Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 076 637
  • 6 269

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei. Se on huippusalaista tietoa.
Taitaa olla enemmänkin tekniikka esteenä (tai tarkemminkin hidasteena, noiden kokoaminen kun olisi ilmeisesti käsipeliä). Mutta ei siis ole. @Avuton tunari

Minä. Olin. Varjomode. (TM)Turha Kaukalo.
 
Onko jostakin mahdollista nähdä, onko omat kommentit saaneet raportointia toisilta käyttäjiltä?
Vahvistamme sen mitä muut ovat sanoneet. Eli ei ole.
Mikä mahtaa olla kautta aikain ennätys yhden saman viestin raportoinneista? @Moderaattorit @Ylläpito
Eipä meillä kyllä näistäkään mitään tilastointia ole tarjota. Mutta eiköhän tässäkin mennä kaksinumeroisissa lukemissa ja siinäkin siellä alemmalla puoliskolla.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Avaako ylläpito oikeasti noita liigan otteluketjuja pitkin yötä, vai onko jokin automaattinen juttu?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuoko pelkkä hassuttelu ja mukahauskuus jokaisessa viestissä oikeasti jääkiekkokeskusteluun lisäarvoa? Lähinnä arvelin, kun aika pienestäkin täällä on noottia saatu, mutta pelleily lähes jokaisessa viestissä on näköjään fine.

Kaikella rajansa. Jopa pelleilylläkin. Eikös näille oman elämänsä hauskuuttajille ole tuo Kierrätyskeskus ja Vapaan puoli sitä varten.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Kaikella rajansa. Jopa pelleilylläkin. Eikös näille oman elämänsä hauskuuttajille ole tuo Kierrätyskeskus ja Vapaan puoli sitä varten.
On varmasti, mutta joskus tahatonta hauskuutta löytyy myös virallisista lätkäkeskusteluista joihin vääräleuat iskevät ja tekevät näin eräänlaista Jatkoajan omaa sisäpiirin meemihassuttelua. Jotkut taas vetää oikeasti herneet nenään ja vittuilevat oikeesti kun ei kestä että meidän ikonista lasketellaan leikkiä. Itse tykkään enemmän tällaisesta ironisesta lähestymistavasta, joskin välillä voi olla raskasta lukea huhuketjua jos esiellä ei ole huhuista puhuttu moneen sivuun. Ei voi sanoa, että mukahassuttelu on aina hauskaa, mutta toisinaan se voi. Puolestani voi antaa pelikieltoa päreensäpolttaneillevittuilijoille sekä humoristi-irvailijoille ja varmuuden vuoksi kaikille muillekin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miksi jatkoajan entisiä jäseniä koskee palstalla erityissäännökset ja he saavat mellastaa mielensä mukaan, sekä trollata ketjuissa pitkin palstaa, saamatta rangaistuksia? Tähän kysymykseen olisi kiva kuulla vastaus @Moderaattorit kerholta, vai selänpesukerhoko se on tai joku kun "omiin" ei kosketa porukka.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Sanat vs. teot. Puhe on halpaa, niitä toisia ei ole näykynyt.

Näytä nyt vaikka pari esimerkkiä tyypeistä jotka vapaasti saavat trollailla ympäri palstaa? Muuten tämä on aika hyödytöntä ininää.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi liigan otteluketju - alueella on nyt jatkuvasti ylläpidon luomia tuplaketjuja matseista? Ollut jo useamman matsin (nyt esim tps-hifk tuplana tälle päivälle, toinen ketju avattu pelin päättymusen jälkeen)?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Näytä nyt vaikka pari esimerkkiä tyypeistä jotka vapaasti saavat trollailla ympäri palstaa? Muuten tämä on aika hyödytöntä ininää.
Kiitos en halua kuukauden (vähintään) kakkua henkilöiden ja nimimerkkien yhdistämisen vihjailusta. Se kun on tällä palstalla hyvin tuomittavaa ja sillä voi helposti kaiken kritiikin sitten tehdä liki mahdottomaksi, melkoisella traptsilla tässä taiteilee jo nyt, että pystyi edes mitenkään avoimesti sananvapauttaan käyttämään ja ennakkosensuuri ei iskenyt. Ei toki etukäteen vaan useamman kuukauden kakun muodossa sitten jälkikäteen, kun toiset nyt saa mellastaa ja toiset ei.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Miksi liigan otteluketju - alueella on nyt jatkuvasti ylläpidon luomia tuplaketjuja matseista? Ollut jo useamman matsin (nyt esim tps-hifk tuplana tälle päivälle, toinen ketju avattu pelin päättymusen jälkeen)?

Olisikohan automatiikassa jotain vialla, tuossa ylempänä viestissä #5230 asiaa hiukan sivuttiin.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Tiedoksi, sain puhelimeen ilmoituksen että Jatkoajan (ja Hattrickin) salasanani on nähty tietovuodossa. Kehoittivat vaihtamaan salasanan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tiedoksi, sain puhelimeen ilmoituksen että Jatkoajan (ja Hattrickin) salasanani on nähty tietovuodossa. Kehoittivat vaihtamaan salasanan.
Mun puhelin ilmoitti vastaavasta. Tosin se oli vanha puhelin, jota käytän kaukosäätimenä. Vuodettu salasana on vaihdettu aikoja sitten eikä siitä tullut uuteen puhelimeen mitään ilmoitusta.
 

Ylläpito

Administrator
Tiedoksi, sain puhelimeen ilmoituksen että Jatkoajan (ja Hattrickin) salasanani on nähty tietovuodossa. Kehoittivat vaihtamaan salasanan.
Jatkoajan keskustelupalstan salasanoja ei säilytetä selkokielisessä muodossa tietokannassamme. Meillä ei ole myöskään tapahtunut mitään tietovuotoa.

Jos/kun olet koskaan missään sivustolla käyttänyt samaa salasanaa, ja jokin niistä sivustoista on joskus korkattu, tämä salasana näkyy sitten sinulle vuodettuna. Useasti nämä monilla käyttäjillä eivät ole edes mistään aktiivisesti käytössä olevista tunnuksista, vaan jokin vuosia vanha tili, mihin on käytetty samaa "vakisalasanaa".

Suosittelemme käyttämään joko jotain salasanojen hallintaohjelmaa tai nykyään myös useimmat selaimet tarjoavat hyvän mahdollisuuden ehdottaa uusia vahvoja salasanoja ja sen jälkeen tallentaa ne käyttäjätiliisi. Jos taas useammilla sivustoilla käyttää samaa salasanaa, riittää se yhden sivuston korkkaus, jotta kaikki ne tilit ovat sen jälkeen suojattomia.

- Matti Liljaniemi
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menee asettelu hieman oudosti tuossa otsikkomenussa... Puhelin uusi oneplussa, jossa lmeisesti joku outo resoluutio.

@Ylläpito
 

Liitteet

  • Screenshot_20210508-154317.jpg
    Screenshot_20210508-154317.jpg
    50,2 KB · kertaa luettu: 139

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Näkeekö jostain mitkä viestit olen itse raportoinut? En muista kenen ryssittelyviestin raportoin mutta olisin halunnut asiasta kysyä, kun pelikieltoa ei ole näkynyt.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ei näe. @Moderaattorit varmaan voivat vastata yleisellä tasolla raportointien käsittelystä, vaikka eivät välttämättä juuri yhtä tiettyä tapausta lähde kommentoimaan.
Onko sitten niin, että ryssittely ei välttämättä kiellettyä ole? Eikö tämänkin kanssa olisi helpointa jos aina tulisi sama pelikielto? Minua ainakin häiritsee ja saa täällä pienemmästäkin pelikieltoa.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Onko sitten niin, että ryssittely ei välttämättä kiellettyä ole? Eikö tämänkin kanssa olisi helpointa jos aina tulisi sama pelikielto? Minua ainakin häiritsee ja saa täällä pienemmästäkin pelikieltoa.
Omasta mielestäni kieli elää ja kieltä pitää osata myös tulkita konteksissa. Ehkä nykyään alkaa olla tilanne, että ryssä tulkitaan pääosin negatiivissävytteisenä sanana. Mutta mitenkäs vaikka svedu? Olen itse ajatellut, että se on seuraava uusi "ryssä". Eli joillekkin arkipäiväinen ja normaali sana, jolla ei ole sanojan puolesta mitään negatiivissävytteistä sanomaa, kunhan on käyttänyt sanaa nuoruudesta asti.

Mainittava myös, että ryssä on omalla kotiseudullani negatiivinen nimitys ja siksi en sitä kyllä käytä.

Eli minusta ihan hyvä, jos sanoja ei kielletä koska "sana" vaan asiayhteys. vrt. vaikka jos viittaisin joskus kirjaan Kymmenen pientä neekeripoikaa (jolle on kyllä myös erilainen suomenkielinen nimi, mutta tunnen kirjan tuolla nimellä) ja se olisi saman tien bannia ja paskaa, koska neekeri mainittu.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Omasta mielestäni kieli elää ja kieltä pitää osata myös tulkita konteksissa. Ehkä nykyään alkaa olla tilanne, että ryssä tulkitaan pääosin negatiivissävytteisenä sanana. Mutta mitenkäs vaikka svedu? Olen itse ajatellut, että se on seuraava uusi "ryssä". Eli joillekkin arkipäiväinen ja normaali sana, jolla ei ole sanojan puolesta mitään negatiivissävytteistä sanomaa, kunhan on käyttänyt sanaa nuoruudesta asti.

Mainittava myös, että ryssä on omalla kotiseudullani negatiivinen nimitys ja siksi en sitä kyllä käytä.

Eli minusta ihan hyvä, jos sanoja ei kielletä koska "sana" vaan asiayhteys. vrt. vaikka jos viittaisin joskus kirjaan Kymmenen pientä neekeripoikaa (jolle on kyllä myös erilainen suomenkielinen nimi, mutta tunnen kirjan tuolla nimellä) ja se olisi saman tien bannia ja paskaa, koska neekeri mainittu.
Ryssä on kyllä minun mielestä aina negatiivissävyinen, kun puhutaan venäläisistä. Nytkin puhumaan viesti taisi olla nuorten otteluseurannassa. Siinä yhteydessä ainakin mielestäni saisi olla rangaistava.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös