jokainen suhde ja suhteen alku on uniikki, eikä ylimalkaista kummempaa voi kukaan täällä jakaa vaikka haluaisikin, hyvä on kuitenkin, että edes yleisen tason ajatuksia saa oman tilanteensa rakennuspuiksi.
Eli edelleen alleviivaten: en minä mitään ennalta tiedä, en ole meedio, mutta ei minun tarvitsekaan tietää, jos olen kykenevä kohtaamaan sen mitä elämä eteen tuo edeltäkäsin murehtimatta, kokemusta tämäkin, kyllä sitä sitten ehtii, kun on sen aika.
Mun on vuoro sitten esittää kummasteluni, jos ihminen ei kykene älyämään, että on hedelmällisempää kehittää itseään ja kykyjään kohdata elämää, kun vahtia kumppaniaan epäluuloisena paljastamisen toivossa.
Voisi jopa kiteytää näin, parisuhde on se nuotio, joka roihuaa kahden ihmisen välissä, se sammuu, jos kumpikin ei sitä ruoki, mutta, ihminen pystyy vastaamaan vain omasta tulen ruokkimisestaan, ei toisen. Niin se menee, ei ole rakettitiedettä, eikä vaadi uskomattomia kykyjä.