Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 995 210
  • 7 119

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Laitetaan tähän ketjuun. Miten menee tuotteiden vaihto ja palautusoikeus? Entä miten määritellään alusvaate ja miten edellä mainitut oikeudet menevät alusvaatteissa?

Jätetään nyt vielä liikkeen nimi sanomatta, mutta ostimme merinovilla-aluskerraston (vastaava tuote esim. tämä: Devold Multi Sport Set M - Miesten aluskerrasto | Intersport). Kaupassa ei ollut mahdollista sovittaa tuotetta, eikä siellä ollut mallikappaleita edes "päälle sovitettavaksi". Otimme tuotteen pelkän koon perusteella ja se paljastui kotona sovittamalla vähän pieneksi, joten olimme menossa kauppaan vaihtamaan tuotetta samanlaiseen, mutta kokoa isompaan.

Kaupassa oltiin kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että kerrasto on alusvaate ja alusvaatteita ei saa palauttaa eikä vaihtaa. Olimme tiskillä rehellisiä ja sanoimme, että kerrasto kävi päällä sovitettavana, toki alusvaatteet välissä ja peruspuhtaalle iholle. Tuote on täysin myyntikuntoinen pakkausta myöten. Myyjä pysyi kuitenkin kannassaan, että alusvaatteita ei saa ottaa takaisin, jos niitä on sovitettu ylle.

Onko myyjä oikeassa vai tulkitseeko hän käytäntöjä väärin? Jotenkin tuntuu hölmöltä, että kerrasto, joka ei ole edes "pyhimpiä" paikkoja hinkkaava tuote, että sitä ei saisi sovittaa ylle. Kyllähän bikinejä ja perinteisiä alusvaatteitakin saa sovittaa ylle, kunhan niissä pysyy hygieniasuoja paikallaan ja sovituksen tekee omien alusvaatteiden päällä.

Sen verran paljon ärsyttää, että tekisi mieli palata samaan liikkeeseen toisen myyjän luo ja sanoa, että tuote palautetaan sovittamattomana. Merinovillaiset tuotteet eivät ole kuitenkaan ihan halpoja hinnaltaan, eikä sovitusmahdollisuuksia ollut tuotetta ostaessa.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Onhan se alusvaate minusta kun puetaan käytännössä alimmaiseksi. Toisekseen palautusoikeutta ei ole muussa kuin etämyynnissä lain mukaan, joten nuo muut palautusoikeudet on goodwill
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, etämyyntiä lukuunottamatta ei ole olemassa mitään yleistä palautusoikeutta. Ostaisitko sinä alusvaatteen, josta myyjä sanoo että on käynyt asiakkaan kotona sovittavana ja joka (asiakkaan kertoman, tästähän ei tiedä sitten kukaan pitääkö paikkaansa) on sovitettu kalsarit jalassa? Itse ottaisin mielummin sen uuden mitä ei ole sovitettu, joten kaupan tappioksihan tuo käytännössä jäisi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Joo, etämyyntiä lukuunottamatta ei ole olemassa mitään yleistä palautusoikeutta. Ostaisitko sinä alusvaatteen, josta myyjä sanoo että on käynyt asiakkaan kotona sovittavana ja joka (asiakkaan kertoman, tästähän ei tiedä sitten kukaan pitääkö paikkaansa) on sovitettu kalsarit jalassa? Itse ottaisin mielummin sen uuden mitä ei ole sovitettu, joten kaupan tappioksihan tuo käytännössä jäisi.
Ostaisin ja olen ostanutkin. Valtaosa ostamistani vaatteista on tätä nykyä second handia. Pesun kautta luonnollisesti. (Ja tällaisten epäselvien tapausten vuoksi ostan jatkossa myös omat kerrastoni hyvällä omatunnolla käytettynä.)

Tuo on köpöisä argumentti, että et voi olla varma onko käyttäjä oikeasit pitänyt alushousuja alla. Voitko olla tätä nykyä varma yhtään mistään kaupassa, jos ostat jotain tuotetta joka ei ole tyyliin vakuumiin pakattu? Ihan yhtä laillahan kun ostat kaupasta jotkut uimashortsit tai bokserit, joita ei ole pakattu erilliseen pakettiin, niin mistä voit tietää sen, onko joku sovittanut sitä kaupassa jo ilman alushousuja tai vaikkapa kusipaskaiset kalsarit jalassa?

En saa vain ihan kiinni siitä logiikasta, että jotkut pillifarkut tai joogahousut saa palauttaa, mutta kerrastoa ei, koska se on teknisesti ottaen alusvaate.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Onhan se alusvaate minusta kun puetaan käytännössä alimmaiseksi. Toisekseen palautusoikeutta ei ole muussa kuin etämyynnissä lain mukaan, joten nuo muut palautusoikeudet on goodwill
Tähän tartun sen verran, että en ollut menossa palauttamaan tuotetta, vaan vaihtamaan. Goodwillia se luonnollisesti on, mutta mitäpä liike itse sitten tarjoaa X-päivää kestävän vaihto- ja palautusoikeuden? Kuitissakin on tästä vielä erikseen isot maininnat tästä. Yrityksen sivuilla erillisissä vaihto- ja palautusehdoissa ei ole sanaakaan alusvaatteista, kun siellä on muutamat kampanjan ulkopuolelle rajautuvat tuoteryhmät mainittuna. Kiellettyjen listalla on mainittu asioita kuten hammasharja, mutta ei mainintaa vaatteista. Vaatteista sanotaan yleisesti, että niillä on vaihto-oikeus eri kokoiseen tuotteeseen, jos hinta on sama. Muilta osin oli ohjeistus, että jos paketti on ehjä ja tuote myyntikuntoinen, niin silloin on palautus- ja vaihto-oikeus.
 
Viimeksi muokattu:

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ostaisin ja olen ostanutkin. Valtaosa ostamistani vaatteista on tätä nykyä second handia. Pesun kautta luonnollisesti. (Ja tällaisten epäselvien tapausten vuoksi ostan jatkossa myös omat kerrastoni hyvällä omatunnolla käytettynä.)

Tuo on köpöisä argumentti, että et voi olla varma onko käyttäjä oikeasit pitänyt alushousuja alla. Voitko olla tätä nykyä varma yhtään mistään kaupassa, jos ostat jotain tuotetta joka ei ole tyyliin vakuumiin pakattu? Ihan yhtä laillahan kun ostat kaupasta jotkut uimashortsit tai bokserit, joita ei ole pakattu erilliseen pakettiin, niin mistä voit tietää sen, onko joku sovittanut sitä kaupassa jo ilman alushousuja tai vaikkapa kusipaskaiset kalsarit jalassa?

En saa vain ihan kiinni siitä logiikasta, että jotkut pillifarkut tai joogahousut saa palauttaa, mutta kerrastoa ei, koska se on teknisesti ottaen alusvaate.

Ok, 99,99% ei osta käytettyä jos rinnakkain on uusi ja käytetty. Mutta hyvä, että suosit käytettyjä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ok, 99,99% ei osta käytettyä jos rinnakkain on uusi ja käytetty. Mutta hyvä, että suosit käytettyjä.
Tämä on sinulta vain mutua. Vai meinaatko tosissaan, että jos vierekkäin on uusi ja kerran sovitettu, niin 10 000 tuotetta hipelöivästä vain yksi ottaa sen matkaan? Tämä voi järkyttää sinua, mutta meitä second handia shoppailevia on nykyään aika paljon. Valtavirtaa emme ole, mutta jatkuvasti mennään sitä kohti.

Tuokin on hyvä pohdinnan arvoinen asia, että mikä nyt sitten tekee tuotteesta loppujen lopuksi käytetyn. Jos takki käy hetken jonkun yllä, onko se silloin käytetty? Entä jos kaupassa paketti vioittuu (mutta tuote ei) tai joku asiakas käyttää paketin kotona, mutta palauttaa sen iskemättömänä takaisin kauppaan. Käytetty vai ei? Ja onko silloinkin niin, että 99,99 % karsastaa tuotetta?

Menee nyt vähän offtopicin puolelle, mutta menkööt.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Tähän tartun sen verran, että en ollut menossa palauttamaan tuotetta, vaan vaihtamaan. Goodwillia se luonnollisesti on, mutta mitäpä liike itse sitten tarjoaa X-päivää kestävän vaihto- ja palautusoikeuden? Kuitissakin on tästä vielä erikseen isot maininnat tästä. Yrityksen sivuilla erillisissä vaihto- ja palautusehdoissa ei ole sanaakaan alusvaatteista, kun siellä on muutamat kampanjan ulkopuolelle rajautuvat tuoteryhmät mainittuna. Kiellettyjen listalla on mainittu asioita kuten hammasharja, mutta ei mainintaa vaatteista. Vaatteista sanotaan yleisesti, että niillä on vaihto-oikeus eri kokoiseen tuotteeseen, jos hinta on sama. Muilta osin oli ohjeistus, että jos paketti on ehjä ja tuote myyntikuntoinen, niin silloin on palautus- ja vaihto-oikeus.
Vaihtaessa palautat "vanhan" ja saat "uuden" tilalle. Muuten on niin monta pilkkua ja JOSsia hierottavana, että kannattaa hieroa niitä myyjän kanssa. Edelleen ko. tuote on alusvaate
 

Tuamas

Jäsen
Vaihtaessa palautat "vanhan" ja saat "uuden" tilalle. Muuten on niin monta pilkkua ja JOSsia hierottavana, että kannattaa hieroa niitä myyjän kanssa. Edelleen ko. tuote on alusvaate

"Alusvaatteita emme vaihda" - vitsikin on kuitenkin jo vuosikymmeniä vanha, joten luulisi sen olevan konseptina selkeää pässinlihaa kaikille.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Alusvaatteita emme vaihda" - vitsikin on kuitenkin jo vuosikymmeniä vanha, joten luulisi sen olevan konseptina selkeää pässinlihaa kaikille.
Sama kosmetiikassa, jos tuotteessa ei ole virhettä niin sitä ei vaihdeta. Toki avaamaton tuote voidaan palauttaa ja kauppa voi sen hyvän hyvyyttään hyvittää. Mutta kun pakkaus on avattu ja tuote on virheetön niin ostaja kärsii oman virheostoksensa ja menetetyn rahansa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olisihan tuo tosiaan ollut vältettävissä parilla konstilla. Paras varmasti tuo että sovitukseen olisi kysytty etukäteen lupa. Tätä olisi tietysti voinut vaihtamaan/palauttamaan tullessa argumenttina koittaa, vaikka ei olisi kysyttykään.
Toinen tapa olisi ollut (valehdella) sanoa, että tuotetta ei ole sovitettu, vaan oli esim lahja ja saajan entinen asu olikin isompaa kokoa. Jos kerran tuote oli täysin myyntikuntoinen ts kuten avaamaton, niin tämähän olisi mennyt läpi, mikäli nyt olisi mitään selvennystä edes vaatinut.


Onko merkittäviä kivijalka-kuluttajakauppoja, joilla ei ole ollenkaan vaihto- tai palautusoikeutta? Lastentarvike taitaa olla tällainen, tai ainakin muistan nähneeni kaupassa lapun aiheesta. On kyllä sen verran ylimielinen oloinen ja määräävässä asemassa oleva pulju, että ei edes yllättänyt. Ilmeisesti tuollakin jotain vaihtoja on ihmiset onnistuneet kuitenkin tekemään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Toinen tapa olisi ollut (valehdella) sanoa, että tuotetta ei ole sovitettu, vaan oli esim lahja ja saajan entinen asu olikin isompaa kokoa. Jos kerran tuote oli täysin myyntikuntoinen ts kuten avaamaton, niin tämähän olisi mennyt läpi, mikäli nyt olisi mitään selvennystä edes vaatinut.
Sehän tässä onkin hölmöä, että tuo olisi naurettavan helppoa tehdä vielä uudelleen. Paketti on iskemättömässä kunnossa, teipin vaihtaa uuteen ja valehtelee seuraavalle aspalle jotain saadun lahjan palauttamisesta. Menisi varmasti läpi kuin väärä raha. Ja myöhemmin sieltä hyllystä joku poimii tuotteen talteen, vetää tyytyväisenä jalkaan ja hymyssä suin vaahtoaa, että kuka vitun pervo nyt käytettyyn vaatteeseen pukeutuisi.

Ei siinä, nielen tappioni tässä yhteydessä. Oma moraali ei taivu valehteluun. Eiköhän tuosta saa Torissa vielä jotain takaisin. Kunhan muistaa korostaa ilmoituksessa sanaa "käytetty", hah!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sehän tässä onkin hölmöä, että tuo olisi naurettavan helppoa tehdä vielä uudelleen. Paketti on iskemättömässä kunnossa, teipin vaihtaa uuteen ja valehtelee seuraavalle aspalle jotain saadun lahjan palauttamisesta. Menisi varmasti läpi kuin väärä raha. Ja myöhemmin sieltä hyllystä joku poimii tuotteen talteen, vetää tyytyväisenä jalkaan ja hymyssä suin vaahtoaa, että kuka vitun pervo nyt käytettyyn vaatteeseen pukeutuisi.

Ei siinä, nielen tappioni tässä yhteydessä. Oma moraali ei taivu valehteluun. Eiköhän tuosta saa Torissa vielä jotain takaisin. Kunhan muistaa korostaa ilmoituksessa sanaa "käytetty", hah!
Nyt olisi hyvä, että sinulla olisi joku sopiva henkilö, jolle saisit nyt annettua laadukkaan joululahjan.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä on sinulta vain mutua. Vai meinaatko tosissaan, että jos vierekkäin on uusi ja kerran sovitettu, niin 10 000 tuotetta hipelöivästä vain yksi ottaa sen matkaan? Tämä voi järkyttää sinua, mutta meitä second handia shoppailevia on nykyään aika paljon. Valtavirtaa emme ole, mutta jatkuvasti mennään sitä kohti.

Tuokin on hyvä pohdinnan arvoinen asia, että mikä nyt sitten tekee tuotteesta loppujen lopuksi käytetyn. Jos takki käy hetken jonkun yllä, onko se silloin käytetty? Entä jos kaupassa paketti vioittuu (mutta tuote ei) tai joku asiakas käyttää paketin kotona, mutta palauttaa sen iskemättömänä takaisin kauppaan. Käytetty vai ei? Ja onko silloinkin niin, että 99,99 % karsastaa tuotetta?

Menee nyt vähän offtopicin puolelle, mutta menkööt.

Käytännössä, juurikin koska asiakkaat valehtelevat, kaupan pitää kohdella jokaista tuotetta joka on poistunut liikkeestä ja ei ole sineteissä käytettynä. Muuten pääsee iltalehteen kun cubus myi marjatalle pirkon käytetyt kalsarit uutena, vaikka pirkko varppina lupasi että ne ei ole jalassa olleet tms keissejä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Käytännössä, juurikin koska asiakkaat valehtelevat, kaupan pitää kohdella jokaista tuotetta joka on poistunut liikkeestä ja ei ole sineteissä käytettynä. Muuten pääsee iltalehteen kun cubus myi marjatalle pirkon käytetyt kalsarit uutena, vaikka pirkko varppina lupasi että ne ei ole jalassa olleet tms keissejä.
Tää on sulta nyt ihan nollasisältöistä vuodatusta. Mistä se Marjatta tunnistaa kalsarit käytetyksi? Jos ne on kuluneet, rikkinäiset tai likaiset, niin liike ei ota niitä takaisin. Tai jos ne on kuluneet, rikkinäiset tai likaiset, niin ei Marjatta niitä poimi hyllystä ostoskoriin. Naisten alushousuthan myydään yllättävän usein ilman pakettia, jollon ei tarvitse edes tutkailla mitän sinettejä.

Se tässä oli omana pointtina, että jos valehtelet tuotteen olevan käyttämätön, niin se otetaan yleensä takaisin. Olisi otettu nytkin, ellen olisi sanonut rehellisesti tuotteen käyneen päällä. Ja mistään pikkuhousuistahan tässä ei ollut edes kysymys, vaan kerrastosta. Sitä ei ole kukaan osannut sanoa, että mikä se ero on kerrastohousujen, farkkujen ja trikoiden välillä, kun kahden jälkimmäisen palautus on ihan normaali setti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos tässä nyt ihan tunnustuksien luolaksi homma menee, niin myönnettäköön, että kerran olen toiminut niin että kun Prismasta ostettu käyttötavara ei sitten oikein parin käyttökerran jälkeen miellyttänytkään, niin ostin Gigantista samanlaisen, jonka jälkeen palautin sen Prismasta ostetun käytetyn tuotteen Giganttiin (koska heillä käytetyn ehjän tuotteen saa palauttaa) ja vastaavasti sen Gigantista ostetun palautin avaamattomana Prismaan.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos tässä nyt ihan tunnustuksien luolaksi homma menee, niin myönnettäköön, että kerran olen toiminut niin että kun Prismasta ostettu käyttötavara ei sitten oikein parin käyttökerran jälkeen miellyttänytkään, niin ostin Gigantista samanlaisen, jonka jälkeen palautin sen Prismasta ostetun käytetyn tuotteen Giganttiin (koska heillä käytetyn ehjän tuotteen saa palauttaa) ja vastaasti sen Gigantista ostetun palautin avaamattomana Prismaan.
Tein rikosilmoituksen.

Edit: no en. HE HE HE.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos tässä nyt ihan tunnustuksien luolaksi homma menee, niin myönnettäköön, että kerran olen toiminut niin että kun Prismasta ostettu käyttötavara ei sitten oikein parin käyttökerran jälkeen miellyttänytkään, niin ostin Gigantista samanlaisen, jonka jälkeen palautin sen Prismasta ostetun käytetyn tuotteen Giganttiin (koska heillä käytetyn ehjän tuotteen saa palauttaa) ja vastaasti sen Gigantista ostetun palautin avaamattomana Prismaan.
Nyt oli sellaista rötöstelyä, että piti oikein pari kertaa lukea, että ymmärsin koijauksen. Sääli, että et ole Porista muuten olisi melkein kuullut korvissani Pulkkisesta tutun porilaisen taparikollisen äänen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt oli sellaista rötöstelyä, että piti oikein pari kertaa lukea, että ymmärsin koijauksen. Sääli, että et ole Porista muuten olisi melkein kuullut korvissani Pulkkisesta tutun porilaisen taparikollisen äänen.
Tähän tosiaan sellainen pro-tip on että tuotteen enari kannattaa tarkistaa, varsinkin kun Gigantissa usein on niitä omia/heille speksattuja tuotteita esim telkkareissa. Se kun olisi vähän kiusallinen tilanne, että kun menet palauttamaan "Gigantista ostettua" telkkaria ja sitten se onkin eri vähän eri malli joka sinulla on kädessä. Tai kannattaa ainakin miettiä joku selitys valmiiksi.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tähän tosiaan sellainen pro-tip on että tuotteen enari kannattaa tarkistaa, varsinkin kun Gigantissa usein on niitä omia/heille speksattuja tuotteita esim telkkareissa. Se kun olisi vähän kiusallinen tilanne, että kun menet palauttamaan "Gigantista ostettua" telkkaria ja sitten se onkin eri vähän eri malli joka sinulla on kädessä. Tai kannattaa ainakin miettiä joku selitys valmiiksi.
Niinpä. Pahimmillaan sulle olisi jäänyt ne kaksi huonoa ”telkkaria” käsiin.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä se yksi kymmenestätuhannesta joka tietoisesti ostaa käytetyn alusvaatteen uuden sijasta samalla hinnalla. Mutta varmasti tällaisiakin pervoja löytyy.
Jotkut maksaa käytetyistä jopa moninkertaista summaa uuteen verrattuna. Oma genrensä toki tuo.

Yleensä kerrastoista löytyy sovituskappaleet, ja jos näin ei ole niin kannattaa kysyä onko OK kokeilla päälle tai edes avata paketti jotta voi mallailla onko lahkeet riittävän pitkän oloiset. Kivijalkamyynnissä kun vaihto- tai palautusoikeutta ei lain mukaan ole, niin kannattaa oma takapuoli turvata ennen ostopäätöstä.

Ja viimeisenä keinona, jos ei ole koosta varmuutta niin tilaa sama tuote netistä, jolloin palautusoikeus on olemassa. Aiempaan keskusteluun liittyen, varmasti etänä ostetuista tuotteista palautuneet laitetaan vielä uudelleen myyntiin. Vähän ehkä sliipataan pakkausta näyttämään freesimmältä, mutta yhtälailla siinä on riski että se Pirkko on bränikät mamikset jalassa käynyt kävelyllä ja palauttanut sen jälkeen tuotteen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Joo, etämyyntiä lukuunottamatta ei ole olemassa mitään yleistä palautusoikeutta. Ostaisitko sinä alusvaatteen, josta myyjä sanoo että on käynyt asiakkaan kotona sovittavana ja joka (asiakkaan kertoman, tästähän ei tiedä sitten kukaan pitääkö paikkaansa) on sovitettu kalsarit jalassa? Itse ottaisin mielummin sen uuden mitä ei ole sovitettu, joten kaupan tappioksihan tuo käytännössä jäisi.
Onko tuolla väliä kun voihan niitä kaupassakin sovittaa vaikka minkälainen hygieniasta huolehtimaton jamppa. Lisäksi vaatteethan yleensä suositellaan muutenkin otettavan käyttöön vasta ns käyttöpesun jälkeen.


Tähän tartun sen verran, että en ollut menossa palauttamaan tuotetta, vaan vaihtamaan. Goodwillia se luonnollisesti on, mutta mitäpä liike itse sitten tarjoaa X-päivää kestävän vaihto- ja palautusoikeuden? Kuitissakin on tästä vielä erikseen isot maininnat tästä. Yrityksen sivuilla erillisissä vaihto- ja palautusehdoissa ei ole sanaakaan alusvaatteista, kun siellä on muutamat kampanjan ulkopuolelle rajautuvat tuoteryhmät mainittuna. Kiellettyjen listalla on mainittu asioita kuten hammasharja, mutta ei mainintaa vaatteista. Vaatteista sanotaan yleisesti, että niillä on vaihto-oikeus eri kokoiseen tuotteeseen, jos hinta on sama. Muilta osin oli ohjeistus, että jos paketti on ehjä ja tuote myyntikuntoinen, niin silloin on palautus- ja vaihto-oikeus.
Jos ovat jotain tuotteita rajanneet vaihto-oikeuden ulkopuolelle mutta vaatteet (eivätkä alusvaatteet) siellä ole niin kyllä ne silloin vaihdettava on. Laittaisin vaikka sähköpostia liikkeeseen ja kuvan tuosta heidän ilmoittamasta rajauksesta.

"Alusvaatteita emme vaihda" - vitsikin on kuitenkin jo vuosikymmeniä vanha, joten luulisi sen olevan konseptina selkeää pässinlihaa kaikille.
Eipä tällä ole väliä jos yritys ei noita rajaa ehdoissaan vaihto-oikeuden ulkopuolelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös