Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 998 076
  • 7 131

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
UPS on ihan kusipääfirma. Jostain 10 viimeisestä paketista mitä ovat mulle toimittaneet 9 on viety noutopisteeseen koska "kukaan ei ollut kotona". No itsellä on kamera ovella ja olen 100% varmuudella ollut kotona niin tämähän on niiden ihan normaali toimintamalli. Asun tämmöisen kujan päässä missä pitää kääntyä ja ajaa takaisin, niin paskaako noita yksittäisiä asiakkaita ajattelee. Kuski vie luultavasti muutaman paketin kierrokselta perille ja loput suoraan noutopisteesen edes ajattelematta, että tekisi työnsä.

Voihan se olla myös, että tämä on UPSn ihan hyväksytty toimintamalli. Jossain TV ohjemassa joku UPS pomo oli selittämässä, että "mitä kuski tästä hyötyisi", niin ajattelin, että ei voi olla noin saatanan tyhmä, eli on pakko valehdella.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viinikellari käyttää pk-seudulla Fetch kotijakelua. Eilisen perusteella ei moittimista. Hyvä tiedotus ja aikataulu piti suunnilleen kutinsa. Autoa pystyi jopa seuraamaan kartalla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
UPS on ihan kusipääfirma. Jostain 10 viimeisestä paketista mitä ovat mulle toimittaneet 9 on viety noutopisteeseen koska "kukaan ei ollut kotona". No itsellä on kamera ovella ja olen 100% varmuudella ollut kotona niin tämähän on niiden ihan normaali toimintamalli. Asun tämmöisen kujan päässä missä pitää kääntyä ja ajaa takaisin, niin paskaako noita yksittäisiä asiakkaita ajattelee. Kuski vie luultavasti muutaman paketin kierrokselta perille ja loput suoraan noutopisteesen edes ajattelematta, että tekisi työnsä.

Voihan se olla myös, että tämä on UPSn ihan hyväksytty toimintamalli. Jossain TV ohjemassa joku UPS pomo oli selittämässä, että "mitä kuski tästä hyötyisi", niin ajattelin, että ei voi olla noin saatanan tyhmä, eli on pakko valehdella.
UPS käyttää alihankkijoita Suomessa. Kokemusta on Helsingissä 10 vuoden takaa, jolloin kuljettajilla ei ollut puhelimia eikö kykyä avata kerrostalojen lukittuja ovia pakettiin merkityllä ovikoodilla. Lahdessa taas homma on toiminut aina tosin hyvin ilman ongelmia. Eli kaupunkikohtaista.
 

BeeBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Leijonat, NHL
UPS käyttää alihankkijoita Suomessa. Kokemusta on Helsingissä 10 vuoden takaa, jolloin kuljettajilla ei ollut puhelimia eikö kykyä avata kerrostalojen lukittuja ovia pakettiin merkityllä ovikoodilla. Lahdessa taas homma on toiminut aina tosin hyvin ilman ongelmia. Eli kaupunkikohtaista.
No tämä selventää asiaa jo paljon.

Eniten tässä juurikin ihmetytti se että yksi paketti löysi hienosti perille ilman mitään ongelmia ja toista ei edes yritetä toimittaa vaan palautetaan ilman mitään yhteydenottoa lähettäjälle.

Tietää ainakin ettei ikinä itse käytä kyseisen firman palveluita.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
No tämä selventää asiaa jo paljon.

Eniten tässä juurikin ihmetytti se että yksi paketti löysi hienosti perille ilman mitään ongelmia ja toista ei edes yritetä toimittaa vaan palautetaan ilman mitään yhteydenottoa lähettäjälle.

Tietää ainakin ettei ikinä itse käytä kyseisen firman palveluita.
Mää oon aina soitellut alihankkijalle että voitteko kertoa mitä toimitusohjeissa lukee ja miksi ei ole toimitettu. Mulla aina ohjeena jättää oven viereen. Auto käy lähes joka kerta ovella mutta ei jätä pakettia jos kukaan ei ole kotona. Tuon soiton jälkeen yleensä tuodaan paketti saman päivän aikana takaisin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
UPS käyttää alihankkijoita Suomessa. Kokemusta on Helsingissä 10 vuoden takaa, jolloin kuljettajilla ei ollut puhelimia eikö kykyä avata kerrostalojen lukittuja ovia pakettiin merkityllä ovikoodilla. Lahdessa taas homma on toiminut aina tosin hyvin ilman ongelmia. Eli kaupunkikohtaista.
Tästä tuli mieleeni kun juuri noihin aikoihin olin logistiikka-alalla aspa/jokapaikanhöylä/toimistorotta, niin ei ollut ihan yksi tai kuusi kertaa kun jollekin kuskille tuli sanomista siitä, että toimitus on tehty virallisen työajan ulkopuolella. Eli jos joku sattuikin vähän venymään, niin siitä sai lähinnä paskaa niskaan, vaikka mitään ylityökorvausta ei tietenkään saanut. Itsekin vein jotain telkkareita vanhainkotiin, kun meni ihan tyystin hermot - ja sanomista tuli.

Vähän myöhemmin tuli (kuulemma) vielä lukulaitteisiin rajoitukset, eli pakettia ei pystynyt edes kuittaamaan toimitetuksi kuin tietyllä aikavälillä työaikana. Tämä sitten kuormitti tietysti sekä välivarastoa palautuneiden pakettien muodossa, aspaa, lähettäjää että kaikkien hermoja - osa kuskeista otti riskin ja toimitti ilman kuittausta, ja lähetys sitten kuitattiin seuraavan työvuoron kärkeen mikä taas aiheutti ongelmia.

Aivan älytöntä touhua oli silloin, jos ja kun entisiin kollegoihin on luottaminen. Nykyään sentään vähän joustavampaa ja asiakaslähtöisyyteen edes pyritään jollain tasolla.

Paska bisneshän tuo jakelu on, mutta älytön tehostaminen tekee siitä myös asiakkaalle todella ongelmallista. Onneksi ei tarvi olla enää missään tekemisissä - paitsi hampaita kiristelevänä asiakkaana.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kuljetuspalveluita kun yleensä (aiheesta) parjataan, niin annetaan välillä myös positiivista palautetta. Nyt syksyllä on jokusen kerran turvauduttu ruoan kotiinkuljetukseen S-ketjun kautta ja homma toiminut erittäin hyvin jokaisella kerralla.

Etukäteen varattavat aikaslotit on mukavan mittaisia (2-3h) ja muutamaa tuntia ennen slottia ilmoitetaan viestillä tunnin aikaikkuna, jonka aikana tilaus saapuu. Vielä vähän ennen toimitusta tulee viesti, että tilaukseni on seuraavana vuorossa. Pari kertaa toimitus on tullut ~30min etuajassa, mutta itse muutenkin varaan tuon verran aikaa varalta eli ei ole aiheuttanut mitään ongelmia. Kaikki tilatut tuotteet on mukana (tai korvattu vastaavilla). Luonne ei anna periksi tuohon kokonaan siirtyä, mutta on kyllä toiminut todella hyvin kun nyt tarvetta on ollut.

Ymmärrän että ruokatoimittajat operoivat rajatulla alueella ja kuorma on aika standardikokoista kamaa samankokoisissa laatikoissa, mutta silti laittaa ihmettelemään miten sama asia tuottaa niin paljoa tuskaa isoille logistiikkayrityksille ja erityisesti heidän asiakkaille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös