Niin minä en ymmärrä miksi siellä ei sitten pelaa kiekkovarmempi Miro Aaltonen tai joku liigajyrä kulmavääntäjä Puljujärven tilalla? Jos se kerran pelisysteemiin paremmin sopii. Puljun vahvuudethan ovat jossain muualla kuin kulmissa vaikka aika hyvin kehittynyt silläkin osa-alueella. Edelleen kun tiedetään ja tässäkin turnauksessa nähty mikä potentiaali Puljulla on olemassa, niin jos hän on penkillä silloin kun oikeat pelit alkaa on tapahtunut jossain vaiheessa ISO virhe.
Mitkä ovat Jesse Puljujärven vahvuudet? Minä olen ymmärtänyt, että Puljujärven pitäisi olla hyvä pelaaja hyökkäyssuuntaan ja nämä tilastothan nimenomaan kertovat siitä, miten pelaaja on edistänyt joukkueen hyökkäyspeliä. Joltain Antti Pihlströmiltä heikot suoritusvarmuusprosentit voisi ehkä sietää, kun miehen ekspertiisi on enemmän kiekottomassa pelissä, mutta Puljujärven kohdalla näin ei nähdäkseni ole.
Kaikella kunnioituksella KHL ja liigaukkoja kohtaan, niin Kanadaa, Ruotsia ja USAa vastaan tarvitaan jotain yllätyksellisyyttä jos voitosta halutaan taistella.
Mitä tämä Puljujärven yllätyksellisyys sitten on käytännössä? Minun silmissäni hän on tällä hetkellä poikkeuksellisen vahvasti pelaaja, joka laput silmillä koohottaa omaa laitaansa pitkin kuin joku Stiga-ukko. Puljua ei nappaa maalille ajaminen, kamppaileminen laitojen lähellä on näennäistä, syötöt napsuvat heikolla prosentilla omille, laukaukset kolisevat päätylaitaan ja niin edelleen. Ainoa positiivinen suoritus Jesseltä kahteen edelliseen peliin taitaa olla se yksi blokki, jonka hän tänään teki. Propsit siitä kuitenkin Puljulle.