Tämäpä tämä. Ei ole palautusoikeutta.Toisekseen palautusoikeutta ei ole muussa kuin etämyynnissä lain mukaan, joten nuo muut palautusoikeudet on goodwill
Tämäpä tämä. Ei ole palautusoikeutta.Toisekseen palautusoikeutta ei ole muussa kuin etämyynnissä lain mukaan, joten nuo muut palautusoikeudet on goodwill
Ostaisin ja olen ostanutkin. Valtaosa ostamistani vaatteista on tätä nykyä second handia. Pesun kautta luonnollisesti. (Ja tällaisten epäselvien tapausten vuoksi ostan jatkossa myös omat kerrastoni hyvällä omatunnolla käytettynä.)Joo, etämyyntiä lukuunottamatta ei ole olemassa mitään yleistä palautusoikeutta. Ostaisitko sinä alusvaatteen, josta myyjä sanoo että on käynyt asiakkaan kotona sovittavana ja joka (asiakkaan kertoman, tästähän ei tiedä sitten kukaan pitääkö paikkaansa) on sovitettu kalsarit jalassa? Itse ottaisin mielummin sen uuden mitä ei ole sovitettu, joten kaupan tappioksihan tuo käytännössä jäisi.
Tähän tartun sen verran, että en ollut menossa palauttamaan tuotetta, vaan vaihtamaan. Goodwillia se luonnollisesti on, mutta mitäpä liike itse sitten tarjoaa X-päivää kestävän vaihto- ja palautusoikeuden? Kuitissakin on tästä vielä erikseen isot maininnat tästä. Yrityksen sivuilla erillisissä vaihto- ja palautusehdoissa ei ole sanaakaan alusvaatteista, kun siellä on muutamat kampanjan ulkopuolelle rajautuvat tuoteryhmät mainittuna. Kiellettyjen listalla on mainittu asioita kuten hammasharja, mutta ei mainintaa vaatteista. Vaatteista sanotaan yleisesti, että niillä on vaihto-oikeus eri kokoiseen tuotteeseen, jos hinta on sama. Muilta osin oli ohjeistus, että jos paketti on ehjä ja tuote myyntikuntoinen, niin silloin on palautus- ja vaihto-oikeus.Onhan se alusvaate minusta kun puetaan käytännössä alimmaiseksi. Toisekseen palautusoikeutta ei ole muussa kuin etämyynnissä lain mukaan, joten nuo muut palautusoikeudet on goodwill
Ostaisin ja olen ostanutkin. Valtaosa ostamistani vaatteista on tätä nykyä second handia. Pesun kautta luonnollisesti. (Ja tällaisten epäselvien tapausten vuoksi ostan jatkossa myös omat kerrastoni hyvällä omatunnolla käytettynä.)
Tuo on köpöisä argumentti, että et voi olla varma onko käyttäjä oikeasit pitänyt alushousuja alla. Voitko olla tätä nykyä varma yhtään mistään kaupassa, jos ostat jotain tuotetta joka ei ole tyyliin vakuumiin pakattu? Ihan yhtä laillahan kun ostat kaupasta jotkut uimashortsit tai bokserit, joita ei ole pakattu erilliseen pakettiin, niin mistä voit tietää sen, onko joku sovittanut sitä kaupassa jo ilman alushousuja tai vaikkapa kusipaskaiset kalsarit jalassa?
En saa vain ihan kiinni siitä logiikasta, että jotkut pillifarkut tai joogahousut saa palauttaa, mutta kerrastoa ei, koska se on teknisesti ottaen alusvaate.
Tämä on sinulta vain mutua. Vai meinaatko tosissaan, että jos vierekkäin on uusi ja kerran sovitettu, niin 10 000 tuotetta hipelöivästä vain yksi ottaa sen matkaan? Tämä voi järkyttää sinua, mutta meitä second handia shoppailevia on nykyään aika paljon. Valtavirtaa emme ole, mutta jatkuvasti mennään sitä kohti.Ok, 99,99% ei osta käytettyä jos rinnakkain on uusi ja käytetty. Mutta hyvä, että suosit käytettyjä.
Vaihtaessa palautat "vanhan" ja saat "uuden" tilalle. Muuten on niin monta pilkkua ja JOSsia hierottavana, että kannattaa hieroa niitä myyjän kanssa. Edelleen ko. tuote on alusvaateTähän tartun sen verran, että en ollut menossa palauttamaan tuotetta, vaan vaihtamaan. Goodwillia se luonnollisesti on, mutta mitäpä liike itse sitten tarjoaa X-päivää kestävän vaihto- ja palautusoikeuden? Kuitissakin on tästä vielä erikseen isot maininnat tästä. Yrityksen sivuilla erillisissä vaihto- ja palautusehdoissa ei ole sanaakaan alusvaatteista, kun siellä on muutamat kampanjan ulkopuolelle rajautuvat tuoteryhmät mainittuna. Kiellettyjen listalla on mainittu asioita kuten hammasharja, mutta ei mainintaa vaatteista. Vaatteista sanotaan yleisesti, että niillä on vaihto-oikeus eri kokoiseen tuotteeseen, jos hinta on sama. Muilta osin oli ohjeistus, että jos paketti on ehjä ja tuote myyntikuntoinen, niin silloin on palautus- ja vaihto-oikeus.
Vaihtaessa palautat "vanhan" ja saat "uuden" tilalle. Muuten on niin monta pilkkua ja JOSsia hierottavana, että kannattaa hieroa niitä myyjän kanssa. Edelleen ko. tuote on alusvaate
Sama kosmetiikassa, jos tuotteessa ei ole virhettä niin sitä ei vaihdeta. Toki avaamaton tuote voidaan palauttaa ja kauppa voi sen hyvän hyvyyttään hyvittää. Mutta kun pakkaus on avattu ja tuote on virheetön niin ostaja kärsii oman virheostoksensa ja menetetyn rahansa."Alusvaatteita emme vaihda" - vitsikin on kuitenkin jo vuosikymmeniä vanha, joten luulisi sen olevan konseptina selkeää pässinlihaa kaikille.
Sehän tässä onkin hölmöä, että tuo olisi naurettavan helppoa tehdä vielä uudelleen. Paketti on iskemättömässä kunnossa, teipin vaihtaa uuteen ja valehtelee seuraavalle aspalle jotain saadun lahjan palauttamisesta. Menisi varmasti läpi kuin väärä raha. Ja myöhemmin sieltä hyllystä joku poimii tuotteen talteen, vetää tyytyväisenä jalkaan ja hymyssä suin vaahtoaa, että kuka vitun pervo nyt käytettyyn vaatteeseen pukeutuisi.Toinen tapa olisi ollut (valehdella) sanoa, että tuotetta ei ole sovitettu, vaan oli esim lahja ja saajan entinen asu olikin isompaa kokoa. Jos kerran tuote oli täysin myyntikuntoinen ts kuten avaamaton, niin tämähän olisi mennyt läpi, mikäli nyt olisi mitään selvennystä edes vaatinut.
Nyt olisi hyvä, että sinulla olisi joku sopiva henkilö, jolle saisit nyt annettua laadukkaan joululahjan.Sehän tässä onkin hölmöä, että tuo olisi naurettavan helppoa tehdä vielä uudelleen. Paketti on iskemättömässä kunnossa, teipin vaihtaa uuteen ja valehtelee seuraavalle aspalle jotain saadun lahjan palauttamisesta. Menisi varmasti läpi kuin väärä raha. Ja myöhemmin sieltä hyllystä joku poimii tuotteen talteen, vetää tyytyväisenä jalkaan ja hymyssä suin vaahtoaa, että kuka vitun pervo nyt käytettyyn vaatteeseen pukeutuisi.
Ei siinä, nielen tappioni tässä yhteydessä. Oma moraali ei taivu valehteluun. Eiköhän tuosta saa Torissa vielä jotain takaisin. Kunhan muistaa korostaa ilmoituksessa sanaa "käytetty", hah!
Tämä on sinulta vain mutua. Vai meinaatko tosissaan, että jos vierekkäin on uusi ja kerran sovitettu, niin 10 000 tuotetta hipelöivästä vain yksi ottaa sen matkaan? Tämä voi järkyttää sinua, mutta meitä second handia shoppailevia on nykyään aika paljon. Valtavirtaa emme ole, mutta jatkuvasti mennään sitä kohti.
Tuokin on hyvä pohdinnan arvoinen asia, että mikä nyt sitten tekee tuotteesta loppujen lopuksi käytetyn. Jos takki käy hetken jonkun yllä, onko se silloin käytetty? Entä jos kaupassa paketti vioittuu (mutta tuote ei) tai joku asiakas käyttää paketin kotona, mutta palauttaa sen iskemättömänä takaisin kauppaan. Käytetty vai ei? Ja onko silloinkin niin, että 99,99 % karsastaa tuotetta?
Menee nyt vähän offtopicin puolelle, mutta menkööt.
Tää on sulta nyt ihan nollasisältöistä vuodatusta. Mistä se Marjatta tunnistaa kalsarit käytetyksi? Jos ne on kuluneet, rikkinäiset tai likaiset, niin liike ei ota niitä takaisin. Tai jos ne on kuluneet, rikkinäiset tai likaiset, niin ei Marjatta niitä poimi hyllystä ostoskoriin. Naisten alushousuthan myydään yllättävän usein ilman pakettia, jollon ei tarvitse edes tutkailla mitän sinettejä.Käytännössä, juurikin koska asiakkaat valehtelevat, kaupan pitää kohdella jokaista tuotetta joka on poistunut liikkeestä ja ei ole sineteissä käytettynä. Muuten pääsee iltalehteen kun cubus myi marjatalle pirkon käytetyt kalsarit uutena, vaikka pirkko varppina lupasi että ne ei ole jalassa olleet tms keissejä.
Tein rikosilmoituksen.Jos tässä nyt ihan tunnustuksien luolaksi homma menee, niin myönnettäköön, että kerran olen toiminut niin että kun Prismasta ostettu käyttötavara ei sitten oikein parin käyttökerran jälkeen miellyttänytkään, niin ostin Gigantista samanlaisen, jonka jälkeen palautin sen Prismasta ostetun käytetyn tuotteen Giganttiin (koska heillä käytetyn ehjän tuotteen saa palauttaa) ja vastaasti sen Gigantista ostetun palautin avaamattomana Prismaan.
Nyt oli sellaista rötöstelyä, että piti oikein pari kertaa lukea, että ymmärsin koijauksen. Sääli, että et ole Porista muuten olisi melkein kuullut korvissani Pulkkisesta tutun porilaisen taparikollisen äänen.Jos tässä nyt ihan tunnustuksien luolaksi homma menee, niin myönnettäköön, että kerran olen toiminut niin että kun Prismasta ostettu käyttötavara ei sitten oikein parin käyttökerran jälkeen miellyttänytkään, niin ostin Gigantista samanlaisen, jonka jälkeen palautin sen Prismasta ostetun käytetyn tuotteen Giganttiin (koska heillä käytetyn ehjän tuotteen saa palauttaa) ja vastaasti sen Gigantista ostetun palautin avaamattomana Prismaan.
Tähän tosiaan sellainen pro-tip on että tuotteen enari kannattaa tarkistaa, varsinkin kun Gigantissa usein on niitä omia/heille speksattuja tuotteita esim telkkareissa. Se kun olisi vähän kiusallinen tilanne, että kun menet palauttamaan "Gigantista ostettua" telkkaria ja sitten se onkin eri vähän eri malli joka sinulla on kädessä. Tai kannattaa ainakin miettiä joku selitys valmiiksi.Nyt oli sellaista rötöstelyä, että piti oikein pari kertaa lukea, että ymmärsin koijauksen. Sääli, että et ole Porista muuten olisi melkein kuullut korvissani Pulkkisesta tutun porilaisen taparikollisen äänen.
Niinpä. Pahimmillaan sulle olisi jäänyt ne kaksi huonoa ”telkkaria” käsiin.Tähän tosiaan sellainen pro-tip on että tuotteen enari kannattaa tarkistaa, varsinkin kun Gigantissa usein on niitä omia/heille speksattuja tuotteita esim telkkareissa. Se kun olisi vähän kiusallinen tilanne, että kun menet palauttamaan "Gigantista ostettua" telkkaria ja sitten se onkin eri vähän eri malli joka sinulla on kädessä. Tai kannattaa ainakin miettiä joku selitys valmiiksi.
Jotkut maksaa käytetyistä jopa moninkertaista summaa uuteen verrattuna. Oma genrensä toki tuo.Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä se yksi kymmenestätuhannesta joka tietoisesti ostaa käytetyn alusvaatteen uuden sijasta samalla hinnalla. Mutta varmasti tällaisiakin pervoja löytyy.
Onko tuolla väliä kun voihan niitä kaupassakin sovittaa vaikka minkälainen hygieniasta huolehtimaton jamppa. Lisäksi vaatteethan yleensä suositellaan muutenkin otettavan käyttöön vasta ns käyttöpesun jälkeen.Joo, etämyyntiä lukuunottamatta ei ole olemassa mitään yleistä palautusoikeutta. Ostaisitko sinä alusvaatteen, josta myyjä sanoo että on käynyt asiakkaan kotona sovittavana ja joka (asiakkaan kertoman, tästähän ei tiedä sitten kukaan pitääkö paikkaansa) on sovitettu kalsarit jalassa? Itse ottaisin mielummin sen uuden mitä ei ole sovitettu, joten kaupan tappioksihan tuo käytännössä jäisi.
Jos ovat jotain tuotteita rajanneet vaihto-oikeuden ulkopuolelle mutta vaatteet (eivätkä alusvaatteet) siellä ole niin kyllä ne silloin vaihdettava on. Laittaisin vaikka sähköpostia liikkeeseen ja kuvan tuosta heidän ilmoittamasta rajauksesta.Tähän tartun sen verran, että en ollut menossa palauttamaan tuotetta, vaan vaihtamaan. Goodwillia se luonnollisesti on, mutta mitäpä liike itse sitten tarjoaa X-päivää kestävän vaihto- ja palautusoikeuden? Kuitissakin on tästä vielä erikseen isot maininnat tästä. Yrityksen sivuilla erillisissä vaihto- ja palautusehdoissa ei ole sanaakaan alusvaatteista, kun siellä on muutamat kampanjan ulkopuolelle rajautuvat tuoteryhmät mainittuna. Kiellettyjen listalla on mainittu asioita kuten hammasharja, mutta ei mainintaa vaatteista. Vaatteista sanotaan yleisesti, että niillä on vaihto-oikeus eri kokoiseen tuotteeseen, jos hinta on sama. Muilta osin oli ohjeistus, että jos paketti on ehjä ja tuote myyntikuntoinen, niin silloin on palautus- ja vaihto-oikeus.
Eipä tällä ole väliä jos yritys ei noita rajaa ehdoissaan vaihto-oikeuden ulkopuolelle."Alusvaatteita emme vaihda" - vitsikin on kuitenkin jo vuosikymmeniä vanha, joten luulisi sen olevan konseptina selkeää pässinlihaa kaikille.
Mikä liike on siis kyseessä?Tähän tartun sen verran, että en ollut menossa palauttamaan tuotetta, vaan vaihtamaan. Goodwillia se luonnollisesti on, mutta mitäpä liike itse sitten tarjoaa X-päivää kestävän vaihto- ja palautusoikeuden? Kuitissakin on tästä vielä erikseen isot maininnat tästä. Yrityksen sivuilla erillisissä vaihto- ja palautusehdoissa ei ole sanaakaan alusvaatteista, kun siellä on muutamat kampanjan ulkopuolelle rajautuvat tuoteryhmät mainittuna. Kiellettyjen listalla on mainittu asioita kuten hammasharja, mutta ei mainintaa vaatteista. Vaatteista sanotaan yleisesti, että niillä on vaihto-oikeus eri kokoiseen tuotteeseen, jos hinta on sama. Muilta osin oli ohjeistus, että jos paketti on ehjä ja tuote myyntikuntoinen, niin silloin on palautus- ja vaihto-oikeus.
Eipä tällä ole väliä jos yritys ei noita rajaa ehdoissaan vaihto-oikeuden ulkopuolelle.