Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 2 013 873
  • 7 243

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vaikea toki ottaa tähän kantaa, kun liikkeen nimeä ei mainita.

Empirian perusteella sanoisin, että ~99% kivijalkaliikkeistä on rajannut käytetyt alusvaatteet vaihto- ja palautusoikeuden ulkopuolelle.
Heh, vaikea ottaa kantaa, mutta otat silti.

Tuossa nyt vielä kyseisen liikkeen palautusehdot kokonaisuudessaan.

Palautus​

Yritys tarjoaa asiakkailleen 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Rahanpalautus tehdään aina maksutilanteessa käytetylle alkuperäiselle maksutavalle/maksukortille.
Palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan myyntikuntoisena sekä käyttämättömänä sisältäen mahdollisen käyttöohjeen ja kaiken pakkaukseen kuuluvan sisällön.

Palautusoikeus ei koske

Eläinten ruokia (poislukien laatuvirheet), hygienia- ja intiimituotteita pakkauksen avaamisen jälkeen (esimerkiksi hammasharja, hiustenleikkuri ja nappikuulokkeet), elintarvikkeita ja lahjakortteja.
Mittatilaustuotteilla ei ole palautus- tai peruutusoikeutta.

Vaihto-oikeus

Vain vaatteilla ja jalkineilla on palautusoikeuden lisäksi vaihto-oikeus, jolloin tuotteen voi vaihtaa toiseen kokoon, mikäli tuotteet ovat saman hintaiset. Muissa tapauksissa ohjeistamme palauttamaan tilatun tuotteen ja tekemään kokonaan uuden tilauksen verkkokaupassa tai ostamaan tuotteen tavaratalosta.

Alusvaatteita ei mainita suoraan ehdoissa. Intiimituotteet mainitaan, mutta nostettuihin esimerkkeihin ei ole nostettu alusvaatteita, joten onko intiimituote sitten yhtä suuri kuin alusvaate, se jää vähän epäselväksi. Sitten taas toisaaalta ehdoissa muistutetaan, että vaatteilla on palautusoikeus ja vaihto-oikeus. Tämä koskee myös jalkineita, mikä tulee itselleni vähän yllätyksenä, koska eikö se hieltä haiseva jalka pilaa yhtä lailla myytävän tuotteen, jos sen sinne jalkineeseen työntää?
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikä liike on siis kyseessä?

Ylipäätään kummaksun tätä suomalaista mentaliteettia, jossa itse koetaan saaneen huonoa palvelua, mutta yrityksen nimi pidetään ihan viimeiseen asti piilossa. Väkisinkin herättää aina kysymyksiä, että meneekö kerrottu tarina kuitenkaan niin kuten kerrotaan (esimerkiksi palautusoikeuksien osalta), vai onko sille jokin muu erityinen syy, miksi liikkeen nimi halutaan pitää salassa.
Kyse on perinteisestä suomalaisesta asenteesta. Ei vain viitsitä dissata liikettä. Sama kuin jos ruoka on ravintolassa täyttä paskaa niin silti suomalainen kertoo sen olleen hyvää ja valittaa sitten myöhemmin aivan muualla kuin kohteessa. Tietysti taas voi olla se, että asiat nähdään ainoastaan omalta kantilta ja silloin myös tarinaan laitetaan omaan agendaan sopivaa värikynää.
 

Tuamas

Jäsen
Heh, vaikea ottaa kantaa, mutta otat silti.

Tuossa nyt vielä kyseisen liikkeen palautusehdot kokonaisuudessaan.

Alusvaatteita ei mainita suoraan ehdoissa. Intiimituotteet mainitaan, mutta nostettuihin esimerkkeihin ei ole nostettu alusvaatteita, joten onko intiimituote sitten yhtä suuri kuin alusvaate, se jää vähän epäselväksi. Sitten taas toisaaalta ehdoissa muistutetaan, että vaatteilla on palautusoikeus ja vaihto-oikeus. Tämä koskee myös jalkineita, mikä tulee itselleni vähän yllätyksenä, koska eikö se hieltä haiseva jalka pilaa yhtä lailla myytävän tuotteen, jos sen sinne jalkineeseen työntää?

Näemmä Puuilon palautusehdot netissä ovat melko heikosti laaditut, toki jo ensimmäisen kappaleen ("alkuperäisessä pakkauksessaan myyntikuntoisena sekä käyttämättömänä") nojalla kauppa olisi voinut todeta, ettei ota palautusta vastaan (tuote ei ollut käyttämätön ja alusvaatteita ei perinteisesti voi pitää myyntikuntoisena enää sen jälkeen kun niitä on käytetty).

Toki se, ettei käytettyjä alusvaatteita koske vaihto- eikä palautusoikeus on nähdäkseni standardi Suomessa, jonka luulisi olevan jokaisen kaupoilla käyneen tiedossa (jolloin jos vaikka haluaa sovittaa kotona, kannattaa siitä sopia etukäteen liikkeen kanssa, jottei tule vastaavanlaisia ongelmia).

Kannattaa pistää palautetta, että täsmentävät vaihto- ja palautusehtojaan, jottei kukaan muu joudu kokemaan samaa ja toki voi myös reklamoida samalla perusteella (epäselvät palautusehdot).
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Näemmä Puuilon palautusehdot netissä ovat melko heikosti laaditut, toki jo ensimmäisen kappaleen ("alkuperäisessä pakkauksessaan myyntikuntoisena sekä käyttämättömänä") nojalla kauppa olisi voinut todeta, ettei ota palautusta vastaan (tuote ei ollut käyttämätön ja alusvaatteita ei perinteisesti voi pitää myyntikuntoisena enää sen jälkeen kun niitä on käytetty).

Toki se, ettei käytettyjä alusvaatteita koske vaihto- eikä palautusoikeus on nähdäkseni standardi Suomessa, jonka luulisi olevan jokaisen kaupoilla käyneen tiedossa (jolloin jos vaikka haluaa sovittaa kotona, kannattaa siitä sopia etukäteen liikkeen kanssa, jottei tule vastaavanlaisia ongelmia).

Kannattaa pistää palautetta, että täsmentävät vaihto- ja palautusehtojaan, jottei kukaan muu joudu kokemaan samaa ja toki voi myös reklamoida samalla perusteella (epäselvät palautusehdot).
Joo, ollaan samaa mieltä siitä, että kyllähän noihin ehtoihin jää katveita. Nuo tänne kopioidut ehdot ovat siis "se pitkä versio", hyllyvälien mainosjulisteissa ja kuitin lopussa "pariin riviin tiivistettynä" tuo on ymmärrettävästi vieläkin suoraviivaisempi.

Jatkan vielä sen verran, että meillä tässä ongelmaksi muodostui se, ettemme tajunneet kerraston olevan alusvaate. Maalaisjärjellä ajateltuna kerraston housut vertautuvat vaikkapa farkkuihin tai jumppatrikoohousuihin, jotka saa kuitenkin käsittääkseni palauttaa samasta syystä (väärä koko).
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tilaan ruokani nykyään suurelta osin kotiinkuljetuksella. Tuo harvemmin pettää missään, mutta tänään valitin pienestä. Yhden kylmätuotteen päivämäärä oli huominen. Jotenkin mietin, että nääh, kyllä se äkkiä menee, mutta halusin kerrankin antaa palautetta. Täytin tarvittavat tiedot lomakkeeseen ja vastasivatkin ihmeen äkkiä, arki-iltana. Hyvittävät tuon minimaalisen hinnan ja ottivat palautteen rakentavasti vastaan.

Pitäisi ruikuttaa useammin, testaisi sitä asiakaspalvelua oikeasti.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Joo, ollaan samaa mieltä siitä, että kyllähän noihin ehtoihin jää katveita. Nuo tänne kopioidut ehdot ovat siis "se pitkä versio", hyllyvälien mainosjulisteissa ja kuitin lopussa "pariin riviin tiivistettynä" tuo on ymmärrettävästi vieläkin suoraviivaisempi.

Jatkan vielä sen verran, että meillä tässä ongelmaksi muodostui se, ettemme tajunneet kerraston olevan alusvaate. Maalaisjärjellä ajateltuna kerraston housut vertautuvat vaikkapa farkkuihin tai jumppatrikoohousuihin, jotka saa kuitenkin käsittääkseni palauttaa samasta syystä (väärä koko).
Sen verran tähän, että etenkin vanhempi miesväestö varsin yleisestikin pitää pitkiä kalsareita alusvaatteina ts. alla ei ole mitään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Palautusoikeuksista kyllä itekin tullut opittua kantapään kautta. Ostin maskusta jokunen vuosi sitten lepotuolin. Tuntu kaupassa koeistumisen jälkeen hyvältä, mutta kotona sitten huomasi pidemmän istumisen kanssa ettei sopinutkaan omalle selälle. Noh alle viikon jälkeen soittelin ja kyselin onnistuisiko, jos tuon tuolin takasin ja otan vaihdossa kalliimman yksilön. Ei tietenkään mitenkään sopinut.

Jotenkin melko hullunkurinen tämä nykyinen systeemi palautusoikeuksissa, kun etämyynnissä se tulee automaattisesti niin eipä oikeestaan tullut mieleenkään noin nuiva suhtautuminen. Sinällään harmi, kun itse mielummin niitä kauppoja tämänkaltaisissa tavaroissa kasvokkain tekisin.

Pari juttua tuli siltä reissulta oppineeksi kuitenkin. Masku ei jatkossa minua tarvi asiakkaaksi ja kaikki kannattaa sitten kuitenkin tilata netistä koekierroksen jälkeen. Hölmöä hommaa, mutta minkäs teet. Tuoli meni parin satasen tappiolla Torissa eteenpäin uuteen kotiin.
 

ipaz

Jäsen
Palautusoikeuksista kyllä itekin tullut opittua kantapään kautta. Ostin maskusta jokunen vuosi sitten lepotuolin. Tuntu kaupassa koeistumisen jälkeen hyvältä, mutta kotona sitten huomasi pidemmän istumisen kanssa ettei sopinutkaan omalle selälle. Noh alle viikon jälkeen soittelin ja kyselin onnistuisiko, jos tuon tuolin takasin ja otan vaihdossa kalliimman yksilön. Ei tietenkään mitenkään sopinut.

Jotenkin melko hullunkurinen tämä nykyinen systeemi palautusoikeuksissa, kun etämyynnissä se tulee automaattisesti niin eipä oikeestaan tullut mieleenkään noin nuiva suhtautuminen. Sinällään harmi, kun itse mielummin niitä kauppoja tämänkaltaisissa tavaroissa kasvokkain tekisin.

Pari juttua tuli siltä reissulta oppineeksi kuitenkin. Masku ei jatkossa minua tarvi asiakkaaksi ja kaikki kannattaa sitten kuitenkin tilata netistä koekierroksen jälkeen. Hölmöä hommaa, mutta minkäs teet. Tuoli meni parin satasen tappiolla Torissa eteenpäin uuteen kotiin.
Minua ihmetyttää se, kun nykyään ajatellaan että palautusoikeus kuuluisi automaattisesti kaupankäyntiin. Että voisi aina ostaa, kokeilla ja palauttaa jos ei tykkää. Edelleen lainmukainen palautusoikeus on ainoastaan etämyynnissä. Kivijalkakaupan ei tarvitse ottaa mitään ehjää ja oikein myytyä takaisin, elleivät palautusoikeutta tuotteilleen ole myöntäneet. Luonnollisesti palautusoikeuden myöntäminen on hyvää asiakaspalvelua, mutta ei se mikään oletus ole.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Minua ihmetyttää se, kun nykyään ajatellaan että palautusoikeus kuuluisi automaattisesti kaupankäyntiin. Että voisi aina ostaa, kokeilla ja palauttaa jos ei tykkää.
Tämähän periaatteessa pätee käytännössä kaikkeen kaupankäyntiin. Kovin montaa tuotetta ei ole, minkä saisi vain kivijalasta ostettua, jos nyt ei aleta jotain ruokaa laskemaan samaan kategoriaan.

Edelleen lainmukainen palautusoikeus on ainoastaan etämyynnissä. Kivijalkakaupan ei tarvitse ottaa mitään ehjää ja oikein myytyä takaisin, elleivät palautusoikeutta tuotteilleen ole myöntäneet. Luonnollisesti palautusoikeuden myöntäminen on hyvää asiakaspalvelua, mutta ei se mikään oletus ole.
Ehkä koko homman järjettömyys on itselleni, että jos kaksi identtistä kauppaa, mutta toisessa minä näppäilen tilauksen ja toisessa myyjä pätee näihin eri käytännöt. Nykysäädöksillä vaan ei ole mitään järkeä ostaa kivijalasta yhtään mitään. Parempi käytäntö omasta mielestäni nykypäivänä olisi, jos tuotepiireittäin olisi samat lainsäädökset vs myyntitavan mukaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ehkä koko homman järjettömyys on itselleni, että jos kaksi identtistä kauppaa, mutta toisessa minä näppäilen tilauksen ja toisessa myyjä pätee näihin eri käytännöt. Nykysäädöksillä vaan ei ole mitään järkeä ostaa kivijalasta yhtään mitään. Parempi käytäntö omasta mielestäni nykypäivänä olisi, jos tuotepiireittäin olisi samat lainsäädökset vs myyntitavan mukaan.

Ideahan tuossa on, että siellä kivijalkamyymälässä sinä pääset fyysisesti tutustumaan tuotteeseen. Tai sovittamaan vaatetta (jos ei ole alusasu tai uimapuku). Kun taas etämyynnissä tilaat sen kuvan ja kuvauksen perusteella, joten palautusoikeus on siksi, jos tuote ei vastaa kuvausta tai olet itse ymmärtänyt väärin mitä olet tilaamassa.

Toisaalta taas tässäkin tilanne on muuttunut. Hyvässä verkkokaupassa voi olla huomattavasti paremmat tiedot kuin mitä kivijalkamyymälästä olisi saatavana: "pakettia ei saa avata" tai jos myyjän sattuu löytämään, niin "emmä tiiä, katotaan mitä netissä lukee".
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Olin kesällä tilannut tontille puunhoidon ammattilaisen (yrityksen) tekemään työn, jonka hän kävi muutama viikko sitten suorittamassa. En kuitenkaan ollut tyytyväinen työn lopputulokseen jonka myös sanoin hänelle ja samassa yhteydessä kerroin etten myöskään maksa siitä. Nyt oli kuitenkin lähettänyt laskun täydellä summalla. Teen sähköpostilla laskusta reklamaation perusteluineen, jossa annan vaihtoehdoksi tulla tekemään työn loppuun jolloin voin myös maksaa laskun. Anonymiteetin vuoksi en halua käydä sen enempää yksityiskohtia tässä läpi, mutta ne perusteluni ovat validit eikä se ole pelkästään oma mielipide.
Onko täällä lakiasiantuntijaa joka sattuisi tietämään riittääkö se reklamaatio, että vältyn maksuhäiriömerkinnältä vai miten tässä tilanteessa tulee toimia?
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olin kesällä tilannut tontille puunhoidon ammattilaisen (yrityksen) tekemään työn, jonka hän kävi muutama viikko sitten suorittamassa. En kuitenkaan ollut tyytyväinen työn lopputulokseen jonka myös sanoin hänelle ja samassa yhteydessä kerroin etten myöskään maksa siitä. Nyt oli kuitenkin lähettänyt laskun täydellä summalla. Teen sähköpostilla laskusta reklamaation perusteluineen, jossa annan vaihtoehdoksi tulla tekemään työn loppuun jolloin voin myös maksaa laskun. Anonymiteetin vuoksi en halua käydä sen enempää yksityiskohtia tässä läpi, mutta ne perusteluni ovat validit eikä se ole pelkästään oma mielipide.
Onko täällä lakiasiantuntijaa joka sattuisi tietämään riittääkö se reklamaatio, että vältyn maksuhäiriömerkinnältä vai miten tässä tilanteessa tulee toimia?

Jos lasku on riitautettu siitä ei voi tulla maksuhäiriömerkintää.
 

ipaz

Jäsen
Ehkä koko homman järjettömyys on itselleni, että jos kaksi identtistä kauppaa, mutta toisessa minä näppäilen tilauksen ja toisessa myyjä pätee näihin eri käytännöt. Nykysäädöksillä vaan ei ole mitään järkeä ostaa kivijalasta yhtään mitään. Parempi käytäntö omasta mielestäni nykypäivänä olisi, jos tuotepiireittäin olisi samat lainsäädökset vs myyntitavan mukaan.
Gigantti on muuttanut palautusoikeuttaan kaikessa hiljaisuudessa. Ennen se oli 50 päivää myös avatuille ja testatuille tuotteilla (hygieniatuotteet ja muutama muu poikkeuksena). Nyt niillä on sama 14 pv myös kivijalasta ostetuissa mitä laki määrää etämyynnistä. Tuotteet tulee myös palauttaa alkuperäisessä paketissaan ja virheettöminä. 30 pv on edelleen avaamattomille tuotteille.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Jos lasku on riitautettu siitä ei voi tulla maksuhäiriömerkintää.
Entä jos laskuttaja laittaa sen perintään ilman että reagoi tekemääni reklamaatioon eikä kerro siitä perintätoimistolle?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Sinun on varmasti helppo näyttää toteen, että lasku on riitautettu ja välttyä perintätoimilta. Ei se nyt kuitenkaan ihan mielivaltaan voi perustua.
Eli mitään maksuhäiriömerkintää ei voi tulla ilman, että perintätoimisto on ensiksi minuun yhteydessä? En ole koskaan aiemmin ollut vastaavassa tilanteessa, että jätän laskun maksamatta niin haluan varmuuden.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onko täällä lakiasiantuntijaa joka sattuisi tietämään riittääkö se reklamaatio, että vältyn maksuhäiriömerkinnältä vai miten tässä tilanteessa tulee toimia?
Ymmärtääkseni tässä tilanteessa maksuhäiriömerkintä tulee vasta kun velkoja hakee laskulle käräjäoikeudesta maksutuomion. Ja tie siihen on yleensä varsin pitkä. Muuhun en osaa ottaa kantaa.

Kun maksamatonta laskua tai velkaa on yritetty periä jonkin aikaa, velkoja hakee yleensä käräjäoikeudesta laskulle tai velalle maksutuomion. Perintä voi jatkua pitkäänkin, ennen kuin velkoja hakee maksutuomion.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuriiripalveluiden toiminta ihmetyttää. Tänään tuli tekstiviestiä eräältä sellaiselta, että lähetyksesi palautuu lähettäjälle kolmen päivän päästä, jos en sovi uutta aikaa - lähetystä kun ei ole saatu toimitettua. No, tämä on ihan ymmärrettävää. Ja hienoa on, että tarjoavat tällaista mahdollisuutta.

Ainoa pieni homma vain siinä, että en odottanut mitään pakettia. Tai yksi paketti on matkalla, mutta sen pitäisi tulla Postin toimesta. Kävin kuitenkin katsomassa seurannan, jos tuo vaikka olisikin siirretty Postilta tälle kuriirille. No, eipä ollut. Toimituspaikkakunnan perusteella tajusin, että paketti on menossa samannimiselle isälleni.

Siis hienoa tietysti, että ovat selvittäneet puhelinnumeroa. Lähettäjä ei kai ole sitä sinne sitten laittanut. Mutta se minua ihmetyttää, että kun löytävät tuon, lisäävät numeron automaattisesti paketin vastaanottajan tietoihin, eivätkä ensin soita tähän, ja kysy, että tunnistanko kyseisen lähetyksen. Kuitenkin noista yhteystiedoista pitäisi huomata, että tämä henkilö asuu täysin eri paikkakunnalla kuin mihin pakettia ollaan toimittamassa.

Tämä ihmetyttää senkin vuoksi, että verkkolomake, josta tuota uutta lähetysajankohtaa sopii, vaatii puhelinnumeroa, jonne tuo ilmoitustekstiviesti on lähetetty. No, minä en sitä täytä, kun paketti ei minulle kuulu. Isäukko ei tuota voi täyttää, kun se vaatii minun puhelinnumeroani, ja mahdolliset yhteydenotot tulisivat sitten minulle. Oli tuonne sähköpostikin. Laitoin jo asiallista, mutta suoraa palautetta sinne. Ja pyysin poistamaan numeroni tuon paketin tiedoista. Isäukko kokeilee saada sieltä sovittua sähköpostilla tuon. Voi vain olla, että ei enää onnistu, vaan paketti palautuu lähettäjälle.

Vähän yksityisyydensuojankin takia tuollainen toiminta ihmetyttää.

Kaipä tähän tarjotaan vakioselitystä: "Kuriireilla on kiire...", "Logistiikka menee sekaisin jos ei.." ja jotain sellaista.
 

Veijari

Jäsen
Vaimo oli tehnyt kolme eri tilausta Prismaan, yksi ruokakassi tilaus ja toinen sisälsi muksun uudet talvikengät ja kolmas joululahjan. Ruokakassi tilaus on tehty niin, että nouto huomenna torstaina. Kengistä ja joululahjasta tuli tänään saapumisilmoitus.

Vaimo sitten kenkiä ja joululahja pakettia hakemaan. Tilaus on tehty samalla tilauksella Prismasta mutta kengät on menneet Lidlin aulan pakettiautomaattiin ja joululahja on mennyt Prisman noutopisteeseen. Vaimo sitten näitä hakemaan, ensin kengät Lidlin aulasta ja sitten Prismaan avauskoodin kanssa todetakseen, ettei avauskoodi toimikaan.
-> soitto Prisman aspaan että teidän antama avauskoodi on väärin
-> aspan sälli alkaa vänkäämään että se ruokakassin nouto on tilattu vasta huomiseksi
-> kun vihdoin aspan poju ymmärtää, että ollaan lahjatilausta hakemassa, ei ruokakassia, sanoo hän että voi etänä avata sen luukun.
-> automaatin luukku avautuu ja vaimo toteaa että luukussa on jonkun toisen ruokaostokset
-> poju kysyy että missä olet ja toteaa että vaimon pitää mennä sinne toiselle noutopisteelle, tämä oli ruokakassin noutopiste
-> vaimo kävelee marketin toiseen päähän toiselle noutopisteelle ja siellä on luukku valmiiksi selkosen selällään ja paketti sisällä (onneksi kukaan ei ollut niitä napannut)
-> vaimo saapuu tyytyväisenä kotiin, avaa kenkätilaus paketin ja toteaa että kengissä on edelleen varashälytin kiinni
-> ajo takaisin Prismaan ja aspa pisteelle antamaan positiivista palautetta
-> aspan täti kysyy mistä nämä hait
-> vaimo sanoo että Prismasta tilasin ja hain tuolta Lidlin pakettiautomaatista
-> aspan täti tomerana sanoo että kengät pitäisi viedä takaisin sinne Lidliin!
-> vaimo vääntää hetken rautalankaa ja saa vihdoin aspan tytön ymmärtämään ongelman ja poistamaan hälyttimen kengistä.

Onneksi en ollut matkassa mukana, ei olisi oma hermo kestänyt tällaista perseilyä.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Ostin Prisman verkkokaupasta tehdashuolletun läppärin. Ei toiminut joten viikon taistelun jälkeen lähetin takaisin ja tein siitä ennakkoilmoituksen. Rahoja ja kuittausta ei kuulunut. Otin yhteyttä eikä palautuksesta löytynyt mitään merkintää. Tuli viesti että konetta etsitään heidän varastoltaan. Siinä vaiheessa muistutin että koneen on toimittanut alihankkija. Lopulta rahat ilmestyivät tilille ilman viestiä, pahoittelua tai hyvitystä. Juuri tällaisia tilanteita varten säästän onneksi kaikki kuitit ja muut. Niistä olisi selvinnyt jo ensimmäisessä spostissani aivan kaikki oleellinen mutta kaikenlaista kyseltiin siitäkin huolimatta. Palautin 100% heidän ohjeidensa mukaan ja silti koko härdelissä meni monta viikkoa. Arvosanaksi 0/5 ja loppuelämän kestävä boikotti.
 

Spire

Jäsen
Olin kesällä tilannut tontille puunhoidon ammattilaisen (yrityksen) tekemään työn, jonka hän kävi muutama viikko sitten suorittamassa. En kuitenkaan ollut tyytyväinen työn lopputulokseen jonka myös sanoin hänelle ja samassa yhteydessä kerroin etten myöskään maksa siitä. Nyt oli kuitenkin lähettänyt laskun täydellä summalla. Teen sähköpostilla laskusta reklamaation perusteluineen, jossa annan vaihtoehdoksi tulla tekemään työn loppuun jolloin voin myös maksaa laskun. Anonymiteetin vuoksi en halua käydä sen enempää yksityiskohtia tässä läpi, mutta ne perusteluni ovat validit eikä se ole pelkästään oma mielipide.
Onko täällä lakiasiantuntijaa joka sattuisi tietämään riittääkö se reklamaatio, että vältyn maksuhäiriömerkinnältä vai miten tässä tilanteessa tulee toimia?
Kuten joku jo asian ylempänä ilmaisikin, maksuhäiriömerkintä tulee vasta käräjäoikeuden päätöksellä. Saat kyllä tietää hyvissä ajoin jos juttu menee käräjille, sinulla on oikeus tulla kuulluksi, eli voit tällöin antaa oman kirjallisen vastineesi asialle. En tiedä yhtään että kuinka asia etenisi tuosta, mutta maksuhäiriömerkintää sinulle ei voi tulla mitenkään yllätyksenä ja yhtäkkiä.
 

BeeBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Leijonat, NHL
Tilasin firmalle hiukan markkinointi materiaalia ja pyysin toimituksen kotitoimistolle kerrostaloasuntoon jotta saan itse olla vastaanottamassa tuotteita.

Pian varauksen jälkeen tulikin vahvistukset että UPS toimittaa samassa tilauksessa olevat tuotteet kahtena eri päivänä.

Asiaa sen kummemmin miettimättä viime perjantaina tuli UPS kuskilta puhelu että hän olisi kohta tuomassa pakettia jos voin se ulkoa häneltä hakea.

No problems, hain paketin ja tämän osalta toimitus kunnossa. Pääsin sisään ja muistin että loput tuotteet tulee eri päivänä, tarkistin asian ja ne olisikin pitänyt saapua jo edellisenä päivänä.

UPS sivuille tarkistamaan asia ja olivat heidän mukaansa yrittäneet niitä päivää ennemmin toimittaa. En tosin tiedä miten sillä ovisummeri ei ollut koko päivänä soinut eikä kukaan ollut yrittänyt soittaa. Tarkistin myös että toimitustiedot on identtiset lähetyksillä. Ovisummerissa lukee sekä asunnon numero että sukunimi mikä on myös paketin tiedoissa.

No uutta yritystäkään ei näy eikä kuulu tällä viikolla joten uusi tarkistus UPS sivuille ja sinne on vaihdettu kaikessa hiljaisuudessa "toimitusosoite puutteellinen, paketti palautetaan lähettäjälle".

Vista Print josta tuotteet tilasin hoiti asiakaspalvelun tämän osalta loistavasti ja nyt teemme uuden yrityksen omakotitalon osoitteeseen josko UPS saisi sinne tuotteet toimitettua ilman ongelmia.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
UPS on ihan kusipääfirma. Jostain 10 viimeisestä paketista mitä ovat mulle toimittaneet 9 on viety noutopisteeseen koska "kukaan ei ollut kotona". No itsellä on kamera ovella ja olen 100% varmuudella ollut kotona niin tämähän on niiden ihan normaali toimintamalli. Asun tämmöisen kujan päässä missä pitää kääntyä ja ajaa takaisin, niin paskaako noita yksittäisiä asiakkaita ajattelee. Kuski vie luultavasti muutaman paketin kierrokselta perille ja loput suoraan noutopisteesen edes ajattelematta, että tekisi työnsä.

Voihan se olla myös, että tämä on UPSn ihan hyväksytty toimintamalli. Jossain TV ohjemassa joku UPS pomo oli selittämässä, että "mitä kuski tästä hyötyisi", niin ajattelin, että ei voi olla noin saatanan tyhmä, eli on pakko valehdella.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viinikellari käyttää pk-seudulla Fetch kotijakelua. Eilisen perusteella ei moittimista. Hyvä tiedotus ja aikataulu piti suunnilleen kutinsa. Autoa pystyi jopa seuraamaan kartalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös