Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 2 012 719
  • 7 239

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
UPS on ihan kusipääfirma. Jostain 10 viimeisestä paketista mitä ovat mulle toimittaneet 9 on viety noutopisteeseen koska "kukaan ei ollut kotona". No itsellä on kamera ovella ja olen 100% varmuudella ollut kotona niin tämähän on niiden ihan normaali toimintamalli. Asun tämmöisen kujan päässä missä pitää kääntyä ja ajaa takaisin, niin paskaako noita yksittäisiä asiakkaita ajattelee. Kuski vie luultavasti muutaman paketin kierrokselta perille ja loput suoraan noutopisteesen edes ajattelematta, että tekisi työnsä.

Voihan se olla myös, että tämä on UPSn ihan hyväksytty toimintamalli. Jossain TV ohjemassa joku UPS pomo oli selittämässä, että "mitä kuski tästä hyötyisi", niin ajattelin, että ei voi olla noin saatanan tyhmä, eli on pakko valehdella.
UPS käyttää alihankkijoita Suomessa. Kokemusta on Helsingissä 10 vuoden takaa, jolloin kuljettajilla ei ollut puhelimia eikö kykyä avata kerrostalojen lukittuja ovia pakettiin merkityllä ovikoodilla. Lahdessa taas homma on toiminut aina tosin hyvin ilman ongelmia. Eli kaupunkikohtaista.
 

BeeBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Leijonat, NHL
UPS käyttää alihankkijoita Suomessa. Kokemusta on Helsingissä 10 vuoden takaa, jolloin kuljettajilla ei ollut puhelimia eikö kykyä avata kerrostalojen lukittuja ovia pakettiin merkityllä ovikoodilla. Lahdessa taas homma on toiminut aina tosin hyvin ilman ongelmia. Eli kaupunkikohtaista.
No tämä selventää asiaa jo paljon.

Eniten tässä juurikin ihmetytti se että yksi paketti löysi hienosti perille ilman mitään ongelmia ja toista ei edes yritetä toimittaa vaan palautetaan ilman mitään yhteydenottoa lähettäjälle.

Tietää ainakin ettei ikinä itse käytä kyseisen firman palveluita.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
No tämä selventää asiaa jo paljon.

Eniten tässä juurikin ihmetytti se että yksi paketti löysi hienosti perille ilman mitään ongelmia ja toista ei edes yritetä toimittaa vaan palautetaan ilman mitään yhteydenottoa lähettäjälle.

Tietää ainakin ettei ikinä itse käytä kyseisen firman palveluita.
Mää oon aina soitellut alihankkijalle että voitteko kertoa mitä toimitusohjeissa lukee ja miksi ei ole toimitettu. Mulla aina ohjeena jättää oven viereen. Auto käy lähes joka kerta ovella mutta ei jätä pakettia jos kukaan ei ole kotona. Tuon soiton jälkeen yleensä tuodaan paketti saman päivän aikana takaisin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
UPS käyttää alihankkijoita Suomessa. Kokemusta on Helsingissä 10 vuoden takaa, jolloin kuljettajilla ei ollut puhelimia eikö kykyä avata kerrostalojen lukittuja ovia pakettiin merkityllä ovikoodilla. Lahdessa taas homma on toiminut aina tosin hyvin ilman ongelmia. Eli kaupunkikohtaista.
Tästä tuli mieleeni kun juuri noihin aikoihin olin logistiikka-alalla aspa/jokapaikanhöylä/toimistorotta, niin ei ollut ihan yksi tai kuusi kertaa kun jollekin kuskille tuli sanomista siitä, että toimitus on tehty virallisen työajan ulkopuolella. Eli jos joku sattuikin vähän venymään, niin siitä sai lähinnä paskaa niskaan, vaikka mitään ylityökorvausta ei tietenkään saanut. Itsekin vein jotain telkkareita vanhainkotiin, kun meni ihan tyystin hermot - ja sanomista tuli.

Vähän myöhemmin tuli (kuulemma) vielä lukulaitteisiin rajoitukset, eli pakettia ei pystynyt edes kuittaamaan toimitetuksi kuin tietyllä aikavälillä työaikana. Tämä sitten kuormitti tietysti sekä välivarastoa palautuneiden pakettien muodossa, aspaa, lähettäjää että kaikkien hermoja - osa kuskeista otti riskin ja toimitti ilman kuittausta, ja lähetys sitten kuitattiin seuraavan työvuoron kärkeen mikä taas aiheutti ongelmia.

Aivan älytöntä touhua oli silloin, jos ja kun entisiin kollegoihin on luottaminen. Nykyään sentään vähän joustavampaa ja asiakaslähtöisyyteen edes pyritään jollain tasolla.

Paska bisneshän tuo jakelu on, mutta älytön tehostaminen tekee siitä myös asiakkaalle todella ongelmallista. Onneksi ei tarvi olla enää missään tekemisissä - paitsi hampaita kiristelevänä asiakkaana.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kuljetuspalveluita kun yleensä (aiheesta) parjataan, niin annetaan välillä myös positiivista palautetta. Nyt syksyllä on jokusen kerran turvauduttu ruoan kotiinkuljetukseen S-ketjun kautta ja homma toiminut erittäin hyvin jokaisella kerralla.

Etukäteen varattavat aikaslotit on mukavan mittaisia (2-3h) ja muutamaa tuntia ennen slottia ilmoitetaan viestillä tunnin aikaikkuna, jonka aikana tilaus saapuu. Vielä vähän ennen toimitusta tulee viesti, että tilaukseni on seuraavana vuorossa. Pari kertaa toimitus on tullut ~30min etuajassa, mutta itse muutenkin varaan tuon verran aikaa varalta eli ei ole aiheuttanut mitään ongelmia. Kaikki tilatut tuotteet on mukana (tai korvattu vastaavilla). Luonne ei anna periksi tuohon kokonaan siirtyä, mutta on kyllä toiminut todella hyvin kun nyt tarvetta on ollut.

Ymmärrän että ruokatoimittajat operoivat rajatulla alueella ja kuorma on aika standardikokoista kamaa samankokoisissa laatikoissa, mutta silti laittaa ihmettelemään miten sama asia tuottaa niin paljoa tuskaa isoille logistiikkayrityksille ja erityisesti heidän asiakkaille.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kehaisen kotimaista Ouraa. Vuoden 2020 alussa ostetun sormuksen akku ei enää vuoden 2022 syksyllä pitänyt virtaa kummoisesti. Takuu oli päättynyt, joten valmistauduin vääntämään. Lopputulos - täysin uusi sormus ilman taistelua, vielä yhtä sukupolvea uudempi. Suoraan kotiin toimitettuna veloituksetta.

No tämä uusi sormus alkoi sitten tällä viikolla temppuilemaan, samalla tapaa akusta lähti yön aikana useita kymmeniä prosentteja. Koska tässä vaiheessa alkuperäisestä ostoksesta oli jo lähes viisi vuotta, odotin lähinnä kylmää olkapäätä Ouralta. Mutta mitä vielä - tarkitsivat akun tilanteen, totesivat vian ja lähettävät ilmaiseksi tilalle tehdaskunnostetun Gen3-sormuksen.

Toki Oura nykyään tekee rahansa enemmän niillä kuukausimaksuilla, mutta silti tulee aina hyvä mieli tällaisesta asiakaslähtöisyydestä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kuljetuspalveluita kun yleensä (aiheesta) parjataan, niin annetaan välillä myös positiivista palautetta. Nyt syksyllä on jokusen kerran turvauduttu ruoan kotiinkuljetukseen S-ketjun kautta ja homma toiminut erittäin hyvin jokaisella kerralla.

Etukäteen varattavat aikaslotit on mukavan mittaisia (2-3h) ja muutamaa tuntia ennen slottia ilmoitetaan viestillä tunnin aikaikkuna, jonka aikana tilaus saapuu. Vielä vähän ennen toimitusta tulee viesti, että tilaukseni on seuraavana vuorossa. Pari kertaa toimitus on tullut ~30min etuajassa, mutta itse muutenkin varaan tuon verran aikaa varalta eli ei ole aiheuttanut mitään ongelmia. Kaikki tilatut tuotteet on mukana (tai korvattu vastaavilla). Luonne ei anna periksi tuohon kokonaan siirtyä, mutta on kyllä toiminut todella hyvin kun nyt tarvetta on ollut.

Ymmärrän että ruokatoimittajat operoivat rajatulla alueella ja kuorma on aika standardikokoista kamaa samankokoisissa laatikoissa, mutta silti laittaa ihmettelemään miten sama asia tuottaa niin paljoa tuskaa isoille logistiikkayrityksille ja erityisesti heidän asiakkaille.
Onko tilauksen tuonut robotti vai kuski autolla?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
UPS ei vaan saa pakettia perille vaikka mitä yrittäisi.

Viime kuussa oli tulossa paketti Amazonilta ja UPS kysyi, haluanko sen kotiin vai noutopisteeseen X (600 m kotiovelta). Päätin että kotiin ja annoin kysyttäessä ovikoodin jolla kuski pääsisi sisään. Sain ilmoituksen, että lähetys saapuu tiettynä päivänä klo 15-21. Arvatkaa saapuiko? Paketin sijaan sain viestin "yritetty toimittaa, epäonnistunut" ja pari päivää myöhemmin tiedon, että se on noudettavissa pisteestä X. Ilmeisesti antamani ovikoodi ei ollut mennyt kuskille asti eikä tätä kiinnostanut esim. soittaa asiakkaalle.

Nyt on uusi Amazon-paketti tulossa ja UPS kysyi, haluanko sen kotiin vai noutopisteeseen X (600 m kotiovelta). Edellisestä viisastuneena vastasin suorilta että noutopiste. No nyt tuli info että "yritetty toimittaa, epäonnistunut" eikä mitään muuta infoa, mutta seurantakoodi kertoo, että paketti löytyykin yllättäen noutopisteestä Y (2 km kotiovelta).

Kuinka vaikeeta sen paketin vienti on sinne minne luvattiin?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
UPS ei vaan saa pakettia perille vaikka mitä yrittäisi.

Viime kuussa oli tulossa paketti Amazonilta ja UPS kysyi, haluanko sen kotiin vai noutopisteeseen X (600 m kotiovelta). Päätin että kotiin ja annoin kysyttäessä ovikoodin jolla kuski pääsisi sisään. Sain ilmoituksen, että lähetys saapuu tiettynä päivänä klo 15-21. Arvatkaa saapuiko? Paketin sijaan sain viestin "yritetty toimittaa, epäonnistunut" ja pari päivää myöhemmin tiedon, että se on noudettavissa pisteestä X. Ilmeisesti antamani ovikoodi ei ollut mennyt kuskille asti eikä tätä kiinnostanut esim. soittaa asiakkaalle.

Nyt on uusi Amazon-paketti tulossa ja UPS kysyi, haluanko sen kotiin vai noutopisteeseen X (600 m kotiovelta). Edellisestä viisastuneena vastasin suorilta että noutopiste. No nyt tuli info että "yritetty toimittaa, epäonnistunut" eikä mitään muuta infoa, mutta seurantakoodi kertoo, että paketti löytyykin yllättäen noutopisteestä Y (2 km kotiovelta).

Kuinka vaikeeta sen paketin vienti on sinne minne luvattiin?
Helsingissä 10 vuotta sitten toimi noin, minkä jälkeen paketti piti vielä hakea Vantaan perukoilta jollain teollisuusalueella olevasta varastosta. Kätevää kun silloin ei ollut edes autoa. Nykyään niillä on sentään niitä automaatteja ja noutopisteitä.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Helsingissä 10 vuotta sitten toimi noin, minkä jälkeen paketti piti vielä hakea Vantaan perukoilta jollain teollisuusalueella olevasta varastosta. Kätevää kun silloin ei ollut edes autoa. Nykyään niillä on sentään niitä automaatteja ja noutopisteitä.
Se oli muistaakseni Koivuhaassa Heinon Tukun lähellä. Ensin piti jostain puhelinnumerosta, mistä ei meinattu millään vastata, sopia nouto. Sitten oli joku vaivaiset pari-kolme päivää aikaa hakea, ja jos ei ehtinyt, paketti lähti takaisin. Ollaan tosiaan tästä tultu sentään eteenpäin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Pakettiautomaatit näin Black fridayn jälkeen ihan tukossa ja paniikissa ajavat vain johonkin pois käsistä. Joka vuosi se joulukin yllättää
 
Joo tämän voin itsekkin entisenä tavarakuriirina vahvistaa, siellä hukutaan black friday paketteihin. Lisäksi tuossa kun oli itsenäisyyspäivä, se sekoittaa vielä lisää. Nimittäin maailmalla tavara kulkee normaalisti, mutta Suomessa ei. Eli maanantaina oli kahden päivän tavarat yhteen päivään. Ja sitä vyyhtiä ei viikossakaan saada purettua. Niin jos tällä viikolla pakettia odottaa, kannattaa olla kärsivällinen.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Helsingissä 10 vuotta sitten toimi noin, minkä jälkeen paketti piti vielä hakea Vantaan perukoilta jollain teollisuusalueella olevasta varastosta. Kätevää kun silloin ei ollut edes autoa. Nykyään niillä on sentään niitä automaatteja ja noutopisteitä.

Oulussa oli noihin aikoihin ainoa noutopiste sataman lähellä sijaitsevassa teollisuus-/logistiikkakeskittymässä oleva alihankkijan terminaali. Logistiikka ei tässä tapauksessa tosin koskenut julkista liikennettä ja noutoaika oli muistaakseni arkiaamuisin klo 07-09. Onneksi oli oma auto käytössä yhtä muutaman kuukauden pätkää lukuunottamatta...

Muistelisin, että Helsingissä oli ko muutama noutopiste UPS jo 2010-luvun taitteessakin. Piti tosin olla rekisteröitynyt asiakas ja valita oletuksesta poikkeava piste paketin ollessa vielä matkalla. Nykyään ei taida edes olla koko valintamahdollisuutta, mutta onneksi noita pisteitä on enemmän.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

ipaz

Jäsen
Tampereella Hakoselle kiitos kotiinkuljetuksesta. Kuljetus tuli sovittuna aikana ja vaikka nuoret miehet joutuivat isojen huonekalujen kanssa hieman fyysisesti ponnistelemaan, niin olivat silti hyväntuulisia ja läppä lensi. Laitoin luonnollisesti positiivisen palautteen myös firman suuntaan.

Mitä yleensäkin tulee kuljetuspalveluihin, niin jonkin verran niiden kanssa töitä tehden siellä on nykyään usein hullun tiukat aikataulut. Toki riippuu varmasti paljon yrityksestä, mutta esim. pakettijakajilla on usein laskettu toimitusaika per paketti sekuntien tarkkuudella. Jos toimitus ei tunnu onnistuvan suunnitellussa aikataulussa, niin ei kun kohti seuraavaa keikkaa, jotta saisi koko kuorman takaisin aikatauluun.

Itse olen kohdannut tapauksia, jossa myyjän ja kuljetusfirman järjestelmät eivät juttele tarpeeksi hyvin keskenään. Täälläkin mainittu ovikoodin antaminen, niin tieto ei mene kuskin käsipäätteeseen asti ja tai sitten siellä ajojärjestely yksinkertaisesti unohtaa merkata tällaisia oleellisia asioita. Olen törmännyt tapauksiin, jossa myyntikuitilla on kaikki täysin oikein, mutta kuskilla on tiedossa suurinpiirtein nimi ja osoite. Ei tarkkaa tietoa mitä toimitetaan, eikä edes puhelinnumeroa. Koita siinä sitten antaa hyvää asiakapalvelua. Kuljetusyritysten kirjo ja toiminnan taso on laaja ja joukkoon mahtuu niin timanttisia suorittajia sekä kaiken sössiviä tahoja. Lisäksi alalla tuotto on surkeaa. Kuljetusfirman perustamalla ei rikkauksiin nousta.
 

Jof

Jäsen
Kehaisen kotimaista Ouraa. Vuoden 2020 alussa ostetun sormuksen akku ei enää vuoden 2022 syksyllä pitänyt virtaa kummoisesti. Takuu oli päättynyt, joten valmistauduin vääntämään. Lopputulos - täysin uusi sormus ilman taistelua, vielä yhtä sukupolvea uudempi. Suoraan kotiin toimitettuna veloituksetta.
Ostin Oura-sormuksen muistaakseni vuonna -19 ja parisen vuotta myöhemmin (tai ehkä -22 alussa) alkoi akun varaus hiipua turhan nopeasti, eikä tullut enää kehotusta akun latauksesta. Yllätyin, että sain täysin uuden sormuksen ilman mitään vääntöjä.

Nyt sitten sama vika toistui taas reilun parin vuoden käytön jälkeen ja arvelin, että tuskinpa enää saisin uutta sormusta ilmaiseksi. Kysyin kuitenkin ja kerroin vielä tuon historian. Niin vain sieltä tuli jälleen uusi, nyt seuraavan sukupolven sormus eli hyvin tuntuu palvelu toimivan. Ja minä en edes maksa mitään kuukausimaksuja, joten en siinä mielessä ole heille kovin hyvä asiakas.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
UPS ei vaan saa pakettia perille vaikka mitä yrittäisi.

Viime kuussa oli tulossa paketti Amazonilta ja UPS kysyi, haluanko sen kotiin vai noutopisteeseen X (600 m kotiovelta). Päätin että kotiin ja annoin kysyttäessä ovikoodin jolla kuski pääsisi sisään. Sain ilmoituksen, että lähetys saapuu tiettynä päivänä klo 15-21. Arvatkaa saapuiko? Paketin sijaan sain viestin "yritetty toimittaa, epäonnistunut" ja pari päivää myöhemmin tiedon, että se on noudettavissa pisteestä X. Ilmeisesti antamani ovikoodi ei ollut mennyt kuskille asti eikä tätä kiinnostanut esim. soittaa asiakkaalle.

Nyt on uusi Amazon-paketti tulossa ja UPS kysyi, haluanko sen kotiin vai noutopisteeseen X (600 m kotiovelta). Edellisestä viisastuneena vastasin suorilta että noutopiste. No nyt tuli info että "yritetty toimittaa, epäonnistunut" eikä mitään muuta infoa, mutta seurantakoodi kertoo, että paketti löytyykin yllättäen noutopisteestä Y (2 km kotiovelta).

Kuinka vaikeeta sen paketin vienti on sinne minne luvattiin?
Itsellä samoja kokemuksia UPS ja DHL. Myös Suomen Posti osaa aika hyvin välttää paketin toimittamisen kotiovelle. Posti oli ehkä kaikkein paras. Tilattu tuote ovelle ja postilta tulee lappu, että pakettia on yritetty toimittaa. Olin siis koko päivän kotona odottelemassa paketin saapumista. Eli siis muun Postin mukana tuli ilmoitus, että pakettia on yritetty toimittaa. Ilmeisesti paketin toimittaja arveli minulla olevan telepaattisia kykyjä ja pystyvän päättelemään milloin hän on sujauttamassa pakettia ovella. Kukaan ei siis käynyt soittamassa ovikelloa tms. vaan pelkkä lappu oli ilmestynyt ovelle. Ei siinä vielä kaikki. Posti oli toimittanut paketin noutopisteeseen joka sijaitsi toisella puolella kaupunkia. Vieressä olisi ollut n. 200m päässä ihan ok paikka noutaa tämä paketti. Tuli silloin vaan mieleen, että lieköhän vahingossa pakettini jäänyt ensimmäiseen pisteeseen ja tämä kuitattiin sitten sillä, että en ollut pakettia vastaanottamassa.

DHL taas yritti toimittaa pakettia kolme kertaa ja lopulta tuli ilmoitus siitä, että paketti palautuu lähettäjälle. DHL:n lapussa oli numero johon soitin ja puhelu ilmeisti meni johonkin Intiassa sijaitsevaan palvelukeskukseen, tai ainakin kaveri puhuin englantia intialaisittain korostaen. Hetken siinä ko. kaverin kanssa selviteltiin asiaa ja kävi ilmi, että Suomessa on oma numero johon pitää soittaa. Suomessa ei siihen lappuun voi tietenkään laittaa sitä suomalaista nuomeroa, koska sehän saattaisi jonkun dollarin maksaa jos niin tekisi. Parempi vaan mennä globaaleilla lapuilla. No sain sovittua asian siten, että kuski ottaa sen vielä yhdelle kierrokselle. Sitten odottelin koko päivän sitä pakettia ja kuski tuli joskus ilta seitsemän aikaan. Muina päivinä oli käynyt klo. 12.00-15.00. liimaamassa "yritetty toimittaa" -lapun kerrostalon alaoveen.

UPS taas ei saanut pakettia Iso-Britaniaa lähemmäksi. Tämän jälkeen sitten Amazon hyvitti tilauksen hinnan ilman sen isompaa vääntöä, tosin vasta 2-3kk päästä. Sinänsä asia harmitti, koska kysessä oli LP-levy joka oli menossa joululahjaksi, mutta enemmän harmittaa nämä "maksat kotiinkuljetuksesta ja emmepä sitä toimitakaan" -tyyppiset jutut. Itsekin olen varsinkin Postin kanssa todennut sen, että mikäli Postin kotiinkuljetus on ainoa vaihtoehto ei siitä kannata extraa maksaa. Hakee sitten noutopisteeltä niin ei tarvitse harmistua.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuriiripalveluissa tosiaan valtavasti eroja kaupunkien välillä. Lahdessa omakotitalossa asuessa ei ole ollut kertaakaan mitään ongelmia. Helsingissä kerrostalossa asuessa taasen...

Edit: Nyt muistuikin, että Posti on kyllä joskus vienyt pakettiautomaattiin tilatun paketin ihan sattumanvaraiseen paikkaan täysin eri puolella Lahtea.

Nyt lähiaikoina tullut tilattua UPS:lla ja DHL:llä ulkomailta, niin paketit tulleet nopeammin kuin kotimaasta tilatut Postilla kuljetettavat paketit. DHL:n paketti lähti perjantaina Tanskasta, maanantaina kotiovella. UPS:n paketti torstaina Hollannista ja perjantaina kotiovella. Toi on hyvää palvelua! Saisipa kotimaan paketitkin aina seuraavaksi päiväksi tilauksesta.
 

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Postin kommelluksista on kokemusta kyllä, yksi oli että paketti oli tilattu asiamiespostiin ja tuli ilmoitus että "täynnä" ja toimitettu yli 30km päähän. Vaikka samallakin kylällä olisi paikkoja ollut. Soitto Postin aspaan niin parin päivän päästä oli oikeassa paikassa.

Olen aikoinaan viettänyt postin terminaalissa sen verran aikaa että ymmärrän kyllä jos joskus jotain lajittelussa tapahtuu. Pakettivolyymit on kasvanut vuosien varrella niin älyttömästi että terminaalin seinät ei vaan pysy mukana. Tavara ei kiertänyt tarpeeksi nopeasti. Sellaisella 5 vuoden aikaikkunalla aiempi joulun kiireisin päivä olikin normipäivä heinäkuussa. Kuitenkin itse lajittelun osalta homma on parantunut muuten ja aika vähän suhteessa käsiteltyyn volyymiin virheitä tulee.

Yhden kerran tilasin tavaraa niin että tuli kahdessa eli paketissa, oli siis jaettu lähettäjällä painon takia kahteen osaan. Toinen tuli hienosti perille mutta toinen jäi "limboon" postilla kahden varaston välille. Postilla oli ruuhkavarasto ja paketti seilasi siis päälajittelun ja tuon ruuhkavaraston väliä. Onneksi tunsin henkilön joka laittoi manuaaliseen stoppiin paketin ja sitten tulikin perille normaalisti.

Toki niitä onnistuneita toimituksia on myös paljon ja tuo "ette ollut kotona" on vähentynyt myös. Joskus oli näitä "saapunut isokokoinen kirje" jota ei ollut jakajalla edes mukana vaan valmiiksi täytetty lappu. Kiva saada kuponki kotona ollessaan ja lähteä hakemaan kilsojen päästä sitä. Ja todellisuudessa usein olisi ihan mahtunut postiluukusta sisään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Veijari

Jäsen
Tilasin XXL:n verkkokaupasta muksulle jääkiekkovarusteita. Tilaus tehty 2.12. eli yli viikko sitten. Tilausta tehdessä lupaus, että 2-4 arkipäivää, niin tilaus toimitettu, vaan eipä mitään kuulu. Seurantakoodinkin sain, mutta siihen ei ole merkitty mitään päivitystä tuon 2.12. jälkeen. Onkohan noita kamoja edes noiden varastossa mutta silti kyllä kovasti asiakkaalle niitä myydään. Pari päivää myös jo odotettu asiakaspalvelusta sähköposti vastausta, kun kysyin, että onko jotain tulossa vai ei. V..tu!
 
Mä otan aina toimituksen lähimpään asiamiespostiin tai muun kuriirin vastaavaan settiin. Aina sitä mahdollisuutta ei ole, ja esim. viimeksi Saksasta tavaraa tilatessani ainoa vaihtoehto oli ilmainen kotiinkuljetus. Eipä tässä vanhempainvapaalla hirveästi muuta ole kuin kotona kökkimistä, mutta silti mikä tahansa muu vaihtoehto olisi ollut parempi.
No, päivä koittaa ja postipate soittaa, että puolen tunnin päästä olisi tulossa. Mä siinä kakofoniassa kuulin, että puolentoista, ja olin että ok, täällä ollaan. Ei muuta kuin tenavan kanssa metsään lumihankeen peuhaamaan. Puolen tunnin päästä soi jälleen puhelin, että täällä ollaan ja ketään ei ole kotona. Pyysin, että jos pari minuuttia odottaa, niin juoksen kotiovelle. Nappula syliin ja sieltä helvetin umpihangesta kauheeta munaravia paikalle. Erittäin kohtelias vanhempi herrasmies ojensi paketin, ja minä siinä hengitystäni keräillen yritin sopertaa, että kuulin aikataulun väärin.

Pisteet siis Postille ja kyseiselle kuskille, että joustoa riitti tuon verran vastaanottajan selkeästä virheestä huolimatta. Ei ole mikään automaatio tänä päivänä. Toki tuolla haja-asutusalueella paketin olisi voinut jättää myös ovelle minun puolestani, mutta kun puumerkki piti saada, niin en tiedä, olisiko suostunut.

Mutta mm. tästä syystä paketti aina johonkin muualle kuin kotiin. Isommat lähetykset sitten asia erikseen.
 

Paradym

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (#20 Joenväärä)
Tilasin XXL:n verkkokaupasta muksulle jääkiekkovarusteita. Tilaus tehty 2.12. eli yli viikko sitten. Tilausta tehdessä lupaus, että 2-4 arkipäivää, niin tilaus toimitettu, vaan eipä mitään kuulu. Seurantakoodinkin sain, mutta siihen ei ole merkitty mitään päivitystä tuon 2.12. jälkeen. Onkohan noita kamoja edes noiden varastossa mutta silti kyllä kovasti asiakkaalle niitä myydään. Pari päivää myös jo odotettu asiakaspalvelusta sähköposti vastausta, kun kysyin, että onko jotain tulossa vai ei. V..tu!
XXL:stä nykyään jos jotain tarvii hankkia, teen sen lähes poikkeuksetta vain myymälöistä. Melkein kaikissa netistä tehdyissä tilauksissa kestänyt sen viikosta kahteen, huolimatta tuosta 2-4 arkipäivän toimitusarviosta. Hidasta toimintaa, kun taitavat kaikki nettitilaukset tulla heidän jostain ruotsin varastolta.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
XXL:stä nykyään jos jotain tarvii hankkia, teen sen lähes poikkeuksetta vain myymälöistä. Melkein kaikissa netistä tehdyissä tilauksissa kestänyt sen viikosta kahteen, huolimatta tuosta 2-4 arkipäivän toimitusarviosta. Hidasta toimintaa, kun taitavat kaikki nettitilaukset tulla heidän jostain ruotsin varastolta.
Norjasta tuli viimeeksi minulle kolmessa viikossa
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Oulussa oli noihin aikoihin ainoa noutopiste sataman lähellä sijaitsevassa teollisuus-/logistiikkakeskittymässä oleva alihankkijan terminaali. Logistiikka ei tässä tapauksessa tosin koskenut julkista liikennettä ja noutoaika oli muistaakseni arkiaamuisin klo 07-09. Onneksi oli oma auto käytössä yhtä muutaman kuukauden pätkää lukuunottamatta...

Muistelisin, että Helsingissä oli ko muutama noutopiste UPS jo 2010-luvun taitteessakin. Piti tosin olla rekisteröitynyt asiakas ja valita oletuksesta poikkeava piste paketin ollessa vielä matkalla. Nykyään ei taida edes olla koko valintamahdollisuutta, mutta onneksi noita pisteitä on enemmän.
Nykyäänkin UPS:n hakupistepalvelut Oulussa on kaikista puljuista heikoimmat. Näin Oulun eteläpuolella asuvana kaikilla muilla lafkoilla (Posti, Matkahuolto, PostNord, Budbee, DHL, Schenker mitä näitä nyt on) löytyy noutopiste n. kilsan säteellä kotiovelta, osalta useampiakin. UPS:n lähin piste on ydinkeskustan CandyTownissa vain noin 7 km päässä. Tympäsee sieltä aina lähteä erikseen pakettia hakemaan, kun muutoin harvoin on keskustaan asiaa. Onneksi harvoin on pakko UPS:ia käyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös