Mainos

Naisasiat

• 7 594 747
  • 26 629

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Siis tuo huumeidenkäyttäjä ja alkoholisti nyt oli ne esimerkit. Ja kuten aiemmin jo sanoin, niin mukaan on myös tarttunut noita samanlaisia nörttikavereita kuin itse. Annoin nyt nuo esimerkkihenkilöt sen takia, että onko todellakin ainoa ratkaisu sitten olla tällaisten tyyppien kanssa? Kun ne kuitenkin ovat ainoat, ketkä mukaan kelpuuttavat?

Ja tuo inttikaveri oli vain samassa joukkueessa kuin itse. Eli ei kuulu millään muotoa omaan kaveripiiriin, vaikka sen ilman muuta kelpuuttaisinkin. Eli vaikka intistä ei mitään kavereita tullutkaan, niin käytän nyt vain nimitystä inttikaveri. Tai joukkuekaveri.

No eipä niitä ketään oikein tunnekkaan, kun pyörivät niissä omissa huume -ja ryyppypiireissään. Eipä niihin ketään oikeasti järkevä mukaan mene. Itse nyt vain satuin tapaamaan nekin henkilöt.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nimimerkki HIFK on ollut allapäin siitä, että häntä pilkataan ja haukutaan minne hän meneekin.

Nyt sitten Jatkoajassa naisasia-ketjussa ja jo muissakin ketjuissa häntä pilkataan ja hänelle nauretaan.

Et sinä HIFK ihan ulapalla siis ole ollut...

Mutta aika pitkälti olet sitä mitä ajattelet. Kun ajattelet olevasi tyhmä ja tylsä yms. niin tokihan sinä tulet sitä niin kauan olemaan kuin niin ajattelet.

En kyllä haluaisi olla kukaan niistä sinun nörttikavereistasi (jos nyt oletetaan, että olisin nörtti) koska et heitäkään pidä minään.

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alan ymmärtää miksi nimimerkki HIFK:ta karttavat kaikki fiksut. Vaikka kaverilla on ihan hyvä ulosanti, hän ei yhtään kuuntele muiden mielipiteitä vaan toistelee omia juttujaan viikosta toiseen. Eipä ihme että muut kyllästyvät ja alkavat kartella. Parin viikon päästä kukaan ei jaksa täälläkään enää kommentoida ja sitten on taas yksi todiste lisää siitä kuinka hän ei kelpaa mihinkään porukkaan.

Järkyttävän itsetunnon puutteen lisäksi listaisin siis toiseksi ongelmaksi itsekeskeisyyden. Noilla eväillä on ihan turha haikailla parisuhdetta.

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
No, tällaiseksi tämä nyt on mennyt. En siis kenenkään ala toistelemaan tai jankkaamaan mitään, mutta tällaiseksi tämä on nyt sitten täällä mennyt.

Eli tuollaista puolta ei kukaan muu ole vielä huomannut, kun en ole sellaista tehnytkään. Eli tuokaan ei voi olla millään lailla syynä.

Uskon kyllä, että syy löytyy pelkästään ulkonäöstä ja tyhmyydestä. Suotta en ole saanut aikoinaan koulunkäyntiavustajaa tai joutunut tekemään kokeita kirjaa apuna käyttäen, että saisin parempia numeroita. Siinäkin voi oikeasti miettiä, että missä mättää, kun noin on tapahtunut.

Eli onko tuollainen fiksun ihmisen merkki? Henkilökohtaista koulunkäyntiavustajaa ei ole kovin monella, itse olin yksi niistä. Tai onko joku täällä tehnyt joskus kokeita koulussa kirjan kanssa, jotta olisi saanut parempia numeroita? Tämä siis ihan opettajan käskystä.

Nuo kaksikin asiaa kertovat aika lailla oleellisen, mikä on meininki.

Tai onko joku täällä tehnyt joskus kokeita koulussa kirjan kanssa, jotta olisi saanut parempia numeroita? Tämä siis ihan opettajan käskystä.

Kyllä olen, mutta meillä päin sitä kutsuttuun luntaamiseksi.

Jankkausta, jankkausta, jankkausta. Ota nyt joku ryhti tähän touhuun, ei täältä kukaan tule ja anna sulle pillua(?) + aloita seurustelusuhdetta sinun kanssasi (?)

Laivaliput Viroon tai johonkin vaikka Saksaan nyt äkkiä!

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä olen, mutta meillä päin sitä kutsuttuun luntaamiseksi.

Siis tarkoitan sitä, että jouduin tekemään kokeen eri luokassa kuin muut ja opettaja antoi oppikirjan käteen ja sanoi, että teen kokeen kirjaa apuna käyttäen. Ja tämä vain sen takia, että oppisin asiat ja todistukseen voisi laittaa parempia numeroita. Eli siis mistään lunttaamisesta ei ole kysymys.

Tuon jälkeen sitten luokkakavereiden käsitys entistä tyhmemmästä tyypistä vain vahvistui.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Keräys pystyyn?

Mä alan olla sitä mieltä, ettei HIFK saa enää edes rahalla, ainakaan jollei lupaa olla kommunikoimatta suullisesti tai kirjallisesti koko aktin ajan. Tai sitten etsitään kuuro huora.

Ei kukaan tuollaista soopaa kuuntele edes rahasta. Johan siinä alkaa huorankin päätä kivistää.

Soolo

Jäsen
Useimmat varmaan tietävätkin tämän mieshenkilön, joka on hemmetin hyvä jäbä, ja aina messissä, kunnes tapaa naisen. Siis mitä helvettiä, kaverista ei kuulu enää pihaustakaan, ei vastaa kyselyihin kuin kieltävän arasti, ja tahtoo siis vaan viettää kaiken aikansa naisensa kanssa. Kaveri siis käytännössä hylkää kaverinsa totaalisesti ykkösen tullessa kehiin.

Hyväksyttävää? Rehtiä? Äijää? Normaalia? Mulkkua?

M#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR
HIFK, nyt on pakko kysyä sinulta, että oletko henkisesti tai fyysisesti jälkeenjäänyt? Kukaan ei voi olla noin säälittävä ulkonäöllisesti tai henkisesti kuin kerrot. Taidat liioitella? En tarkoita pahalla, mutta neuvoja on näyttänyt satavan vaikka kuinka paljon ja mikään niistä ei kelpaa.

passenger

Jäsen
Useimmat varmaan tietävätkin tämän mieshenkilön, joka on hemmetin hyvä jäbä, ja aina messissä, kunnes tapaa naisen. Siis mitä helvettiä, kaverista ei kuulu enää pihaustakaan, ei vastaa kyselyihin kuin kieltävän arasti, ja tahtoo siis vaan viettää kaiken aikansa naisensa kanssa. Kaveri siis käytännössä hylkää kaverinsa totaalisesti ykkösen tullessa kehiin.

No eikös tuo aika tavallista ole. Kaikilla ei ole se side kaveriporukkaan niin vahva ja viihtyy paremmin siinä parisuhteessa. En minä ainakaan ole ketään kaveria hylännyt tai kokenut mustasukkaisuutta/harmitusta sen takia, että hän on lakannut pitämästä yhteyttä "elämänsä rakkauden" takia. Jotkut tuntuvat vain heittäytyvän täysillä aina siihen suhteeseen ja jotkut taas tarvitsevat sitä kaveriporukan kanssa oloa.

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa

Jos tosiaan on kaverisuhde kyseessä niin hommaa uusia kavereita. Ihmisellä on elinaikanaan satoja, ehkä tuhansia kaverisuhteita ja ne loppuvat kun loppuvat. Ystävät on taasen täysin eri asia. Hänellä on selvästi mukava olla tuon naisen kanssa, ehkä hän on jopa onnellinen, joten haluan kysyä sinulta, haluatko että kaverisi on onneton? Jos vastasit "en", niin silloin odotat ja annat hänen nauttia välillä toisenlaisesta elämästä. Jos vastasit "kyllä", niin minkäläinen kaveri sellainen on, joka haluaa kaverinsa olevan onneton? Onko se hyväksyttävää? Rehtiä? Äijää? Normaalia? Mulkkua?

Edit: täytyy vielä sanoa, että itselle kun tuli nainen kuvioihin, niin kaveriporukka häipyi, mutta ne ystävät jäi. Kavereilta kuuli kyllä porua, mutta ystäviltä ei koskaan. Ystävän kanssa kun ei tarvitse olla joka päivä tekemisissä. Sitten kun tavataan niin jatketaan siitä mihin viimeksikin jäätiin.

Viimeksi muokattu:

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Hifkin tapaukseen vain sellainen kommentti, että itse tiedän ainakin paljon rumia, tyhmiä, idiootteja eikä edes rikkaita roskaläjiä, jotka ovat itselleen kuitenkin ihan kelpo naiset saaneet jonkun kiven alta kaivettua.

Mitä sitten tulee tuohon kaveriporukasta jättäytymiseen. Ainakin itse aikoinaan kun aloin seurustelemaan, väheni yhteydenpito kavereihin aika radikaalisti. Minusta on selvää, että sinkkuna tulee vietetty vauhdikkaampaa elämää ja käytyä enemmän kavereiden kanssa baareissa. Sitten kun tapaa oikeasti sellaiset naisen, josta välittää... Ainakin alkuvaiheessa kaikki muu jää toissijaiseksi. Kaiken mahdollisen ylimääräisen ajan tahtoo viettää vällyjen välissä.

Miehissä harvemmin on tuollaisia "kaksi parasta ystävää" pareja, joten minusta on ainakin ihan ok, että joku pitää pienen paussin rellestämisestä. Kyllä siihen poikaporukkaan sitten taas mahtuu, kun parisuhde alkaa arkiintua.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle

Sanoisin lähinnä, että surullista. Vaikka ihastuminen ja rakastuminen ovat voimallisia tunteita, ei ystäville pitäisi kääntää selkäänsä kokonaan. Hyvässä suhteessa sellaista ei vaadita eikä odoteta, eikä sen seurustelusuhteen kannalta moiseen kannata ryhtyä. Joskus nimittäin tulee aika, jolloin suhdekin hyötyisi siitä, että olisi niitä muita ystäviä.

Itselläni on pari vastaavaa ystävää, tai oikeastaan ex-ystävää - nykyisin pelkkiä tuttuja. Ovat ottaneet täydellisen irtioton koko ystäväpiiristä siinä vaiheessa, kun se oma kulta on löytynyt. Irtiotto on ollut tehokas: kaikkiin yhteisiin ehdotuksiin vastataan kielteisesti, tekstareihin ja maileihin ei yleensä vastata ollenkaan. Sieltä suunnasta ei yhteydenottoja tule ikinä.

Vähitellen kaikki oppivat, että kyseiselle henkilölle on turha laitella viestejäkään ja hän tippuu porukan ulkopuolelle. Joistakin näin kadonneista ei enää kuulu koskaan mitään, "moit" sanotaan, kun kadulla tai ruokakaupassa törmätään. Toinen porukka on sitten se, joka yhtäkkiä jopa 5-10 vuoden täydellisen hiljaiselon jälkeen yhtäkkiä tajuaa, että nyt se oma ihana suhde on siinä pisteessä, että olisi kiva, kun olisi läheinen tuttavapariskunta tai kaksi, joiden kanssa tehdä pariskuntina jotain yhdessä. Sitten yhtäkkiä herääkin kiinnostus vanhoja kavereita kohtaan, kun facebookistakin huomataan, että nehän kaikki seurustelevat tai ovat naimisissa. Oletetaan, että vanha ystävyys palautetaan siinä vaiheessa sormia napsauttamalla, mutta ei se enää niin mene. Kun elämissä on jopa 10 vuotta ollut kokonaan eri kuviot, ei paluuta vanhaan noin vain ole - ja itselläni ei tuollaisessa tilanteessa ole siihen niin paljon haluakaan. Minulla ja vaimolla kun on jo iso kaveripiiri, jossa on tuttavapariskuntiakin niin paljon, ettei kaikkia heitäkään ehdi näkemään niin paljon kuin haluaisi. Ei sinne mikään uusi pariskunta voi tunkea tuosta noin vaan sekaan silloin, kun heitä sattuu kiinnostamaan.

Nyt nämä pois pullahtaneet kaverit sitten toivottavasti ihmettelevät, että miten tässä näin kävi. Muut vanhasta kaveriporukasta kun ovat edelleen hyvissä väleissä keskenään, eikä jokaisen seurustelut tai naimisiinmenot ole vaikuttaneet ystävyyden laatuun, vaikka siviilisäädyn muuttumisen takia kavereiden kanssa vietetty aika onkin luonnollisesti vähentynyt.

Suosikkijoukkue
Kärpät
HIFK:lle ja muillekin ns. nuoremman polven pillun/naisenpuutteessa kärvisteleville nyt malttia. Hommahan menee niin, että kun olet 18-20-vuotias niin baareissa on suhteellisen vähän tarjontaa. Tuon ikäiset mimmit ovat juuri baari-iän saavuttaneina usein vähän vanhempien, juurikin bb-Nikohahmojen perään.

Sitten kun olet siinä about 25-27, niin iskumateriaalia alkaa olla jo ihan mukavasti. Parikymppisille tyttösille olet jo elämää nähnyt, viisaampi hahmo, muttet kuitenkaan liian vanha. Jos on edes vähän sosiaalisia taitoja, ei voi jäädä ilman, uskokaa pois.

Ikävuosina 28-35 taas taivas on auki, ainakin irtonumerojen suhteen. Tällöin nimittäin kuvaan astuvat toisella kierroksella olevat yh:t, himokkaat puumat ja perusmilffit, eivätkä nuoremmat sinkkutytötkään vielä juokse nauraen pois. Tuossa iässä vain ronkelit runkkaa, ja pysyvään parisuhteeseenkin lipsahtaa aika helposti.

Turha siis ulvoa omaa kurjuuttaan vielä alle kaksvitosena. Kyllä sitä naisseuraa sieltä vielä lohkeaa.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanoisin lähinnä, että surullista. Vaikka ihastuminen ja rakastuminen ovat voimallisia tunteita, ei ystäville pitäisi kääntää selkäänsä kokonaan. Hyvässä suhteessa sellaista ei vaadita eikä odoteta, eikä sen seurustelusuhteen kannalta moiseen kannata ryhtyä.

Tässä nyt on selkeästi olettamus, että äijä pakotetaan jäämään kotiin. Mutta entä jos onkin niin, että äijä itse haluaa jäädä kotiin kuhertelemaan? Kuten joku tuossa aiemmin jo kirjoittikin, ystävän onnellisuuden pitäisi olla tärkeintä, ja jos naisen kanssa nyhjääminen on sillä hetkellä tärkeämpää kuin kavereiden kanssa oleilu, niin antakaa nyhjätä rauhassa. Tosiystävyys kestää ihan hyvin senkin, ettei hetkeen nähdä tai soitella. Minäkin olen useammat duunin ryyppäjäiset ja menemiset ystävien ja kavereiden kanssa jättänyt väliin parisuhteen takia. Ihan omasta vapaasta halustani. Samaa ovat tehneet ja tekevät useat parisuhteessa olevat ystäväni, sukupuoleen katsomatta. Mutta silti kaikille on selvää, että vaikka yhteydenpito vähenee, tosiystävä on aina puhelinsoiton päässä eikä ystävyys lakkaa, hieman vain muuttaa muotoaan.

Sitten ymmärrän kyllä kiukun, jos toinen osapuoli vaatii jäämään kotiin. Silloin suhde ei ole terveellä tolalla.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tosiystävyys kestää ihan hyvin senkin, ettei hetkeen nähdä tai soitella. Minäkin olen useammat duunin ryyppäjäiset ja menemiset ystävien ja kavereiden kanssa jättänyt väliin parisuhteen takia. Ihan omasta vapaasta halustani. Samaa ovat tehneet ja tekevät useat parisuhteessa olevat ystäväni, sukupuoleen katsomatta. Mutta silti kaikille on selvää, että vaikka yhteydenpito vähenee, tosiystävä on aina puhelinsoiton päässä eikä ystävyys lakkaa, hieman vain muuttaa muotoaan.

En tarkoittanut ryyppäjäisten tai bileiden skippaamisia. Sellaisten merkitys luonnollisesti väheneekin varattuna, kun ei tarvitse lähteä baareihin toivoakseen löytävänsä sen suuren rakkauden. Ja jos luet viestini huomaat myös, etten tarkoittanut sitä, ettei "hetkeen nähdä tai soitella" vaan yhteydenpidon täydellisestä katkaisemisesta vuosikausiksi. Minullakin on ystäviä, joita näen ehkä vain kerran vuodessa, mutta kun näemme, tuntuu kuin edellisestä tapaamisesta olisi vuorokausi.

Ystävyys on siinä mielessä kuin parisuhde, että toimiakseen se vaatii molemmilta osapuolilta jonkinlaista sitoutumista. Ei ystävyys toimi yksipuolisena eli niin, että se on aina toinen, joka soittaa, kysyy kuulumisia, yrittää sopia tapaamisia, yms ja toinen ei voisi olla vähempää kiinnostunut.

Puhuimme viesteissämme eri asioista, koska viimeinen lauseesi viimeistään paljastaa, että olet samaa mieltä kanssani. Sanoit nimittäin, että "tosiystävä on aina puhelinsoiton päässä" - eli siinä vaiheessa, kun hän parisuhteen takia lakkaa olemasta puhelinsoiton päässä eli vastaa harvemmin, ei soita takaisin tai haluaa yleensä lopettaa puhelun lyhyeen, lakkaa hän minun mielestäni jossain vaiheessa olemasta tosiystävä, ja ilmeisesti olet myös samaa mieltä?

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanoit nimittäin, että "tosiystävä on aina puhelinsoiton päässä" - eli siinä vaiheessa, kun hän parisuhteen takia lakkaa olemasta puhelinsoiton päässä eli vastaa harvemmin, ei soita takaisin tai haluaa yleensä lopettaa puhelun lyhyeen, lakkaa hän minun mielestäni jossain vaiheessa olemasta tosiystävä, ja ilmeisesti olet myös samaa mieltä?

Kyllä ja ei.

En liiemmin jaksaisi kantaa kaunaa, vaikkei kuukausiin kuuluisi pihaustakaan. Soittaa tai vastaa kun on hyvä hetki ja siltä tuntuu. Jos hyvä hetki on kymmenen vuoden päästä, niin sitten se on. Mikäli kymmenen vuoden päästä ihmisessä on edelleen ne piirteet, joiden vuoksi aloin hänestä aikanaan ystävänä puhua, niin tietenkin ystävyyttä voi jatkaa siitä mihin kymmentä vuotta aiemmin jäätiin.

Koko kymmenen vuoden ajan en kuitenkaan ystävästä puhuisi ystävänä.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kyllä ja ei.

En liiemmin jaksaisi kantaa kaunaa, vaikkei kuukausiin kuuluisi pihaustakaan. Soittaa tai vastaa kun on hyvä hetki ja siltä tuntuu. Jos hyvä hetki on kymmenen vuoden päästä, niin sitten se on. Mikäli kymmenen vuoden päästä ihmisessä on edelleen ne piirteet, joiden vuoksi aloin hänestä aikanaan ystävänä puhua, niin tietenkin ystävyyttä voi jatkaa siitä mihin kymmentä vuotta aiemmin jäätiin.

Koko kymmenen vuoden ajan en kuitenkaan ystävästä puhuisi ystävänä.
Jotkut ei valitettavasti tätä ymmärrä. Musta tuntuu että olen liian "jätkä" naispuoliseksi ihmiseski, kun itsellä on pari todella drama queen kaveria ja ne tuntuu vetävän herneet nenään jos ei viikkoon pidä yhteyttä. Olen aina kun puulla päähän lyöty, että oikeastikko aikuiset ihmiset laskee jotain ystävyyspisteitä? Sitten syntyy jotain ihan käsittämättömiä konflikteja että kaveri tulee huutamaan päin naamaa ja mä vaan seison suu auki enkä tajua mitään. miks ei itse ota yheyttä viikkoon? x)

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika säälittäviä ovat omat ns. ystävät tai kaverit olleet, jotka katoavat täysin kuvioista. Eihän tuossa mistään ystävyydestä silloin voida sinänsä puhua, jos ystäviä tarvitaan vain kun itsellä on hätä. Esimerkiksi on se huvittavaa, jos joku kaveri haluaa koko ajan hengata tai tehdä kaikkea. Sitten yhtäkkiä kuvioissa on nainen, eikä kaveri tee enää mitään, puhelinkeskusteluunkin pitää melkein varata aika jostain. Sitten kun suhde kariutuu, niin yhtäkkiä kavereihisi palaa sätkivä hermostunut "kaveri", joka haluaakin taas tehdä ja hengata jne. Tuollaisia ei tarvitse oikeasti yhtään mihinkään. Kuitenkin löytyy monia hyviä ystäviä, joiden kanssa ihan normaalia yhteydenpitoa voi harrastaa, vaikka olisi perhettä ja lapsia.

Tuossa enemmän tai vähemmän paljastuukin juuri se, ettei esim. kyseinen kaveri edes halua lähteä pelaamaan tai hengata kanssasi, vaan mieluummin viettää joka sekunnin sen mimminsä kanssa. Mutta ei se toimi oikein niinkään, että sitten kun hätä on kädessä, niin tullaan vinkumaan. Varsinkin jos tuo kuvio toistuu parikin kertaa, niin on oikeastaan ihan hauskaa vetää siinä vaiheessa itse lappu luukulle: joo ei ehdi. Ei tuollaisia kavereita mielestäni edes tarvitse.

Kyllähän mielestäni se on pahinta mitä voi tehdä, että jonkun eukon takia vetää linjat poikki kokonaan. Omalla kohdallani yksi kaveri ei ole näin tehnyt, vaan hengaillut ihan normaalisti, mutta toinen on selvästi jäännyt tossun alle ja kaikki hänen vanhat kaverinsa ovat ulkona kuvioista. Saapa nähdä mitä tapahtuu, jos yhteiselo loppuu heillä.

Sörsselssönhän osasi jo asian tiivistää.

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täältä vähän toisenlainen mielipide. Miksi aina ajatellaan että ne kaverit jotka alkavat seurustelemaan ovat automaattisesti ns. tossun alla ja kyseinen eukko kieltää heitä lähtemästä yhtään mihinkään?

Itse olen pyörinyt pussikaljalla jo suht varhain ehkä 14-vuotiaasta asti ja baarissa 17-vuotiaasta lähtien kun suurin osa kavereista makoili vain kotona pleikkaria pelaten yms.. Seurustelemaankin aloin suht nuorena.

Nyt kaksvitosena ovat sitten kaikki lähteneet ulos kivenkolostaan. Joka viikonloppu pitäisi vetää pystyyn, myös sunnuntait ja joskus maanantaitkin. Pitäisi jaksaa kuunnella samoja pillupersejuttuja kuin itse jauhoi joskus kuustoistavuotiaana. Sitten ihmetellään kun ei jaksa käydä joka ainoa viikonloppu baarissa/laivalla/festareilla. Muija ei kuulemma päästä minua. Tai olen nössö kun en pysty ryyppäämään. Joskus jaksaa muttei aina.

Sitten itse kun soittelee tiistaina että menneenkö höntsäilemään vaikka ulkojäille niin vastaus on luokkaa "eipystyonkrapula/eikuoontäälonnelas"
sitten taas perjantaina itketään että vittu oot paska kaveri ku et ikinä tee meijän kanssa mitään ja sano sil muijalles et päästää sut joskus johonkin.Vittu.

Koska ne aikuistuu?

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän kaikessa on rajansa. Ja itse ymmärrän täysin, että suhteen alkuvaiheessa todellakin haluaa viettää aikaa sen rakkaan kanssa vaikka kaveri- ja ystävyysuhteet siitä hieman kärsisikin. Mutta jos sama juttu jatkuu kuukaudesta toiseen.

Itsellähän on tuollainen ystävä joka alkoi alkusyksystä seurustelemaan naisen kanssa, jonka minäkin kyllä tunnen. Heitin siinä kohtaa ystävälle läpällä "Kukas nyt mun kanssa baareissa käy etc". Vastauksena tuli, että hän totta kait. Eipä ole sen jälkeen jätkästä kuullut. Silloin tällöin facebookissa saatetaan jutella niitä näitä. Ennen naista olimme päivittäin tekemisissä. Nyt se on oikeastaan sama se soittaako hänelle vai mitään koska vastauksena tulee "Olen tyttöystävän kans". Kun en ole ainut kenet hän feilasi vaan hänen kaikki ystävänsä. Hieman ärsyttävää, mutta siihen jo tottunut joten sama se. Odotan sitä päivää kun heille ero tulee ja alkaa vinkumaan meille. Ei millään pahalla kylläkään

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kyllähän kaikessa on rajansa. Ja itse ymmärrän täysin, että suhteen alkuvaiheessa todellakin haluaa viettää aikaa sen rakkaan kanssa vaikka kaveri- ja ystävyysuhteet siitä hieman kärsisikin. Mutta jos sama juttu jatkuu kuukaudesta toiseen.

Kaipa olen sitten erilainen - muutamien oheen - koska en nyt vielä laske kuukausien kuhertelua minään. Jos ystäväni haluaa kuherrella puolikin vuotta niin kuherrelkoon. Ei minua haittaa se, että ei tavata jokainen viikonvaihde tai edes jokainen kuukausi. Tavataan kun tavataan, jutellaan puhelimessa kun jutellaan etc. Tiedän kyllä ketkä ovat niitä tosiystäviäni ja joiden kanssa sitä "palaa" aina yhteen vaikka kuukausienkin päästä, tai miksei jopa vuodenkin. Näin se vain minun kohdalla menee - ystävien kanssa.

vlad.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä ja ei.

En liiemmin jaksaisi kantaa kaunaa, vaikkei kuukausiin kuuluisi pihaustakaan. Soittaa tai vastaa kun on hyvä hetki ja siltä tuntuu.

Entä jos sinä olet se, joka tarvitsee ystävää ja tukea? Jos vaikka joku läheisesi on kuollut, tyttöystävä jättänyt, saanut potkut töistä, yms. Olet paskana, haluat tukea, mutta kun laitat viestin, että haluaisit jutella ja pyydät tätä soittamaan, ei hänestä kuulu mitään, koska on niin kiinni uuden siippansa kanssa.

Onko asia silloin ok ja olet valmis odottamaan kuukausia tai vuosia? Vai olisiko se niin, että oikea ystävä edes ottaisi sen verran aikaa, että soittaisi ja kysyisi, mikä on hätänä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy