Naisasiat

  • 7 519 729
  • 26 580

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ehkä kysymyslomakkeessa on vika. Joku hymähteli jossain vaiheessa sille, että analysoin melko tarkkaankin naisten sopivuutta, mutta uskokaa vain, että se on oikea tapa.
Asia on juuri noin. Itselläni oli usein tapana lähteä kuulostelemaan kemiaa, että voisihan se suhteilu toimia niinkin, että siinä jotenkin asiat lutviutuvat (< en osaa tuota sanoa paremmin suomeksi.... tai ruotsiksi) vaan sitten päätin, että seuraavan scouttaan tarkkaan ja katson onko mahdollista löytää juuri semmoista, joka täyttää kaikki tärkeimmät kriteerit. Tässäpä niitä kriteerejä jonkin verran:

1) Pitää olla 26-27 -vuotias, sillä sitä nuoremmat hyvä naiset ovat varattuja tai vielä villissä vaiheessa kypsymässä. Tuota vanhemmat taas ovat joko yh-äitejä, vittumaisia vanhapiikakandidaatteja tai hyviä varattuja.

2) Tuolla 26-27 -vuotiaalla pitää olla pitkä parisuhde takana, mielellään semmoinen, että on alkanut joskus alle 20-vuotiaana sen jonkun kanssa. Senlaiset ovat monesti aivan vääränlaisen kanssa vain tottumuksesta yhdessä ja sittenpä nuo valioyksilöt sattumoisin joskus kuitenkin eroavat ja ovat hetken aikaa vapaana. 28-vuotiaana he ovat jo varattuja.

3) Pitää olla tietyn minua miellyttävän alan koulutus. Mieluiten yhteiskuntatieteellisen alan. Lääkärit, eläinlääkärit, kauppatieteiden maisterit, oikeustieteiden maisterit, insinöörit, teologit, aarporaajat, koeponnistajat ja kätilöt karsiutuivat hetimmiten, vain muutaman alan mainitakseni.

4) Pitää näyttää juuri minun makuuni sopivalta, sillä hyvänkin näköinen naaras rupeaa vituttamaan, jos se näyttää esimerkiksi liian vittupäältä. Tietynlaiset kasvon pehmeät piirteet on oltava mutta kuitenkin hoikkuus on oltava peruslinjana. Kusipäältä näyttävät ovat aina kusipäitä ja kiltiltä näyttävät eivät ihan aina.

5) Tämä oli mielestäni kaikkein vaikein kriteeri täyttää: Pitää asua nyt paikassa R ja jonkun vuoden päästä haluta asua ikänsä paikassa J, siis kaukana Oulusta molemmat. Ajattelin tämän olevan mahdoton ehto, vaan paikassa R asuva sattumoisin olikin paikasta J kotoisin ja haluaa itsekin sinne paikkaan J. Wuhuu.

6) Ei saa harrastaa agilitytoimintaa. Koira voi olla, jos se on tiettyä rotua, nainen ei harrasta kenneltoimintaa, eikä mitään muutakaan sen kummempaa koiraharrastetta. Koira (1 kpl) saa olla vuosien päästä siellä korvessa omakotitalossa, sitä ennen ei, ja minä saan valita koiran rodun.

7) Naisella olisi hyvä olla tyylitajua, esimerkiksi kaikilla tyylikkäillä naisilla on saapasmallin pitkävartiset kengät usein käytössä, enkä nyt tarkoita kumisaappaita. Aivan liiian ainokaisasaarista jos nainen ei käytä saappaita.

8) Kaikki tupakoivat naiset karsiutuvat heti. Paitsi että baarireissuilla saa polttaa, se on jopa suotavaa, osoittaa antinutturapäisyyttä. Ja tupakan on oltava Vihreää tai Valkoista merkkiä. Punaista polttavat - tai mikä pahinta - sätkää polttavat karsiutuvat tietenkin heti.

9) Absolutistit karsiutuvat heti, sillä elämä ilman alkoholia ei ole hauskaa elämää. Kuitenkin vittuilisi minunkin juomisistani.

10) Naisen kirjahylly kertoo sitten naisen sisällöstä. Jos ei kirjahyllyn (kirja)sisältö miellytä, on turha haaskata aikaansa yhtään enempää, ihan sama miltä alussa tuntuisi, sillä lopulta se kirjahylly on kuitenkin oikeassa.

Tuommoisen naisekkeen sitten jokunen aika sitten löysin, joka täytti kaikki nuo ehdot. Jos olisi yksikin ehto jäänyt täyttymättä, olisin heti lopettanut tuon suhteilun alkuunsa. Kirjahylly oli muuten suorastaan uskomattoman sovelias. Teki mieli hattua nostaa siitä hyvästä. Pitää osata tietää mitä haluaa, niin voi saada sen mitä haluaa tai muuten saa ihan mitä sekundaa sattuu kohdalle osumaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse laitoin aikoinaan ilmoituksen Työ- ja Elinkeinotoimiston sivuille (mol.fi) avoimesta vaimon paikasta. Hakemuksia tuli tietenkin tuhottomasti, mutta aika hyvin pystyi karsimaan kokelaita kielitaitovaatimuksilla, palkkatoiveella ja aloitusajankohdalla. Toinen karsinta tapahtui hakemuksen lähettämislogiikan perusteella. Etanakirjeitä en edes avannut, selkeät kielioppipuutteet sähköpostin saatteessa lennättivät hakemuksen heti roskakoriin, samoin .doc-tiedostot. Kolmannella kierroksella sitten karsin kuvattomat ja rumat hakijat pois.

Varsinaiseen haastatteluun pyysin kymmenkunta naista cv:n ja hakemuksen perusteella, ja he täyttivät kuusisataaviisikymmenkohtaisen logiikkatestin normaalin jutustelun lisäksi. Kolme pääsi toiselle kierrokselle ja haastattelu hoidettiin samaan aikaan kaikkien paikallaollen. Pääsi näkemään paineensietokykyä ja toisaalta sitä, kuinka mustasukkaisia naiset ehkä olisivat. Aika leppoisaa keskustelua duunikuvioista, kulttuurista, haaveista ja jopa urheilusta se oli, pidin kaikista finaalitytöistä. Yksi kuitenkin nousi ylitse muiden, ja hänen kanssaan nyt olemme olleet jo seitsemän vuotta naimisissa ja kaksi lastakin saaneet. Oma valintani vahvistui viimeistään siinä vaiheessa oikeaksi, kun vaimoni kertoi alkavansa opettaa kolmen kuukauden ikäistä esikoistamme potalle komentokielenään saksa. Ihailtavaa määrätietoisuutta, enkä voi olla suosittelematta vastaavaa prosessia muillekin.
 

julle-jr

Jäsen
selkeät kielioppipuutteet sähköpostin saatteessa lennättivät hakemuksen heti roskakoriin, samoin .doc-tiedostot.
Tuo on kyllä hyvä keino karsia pois naiset, jotka käyttävät Windowsia. Itse en harrasta naisia, joilla ei ole tatuoituna pakaraan ja/tai rintaan Linuxin pingviiniä. Saan nimittäin parhaat orgasmit, jos näen kyseisen linnun harrastaessani seksiä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kolme pääsi toiselle kierrokselle ... paineensietokykyä ... finaalitytöistä ... Yksi kuitenkin nousi ylitse muiden
Kuulostaa mainiolta. Oliko pudotuskierrokset paras seitsemästä? Entä piditkö myös playout-sarjan? Sääleistä tulleilla ei tainnut olla lopulta kuitenkaan mahdollisuuksia... Nähdäänkö tänä keväänä mestaruudenpuolustus kamppailua?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itse laitoin aikoinaan ilmoituksen Työ- ja Elinkeinotoimiston sivuille (mol.fi) avoimesta vaimon paikasta. Hakemuksia tuli tietenkin tuhottomasti, mutta aika hyvin pystyi karsimaan kokelaita kielitaitovaatimuksilla, palkkatoiveella ja aloitusajankohdalla.
Nykyään karsintaprosessi kannattaa ehdottomasti hoitaa sähköisellä hakulomakkeella. Osaa strukturoiduista kysymyksistä (mm. asteikkokysymykset tai rasti ruutuun) voi tällöin käyttää filttereinä. Tällä tavoin analfabeetit, saksaa heikosti taitavat ja muut hiton vammaiset saa näppärästi siivilöityä heti kättelyssä. Turhien hakemusten lukemiseen ei näin kulu kallista aikaa. Satojen tai jopa tuhansien hakemuksen edes kursorinen selailu olisi muutenkin vastuutonta ajankäyttöä jopa sihteerille delegoituna. Lisäksi hakemusdatasta voi seuloa pois ne rivit, joissa esiintyy hälytyskynnyksen ylittäviä merkkijonoja, kuten esimerkiksi "lähihoitaja*", "tuoksukynttil*", "baletti*" tai "celine dion*", tai samanaikaisesti merkkijonot "koti-ilt*" ja "romantt*" sekä "komed*".
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Itselläni on hyvin pullat uunissa nyt (kirjaimellisesti). Helvetin hauska ja huumorintajuinen mimmi, joka kuitenkin on 32 vuoden iästään huolimatta yhä erittäin tyttömäinen ja todellinen prinsessa!

Ei voi kuin hymyillä, kun on hänen seurassaan, kun hän minua isoilla vihreillä silmillään katselee. Todella persoonallisen näköinen blondi, joka kivasta ulkonäöstään ja huikeasta treenatusta kropastaan huolimatta hurmaa minut juurikin luonteellaan. Ei voi valittaa. :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Todella persoonallisen näköinen blondi, joka kivasta ulkonäöstään ja huikeasta treenatusta kropastaan huolimatta hurmaa minut juurikin luonteellaan.
Niin varmaan. Onko isotkin luonteet?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itselläni on hyvin pullat uunissa nyt (kirjaimellisesti). Helvetin hauska ja huumorintajuinen mimmi, joka kuitenkin on 32 vuoden iästään huolimatta yhä erittäin tyttömäinen ja todellinen prinsessa!

Ei voi kuin hymyillä, kun on hänen seurassaan, kun hän minua isoilla vihreillä silmillään katselee. Todella persoonallisen näköinen blondi, joka kivasta ulkonäöstään ja huikeasta treenatusta kropastaan huolimatta hurmaa minut juurikin luonteellaan. Ei voi valittaa. :)

Elä nyt sitten polta niitä pullia sinne uuniin... Ei muutakuin tsemppiä vaan, ja ikähän nyt on vaan numeroita. Nainen on kuin viini, vanhetessaan se paranee...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
No niin. Hieman päivitystä tähänkin asiaan. Bruno päätti siis lähteä taas ulkomaille töihin hoivaamaan turisteja ja näköjään päätyi heti ensimmäisenä iltana hoivaamaan viereisen kohteen kohdepäällikköä. Avot. Mukavaa on ja tuntuu kyllä siltä, että kaikki edelliset vastoin käymiset on taakse jäänyttä elämää.
Ainoa mikä huolettaa on ikäero. Sitä on 6 päivää. Olen huomannut meidän olevan todella samanlaisia persoonia tietyllä tavalla ja tiedän mitä on tulossa, kun aletaan riitelemään, mutta toisaalta sitten on taas sellainen tyttö, josta olen koko ikäni unelmoinut. Täytyy nyt katsella mitä tapahtuu.
Riitelyt olkoot kuitenkin sen ajan murhe, nyt on mukava fiilis ja aion nauttia tilanteesta.
Joku horoskooppifanaatikko voikin leikitellä ajatuksella mitä siitä tulee, kun kaksi skorpionia alkaa touhuamaan keskenään. Ruumiita todennäköisesti.
Toinen ongelma on pari työkaveria, joilla myöskin olisi kiinnostusta meikäläiseen. Yksi ruotsalainen ja yksi suomalainen kollega. Mutta ei tässä nyt voi ruveta pilaamaan koko tiimin yhteishenkeä panemalla kaikkia. Perkele, mihin sitä onkaan taas lähtenyt.
Terveisiä kuitenkin etelän lämmöstä kaikille, i can handle this.
 

Tornilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joku horoskooppifanaatikko voikin leikitellä ajatuksella mitä siitä tulee, kun kaksi skorpionia alkaa touhuamaan keskenään. Ruumiita todennäköisesti.

Terveisiä kuitenkin etelän lämmöstä kaikille, i can handle this.

Samaa naureskelin itse pari kuukautta sitten omasta tapauksestani - härästä ja leijonasta - sillä jonkin mahtavan horoskooppiteoksen mukaan myös näissä kukkotappeluissa tanner tärisee ja tulee ruumiita. Odottelen innolla, mitä tuleman pitää... :D

Pidähän hauskaa siellä!
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Olen taas viikonloppuna miettinyt, sitä kuinka helvetin vaikeata oikeasti on ylittää sosiaalista kynnystä, kun se on kasvanut tarpeeksi suureksi. Edellinen kommunikointi ns. tuntemattoman naispuolisen henkilön kanssa on tapahtunut noin vuosi sitten. Tämän putken rikkomisesta on tullut jonkinlainen pakkomielle, ainakin ajatuksissa, koska teot eivät todellakaan puhu puolestaan.
Voiko muuten asia, jolle ei tee mitään, olla pakkomielle?

Itsetunto on nollassa, sitä kautta tietysti uskallus ja mahdollisten rukkasten saamisen pelko humisee päässä. Jokainen päivä on lisää pelon massaan, ja todennäköisesti massa on nyt niin suuri, ettei sitä kynnyksen ylitystä tule enää tapahtumaan, koskaan.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Miten v*tussa naiset tuntuvat olevan keskimääräistä huonompia lukemaan rivien välistä sanomaa, kuten Sori hei, mutta ei kiinnosta? Olen tässä yrittänyt osoittaa armeliain ja huomaavaisin metodein sitä, ettei mua nappaa ollenkaan, mutta eräälle neidille se ei näköjään mene jakeluun, ei sitten millään. Ja sitten kun pian joudun sanomaan suorempaan sävyyn jotain, niin olen taas se "kylmä" tai "tunteeton" ihminen. Ainakin itse annan jo suosiolla olla, mikäli olen kysynyt useammin kuin kerran ulos naista, joka aina vetoaa kiireisiinsä tai rästissä oleviin hommiin ym..

Eikö kukaan arvosta enää realismia, kun puhutaan ihmissuhteista? Kilometrin päähänkin jo näkee, ettei minusta ja siitä toisesta voi koskaan tulla yhtään mitään. Onneksi sentään ei asuta lähelläkään toisiamme tai liikuta samoissa piireissä, niin vahingossa törmäämistä ei yleensä tapahdu.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Bruno päätti siis lähteä taas ulkomaille töihin hoivaamaan turisteja ja näköjään päätyi heti ensimmäisenä iltana hoivaamaan viereisen kohteen kohdepäällikköä.
Toinen ongelma on pari työkaveria, joilla myöskin olisi kiinnostusta meikäläiseen. Yksi ruotsalainen ja yksi suomalainen kollega. Mutta ei tässä nyt voi ruveta pilaamaan koko tiimin yhteishenkeä panemalla kaikkia.
Keskity ny vaan siihen kohdepäällikköön ja sano niille kollegoille ystävällisesti, mutta tiukasti, että "mä duunaan nyt tätä päällikköä, palataan myöhemmin asiaan, pojat".
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Keskity ny vaan siihen kohdepäällikköön ja sano niille kollegoille ystävällisesti, mutta tiukasti, että "mä duunaan nyt tätä päällikköä, palataan myöhemmin asiaan, pojat".

On se keskityttävä. Ja itse asiassa haluan tehdäkin niin. Poikia, poikia, ei ole paljon poikia näkynyt. Olen ainoa suomalainen jätkä täällä ja lähimaastossa meidän töissä on vain 2 muuta jätkää. Näillä mennään.
Nyt on pitkästä aikaa asiat kivasti eikä ole ongelmia.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
On se keskityttävä. Ja itse asiassa haluan tehdäkin niin. Poikia, poikia, ei ole paljon poikia näkynyt. Olen ainoa suomalainen jätkä täällä ja lähimaastossa meidän töissä on vain 2 muuta jätkää. Näillä mennään.
Nyt on pitkästä aikaa asiat kivasti eikä ole ongelmia.

Missäs päin etelää sitä husataan, ei siellä ois vapaita työpaikkoja ( ja selvennyksen vuoksi ettei "irvileuat" ala vääntään tikusta asiaa, tykkään naisista )
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Missäs päin etelää sitä husataan, ei siellä ois vapaita työpaikkoja ( ja selvennyksen vuoksi ettei "irvileuat" ala vääntään tikusta asiaa, tykkään naisista )

Maassa, joka maantieteellisesti kuuluu Aasiaan, mutta pyrkii innokkaasti Euroopan Unioniin. Eli Turkissa ollaan. Duunia varmasti olisi isommallekin lössille, mutta minä en valitettavasti sitä päätä.
Mutta mukavaa on. Matkaoppaistahan suurin osa on naispuolisia eli me miehet jäämme mukavasti vähemmistöksi.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Vituttaa taas nämä jutut. Syksyllä pääsin eroon tunteista exääni kohtaan. Tapailin muutamaa naista netin kautta tutustuen. Kivaa oli mutta ei oikein synkannut yhteen. Kavereita näiden kanssa olen edelleen.
Nyt reilu kuukausi sitten tapasin erään naiseen ja meillä on ollut loistavaa yhdessä olemme kaikki vapaa-ajat viettäneet toistemme seurassa. Nyt hän on reissussa ja tuli viesti että meidän on keskusteltava. Voitte kai arvata että miltä tuntuu. Tekisi mieli heti soittaa ja kysyä että mistä on kyse mutta puhelut sinne on niin hintavia että emme ole nyt yhteydessä puhelimitse. Nyt sitten työt kärsii ja kaikki ajatukset vaan pyörii siinä että mitä siellä mahtaa olla sanottavaa. Viime yönä tuli nukuttua sellaiset 14 tuntia, eikä paranemaan päin oleva masennukseni tässä nyt ainakaan harppaa parempaan suuntaan. Samat tuntemukset kuin silloin kun masennus pahimmillaan iski.
Eli ei tämä poika taida koskaan onnistua näissä jutuissa.
 

Ender00

Jäsen
tiipiiltä siis taas yksi episodi lisää tähän naisten perussuorittamiseen: Kotona kaikki hyvin, lähtee reissuun ulkomaille, ihastuu, jättää jannun koto Suomesta, kuhertelee hetken Fredericon kanssa, kunnes Frederico löytää seuraavan helpon suomalaisnaisen ja nainen yrittää paluuta häntä koipien välissä entisen poikaystävänsä luokse.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Päivitys tilanteeseen.
Niin tuttu lausehan sieltä tänään tuli eilisten keskustelujen johdosta.
Olet aivan ihana ihminen mutta ollaan vaan kavereita. Kumma kyllä ei vituta vaan pikemminkin naurattaa, miten voi osua kohdalle näitä samoja kommentteja viimeisen vuodenkin aikana jopa neljä kertaa. Hyvin mä näköjään vedän.
Ehkä tässä alan taas exän ahdistamisen :)
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nyt reilu kuukausi sitten tapasin erään naiseen ja meillä on ollut loistavaa yhdessä olemme kaikki vapaa-ajat viettäneet toistemme seurassa.

Niin tuttu lausehan sieltä tänään tuli eilisten keskustelujen johdosta. Olet aivan ihana ihminen mutta ollaan vaan kavereita.

Tuo ensimmäinen lainaus kertonee syyn toiseen lainaukseen. Liiallinen innostus alussa usein sakkaa koko homman. Se passiivisempi osapuoli alkaa laittaa jarruja päälle.

Joten yhteenvetona voisi sanoa, että mikä jonkun mielestä on loistavaa, voi toisen mielestä olla vähemmän loistavaa. Näistä hommista kannattaa oikeasti jutella, kun alkaa toista ihmistä tapailemaan, eikä vain pilata koko hommaa liialla innokkuudella.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Jepujee.

Nyt pitää vähän kysellä fiksummilta ja kokeneemmilta vinkkejä yhteen ongelmaan. Olen tässä nyt muutaman kuukauden tapaillut yhtä todella mukavaa ja hauskaa gimmaa ja muuten olisin valmis pistämään all-in ja katsoo mihin kortit riittää. Mutta yksi pieni mutta tässä on minkätakia en halua näin tehdä.

Eli ongelmana on hänen suhtautuminen terveellisiin elämäntapoihin. Niitä kun ei oikeastaan näin ulkopuolisen silmin katsottuna ole nimeksikään. Polttaa tupakkaa, syö ihan vaan mitä mamma mahtaa loihtia eikä harrasta mitään liikuntaa. Gimma on tosiaan 18, joten pysynee vielä iän puitteissa hyvässä kondiksessa, mutta tiedän että mikäli sama meininki jatkuu niin pari vuotta ja sitten sitä huomataankin olevan tankin seurassa.

Ongelma on nyt lähinnä se ettei hän sisäistä asiaa oikeasti. On jo tilanne että hän ei esim mahdu yksiin farkkuihin johon haluaisi, mutta ei tee silti asialle mitään. Tottakai hän tietää, mutta ei ole valmis tekemään asian puolesta. Miten siis esittää asia naiselle niin että hän ei loukkaantuisi vaan saisi ihan oikeasti heräteltyä sen sieltä sohvanpohjalta ja katsomaan vähän mitä syö tai sitten liikkua vähän? Kuulostan varmaan todella pinnaliselta ihmiseltä, mutta en vaadikaan häneltä mitään tiimalasikroppaa. Nykyinen kroppa mikä on tällä hetkellä on jo bueno ai caramba!, mutta itselle on kuitenkin tärkeää että huolehtii itsestään edes sen vertaa että sitten joko syödään vähemmän tai käydään jossain liikkumassa tai jotain.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Miten siis esittää asia naiselle niin että hän ei loukkaantuisi vaan saisi ihan oikeasti heräteltyä sen sieltä sohvanpohjalta ja katsomaan vähän mitä syö tai sitten liikkua vähän?
Harrastakaa yhdessä. Kävelylle lähteminen on helpoin tapa, mutta kuntoilumuotona aika yhdentekevä. Aloittakaa jooga. Se on hauskaa ja vaikka joku muuta väittääkin, niin ihan sopivaa kuntoilua myös heteromiehelle. Äiteen kokkaamissa ruuissa ei ole yleensä mitään vikaa, pahempaan mennään yleensä siinä vaiheessa kun muutetaan yksin asumaan ja ainoa ruoanlaittotaito on mikron ajastaminen. Tupakanpolton lopettamiseen ei auta kuin pitkällinen nalkuttaminen, jos sekään. Yleensä jos toiselta vaatii tupakanpolton lopetusta, eikä hänellä ole omaa motivaatiota sitä lopettaa, siirtyy hän nurkkatupakointiin.

edit: tytön äidistä muuten saa aika hyvin selville geenit, eli jos äiti on nyt mallia rantapallo, niin todennäköisesti tyttärestäkin sellainen tulee, ellei tarkkaan katso mitä syö. Jos taas äiti on laiha, tuskin tulee tyttärestäkään palloa vaikka eläisi kebabilla kaiket päivät.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toisen painostaminen ja pakottaminen ei ole yleensä hyvä keino yrittää muuttaa tottumuksia. Vaikutus on yleensä lähinnä päinvastainen ja ihmisessä elävä kapinallinen herää unestaan. Ihmiset ei usein tykkää, että muut määräilee tai arvostelee heidän toimiaan. Etenkin jos itse sisimmässään tietää tekevänsä huonosti tai väärin. Tai ehkä sitä voi todeta toiselle niitä asioita, mutta sitä ei kannata jatkaa, ettei toinen toden teolla ärsyynny. Pitää antaa itse tajuta, että elämäntavat eivät ole viemässä hyvään ja toivottuun suuntaan. Kaikki muutos lähtee kuitenkin lopulta ihmisestä itsestään, ei muista.

Joskus pitää jonkun tietysti tökkiä ja potkia persuksille, mutta taitolaji on tajuta, milloin sitä ei kannata jatkaa.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Eli ongelmana on hänen suhtautuminen terveellisiin elämäntapoihin.

Olen ollut vastaavassa tilanteessa. En suuremmin nalkuttanut tupakanpoltosta, mutta löimme sitten vetoa, että kun saan tietyn määrän opintoviikkoja kasaan yhtenä syksynä niin hän lopettaa tupakan polton. Mutta ei se mihinkään loppunut. Kaikilla ihmisillä on heikot kohtansa ja ne pitää ottaa sellaisena kuin ne ovat. Hyvin epätodennäköisesti mikään muuttuu ainakaan nalkuttamalla.

Ei tupakoitsija yleensä käsitä, että se voi olla toiselle tärkeä asia. No meillähän meni poikki aikanaan ja mainitsin jonkun keskustelun yhteydessä tästä tupakanpoltosta, niin hän ei voinut käsittää, että se olisi jotenkin merkittävä asia. Ei se ollut ratkaisevin asia suhteen loppumisessa mutta kuitenkin.

Hyvä kuitenkin että ymmärrät tilanteen ja punnitset sitä. Mekin tulimme pääasiassa loistavasti toimeen suhteessamme. Sinun pitää päättää, mitä haluat ja varautua kompromisseihin. Ei suhteeseen voi lähteä sillä asenteella, että toinen muuttuu vaan sillä, että todennäköisemmin joutuu itse joustamaan. Jos molemmat osapuolet tällä asenteella liikenteessä niin hyvä tulee.
 

Morgoth

Jäsen
Tupakanpolton lopettamiseen ei auta kuin pitkällinen nalkuttaminen, jos sekään. Yleensä jos toiselta vaatii tupakanpolton lopetusta, eikä hänellä ole omaa motivaatiota sitä lopettaa, siirtyy hän nurkkatupakointiin.

Ollaan naurettu vaimon kanssa vaimon isäpuolta jolle anoppi on nalkuttanut varmaan 20 vuotta, että lopeta tupakanpoltto. Tuloksetta, kunnes tuossa vähän aikaa sitten äijällä havaittiin rymtihäiriötä yms. Röökin poltto loppui kuin seinään ja anoppi on vakuuttunut, että hän sai sen röökin polton loppumaan, kun tarpeeksi sinniikkästi jaksoi vallistaa (lue vitunmoista nalkutusta) Jepjep :)

Joko hyväksyt Kaarle6 tilanteen tuollaisena tai et. Et sinä sitä toista pysty muuttamaan, jos hän itse ei halua. Näin se vain menee elämässä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös