Meikäläinen tuntee itsensä tällä hetkellä samalla täydeksi käärmeeksi ja toisaalta taas helvetin onnelliseksi.
No, tutustuin joulun alla erääseen naispuoliseen henkilöön, joka osoittautui sitten ainakin ensituntumalta miellyttäväksi persoonaksi, eikä ulkonäössäkään ollut valittamisen sanaa. Siinä sitten muutaman kerran tapailtiin lähinnä keskustassa, sillä asutaan aika eri puolilla kaupunkia. Siinä vaiheessa kun olin jo kerennyt kelata, että hommastahan saisi jotain vakavampaakin aikaan (olin jo tehnyt pienen askeleen siihen suuntaan) lähdin isoskoulutusleirille viikonlopun ajaksi. Leirin aikana sitten tutustuin yhteen toiseen ei-uskovaan koulutuksessa olevaan tyttöön, ja huomasin mielenkiintoni heränneen. Koska tavallaan "olin kiinni" tässä toisessa naaraassa, pidin näppini kurissa ja vain tutustuin tähän uuteen tyttöön. No, siinä vaiheessa kun huomasin että tällä tytöllä ilmeisesti oli pientä peliä erään isosleirin isosena toimineen tuttuni kanssa, kelasin että menkööt, mullahan on asiat jo valmiiksi vitun hyvin. Kuitenkin kävi niin, että tämä kaverini kanssa pelannut tyttö alkoi myös flirtata minulle, johon en voinut kevyellä tasolla olla vastaamatta. Vitutti itseni puolesta, mutta vaihdoin silti puhelinnumeron tämän uuden tuttavuuden kanssa.
Samoihin aikoihin tästä "tytöstä numero yksi" alkoi paljastua vähän pelottavia puolia. Idioottina vastasin erääseen puolen tunnin mittaiseen kännipuheluun paskaistunnolta, ja voi vaan kuvitella miten hauskaa minulla oli vastailla kaiken maailman läheisriippuvaisuuden rajoja hipoviin kysymyksiin housut kintuissa pöntöllä istuen. Kysymykset menivät erittäin henkilökohtaiselle tasolle ja vaikka koin minun ja hänen välisen suhteen jo lähelle seurustelutasoa, osa kysymyksistä kuitenkin loukkasi henkilökohtaisella tasolla siitäkin huolimatta, että tämä tyttö oli harvinaisen pahassa mäsässä soittaessaan. Koko episodi sai miettimään (vaikka yleensä jätän kännissä heitetyt asiat aikalailla omaan arvoonsa) koko jutun tarkoitusperiä omalta ja vastapuolen kannalta. Aloin koko ajan enemmän ja enemmän kallistua siihen ajatukseen, että jospa sitä nyt kohteliaasti vain häviäisi tämän neitosen elämästä.
Samaan aikaan sitten tämän isosleirin tuttavuus alkoi käydä koko ajan läheisemmäksi ja tekstarit/puhelut lentelivät varsin mallikkaasti molempiin suuntiin siitäkin huolimatta, että tämä tyttö oli lupautunut tuttuni kanssa leffaan samalla viikolla. Siinä vaiheessa rupesi jo pieni omantunnon poikanen kolkuttamaan otsalla. Olin siis viemässä kaverini muijaa? Haloo? Eihän niin tehdä, vaikka kyseessä olisikin vain hyvän päivän tuttu? Myöhemmin sitten kuulin, että tämä tyttö oli perunut leffaillan tämän tuttavani kanssa vedoten vieraisiin kotona. Epäilyni heräsivät omien mahdollisuuksieni puolesta, kun tajusin tämän neitosen jutuista, että ei heillä ketään vieraita ollut kotona. Tyttö myös puhui minulle koko ajan lämpimämpään sävyyn ja tästä tuttavastani entistä kylmempään sävyyn. En viitsi kaikkia yksityiskohtia rueta jaarittelemaan, mutta siitä eteenpäin näin tämän tytön pariin kertaan ja vähän sen jälkeen kun homma oli jo lipsunut "iholle pääsemisen" tasolle, tyttö kysyi minulta, miten miehelle kannattaisi kertoa, kun homma ei kiinnosta. Samalla hän myös totesi, että kyse ei ole minusta, ei huolta... Siinä vaiheessa tein ehkä yhden järjenvastaisimmista päätöksistäni elämäni aikana - päätin tosiaan napata tuttuni naisen itselleni. Samalla myös kohteliaasti laitoin poikki tämän aikaisemman tapauksen kanssa. Se päätös oli helppo, sillä välimatkan ja muiden asioiden takia molemmilla oli herännyt vähän samanlaisia ajatuksia koko suhteen mahdottomuudesta.
Tämä uusi tyttö on täydellinen minun makuuni: ei liian sitoutuva tai roikkuva, mutta silti sen verran uskollinen ja rehellinen, ettei vehkeile selkäni takana. Nyt minä "virallisesti" seurustelen, mutta koko juttu on rakentunut mielestäni erittäin terveelle pohjalle - yhdessä hengailulle, hauskanpidolle ja toisen seurasta nauttimiselle. Emme näe toisiamme välttämättä joka päivä ristiin menevien menojen vuoksi, mutta toisen näkeminen taas maistuu sitäkin paremmalta, jos pariin päivään on joutunut pysyttelemään erossa. Onneksi kuitenkin nykyaikana on puhelimet, sähköpostit ja messengerit, joilla on helppo pitää yhteyttä. Ainoa asia joka häiritsee, on oma luonteenpiirteeni: olen välillä niin saatanan epäilevä Tuomas, ettei mitään rajaa. En ole ääneen kyseenalaistanut tyttöystäväni uskollisuutta koska siihen ei ole mitään järkeviä perusteita, mutta esimerkiksi pari yötä sitten nukuin 4 ja puoli tuntia vain oman mielikuvitukseni ja jääräpäisyyteni tähden. Helpompaa olla ajattelematta, mutta kun ei pysty. Onneksi osaan pitää turpani kiinni näistä idioottimaisista mielikuvista... :D