Ei tähän varmaankaan kannattaisi puuttua, mutta minusta Suomessa on kovin vähän ymmärrystä varsinkin NCAA sarjan realiteeteistä. Siellä kun yliopistot pelaavat alkukauden pääosin oman konfrenssinsä joukkueita vastaan. Eri konferenssien tasossa on valtavia eroja, jolloin pisteitä ja huippu torjunta %ja on jopa helppo tehdä noita heikkoja vastustajia vastaan. Tolvanen taas pelasi koko ajan kovia joukkueita vastaan ja siirsi siinä sivussa kovia maalivahtejä vaihtopenkille ja jopa toisiin yliopistoihin (viemällä peliajan hyvillä otteillaan). Sitten mies sai yliopistokauden loputtua hyvin harvinaisen lyhyen sopimuksen suoraan AHLään, jossa pelasi loistavasti. Suora pesti AHL ja jopa NHL tasolle oli lähellä. Muistaa voi myös, että Tolvasen NCAA yliopisto pelasi jokseenkin Eurooppalaisen kokoisessa kaukalossa. Kaukaloita NCAAssa kun on niin kovin erikokoisia.
Jostain ihmeen syystä pahaita NCAA joukkueita aliarvostetaan täällä: vuoden parhaat joukkueet ovat minusta SM liigan huippujen tasolla; huonoimat taas 2. divarin tasolla.
Useat NCAA huippulahjakkuuksista ei edes suunnittele saavansa tai tekevänsä jääkiekosta uraa, vaan he tietävät heti menevänsä muihin töihin heti valmistuttuaan. Jatkavat, jos jatkavat, sitten jääkiekkoa harrastuksena kun töiltään ehtivät.
Summa summarum: Tolvasen NCAA ja AHL (lyhyt) ura ennustaa ainakin minulle, että mies ottaa heittämällä Pelicansin ykkösveskan paikan (kyllä pidän Skarekin kovana) ja on yksi SM liigan parhaista maalivahdeista ensi kaudella. Jos ei paras. Ja kyllä: olen usein väärässä, mutta näkemäni ja kuulemani perusteella ennustukseni voi hyvinkin toteutua.
Eikä Pelsun kohdalla saa unohtaa nuorta Patrikaista: Nuorten SM liigan parasta maalivahtia (ennen Kärppien Annusta) viime kaudella. Myös Larmia samassa nuoressa iässä seuraneena: Patrikainen on todennäköisesti tuossa iässä parempi kuin Larmi oli.
Se NCAA on oikeasti kovempi huippujen osalta, kuin mitä ymmärrätte. Hyvää kesää
Jostain ihmeen syystä pahaita NCAA joukkueita aliarvostetaan täällä: vuoden parhaat joukkueet ovat minusta SM liigan huippujen tasolla; huonoimat taas 2. divarin tasolla.
Useat NCAA huippulahjakkuuksista ei edes suunnittele saavansa tai tekevänsä jääkiekosta uraa, vaan he tietävät heti menevänsä muihin töihin heti valmistuttuaan. Jatkavat, jos jatkavat, sitten jääkiekkoa harrastuksena kun töiltään ehtivät.
Summa summarum: Tolvasen NCAA ja AHL (lyhyt) ura ennustaa ainakin minulle, että mies ottaa heittämällä Pelicansin ykkösveskan paikan (kyllä pidän Skarekin kovana) ja on yksi SM liigan parhaista maalivahdeista ensi kaudella. Jos ei paras. Ja kyllä: olen usein väärässä, mutta näkemäni ja kuulemani perusteella ennustukseni voi hyvinkin toteutua.
Eikä Pelsun kohdalla saa unohtaa nuorta Patrikaista: Nuorten SM liigan parasta maalivahtia (ennen Kärppien Annusta) viime kaudella. Myös Larmia samassa nuoressa iässä seuraneena: Patrikainen on todennäköisesti tuossa iässä parempi kuin Larmi oli.
Se NCAA on oikeasti kovempi huippujen osalta, kuin mitä ymmärrätte. Hyvää kesää