Jos niitä muutamaa ei muilla keinoilla saa suojeltua itseltään, niin sitten tätäkin kannattaa harkita. Tai jos ne muutamat haittaavat 17 9xx:n käyttökokemusta
Tämä se vähän ongelma kun jatkuvalla tykityksellä muutamakin saa aika paljon aikaan.
Itse olen jättäytynyt somesta pois juuri sen takia, että en jaksa lukea sisällötöntä hölinää jota jatkuvasti tulee ihan saatananmoisella volyymilla.
Jatkoaikaan olen aikanaan tykästynyt sen takia, että tämä on keskustelupalsta ja nyt tämä some-maailmasta tuttu tyhjänpäiväinen puhe tuntuu olevan nykyään palstan arkipäivää. Lisäksi tuohon tuntuu enemmän ja enemmän yhdistyvän oman henkilöllisyyden esiin tuominen, mikä ei sovi itselle siihen anonyymin keskustelupalstan luonteeseen.
Jatkoajan linjaukset esimerkiksi rasismiin puuttumisen osalta on olleet viime aikoina sellaisia asioita mistä olen aidosti ilahtunut mutta sitten tulee joku takapakki ja tulee taas se ajatus että tämä ei ehkä ole enää minulle oikea paikka...
Minä en ole ikävä kyllä jatkoaika ja kunnioitan sitä, että ylläpito, hallitus ym. päättävät ja he saavat viedä palstaa juuri siihen suuntaan kuin haluavat.
Ajatuksena se että palstaa halutaan siistiä on hyvä, mauttomuuden rajanveto on kuitenkin aika hankala tehdä ja ylipäätään keskustelun rajoittaminen on aika vaarallinen tie.
Näen ongelmallisena että tuo virallinen kanta tuotiin jälkikäteen esiin, että tällainen puhe ei enää ole sallittua eikä siitä ole kai tehty selkeää linjavetoa mistä saa puhua ja mistä ei? Jatkossa jos näitä linjauksia tehdään toivoisin käyttäjänä, että tuotaisiin sitä avoimemmin esiin jo ennakkoon ja avattaisiin tarkemmin mitä sillä haetaan. Isoäidin korville sopivat keskustelut on sama käydä jatkossa oman isoäidin kanssa, kun mummo siitä enemmän ilahtuu kuin keskiverto jatkoajan käyttäjä.
Minulla on onneksi käyttäjänä oikeus tukea tai olla tukematta nykyistä linjaa ja enemmän ne ajatukset on viime päivinä kääntyneet siihen suuntaan, että jatkoaikaan kirjoittaminen tulee vähenemään.
Asioita mitä jatkossa toivosin palstalta olisi linjaus siihen onko järkevää, että palstalla tuodaan jatkuvasti enemmän omaa henkilöllisyyttä esiin? Näiden käyttäjien ympärillä taitaa aika paljon olla tätä negatiivista kirjoittelua. Mikä on linja päiväkirjamaiseen oman elämän selostamiseen. Minkä asioiden osalta keskustelua halutaan rajoittaa ja millä perusteilla?