Tai mustien ottaminen ensimmäisenä koripallo joukkueeseen.
En siis voi valita ensimmäisenä koripallojoukkueeseeni koulun parasta pelimiestä, koska hän on tummahipiäinen?
Tai mustien ottaminen ensimmäisenä koripallo joukkueeseen.
Voit mutta jos syynä on se että kyllä mustat osaa korista pelata niin kannattaa miettiä sitä omaa motivaatiotaan. Tai samoin jos olettaa aasialaisten olevan automaattisesti hyviä matematiikassa. Ei silmälaseja käyttävätkään välttämättä nörttejä ole.En siis voi valita ensimmäisenä koripallojoukkueeseeni koulun parasta pelimiestä, koska hän on tummahipiäinen?
Hakoteillä ollaan, jos rasisimi perustuu "Näin ne asiat koetaan" - malliin. Olen ymmärtänyt, että tuo kyseinen perustelu on joutunut hyvinkin pilkatuksi ja naurunalaiseksi. Tietysti kyse voi olla erilaisesta kokemisesta, jolloin siitä luonnollisesti tulee parempaa.Koetko oletuksen loukkaavan sinua valkoisena (oletan että olet)?
Minusta rasismi on hyvin läheistä sukua kiusaamiselle.Hakoteillä ollaan, jos rasisimi perustuu "Näin ne asiat koetaan" - malliin. Olen ymmärtänyt, että tuo kyseinen perustelu on joutunut hyvinkin pilkatuksi ja naurunalaiseksi. Tietysti kyse voi olla erilaisesta kokemisesta, jolloin siitä luonnollisesti tulee parempaa.
Sitä kun tietää semmoisia ihmisiä, jotka oikeasti elää tuollaisella "vitsiä saa vääntää, mistä tahansa" periaatteella, niin poikkeuksetta ne on aika junttia sakkia. Käyttävät myös huomattavan paljon alkoholia. Vikahan ei tietenkään koskaan ole heissä itsessään, vaan aina jossain muualla. Ovat kovia jätkiä nääs.
Jatkoajan juntit ja alkoholisoituneet näkee siis hyvin tuolta vitsiä pukkaa kakkosesta. Kun lukee ketjun vaikkapa alusta niin eiköhän siellä vähän kaikesta heitetä hjyymöriä. En tiedä, miten kovia jätkiä ja mimmejä sitten ovat. Samalla kun näitä vitsejä lukee niin voi pahoittaa mielensä ja paheksua asiaa täällä, sille sopivassa ketjussa. Tuo ei ihan avautunut, miksi näiden ihmisten pitäisi ajatella, ettei vika ole heissä, vaan jossakin muualla. Mikä vika?Sitä kun tietää semmoisia ihmisiä, jotka oikeasti elää tuollaisella "vitsiä saa vääntää, mistä tahansa" periaatteella, niin poikkeuksetta ne on aika junttia sakkia. Käyttävät myös huomattavan paljon alkoholia. Vikahan ei tietenkään koskaan ole heissä itsessään, vaan aina jossain muualla. Ovat kovia jätkiä nääs.
En minä puhunut nyt jatkoajasta, vaan ihan tästä oikeasta elämästä, jossa näkee muita ihmisiä silmästä silmään.Jatkoajan juntit ja alkoholisoituneet näkee siis hyvin tuolta vitsiä pukkaa kakkosesta.
Sitä kun tietää semmoisia ihmisiä, jotka oikeasti elää tuollaisella "vitsiä saa vääntää, mistä tahansa" periaatteella, niin poikkeuksetta ne on aika junttia sakkia. Käyttävät myös huomattavan paljon alkoholia. Vikahan ei tietenkään koskaan ole heissä itsessään, vaan aina jossain muualla. Ovat kovia jätkiä nääs.
Miten ihmeessä minä voin sinusta, lähipiiristäsi tai muutamista ystävistäsi/tutuistasi tehdä jotain profiilia, kun en ole tavannut tietääkseni koskaan sinua tai ketään muutakaan mainitsemistasi ihmisistä?Voisitko tehdä nopean profiilin minusta, lähipiiristä ni sekä muutamista ystävistäni/tutuistani.
Katsotaas, mitä mieltä keski-ikäinen lihaa syövä valkoinen heterokoomikko on väitteestä:
Miten ihmeessä minä voin sinusta, lähipiiristäsi tai muutamista ystävistäsi/tutuistasi tehdä jotain profiilia, kun en ole tavannut tietääkseni koskaan sinua tai ketään muutakaan mainitsemistasi ihmisistä?
Lue viesti nro. 2948 tästä ketjusta.
Ihan mielenkiinnosta kysäisen kun sinua ei tuommoiset mielensäpahoitukset kiinnosta, mutta kuitenkin eilen kirjoitit että "toki et itsekään maalaisi naamaa mustaksi Jamaika festareille", niin minkä takia et? Onko siinä touhussa sittenkin jotain arveluttavaa siis mielestäsi?No juurikin noin. Ei mua kiinnosta jos joku pahoittaa mielensä mun sanomisista/teksteistä. En mie muuten täällä enää ois kirjoittelees. Joku varmaan pitää muakin lähinnä rasistina, mutta niin vain edelleen täällä huutelemassa. En kuitenkaan ole tälläkään hetkellä huumoripäissäni kirjoittelemassa. Asiaa ja keskustelua yritän tänne tuoda. Erilaisia näkökulmia.
Joo, kieltämättä huono sanavalinta minulta. Liikaa yleistystä ja eihän kaikkia ihmisiä voi tuolla tavalla niputtaa.Lainaamassani kohdassa puhuit poikkeuksetta noin ajattelevia ihmisistä. Minäkin ihmettelin miten kykenet moisiin johtopäätöksiin.
Tietämäsi/tapaamasi ihmiset eivät taida olla sama asia kuin poikkeuksetta kaikki.
Joo, kieltämättä huono sanavalinta minulta. Liikaa yleistystä ja eihän kaikkia ihmisiä voi tuolla tavalla niputtaa.
Mutta siis tiedän useita tälläisiä ihmisiä, joilla ei jotenkin tälläiset sosiaaliset taidot ole kehittyneet siihen mittaan, että ymmärtäisivät jotta kaikissa sosiaalisissa tilanteissa ei kannata ihan mitä tahansa sanoa. Useimmat ihmiset kuitenkin rupeaa karttamaan sellaista, joka esimerkiksi halventaa ihan varauksetta naisia tai vieraalta näyttäviä ihmisiä. Sanojansa mielestä ne ehkä ovat vitsejä, mutta suurin osa pitää niitä täysin perustellusti hyvin mauttomina läppinä.
Ei kun tämä oli kommentti niille jotka väittää, että nykyään ei saa sanoa enää mistään asiasta yhtään mitään.
Ricky on sananvapauden puolustaja. Siihen kuuluu se, että Ricky saa sanoa mitä haluaa, mutta myös se, että mielensäpahoittajat saavat sanoa mitä haluavat. Ja tietty myös se, että mielensäpahoittamisesta mielensäpahoittaneet saavat sanoa mitä haluavat ja niin päin pois. Kaikki siis saavat sanoa mitä haluavat. RIcky Gervais ja me kaikki muutkin voidaan sitten ihan itse päättää, että välitetäänkö me siitä, että joku pahoitti mielensä. Tämä on oikein hyvä systeemi. Jos sinä kannatat sananvapautta, niin muista toki sallia se muillekin. Jos kannattaa sananvapautta vain itselleen, niin ei se ole sananvapauden kannattamista.
Katsotaas, mitä mieltä keski-ikäinen lihaa syövä valkoinen heterokoomikko on väitteestä:
Tästähän tulee ihan legendaarinen persujen laari mieleen, jonne sataa kaikki tapahtumat.Ja ns. suvakkien kitinä ruokkii Gervaisin asemaa entisestään.
Tästähän tulee ihan legendaarinen persujen laari mieleen, jonne sataa kaikki tapahtumat.
Nimittäin rajakkien suloinen kitinä ruokkii myös Gervaisin asemaa entisestään.
Suvakit ja rajakit ovat sellainen yin ja yang, että jos suvakkien johonkin liittyminen on automaattisesti silloin rajakki-näkemys asiaan.En tiedä miten persut tai rajakit tähän liittyvät, mutta näköjään yrität jotain liekkimerta sytytellä kun itse asia ei tuntunut nappaavan.
Koska se on mielestäni typerää. Ei festarit ole mitkään naamiaiset. Ainostaan Kouvolassa saa pitää tuulipukuja. AamenIhan mielenkiinnosta kysäisen kun sinua ei tuommoiset mielensäpahoitukset kiinnosta, mutta kuitenkin eilen kirjoitit että "toki et itsekään maalaisi naamaa mustaksi Jamaika festareille", niin minkä takia et? Onko siinä touhussa sittenkin jotain arveluttavaa siis mielestäsi?
..potkuja. Tässä tapauksessa Suomen hyvä irtisanomissuoja onneksi toimi ja henkilö sai pitää työnsä, vaikkakin melkolailla tarpeetonta stressiä ja vaivaa tämä armeija saikin aiheutettua. Mutta tietääpä nyt tämä henkilö ettei vitsaile julkisesti.
Sinulla on ilmeisesti jotain sisäpiirin tietoa, koska Twitterissä Jysk ilmoitti ettei käy asiasta julkista keskustelua vaan käy tilanteen läpi työntekijän kanssa läpi.
Toiseksi, kyseinen ihminen oli itse kertonut työnantajajansa twiiteissään eli sitä ei tarvinnut kenenkään selvittää.