Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 986 829
  • 7 105

Nick Neim

Jäsen
Tähän tartun sen verran, että en ollut menossa palauttamaan tuotetta, vaan vaihtamaan. Goodwillia se luonnollisesti on, mutta mitäpä liike itse sitten tarjoaa X-päivää kestävän vaihto- ja palautusoikeuden? Kuitissakin on tästä vielä erikseen isot maininnat tästä. Yrityksen sivuilla erillisissä vaihto- ja palautusehdoissa ei ole sanaakaan alusvaatteista, kun siellä on muutamat kampanjan ulkopuolelle rajautuvat tuoteryhmät mainittuna. Kiellettyjen listalla on mainittu asioita kuten hammasharja, mutta ei mainintaa vaatteista. Vaatteista sanotaan yleisesti, että niillä on vaihto-oikeus eri kokoiseen tuotteeseen, jos hinta on sama. Muilta osin oli ohjeistus, että jos paketti on ehjä ja tuote myyntikuntoinen, niin silloin on palautus- ja vaihto-oikeus.
Mikä liike on siis kyseessä?

Ylipäätään kummaksun tätä suomalaista mentaliteettia, jossa itse koetaan saaneen huonoa palvelua, mutta yrityksen nimi pidetään ihan viimeiseen asti piilossa. Väkisinkin herättää aina kysymyksiä, että meneekö kerrottu tarina kuitenkaan niin kuten kerrotaan (esimerkiksi palautusoikeuksien osalta), vai onko sille jokin muu erityinen syy, miksi liikkeen nimi halutaan pitää salassa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vaikea toki ottaa tähän kantaa, kun liikkeen nimeä ei mainita.

Empirian perusteella sanoisin, että ~99% kivijalkaliikkeistä on rajannut käytetyt alusvaatteet vaihto- ja palautusoikeuden ulkopuolelle.
Heh, vaikea ottaa kantaa, mutta otat silti.

Tuossa nyt vielä kyseisen liikkeen palautusehdot kokonaisuudessaan.

Palautus​

Yritys tarjoaa asiakkailleen 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Rahanpalautus tehdään aina maksutilanteessa käytetylle alkuperäiselle maksutavalle/maksukortille.
Palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan myyntikuntoisena sekä käyttämättömänä sisältäen mahdollisen käyttöohjeen ja kaiken pakkaukseen kuuluvan sisällön.

Palautusoikeus ei koske

Eläinten ruokia (poislukien laatuvirheet), hygienia- ja intiimituotteita pakkauksen avaamisen jälkeen (esimerkiksi hammasharja, hiustenleikkuri ja nappikuulokkeet), elintarvikkeita ja lahjakortteja.
Mittatilaustuotteilla ei ole palautus- tai peruutusoikeutta.

Vaihto-oikeus

Vain vaatteilla ja jalkineilla on palautusoikeuden lisäksi vaihto-oikeus, jolloin tuotteen voi vaihtaa toiseen kokoon, mikäli tuotteet ovat saman hintaiset. Muissa tapauksissa ohjeistamme palauttamaan tilatun tuotteen ja tekemään kokonaan uuden tilauksen verkkokaupassa tai ostamaan tuotteen tavaratalosta.

Alusvaatteita ei mainita suoraan ehdoissa. Intiimituotteet mainitaan, mutta nostettuihin esimerkkeihin ei ole nostettu alusvaatteita, joten onko intiimituote sitten yhtä suuri kuin alusvaate, se jää vähän epäselväksi. Sitten taas toisaaalta ehdoissa muistutetaan, että vaatteilla on palautusoikeus ja vaihto-oikeus. Tämä koskee myös jalkineita, mikä tulee itselleni vähän yllätyksenä, koska eikö se hieltä haiseva jalka pilaa yhtä lailla myytävän tuotteen, jos sen sinne jalkineeseen työntää?
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikä liike on siis kyseessä?

Ylipäätään kummaksun tätä suomalaista mentaliteettia, jossa itse koetaan saaneen huonoa palvelua, mutta yrityksen nimi pidetään ihan viimeiseen asti piilossa. Väkisinkin herättää aina kysymyksiä, että meneekö kerrottu tarina kuitenkaan niin kuten kerrotaan (esimerkiksi palautusoikeuksien osalta), vai onko sille jokin muu erityinen syy, miksi liikkeen nimi halutaan pitää salassa.
Kyse on perinteisestä suomalaisesta asenteesta. Ei vain viitsitä dissata liikettä. Sama kuin jos ruoka on ravintolassa täyttä paskaa niin silti suomalainen kertoo sen olleen hyvää ja valittaa sitten myöhemmin aivan muualla kuin kohteessa. Tietysti taas voi olla se, että asiat nähdään ainoastaan omalta kantilta ja silloin myös tarinaan laitetaan omaan agendaan sopivaa värikynää.
 

Tuamas

Jäsen
Heh, vaikea ottaa kantaa, mutta otat silti.

Tuossa nyt vielä kyseisen liikkeen palautusehdot kokonaisuudessaan.

Alusvaatteita ei mainita suoraan ehdoissa. Intiimituotteet mainitaan, mutta nostettuihin esimerkkeihin ei ole nostettu alusvaatteita, joten onko intiimituote sitten yhtä suuri kuin alusvaate, se jää vähän epäselväksi. Sitten taas toisaaalta ehdoissa muistutetaan, että vaatteilla on palautusoikeus ja vaihto-oikeus. Tämä koskee myös jalkineita, mikä tulee itselleni vähän yllätyksenä, koska eikö se hieltä haiseva jalka pilaa yhtä lailla myytävän tuotteen, jos sen sinne jalkineeseen työntää?

Näemmä Puuilon palautusehdot netissä ovat melko heikosti laaditut, toki jo ensimmäisen kappaleen ("alkuperäisessä pakkauksessaan myyntikuntoisena sekä käyttämättömänä") nojalla kauppa olisi voinut todeta, ettei ota palautusta vastaan (tuote ei ollut käyttämätön ja alusvaatteita ei perinteisesti voi pitää myyntikuntoisena enää sen jälkeen kun niitä on käytetty).

Toki se, ettei käytettyjä alusvaatteita koske vaihto- eikä palautusoikeus on nähdäkseni standardi Suomessa, jonka luulisi olevan jokaisen kaupoilla käyneen tiedossa (jolloin jos vaikka haluaa sovittaa kotona, kannattaa siitä sopia etukäteen liikkeen kanssa, jottei tule vastaavanlaisia ongelmia).

Kannattaa pistää palautetta, että täsmentävät vaihto- ja palautusehtojaan, jottei kukaan muu joudu kokemaan samaa ja toki voi myös reklamoida samalla perusteella (epäselvät palautusehdot).
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Näemmä Puuilon palautusehdot netissä ovat melko heikosti laaditut, toki jo ensimmäisen kappaleen ("alkuperäisessä pakkauksessaan myyntikuntoisena sekä käyttämättömänä") nojalla kauppa olisi voinut todeta, ettei ota palautusta vastaan (tuote ei ollut käyttämätön ja alusvaatteita ei perinteisesti voi pitää myyntikuntoisena enää sen jälkeen kun niitä on käytetty).

Toki se, ettei käytettyjä alusvaatteita koske vaihto- eikä palautusoikeus on nähdäkseni standardi Suomessa, jonka luulisi olevan jokaisen kaupoilla käyneen tiedossa (jolloin jos vaikka haluaa sovittaa kotona, kannattaa siitä sopia etukäteen liikkeen kanssa, jottei tule vastaavanlaisia ongelmia).

Kannattaa pistää palautetta, että täsmentävät vaihto- ja palautusehtojaan, jottei kukaan muu joudu kokemaan samaa ja toki voi myös reklamoida samalla perusteella (epäselvät palautusehdot).
Joo, ollaan samaa mieltä siitä, että kyllähän noihin ehtoihin jää katveita. Nuo tänne kopioidut ehdot ovat siis "se pitkä versio", hyllyvälien mainosjulisteissa ja kuitin lopussa "pariin riviin tiivistettynä" tuo on ymmärrettävästi vieläkin suoraviivaisempi.

Jatkan vielä sen verran, että meillä tässä ongelmaksi muodostui se, ettemme tajunneet kerraston olevan alusvaate. Maalaisjärjellä ajateltuna kerraston housut vertautuvat vaikkapa farkkuihin tai jumppatrikoohousuihin, jotka saa kuitenkin käsittääkseni palauttaa samasta syystä (väärä koko).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös