En tiedä. Tää ketju tuntuu kyllä olevan mielensäpahoittamisen maailmanennätyskokeilua täynnä. Tai pitäisikö sanoa, että aiheen ympärille halutaan liittää jos jonkinlaista enemmän tai vähemmän ihmeellistä asiaa. Pääasia kuitenkin tuntuu olevan se, että koko vitun rasismi saadaan pysymään pinnalla.
Sitä esiintyy tasan takkaan joka rintamalla läpi yhteiskuntien. Toki valkoinen on alistanut maailman sivu itseään tummempia iholaatuja ja siinä sivussa kaikkia vähemmistöjä, mutta sama ihonlaadusta riippumaton vähemmistön alistaminen leimaa tasan tarkkaan kaikkia kansanryhmiä. Siitä ei tarvitse edes keskustella.
Mutta että Jumalauta. Anteeksi jo tässä kohtaa kielenkäyttöni. Meikäläisen työmaalla käy jos jonkinlaista miestä sekä naista töissä/työharjoittelussa. Minä ainakin kysyn jokaiselta, jota en jo etukäteen tunne, että mistä olet kotoisin. Ei riitä mulle se, että kaveri sanoo olevansa Varkaudesta. Esitän kyllä siihen joka kerta jatkokysymyksen, että oletko siellä syntynyt ja koulut käynyt, naimisissa/seurusteletko, lapsia ym ym.
Ja tämän kysymyspatteriston teen jokaiselle työmaalle tulevalle ihmiselle. Ikään, rotuun, sukupuoleen ja kaikkeen muuhun päällepäin näkyvään mahdolliseen tai mahdottoman lokeroimiseen ja rasismiin liittyvään profiloimiseen joko liittyen tai liittymättä. Ei vaan voi tätä nykymaailman menoa kuin ihmetellä. Jos ihminen ei halua näitä asoita meikäläiselle jakaa, niin se taas on hänen asiansa, mutta rasistia ei meikäläisestä saa. Olen mielestäni vain kohtelias ollessani kiinnostunut ihmisestä ja hänen menneisyydestään. Hän taas päättää, mitä haluaa itsestään jakaa. Hän voi kokea kaiken olevan vain uteliaan ihmisen tiedonhalua.
Milloin tää yhteiskunta ja koko helvetin maailma on mennyt näin saatanan vaikeaksi??? Kysyn vaan. Ja kaikessa tässä vielä, että miksi nämä kaikki ovat hyvin usein esillä jonkun kolmannen tai neljännen osapuolen esiintuomana, joka ei asian ytimestä tiedä useinkaan hevonvittua. Juuri kaikki tällainen toiminta on erittäin epäedullista ja tuhoavaa koko rasismin vastaiselle työlle.