Veikkaus on ollut tärkeä yhteistyökumppanimme kohta 20 vuotta, ja ensimmäinen sellainen. Veikkauksen mainostamista on toki sinä aikana ollut vuosien varrella hyvin monissa muodoissa.
Peliongelmat Suomessa keskittyvät kasinopelaamiseen (erityisesti nettikasino), pokeriin (erityisesti nettipokeri) ja raha-automaateilla pelaamiseen. Urheiluvedonlyönnissä ongelmapelaaminen on selvästi pienempi ongelma ja ongelmapelaajien osuus kaikista sitä harrastavista on pieni.
Jatkoajan vähintäänkin joskus urheiluvetoja pelaavista lukijoista 78 %:lla keskimääräinen panos on alle 10 euroa. Kahdella prosentilla se on yli 50 euroa, mutta näiden pelaaminen taas keskittyy enemmän muille peliyhtiöille kuin Veikkaukselle.
Tällä hetkellä Jatkoajassa on tarjolla kerroininformaatiota lätkämatseista. Nämä esitetään käyttäen kaikkein pienimpiä mainospintoja, ilman mitään missään nimessä häiritsevää tai räikeää. Päinvastoin, nämä kertoimet ovat meillä hyvin hillityllä tavalla esillä. Tätä voi verrata vaikka tapaan, millä muiden yhteistyökumppaneidemme (Kotipizza, Viaplay, CMore jne.) mainonta Jatkoajassa näkyy. Tämä ei tietysti ole sattumaa, vaan vedonlyöntikertoimet ovat ihan tietoisesti pienimmällä tilalla, hillitysti esillä.
Se että tämä tarkoittaisi pelaamiseen pakottamista on mielestämme aika kaukana tosiasiallisesta tilanteesta.
- Matti Liljaniemi