Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

• 2 012 603
  • 7 239

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Kannattaa muistaa aina antaa palautetta huonosta jakelusta sille firmalle, mistä on tilannut.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vanhan liiton miehenä hyvin harvoin mitään netin kautta tilailen, vaan tuote, olisi se sitten mitä tahansa, pitää itse päästä kokeilemaan ja hiplaamaan. Joidenkin tavaroiden kohdalla se ei tietenkään ole mahdollista.
Muutaman kerran olen toki netin kauttakin tilaillut ja ne harvat kerrat ovat aina menneet sovitusti. Tavarat on tuotu sovitussa ajassa kotiovelle ilman minkäänlaisia kommervenkkeja, ei mitään valittamista. Lähetysten kulkuakin on voinut mukavasti seurata sovelluksen kautta. Toimittajina on muistaakseni ollut Suomen Posti ja UPS ainakin.

ipaz

Jäsen
Tilasin XXL:n verkkokaupasta muksulle jääkiekkovarusteita. Tilaus tehty 2.12. eli yli viikko sitten. Tilausta tehdessä lupaus, että 2-4 arkipäivää, niin tilaus toimitettu, vaan eipä mitään kuulu. Seurantakoodinkin sain, mutta siihen ei ole merkitty mitään päivitystä tuon 2.12. jälkeen. Onkohan noita kamoja edes noiden varastossa mutta silti kyllä kovasti asiakkaalle niitä myydään. Pari päivää myös jo odotettu asiakaspalvelusta sähköposti vastausta, kun kysyin, että onko jotain tulossa vai ei. V..tu!
XXL:llä ei ole Suomessa omaa varastoa, muuten kuin myymälöiden varastot. Nettitilaukset lähtevät ensisijaisesti aina keskusvarastolta Ruotsin Örebrosta ja tähän aikaan vuodesta siellä on varmaan ihan muutama tilaus jonossa. Tietävät itsekin että toimitusajat pitenevät huomattavasti. Järkevämpää olisi ollut muuttaa tuo arvio 2-4 (arki)päivää pitemmäksi, niin säästyisivät monelta harmitukselta.

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
XXL:llä ei ole Suomessa omaa varastoa, muuten kuin myymälöiden varastot. Nettitilaukset lähtevät ensisijaisesti aina keskusvarastolta Ruotsin Örebrosta ja tähän aikaan vuodesta siellä on varmaan ihan muutama tilaus jonossa. Tietävät itsekin että toimitusajat pitenevät huomattavasti. Järkevämpää olisi ollut muuttaa tuo arvio 2-4 (arki)päivää pitemmäksi, niin säästyisivät monelta harmitukselta.
Mä olen tätä vähän ihmetellyt monenkin lafkan ja myös asikkaan kantulta: mikä arvo on jollain pikatoimituksella? Tilaako jengi oikeasti jotain huomenna tarvittavaa romua tänään? En ymmärrä.

Menee varmaan taas osastolle tyhmä setämies ei vaan tajua, mutta mikä ihmeen helvetillinen kiire sillä tilatulla tavaralla oikein on? Jos on joku hätätilanne, niin lienee mahdollista noutaa tuote ihan itse liikkeestä.

Mä ainakin otan 100/100 sen toimituksen ennemmin pomminvarmasti viikossa kuin ehkä 1-3 päivässä.

Tuossa XXL:n keississäkin väittäisin, että suurimmalle osalle olisi täysin fine, jos tilaus tulisi vaikka 5 arkipäivässä, kunhan se sitten kanssa tulee. Kaikkein eniten vituttaa toimituslupaukset, jotka eivät pidä.

Mutta kai tää on taas tätä nykyaikaa, kun kaikki pitää saada tässänytheti eikä mitään jakseta odottaa saati suunnitella edes vähän pidemmälle tulevaisuuteen. Nykynuorisohan armaan kuolisi nälkään, jos ei olis Woltia ja Foodoraa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lakkasin käymästä XXL:ssä, kun ostin sieltä joskus 10 vuotta sitten lenkkarit ihan juoksua varten. Tuttu merkki, tuntui jalassa ihan hyviltä ja värikin kiva. Kävin piruuttani Juoksija-lehden kenkäklinikalla katsomassa, minkälaisia arvosteluja oli saanut. Eihän niitä löytynyt, mutta google avuksi ja mallia selvittämään. Oli aivan jeesuksen vanha malli kyseessä. Olivat varmaan saaneet halvalla.

Veijari

Jäsen
Mä olen tätä vähän ihmetellyt monenkin lafkan ja myös asikkaan kantulta: mikä arvo on jollain pikatoimituksella? Tilaako jengi oikeasti jotain huomenna tarvittavaa romua tänään? En ymmärrä.

Menee varmaan taas osastolle tyhmä setämies ei vaan tajua, mutta mikä ihmeen helvetillinen kiire sillä tilatulla tavaralla oikein on? Jos on joku hätätilanne, niin lienee mahdollista noutaa tuote ihan itse liikkeestä.

Mä ainakin otan 100/100 sen toimituksen ennemmin pomminvarmasti viikossa kuin ehkä 1-3 päivässä.

Tuossa XXL:n keississäkin väittäisin, että suurimmalle osalle olisi täysin fine, jos tilaus tulisi vaikka 5 arkipäivässä, kunhan se sitten kanssa tulee. Kaikkein eniten vituttaa toimituslupaukset, jotka eivät pidä.

Mutta kai tää on taas tätä nykyaikaa, kun kaikki pitää saada tässänytheti eikä mitään jakseta odottaa saati suunnitella edes vähän pidemmälle tulevaisuuteen. Nykynuorisohan armaan kuolisi nälkään, jos ei olis Woltia ja Foodoraa.
Setämiehelle tiedoksi, että tässä minun tapauksessa oli kysymys pojan jääkiekkovarusteista. Jätkä ei pääse jäätreeneihin mukaan, ellei ole kaikki varusteet kondiksessa. Eli oli kiire. Ja olin kyllä juossut kaikki lähistön XXL tavaratalot läpi mutta ei yhtäkään oikean kokoista varustetta niissä. Jälkeenpäin voi todeta että olisi ehkä kannattanut kalliimmat varusteet hakea jostain alan erikoisliikkeestä (Hockey base tms). Mutta kun ei kehtaa pistää 200€ johonkin hartiasuojiin jotka on taas kohta pienet.

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Setämiehelle tiedoksi, että tässä minun tapauksessa oli kysymys pojan jääkiekkovarusteista. Jätkä ei pääse jäätreeneihin mukaan, ellei ole kaikki varusteet kondiksessa. Eli oli kiire. Ja olin kyllä juossut kaikki lähistön XXL tavaratalot läpi mutta ei yhtäkään oikean kokoista varustetta niissä. Jälkeenpäin voi todeta että olisi ehkä kannattanut kalliimmat varusteet hakea jostain alan erikoisliikkeestä (Hockey base tms). Mutta kun ei kehtaa pistää 200€ johonkin hartiasuojiin jotka on taas kohta pienet.
Kyllähän sen lapsen kasvu hivenen hitaammin kun viikossa tapahtuu ja hivenen pienilläkin homma toimii vallan hyvin, nimimerkillä kaksilla harttareilla F-junnuista aikuisuuteen pelannut.

Ollut auto kohta kuukauden pajalla 3h homman takia ja arvio ollut seuraavalla viikolla valmista jo pitemmän aikaa. Alkaa kohta huumori loppua ja tarvinnee lopettaa asiallinen keskusteluyhteys pajan suuntaan. Sen nyt ainakin tietää ettei kyseeseen liikkeeseen ihan heti tule tarvetta mennä uudestaan missään asioissa.

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Juu en mä sun keissiin viitannut millään lailla ja onhan niitä muitakin erikoistapauksia.

Mutta lähinnä ihmettelin, kun on ajauduttu siihen, että ilmeisesti kilpailun tms. takia firmojen on pakko heittää jotain "toimitus päivässä"-lupauksia, vaikka niissä ei kuitenkaan pysytä.

Ja varmaan sullakin ois ollut ihan ookoo, jos toimitusaika olisi ollut vaikka se viikko ja romut niskassa viikon päästä. Eikä niin, että toimitus 2-4 päivää ja romut niskassa viikon päästä.

Lentoyhtiöistähän muuten vähän kyseenalaisessa maineessa oleva Ryanair on hiffanut, että kun laittaa 30 minuuttia lisää lentoaikaan niin voi kehua olevansa aina ajallaan! Toimisi näihin toimituksiin ihan hyvin.

ipaz

Jäsen

Tämä se pointti taisikin olla, että luvataan toimitus 2-4 päivässä, mutta eivät siihen kykene. Petetään siis lupaus asiakkaan suuntaan. Jos siellä olisikin lukenut, että toimitus 4-8 päivässä, niin sehän olisi aivan eri asia. Mutta sellaista ei varmaan sitten voi luvata, koska joku kilpailija lupaa nopeammin. Myyntivaltti tuo nopea toimitus on siinä kuin hintakin.

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Kansainvälisille verkkokauppiaille on se ja sama miten Suomessa joku UPS yms onnistuu.
Ei ole ihan noinkaan. Tilasin viime jouluksi pojalle Sharksin hupparin USA:sta ja paketti seikkaili yli joulun ties missä. Reklamoin ja sain hyvityksen. Viikko hyvityksestä, huppari saapui. Ilmoitin kyseiseen F:llä alkavaan isoon firmaan, että paita tulikin nyt ja saanko laskun että maksan sen pois. Ilmoittivat, että ei tarvitse maksaa ja on lahja, koska paita ei ollut saapunut ajoissa ja heidän tavoitteensa on, että jokainen palanen myyntiketjussa toimituksineen on virheetöntä. AIVAN LOISTAVAA PALVELUA!

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Ollut auto kohta kuukauden pajalla 3h homman takia ja arvio ollut seuraavalla viikolla valmista jo pitemmän aikaa. Alkaa kohta huumori loppua ja tarvinnee lopettaa asiallinen keskusteluyhteys pajan suuntaan. Sen nyt ainakin tietää ettei kyseeseen liikkeeseen ihan heti tule tarvetta mennä uudestaan missään asioissa.

Tästä muistui mieleen tarina, notta egyptiläiseltä kaivaukselta oli löytynyt pergametin palanen, joka tutkimuksisssa paljastui suutarin kuitiksi. Argeologit huomasivat, että samanniminen suutari toimii edelleen Kairossa. Piruutaan nuori velmu paineli kuitin kanssa liikkeeseen ja ojensi kuitin suutarille. Tämä tutki pergamenttia ja hävisi sitten verhon taakse. Kohta tuli takaisin ja kertoi, että ensi viikolla ovat valmiit...

Näin kevennykseksi.

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Lakkasin käymästä XXL:ssä, kun ostin sieltä joskus 10 vuotta sitten lenkkarit ihan juoksua varten. Tuttu merkki, tuntui jalassa ihan hyviltä ja värikin kiva. Kävin piruuttani Juoksija-lehden kenkäklinikalla katsomassa, minkälaisia arvosteluja oli saanut. Eihän niitä löytynyt, mutta google avuksi ja mallia selvittämään. Oli aivan jeesuksen vanha malli kyseessä. Olivat varmaan saaneet halvalla.
Mutta miksi lakkasit käymästä? Ilmeisesti tuote miellytti jalkaa ja oli kivan näköinen. Oliko ne kengät nyt sitten kuitenkin lopulta ihan paskat?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mutta miksi lakkasit käymästä? Ilmeisesti tuote miellytti jalkaa ja oli kivan näköinen. Oliko ne kengät nyt sitten kuitenkin lopulta ihan paskat?
Olivat. Tai ainakaan eivät jääneet juoksukäyttöön. Lakkasin käymästä siksi, että niillä ei ollut valikoimassa kuin boikotissa olevat Asicsit tai sitten parasta ennen skeidaa.

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Nykyäänkin UPS:n hakupistepalvelut Oulussa on kaikista puljuista heikoimmat. Näin Oulun eteläpuolella asuvana kaikilla muilla lafkoilla (Posti, Matkahuolto, PostNord, Budbee, DHL, Schenker mitä näitä nyt on) löytyy noutopiste n. kilsan säteellä kotiovelta, osalta useampiakin. UPS:n lähin piste on ydinkeskustan CandyTownissa vain noin 7 km päässä. Tympäsee sieltä aina lähteä erikseen pakettia hakemaan, kun muutoin harvoin on keskustaan asiaa. Onneksi harvoin on pakko UPS:ia käyttää.

Heps, Zeppelinissä on myös UPS noutopiste Spice ice by Candytown. Toki vältän UPS toimituksia kuin ruttoa sattuneesta syystä. Se rekisteröitymisrumba on UPS:n tapauksessa omaa luokkaansa. Onneksi ei tarvi sieltä satamasta enää hakea.

Tässä ketjussa joku ihmetteli että kun Postin pakettiautomaatti on täynnä, niin paketti singahtaa automatkan päähän alkuperäisestä paikasta vaikka lähellä on muita automaatteja. Tätä on käynyt viime aikoina ihan liikaa. Paketti tilattu automaattiin Oulunsaloon ja se on sitten viety "lähelle" Kaakkuriin R-Kioskille. Onhan siinä useampi muu automaatti lähellä. Olen pohtinut että onko syy pakettikierroksen viimeinen kohde täynnä ja enää ei palata takaisin vaan fall-back on sitten lenkin seuraava mesta. Ei järin asiakasystävällistä, mutta onneksi on auto käytössä.

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Heps, Zeppelinissä on myös UPS noutopiste Spice ice by Candytown. Toki vältän UPS toimituksia kuin ruttoa sattuneesta syystä. Se rekisteröitymisrumba on UPS:n tapauksessa omaa luokkaansa. Onneksi ei tarvi sieltä satamasta enää hakea.

Tässä ketjussa joku ihmetteli että kun Postin pakettiautomaatti on täynnä, niin paketti singahtaa automatkan päähän alkuperäisestä paikasta vaikka lähellä on muita automaatteja. Tätä on käynyt viime aikoina ihan liikaa. Paketti tilattu automaattiin Oulunsaloon ja se on sitten viety "lähelle" Kaakkuriin R-Kioskille. Onhan siinä useampi muu automaatti lähellä. Olen pohtinut että onko syy pakettikierroksen viimeinen kohde täynnä ja enää ei palata takaisin vaan fall-back on sitten lenkin seuraava mesta. Ei järin asiakasystävällistä, mutta onneksi on auto käytössä.
Pitääpä tarkastella seuraavan kerran, kun on UPS:ia pakko käyttää. Sama matkahan se Zeppeliiniinkin on, mutta parkkeraus olisi helpompaa kuin keskustassa.

J.Petke

Jäsen
UPS on PostNordin kanssa ne absoluuttisesti huonoimmat vaihtoehdot. UPS:n kanssa paketti löytyy 19/20 kerrasta jostain pakettipisteestä, vaikka on maksettu toimitus kotiin. Heillä ei ilmeisesti ole myöskään kuljettajilla puhelimia käytössä, jotta saisi asiakkaan tarvittaessa kiinni. Olisi tietysti kätevää hakea paketti pisteestä silloin, kun sopii mutta minä en ainakaan omistanut autoa, jolloin painavemman paketin hakeminen muutaman kilometrin päästä on jo aikamoinen tehtävä.

bart

Jäsen
Onkohan tuossa UPSin toiminnassa paikkakuntakohtaisia vaihteluita? Pari kolme pakettia on tainnut UPSin kautta tulla kotiin eikä palvelussa ole ollut mitään valittamista. Aina on tullut soitto, että oletko kotona kun olisi paketti tulossa (tämähän sopii etätyöläiselle). Ainakin jossain välissä taisi täällä Oulun eteläpuolella olla Otaxi, joka noita toi. Viimeisin taisi olla joku lähettifirma, jos en ihan väärin muista.

E: sama pätee myös Postiin eli kotiin toimitus on toiminut ongelmitta. Toki noutopisteisiinhän nuo paketit yleensä tulee..

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onkohan tuossa UPSin toiminnassa paikkakuntakohtaisia vaihteluita?
On eri alihankkijat ympäri Suomea. Helsingissä 10 vuotta sitten ei toiminut. Lahdessa toiminut erinomaisesti tuon jälkeen.

Aapee79

Jäsen
UPS on ihan perseestä ainakin Etelä-Karjalassa ja tuota samaa kusetusta "on yritetty toimittaa" käytetään. Soitin kerran UPS:n tämän puolen pomolle ja kyselin kuskin puhelinnumeroa, niin tuli tyly vastaus, etten anna eikä hällä edes ole puhelinta. Perus.

Toinen asia, mikä on ruvennut tökkimään, on Prisman noutopalvelu. Viimeksi puuttui n.7 tuotetta, mitkä oli kuitissa kyllä veloitettu. Tästä viisastuneena tarkistin äsken hakemani, niin taas puuttui, tosin vain yksi sämpyläpussi. Toisinpäin se taitaisi olla näpistys ja annoinkin aikamoisen palautteen, että herätys.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

...
Itse tuossa yhtenä päivänä kasasin yhtä konetta ja ssd levy oli paskana. Kun olin saanut tämän todettua, niin tilasin verkkokaupasta uuden ja toimitus kesti alle tunnin. Ihan helvetin kätevää ja jos itse olisin noutanut, olisi kestänyt pidempään ja eihän tämä maksanut kun jonkun oliko kympin tms.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tietysti joulupaniikit ja akuutit tarpeet on asia sinänsä. Akuutit tarpeet siis esim jollekin harvinaisemmille varaosille tms joita ei ole saatavissa kuin tilaamalla netistä. Mutta jos nopeimman toimituksen hinta on jotenkuten järkevä, niin saatan valita sen, vaikkei minulla erityistä kiirettä olekaan, koska silloin on jonkinmoinen varmuus tai ainakin oletus, että tuote saapuu nopeimmalla mahdollisella tavalla kätöseeni, versus valitsemalla normaalin toimituksen tarkoittaa se yhtä kuin hitain toimitus, jolloin tuote saapuu kätöseeni hitaimmalla mahdollisella tavalla.
Jos kyse on ykköseurojen erosta, varsinkin tuotteessa jota en haluaisi viikkotolkulla odotella, niin valinta on aika helppo.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Clas Ohlsonilla homma ainakin toimii. En jaksanut lähteä itiksen kauppaan hakemaan äitilleni joululahjaa (koska missään muussa pk seudun kaupassa ei sitä ollut), joten tilasin verkkokaupasta keskiviikkona noin klo 11. Eilen aamulla ysin maissa tuli viesti, että lähtenyt ruotsin varastolta ja nyt tuli juuri viesti, että saapunut lähiässän automaattiin.

Suosikkijoukkue
HIFK
Budget Sportilta tullut myös erittäin nopeasti ne kerrat mitä olen tilannut.
Jos en väärin muista, niin olikohan kerran peräti niin, että viikonloppuna tekemäni tilaus tuli jo maanantaina automaattiin.
Pari kertaa myös perjantai-iltapäivänä tehty tilaus oli jo maanantaina automaatissa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy